Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Saturday, February 06, 2016

TERKINI ! KEAHLIAN WAKIL RAKYAT DAP DIGANTUNG ….. KRISIS DALAMAN PARTI DAP TERBONGKAR !

DAP sekali lagi mempamirkan kejijikan modus operandi parti chauvinis itu. Mereka menuding jari dan kerap menuduh kononnya kepimpinan tertinggi parti lawan bersikap diktator dan menolak ahli politik yang tidak selaluan dengan mereka.
Yang terbaru ialah krisis dalaman parti DAP negeri Melaka yang dikaitkan dengan Lim Guan Eng. Portal pro-pembangkang melaporkan bahawa DAP Melaka terbabit dengan kemelut dalaman sejak sebelum pilihan raya umum lepas apabila pemimpin negeri yang tidak sehaluan dengan Setiausaha Agung Lim Guan Eng bertelagah dengan penyokongnya.
Kepimpinan DAP negeri Melaka telah, dalam pilihan raya umum 2013, menyekat Wong, yang dilihat sebagai memihak kepada Lim, daripada dicalonkan bertanding kerusi Dewan Undangan Negeri Kota Laksamana. 
Berikutan itu, seorang calon kompromi, Lai Kuen Ban, yang juga dilihat sebagai memihak kepada Lim, telah dipilih. 
Dalam responnya, Sim, yang mempertahankan kerusi Parlimen Kota Melaka di bawah tiket DAP, turut bertanding sebagai calon Bebas menentang Lai di DUN Kota Laksamana, dan mencetuskan krisis dalam parti. 
Sim kemudiannya menarik diri daripada bertanding di DUN Kota Laksamana selepas dipujuk oleh pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang dan tidak dikenakan tindakan disiplin.
Realitinya, berapa lama parti DAP boleh bersandiwara menutup buruk laku dalam parti itu?

Anda baca laporan penuh : 
DAP hari ini menggantung keahlian selama setahun terhadap Ahli Parlimen Kota Melaka, Sim Tong Him, dan pengerusi DAP Melaka yang juga ADUN Duyong, Goh Leong San.

Setiausaha jawatankuasa tatatertib DAP, Tai Xing Piao berkata dalam satu kenyataan bahawa kedua-duanya digantung keahlian mereka kerana berulangkali membuat kenyataan yang merosakkan reputasi parti.

Beliau berkata penggantungan keahlian mereka berkuat kuasa hari ini dan keahlian mereka dalam DAP hanya akan dipulihkan selepas tempoh tersebut.

"Sim dan Wong, sebagai pemimpin kanan parti, sepatutnya menunjukkan teladan yang baik, terutamanya pada masa rakyat perlu DAP untuk menyediakan kepimpinan.

"Tetapi bukan sahaja gagal berbuat demikian, mereka juga telah membuat tuduhan palsu terhadap kepimpinan parti di media dan di majlis-majlis awam," kata Tai.

Beliau berkata kedua-dua mereka boleh merayu terhadap penggantungan mereka kepada jawatankuasa eksekutif pusat dalam tempoh 14 hari.
 
Tindakan Sim dan Wong berpunca dari pertikaian undang-undang dengan ahli parti Wong Fort Ping.

Tai berkata, selepas kedua-duanya kalah dalam pertikaian undang-undang terhadap Wong pada 15 September tahun lepas, mereka menyalahkan kepimpinan DAP dan mendakwa parti itu membalas dendam terhadap mereka.
 
Beliau berkata ekoran kejadian ini, Sim dan Goh membentuk kumpulan yang digelar 'Justice League' dan pada 1 November tahun tersebut, mengadakan majlis makan malam untuk mengumpul dana untuk bayaran guaman mereka, di mana seorang bekas ahli parti telah dijemput untuk berucap dan mengecam parti itu.

"Dalam pendengaran tatatertib pada 18 Disember tahun lalu, mereka diminta untuk menjelaskan tindakan mereka tetapi kedua-duanya gagal memberi jawapan yang memuaskan," katanya.
 
Tai berkata, walaupun DAP mengakui bahawa Sim dan Goh telah banyak menyumbang kepada parti, tetapi jawatankuasa disiplin merasakan adalah perlu tindakan drastik diambil terhadap mereka.

DAP Melaka terbabit dengan kemelut dalaman sejak sebelum pilihan raya umum lepas apabila pemimpin negeri yang tidak sehaluan dengan Setiausaha Agung Lim Guan Eng bertelagah dengan penyokongnya.

