Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Wednesday, July 29, 2015

MUSLIHAT TENTANG ISU ABDUL GANI BEKAS PEGUAM NEGARA

Pakatan pembangkang terutamanya parti DAP sekali lagi melihatkan sikap opportunis dan tidak tahu malu mereka apabila cuba berlagak hero dan kononnya simpati dengan TS Abdul Gani Patail yang tamat perkhidmatan sebagai Peguam Negara mulai 27 Julai ini.
Tetapi people are not stupid.

Realitinya, Pakatan Pembangkang yang begitu biadap menghentam dan menghina Abdul Gani Patail sebelum ini. Lebih-lebih lagi, Abdul Gani Patail mengetuai pendakwaan terhadap Anwar Ibrahim berhubung kes penyalahgunaan kuasa dan liwat pada tahun 1998. 

Anwar Ibrahim sendiri telah menuduh bekas Peguam Negara itu merekacipta bukti hingga menyebabkan beliau dijatuhkan hukuman penjara 15 tahun kerana kesalahan tersebut.

Pakatan Pembangkang mengaitkannya juga dengan Task Force yang sekarang sedang menyiasat kes 1MDB. Abdul Gani Patail diberhentikan supaya beliau tidak lagi mengetuai siasatan tersebut dan untuk 'menyelamatkan' PM Najib Razak, kata mereka.


Padahal, mereka adalah pihak yang berkeras supaya Abdul Gani Patail dikeluarkan dan tidak terlibat dalam Task Force tersebut. Mereka mendakwa siasatan itu tidak akan bebas dan pihak polis, SPRM dan Bank Negara Malaysia patut menyiasat tanpa pengawasan Abdul Gani Patail.

Pakatan Pembangkang dan puak Pro-pembangkang juga merupakan pihak yang kerap menghina institusi kehakiman negara dengan pelbagai tuduhan dan fitnah. Serangan pihak ini berniat jahat iaitu untuk menimbulkan krisis keyakinan orang awam terhadap institusi ini. Contempt of court sudah menjadi lumrah bagi Pakatan Pembangkang.


Mereka juga menuduh isu menamatkan perlhidmatan Abdul Gani Patail kononnya tidak adil dan autokratik. Mereka ingat rakyat terlalu bodoh dan sudah lupa dengan adegan sarkas politik 'Langkah Kajang' untuk menjatuhkan Khalid Ibrahim yang berjawatan Menteri Besar Selangor ketika itu. 

'Langkah Kajang' juga telah menyebabkan Sultan Selangor murka. PKR dan DAP telah derhaka dengan titah baginda. Malah yang lebih memalukan, gelaran 'Datuk Seri' Anwar Ibrahim telah dilucutkan oleh Sultan Selangor.


Malah, tindakan Pakatan Pembangkang dan puak pro-pembangkang juga turut menghina institusi kesultanan negara kerana kritikan mereka itu secara tidak langsung turut mempertikai kuasa Yang di-Pertuan Agung yang telah memperkenankan perlantikan Peguam Negara yang baharu.  

Dan sekarang, mereka mahu berlagak hero pula. Bising berkokok tapi najis bersepah di belakang. Hipokrasi melampau Pakatan Pembangkang ini sangat menjelekkan.


 

169 comments:

  1. PEMBANGKANG MMG LOTS OF SHIT …..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembangkang cina dap seme mana tau cebuk bro. Dulu masa jd komunis berak dlm hutan. sbb tu taik bersepah...

      Delete
    2. Pembangkang dan pemerintah sama aje. Kalau dapat kuasa menyusahkan rakyat aje.

      Delete
    3. banyak lagi perjuangan pembangkang yang ke arah membela rakyat, pasal yang satu ini maka mahu pembangkang berdiam diri ke. ttg dap, dalam banyak parti dap adalah yang paling stabil, tak maca ameno kecoh habis, pkr kecoh juga, pas lagilah jadi pembelot. jadi dap lebih dipercayai. kau hentam2 pun dap sampai mahu bina masjid di kelantan. ameno janji bina 500 rumah banjir, cuma bina 5, dap dalam diam bina lebih dua puluh. nak harap ameno lagi ke?

      Delete
    4. Parti komunis memang stabil........kalau tak stabil, itu bukan parti komunis namanya.

      Delete
    5. Mana lah fakta yg joko bodoh ni ambik..pembangkang bela nasib rakyat??..cuba bagi fakta dan statistik sikit..dah dua penggal bahlol..yg mereka tahu kritik,cemuh,maki hamun..itu aje yg mereka tahu, makanan ruji pembangkang...bagi statistik kalau nak buka mulut...bangang.

      Delete
    6. Eh joko moko blm bawah komunis babi kau tak tau yer...cina dari negara cina pon tak suka pd cina msia yg kaki pelahap, tak kenang budi, selfish, ignorant shitheads.. Hidup kau susah sgt d msia nih? Angkat pantat kau pegi cari kerja...

      Delete
  2. celaka betoi la PR ni. Masa Khalid Ibrahim kena pecat, depa boleh pulak. Sultan pun murka. PKR & DAPig pun derhaka kat Sultan aku!

    Pi mamposs la lu PR !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ITULAH KEPANDAIAN CINNACELAKA NI. KALAU DULU BUKAN MAIN MARAH DGN GANI NI SEKARANG NAK BUAT BAIK PULAK. TAMBAH SEKOR BETINA KEELING JADI BATU APEE. HARAP GANI TAL TERMAKAN PUJUK RAYU MEREKA. MALAYSIA WAJIB DITADBIR OLIH ORG MELAYU ISLAM . KITA MESTI BERSATU MCM DAPPIG MCA JUGA. SILAKAN PAS BERSAMA UMNO. KALAU TERJADI KAMI ORG MELAYU DIBAWAH INI AMAT BERSYUKUR.

      Delete
  3. Apa pun novandri oi rakyat bawah dah meluat kat najib. Tu jer nak bg tau

    ReplyDelete
    Replies
    1. ALAHAI …… CACAI PR Penipu Rakyat NI. SUDAH2 LA.

      Delete
    2. Najib Najib. Bila lah nak resign ... liat betul.

      Delete
    3. Perlu ke dia resign? Apa alasaannye? Cecita sikit...

      Itupun kalau faham beza antara fakta, fitnah dan berita tak sahih

      Delete
    4. Siapa yg meluat??? Memang pembangkang meluat sebab Najib masih bertahan biarpun diasak oleh kapir DAP, dan agen yahudi antarabangsa...

      Hidup Najib.....percayalah...kebenaran akan muncul dan pembohongan akan terdedah

      Delete
    5. Ko ni wakil rakyat mana gelang patah ke pagoh.

      Delete
    6. masih ada lagi rupanya IQ serendah buku lali, masih x nampak bangkai depan mata. masih sokong walaupon kerugian 1MDB berbillion ringgit... x kiralah samada najib terlibat atau tidak, yang pastinya mereka gagal dalam mentadbir urus wang rakyat!! tak boleh pikir lagi ke?? Nak tunggu sampai family korng makan sampah, baru nak menyesal??

      Delete
    7. 1MDB tu apa menatang? Sejenis kueh raya ke?

      Delete
    8. Bkn kueh raya. Toilet tissue....

      Delete
    9. Bkn kueh raya...hantu raya.



      Delete
  4. ini satu pembukaan mata kapada penjilat tegar Hamngok. bila tak guna kena buang cam hampas aje. itu pun kamu akan terima berita "buangan" mu daripada media online. takde surat resmi hitam putih. cam gani langsung tak tau, mohidee hanya tahu khabar satu sebelum di buang.
    CELIK DAH MATA MU PENJILAT TEGAR, BLOGER BLOGER

    ReplyDelete
    Replies
    1. uuiikkk….yg khalid ibrahim kena buang cam hampas tu tak mau komen ka? atau ko ni dah buta pekak kena liwat anuwar liwat?

