Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Monday, February 15, 2016

BAKKE & RM2.6 BILION DARIPADA DUIT 1MDB - RAMAI YANG TANGGUNG DOSA!

Rupa-rupanya, kaki fitnah dan battalion penyebar fitnah Pakatan Pembangkang masih mahu lagi mengaut dosa fitnah apabila merekacipta satu lagi fitnah jijik tentang 1MDB dan wang derma RM2.6 billion.
Mereka menabur fitnah kononnya TS Mohd Bakke Salleh, bekas Pengerusi 1MDB telah mengeluarkan kenyataan kepada Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) bahawa wang RM2.6 bilion adalah daripada syarikat 1MDB.

Walaubagaimana pun, fitnah jijik Pembangkang ini telah dinafikan oleh Mohd Bakke Salleh. Beliau tidak pernah menyebut atau melafazkan kenyataan tersebut ketika memberi keterangan.

Bekas Pengerusi 1MDB itu juga menasihatkan pengguna laman media sosial untuk lebih berhati-hati terhadap sebarang sebaran spekulasi dan khabar angin tanpa pengesahan pihak yang sahih.

Satu laporan polis akan turut dibuat dan beliau tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana pihak yang melakukan sebaran fitnah tersebut.
MiM amat bersetuju dengan tindakbalas bekas Pengerusi 1MDB ini. 

Pihak berperangai buruk dan jijik ini memang patut dikenakan tindakan undang-undang. Jangan biarkan mereka kerana selepas ini, mereka akan merekacipta fitnah baharu dan akan menyebarkannya lagi.

Kita tidak terkejut jika fitnah ini datang daripada puak Pembangkang. Mereka ini mungkin akan berasa seronok kerana fitnah mereka terpaksa dijawab dan menjadi isu perbualan dalam media sosial. Tetapi RBA DAP tidak tahu halal haram memfitnah, begitu juga dengan puak Pembangkang yang lain.

Memang tugas RBA DAP untuk merekacipta fitnah pihak lawan kerana mereka tidak mahu isu rasuah dan perangai buruk kepimpinan DAP tidak diperkatakan oleh rakyat.


Tetapi MiM difahamkan bahawa bukan sahaja puak Pakatan Pembangkang yang menabur cerita fitnah ini tetapi juga puak yang menyokong sesetengah pemimpin BN. Tindakan mereka ini amat memalukan, tidak bertanggungjawab dan patut didedahkan supaya kita tahu siapa onar dan duri ini.

Dan mereka ini juga patut dihukum.






SHARE ke whatsapp :






69 comments:

  1. SETUJU 1000% ….

    JING RBA DAPigs MMG KAKI FITNAH & DEPA NI KAPIAQ …. MANA TAU DOSA HARAM !!

    PTUIII…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini gejala media sosial. Gejala viral. "Berita" yang "hangat" cepat viral.

      Bila sudah viral, susah bagi pihak berkuasa nak stopkan nya. Facebook ada ambil tindakan di atas komen komen penjangak binatang saperti Alvin Tan, yang masukkan gambar dia mencemar Qur'an secara paling biadap & kurang ajor.

      Tapi itu biadap terhadap sesuatu agama. Ini biadap terhadap suatu Kerajaan. Tak tau lah jika Facebook akan buat yang sama. Jika ada pun niata nak buat gitu, kalau dah viral "berita" itu, camna?

      Delete
  2. Siapa puak yang pro-BN tapi tabur fitnah ni???

    Ada sesiapa bole bagi pencerahan tak??

    Nak tau jugak !!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Si pedang dua mata ler siapa lagi, keh keh keh.

      Delete
    2. Yang mulakan "berita" tuh tak tau le. Tapi yang manjangkan, copy paste dsb nya, mesti ramai. Pro-BN dan jugak Pembangkang.

      Kalau pro-BN, mungkin sebab nakkan UMNO gantikan Najib. Kalu Pembangkang, dah tnetu tujuan nya nak UMNO/BN di gantikan.

      Bedebah siapa yang mulakan "berita" itu. Falsampah siapa yg merebakkan.

      Delete
  3. eleh... sila la dedahkan money trail tu dari mana ke mana...

    yg dah pulangkn derma tu bila? mana buktinye?

    eh...
    dari asal tak ngaku akaun wujud...
    sammmmmmmpai la ke derma dah pulang semula, adaaaaa jugak yg pecaya sampai mampus... lepas tu layan la anu gerah penyanyi kat tv123 sambil belek pancarindera...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow …. jing RBA DAPigs sudah panas buntot !! hahahaha..

      Delete
    2. 10:41 ….

      Ko ni betul ka jing RBA DAPigs?

      Bole buktikan ko ni bukan jing RBA DAPigs?

      Delete
    3. apa yg susah hati sangat ni...org bagi derma...kita pulangkan balik....ada duit kau hilang ke? ada duit sape2 hilang?? lol...ni lah orang bangang namanye

      Delete
    4. Duit 1mdb ada hilang!!...sampai kabinet lulus standby kredit RM950juta. Tak dapt byr loan pinjaman, mintak lg kat ipic, china dll, tak cukup lg pi jual tanah bandar malaysia .... alih2 najib dpt sedekah rm2.6b....wakakakaa...lawak tahap apakah ini?

