Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Thursday, September 04, 2014

TERKINI ! PAS TOLAK ISTERI ANWAR & HANTAR 3 NAMA PEMIMPIN PAS UNTUK MB SELANGOR ..

Keputusan terbaru PAS yang mengejutkan dan sudah pasti akan menghampakan Anwar Ibrahim anak beranak, PKR dan DAP !



The STAR melaporkan Hadi Wants Selangor MB Post For PAS . Di antara terjemahan laporan tersebut :
Krisis Menteri Besar Selangor telah mengambil twist baru - PAS dipercayai telah mengemukakan nama tiga ahli majlis eksekutif untuk jawatan itu.

Surat dari Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang telah dihantar sebelum tarikh akhir September 3 diberikan untuk mengemukakan "lebih daripada dua nama" untuk jawatan berikut pemecatan Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim dari PKR, menurut sumber-sumber negeri.

Mereka berkata Hadi secara peribadi menandatangani surat pihak istana, menamakan tiga ahli exco parti dalam pentadbiran negeri sebagai calon.

Tiga adalah Iskandar Abdul Samad, Sallehin Mukhyi dan Ahmad Yunus. Ahli PAS lain dalam exco Khalid ialah Dr Halimah Ali.

Apabila The Star dihubungi seorang pembantu kanan Hadi untuk komen beliau, pembantu itu tidak menafikan surat itu telah dikemukakan, dengan berkata terpulanglah kepada kepimpinan parti untuk membuat kenyataan mengenai perkara itu.

"Ini adalah perkara-perkara yang sulit dan oleh itu, saya tidak boleh membincangkannya," katanya.

Surat itu akan dilihat sebagai satu penghinaan kepada konsensus yang dipersetujui oleh lain sekutu Pakatan Rakyat - PKR dan DAP - yang telah bersetuju untuk mengemukakan hanya presiden PKR nama Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail ke istana untuk dipertimbangkan.

PAS menegaskan bahawa lebih dua nama yang hendaklah dikemukakan mengikut permintaan istana - sumber
Kita tunggu dan lihat respons kesemua pemimpin PAS, DAP dan PKR selepas ini. Apakah hujah, putar belit dan penafian mereka?

Tambahan pula, sebelum ini sudah ada laporan berita yang membongkar komplot dalaman yang mahu menjatuhkan Abdul Hadi Awang, Presiden PAS : KLIK SINI






51 comments:

  1. TAHNIAH PASS. INI ADALAH LANGKAH PERMULAAN. DI HARAP ANDA AKAN TERUS MELANGKAH DEMI MEMASTIKAN RAKYAT GEMBIRA AGAMA TERBELA DAN RAJA BERPERLEMBAGAAN DITERUSKAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah PAS, salah seorang ADUNnya akan menjadi MB selangor.

      Tapi, aku akan ucapkan tahniah juga dulu kerana keputusan yang Hadi ambil ini menyebabkan Pakatan Roboh di Selangor akan terus berantakan sehingga PRU-14 nanti.... ingat peliwat akan diamkan begitu sahaja??? Hehe....

      Delete
    2. klau betulla...silap2 akan jadi PAS + UMNO di selangor......harap2 jadi laa....peluang utk melayu dan islam bersatu

      Delete
    3. tak mungkin juga bro, dua ekor PARASIT dalam PAS akan bertindak keluar PAS dan gabungan PAS + UMNO takkan menjadi majoriti. UMNO duduk diam tengok drama PR ni cukup la, jangan menyibuk sangat. Biar mampus Pakatan Roboh kali ni...

      Delete
    4. kerajaan negeri masih boleh diteruskan tanpa majoriti. Kuasa MB dari PAS boleh berfungsi dan diteruskan. kepada sesiapa ADUN yang menganggu kerajaan boleh diambil tindakan. Ada banyak cara untuk terus berfungsi walaupun ada banyak halangan dan fitnah. Presiden PAS membuat tindakan yang bijak sebagai seorang pemimpin parti.

      Delete
    5. Anon 3:31 berangan lah kau berok, kah3.....47%

      Delete
    6. Kau lagi bapak berok hati busuk.

      Delete
    7. haah berok mak ye...

      Delete
    8. Hahahahahahahahahahaha.

      Berangan? Jijah dah jadi MB ka jing?

      Hahahahahahahahahahahahahahaha....

      Delete
    9. Silap silap.

      Jijah 53% dah jadi MB ka jing?

      HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH......

      Delete
  2. NANTI U - TURN LA TU...

