Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Saturday, September 13, 2014

TERKINI! KRISIS MB : 3 NAMA ADUN PKR YANG DIHANTAR KE ISTANA SELANGOR?

Nampaknya Wan Azizah berahsia pula tentang isi kandungan surat kedua yang dihantar oleh parti kepada Istana Selangor.


Tetapi jika PKR dan DAP benar-benar meminta ampun kerana biadap dan derhaka dengan titah Sultan Selangor yang mahukan lebih daripada 2 nama untuk calon MB baru Selangor, kita dapat mengagak bahawa di antara isi kandungannya ialah 2 nama yang lain selain daripada Wan Azizah.

Azmin Ali adalah salah satu nama yang telah disebut-sebut sejak awal sarkas perebutan jawatan MB itu. Tetapi Azmin Ali telah dimalukan yang teruknya oleh pendedahan Chegu Bard sebelum ini. BACA SINI

Persoalannya, siapakah gerangan calon yang ke-3 itu?

Calon itu tidak mungkin ADUN dari parti PAS kerana PAS dan PKR sudah tawar-menawar dan parti PAS dapat menjadi calon di PRK Pengkalan Kubor.

Di bawah adalah nama-nama ADUN PKR Selangor :

N11 IJOK
PKR: Idris Ahmad

N16 BATU CAVES
PKR: Amirudin Shari


N32 SERI SETIA
PKR: Nik Nazmi Nik Ahmad

N33 TAMAN MEDAN
PKR: Haniza Mohamed Talha

N40 KOTA ANGGERIK
PKR: Yaakob Sapari


N41 Batu Tiga
Rodziah Ismail

N43 Sementa
Dr Daroyah Alwi

N50 SRI MUDA
PKR: Mat Shuhaimi Shafiei
  

Daripada nama-nama di atas, ADUN Seri Setia pernah di war-warkan menjadi calon MB Selangor. 

So, apakah surat yang dihantar oleh Wan Azizah itu turut menyenaraikan nama Nik Nazmi Nik Ahmad?

Nothing is impossible in politics!

Sila baca laporan di bawah :   
KUALA SELANGOR 13 Sept. - Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail enggan mendedahkan kandungan surat kedua yang dihantar parti itu kepada Istana Selangor pada Selasa lepas. 
Beliau juga enggan menyebut sama ada nama calon lain disertakan dalam surat itu bagi jawatan Menteri Besar Selangor yang baharu.

"Kita tunggu dahulu, hari ini separuh hari kan. Kita tunggu respon Istana.

"Hari ini saya jumpa (anggota PKR Kuala Selangor) selepas pemilihan parti bersama-sama (Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Ijok) Dr Idris Ahmad, (bekas Exco kerajaan Selangor) Elizabeth Wong, (Anggota Parlimen Subang) R. Sivarasa dan Anggota Parlimen Ampang (Zuraida Kamaruddin)," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian selepas menghadiri penyampaian sijil program bacaan Bahasa Inggeris dan penyerahan wang bantuan program Tabung Warisan Anak Selangor (TAWAS), di sini.

Selasa lepas, PKR dan DAP masing-masing menyerahkan sepucuk surat kepada Istana Selangor susulan kemurkaan Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah terhadap tindakan kedua-dua parti itu yang hanya mengemukakan satu nama iaitu Dr Wan Azizah sebagai calon Menteri Besar baharu.

Selain menghantar surat kedua itu, pada hari yang sama PKR dan DAP mengeluarkan kenyataan memohon ampun secara terbuka kepada Sultan Selangor.

Walaupun memohon ampun kepada Sultan Selangor, Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng tetap mempertahankan tindakan kedua-dua parti itu berhubung calon mereka bagi jawatan Menteri Besar Selangor. - BERNAMA
Bagaimana pula dengan pendedahan Chegu Bard yang membuka pekung busuk Azmin Ali? Baca Sini

27 comments:

  1. JIJAH DAH MELEPAS…. JAMBAN DAH KENA LONDEH…. PKR DAH DERHAKA DGN SULTAN…

    PRN LA JAWABNYA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang ketiga tu Khalid Gereja. Just tu irritate The Sultan.

      Delete
  2. KAHKAHKAH….ANUWAR MELEPAS !!!

    ReplyDelete
  3. Sultan akan pilih dswa, atau azmin, lwn tetap lwn
    Macai paling takut dswa jd mb, takut hilang semua nya
    Kah 4,......

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah4. . . .kah4. . .kah. . .tg rambutan. sg buloh. . .tg rambutan. . . .sg buloh. . . .kah4. . .kah4. . .kah4. . . .jijah kipas jd mb lima puloh january. . .kah4. ..kah4. . .kah4

      Delete
    2. kah kah kah kah kah kah kah.... bongok punye anjing pr. Ko nak lawan siapa???

      Kah kah kah kah kah kah... lawan la dengan PAS barangkali.... muahahahahaha

      Delete
    3. MB BONEKA atau MB X DE TELOQ akan di lantik...

      Delete
    4. Dswa lagi popular kariernya dibanding dgn menaul2 tua berok dlm amnog, perabis duit rakyat je ternak spesis ni, jika amnog tak terima, menaul ni dibuang dan akan jd pencacai macai kat blog mim
      Kuh,kuh,hehe!!