      Delete
    2. GUA JANGKA ADE YANG JAWAP LAGI BAIK HAMPAS DARI CINA BUKIT KOMUNIST BABI DAPIGS

      Delete
    3. tak faham lah simamat kat atas tu....

      Dah duduk kat Malaysiaa berapa lama??

      Byk kali dah Tun M buat macam tu....Najib belajar dari Tun M

      Delete
    4. apalah kau ni. letakkan otak kau di tempat yang selayaknya. jika bahasa kesat, hina menghina seperti ini menjadi mainan kau, seolah otak kau bukan berada di kepala tetapi di lutut. apa yang seronok sangat kau ni bila dapat menghina dengan kata nista 'penjilat tegar' la, 'hamngok' la. agaknya kau ini memang jenis manusia kurang kasih sayang atau kurang didikan agama. eloklah belajar beragama selagi masih sempat.

      Delete
    5. Orang bodoh sahaja yang kata Najib belajar dari Tun M.

      Delete
  5. Pembangkang ni mmg jilaka...

    Tp otak org2 msia pun tahap intelektual mcm jilaka jugekk....

    Ada ka percaya yg tpm gani patail zetty nak jumpa agong suruh pecat najib.... wekekekekekek

    Otak tarap taik ayam bebb.....

    Byk lak tu aku dpt forward dlm wassap tpm nak jumpa agong....kikikiki...

    Patut laa dap dgn al juburin bergembira membodohlan rakyat msia yg otak tarap taik ayam....

    Tahniah mim... sbb bongkar pembohongan dap nihh....

    aku mmg meloya gila babi kalau berckp dgn otak tarap taik ayam ni...

    Harhkhhhtuihh.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org Kafir DAP tulah dijadikan ketua dan rujukan....sesat lagi menyesatkan

      Tapi mereka lupa....Perancangan Allah mengatasi segalanya...

      Hancur pakatan dan hancur DAP serta agen yahudi

      Delete
  6. Dr MIM apa saja U cuba ulas ,bagi saya memecat bekas AG ini diwaktu begini adalah tindakan orang yang tidak bijak , lepas itu cara pecat dengan tergesa gesa tampa sebarang notis satu lagi tindakan yang salah , tak kira la apa saja orang nak kata tentang bekas AG ini ,tapi bagi saya dia dah jalan tugas dengan baik dengan melakukan beberadpa tangkapan , mungkin dalam beberapa hari atau minggu yang datang ia akan membuat tangkapan pada sasaran yang lebih besar yang tidak kita nafikan melibatkan kuncu kuncu rapat najib dalam 1MDB , Dan ini amat bahaya pada kedudukan najib , contoh baik apabila seorang pegawai kanan dalam sebuah syarikat 1MDB tempoh hari ditahan dan dibebas dengan bond jaminan lalu terus mehilang diri keluar negara dan kementerian zahid hamidi boleh tak dapat kesan orang ini ini pelik kerana orang ini bukan profesional peringkat antarabangsa yang susah dikesan rakyat lihat semua perkara ini satu perancangan jahat untuk menutup kesalahan dan penyelewengan wang dalam 1MDB yang akhirnya rakyat terpaksa menanggung beban hutang melalui cukai , sepatut nya wang ini untuk pembangunan rakyat , jadi Dr .MIM dari sekarang cuba berkecuali dengan hal Najib , Rakyat dah semakin tidak percaya dengan Najib dalam insiden terkini terutama pemecatan bekas AG , dan dari pemerhatian kami , kami rasa keputusan ini bukan dari benak fikiran kebinet dan bukan juga Najib kerana keputusan ini datang dari orang yang tidak fikir panjang kerananya kesan yang amat buruk akan menghentam umno dan BN saya takut mungkin dari Rosmah(cuma andaian), bayangkan gen y dan mereka yang umur pertengahan yang akan menjadi majoriti pengundi di pru 14 , golongan dari saluran 3,4,5,6 yang mempunyai asess kepada internet yang tak peduli dengan siapa yang memerintah sudah tentu perkara muslihat melidungi penyelewengan 1MDB tak dapat mereka terima saya penyokong BN sekarang merasa sungguh malu dengan insiden ini , tidak kah kamu dapat merasakan nya Dr MIM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko bijak sngat kah?? Alauto la.

      Delete
    2. Sebagai rakyat, saya lebih mempercayai PM Najib yang telah banyak membela nasib MELAYU berbanding dengan ketua2 dapigs yang lebih banyak menghasut, memfitnah dan menanam kebencian kepada pemimpin2 Melayu dan cinapek2 yang ANTI-ISLAM.

      Kepada cinapek RBA 4:20pm yang mengguna nama Melayu "roslan othman", suka hati kau la kalau kau nak makan bat kut teh dengan tokong kau......kami Melayu tetap sayangkan pemimpin2 MELAYU kami.

      Delete
    3. Yg x bijak tu kalau orang Islam bertahalufsiasi dengan kafir harbi lepas tu cuma jadi barwa je.

      Delete
    4. macam biaasa ajer dengan komen ni???

      memang betul syaithan DAP menyerupai manusia

      Delete
    5. Saya rasa sebab utama pemecatan gani Patail adalah kerana performance beliau yang below expectations. Beliau tidak berkesan dalam pendakwaan/penguatkuasaan/pelaksanaan undang2 sehinggakan undang2 boleh dipermainkan oleh DogsAndPigs and gang penjubur.

      Delete
  7. Rakyat tak bodoh, pasal tu la UMNO/BN tak menang selangor. Sampai sekarang masih tak tau macamne nak ambik hati (undi) rakyat, bila dikata tsmy dan gani dipecat zalim boleh pulak jawab "eh pkr dap buat boleh kenape umno tak bleh?" Umno akan berpuak2 dan pengundi atas pagar akan lari atau protes. Tapi takkan nak ngaku ye tak namti tak masyuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlm sistem demokrasi yg boddo ialah rakyat. Bukan pemimpin. Rakyat boddo pilih pemimpin boddo di slgor. Nasib baik rakyat msia masih cerdik.

      Delete
    2. Sapa cakap rakyat tak bodoh??

      Rakyat yang mempercayai segala fitnah dan hasutan puak2 DAPIGS dan anjing2 DAPIGS dan membela sambil menjilat bontot tokong cinapek yang anti-Islam dan anti-Melayu adalah MEMANG BODOH!

      Delete
    3. Rakyat selangor yg pilih PR? Kurang tepat tu. Yang memilih PR di Selangor adalab kaum babi dan kaum melayu pendatang dari luar Selangor yg menjadi pemilih dinegeri yg terkaya di Malaysia ni.

      Pandai sangatkah pilihan kamu? Jalan berlopak. Air tak ada. Sampah bertimbun. Ekonomi kononnya surplus. Tapi hakikatnya...harapkan duit kerajaan pusat untuk jadikan semuanya surplus. Kalau itu tak cukup...tahniah lah sebab negeri Selangor dah perbanyakkan pusat judi, rumah urut, rumah pelacuran dan hotel2 budget untuk org datang buat maksiat.

      TAHNIAH KEPADA UMAT ISLAM YG MENGUNDI PR....PAS??? Buat apa? Join sekali kat semua tempat tu. Kalau tak percaya tanya mat sabun.....

      Delete
    4. Satu ulasam yg bernas keris berayun. Dia org buta. Kalau duit kerajaan banyak. Negeri kotor banyak penyalit pulak blh aman ke hidup bahagia ke. Ish ish ish...

      Delete
  8. Leaking news. (ada khabar angin mengatakan bahawasanya) nama TSMY ada dlm senarai maklumat yg diberitahu Justo lapor polis Thai. Dia terlibat secara langsung. PM sendiri awalnya terkejut tapi terpaksa ambil tindakan atas sebab bukti dan nasihat pakar. Pegawai dipejabat TSMY pun sudah tahu cerita lebih awal dan telah diarahkan utk mengemas barang. Betul ramalan Tun M ada orang Najib yg terlibat. Tapi Najib masih guna budi bicara dan tidak memecat TSMY dari UMNO walaupun ini satu kes ber profile tinggi.