Kepimpinan DAP negeri Melaka telah, dalam pilihan raya umum 2013, menyekat Wong, yang dilihat sebagai memihak kepada Lim, daripada dicalonkan bertanding kerusi Dewan Undangan Negeri Kota Laksamana.

Berikutan itu, seorang calon kompromi, Lai Kuen Ban, yang juga dilihat sebagai memihak kepada Lim, telah dipilih.
 
Dalam responnya, Sim, yang mempertahankan kerusi Parlimen Kota Melaka di bawah tiket DAP, turut bertanding sebagai calon Bebas menentang Lai di DUN Kota Laksamana, dan mencetuskan krisis dalam parti.
Sim kemudiannya menarik diri daripada bertanding di DUN Kota Laksamana selepas dipujuk oleh pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang dan tidak dikenakan tindakan disiplin. 
Tidak lama selepas pilihan raya umum, Goh juga meletak jawatan sebagai ketua pembangkang Melaka kerana membantah kepimpinan pusat yang didakwa campur tangan di negeri ini. Jawatan itu masih kosong hingga sekarangnya - sumber
Isu di Melaka ini sudah pasti akan memalukan pihak DAP kerana semasa isu MB Kedah, mereka membuat kenyataan berikut, 
"Mereka suka-suka buang, suka-suka lantik,” katanya.
Sekarang, DAP terpalik dengan ludah hijau mereka sendiri! Dan apakah krisis dalaman DAP ini hanya di Melaka sahaja atau akan terbongkar juga??

Sebelum ini, bekas naib pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim telah mendedahkan bahawa punca beliau keluar DAP pada tahun 2012 salah satunya disebabkan amalan rasuah dalam parti DAP yang cukup teruk.

Kenyataan Tunku Abdul Aziz ini sudah pasti menyebabkan rakyat terutamanya rakyat Pulau Pinang tidak akan percaya dakwaan kerajaan DAP negeri yang kononnya mengamalkan 'pentadbiran bersih dan anti-rasuah'.

Tunku Abdul Aziz juga berkata, rasuah bermaharajalela di dalam parti DAP sedangkan di khalayak umum pemimpin DAP melaungkan slogan anti rasuah.

Yang turut mengejutkan ialah pendedahan Mohamed Razali bahawa DAP ditawarkan dana sebanyak AS$300 juta (RM1.2 bilion) pada PRU13 lalu oleh Israel.

Jika kita menuruti modus operandi puak DAP, mereka akan segera menyaman mana-mana pihak yang mengkritik mereka. Tetapi sehingga ke hari ini, DAP tidak berani untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap kenyataan Tunku Aziz dan Mohamed Razali.

Kenapa?

Apakah ianya benar atau mereka takut proses di mahkamah akan membuka lebih banyak pekung busuk jijik parti tersebut?




SHARE ke whatsapp :





57 comments:

  1. Mana jing RBA DAPigs ????

    Apsal tak menyalak ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. DEPA SEMUA CUTI MAA ... HUHUHU

      Delete
    2. Yang keluarkan pos ke nulis komen di ataih ni?

      Siapa tau pukoi berapa pos tu keluar? Pahal nak tanya dan komen pulak mcm tu. Kan bodoh tu.

      Delete
  2. Mana anjing aku ooiii.. Anjing.. Anjing... Anjing... Anjing... Anjing...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku benci DAP dan sokong UMNO. Tapi aku tak suka Najib dan mahu UMNO gantikan dia.

      Aku meluat Jing Jibo yang nulis 3 komen di ataih tuh. Takda lansong komen yg berisi. Aasyik mengejing sini mengejing sana, nanti kakaka dan hahaha sahaja tahu nya.

      Jadi, aku pun tere dia le. Komen aku berisi sebab itu. Aku bikin service kpd pembaca lain yg bosan juga dgn Jing Projibo nih.