      Ko ckp la kat ahjib tu, kalau nk sedekah kita pakat2 la kumpul sorang sikit..

      Delete
    5. 11:48.

      standyby credit tapi kan tak pakai.

      Delete
    6. Duit mr a krisnan dan ipic tak pakai jugak ke?

      Delete
  4. harap2...sape yang buat fitnah ni...biar muncungnya macam babi. jadi babi terus pun tak apa. baik yang muda mau pun yang tua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fitnah? Saman ler. Hari ni Selasa dah ni. Kah kah kah

      Delete
    2. kah..kah..kah ahJing DAPig urban city suka menyalak.. tk boleh saman pun xpe..Najib PM maa.. ..dont worry cai tokong.. tokong talak boleh idup lama di penang maa... see his carrier death after PRU14 laa... big wave maaa!

      Delete
  5. Kalau yg kuat menipu tu xnak sumpah skali jadi babi? kejap kata cash, kejap aset kejap unit..lembu2 ni percaya je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow …. jing RBA DAPigs sudah panas buntot !! hahahaha..

      Delete
    2. wakakaka...nape? xleh jwb kan? Bukan level ko nk paham... hahaha.

      Delete
  6. Buktikan dulu. Aku pun teringin nak percaya Najib tu bersalah, tapi biasa la, pembangkang mental prob, sampai la tak boleh bagi bukti.bagilah bukti, bagilah bukti, bagilah bukti..., ekekeke susah sungguh nak bg bukti sahilh ye, hebatnya ma nusia bernama Najib, sampaki la tak tumbang-tumbang. Ekekekke

    ReplyDelete
  7. ala...lama2 mati jugak dia...takkan ko nk PM zombie plak kan...mesti carik lain la nanti...

    Tp kene rajin baca la zahar...kalau malas ni mmg xnmpak. Kalau nmpak pon, nmpak mcm najib baik mcm malekat, berjiwa besar, berlapang dada...

    kira2 mcm ayat dia bg tu la...."setelah layar telah dikembangkan, apabila sauh telah dilabuhkan, pantang ketua kapal dan anak-anak kapal menoleh ke belakang"......

    Gila pe! dh jatuhkan sauh, nk belayar pulak...wakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada sesiape yang bolih hidup selamanya. ko pun akan mati. apa lagi ko nak bagi alasan.

      Delete
    2. OI si anon BANGKAI BABI PORNO/HOMO/RASIS HARAM JADAH, lu jgn. nak MENYAMAQlah si PENAKUT oi! Bila lu dan puak lu mau MAMPOS-mcm-ANJING KURAP si BANGKAI BABI oi?!!

      lu manyak sedap itu JILAT JUBOQ BABI JIJIK kit SIAL/TONGGENG eng/kok/todi puaKA/BABIga aaahhhh?!! Lu manyak sedap aahh itu JILAT sama LENDIR kitSIAL/TONGGENG eng; sampai muka lu yg. mcm. BANGKAI BABI pun penuh berLENDIAQ aaahhhh?!

      TANGKAP kit-SIAL/gong eng BANGKAI BABI BANGSAT RASIS!

      Tau pula TAKUT bila kita minta SPRM/PDRM siasat PKRHOMO/DAPBANGKAI BABI-PERASUAH-no 1! Sebab tu depa dok buat demo TERORIS HARAM JADAH anti-TPPA/BerSHIT RASIS-PORNO-HOMO tu - utk- MENIPU Dunia terutamanya!

      Yg. akan diKUBURkan dan diTERAJANG adalah si PENYAMUN/PENGGANAS/LANUN-PENDATANG RASIS DAPBANGKAI BABI-amat-BANGSAT-si EJEN/KULI ZIONIS-no-1!

      TAK pula lu TERLOLONG mcm. PUAKA aaahhh psl. si MAFIA ZIONIS DAPBANGKAI BABI ni yg. dapat 'DERMA' HARAM JADAH dr. rejim PENGGANAS ISrael, kerana depa semua ni memang nak MERAMPAS KUASA kat seluruh Malaysia kita ni, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita (tapi boleh pula si PENGGANAS/PENIPU DAPBANGKAI BABI ni nak kutuk UMNO kerana penggulingan yg sudah lama PATUT berlaku pun, ke atas si BOTAK-anak DIKTATOR PENYAMAQ/PENIPU/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN-madey ANAK BERANAK berIJAZAH kat Kedah tu), - HANCOQlah jadi mcm. rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael , kan puak PENGGANAS DAPBANGKAI ni KULI Rejim PENGGANAS Kanibal ISrael/MOSSAD!