    ReplyDelete
  3. Kalau betui, pas telah mengkhinati rakan dlparti pkr dan dap, ini tak mungkin berlaku, atau cuma intai kan umno sebelum u turn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa kene mengena dengan umno lak ni?? Bukannya Hadi hantar nama ADUN UMNO ke Sultan..... celaka punye anjing

      Delete
    2. ape kes la MaCAI2 ni x abis2 nak salahkan UMNO... Weii sebelum tunding jari pada org lain, tengok diri tu sendiri ada betul ke tarak betul... !!

      Delete
    3. PAS tak perlu pun bergabung dengan UMNO untuk tadbir selangor. UMNO akan menyokong perkara baik yang dilakukan oleh MB PAS. PAS mesti ada keyakinan diri untuk memimpin negeri Selangor, ini adalah peluang untuk membuktikan negeri Selangor boleh ditadbir. Khalid Ibrahim boleh dilantik menjadi penasihat Ekonomi negeri. Nanti akan ada cahaya dihujung terowong yang gelap. Mungkin ada ADUN PKR yang join menyokong MB baru.

      Delete
    4. Berangan lagi berok, buai laju laju berok atas pokok, tu sampai jatuh, kecah, perak, fakta dulu apadah jadi now selangor nak di hancurnya, berangan je dulu berok pas nak jd MB, kah3.....kih3.....

      Delete
    5. PAS berok???? Kah kah kah kah kah kah... caya la anjing pr

      Delete
  4. Mlm ni dap bawa duit 5 beg dgn anwar bg cek bersign amount tulis sendiri. Maka tercabut la sarban dan kepiah pas mlm ni. Pasti akan ada press conf utk uturn pkul 12.00tgh malam. Menyusahkan press dan rakyat jaa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak cino dah lama bersatu kenapa lah org2 melayu keras sgt hatinya. Hasad dengki benci membenci terutama dlm Pkr sgt tebal. Tak sedar2 juga. Mmg dungu melayu mcm ni

      Delete
    2. sabar la, ALLAH dah tunjukkan jalan tu. In sya ALLAH. nak bersatu politik bukan mcm bersatu laki bini, lagi pjg drama nie, smkn terserlah watak jahat dlm cite ni. mcm drama filipino, agak meleret tapi masih dapat mengekalkan unsur suspennya, wlpn kdg2 rasa mcm nak lempang je pgrh drama nie, tapi kna sabar. tggu pulak episod akan dtg...

      Delete
  5. Gerenti soltan akan pilih calun pas. Persoalannya adakah dap dan pkr akan sokong?....ekekekkeekekekeke.....Pas dah ikrar akan taat setia dlm pr. Tp mana anwar nak sorok muka liwat dia tu. Maluu woo.....ceredik gak hj hadi check mate anwar dan lks.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak sangat bini jadi MB Boneka, akhirnya terima la padah angkara perbuatan peliwat tu sendiri..... padan dek muka peliwat

      Delete
    2. Cetiknya politik ko,tak tahu kehulu kehilir, nampak bodoh nya macai ni, tak munkin sultan pilih pas, perjanjian pr hak mutlak utk jd mb adalah pkr bukan pas pis bot, barangkali pas belajar dgn amno rampas perak dulu.

      Delete
    3. kah kah kah kah kah... perjanjian setan pr tu antara PAS, PKR dan DAP je. Sultan tak ambik tau pun apa perjanjian setan korang tu....

      Nenek jijah tetap tak jadi MB... muahahahaha

      Delete
    4. Ko ni anjing di tujukan pada anon 7:57

      Delete
    5. woi tak baik tau ckp org anjing...anon sekalian. jom solat!

      Delete
    6. sultan boleh lantik mb dari pas, sbb pada pandangan istana, pas yg merupakan sebahagian dari pakatan memiliki mayoritas berdasarkan kesemua kerusi adun yg dimiliki pakatan. istana tidak campur tgn isu dlman pakatan. dan lantikan mb adalah hak mutlak sultan, dia boleh lantik mana2 adun yg pada pdgnnya memiliki mayoritas, jadi mb selangor boleh dilantik dri pas, sbb sultan tak mencampuri urusan politik, sultan tak tertakluk kpd konsensus pr yg mb slgor mesti dari pkr. jadi bila mb pas dilantik pkr dan dap boleh keluar dari pr, lalu menubuhkan ps (pakatan setan). kui3

      Delete
  6. Biar Sultan terus perintah..undang2 Tentera boleh dilaksanakan kerana kegagalan adun menguruskan prinsip demokrasi.

    Bila tentera memerintah bawah Sultan ..Khalid tetap MB yg dilantik Sultan.

    Lagi bagus..mcm Thai..lagi susah Babi nak merasuah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. patut nya Malaysia ni pun kena di tadbir oleh tentera......baru aman sikit .......banyak cakap,,, tembak jer.....