    John doe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. John boddo kut nama ko. Ckp ikut lubang jubo.

      Delete
    2. Terimakasih John doe....itu adalah satu kemungkinan!

      429,

      Alahai, anjing2 dapigs. Bila fitnah berasal dari ladang2 babi dapigs, laju jer korang sebar dan menghasut. Bila orang cerita tentang pengkhianatan terhadap PM, korang tahu pulak tak percaya?

      Jangan taksub sangat menguyah tulang2 babi yang dibaling oleh dapigs....

      Delete
    3. 4:29......bab2 lubang jubo ni, kau kena tanya raja jubo yang kau sanjung2 tu, anwar al juburi

      Al juburi adalah nama "special" yang dikurniakan oleh pemimpin parti baru kau, ketua anjing dapigs, mat sabutoh.

      Delete
    4. John Doe.....we all know who you are???

      Kalau nak melagakan antara pemimpin melayu, kau lah org nye!!!

      Boodh punya org!!!

      Delete
  9. Sapa yg percaya temberang pembangkang sesungguhnya otak mereka x akan lebih bijak dari secebis otak monyet.

    ReplyDelete
  10. Aku bukan pembangkang tapi ahli UMNO yg sayangkan Agama Islam, Bangsa & Negara. Apa yg DS Najib buat, pecat TSMY, pecat AG & appoint 4 ahli PAC kedalam kerajaan pada masa yg sama, macam ada Something2Hide. Pembangkang nak meroyan tu nereka punya pasal. Yg patut kita bimbang, ahli2 UMNO & rakyat terbanyak yg selama ini sokong UMNO akan lari beramai-ramai. Tak perlu ada PHD, budak sekolah pun boleh nampak something is wrong somewhere. Maaf Zahir & Batin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa yg sometihing to hide tu???

      kalau tak ada, kata ajer tak ada...tak payah nak buat org resah...

      Bila tak sehalaun, boleh ke bekerjasama ? sebab tak dilanik semula

      Pasal AG tu, macam biasalah dai tu buat macam og bodoh...padahal semua org dah tahu apa yg dia dah buat....Lu carilah sendiri sebabnya

      Delete
  11. Ag ke yg membocorkan maklumat siasatan dlm.task force? Hingga terpaksa tamat perkhidmatan

    ReplyDelete
  12. Assalammualaikum wmt,
    Kalau BN/UMNO jadi pembangkang nanti itu jugalah yg akan dilakukan terhadap pemerintah.
    Persoalannya ialah semua itu berlaku kerana mereka ada 'ruang'. Lebih tepat kalau dikatakan 'diberi ruang' oleh pihak yg berkuasa - kerajaan DSNajib.
    Kalau pembangkang tak buat macam tu, bukanlah pembangkang namanya.....
    Justeru, jangan cepat salahkan orang lain sebelum bermuhasabahkan kesalahan sendiri....
    Jangan salahkan kenderaan kalau berlaku kemalangan jalanraya. Salahkan diri yg jadi pemandunya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajaan pun tak pernah nak salahkan pembangkang. Sebab memang perangai pembangkang ialah membangkang semua perkara (baik dan buruk)...Tapi ini hanya pembangknag di Malaysia ajer sbb bodoh...Di Negara Maju, tak berlaku macam ni...

      Dia tuduh kerajaan salah...apa buktinya??? Buktinya adalah komen dari mulut longkang Tun M yg dapat info dari org yg tak boleh dipercayai..

      So macam nak buktikan, sebab tu kerajaan Najib arahkan siasatan terperinci dibuat.

      So, kenalah tunggu hasill siasatan....

      Sebenarnya tak ada masalah pun...tapi dibesar besarkan oleh media pembangknag kafir dan media yahudi antarabangsa...

      Tunggu dan lihat....sabar....

      Kalau percaya kepada kuasa Allah, kebenaran pastu akan menjelma dan pembohongan pasti akan terdedah....kita tunggu dan lihat

      Delete
    2. Assalammualaikum wmt,
      Nak siasat macam mana kalau yg diberi tugas untuk siasat oleh Parlimen dah tak lagi buat kerja sebab dah jadi anggota 'Kabinet 1MDB'. Bukan sorang tapi empat orang.
      Nak tunggu bila? Tunggu kucing bertanduk?

      Delete
  13. Najib sudah jadi orang bodoh. Yang masih percaya bahawa 1MDB tiada sebarang penyelewengan lagi bodoh. Sapa-sapa yang masih nak kata Najib ni okay, tolonglah explain kat aku, macamana penglibatan 1MDB dalam PetroSaudi tu. Sejak tahun 2009, kononnya nak buat pelaburan carigali minyak, lepas kena tipu mana perginya semua duit pelaburan tu? Tak kan lepas 6 tahun masih tak boleh dapat balik? Sejak bila 1MDB kerja macam Along bagi hutang duit kat orang dengan guna duit hutang? Hebat betul kalau masih ada rakyat Malaysia yang boleh terima bulat-bulat 1MDB ni tak ada masalah, sampai ketua penyamun bugis ni pun tak boleh nak cerita kat rakyat. Orang Umno ni memang bodoh dan senang sangat diperbodohkan. Mereka ni jenis yang sanggup gadaikan segala harta benda demi menyelamatkan pemimpin mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku bukan ahli DAP, nak mengaku ahli UMNO lagilah malu, Tapi, sudah beberapa PRU, aku tetap pangkah BN. Yang pasti, selagi Najib dan isu 1MDB tidak dibongkar, tak mungkin aku pangkah BN lagi. Belum cerita lagi bab GST, lagi meluat dengan BN.

      Delete
    2. Engkau pun memang tak pangkah BN pun...tak usahlah menipu...
      Kamu memang pembangkang pun...

      Delete
    3. kepada AnonymousJuly 29, 2015 at 5:13 PM

      Nampak sangat info yg kamu ada terlalu sikit...sebabnya ialah hanya baca suara keadilan, harakah, blogger pembangkang....

      Semua yg menjadi kerisauan anda telah dijelaskan...

      Kalau kamu iklhas nak mencari kebenaran, pasti akan dapat.

      Tapi kalau memang kamu tak nak kebenaran, maka apa ajer yg di jelaskan kamu tak akan percaya...betul tak???

      Org macam kamulah senang ditipu

      Delete
    4. kepada : AnonymousJuly 29, 2015 at 5:18 PM
      Aku bukan ahli DAP, nak mengaku ahli UMNO lagilah malu, Tapi, sudah beberapa PRU, aku tetap pangkah BN. Yang pasti, selagi Najib dan isu 1MDB tidak dibongkar, tak mungkin aku pangkah BN lagi. Belum cerita lagi bab GST, lagi meluat dengan BN

      Jawapan saya: Najib dah arahakan siasatan terperinci dilakukan dan sekarang ni pun sedang berjalan...apa masalah kamu??? Kenapa nak meluat??. Kita pun tak tahu betul ke 1MDB seperti yg dicanangkan dlm media? So,tunggu ajela hasil siasatan...

      Pasal GST tu, kamu ni memang bebal la....banyak info dan kaunter penerangan disediakan oleh kerajaan. kenapa tak pergi tanya jika ada kemushkilan..

      Kamu ni nak cari kebenaran dan ilmu atau nak menghancurkan negara???

      Fikirlah sikit!!! Gunalah otak....jgn asyik kena cucuk hidung ajer

      Delete
    5. 5:34.
      Lps GST banyak harga barang naik walaupun tiada..
      Aku rase ko je yang takde otak..
      Tak rasa kesan keatas GST.
      Kadar Inflasi naik ko tak tau ka?

      Ko yg kena cucuk idung halalkn n sokong Najib.
      NFC, FGV, FELDA,1MDB semua tu bukan angkara Najib ka?

      Tanya la warga felda yg terlibat dalam prose's tanam semula berapa kos kena tanggung... Ada markup tak?