      Maka bila si SPRM yang sungguh MENCURIGAkan ini nak MENYIASAT si MAFIA ZIONIS DAPBANGKAI BABI ni dapat DERMA USD300 JUTA (RM1.2 BILLION) dari rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA kerana 17 pakar strategi DAPBANGKAI yg. diKETUAI si Todi-PUAKA, di LATIH oleh MOSSAD dan si KM spt. TONGGENG eng DAPBANGKAI BABI boleh pula asyik jumpa DUTA ISRAEL, serta ISrael nak tubuhkan MARKAS TENTERA PENGGANAS dia di Port Dickson!! Kami RAKYAT tengah TUNGGU ni! SPRM/PDRM – hang buatlah KERJA betul-betul oi!

      Dan OI si PENGGANAS DAPBANGKAI, awat lu TAK juga buat REPOT POLIS serta SAMAN Razali ni kalau TAK betul aaahhh?!

      Lihat di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ :

      DAP Terima Latihan Dari Mossad?

      January 4, 2016 By WakeUp Malaya

      Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali Abdul Rahman menegaskan beberapa kali bahawa DAP mempunyai hubungan istimewa dengan Israel.

      Pada 2012, Razali telah mendedahkan hubungan DAP-Israel ketika berceramah di Putrajaya:
      —–
      Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad.

      Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang.

      Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.

      Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya. Benda ni antara projek Isreal-Singapura dan DAP.

      Bila saja bubar Parlimen, masa tulah duit akan masuk dan juga pakar-pakar Israel. Mereka merupakan beberapa warganegara asing. Mereka juga akan menyusup masuk ke bumi Malaysia ni. Semasa itulah Tuan-tuan boleh melihat kempen pilihanraya yang paling ganas akan berlaku di bumi Malaysia ni...... (teruskan membaca)

      Dahlah bekas perisik US. Edward Snowden MENDEDAHkan IS/ISIS ditubuhkan MOSSAD-CIA (CIA/NATO disyaki sudah diKUASAI ZIONIS)! Jadi maknanya KERJASAMA antara PENGGANAS DAPBANGKAI BABI dan rejim PENGGANAS ISrael ANJING KURAP - disyaki akan MENYEBABkan NEGARA ISLAM kita ni diCEROBOH PENGGANAS KANIBAL ZIONIS, IS/ISIS!

      Delete
  8. DASYATnya! Tengoklah si SEMBAP Kitul - si PENJILAT PUAKA si DIKTATOR PENYAMAQ/PENIPU/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN-madey ANAK BERANAK berIJAZAH tu – OTAK BANGANG dasar si puak LEMBU!

    Lihat di - http://ibm-akusayangumno.blogspot.my/2016/02/dendam-muyhiddin-untuk-jatuhkan-najib.html
    DENDAM MUYHIDDIN UNTUK JATUHKAN NAJIB DAN UMNO/BN DISAMBUT BAIK OLEH DAPIGS...

    ISNIN, 15 FEBRUARI 2016

    KALAU betulah apa yang IBM baca/dengar, memang sahlah bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yasin dah termakan 'dedak' yang dibekalkan oleh maca-macai nya kecewa dengan UMN)/BN. Oleh itu, DAPigs mengambil kesempatan, ibarat 'menagguk di air yang keruh'. Sumber menyatakan, hari ini DAPigs mengumumkan parti itu akan mengadakan kerjasama dengan Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan pasukannya bagi menjatuhkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Penasihat DAP, Lim Kit Siang berkata, pada dasarnya terdapat tiga subjek yang menjadi persamaan diantara Muhyiddin dan UMNO Johor dengan DAP untuk menyerang Najib waktu ini iaitu dalam isu derma politik, 1MDB dan SRC International.

    “Rekrut terkini untuk agenda (jatuhkan Najib) tidak lain iaitu bekas Timbalan Perdana Menteri (Muhyiddin) kerana mesejnya di Majlis Rumah Terbuka Tahun Baharu Cina di Pagoh bahawa perlu segera menyelamatkan Malaysia daripada menjadi negara yang gagal. “Dengan tiga subjek itu, Pakatan Harapan [DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR), Parti Amanah Negara (PAN)] akan mengadakan kerjasama dengan Muhyiddin dan UMNO Johor,” katanya dalam satu kenyataan media petang ini. Kit Siang yang juga Ketua Ahli Parlimen DAP berkata, kerjasama dengan Muhyiddin dan UMNO Johor secara tidak langsung akan memberi ruang kepada DAP dan Pakatan Harapan memperluaskan penguasaannya di Johor.

    Katanya, kerjasama dengan Muhyiddin dan pasukannya itu akan turut menambah potensi pembangkang yang telah pun berjaya memenangi beberapa kerusi di negeri itu pada Pilihan Raya Umum (PRU) yang lalu menumbangkan Barisan Nasional (BN). Jelasnya, jika UMNO tumbang di Johor pada PRU akan datang, tiada cara untuk BN mempunyai majoriti di Parlimen untuk membentuk Kerajaan Persekutuan lagi. Seperti yang kita semua tahu, Muhyiddin begitu marah kerana digugurkan daripada jawatan Timbalan Perdana Menteri pada tahun lalu, jesteru dengan penuh agresif menyerang kepimpinan DS Najib termasuk berusaha menumbangkan Presiden UMNO itu sewaktu Perhimpunan Agung UMNO 2015, namun usahanya tidak mendapat sambutan.
    Inikah yang dikatakan 'kacang lupakan kulit, marah nyamuk kelambu dibakar'. Aduhai!...yang untung, yang ketawa gembira ialah bangsa Cina yang diketuai oleh DAPigs. Tidakkah TS Muhyiddin sedar itu semua? Sama-sama kita tunggu. Dari saya ~ IBM #PJUtetapdihatiku#kita1hati#kekalnajib.

