Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Thursday, February 18, 2016

DAP BANTAH MALAYSIA SERTAI LATIHAN TENTERA 20 NEGARA ISLAM & JAWAPAN DS HISHAMMUDDIN

Parti chauvinis DAP sekali lagi menyerlahkan sikap anti-Islam mereka. Dan apabila rakyat berkata DAP itu anti-Islam, dinasti Lim akan melenting marah dan menuding jari kepada parti lawan untuk menutup isu besar ini.
Yang terbaru ialah parti itu membantah keras Malaysia menyertai latihan peperangan dengan pasukan tentera dari 20 negara Islam di utara Arab Saudi. Kononnya, penglibatan Malaysia itu membazir.

Yang kurang inteleknya ialah kenyataan Lim Lip Eng DAP di bawah:
“Jelaskan motif dan tujuan penglibatan negara dalam konflik di rantau asing dan siapakah musuh-musuh yang mahu ditentang dalam operasi ketenteraan yang bakal berlangsung itu,” tegasnya dalam satu kenyataan media.
Ahli politik DAP ini bertanya, 'siapakah musuh-musuh yang mahu ditentang?

Takkan ahli politik DAP ini begitu bodoh kerana ia hanya sekadar latihan tentera sahaja dan bukan perang betul-betul?

MiM percaya, jika isu ini viral, panas serta mendatangkan kritikan keras kepada parti DAP dan anti-Islamnya, parti itu akan pusing mengatakan 'kenyataan itu hanya pandangan peribadi dan bukan parti'!

Selain daripada kedengkelan DAP ini, terdapat juga pihak dalam media sosial yang menabur fitnah tentang penyertaan Malaysia di dalam latihan ketenteraan tersebut. Di bawah adalah kenyataan media DS Hishammuddin Hussein supaya kita semua jelas dan faham: 
Kenyataan Media 
YB. Dato' Seri Hishammuddin Tun Hussein
Menteri Pertahanan Malaysia

Latihan Thunder of the North Bukan Kempen Ketenteraan di Yemen

Kuala Lumpur, 16 Februari 2016

Saya ingin mengesahkan bahawa Angkatan Tentera Malaysia (ATM) tidak menyertai sebarang kempen ketenteraan yang diterajui oleh Arab Saudi untuk menentang pemberontakan di Yemen seperti mana yang digembar-gemburkan dalam sosial media.
 
Latihan Thunder of the North yang diadakan di utara Arab Saudi merangkumi pasukan darat, laut dan udara dan melibatkan penyertaan dari 20 buah negara termasuk Malaysia. Latihan ini diadakan pada 16 Februari hingga 4 Mac 2016 di kawasan latihan Hafar Al Batin, di wilayah utara Arab Saudi. Ia merupakan latihan ketenteraan perbagai negara yang telah wujud lebih 15 tahun lalu, dan telah diadakan sebelum operasi ketenteraan di Yemen lagi. 
ATM dijemput oleh pihak Arab Saudi untuk menyertai latihan tersebut dan telah mengambil kesempatan yang ada bagi menimba pengalaman operasi ketenteraan dalam suasana yang amat berlainan dengan di Malaysia. Latihan di kawasan teluk ini adalah yang pertama kali disertai oleh ATM. Justeru, pastinya ia memberi manfaat yang besar dan pengalaman yang amat berguna kepada ATM pada masa depan itu, 
Selainnya, latihan ini juga memberi peluang kepada ATM untuk lebih memahami prosuder-prosedur berkaitan bantuan kemanusian dan bencana (HADR) dan interoperability yang mungkin dilaksanakan kelak khususnya dalam operasi menyelamat dan membawa keluar warga Malaysia sekiranya berlaku konflik di rantau tersebut. 
Dalam usaha ATM untuk menjadi sebuah angkatan yang kredibel di rantau ini, ATM akan sentiasa mengambil kesempatan dan peluang untuk melatih warganya dalam pelbagai situasi dan suasana serta membolehkan ATM beroperasi dalam multi-terrain. Ini adalah sejajar dan seiringan dengan visi ATM. 
Latihan ketenteraan yang dinamakan Thunder of the North ini diadakan di utara Arab Saudi, sementara Yemen terletak di bahagian selatan sempadan Arab Saudi. Justeru, jelas sekali latihan ini tidak ada kaitan langsung dengan kempen ketenteraan terhadap Yemen ketika ini. 
Saya konsisten menyatakan bahawa Malaysia menyokong sebarang usaha membanteras kegiatan militan, namun ATM tidak terlibat dengan sebarang operasi ketenteraan di dalam Yemen.
Kita pun skeptikal dengan keghairahan parti DAP yang mengkritik penyertaan negara Malaysia di dalam latihan ketenteraan di negara Arab ini. Kenapa sebenarnya? 