      Jual tanah pada 1MDB bawah harga pasaran.
      Lps tu jual pada TH dgn harga tinggi. Itu tak salah ka?
      Untung atas angin.
      Seronok la kalu meniaga mcm ni..

      Delete
  14. Lagu ramai sokong pembangkang lagi bagus..umno makin kuat, kuat temberang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg temberang??? Siapa yg temberang??

      Setahu aku, Tun M yg dah kantoi sebab menipu kata 42 billion hilang/lesap.

      lepas tu tukar statement, kata 27 billion ajer yg hilang

      Lepas tu tukar lagi kata bukan hilang tapi berhutang...

      Lepas tu kata kenapa hutang byk sgt pulak....etcetc..





      Delete
    2. Jgn lupa juga kelentong 16 sept..hehehe

      Delete
  15. Sebenarnya yang mengatakan sesiapa BODOH adalah dia lebih BODOH. Kamu tau ke fakrta sebenar apa yang berlaku di dalam 1MDB. Mana kamu dapat maklumat berlaku penyelewangan 1MDB? Sumber mana? Dari mahkamah ke? Apa buktinya?
    Bukankah penerangan demi penerangan telah dibuat oleh pihak terlibat?

    Saya berpandangan selagi tiada bukti yang kukuh dari Pihak berkuasa dan Mahkamah maka tidak perlu kita menghukum sebelum diadili. Ini konsep yang asas sekali.

    Melainkanlah kamu dari pihak yang sengaja mewujudkan suasana resah serta rasa bersalah dari sumber yang tidak diketahui hujung pangkal dan dengan sengaja menimbulkan rasa kebencian kepada kepimpinan yang sedia ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sangat dengan komen saudara...

      Inilah cara orang Islam yg beriman....tak mudah nak menuduh org selagi tak ada bukti dan tak disabitkan oleh mahkahmah

      Delete
    2. Jgn lupa juga nurul izzah juga menang lmbh pantai hasil kelentong pd rakyat utk kalahkan raja nong cik..hehehe...

      Delete
    3. Acc Personal Najib ada terlibat dalam siasatan 1MDB terima deposit.
      Sumber siasatan PAC.
      Tak cukup kuat ka?
      Tiada angin masakan pokok bergoyang.
      Najib diminta berehat sahaja waktu proses siasatan berlaku agar tidak menggangu siasatan.
      Tengok sekarang UG berhenti, PAC tukar itu semua bukankah cubaan Najib menggangu siasatan ?
      Maybe yg komen komen menyokong Najib sudah mendapat habuan sampai buta mata & hati...
      Tak minta letak jawatanpun.. Cuma gentlemen la sikit. Sapa suruh tak tutup elok2.. Skrg terburai habis semua org nk salahkan.
      Pandai mkn pandai simpan.
      Klu kantoi jgn salahkn org & persalahkn org lain pula. Naik heret org lain atau yang tak backing ko..
      Sendiri salah sendiri tanggung.
      Game yg Najib main sesama ahli parti umpama..
      Menang jadi Arang
      Kalah jadi Abu

      Lawan yg tengok bersorak horrayy...

      Delete
    4. Lah lah macai pkr ini, dah bagi amanah buat fitnah itu rafizi dan tony taik itu, mana tak pecat

      Delete
  16. Sejarah tahun 98 berulang lagi, UMNO tidak pernah dari kesilapan bahkan meneruskan agenda rompakan besar besaran, bila dah terlanggar tiang siapa yang pecah lubang wajib di pancung....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn lupa juga perompak pr baru sepenggal dah botak bukit bukau kedah...hehehe

      Delete
  17. apa yg sometihing to hide tu???

    kalau tak ada, kata ajer tak ada...tak payah nak buat org resah...

    Bila tak sehalaun, boleh ke bekerjasama ? sebab tak dilanik semula

    Pasal AG tu, macam biasalah dai tu buat macam og bodoh...padahal semua org dah tahu apa yg dia dah buat....Lu carilah sendiri sebabnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. gani pat tail.....doh serupo kawe. sakik.....tigo kali seminggu cuci daroh. tok ghok doh. sekali cucu....4 jam. maso bilo nok buak kijo. hok dok panda kecek tu gheti ko. jange kecek jo lebih.......

      Delete
  18. "Saya Akan Terus Berkhidmat Melalui Timbalan Presiden UMNO. Kepada Semua Penyokong Keutamaan Kita Ialah Parti. Janganlah Melakukan Perkara-Perkara Yang Boleh Memecah Belahkan Kita,Saya Akan Terus Menyokong YAB Presiden Dan MT Untuk Terus Memperkukuhkan Parti". - Tan Sri Haji Muhyiddin Yassin, Timbalan Presiden UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seorang pejuang parti yg iklhas dan berjiwa besar...

      Nak berkhidmat tak semestinya ada jawatan dalam kerajaan

      Delete
    2. moleklah gitu.....ke guane ?

      Delete
  19. Cukup2lah DAP perkudakan PAS selama ini... harap pemimpin2 umno masih waras!!!!

    ReplyDelete
  20. Biar le najib setel kn hal 1mdb.dh settel esok.muhyidin boleh tanding presiden umno.
    klu menang jadi pm.apa nk kecoh.yg menyokong muhyiden kt cni.jngan luper ya sokong muhyiden nanti ya.yg rba tu tolong daftar jadi ahli umno yek.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berapa Billion kena masuk dalam akaun Najib untuk setel kan masalah 1MDB ni? Setel cara Najib, bagi habuan pada anjing-anjing belaannya.

      Delete
  21. RAKYAT KAYAAAA
    FLOM MISKINNN...
    SEMUA PEMIMPIN AMENO MISKIN...
    RAKYAT DIUTAMAKAN..
    GOODBY JIDDIN

    ReplyDelete
    Replies
    1. betty pung misking.....kesianggggg.

      Delete
    2. Betty tu sape???flom putrajaya ker???ke flom penang...

      Delete
  22. Jiddin tak penting sbb pru 14 nanti pok jib akan dpt sokongan penuh rakyat utk jadi piem lagi....jiddin pung dh tua...aku peminat rosemah flom no satu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hok sekor lagi tino cino namo betty ratu nomo 1 pineng.....demo dok minak ko.......

      Delete
  23. Dulu Jibon kata siasatan siap hujung bulan jun, sampai lani tak timbul juga. Yang cerdik pandai dan dok jilat Najib, tolonglahlah ceritakan sikit pasal pelaburan bodoh kat PetroSaudi tu. Dengar kata semuamya fitnah, bagitau lah sikit versi yang tidak fitnah tu. Takkan lah susah sangat sampai nak pakai audit. Semua info tu patutnya Najib au dari A-Z sebab dia yang uruskan bab duit dalam 1MDB.Takkan nak tu sampai PRU14 baru boleh cerita bab 1MDB ni, kenapa perlu sorok semua cerita pasal 1MDB ni?. Buat apa nak dengar cerita dari pembangkang, tolonglah sapa-sapa dari penyokong Najib keluarkan cerita pasal 1MDB ni, tak payahlah cerita penipuan lain, ceritakan pasal Petrosaudi cukuplah dulu. Semua yang dok jilat Najib ni kan pandai-pandai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang pandai antara terpandai adalah ko. sebab ko semua tau. maccam profesor serba tau.....orang cakap tunggu hasil dan laporan siasatan. tapi.....ko mendahului para penyiasat. ko memang hebat. hebat buat persepsi. hebat buat fitnah. macamlah segala tuduhan tu memang sohih......

      Delete
    2. Ko pandai, cubalah cerita versi yang dikatakan tak fitnah tu. Akai ada ka?

      Delete
    3. Jawapan Najib dan puaknya, Fitnah..Fitnah tunggu siasatan. Tapi si Penyangak tu sendiri tak boleh cerita macamana strategiknya pelaburan PetroSaudi tu.