    (Nek Tempoyak)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Secara tersurat mungkin itulah perangai sebenar Dap itu sanggut jilat balik kahak hijau yang dilontar kepada pihak yang mendakwa dirinya "Malaise first".

      Cumanya apakah ini petanda Dap sudah mula menerima slogan keramat "ketuanan Melayu" lantaran pencerain dengan Pas?

      Huh tinggi sungguh ilmu derang, he he

      Delete
  9. Dan tengoklah ni - DASYATnya! Puak TERORIS PENDATANG JUBOQ BABI RASIS/PORNO/HOMO DAPBANGKAI BABI makin naik muka kat P. Pinang tu - sampai boleh mengHINA Azan kita dgn. bahasa LUCAH pula tu, dan disamakan dgn. bunyi babi dan mahu MASJID tersebut diMUSNAHkan?!

    APA KEJADAHnya PÜENGHINAAAN dan GERTAKAN mat JIJIK ni boleh diBIAQkan?! Mana PDRM bah. ANTI-TERORISMA, UMNO P.Pianag, NGO-NGO ISLAM serta MAIPP?! Kalau umat Islam/Melayu GERTAK dan HINA mcm. ni kat GEREJA/KUIL - tentu dah diTANGKAP bukan main CEPAT!

    BENCInya aku pd. mana-mana pemimpin PENGECUT/TAMAK Islam/Melayu mcm. PUAKA-PUAKA PENJILAT si DIKTATOR PENYAMAQ/PENIPU/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN-madey ANAK BERANAK berIJAZAH tu - dasar si KITOL dan puak PENGKHIANAT Islam/Melayu semua yg. menyebabkan Melaka tumbang ke tangan PENGGANAS PENJAJAH Barat/ZIONIS dulu!

    Lihat di - http://riziqin.blogspot.my/2016/02/lelaki-cina-dapig-sama-azan-seperti.html:

    Lelaki Cina DAPig Sama Azan Seperti Bunyi Babi

    Monday, February 15, 2016

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete
  10. Bijaknya sebelah sana ialah mereka tidak percaya mulut tempayan akan terkunci kalau mereka parking wang tajaanyahudi sebanyak 1.2 bilion itu di sebelah utara selat terberau makanya di parkingnyalah sejumlah itu di sebelah selatan selat berkenaan. Selamat!

    Bengapnya mereka pula ialah macam mana nak angkut wang sebanyak itu apabila diperlukan. Justeru teknik diversion di perlukan agar apabila tumpuan umum terpaku di sebelah sini, makanya tiada siapa akan perasan bila wang gelap itu nanti diseludup masuk ikut jalan yang mereka arif iaitu laluan babi, tenuk dan cipan.

    Haha, kantoi!

    ReplyDelete
  11. Baca betul2 kenyataan tu. Jangan nak spin.

    ReplyDelete
  12. Hari ni hari selasa. Bila nak saman? Dah bersih kan? Fitnah kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang mana satu bro?

      LGE dan anakku Sazali itukah?

      Kah kah kah

      Delete
    2. ahJing dapig city urban xde modal nak hujah.. ape ke jadah hujah cmtu..

      tokong lim sudah teruk ma kt penang.. see u soon la bye2 pru14.. klu BN talak menang pon lim tokong confirm kick out from penang laa..!

      Delete
  13. Hari ni hari selasa. Bila nak saman? Dah bersih kan? Fitnah kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hello ahJing dapig city urban.. u tkde makan dedak ayam ke hari ini?

      Delete
  14. Sebagai pihak atas pagar apa yang aku nampak ialah pembangang telah cukup bersedia bukan saja dari segi mental dan fizikal malah dari sudut material teramatlah bersedia.

    Mungkin kali ini adalah percubaan last kopek. Justeru petsediaan harus lebih intensif dari persedian ola bala. Untuk itu awal-awal lagi telah bergolok bergadai dan habis semua dijual termasuk tanah bersejarah dan tanah anak watan.

    Makanya jangan terkejut beruk kalau Pru yang akan sampai tak lama lagi bakal mencatatkan pertembungan paling mahal dalam sejarah di Tanah Pusaka Melayu.

    ReplyDelete
  15. Bersiap sediale pengundi2 ngan karung guni utk menadah dedak yg
    Akan ditabur semasa pru 14.Besar punya tau......

    ReplyDelete
  16. Kalau dah masuk akaun sendiri, kena tanggungle...