Soalan ini timbul kerana seperti yang kita sedia maklum, Mohamed Razali telah mendedahkan bahawa DAP telah ditawarkan dana sebanyak AS$300 juta (RM1.2 bilion) pada PRU13 lalu oleh Israel
.

Dan sehingga ke hari ini, Lim Guan Eng dan bapanya masih tidak berani untuk menyaman Mohamed Razali.  

Kenapa? Sebab ianya benar?




SHARE ke whatsapp :





38 comments:

  1. DAPigs MMG ANTI-ISLAM MAA ….

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan sahaja anti-Islam, jugak anti-Melayu dan cetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969.

      Tekan pautan ini utk mendapat butir lanjut http://v12gether.blogspot.my/2013/05/tragedi-13-mei-1969-laporan-mageran.html

      Delete
  2. Dapigs takut nanti tak dapat lagi dana sumbangan derma 'hak asasi manusia' spt RM1.2b tu ..

    ReplyDelete
  3. mana jing RBA DAPigs ????

    tido dah ka ???

    ReplyDelete
  4. kalau dap tanak saman pasal dana 300$ jota tu, baik korang buat report.
    bior buruk nama dap selamanye...

    skang nih, dap ngan ajib sama2 tanak saman... maka, ambik la peluang ni buat report kes dana tu...

    cepat. jgn tangguh. isu beso dana yahudi tuh... paling kurang kerah la cepat2 sprm polis bomba jpam etc...

    ReplyDelete
    Replies
    1. gilo mamat ni..sewel.

      Delete
    2. 0129

      Merapu tak tentu arah...macam hilang pedoman.

      Delete
  5. Cuba tgk style DAP. Semua yg ada kaitan dgn perpaduan Islam dia akan tentang. Apa yg dia takut sgt kalau dia tidak ada niat 'besar' untuk jatuhkan kepimpinan Islam di Malaysia?

    Kenapa bila Malaysia buat military exercise dgn US atau China DAP tak bantah.. apa tujuan dia tak melalak pulak bila dgn negara bukan Islam.

    Dia juga mungkin takut hungna dgn sedara bawah bantal-Israel 1.2 billion janji wang 'derma' tu melepas. Gagal jatuhkan kepimpinan skrg yg pro-negara Islam Sunnah Wal Jamaah.

    DAP sgt takut bila umat Islam bersatu. Gambaran tentera Islam bersekutu ini akan spt bayangan tentera Islam semasa perang Salib bg cinapek2 kapir ni.

    So skrg Mat Sabu kena kuat lagi hasut melayu spy terus rosak dan tolak Islam. Makan babi pun takpa janji jangan sokong UMNO.

    ReplyDelete
  6. Ketakutan musuh Islam jelas bila negara2 Islam bersatu.Apek lu luluk liam2 bikin fitnah manyak2 lu takmuleh bikin apa2.