      Delete
  3. sambungan...
    mantan maharaja ketika ini telah disokong olih situa renta dari parti parti bangsa tak kenang budi. walau dulu bermusuhan tetapi disebabkan mempunyai tujuan yang sama untuk menjatuhkan pemerintahan melayu islam mereka bersatu. sampai situa renta bolih menghina pemerintahan kini..kononnya lebih buruk dari pemerintahan mantan maharaja. begitu busuknya hati situa renta dari parti tak kenang budi mengadu domba supaya bangsa melayu terus bermusuhan. tetapi rakyat sudah tahu..situa renta ini satu masa dulu yang memulakan pergaduhan perkauman. bagaimana mereka membawa penyapu besar konon2 untuk menghalau melayu dari tanah melayu itu sendiri. begitu besar cita2 mereka. alhamdulillah niat mereka gagal kerana Allah tidak mengizinkan.
    begitulah pemerintahan kini diasak dari luar dan dalam. walau pun dulu mantan maharaja pernah meminta rakyat bersatu. ahli parti bersatu. tetapi setelah ia meletak jawatan..dia sendiri menjadi perosak parti dari dalam. memporak puranda rakyat dengan bermacam2 persepsi ciptaan untuk menjatuhkan pemerintahan kini.
    sambungan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini Jing Jibo tuh salin dari mana ke. Main nulis tak tentu hala. Banyak yang di kata tu menyindir Najib. Lantak le dia.

      Delete
  4. Ingatkan umno saja, rupa rupanya Dap juga gantung ahli?

    Ingatkan umno saja, rupa rupanya dap juga tak boleh dikritik?

    Hmm, patutlah ahli Melayu hanya puji dan puja, kalau tak sendili mahu ingat, ha ha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan dah lama org tahu DAP selalu gantung keahlian ahli.

      Cakap mcm di ataih ni menunjukkan betapa bodoh nya Jing Projibo sekor yg melanda landa di sini.

      Tugas aku membedal dia. Supaya pembaca lain dapat keluarkan komen yg berisi utk blog yg baik ini.

      Delete
  5. Derang sedar masalah dalaman merebak macam kanser yang memakan tubuh. Tiada ubat mujarab di sini namun visi harus diteruskan hingga tercapai. Harapan yang tinggal adalah pada maskot baru iaitu Acu dan Acik, he he.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju apa yg ko cakap tu pasai DAP. Tapi UMNO di bawah Najib nih gitu juga - masalah dalaman merebak macam kanser yang memakan tubuh.

      Aku harap UMNO akan gantikan Najib supaya berpeluang menang PRU14 dan seterus nya.

      Delete
    2. Ini pendapat aku :

      Najib akan mengepalai UMNO dlm PRU14 sbg PANGLIMA PERANG PALING BERANI dlm sejarah parti, dan memenangi peperangan paling hebat dan sengit melawan gabungan Maharaja pengkhianat parti dan pengkhianat negara keturunan cinabukit komunis dgn penuh bergaya.

      Langkah-langkat menguatkan bala tentera perangnya telah dan sedang berjalan dgn amat berkesan sekali supaya tidak akan ada sikitol dan simandeliar yg akan menjadi pembelot dan pengkhianat dlm parti.

      Syabas DS Najib atas keberanianmu, dan ingatlah (hanya) org yg berjaya dlm kepimpinannya saja yg selalu ditohmah, dibenci, difitnah krn anak didikan dajal akan sentiasa berasa panas, hasad dengki dan irihati melihat kejayaannya.

      Delete
    3. Ini pendapat aku pula:

      Aku sayang dan sokong UMNO/BN, maukan UMNO/BN menang di PRU14 dan merintah seterus nya. Tapi aku amat khuatir akan kalah jika di bawah Najib.

      Bermacam macam yang tak betul di bawah nya. Memang takda yang perfect. Tapi ini dah melampau banyak masalah: DEB di pinggirkan, kaum yg terkaya pun di beri biasiswa walau pun beratus jutawan mereka beri derma hingga UTAR tolak RM30 juta derma sabelom PRU13.

      Ramai yg bencikan GST, Kes RM2.6 bilion meleret, 1MDB tak nampak bila akan selesai, rakyat tak habis habis bertanya, kepercayaan kpd pemimpin amat nipis sekarang. Bukan saja Cina Bukit sahaja, tapi jugak Melayu penyokong UMNO dan Cina jenis tsunami memikir undi ke lain. Sikitol nampaknya ada di pihak Najib, "tangan ghaib" dsb nya.

      Di PRU13, Najib dapat keputusan yg paling buruk antara Presiden2 UMNO sejak Merdeka. Dengan berbagai masalah sekarang tuh, kalau UMNO tak gantikan dia, aku rasa UMNO/BN akan lingkup di PRU14.

      Delete
    4. Duri dalam daging kalau seciput tidaklah menyakitkan malah merangsang supaya beringat dan berhati hati.

      Kalau terlalu banyak duri dalam daging, siapa pun yang jadi pengganti tidak akan dapat menahan kesakitan.

