Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Monday, September 15, 2014

TERKINI ! TEMBELANG PARTI BURUKKAN CALON #PRKPengkalanKubor ! #PengkalanKubor

Sungguh memalukan apabila Pakatan dan Pas cuba memperlekehkan gelaran 'ustaz' yang diberikan oleh masyarakat setempat kepada Mat Razi Mat Ail, calon BN PRK Pengkalan Kubor, Kelantan. 


MiM bersetuju dengan kenyataan Dr Fathul Bari Mat Jahya yang mengatakan bahawa PAS dilihat semakin ketandusan ideologi dengan memainkan isu ketokohan agama calon sebagai modal berpolitik pada PRK Pengkalan Kubor, kali ini.

Dr Fathul Bari Mat Jahya berkata, tindakan tersebut juga dilihat sebagai memperlekehkan gelaran ustaz kepada calon BN, Mat Razi Mat Ail.
"Ini bukan satu isu pun, apa yang penting calon BN sendiri tidak pernah mendakwa mendakwa dirinya ustaz, beliau (Mat Razi) buka madrasah dan sebab itu dipanggil masyarakat sekeliling sebagai ustaz. 
"Artis-artis yang masuk Pas juga digelar ustaz dan ustazah, tidak ada siapa pun nak mempertikaikannya,maka ia bukan isu pun sebenarnya," katanya kepada media di sini, hari ini. 
Beliau mengulas isu Pas mempertikaikan gelaran 'ustaz' yang dipanggil kepada Mat Razi walaupun calon BN itu memiliki pondok agama sendiri sebelum ini. 
Menurutnya, panggilan ustaz yang merujuk kepada maksud guru,tuan,ketua ataupun profesor di negara-negara Arab itu tidak sepatutnya dipolemikkan pembangkang. 
Beliau berkata, pembangkang kini dilihat lebih beremosi dan ketandusan ideologi sehingga menimbulkan isu-isu yang tidak sepatutnya membelenggu pemikiran masyarakat. 
"Ini semata-mata mahu membunuh karektor calon BN, cara Islam yang sepatutnya ialah bersaing secara sihat dan bukannya mengkritik gelaran itu," katanya. 
Fathul berkata, kenyataan itu agak memalukan apabila ia didakwa dari Pas sedangkan Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob sebelum ini menyebut syarat menjadi menteri besar tidak semestinya seorang ulama. 
"Kalau dari parti selain Pas, saya tidak kisah, tetapi apabila dari sahabat-sahabat kalangan Pas, ia sangat memalukan," katanya. seterusnya
Sikap 'membunuh karakter' calon BN itu memang telah dijangka, lebih-lebih lagi apabila tembelang lidah rasmi PAS yang mendakwa kononnya calon PAS adalah 'orang tempatan' terbongkar dan ianya sungguh memalukan.

Dalam masa yang sama, tindakan PAS itu melihatkan betapa terdesaknya parti tersebut untuk meraih kepercayaan rakyat setelah teruk dimalukan oleh krisis MB Selangor di mana Presiden PAS telah dimalukan oleh kepimpinan anwarinas PAS dan Pakatan pembangkang.

Tetapi MiM percaya bahawa rakyat Pengkalan Kubor dapat menilai sendiri keupayaan parti-parti yang bertanding di PRK. Lebih memudahkan rakyat ialah usaha Allahyarham ADUN BN sebelum ini yang telah banyak berjasa di Pengkalan Kubor.





  

22 comments:

  1. Mat sabutoh pun ustad juga... di bilik hotel Perdana bersama Normah....

    Kini bergelak ulama pulak....

    Kalau ditanya apa gelaran untuk Mahpus Omaq pulak??... haha

    ReplyDelete
  2. Ala, setakat gelaran ustad... itu semua keduniaan.

    Ni Mat Sabutoh bagi gelaran untuk dunia dan akhirat sekali untuk idola kesukaannya....

    TUAN ANWAR SYEIKH AL-JUBURI... esok ulangtahun SYEIKH AL-JUBURI jadi PM, jangan lupa wish tau...

    ReplyDelete
  3. Lumrah dalam politik.Semua benda jadi isu.

    ReplyDelete
  4. Tu akibat penceramah PAS telah kekeringan isu, nak bawak soal pembangunan, apa yang mereka boleh ketengahkan pun. Dah jadi pemimpin negeri pun kutip duit dari rakyat lagi.

    ReplyDelete
  5. Itu tandanya parti hamPAS ni tau yg mereka akan kalah dgn lebih teruk lagi kali ni.. dah tak ada modal nak dibawa dlm ceramah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hamPAS tumPAS... melePAS...

      Delete
  6. Pkr gak bijak...pas bodo...
    pkr tau susah nak menang sebab tu bagi pd pas...
    Nanti blh salahkan pas sebab kalah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau kalah bukannya salahkan pas, tapi salahkan umno bawak 'pengundi hantu'.

      Bro, kene paham puak-puak bangkai ni punye cara.. beribu alasan mereka ada.. tapi kalau suruh bagi bukti, mereka takde.

      Kalau itu fitnah sekalipun, mereka tak kisah sebab tok guru mereka adalah pemegang kunci syurga, bila-bila masa boleh masuk syurga tanpa di hisab.... hanya perlukan syafaat dari pok nik je...

      Delete
  7. PAS konfem kalah kat PRK Pengkalan Kubor ni...

    ReplyDelete
  8. Ikut cara pas berkempen lahtu, cari lah idea sendiri mat razi, kan dah kantoi.guru mat razi, elok nama tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodoh punye anjing, yang bagi gelaran ustad tu orang sekeliling, bukannya dia sendiri terhegeh-hegeh nak pakai gelaran ustad...

      Delete
    2. lain la artis-artis yang masuk pas, baru hantar borang terus dapat gelaran ostad / ostazah..... mee segera....

      Delete
  9. Di kesempatan ini saya ingin mengucapkan “Selamat ulang tahun ke-7 Datuk Seri Anwar As-Syeikh Al-Juburi sebagai PM ke-6 Malaysia”. Semoga bertambah pembohongan dan menipu pencacai PR hendaknya…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kejadah macai ni, pakai otak la buat komen, tak logik, bonggok lagi

      Delete
    2. kah kah kah kah kah kah...... buat ucapan selamat ulang tahun pun anjing pr marah lak.... harini 16 September kan?? Tul la komen anon 11:13 pm tu..... muahahahahaha

      Delete
  10. Nik Aziz lupa. Artist bergelar ustaz instant selepas jadi penceramah dipentas Pas. Ustazah Abby Abadi. Ustaz Lokman. Ustaz Khairy. Ustazah Aishah. Mereka lulus pondok mana ? Lulus berapa thanawi ?

    Minta Cikgu (Ustaz) Nik Aziz bin Cikgu Nikmst jawab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala poknik dia tahu cakap kelantan aje cakap melayu standard tokleh bahas inggeris. ...hancus. camna nak jadi pm. camna nak urus negara. jadi ust. kat kelate ajo lah gayo nye. tak globbl langsung. itu sbb idea cetek.

      Delete
    2. Pork nicky, kah4.....WAHAI PUKIMAK MALU MENGAKU MELAYU.
      ada ke.....dah bersara ikut cara bersara, apa pun ko tetap penipu bangsa, macai tu boleh percaya la...

      Delete
  11. ‘Royal King’ - This Is What Women Really Want !!
    KLIK HERE !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. this is what chinadoll really want --> Al-Jubori

      Delete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.