      Delete
    5. kah kah kah kah kah kah..... anjing.. anjing.. apa yang ko tulis tu anjing?? 'Menaul' tu binatang ternakan terbaru nenek jijah ke???

      KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

      Delete
  4. Sultan tkkan bubarkan dun.membazirkan wang dan masa.dia akan pilih diantara enam orang calon.rasanya jijah kipas.melepas.anwar juga untung,duduk resort percuma.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan sayang RM 50 juta,nanti hilang RM 3.billion.

      Delete
  5. Harap dpt selesai awal..
    Apa2 pun moga nama ADUN anak jati Selangor di utamakan..
    Coz kami percaya.. takkan langsung tiada anak jati sgor yg tak layak..
    Sedangkan ada antara mereka yg punya latar belaksng yg hebat..

    ReplyDelete

  6. jijah kipas jadi mb lims puloh january. .kah4. . .kah4. . .kah4. . .

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah kah kah kah kah

      Delete
  7. Tahniah tghh....dan golongan ulamak pas

    Aku dah npk game terbaru pas skrg...

    Yg buatkan anwar x lalu nak menjubo...

    Pas masih ckp dia setia dgn pakatan tapi tak akan setuju dgn anwar dlm banyak perkara...

    Perkara yg teruk dipolitikkan dlm game politik anwar ialah kerusi mb slgor...

    jadi pas gunakan isu mb slgor dgn x setuju dgn pilihan anwar dan dap untuk mendera pengundi2 pembangkang sehingga mereka jd neutral semula.....

    byk skrg yg dah mula neutral dan tercari2 sbb kenapa pas x setuju dgn anwar ....

    deraan mcm ni bagus utk insafkan org melayu yg dah teruk kene doktrin dgn redbin dan al juburin.....

    sepatutnya blogger umno ambil kesempatan ni ulang tayang kisah mshkamah al juburin ni nak kasi rakyat faham dan tau....

    ReplyDelete
  8. Jijah sepat gagap layak jadi mb jamban 50 januari

    ReplyDelete
  9. Orang ketiga PKR adalah Nik Nazmi Nik Ahmad. ADUN yang senang di tunggang olih Anwar.

    ReplyDelete
  10. Dswa pilihan tepat rykt, Dr Azizah student cemerlang, dswa latar belakang yg amat dikagumi, bergelar pelajar perubatan terbaik diroyal college of surgeon di Ireland,
    Malaysia patut berbangga dapat warga negara seperti Dswa,
    Hanya pencacai tegar tak senang duduk tgk kejayaan seperti ini, sebab perbezaan politik,...
    Dr simalaysia support u as mb.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hg rkyt msia yg btoi2 bangang..dia klu yg pun cemerlang hnya dlm bidang yg dia ceburi.berlmbak2 lg rkyt msia yg cemerlang dlm pelajaran .xkn semua tu kita nk jadikn MB.jgn jd bahlol...jijah xlayak jd pemimpin dia mngkin layak jd doktor sahaja.

      Delete
    2. Kah kah kah kah ....nenek sepat kering cemerlang????

      Kah kah kah kah kah...Otak nenek sepat keing tu tak la sehebat mana pun. Nampak macam pompuan tua yang BODOH dan kurang siuman sebab laki dia dok menyontot keliling pinggang sampai nenek BODOH ni terus jadi sewel tak tentu arah.

      Sampai MAMPUS pun tak kan jadi MB!!

      Kah kah kah kah kah kah kah

      Delete
    3. cemerlang.. sampai cakap pun tergagap-gagap....

      KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH... nenek jijah belum jadi MB lagi ke ni??? Muahahahahaha

      Delete
    4. Anon 2:43, cuba senarai cikit Dr yg berlambak2 cemerlang kat luar negara dr msia, jgn buat malu, kerana dia stru ko pembangkang, nak cari helah, setahu aku be
      Dr berok kat hospital amnog tu memang byk cemerlang sakit otak, kah4......kruiiiiiptiu

      Delete
    5. Cemerlang dlm pelajaran kerana diajar.
      Cemerlang dlm pentakbiran dan pemerintahan siapa pulak nak tolong ajar?
      Ketum juga yg susah. Bila ketum masuk penjara mungkin kau pulak yg kena tolong nenek tu. Boleh tanya sikit- Kerja kat kilang mana?

      Delete
  11. Yang ketiga tu Khalid Gereja. Semata-mata untuk sindir Sultan.

    ReplyDelete
  12. Rahsia Teragung Lelaki Sejati Terbongkar !!
    ‘Royal King’ - This Is What Women Really Want !!
    KLIK HERE !!

    ReplyDelete
  13. Kalau aku diberi kuasa untuk memilih calon yang dikemukakan. Nama2 calon dari PKR tak lekat dihati langsung sebab ketua mereka waktu awal nak paksa2 suruh terima nama yang sorang tu saja. Kalau terima juga orang mereka walau pun bukan yang sorang tu simboliknya Aku Telah Kalah Kepada Mereka.

    ReplyDelete
  14. ‘Royal King’ - This Is What Women Really Want !!
    KLIK HERE !!

    ReplyDelete

FOLLOW BLOG MiM

ARTIKEL TOP MINGGU INI.