    Bukan ke orang cerdik sepatutnya tidak membuat sesuatu YANG MENDATANGKAN FITNAH???

    hu.. hu..

    Nampaknya terpaksa mengharapkan menutup fitnah

    hu.. hu..

    Nampaknya mengharapkan orang kampung penyukung umnu x percaya fitnah

    hu.. hu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. as u wish la.. menyalak sepuas hati u.. urban city ahJing.. the true always win l.. derma u nk ckp sama mcm angpau rasuah CNY lim tokong.. sorry tk jalan maa

      u hina org kampung u will lost more votes la brother tokong!

      don't be fooled like tokong Lim la.. dia sudah mau kena maa.. UMNO always win laa..don worry. See u PRU14 la.. rakyat sudah bosan maa parti kencing rakyat geng PGayR, DAPig, PANgok

      Delete
    2. Please.... derma ke. bantuan ke. apa2 duit ke. Kalau banyak gitu, jangan masuk account sendiri u tau?

      Hina orang kampung? Memang patut rasa hina jika sokong PARTI MELAYU YANG SELAMA 60 TAHUN PERINTAH... tanah Melayu semakin kurang! Kuasa beli orang Melayu makin merudum! Dan lagi....


      Cuba tengok bangsa LGE. Pemimpin bangsa dia buat silap je kasi Gerakan turun...


      Delete
    3. Please.. kalau ko tu xpernah derma.. kedekut ko jgn hina dan tuduh derma itu rasuah atau jenayah.

      Kalau aku ada duit nk kasi sekolah dkt rumah aku 1 juta masuk akaun pengetua.. lantak aku lah.. sbb aku percaya pada pengetua tu.. dn aku xde nk apa2 dr pengetua tu..

      dia nk belanja cara mana aku izinkan..suka hati dia.. so apa jenayah nya ngok cai?

      sbb duit tu xdpt kt ko ke? so ko meroyan nk 'haramkan'??

      PEMBOHONG cai dedak PANpig 9.32 sedang ber'khutbah'!
      KAU ni RAJA PEMBOHONG.. apa ukuran kuasa membeli kau skrg ckp merudum? cer citer? atau kau yg kusut masai dgn dgn buying power ko dh jatuh sbb dedak bekalan dah habis?

      kuasa membeli org Melayu merudum ke kalau sebiji rumah ada 2-3 biji keta?
      Bodoh punye jawapan.. sebab UMNO adalah kampung Melayu masih ada. kalau tak sudah lenyap mcm Penang. Duduk kg lg best, tenang. Yg hinanya melayu urban yg bodoh dn seronok dgn fitnah. Tp poket kering.. lagak sombong mcm kau lah 9.32. siang malam menyalak dlm blog..ko xde job rasmi ke melainkan buang najis kt sini?

      Delete
  17. USAHA pemakan dedak kerala semakin terdesak.. plot cerita makin tidak diterima rakyat, skrg mereka cuba kaitkan kembali 2.6billion dgn IMDB utk 'bangkitkan' nafsu ammarah rakyat kunun2 lah, kerana jelas isu derma rakyat faham ia tidak ada kesalahan dari segi jenayah.

    Maka plot baru drama jatuhkan Najib mesti digarap sebelum semuanya jadi sejuk dan basi.

    Sebab tu elok sgt AKTA OSA diperketatkan supaya jembalang kaki fitnah ini ada rasa 'berpagar' terhadap dokumen2 rasmi kerajaan. Terlalu teruk keadaan di Malaysia ini bila fitnah bermaharajalela.

    Bab dosa pahala langsung tidak ada dalam kamus blogger2 pemakan dedak expired, demi upah menjatuhkan PM. Bg mereka dosa hnya utk PM dn mereka boleh bebas fitnah dan buat apa shj damage.

    Syabas Tan Sri Bakke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena ubah nama lain utk 1mdb.Mungkin bermaksud 1 mamak dan
      baruas.Kena tukar tu supaya tiada lagi fitnah.

      Delete
    2. 1 babie dapig 1 penang?

      Delete
    3. 1 tokonglim 1 babie = penang

      Delete
  18. hot story from penang..my friend said ahh.. cine penang silently will throw tokong lim after pru14. they might not support BN at all but some swing number may be a signal to DAPig tokong lim.. they don't talk much like malay bising sana bising sini.. but they will do their 'tsunami' again in Penang..

    this silent wave become bigger right now..many tokong lim sial scandals still no answer.. the largest one.. sold huge govt land properties to outsider without EXCO consensus.. mau sama2 makan maa.. but the arrogant lim tokong makan sorng2 maa..

    this is based on my friend at Bayan Lepas story la.. there a lot kilang ma.. like 'kedai kopi' sembang2 kopitiam.. Lim tokong his end of carrier laa after GE14.

    Kah..kah..kah.. urban lim tokong dog will cry laa after this!

    ReplyDelete
  19. Why so many gun shoots and drugs processing labs.. huge raid done by PDRM but still got so many in Penang? Police must do serious investigation the linkages of these kongsi gelap ahkaws to the chief minister of tokong lim.