      Delete
    2. tembak juga anjing macam ko tu... biar aman Malaysia ni.... muahahahaha

      Delete
  7. PAS jadi MB?

    Habislah tanah ke orang DAP lagi...

    ReplyDelete
    Replies

    1. 999 thn bro. Mcm perak.

      Delete
    2. Nasib baik BN dapat rampas Perak sblm siniza approve. Kalau tidak. Habis lah. Kalau dah tau diri tu bodo jgnlah sibuk nak jadi MB. Bagi org yg pandai. Politik dappig kotor. Kalau tak pandai habis di ratahnya.

      Delete
    3. betul2, kalau pkr pulak, masa khalid dulu, dappig tak lalu keras, tapi kalau jijah conpom kena ratah jugak muahh..muahh...muahh.

      Delete
  8. Peluang PAS yang tiada pilihan kepada PKR yang hanya WAWI sahaja di sorongkan. Yang lain nya, tidak di percayai sepenuh hati KetUm.

    Sultan (saya agak) mahukan calon PAS. Ini lah pilihan Sultan dan majoriti melayu rakyat Selangor. Ambil lah, wahai PAS ooi !!! Urus Selangor dengan bijaksana jika Islam, AlQuran, Nabi Muhammad SAW itu syumul. Pasti REDHO Allah SWT itu lebih menyakinkan....

    Jangan 'spin' dan kumpulkan 'sins' lagi. Masa untuk Dewan Ulama PAS di masyhurkan semula.

    ( saya bercakap atas kapasiti Melayu Islam. Umpama MCA bersama Gerakan dan sifu Dap mereka ) PKR tidak releven kerana berdentung dentang... menyakitkan melayu di sekeliling nya....


    ReplyDelete
  9. SEBARKAN FORMULA INI:

    PAS + DAP MUSYRIKIN + PKR MUNAFIK = HALAL
    PAS + UMNO FASIK = HARAM

    PAS + UNITED GOV = PERPADUAN MELAYU ISLAM = DOSA BESAR
    PAS + KONSENSUS NASIONAL PKR = SYURGA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dah semua ko letak label, adalah lebih baik ko letak sekali PAS = PAShit...

      Delete

    2. BRO 2 :40 PM.
      PINJAM JAP KUNCI SYUGA KT TGN KO TU.

      Delete
    3. Siapa dia konsensious national ya. Ada ke.

      Delete
  10. kalau sultan memilih PAS utk MB, adakah krisis selangor ini akan selesai. PKR dan DAP boleh mengatakan mereka tidak menyokong menyebabkan tiada sokongan majoriti. Adakah selepas itu peristiwa yang sama akan berulang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang takkan selesai, sekurang-kurangnya rakyat boleh tengok kerjasama apa yang pemimpin-pemimpin DAP, PKR dan PAS laungkan selama ini. Tahalul siyasi?? Bahalol dikasi?? Penipu al-temberangi??

      Delete
  11. Dan DAPig akn u turn menyokong pas utk dapat habuan..dan PKR akn terkubur dendirian...

    ReplyDelete
    Replies

    1. sampai mati dao tak kan sokong pas. Hentam lg mau. Habuan apa yg dia nk. Pkr dgn pas pun dap yg tanggong.

      Delete
  12. Selagi ADUN PAS tak dilantik oleh Sultan, selagi itulah depa boleh u-turn. Dan kalau dpt MB PAS macam matnijar tu pun tak guna juga. Jadi barua DAPigs.

    Sultan tau dan nampak apa yg dia nak buat kat negeri dia. Kita tunggu....

    ReplyDelete
  13. hadi gertak je tu.. esok u-turn lagi.. kah kah kah kiok!

    SOKONG BUBAR DUN!!

    ReplyDelete
  14. Syabas Presiden Pas, tindakan itu sebenarnya telah menyelamatkan maruah orang melayu yang tidak derhaka kepada Raja Melayu. Diharap tidak ada perubahan dengan rancangan presiden PAS itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'ah betul tu, sebab Presiden PKR pulak bukan orang Melayu, tapi bangsa Korea yang tak faham istilah 'derhaka pada Raja Melayu'

      Delete
    2. Mat gasing dhakhashi berkokok lagi di tv3, dah kalah tu buatla cara kalah, bodohnya berok amno johor ni

      Delete
    3. lagi bodoh pas johor, nak buat muktamar bulan september ni. Tapi bayar sewa RM50,000 pun tak ikut tarikh, sekali kene batal perjanjian sewa... meroyan sampai mintak tolong dengan MB Umno.... muahahahahaha

      Delete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.