      Delete
  24. SEMUA KEMELUT INI SI TUA MATDEY PUNYA ANGKARA....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib tak pernah nafikan terima duit RM2.6B masuk dalam akaunnya. Ada sorang kawan aku, cuma RM400K saja, terus kena charge under "Money Laundering". Najib penyamun ni tak kena ke. Duit dari Middle East pulak tu. Kerajaan Malaysia dudah jadi bahan lawak satu dunia. Orang UMNO masih dok bawah tempurung, layan blog Dr Mim yang diupah oleh Najib. Itulah kegunaan duit dalam akaun Najib bukan untuk kegunaan sendiri tapi untuk bagi makan anjing belaannya.
      http://www.theguardian.com/world/2015/jul/29/david-cameron-meet-malaysian-leader-najib-razak-corruption-claims

      Delete
    2. Malulah, satu dunia sudah copkan Malaysia Negara Rasuah.

      Delete
  25. Kenapa semua di atas tu heboh dengan tindakan najib.tak siasat kata lembab dan bila disuruh siasat kata bias pula...mana satu yg hendak ni..kalau pasal melayu semua orang himpit..tapi kenapa cina DAP ,PKR,PAS buat semua senyap..
    melayu kaya bising..Cina india kaya kenapa tak tanya dapat dari mana..BODOH NYA melayu yang terang terang majoriti tapi tak ada akal...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana hasil siasatannya. Cerita Petrosaudi ni dah 6 tahun. Habis nak siasat berapa lama? Tak payah siasat, cuma bagitau saja versi pelaburan PetroSaudi dari kacamata kerajaan. Susah ke permintaan tu? Tak payah nak siasat lagi. Cerita saja dari mana duit yang dipinjam RM5Billion dilaburkan di PetroSaudi dan dimana duit itu berada sekarang ni. Tak perlu dengar fitnah pembangkang. Pembangkang ni semua pendengki nak jatuhkan kerajaan saja. Kerajaan ni bukan kaki rasuah, cuma nak cerita pun tak berani, kena tunggu siasatan dulu. Tapi sebelum habis siasatan, tembak PAC dan AG dulu. Yang ada akai, letak kat mana. Kepala Lutut kot?

      Delete
    2. koghok lu....sembang mau lebih.....tak penat ke ?
      ye la.....profesor serba tau.......

      Delete
  26. Leaking news. (ada khabar angin mengatakan bahawasanya) nama TSMY ada dlm senarai maklumat yg diberitahu Justo lapor polis Thai. Dia terlibat secara langsung. PM sendiri awalnya terkejut tapi terpaksa ambil tindakan atas sebab bukti dan nasihat pakar. Pegawai dipejabat TSMY pun sudah tahu cerita lebih awal dan telah diarahkan utk mengemas barang. Betul ramalan Tun M ada orang Najib yg terlibat. Tapi Najib masih guna budi bicara dan tidak memecat TSMY dari UMNO walaupun ini satu kes ber profile tinggi.

    John doe.

    ReplyDelete
  27. Apa bodo punya teori ni? Mana lebih penting, Orang yang seleweng 1MDB atau Orang yang pecah maklumat penyelewengan 1MDB? Bapak anjing menyalak anak-anak anjing menyalak dengan nada yang sama. MAkin bodoh rakyat Malaysia. Itulah pasal sampai Thailand pun halau saja IGP balik. Kat Thailand, depa seronok dapat pegang Justo supaya PM Malaysia kecut, tapi kita kat Malaysia rasa macam kita dan Thailand bersepakat. Justo tu satu ancaman pada Najib bukan sebaliknya. Tapi, orang UMNO jadi macam orang bodoh guna Justo sebagai senjata pula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalahnya maklumat tu sendiri....... betul ke....ditokok tambah ke....
      sebab terlalu orang pandai pandai..... naik pening kepala.
      kepada ALLAH minta petunjuk. agar selesai masalah ini. kepada para pengadu domba dan pemfitnah.....biar ALLAH membalas segala perbuatan kamu. begitu juga pada najib.

      Delete
    2. Mana ada bukti seleweng lol? Bukankah masih dlm siasatan?

      Delete
  28. Macai2 dapigs nah ni penjelasan 1MDB.. Kalo kata 1MDB tak jawab soalan lagi kompem mmg korang pengikut dapigs yg paling setia

    http://www.1mdb.com.my/bm/faq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panjang lebar tapi tidak menceritakan apa-apa sekadar alasan demi alasan.

      Delete
  29. Penjelesan panjang lebar 1MDB boleh baca kat sini..

    http://www.1mdb.com.my/bm/faq

    Baca baru boleh faham jgn terus tuduh mendapigs buta buat fitnah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada pula cerita pasal pelaburan Petrosaudi pun. Tak pula cerita kenapa duit kat situ boleh hilang tak boleh ambik balik walaupun bila kewangan dah tenat. Itu cuma satu artikel yang diolah untuk menunjukkan bahawa taik pun boleh berguna kepada manusia juga. Tak ada fakta pun kat situ. Jangan jadi bodoh sangat.

      Delete
    2. Itu faq macam baja manual mesin rasuah najib saja. Apa yang jawab? Tolonglah translate sikit macamana cerita pelaburan kat Petrosaudi tu. Aku geng DAPpig kurang paham bahasa malaysia sikit. Pundeklah, orang yang bantai 1MDB semua kata DAPpig, lu orang UMNO bodo saja masih boleh percaya cakap Najib. Aku dah lama menyampah dengan Najib. Kaya tu, 2.6Billion untuk bagi makan Anjing-Anjing belaannya kat UMNO untuk menyokong segala kerja jahat dia.

      Delete
    3. Oh jadi kau ni belaan commodore yg gigi penoh dgn bacteria si komunis lahanat harbi tu laaa. Dan juga kau pon menyokong segala niat jahat komunis babeee ni dari 13mei hgga skrg. Mmg harbi lahanat kau nih..tak layak tggl d,msia,...berambus...

      Delete
  30. Dah agak dapigsbuta tak baca.. Walhal ianya telah dijelaskan dlm perkara Q7..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Persoalan Q7 ni lah sebenarnya yang di jadikan bahan fitnah oleh pengikut dapigs!

      Delete
    2. Lu sorang saja yang banggang. Tolong bgtau macamana pelaburan petrosaudi tu. Duit dah hilang mana? bukan duit yang masuk poket najib untuk bela anjing-anjing umno yang kelaparan ke?

      Delete
    3. Lu dapigs yang banggang!! Dlm penjelasan tu dia tak kata pun ada duit hilang.. Maklumat fitnah lu yg mengatakan duit hilang telah menjadi darah daging dapigs dlm diri lu!! Dapigs jeles sbb 1MDB syarikat bumiputera yg berjaya.. Takut dapigs kat pulau pinang dan kat tgh KL tak cukup makan.. Sbb tu sanggup beli document sulit utk fitnah jatuhkan PM sekali gus jatuhkan 1MDB supaya syarikat komunis yg control ekonomi malaysia..

      Delete
    4. Habis duit PetroSaudi sudah masuk akaun Najib ka? kalau talak hilang, mana pegi? Mau bayar installment pun talak luit. 1MDB sudah bikin bisness macam along ka? kasi pinjam sama petrosaudi? Lu jangan jadi manyak bodoh la. Kalau DAP itu macam Pig, lu olang Najib semua macam anjing belaan saja. Asal bagi habuan, lu semua olang tutup mulut, lagi jilat-jilat sama najib. Sudah tahu salah pun, lu olang masih mau jilat, kalau tak sapa mau bela.

      Delete
    5. Lu org la gigi lidah penoh dgn bacteria. Penipu, hobi buat fitnah, otak tak da lain tikam org je psndai...

      Delete
  31. Buat anjing belaan najib, Ini fitnah dari DAP Pig saja, jangan percaya.

    http://www.malaysiakini.com/news/306629

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengoklah puas-puas video tu, nanti Najib boleh hilangkan video ni.

      Delete
  32. Ini pun fitnah dap DAP Pig saja. Ekonomi malaysia makin kukuh hasil usaha Najib perasuah terhebat.

