Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Saturday, September 06, 2014

TERKINI ! SEBAB SEBENAR ISTERI ANWAR TIDAK DICALONKAN OLEH PAS DIDEDAHKAN !

Nampaknya Abdul Hadi, Presiden PAS sudah all out untuk 'melanggar' Anwar Ibrahim, PKR , DAP dan anwarinas dalam PAS.



Beberapa kenyataan panas telah dinyatakan oleh beliau yang no holds barred menimbulkan persepsi bahawa Pakatan akan runtuh dan parti PAS akan keluar daripada Pakatan.

Tetapi MiM sarankan kepada kita semua supaya berhati-hati dengan permainan pilitik Pakatan.

Mungkin ada udang di sebalik batunya. Mungkin 'ketegasan' PAS itu sekadar wayang kulit sahaja untuk menutup pandangan rakyat sebelum ini yang melabelkan PAS sebagai orang suruhan dan dibawah telunjuk PKR dan DAP.

Mungkin juga sebab untuk menarik undi di PRK Pengkalan Kubor kerana dimaklumkan PAS akan meletakkan calonnya di sana.

Pelbagai kemungkinan yang boleh kita fikirkan.

Dalam masa yang sama, rakyat juga pernah tertipu dengan aksi tikam lidah dan ketegangan sesama parti dalam Parti pembangkang.

Akhirnya, mereka peluk cium seperti tidak ada apa-apa yang berlaku, meninggalkan rakyat yang terlopong tertipu dengan drama scripted pembangkang.

Hanya satu sahaja yang mesti dilakukan oleh Abdul Hadi dan PAS untuk menyakinkan rakyat mereka serius dan walk the talk iaitu parti PAS keluar daripada Pakatan pembangkang.

Itu sahaja cara untuk rakyat percaya dengan adegan buka pekung sesama PAS dan Pakatan.

Laporan terbaru mendedahkan sebab Wan Azizah tidak dicalonkan oleh PAS :
PAS tidak menamakan Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai menteri besar Selangor yang baharu kerana Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Kajang itu tidak berkebolehan.

Abdul Hadi berkata Wan Azizah ditolak bukan disebabkan gender tetapi syarat melantik pemimpin mestilah seorang yang mempunyai kebolehan.

"Dia nak lantik pemimpin ini banyak syarat-syarat dia. Antaranya pemimpin itu sendiri mesti ada kebolehan, kelayakannya untuk jadi pemimpin.

"Kalau daripada awal lagi dia tidak ada kebolehan untuk jawab soalan di Parlimen, untuk soal di Parlimen, soal dalam Dewan Negeri, nak berdialog dengan lawan dalam Dewan Negeri pun tak boleh, macam mana nak jadi pemimpin? Ini tak boleh.

"Jadi syarat-syarat ni dah tidak lepas, bila tidak lepas syarat ni maka tak boleh jadi pemimpin, bukan dengan sebab perempuan dengan sebab lelaki.

"Jadi, yang sebenarnya, sebab kita tolak calon di Selangor tu kerana tak layak daripada awal-awal lagi, bukan dengan sebab dia perempuan, bukan dengan sebab itu," katanya ketika soal jawab dalam sesi dialog dan penerangan isu semasa di Rusila, Marang pada Jumaat.

Dalam sesi dialog itu juga Abdul Hadi turut menjelaskan PAS menghantar tiga nama calon menteri besar Selangor yang baharu kerana pihak istana mahu lebih dari dua nama.

"Nak suruh Sultan pilih, hantar satu nama, nak pilih macam mana? Kemudian kita terima surat daripada istana.

"Istana tulis surat kepada saya, semua parti hendaklah menghantar lebih daripada dua nama. Sultan suruh hantar lebih daripada dua nama, bila suruh hantar lebih daripada dua nama, lebih daripada dua nama ni berapa? Tiga, empat, lima, enam, tujuh, lapan, sembilan, sepuluh, boleh hantar berapa banyak," katanya - AstroAwani


37 comments:

  1. Wan Azizah terbaik utk MB Selangor... sokong!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha10000000000x

      Delete
    2. Lawak ke ni...Do you actually want an MB who says that she doesn't mind being a puppet?