      Justeru jadi tanggungjawab moral pihak sedia ada untuk menumpulkan kebanyakan duri duri yang ada demi keletarian dan keselesaan tubuh.

      Delete
  6. Unmo telah banyak kali buang kanser yakni sudah ada pengalaman di situ tetapi Dap tidak pernah buang kanser sejak sekian lama makanya di pihak Dap ada kebimbangan kanser berkenaan berada di tahap terminal! Bukan apa bro, takut tak sempat jejak kaki di putrajaya. Kalau boleh aku pun nak tumpang sekaki, kah kah kah

    ReplyDelete
  7. Contoh klasik pemimpin takut kehilangan kuasa.Memastikan legasi diteruskan.Cenderong untuk menjadi diktator.satu lagi'example'rasanya semua dah tahu siapa.Begitulah juga Suharto,Marcus,Kuan Yew,Taksin,Husni Mubarak,Robert Mugabe dan pemimpin Korea Utara.Sejarah tidak pernah berbohong.Ianya akan
    berulang......cuba perhatikan.

    ReplyDelete
  8. Mcm ni lah, kita sama-sama ambik jalan tengah.
    Apa kata kita kongsi ramai-ramai beli satu mahkota emas ke, bagi maharaja kerala pakai bile dia rasa ingin bersuara hentam kerajaan, jadi dia akan rasa dia bercakap atas kapasiti maharaja. Rasa hebatlah nanti dia tu.

    Kita boleh segerakan tubuh tabung kutipan utk tujuan ini, amacam?
    Ini amal jariah ini, agar dia tidak mati mata terbeliak celik krn marah org tak mau dengar cerita dongeng hikayat 1001 malam dia sampai keakhir hayatnya ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm mana nak ambik jalan tengah, Jing Projibo? Ko dah ambik jalan Jibo yang dah tak tentu arah dgn kes RM2.6 bilion tak selesai, Menteri Luar Arab Saudi dah keluarkan pendapat berdentum kpd sapa yg kata itu derma dan Raja Saudi terlibat, 1MDB di siasat berterusan dek SPRM, pihak2 Switzerland dan Spore pun siasat jugak sebab syak 1MDB melanggar undang uandang negara depa.

      Ko kena tolong boss ko le, coba kasi penerangan pasal itu semua, jangan asyik mengJingkan orang, memamak keralakan pemimpin lama, takda faedah pun, sebalik nya menambahkan keraguan pempabaca kpd boss ko.

      Tak payah terima kasih kpd aku, aku kasi nasihat ni dengan ikhlas. Ko tolong lah Najib dgn cara beri peneranagan, fakta dan hujah yang munasabah. Kalo org susah nak caya pun, ko teruskan usaha mcm tuh.

      Delete
    2. Apa punya cadangan le.Dia kalo mahu jadi maharaja buat macam Sultan Melaka.Dengan ini aku mengistiharan aku maharaja.....
      Minta dia pulangkan duit 70b tu...boleh ambilalih konsesi plus,erl dan ipp.Paling mustahak duit sebanyak tu boleh bina rumah untuk rakyat yang tidak berkemampuan dan baikpulih rumah2 usang dikampong-kampong.

      Delete
    3. 70b apa tu, Mamat?

      Najib ada bikin rumah murah ke? Ada lagi ke istilah rumah murah di zaman Najib?

      Yg ada aku dengor "rumah berkemampuan beli" (affordable homes). Dah ikut DAP di Penang, nak bikin Melayu & India beli rumah murah dan pindah dari Pulau Pinang ke Seberang Perai.

      Sapakedarah boleh beli rumah harga beratus ribu ringgit bila gaji tak seberapa, Mamat?

      DEB pun dah di ketepikan dek Najib, mana bantuan Melayu nak naik bila takda DEB?

      Aku DAP ko kata? Lantak ko le. Tapi rjyat nak lihat mana bagus nya Najib nih utk UMNO/BN menang di PRU14.

      Delete
  9. Mari kita sama-sama belajar jawi :

    Alif, Ba, Ta, Sa, Jin (atau Jim?) ...
    Cikgu P Ramlee cakap ini jin mata satu dibawah ...
    Betul ke huruf ni huruf jin tanah?