    Secondly why lim tokong dapig mus show his 'SAMSENG' behavior towards many issues? This is one of the psychological war to chinese community in Penang to show the bad arrogance 'ABANG BESAR' attitude/ or so-called BIG BROTHER in chinese community.. they must be like that for the sake of kongsi gelap shodowing. This kongsi gelap shadows is a kind of psychological war against chinese community to force them 'taat' sama tokong lim/ or y will 'kena' maa..

    Many outsider peoples don't fully study the charactheristic of chinese community especially in Penang, and hod DAPig could get all these 'benefits' for the political power.. even Tan Sri Koh Tsu Kon also failed to become a 'BIG BROTHER' kind of leader.. why? becoz BN doesn't breed such kind of tokong lim samseng guys. That's why they said Koh Tsu Kon only become 'hamba Melayoo UMNO'.. cina really hate that situation!

    Out side people especially UMNO or AhJib arr must study closely laa how dapig works to get them fooled. Penangnite cina living in a dome of 'kongsi gelap' type of community.. Melayu must know laa.. baru boleh ubah!

    ReplyDelete
  20. LCC 929 menunjukkan contoh ikutan yang baik bleh di ambil dari Penang.

    Klau pemimpin bangsa x bleh pakai, kasi tukor.

    Klau x de pemimpin bangsa/agama yg baik(Yg ada cuma pak lawak/pelahap/kura2) dlm parti yg bleh digunapakai, kasi tukor parti!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye kite mesti tuko parti penyemak DAP di Penang kembalikan pd BN. BN perintah Penang dulu xde haprak mcm DAP.. gangster style. Org Cina asal Penang pun tertekan.

      INI KALILAH! change Penang!

      Delete
  21. mr Lim.. lu kasi ajar sikit sama lu punye kawan.. itu cai ahJing urban city banyak gile cyg sama lim guan eng.. kasi dia jilat tapak kaki itu tokong.. baru dia suka.. lu adjust time bwk ini ahJing pegi Penang..

    ReplyDelete
  22. to ahJing dapig city kotor..

    tolong kasi tau sat no AKTA mana yg beritahu sebarang duit derma jika masuk ke akaun peribadi dikira jenayah? tolong tunjuk kejap?

    SO...SEKARANG ADE TAK AKTA CMTU...? APandi ckp kau xnk gengar.. kaku nk jd AG jugak dlu belajar bodoh.. tak pandai.. now nk lagak mcm AG jadian??

    kalau xde lagi..lu jgn menyalak mcm ANJING la bro..

    lu kasi tau sama lim sial eng.. kasi 2/3 dulu dlm parlimen memang (hamlau lah.. mintak simpang), then u kasi usul pindaan Akta.. ckp sapa kasi derma masuk akaun sendiri kasi tangkap dia.. masuk jail.. talak kira laaa duit derma sekolah ke..duit derma kubur ke..duit angpaw CNY ke.. duit Raya ke..


    then that time u menyalak lah kuat.. aku nk tepok tangan.. BODOH!

    kalau debate based on perception.. aku leh ckp bapak kau dulu mcm PEROGOL je..sbb tu kau mcm sial.. ok? right?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak kira pakai akta susah skt sbab pemerintahan be end ni banyak auta dari akta.

      Ha.. ha..

      Ko ni orang keje atau orang kampung penyukung be end.

      Klau pengarah jabatan kebajikan masyarakat. Dia terima derma ... billion. Setelah BOCOR CERITA. Dia ngaku plak masuk account sendiri. Tapi cakap derma tu bukan utk jabatan tapi untuk satu persatuan kurang upaya yang lain. Bleh caya ke pengarah ko tu? Itu yang diberitahu! Itu yang terkantol! Banyak fitnah terhasil.

      Ok lah....ko pekerja yang bagus menerima seadanya...

      Sekarang kasi pusing kepala ko sikit.

      Itu kalau bos yg terima..... Kalau pekerja yang terima billion2???? mcmana???? Bos mau percaya ke??????

      Lagi sikit pusing kepala ko...

      Pe em ni boss ke atau rakyat yang boss???? Siapa kena terang kat siapa???

      Ha.. ha..

      Apa pun dia telah mengajar pelajaran baru kepada rakyat.




      Delete
    2. bodoh punye hujah
      kalao bawka kes ke mahkamah awal2 lagi kena sepak keluar.
      Penyukung dapig urban city kotor patutlah mudah jd balaci dan percaya apa shj dakyah sbb bodoh. otak xboleh fikir cerdik

      yg tahu ialah troll hina org kampung.

      U kalau nk debate pakai otaklah. jawab lah org tnya dulu.

      Kalau u xckup sijil sila daftar masuk kolej mana2 ygberbayar belajar ilmu bg pandai2 baru boleh debate.

      Kalau u hujah mcm ini satu pentas dgn Mat Sabu PANgok of course la mereka seronok sbb level kebodohan yg sama.