    Ringgit Foreign Exchange Rates
    1 U.S. Dollar RM 3.8125

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman TDM kadar USD sehingga rm4.30, seterusnya ditambat pada rm3.8. Kalau terus diapungkan entahlah sampai berapa. Menurut pakar ekonomi Malaysia masih baik dan setabil. Kadar pinjaman pun dah diturunkan. Aku percaya kata pakar dan kerajaan, mereka ada maklumat yang tepat.

      Delete
  33. Ini pun kerja DAP Pig, Tajuk berita CNN harini.
    Malaysia's attorney-general says he has seen documents alleging corruption by PM Najib Razak.
    http://www.abc.net.au/news/2015-07-04/malaysian-ag-says-seen-documents-alleging-najib-corruption/6595584

    ReplyDelete
  34. Anjing-anjing Najib mana mau buka minda mereka. Mereka hanya taat kepada tuannya yang memberi habuan saja. Nama pun anjing, mesti kena jilat-jilat tuannya lepas dapat habuan tu. DAP Pig apa class, setakat untuk jadikan makanan saja.

    ReplyDelete
  35. Banyak betul kebetulan skang ni...
    Besimpang siur...

    Yg tak paham tu,
    Boleh pulak kaitkan dgn dap..
    Semua bende kalau boleh nak kaitkan dgn dap!
    Agaknye tak bedosa kot fitnah kapir?

    Takpe, ada ubatnye nanti kat akhirat...
    Tunggu la...

    Ok berbalik pada 1mdb...
    Aku rasa orang boddo je sokong amno skang ni...
    Rakyat suruh settlekan mslh,
    Bukan tambah mslh.
    Takkan pac yg dah nak siap tu kau tukar bossnye?
    Ada akai ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua tu fitnah dari DAP Pig. Mungkin pecat TMY pun salah DAP Pig juga. Anjing-anjing Najib tu ingat UMNO ni milik bapa Najib saja. Sapa yang tak jilat-jilat Najib sambil mendapat habuan bukan ahli UMNO ataupun sokong BN. Anjing-anjing ni ingat semua penyokong BN perangai macam depa juga. Kat mana ada habuan di situlah mereka menjilat. Mereka lupa ramai dalam umno tetap akan meneruskan perjuangan asal UMNO demi bangsa, agama dan tanah air. Cash is King hanya untuk anjing-anjing Najib yang menggunakan UMNO sebagai gelanggang mendapat habuan mereka.

      Delete
    2. Najib cuma berminat untuk menangguhkan siasatan PAC, sebab tu ramai yang terlibat dengan PAC diberi habuan. Bila sudah jadi Anjing Najib, bolehlah mereka menjilat Najib habis-habisan. Hasil siasatan pun bukan untuk rakyat tapi untuk Najib dan anjing-anjingnya. Siasatan untuk mencari penyelewengan dalam 1MDB yang mana pelakon utama adalah Najib. Peliknya hasil siasatan pula kena bagi Najib tengok dulu,kalau dia tak suka hasil siasatan bolehlah dipecat saja yang tidak bersedia menjadi anjingnya. Bila dah puashati baru boleh bagi pada rakyat untuk menilai. Memang dasar bangsat habis.

      Delete
    3. lu tok nujum pak balalang ka ?

      Delete
  36. Aku sokong rombakan ni sebab ia perkara biasa dalam sesebuah organisasi. Ia satu tindakan yang sihat, kecuali kes pecat dalam PKR, itu tindakan ganaslah sampai buat PRK lagi kerana kepentingan kroni.

    ReplyDelete
  37. Tiba masanya Najib membersihkan Umno dri budak2 HITAM DAN KELABU ASAP seperti yg dilakukan pas.

    ReplyDelete
  38. Yg. akan diKUBURkan dan diTERAJANG adalah DAPBANGKAI BABI-amat-SIAL!

    OI si PENDATANG TERORIS-TERORIS amat-KEPARAT-ANTI Islam/Melayu (punya PENAKUT jadi PENYAMAQ pula tu) memang puak KEPARAT GILABABI! Apahal lu si PENAKUT-nak-MAMPOS, asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?! lu punyak otak PENGGANAS aaahh...., itu mcm-si ANJING KURAP-manyak-NANAH si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!!

    Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhh??! Apa yg. si TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI BABI/PKRHOMO-PENGECUT ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS, sampai mcm. si TERORIS BABI HOMO SIAL, GERTAK nak BUNUH & PERKOSA dia dan mak serta bapak dia yg bekas ASKAR? Dan yg . lu nak MAKI dgn. LUCAH, mak nek Tempoyak apasal - mak lu yg. LAHIRkan si amat-KEPARAT- BANGKAI BABI-PORNO HOMO-PEROGOL-PEMBUNUH mcm. lu apahal pula?!Lu manyak LAHAP itu JUBOQ BABI aaahhhh?!!

    Yg. lu si puak TERORIS-TERORIS nak paksa YAB PM BUMIPUTERA ISLAM/Melayu kami letak jawatan sewenangnya apasal dan TUMBANGkan KERAJAAN kat NEGARA ISLAM kami ni - lu ingat kami MAJORITI dari BUMIPUTERA Islam/Melayu yang pilih YAB PM dan KERAJAAN kami ni, KULI-KULI lu, oi si KEPARAT PENGGANAS-PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO!!

    PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN PENDATANG KAPIRDAJAL TERORIS-TERORIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO RASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH-no-1!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anjing Najib sudah menyalak. Anjing yang sangat suka menjilat Najib.

      Delete
  39. Kekadang, aku tengok ada kelompok kera sumbang...
    Mereka perasan mereka ramai, kuat dan majoriti...
    Padahal, mereka lah kera sumbang... 47 persen.
    Makin berkurang aku rasa.

    Ko nak bersihkan organisasi kah, nak shuffle kah,
    Terpulang.. tapi jgn la buat masa tengah panas ni...
    Masa tengah pac, masa tengah siasat...
    So, camne rakyat tak berspekulasi?

    Skang ni, kes ni, dah takde bn pr dah...
    Dah isu negara dah!
    Pundek apa nak kaitkan dgn pr?

    Tapi, terpulanglah...
    Sebab cara cari makan korang mmg tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini mesti kes belum makan ubat.....

      Delete
  40. sampai bila la ahli ahli umno ni nak cerdik???????

    ReplyDelete
  41. masih ada lagi rupanya IQ serendah buku lali, masih x nampak bangkai depan mata. masih sokong walaupon kerugian 1MDB berbillion ringgit... x kiralah samada najib terlibat atau tidak, yang pastinya mereka gagal dalam mentadbir urus wang rakyat!!

    Tu blom termasuk kerakusan2 lain yg juga melibatkan berbillion RM

    tak boleh pikir lagi ke?? Nak tunggu sampai family korng makan sampah, baru nak menyesal??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dah perangai macam anjing, nampak bangkai pun depa tak kisah sebab Najib akan bagi sikit bangkai-bagkai tu kat depa. Tak perlu ada !Q pun.

      Delete
    2. sedap mulut je kata rugi berbilion ..PAC pun tak kata rugi berbilion, audit pun tak dpt beri fakta mengatakan rugi berbilion...ko lebih pandai dari PAC ke? ke memfitnah tu sebati dalam jiwa kau?

      Delete
  42. Aku ahli UMNO. Tapi aku mahu Najib berundur. Cukupla tu bro. Orang dah minta PM baru. Betul kata TSMY. Kalau hari ni PRU cnform BN kalah. Bersorakla grup2 DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabar la shed anuar,
      Nanti macai makan obat,
      Baik la diorang tu..
      Skang ni diorang down sindrom..

      Ada isu yg amat besar...
      Tapi, cari kambing black...

      Janji boleh kaitkan dgn dap...
      Mungkin kitab diorang halal kot?

      Delete
  43. ahli umno konon !! lu jangan nak jadi batu api kat sini la. Lu tu anjing RBA DAPig yg menyamar ahli umno!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP tu Pig tapi yang dok sokong Najib tu yang Anjing sebab suka menjilat.