    ReplyDelete
  10. 1.ha!ha1hi!hi!anjing rosmah tengah menyalak bukit untuk pertahan najib kes 2.6 billion!!anjing no 1 apandi,masih dok kata bahawa duit tu duit derma!!!sedangkan menteri luar arab saudi tu kata ia bermotif pelaburan!!!
    2.salakla anjing2 oii!!!sedangkan ekoq masing2 lani dok celah kankang masing2!!!!
    3.api neraka jahanam tengah dok tunggu hangpa!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko confirm masuk syurga?

      Delete
    2. Laporan The New York Times (NYT). yang terkenal dengan “kempen anti-Najib”, hari ini yang menyatakanhari ini mengesahkan dana RM 2.6 bilion yang masuk dalam akaun peribadi Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak bukanlah dari 1 Malaysia Development Berhad (1MDB) atau mana-mana kegiatan rasuah membabitkan kewangan kerajaan Malaysia.

      Menurut NYT, Menteri Luar Arab Saudi, Adel al-Jubeir menyatakan dia tidak fikir wang tersebut datang dari Kerajaan Arab Saudi atau derma politik.

      “It is a private Saudi citizen, I believe, and the funds went to an investment in Malaysia.”

      Manakala satu sumber lagi yang dipetik oleh NYT menyatakan salah seorang wang tersebut datang dari akaun peribadi Putera Saudi tetapi bukan derma.

      “One member of the royal family and one associate of the family, speaking on the condition of anonymity, said that the money had come from a Saudi prince and confirmed that it was not a donation. The associate questioned the reported sum but said the funds were part of a business deal.
      Dalam politik antarabangsa kita tahu banyak negara dan agensi luar negara seperti badan perisikan Amerika Syarikat (CIA) yang membiayai kempen politik di negara lain atas pelbagai sebab dan alasan. Malah adalah rahsia umum bahawa CIA membelanjakan berbilion US dan kadang kala mengatur rampasan kuasa menukar kerajaan tertentu untuk menjaga kepenting politik US.

      Iran dan Libya juga suatu ketika dahulu diketahui umum menaja pelbagai kumpulan politik negara lain bagi menjaga kepentingan tertentu mereka atau untuk menguasai dunia Islam.

      Tidak pernah ada satu negara atau agensi termasuk CIA pun pernah mengakui atau mengesahkan sebarang sumbangan politik mereka di luar negara kerana ia boleh membawa implikasi politik kepada pihak yang menerima.

      Selebihnya ia akan mendedahkan negara atau agensi terbabit kepada percaturan politik antarabangsa yang lebih kompleks. Lihat sahaja apa akan terjadi apabila sumbangan Arab Saudi atau mana-mana negara Islam kepada kumpulan atau pertubuhan lain, mereka akan diserang bertubi-tubi oleh media barat.

      Apa yang penting dari pendedahan ini ialah (i) Tiada penyalahgunaan wang kerajaan atau 1 Malaysia Development Berhad (1MDB) seperti mana yang didakwa oleh pembangkang dan Tun Mahathir.

      (ii) Ia bukan merupakan rasuah atau suapan untuk kelulusan sesuatu projek kerana sehingga hari ini tiada sebarang projek yang kita ketahui dianugerahkan kepada syarikat Arab Saudi oleh kerajaan Malaysia.

      Sebaliknya, Malaysia pula telah mendapat beberapa projek di Arab Saudi termasuk projek MRT di sana.

      Lobi politik antarabangsa terutama lobi Yahudi, Kristian, Islam, CIA dan Russia tidak mungkin nampak dalam mata kasar rakyat biasa walaupun bijak pandai lulusan PhD. Mengapa kita perlu gundah gulana mendapat sumbangan politik dari Arab Saudi sedang parti sebelah sana mungkin menerima pelbagai dana dari US dan Yahudi.

      Mana lebih bahaya menerima dana politik Arab Saudi atau US dan CIA?

      Delete
    3. Apa saja wang politik dari Barat yang mengalir masuk ke Timur tentunya tidak akan diakui sebagai pelaburan walhal wang Barat tadi jelas satu pelaburan yang mengharapkan pulangan ekonomi dan politik. Itulah hakikatnya tetapi kita saja yang apologetik.

      Delete
    4. "Mana lebih bahaya menerima dana politik Arab Saudi atau US dan CIA?"

      Yang paling bahaya ia lah cakap bohong. Mula dengan tak cakap, diamkan saja ada RM2.6 bilion dlm ekaun peribadi, kamdian ngaku ada, ha nya cakap tak pernah guna duit untuk kepentingan peribadi.