      Bos i ke bos u terima 1 billion suka hati dia lah selagi dia tak buat jenayah. Kalau di PM mesti byk tgjwb. Duit itu dia boleh agih ikut keperluan dia mahu

      Kalau dia nk beli jet ..itu dia punya hak lah sbb org yg kasi derma tu bg ke akaun peribadinya. as long as he still not intercept with unlawful punya action.

      setakat ckp.. boleh percaya ke..boleh ke ? idiot person punya soalan.. u tanya org u punya diri sendiri boleh percaya ke? ckp pun tak betul.

      Then u punye parti anutan u tu lagi boleh percaya ke? apa track record mau percaya?

      Kalau penang byk projek haram.. itu CM lim tokong boleh ckp percaya ke?

      bodoh le. Derma dh sah xde salah undng2..lagi mau bising.. lu pi bising dekat tokong ular sana la!

      Delete
    3. Apa Itu Jenayah Rasuah?

      Apa-apa penerimaan atau pemberian suapan sebagai dorongan atau upah untuk seseorang kerana melakukan atau tidak melakukan sesuatu perbuatan yang berkaitan dengan tugas rasmi.

      Suapan terdiri daripada wang, hadiah, harta, bonus, diskaun, komisen, jawatan, kontrak pekerjaan, perkhidmatan dan lain-lain tafsiran di bawah seksyen 3 Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009 (Akta SPRM 2009).

      Delete
    4. Dah cakapkan tadi... mana ada akta... tapi banyak auta bawah be end...

      Kalau benda tak salah..... orang akan bawa bukti... klau bleh panggil penderma bagi keterangan(sebab jumlahnya terlampauuuuu banyak)... Katakan "ya" dari awal.... Tujuan derma pun blurrr.. Cakap tonggang terbalik.

      Contoh yg diberi tu cuma untuk orang yang ada otak dan yang membuka otaknya..

      Bukan nak hujah masuk mahkamah beb.

      Kalaupun tak salah dari undang tapi salah dari segi integriti, kejujuran....

      InikaH cara seorang pe em terima derma?

      Tapi klau x faham pun x pe.

      Kerana macai pe em ni akan sokong pula pe em baru nanti... DAN mengutuk pe m lama nyer kemudian hari.

      Delete
    5. ape kau merepek ni ahJing..??
      kalau dh xde akta so xboleh nk prosecute lah..
      so skrg ni suruh mat sabon PANgok mic-terbang tu cari derma lebih dr 2.6 billion.. fight la sama najib.. so sapa pun xboleh dakwa jenayah

      lepas GE14 u all try lah penuhkan parliment seats tu dgn cai2 DAPig lps tu gubal AKTA.. yg haramkan derma..

      itu pun BODOH tk boleh jawab ke??

      integriti parti tokong penang mcm mana?

      lulus jual tanah xmasok EXCO meeting? multibillion?

      then u ckp pergila report? itu bukn solution.. mana integriti?

      mana SELCAT? KITKAT? hahahha kencing je lebih.. intergriti konon.. buat gerbang ciput habis berbelas juta.. kalau muka penyangak2 PRngok ni jd top leader negara aku rasa gunung kinabalu tu jd pusat judi...

      sbb ye lah judi 'halal' maaa... derma haram lorrr...

      Delete
  23. ahJING urban city kotor.. u sembunyi mane arr?
    u sudah lari ke?
    tuko.. tuko.. mcm haram jadah.. accent gini ni aku slalu dgr sblh2 selatan... ko ni org negara johor ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bipolar disorder..

      hehehe

      Delete
    2. mental disorder..anJing dirt-city

      hahahah..

      Delete
  24. ahJING dapig.. derma punya cerita u xde point bagus sikit ke?
    u kasi menang dlu la PANgok.. kot2 Melayu urban city kotor mcm cina urban city kotor pencita lim tokong mau kasi undi.

    Tp aku ingt diorng serik dh sbb kasi duit judi utk hina org miskin di penang.

    Then kalau lah u punye parti urban city menang.. u ubah la AKTA..sbb u skrg BN xde akta derma.

    So u suruh lim sial eng kasi usul masuk Parlimen utk buat akta derma.. Sekolah ke.. kilang ke. ngo ke talak boleh pakai derma masuk akaun individu.. kalau org itu masuk kasi tangkap dua2 yg masuk yg terima..

    ada berani lu suruh Pakatan Rosak Rakyat jdikan manifesto lah.. nk tgk rakyat mau sokong atau tk..??

    cinapek tuhan rasuah punya bangsa.. ada mau ka? bohong saja la bika kena kt UMNO.. bising mcm anjing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa Itu Jenayah Rasuah?

      Apa-apa penerimaan atau pemberian suapan sebagai dorongan atau upah untuk seseorang kerana melakukan atau tidak melakukan sesuatu perbuatan yang berkaitan dengan tugas rasmi.

      Suapan terdiri daripada wang, hadiah, harta, bonus, diskaun, komisen, jawatan, kontrak pekerjaan, perkhidmatan dan lain-lain tafsiran di bawah seksyen 3 Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009 (Akta SPRM 2009).