      Delete
    2. SIASAT 1Mdb brape lame???
      Ni plak br reshafle AG...
      1TAHUN????
      2TAHUN????
      3TAHUN????

      dokumen 1mdb 30 kontena ke??
      Suruh auditor sluruh mlysia gotong royong kaji dokemen...

      JUSTO bwak dkmen 1mdb dgn SEBATANG pendrive je bole ke hulu ke hilir..

      Hehehe

      Delete
    3. Anjing Najib IQ rendah, mana boleh faham semua benda ni. Nama pun anjing, kerja depat jilat saja tuan yang bagi habuan. Mana ada maruah. Sikit-sikit tuduh RBA DAP Pig punya kerja. TMY cakap RM2.6B masuk akaun peribadi Najib pun, depa tak kisah. Sebab tulah duit habuan depa bukan untuk kepentingan peribadi dia. Untuk makanan anjing-anjing dia saja terutamanya tuan punya blogger.

      Delete
    4. Tsmy sndri gtau bliau x invlve 1mdb.
      HANYA NAJIB YG TAU.

      Pd gua lh, snang je hal kwngan.
      Lu ad smpnan dlm bnk,lu labur n bli mcm2 kprluan,ttba BINI LU check akaun duit smue habis licin..
      Xkan lh BINI lu nk soal ANAK yg habiskn duit tu smue???
      Da tntu lah lu yg kena dsoal siast dek bini..

      samalah isu 1mdb ni,spatutny PM yg harus dsoal n bliau yg sepatutny gtau mane DUIT PELABURAN TU DLABURKAN..

      ni tidak,gua tgk macai2 yg slalu mmbri pnrangan dlm TV..
      ad patut ker???
      Spatutny siape yg invlve dia yg patut DPRTANGGUNGJWBKAN..
      ad betoi ker???

      Delete
    5. Kalau tanya pada anjing najib, semua tu tak betui. Ini fitnah RBA DAP Pig saja. Walhal disebabkan anjing-anjing ni lah, satu hari nanti negara akan tergadai kepada puak DAP Pig kerana nak mempertahankan bapak anjing yang sekor tu. Kalau si bapak anjing ni dah tak ada, sapa nak bagi depa makan lagi. Ko bagilah berapa banyak fakta pun, depa hanya akan menyalak ikut skrip bapa anjing tu.

      Delete
    6. Sokong anon1203.

      Nak selmatkn individu umno kah atau parti umno?
      Pilihan dtngan anda smue.

      Delete
    7. Ye ye ni smue obat 1mdb yg mmbuatkn kite brftnh n mmbeza pndpat...

      Aritu kisah justo pastu kisah rapiji n toni n rombkan kbinet n skrg kes tsmy n plk bideo 2b tsmy.. pasni pe plk??????

      Skrip msh pnjang lg ni...
      Silap haribulan 5 tahun br selesai 1 mdb...
      Gaji PAC n auditor nk kena bayar..
      Silap2 20k satu blan dpt..
      Ni br crite bos2 ny gaji blum crite pmbuat air n tukang ftstate kertas..
      Hmmmm brape juta agkny kos smue ni..

      sptutny kos audit 1mdb ni bg ke ak lg bgus bole start niaga utk wokshop ak...

      Mmbzir4.
      Hmmmm ntah lahhhh labu
      Ahli msyuart tngkap xjd jumaat niiii..

      Delete
  44. Watak utama dalam 1MDB adalah Najib. Sewaktu siasatab dijalankan, Najib tidak digantung tugas. Dengan tidak menggantung tugas, dia boleh menggunakan kuasa sesukahati. TMY buka mulut saja pasal 1MDB kena pecat. AG yang bertanggung jawab dalam siasatan pun dipecat. Hasil siasatan interim diberi kepada watak utama tersebut untuk dinilai dan membuat langkah yang seterusnya untuk menyelamatkan dirinya. Belum pernah ada dalam sejarah Malaysia, PM sekorup Najib.

    ReplyDelete
  45. Kau nak kata apa pun, kutuk mcmana pun,

    AKU LEBIH MEMPERCAYAI, MENYAKINI DAN MENYEBELAHI NAJIB BERBANDING ANWAR IBRAHIM, MAT SABU DAN GUAN ENG DALAM MENERAJUI KERAJAAN MALAYSIA.

    Sekurang-kurangnya buat masa ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah skrip anjing najib. orang bukan cakap pasal UMNO tapi hanya pada Najib. Ramai lagi pemimpin boleh pimpin UMNO, kenapa si perasuah tegar ni yang dipilih. Kalau ko masih tak percaya pasal Najib songlap duit 1MDB, ko rehatkan saja barua ni. Ko siasatlah puas-puas. Tapi tidak, ko biarkan orang yang kena siasat bermaharajalela, ko pecat timbalan yang suruh bongkar 1MDB. Undang-undang hutan mana yang Anjing Najib dok sokong ni. Susah sangat nak paham ke? TMY orang no 2, ko sanggup pecat. Orang yang dalam spotlight segala macam taik ko masih jilat. Ini sudah jadi perjuangan individu bukan lagi parti.

      Delete
    2. Silembam tu jadi penumpang je.

      Delete
    3. opssss.....tersalah makan obat......

      Delete
    4. Yang jadi penumpang tu adalah menteri-menteri yang dok diam tak pernah nyatakan apa-apa pendirian pasal isu taik kat 1MDB ni. Kalau betul buatlah pemilihan UMNO serta merta, kenapa perlu ditangguhkan pemilihan UMNO. Semua ni menjurus kepada perjuangan untuk mempertahankan seorang PM yang paling korup dalam sejarah Malaysia. Hanya anjing Najib saja yang masih percaya PRU14 masih milik BN. Amat malang kalau kita terpaksa melihat DAP Pig yang mengambil kesempatan dari ketamakan seorang individu dan anjing-anjingnya yang sentiasa menunngu habuan masing-masing.

      Delete
    5. 12:03 - nak tanya sikit

      1. Tuan Ni beragama Islam atau tidak.
      2. Lepas drj 6, tuan ada sambung belajar lg atau tidak.
      3. Faham bahasa Melayu atau tidak.

      Dlm tulisan saya, tak ada pun saya sebut TMY, apatah lg menghinanya. Tak ada pulak dlm ayat saya mempertahankan kejahatan najib (sbb belum terbukti & masih dlm siasatan)

      Saya cuma kata Sekurang-kurangnya buat masa ini saya menyebelahi najib jika dibandingkan dgn 3 org tu. Itu pendapat saya Sekurang-kurangnya buat masa ini.
      Jadi apa masalahnya tuan mencarut, menghina saya yg berpendapat begitu. Ada ke ayat saya menghina seseorang?

      Tak boleh ke berbeza pendapat?
      Tak boleh ke ada pandangan lain dari pandangan majoriti?

      Majoriti ahli DAP adalah kaum cina. Tak boleh ke kalau ada sorang dua Melayu yg jd ahli DAP. Perlu ke semua umat Melayu Malaysia mengutuk samad said sbb join DAP, sdgkan dia boleh join PKR, GHB, PAS (umno semestinya tidak)

      Tuan mengutuk dan menghina saya seolah -oleh tuan yg menyusu saya sejak lahir.
      Tuan, apa yg dizahirkan oleh tuan, itulah gambaran jiwa tuan.

      Nak bg komen bagilah, nak bg pandangan bglah. Saya sedih membaca komen tuan kpd saya. Walaupun saya tanya apa agama tuan, tapi saya tahu tuan Muslim, sekolah tinggi. Tapi kalau mcm tu yg keluar dari jiwa tuan, tuan sebenarnya merendah -rendah darjah kemanusiaan tuan sendiri yg Allah berfirman, kita manusia adalah sebaik-baik kejadian.

      Delete
    6. bro.....maafkan la dia.....tersalah makan obat tu......

      Delete
    7. 1245,

      Apa pulak salah 3 orang tu?