      Dahtu mcm mcm di sebut dari siapa, tujuan apa, ramai yang "derma", utk lawan Yahudi, lawan ISIS, hingga ke lawan DAP.

      Mengarut. Berdosa. Bahaya nya ia lah hilang kredibiliti, rakyat undi parti lain, UMNO dan BN kalah di PRU14.

      Cara nak elakkan kalah - gantikan Najib secepat mungkin sabelom PRU14.

      Delete
  11. 1.ha!ha!hi!hi!dok tenguk dan peghati!!!muka si pandi ni pun dah mula itam!!dah mula kena tempias api neraka!!
    2.macam juga si pemakan duit anak yatim!!masing2 muka dah mula hitam legam macam muka paria pemakan duit tabung haji!!!
    3.ha!ha!hi!hi!kununnya bonus tabung haji 8 &!!!ingat masyarakat islam malaysia bodoh piang macam mat basah ke oii!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko pun confirm masuk syurga?

      Delete
  12. dunia dihujung zaman..fitnah merata..perkara salah dijadikan benar..benar dijadikan salah. dan ada juga yang cuba jadi penjaga pintu syurga neraka. sedangkan yang masuk syurga pun atas RAHMAT ALLAH SUBHANAHUWATAALA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1.ha!ha!hi1hi!kes 2.6 billion!!mula!puak latnatullah ni kata dia tak makan sesen pun duit tu!!kemudian kata derma dari arab!!!kemudian kata dari raja abdullah!!last sekali belit kata dari anak raja abdullah la pulak!!kununnya duit derma ikhlas!!last sekali menteri luar arab kata duit tu lebih pada pelaburan!!!belit punya belit!!last sekali terbelit diri sendiri!!!
      2.duit sumbangan SRC!!anjing pandi kata najib tak salah!!sebab najib tak tau duit tu masuk akaun pribadi dia!!! bodoh piang anjing pandi ni!!!mana puak SRC boleh tau pulak no akaun pribadi bank najib!!
      3.oitt!!!puak2 pemakan rasuah!!!puak bodoh piang!!!nak buat cerita!!!bagila orang percaya!!!nak menipupun!!!bagi la orang tak gelak!!!bila orang kata ahli neraka jahanam!!marah!!!!
      4,ha!ha!hi!hi!

      Delete
    2. ini mesti dah confirm masuk syurga ni...nanti cari kat padang mahsyar. sekarang gelak gelak....

      Delete
    3. Bro, anjing lgbt pondan2 mana percaya syurga/neraka? Yang penting, dapat main lubang taik. Dosa pahala belakang kira.

      Betul tak, Jing?

      Delete
  13. Rakyat tak kesah kalau sebelah sini dapat tajaan dari negara islam kerana sebelah sini bekerja untuk agama, bangsa dan negara.

    Namun rakyat terpinga pinga apabila dapat tahu sebelah sana dapat tajaan dari luar dan ianya tidak didedahkan.

    Sekiranya ini tidak diatasi serta merta dan bila nasi jadi bubur, tangisan air mata buaya tiada maknanya lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cina kalau lepas makan..mulut mau sapu bersih.
      mulayu titak bolih..phd..lu satu olang makan mana bolih. wa pun mau kaya juga....

      Delete
    2. Tapi berak tak basuh, kesat pun tak bersih. Depa kasi Najib Tsunami Cina, tapi Najib buang ISA, nyaris buang Akta Hasutan, kasi biasiswa, senyapkan DEB, membongkok ke belakang nak ambik hati depa. Di panggil Ah Jib Gor, lemah dia, tapi kena tipu Tsunami Cina.

      Kalau UMNO tak ganti dia, tak tahu apa lain yang di berinya nanti, dan Melayu fedap, undi lari ke lain, kalah UMNO di PRU14.