      Delete
    2. derma?
      dorongan apa?
      beli china doll sepapan utk tokong?
      betty chia pergi Hong Kong naik suite mewah itu suapan ka?

      haiyaaa... conflict maa... mana AKTA itu ckp maaa??

      Delete
    3. haiyya.. anJing dirt-city.. kasi kaw2 sikit laa point.. mcm pondan maa.. macam mana mau tumbngkan Bi N?
      atau tokong lim sudah mau tumbang??

      jetty resident kasi ajar sama tokong lim la.. GE14.. mat sabon nnt baling kayu ma.. tk boleh terima.. kunun bangla 1.5 juta boleh undi UMNO?? sudah up dr 40k hahaha..

      hahahaha...

      Delete
  25. admin blog.. mintak up entry2 hantam DAPig-PANgok.. rba cai dedak ayam dapig mesti seronok masuk blog ni.

    ada byk source blh korek keje2 pelanunan dapig penang... GE14 no more la lim sial eng. balik melaka lah ahpek tu. mat Sabon hantar gi somalia.. training baling baton microphone

    hahahaa

    ReplyDelete
  26. apa bila org kotor mau ckp pasal bersih..
    dia punya badan sama bau pun sudah kotor ma.. macam mana mau cerita pasal bersih.. suci.. tokong punye style.. boleh percaye ke? (pinjam ayat PANgok penjilat tokong)

    ReplyDelete
  27. INI KALILAH... Tuko.. tuko (pinjam ayat Jing dirt-city).. TUKO dapig revert to BN Penang.
    nnt terowong bawah laut kita kasi tokong lim satu bilik duduk sana dalam..dgn mat sabon.. lepas GE14.

    kah..kah..kah...

    ReplyDelete
  28. Anon 1157.

    Ko pegi skali tengok jambatan kedua Penang, kerja dibawah Federal.

    Ari tu tengok x de kualiti tak de... Cat ke hape ke ntah...Bertampung2... Sampai kat tanah besar jalan mendap...


    Paling lawok... rasa boleh tido atas highway sebab x de kete.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke xde kualiti? ape measurement ko pasal kualiti bridge tu? tampung2? apa yg tampung?

      China Harbour Engineering Co Ltd>>> main contractor 2nd Bridge.. ini tokong Lim DAPig punya adik beradik maa...!!!

      kau xnk citer Bayan Lepas FTZ lubang besar.. kwsn international foundries tu.. zaman BN dulu ckup jaga.. skrg tokong lim apa jaga? pegi mampos lah dia ckp.. banjir pun dia ckp Federal salah.. JILAKE mcm tu xyh jd CM lah..


      1st Bridge Federal 100% sampai skrg..ko xnk komen ke high quality dh dkt 30 tahun bridge tu kukuh??

      u tau tk bangsa cina kuat menipu.. kalau u ckp projek 2nd bridge xde kualiti.. jgk then

      ahJing.. u pass darjah berape?

      Delete
    2. dr 'akta' derma sampai ke '2nd bridge tampung2?
      bodoh betul hujah. cmn ni ke PANgok nk menang?

      padan le badut jd Presiden.. keje menjerit atas stage..org xnk sokong dia mengamok mcm org gila baling mic..

      blh byg org2 gila ni nk lead rakyat.. mmg kena sumpahlah tanah Malaysia ni klu pakatan ngok take over!

      sorry mintak simpang. BN in my heart!

      Delete
    3. Baca " cat " please...

      CHECL tu adaik beradik tokong?

      Itu projek federal... Ko jangan kasi pusing nampak mcm federal sdah baik2 sama Lim...

      Buat projek sama2...tapi Melayu ketinggalan!

      Jalan kat FTZ ok je... jalan sedang diperbesarkan. Tapi memamng le kadang2 berlubang kerana semua kenderaan berat.. kene repair le beb.

      1st bridge tu kerja orang luar le beb.

      Klau bangsa cinaa kuat menipu. KENAPA KITA TERTIPU, KENAPA KITA TERTIPU 1000X

      BUKAN KE MELAYU YANG PERINTAH NEGARA NIH???

      Hi.. Hi.. Budak darjah 6 pun dah tahu kutuk kerejaan!

      Delete
  29. kongsi gelap style.. xde kata mau guna.. dia pakai undang2 rimba.. lutut. letak atas kepala..

    bodoh cai.. ahJing.. kau setakat copy paste akta sedia ada..xde ckp pulak derma itu sejenis rasuah. Kau tk boleh buktikan pun dgn duit derma itu telah DORONG PM buat jenayah. salah laku?

    asyik2 pusing bab 'boleh percaye ke'... aku jawab senang je... lu JILAKE... lu BODOH.. kalau xtau undang2 lu resign lah jd anJing RBA! FAILED

    now patah balik plot jln cerita kunun curi wang Imdb pulak.. nasib baik Tan Sri Bakke cpt2 report polis! JILAKE anJing!

    ReplyDelete
  30. Tan Sri Bakke report sebab dia takut diperguna umnu.

    Sejak bila pembangkang ditakuti, kalau menjadi kroni be end?

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.