      Delete
    3. What the hell are u talking about.are u the family members or what??come on la...she is not qualified n u agree that she should b the MB.y so silly????

      Delete
    4. wan azizah hanya terbaik untuk anwar sahaja BUKAN untuk negeri Selangor..

      Delete
    5. siapalah jijah sepat kering jika dia bkn bini anwar.. layak kah dia jd MB or Presiden jika dia bkn bini anwar..

      Delete
    6. ini semua salah umno.. umno yg pecat khalid dr pkr.. umno yg nak lantik jijah.. umno juga yg paksa anwar main jubur.. umno yg umpan anwar dgn chinadoll mana blh anwar tolak benda sedap..

      Delete
    7. Dan UMNO juga paksa bawa kipas ke mana jua.......wayang cina sungguh.

      Delete
    8. jgn2 dia anwat tak?

      Delete
  2. Alasan, Alasan yg memualkan, dr dswa tu apa kurangnya, Dr Azizah, ok la, dulu tski pun bermula dgn gagapnya, lepastu baru berpengalaman, org baru kerja pun begitu, bodohnya hadi awg ni alasan kpg.khruuitpthiu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu yg tipah tertipu

      Delete
    2. Dah lebih sepuluh tahun jasdi presiden, pun org tgk mcm kayu, lembik, cakap pun melalut. Apatah lg nak jadi MB??? Khalid tu pernah duduk kerusi guthrie. Azizah pernah duduk kerusi mana?? KARISMA pemimpin mmg dh takder bkn setakat gagap tp angan dia je yg lebih nk jadi MB selangor.

      Delete
    3. Hmmm laki sendiri pun x leh kawal sampai main jubur, nak tadbir negeri? Jijah pi buka kilang kipas jer la yg sesuai.

      Delete
  3. Kahkahkah.....awal anjing PR al-juburi masuk menyalak ari ni...kahkahkah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu...terlalu awal anjing menyalak...dah spesis tu apa nak buat...kita cakap apa pun ANJING ANJING DAN LEMBU LEMBU Pembangkang ni tak akan faham.

      Delete
    2. Tak kisah la ko panggil aku anjing ke, babi ke, yg penting aku nak tengok amno ngok tu mati, tak jauh lagi nyawanya tinggal 47% kah3.....lepastu lenyap la diri muka bumi ini...ko,ko,ko, hi,hi,hi..kruthuuuui.

      Delete
    3. anon 1:45,
      mari kita sama2 tunggu 29 oktober 2014 nanti - ada mat bontot yg akan buat langkah sg buluh..

      Delete
    4. Mati tu mmg pasti. Bukan semua, parti ker, org ker akan kekal selama2nya. Tp kalau bandingkan,nampak gaya PAS dgn PKR yg mampus dulu. Satu ketuanya luar tabiie, yg satu lagi ahlinya dah jd syiah.

      Delete
  4. I do not see anything good in Wan Azizah as a politician. She is always a stand-in for Anwar. For a doctor, wife and mother I think she will just be fine, like any other ordinary people with a profession. So why the fighting here and there because of her?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Because of the obvious reasons should she be elected as MB actual facts she be a lembu for her anugerah tuhan husband. Pure s#\@_?

      Delete
    2. Then it will not be good for Selangor if she becomes a stand-in again. An MB post should be held by someone with credentials and good track record. What a waste of time for all these fightings. The supporters should know better what is right or wrong for the state.

      Delete
  5. Si juburi tu mati mati hendakkan jijah jadi MB sebab dana dia dah habis. Yahudi dah tak nak support dia lagi. Dari dulu sampai sekarang habuk pun tak da. Nak jadi PM tak jadi. Nak jadi ahli DUN Kajang tak jadi. Nak jadi KM selangor pun tak jadi. Boss yahudi dia dah fedup. Itu sedap dia nak rembat duit selangor inc.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Betul. Kita dh nampak sgt nk samun 3.5 billion tu.