      Delete
  14. sambungan...
    satu masa dahulu ada seorang putera raja berasal sebuah negeri pantai timur cuba mencabar kedudukan maharaja. maharaja tidak menyangka masih ada orang lain yang berani mencabar kedudukanya. maharaja merasa tergugat. diarah segala pecacai. cari dimana kesilapan yang membuat putera dari pantai timur ini mendapat sokongan. setelah diselidik dan diperiksa..lalu dibawa kemahkamah. setelah dibicara. pemerintahan maharaja dikatakan pemerintahan haram. kelam kabut maharaja tersebut. maka dihimpunkan bala rakyat..diseru supaya bersatu. menjelajahlah kesegenap ceruk negeri menyuroh rakyat bersatu. maka atas ihsan rakyat..bertahta semula maharaja tersebut.
    tetapi lain pula jadinya kini..maharaja seakan lupa diri. sewaktu dia bertahta. dia bolih meminta ahli dan rakyat bersatu demi menduduki tahta. dilibas kiri dan kanan sesiapa yang tidak bersetuju dengan pendapatnya. disaat ini begitu lantang mengkritik cara pemerintahan putera baru ini. walaupun putera yang baru memerintah ini cuba berlaku adil dengan rakyat jelata. disebar persepsi dan fitnah agar pemerintahan putera ini jatuh dan berakhir. tidak berhati perut sungguh mantan maharaja tersebut. sehingga kini mantan menteri perempuan tua renta pula berbicara mempertikai pemerintahan putera ini. yang tak sedar satu masa dulu mantan menteri perempuan ini juga sering meminta sokongan ahli untuk duduk ditampok kuasa. begitu mudah rupanya manusia bila tiada kuasa lagi. atau kemewahan ditarik sedikit demi sediki. terlupa kemewahan selama ini ihsan dari ahli parti dan rakyat. terlupa agaknya seluroh keluarga mewah kerana jawatan yang disokonng olih ahli parti dan rakyat...
    sanbungan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala ko otak nya cuma 2 gm aje agak nya - asyik copy & paste bende yg sama. Sekolah pondok ke, SJKC ke dulu?

      Delete
    2. alhamdulillah...cakaplah apa nak cakap....

      Delete
    3. T.Kasih mamat 108. Tolong kasi tau Jing Projibo yg kat sini tuh.

      Delete
    4. Ooops, silap - komen aku di 227 di maksudkan utk mamat 209

      Delete
  15. Bekas AG Abu Talib vs AG Apanadi -

    Alamak, ape le Apandi nih, dulu Abu Talib slammed Apandi alleging that the AG had no authority to order the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) to close its investigations into the RM2.6 billion donation,

    sekrang Apandi kata, "I hope he can come to see me so that I can offer my explanation."

    Kan tak bijak tuh.

    Orang dah so'alkan kredibiliti dia, kasi penerangan le ke media, apa pulak nak kasi penerangan cara prebet?

    I hope he can come to see me so that I can offer my explanation," dia kata kpd Sin Chew Daily in an exclusive interview.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak nya Protun nih semua mcm Jing Projibo sekor di sini tuh - tak kasi penerangan, asyik mengejing, mengkakaka hahaha saja.

      Sian Najib. Rasa nya kalah UMNO di PRU14 kalau UMNO tak gantikan dia awal.

      Delete
    2. dah pencen...cakap semua bolih...

      Delete
    3. 211, ko kasi hujah le apa yg dia cakap tak betui. Pemikiran ko singkat, tak boleh sampai ke situ ye?

      Delete
    4. Berdesing telinga rasa nya bila dengor former Attorney-General Abu Talib Othman said today,

      "I am not answerable to him. I am free to exercise my constitutional right to comment on a case that is of great public interest, so long as I do not cross the limit of freedom of speech."

      Korang faham ke tak "limit of fredom of speech" yg dia maksudkan, wallahuwa'lam.

      "There is nothing further to explain," he said in rejecting an "invitation" for him to meet and get an explanation from current AG Mohamed Apandi Ali concerning the decision on the RM2.6 billion case.

      Delete
    5. Previous to that Apandi had dismissed Abu Talib's opinion that he (Apandi) did not have authority to close the RM2.6 billion case.

      "I am just following my master's footstep. Now he said I couldn't do that. I am confused."

      Daripad menuruh Abu Talib datang menjumpa nya utk penerangan nya, Apndi sepatut nya beri penerangan di media. Apa salah nya buat demikian? Mengapa tak boleh transparent dalam memberi penerangan pun?

      Delete
  16. CONFIRMED: Swiss request for help in 1MDB probe HAS BEEN SENT to Wisma Putra

    The Office of the Attorney-General of Switzerland (OAG) has delivered a request to the Malaysian Foreign Affairs Ministry for mutual legal assistance on its criminal proceedings into state investor 1Malaysia Development Bhd (1MDB).

    Macam tu, tentu takda maalumat yang menunjukkan sesiapa bersalah lah. Melainkan penyiasat SPRM kot.

    Mesti permohanan tuh akan di panjangkan kpd AG Apandi dan semua orang tau pendirian nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AS ambil masa 8 tahun untuk menyaman sebuah bank Swiss yang menipu kerana apa? Jawapannya mudah AG swiss dah tentu nak bela bank milik sendiri.

