Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Thursday, November 19, 2015

DAP KANTOI BERBOHONG!

Sebelum ini media melaporkan, Lim Guan Eng telah berkata JKKK ahli Pas di Kepala Batas, Pulau Pinang tidak meletak jawatan seperti yang didakwa. Mereka telah dipecat oleh kerajaan DAP negeri ini.
Tambahnya lagi, pemecatan itu turut membabitkan ahli Pas dari Seberang Prai Tengah, Utara dan Selatan. 
Lim berkata, Pulau Pinang tidak memerlukan perkhidmatan ahli Pas yang tidak menyokong gabungan baru - sumber
Media juga melaporkan bahawa surat penamatan perkhidmatan diserahkan pada 15 Oktober lalu kepada penyokong tegar yang enggan menyokong Pakatan Harapan.

Mohd Rashid Hasnon, TKM1 berkata,
"Mereka yang masih menyokong Pas sudah diberikan surat penamatan perkhidmatan dan ini adalah proses biasa,” katanya. seterusnya
Sekarang timbul satu persoalan besar iaitu apakah Lim Guan Eng DAP berbohong? Atau PAS Pulau Pinang?

PAS Pulau Pinang meminta kerajaaan negeri di bawah Lim Guan Eng DAP supaya tidak berbohong kepada rakyat berkenaan kononnya 300 JKKK dari kalangan ahli dan pemimpin PAS telah dipecat di sepanjang bulan Oktober. 


Mereka mendedahkan bahawa ramai dari kalangan mereka tidak menerima surat pemecatan dari kerajaan DAP negeri.
Jika tidak diserahkan surat pemecatan, kenapa sanggup berbohong bahawa semua 300 JKKK itu telah dipecat? Malah, pihak Kerajaan Negeri seakan 'segan silu' menafikan tindakan meletak jawatan oleh JKKK dari kalangan ahli dan pemimpin PAS. 
Kenapa hanya 300 JKKK sahaja dimaklumkan sebagai dipecat, sedangkan rekod sebenar menunjukkan 1,083 ahli PAS Negeri yang berkhidmat dan terlibat dengan JKKK. Kenapa 783 orang lagi dibiarkan??  
Adakah disembunyikan kuota PKR dan DAP? 
Di setengah tempat, semua JKKK itu adalah ahli-ahli PAS sama ada Pengerusi, Setiausaha juga seluruh Ahli Jawatankuasanya - sumber 
Yang terbaru, PAS Pulau Pinang telah mengumumkan untuk menjadi pembangkang di Pulau Pinang berikutan tindakan kerajaan DAP negeri itu. Jika begitu, dimanakah Salleh Man, ADUN tunggal PAS akan berpindah kerusi dan duduk bersama ADUN-ADUN BN dalam dewan undangan negeri?

Salleh Man tidak mungkin akan keluar daripada parti PAS kerana jika beliau berbuat demikian, ADUN ini perlu mengosongkan kerusi DUN Permatang Pasir. 

Sebabnya? BACA SINI

PAS Pulau Pinang juga mengaku DAP bersikap zalim, satu pengakuan yang agak terlambat kerana rakyat sudah lama tahu kezaliman parti chauvinis ini. 

Mereka juga terkilan dengan pemberhentian bantuan kewangan secara tiba-tiba kepada SRIA dan SRIBU selepas pengumuman penubuhan Kerajaan Pakatan baru bersama parti serpihan PAS oleh kroni tegar Lim Kit Siang DAP itu. Bahkan sebelumnya ada Ahli Majlis PBT dari kalangan ahli PAS dipecat atau diberhentikan

Di antara lain, pemimpin PAS Pulau Pinang itu mendedahkan bahawa kerajaan negeri pimpinan DAP itu lebih cenderung memihak kepada pemaju perumahan daripada membela nasib rakyat negeri itu.

Beliau juga berkata, kerajaan DAP negeri itu gagal menyedia dasar perumahan yang prorakyat dalam menangani masalah perumahan seterusnya

Beginilah kezaliman dan 'kebebasan bersuara' parti DAP yang sebelum ini sering mendakwa parti lawan tidak adil dan sebagainya. Padahal, DAP yang teruk dan memualkan.



Anda baca sini : BACA
 


12 comments:

  1. Kalau Khalid boleh di carikan seribu alasan untuk disingkirkan, apalah sangat penjawat di bawah sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. INILAH REALITINYA DAPig & PAKATAN PEMBANGKANG!

      Delete
  2. Boss tokong kelentong, jing RBA DAPig lagi la kaki kelentong & rasis!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. uuuiikkkk……jing RBA DAPig tak mampu nak menyalak dah dlm blog ni. Asyik DAPig aja kena londeh dlm blog ni. hahahahahaha… bravo MiM.

      Delete
  3. Kajian Dr David Hugh-Jones dri University of East Anglie di Norwich England cinapek paling tidak jujur.

    ReplyDelete
  4. Penyokong dap demam dengi kena mkn ubat dulu.nanti depa bising lg

    ReplyDelete
  5. Orang ramai dah mula sedar dengan kejahilan puak2 dapigs.
    Aku rasa dapigs akan kena terajang teruk pru14 nanti.....tak sabar!

    ReplyDelete
  6. Kalau tohkong pun perangai macam laknat, tak hairan lah anak didik macam Alvin Tan berperangai macam sial......it's all in the dapigs family.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi paling hina adalah mereka yang sanggup menjadi HANJING kepada puak2 dapigs....

      Delete
    2. Negeri2 dan Federal yg ditadbir oleh Barisan Nasional tidak membuang penyokong dan ahli parti PKR, PAS atau DAP dalam pentadbiran agensi2 atau anak syarikat. Mereka boleh memegang jawatan tertinggi (tapi tak sedar diri).

      Kalaulah Pembangkang memerintah nasib org UMNO entahlah. Di masjid dan surau pun puak2 ni sombong.

      Delete
  7. Ini menunjukkan lantikan JKKKM tidak ikut merit, ia ikut sentimen dan emosi Tokong. Pepandai lar bungkus barang bila sentimen dan emosi negatif belaka.

    ReplyDelete
  8. BARUA DAPig.. LISTEN....LISTEN... ANOTHER PUPPET IN ACTION...how penangnite fully fooled by them...


    Apahal Adun Penanti menangis? Pisau yakin ini hanya satu drama untuk meraih simpati pengundi Penanti,Norlela khabarnya mempunyai masaalah dengan kepimpinan haprak pakatan regim Negeri sebab itulah dilihat agak berbeza seperti melawan arus.
    Adakah adun adun melayu pakatan buta dan tuli tidak tahu kawasan masing masing pun tidak mendapat apa apa peruntukan apatah lagi kawasan yang diwakili Adun Umno.
    Realitinya adun adun melayu pakatan samada dari PKR dan Pas mendapat habuan masing masing sama berbentuk jawatan didalam kerajaan negeri atau pun GLC milik kerajaan negeri. Norlela dapat apa?
    2 perkara yang berbeza ,Pertama Norlela menangis kononnnya pengundi Penanti tak terbela..kedua adakah kawasan pengundi majoriti melayu yang lain terbela.. sebenarnya sama saja..
    Ini adalah penggal terakhir Norlela menjadi Adun, semua orang tahu Norlela tidak mendapat tempat dan restu Tokong Dap.
    Kepada Norlela, jangan heret pengundi melayu Penanti melutut mahukan bantuan regim Dap sedangkan ia tak lebih untuk selamatkan

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.