      Ko tak tanya najib ke?
      Kenapa tak saman2 lagi wsj sr harakah fizi tony berkenaan 1mdb...
      Dan berkenaan duit 2 billion dan 2 juta? Kenapa?

      Apa salah the edge sampai kena gantung 3 bulan?

      Kau tau najib je tak besalah...
      Orang lain? Ada bukti besalah ke?

      Sembang mangkuk tandas...

      Delete
  46. ramai betul pakar2 serba tau duk komen kat sni. kah kah kah mengalahkan prof serba tau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan nak tunjuk pandai tapi rakyat tidaklah sebodoh yang disangka sebab banyak sangat perkara bodoh yang sedang berlaku. Harini pun ada lagi statement bodoh, TMY tak patut ambil tahu duit yang didepositkan dalam akaun peribadi Najib. Perkara paling asas, itu adalah "Money Laundering". Belum sentuh bab yang lebih serius lagi. Bukan pakar seba tahu, tapi taklah sebodoh Ahmad Maslan.

      Delete
    2. yes prof......ko lagi tau dan serba tau.....

      Delete
  47. Najib sudah bawa banyak masalah kepada UMNO berbanding dengan TMY. Kenapa kita perlu lagi bagi sokongan kepada Najib. Najib minta siasatan dijalankan tapi kenapa dia sendiri yang menembak semua yang terlibat dengan siasatan. Selagi siasatan tidak selesai, Najib tidak sepatutnya menafikan hak orang yang ingin tahu pada 1MDB. Kalau Najib seorang PM yang bertanggungjawab, seharusnya dia akan pastikan hasil siasatan dimaklumkan kepada rakyat tanpa perlu dia campurtangan. Belum pernah ada dalam sejarah, sesuatu penyiasatan diberi kepada watak utama yang disiasat untuk diteliti dulu. Kalau peguam negara sendiri dihapuskan sebelum hasil siasatan didedahkan, nampaknya negara sudah berada ditahap corruption yang paling tinggi. Sebab itulah, dari mula lagi, sepatutnya ditubuhkan suruhanjaya diraja untuk menyiasat, sebab ia melibatkan kuasa eksekutif yang tertinggi.

    ReplyDelete
  48. Kalau TMY orang no 2 boleh disingkirkan hanya kerana ingin tahu soal 1MDB, kenapa rakyat dan ahli UMNO khususnya tak boleh campak saja Najib dalam tong taik saja. Najiblah yang berkuasa penuh ke atas 1MDB dan yang buat semua taik kat 1MDB ni, BN sendiri sudahlah lemah, tugas Najib menggantikan Pak Lah untuk kembalikan kekuatan BN. Tapi, nampkanya dia lebih mementingkan agenda peribadi saja berbanding dengan agenda parti. Jangan kita hanya tersedar bila semuanya sudah terlambat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko pun nak jadi pm ke ?

      Delete
    2. Setakat jadi loyerburuk layak le!

      Delete
    3. Aku rasele, Dr MiM pun dah buka mata dan minda. Apa kata Dr MiM tulis yang benar. Kalau tak menyebelahi Najib bukan bermakna tak menyebelahi UMNO 'Ku sayang'. Demi Agama, Bangsa dan Negara.

      Delete
    4. Biar loya buruk...
      Dari menketedarah duit rakyat...

      Duit lembumno dah abih bayar 250juta?

      Delete
    5. banyak mane duit rakyat ko.....asyik membebel jer. cer bagi bukti......orang kata tunggu sampai selesai kes. tak nak dengar.
      orang macam ko.....jawap tak jawap. sama jer. memekak.....
      aku tunggu habis kes baru nak komen. sebab aku tak tau hujung pangkal......
      duit lembu tu......bukan ke pak menakan ko tolong bayor......

      Delete
    6. Anon 4:36. ko cakap macam orang x da akal saja. Nak jadi pencacai Najib pun, biarlah ambik tahu sikit. Kalau ko tak tahu hujung pangkal, ko ingat semua orang tak tahu apa-apa ke? TMY tu orang no 2 pun tak tahu pasal 1MDB juga ke? Habis kalau semua tak tahu, Najib boleh buat 1MDB tu macam duit mak bapak dia ke? Ini dah betul-betul perangai macam anjing najib, jilat selagi mampu. Akai ada ka?

      Delete
    7. memekak tak sudah......nak buat camne.....serba tau.....dan terlampau pandai......

      Delete
    8. Oiii anak babi. Najib presiden umno suka dia la nak buang sapa.

      Delete
  49. Kata tunggu akhirat so baru tau.tapi yg ko memfitnah tu akhirat sok tk dikira kerr.

    ReplyDelete
  50. Pernah dengar cerita orang tua,anak dan kaldai tak.klu pernah, macam tu lah rakyat m'sia ni.buat apa pun salah.klu tlk pernah dengar,masih berhingus lagi tu.
    tknak cakap apa apa.

    ReplyDelete
  51. Najib buat taik kat 1MDB, TMY yang kena buang hanya sebab baru nak buka mulut. UMNO sudah jadi macam orang gila atau dah sampai ke penghujungnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiii babi... najid presiden umno suka dia.la nak buang sapa......

      Delete
    2. Anjing Najing, janganlah meroyan. Sebab dok buat sukahatilah, dia patut turun. Dia bukan raja pun, jawatan presiden UMNO yang dia pegang pun atas ihsan UMNO saja, menang tanpa bertanding pun sebab tak nak ada perpecahan dalam UMNO kononnya. Kalau dia sayangkan sangat jawatannya, kenapa buang TMY sukahati saja. Yang buat taik kat 1MDB tu Najib bukan TMY. Kalau boleh buang TMY, Najib lagi seribu kali sepatutnya bukan setakat dibuang, tapi dihumban dalam lubang taik.

      Delete
  52. DAH LAH KENA BUANG, BUANG LAH. APA LAGI NAK CIRITA BANYAK BANYAK. HMMM BESOK MINYAK TEKOK 10 SEN LAGI?? INI BARU GUA NAK AMBIK KISAH.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Padan dengan muka, subsidi minyak dah kena tarik sebab nak menampung kemewahan Najib dan Rosmah. Mana lagi nak tanggung kerugian 1MDBi. Silap-silap minyak pun kena GST pula. Najib peduli apa pada rakyat, asalkan rosmah makin digemukkan. Ada lagi ka orang nak undi BN lepas dah kena tipu hidup-hidup.

      Delete
    2. memang orang dah tak mahu undi BN sebab orang dah ditipu hidup-hidup oleh dajal-dajal kaki fitnah yang nak mengusai malaya.

      Delete
  53. Hidup najib. Semua tuduhan hanya main serkap jarang dan pada dokumen yg diubah....

    Semua tektik komunis tu nak jahanamkan negara...

    Bukti nuar menjubo dah depan mata x nak percaya plak.....

    Harkhhhtuihhhhh.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup Najib bergelumang dengan rasuah. Pemimpin no 1 yang dibanggakan oleh UMNO. PRU14 ko memang masuk longkang. Kalau PRU13 pun dengan duit melobi yang lumayan pun, hanya nyawa-nyawa ikan. PRU14 boleh bertahan lagi ka? DAP Pig akan ambik alih kerana kebodohan dan keanjingan puak UMNO sendiri.

      Delete
  54. penang di perintah dap...tue yg nak bnyk negeri lagi tue, dlm hati dap mmg nk perintah malaysia...actualy senang sahaja nk ajaq dap nie jilat jubuq oghang melayu...pulau pinang bagi balik ke kedah, dok ikut apa perjanjian bangang omputih lagi, dah merdeka...ubah la apa pun..negara kita...nk takut apa dah...rasa2 pulau pinang hak kedah...boleh ka lagi dap nk perintah...melupuq cam babi lah pastue...umno,pkr atau pas ja la yg boleh...pun kan....dap at last jadi anjing ja la...lama2dap mampuih terus...oghang melayu tak mo ka...

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.