      Dalam isu rasuah Fifa, kenapa AG yang sama jadi pihak yang terakhir tahu mebgenainya? Ha ha, cakap tak serupa bikin, bro.

      Delete
  17. Tu le Pandi, kalau kasi tau rakyat awal awal salepas siasatan SPRM tuh, kan tak begitu banyak yang ragu hingga hilang kredibiliti Najib dan pihak korang.

    Dah berapa lama salepas pegawai2 SPRM baik dari Arab Saudi, dah rakyat rungut mcm mcm, baru sekarang nak kata "A son of the late Saudi king donated the RM2.6bil to Prime Minister."

    Pulak nya, "The Attorney-General, however, declined to provide the identity of the donor." Dan Menteri Luar Arab Saudi kata lain.

    Tanya pulak, “Why are the people asking for the reason of the donation? This question has to be asked to the donor. He has billions. He wanted to give money to whoever, so what?"

    Tak sensitive langsung kpd rakyat punya inquisitiveness ke? Haii, awak kelulusan tinggi, bukan pemikiran kampung.

    Tak tau ke politics is perception.

    Jing Jibo pulak kata politics is rear penetration - dia dah miss sesangat lama tak dapat jumpa Anwarul Al Juburi. Dia kawan baik dengan yng dulu Ketua Pemuda UMNO dan sokong Al Juburi masa tuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. turunlah jawapan dari langit pun...tak kan puas hati punya. selagi najib tak turun..guan eng naik..baru puas hati.

      Delete
    2. Maaf LGE pasti gigit jari selagi Mat Sabu masih ada, he he.

      Delete
    3. Mamat 228, Cuba le gantikan Najib kalu tak puak Protun puas hati, berhenti mengkondem Najib dan pusatkan perhatian kpd dapatkan UMNO/BN menang di PRU14.

      Ada berani? Meh nak tengok kejantanan korang.

      Delete
    4. Jing lgbt dapigs 4:52pm...meh aku tolong ulang2kan komen ko

      "Najin undur! Hidup dapigs! Hidup LGBT! Anti Melayu! Anti Islam!"

      Puas, Jing cinapek lgbt?

      Delete
    5. itu la bro...mereka ni tak puas hati selagi najib melayu islam jadi pm. menyamar. mengadu domba. konon nak ganti najib. ganti ngan sape? ganti ngan lge? malam sikit....
      ganti ngan madey? dah senja....

      Delete
  18. Dapig memang licik:

    Mantan AG di lagakan denan AG, mantan Pm di lagakan dengan Najib, mantan Pas (Pan) dilagakan dengan Hadi dot dot

    Kalu korang tunduk dengan permainan ini, korang menyesal tak sudah bila nasi jadi bubur.

    ReplyDelete
  19. Bila NED taja berbilion ringgit, tak dak sapa mengomel dari mana datangnya duit itu. Bila Arab buat tajaan, bukan main media barat dan konco2 lokal bekerjasama untuk menyekat duit pak arab. Maka selamanyalah NED akan menguasai dunia melalui proksi.

    ReplyDelete
  20. Hal yang tidak pernah terbayankan kini jadi kenyataan kepada keluargaku,,,kusus untuk AKI ALIH kami ucapkan banyak terimakasih yang sebesar-besarnya kepada aki. karena berkat bantuannya alhamdulillah keluarga kami bisa lepas dari hutang dan masalah, karena nomor “GAIB” untuk pasang togel, hasil ritual AKI ALIH memang benar-bener merubah nasib kami hanya sekejap,dan disitulah aku berkesempatan kumpulkan uang untuk buka usaha kembali,karena rumah juga sudah disita bank,,warung makan juga sudah bangkrut,,tapi itu semua aku masih tetap bertahan hidup dengan anak istriku,,walau cuma ngontrak tapi aku tetap bersabar dan akhirnya AKI ALIH lah yang bisa merubah nasib kami..maka dari itu AKI ALIH orang paling bersejarah di keluargaku…!!!jadi kepada teman-teman yang di lilit hutang dan ingin merubah nasib seperti saya silahkan hub AKI ALIH di nomor: 0823 1366 9888 atau dan dengan penuh harapan yakin dan percaya insya allah apa yang anda ingingkan pasti tercapai.ATAU KUNJUNGI BLOG


    KLIK DISINI 2D 3D 4D 5D 6D








    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.