      Delete
    2. Kalu KIPAS LIPAS ko mmg ada hak DSWA...hahaha btul kata TGHH..nk jwb jam OMEGA d mana pon msih thegeh2 lg nikan pula nk jwb SIDANG DUN slngor..ce acu muke kt cermin tu layk ke dak jd MB slngor..bkan nk ngtuk ni tp mmg kbnran n bnar.

      Delete
  6. Issshh. Tengok nek ni dgn kipas dan sarung tangan dia pun aku dah RIMAS.
    Klu kamu semua rajin, pi cari kat youtube tengok performance dia kat dewan. Ntah pape nek merapu.
    Really, ini ke yg nak di angkat sbg mb? Nenek aku lebih gah lagi tau.

    Nasib baik kita ada sultan.

    ReplyDelete
  7. Blogger ameno world pun dh sentap.. http://www.amenoworld.net/2014/09/hot-3-video-penjelasan2-hadi-kantoikan.html?m=1

    ReplyDelete
  8. Kesian macai 20sen, hari2 merapu tanpa belaan dr najib, kalau mcm aku bebaloi la, apa agaknya yg dia dpt, kesian

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 1:50 am,
      kita berjuang bukan utk najib sebaliknya menyelamatkan negara dari berketuakan kaki bontot. sial jadinya, lu tau ke..?

      Delete
    2. balik2 najib, balik2 umno, balik2 bn,da x ada alasan lagi ke????????????

      kitorg x sokong mana2 parti

      Delete
    3. Nak tutup pekong amnog tu biar pakai sill cap gajah, tupun masih 53% yg tahu busuknya.

      Delete
    4. Apalah anon 8.20 merapu nie???Lain kali nk komen guna otak seposen ko tu jgn guna yg kat lutut punya.eh eh btoi jugak..otak seposen mna tau fikir.

      Delete
    5. Hahahahaha....anon 8.20 masih ingat diaorng tu 53%....
      Woi...pakatan dh pecah tunggang langgang.pas pun dh pecah dua la woi.l gpun korng ada daftar ka????tinggai 1% adala...kahkahkah....

      Delete
    6. Korang jilat la puas2 air lendir guan eng ngan anwar ibrahim tu. Dia kata nk letak bini, korang lompat suka. Jgn pulak satu hari nanti dia nak lantik anak, bini, mak korang nak jadi babu dia pon korang lompat suka, sudah la. Kalau lompat jugak, korang pulak laki2, sia2 je ada bende tu. Potong buang laut lg baik

      Delete
  9. Soalan yang budak-budak boleh jawab tapi ramai orang dewasa kantoi!

    http://incikposmen.blogspot.com/2014/09/soalan-matematik-yang-aneh.html

    ReplyDelete
  10. Sesetengah komen kat atas adalah secara serbu tembok yg xpkai helmet.bila berbicara ttg keruntuhan pakatan mereka asyik dgn BN BN BN atau UMNO UMNO UMNO....khekkkk tui
    Umno sikit pun xpndang n xheran.masuk cmpur pun tidak.ada BN berebut kerusi MB kat mna2 negeri??? Ada!ada! Khekkkk tuui lg sekali.

    ReplyDelete
  11. Keyataan paling mahal bila TGHA kata DSWA tak ada kredibiliti untk jadi MB. Kata TGHA lagi nak berbahas pun DSWA tak reti. Malunya aku.

    Syabas TGHA. Katakan kebenaran.

    ReplyDelete
    Replies

    1. BETUL BRO. . .CUMA NAK TUNGGU TGHH CAKAP VEDIO WALAU PUN BESI KEASLIANNYA 99.9%. SEPERTI IGP KATA.

      Delete

FOLLOW BLOG MiM

ARTIKEL TOP MINGGU INI.