    ReplyDelete
  7. org cinnaa ni bile RUGI mmnjng MEMEKAK...

    bile UNTUNG diam2 mntedarah sorg2..
    mse cukai SST ada ke dorg mmkak??
    nmpk trsnyum bile bole tipu rmai org..

    kene GST mmkak mmnjng..
    xbole tipu org lgiiii.
    hehehe

    ReplyDelete
  8. dah tak ada harapan, melayu akan tersungkur tak lama lagi, percayalah PRU akan datang cina akan berkuasa , UMNo akan tewas besar bermakna melayu akan jadi pembangkang, ini yg melayu mahu bukan?
    Blooggers yg dahulunya sokong kerajaan sekarang bertukar memusuhi kerajaan, mereka yg dahulunya Pro kerajaan sekarang menjadi lebih pembangkang dari pembangkang, bukan satu ..bukan dua, tapi ratusan malahan mungkin ribuan orang yang dahulunya totok kerajaan sekarang bertukar arah,

    ini yg melayu mahu? nak sanggat tunjuk lagak, pintar sanggat? kira ok la ...melayu dah lama berkuasa, apa salahnya bagi cina pula pegang, saya tengok pun cin alebih bijak, lebih cepat buat kerja, melayu ni lembik, lemau, banyak cakap dari kerja,

    tunggulah ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 0733
      cinabukit lebih bijak MENIPU, MEMFITNAH, MENGHASUT....tak payah nak sombong bongkak dan bangga sangat dengan Tuan ko.
      Melayu akan menentang penjajahan cinabukit ALL THE WAY. Masa depan, cucu cinapek ko akan jadu dreber cucu aku pulak. Kenapa tak boleh?

      Delete
    2. Betol tu!! Aku setuju dengan Anon:7:33 AM!!

      Sebab apa???

      Sebab Melayu sebok menikam belakang sesama sendiri dan bergadoh sesama sendiri!!

      Korang paham maksud aku dengan "Tikam Belakang kan??

      Bukan Tikam Belakang yang dilakukan Anwar Ibrahim ya....

      Delete
    3. Kamu kah melayu yg lembik dan lemau dan teringin merasa sgt negara ini d terajui oleh parti komunis?

      Delete
  9. Cuba fikir ada tak bangsa semasa di lahad datu dulu. Tak ramai pun 5% pun takda. So who cares what they said

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ageed!
      Dapigs terdiri dari puak2 pengkhianat.
      Pandangan dapigs dalam isu keselamatan Tanah Air adalah irrelevant!

      Delete
  10. komen macai macam cerita tahyul... bukti yilekkkk... apa pun tak boleh. suruh report dana tu taknak plak... kalau dah ada bukti pasal keselamatan negara tu, baik korang bertindak. takkan bertindak dlm blog je... apa pun x ble...

    kes deig dah senyap. padahal 30 billiuon katanye, gerbang, kubah, lorong beskal... pun akan senyap. pom pang pom pang tin kosong.

    ReplyDelete
  11. Biarkan depa bagai anjing menyalak bukit...

    ReplyDelete
  12. Teruskan latihan!!!

    Musuh yang akan ditentang ialah Kominis/DAP!!!

    ReplyDelete
  13. anjing2 DAPig ni mmg nak kena tetak sampai lumat depa ni.. dah terang2 dajjal laknat ni ada co-operation dgn zionis israel. sbb tu depa mula attack apa saja pasal isu untuk org2 islam di malaysia ni, mmg strategi psychology yg sama diguna oleh zionis israel seluruh dunia.
    skrg bila dah ada melayu islam murtad mcm pkr dan pan DApig akan guna depa tu habis-habisan untuk projek frontier depa tu.. 2 tahun lagi..tunggu la..black 13th will coming..

    ReplyDelete
  14. Keluar sudh ahJing kepanasan bila tuan dedak nya dapig disentuh.. jijik sgguh sifatmu wahai ahJing.. biar apa trjadi dapig dn sekutu2nya tetap musuh ku.. trmasuk kau ahJing..

    Mat sabu syiah dh mula tnjukngila lg.. xhenti2 dimakinya mekayu dpn cina2 kapiaq dapig krn melayu xmau sokong dapig dn dia utk naik jd piii emmm... mat sabon.. biar apa parti dia join.. dia tetap najiss mughalazah.. lawan mat sabon syiah ibarat menentang musuh Allah, haram kita sertai gerakan politiknya. Dan dialah bapak songlap dlm PAS dlu.. dr Tabung Memali hingga tabung2 derma jihat PAS.. moga sgera disungkurkn Tuhan Mat Sabon talibarut kafir dapig laknatullah

    ReplyDelete
  15. Mad saman aka mad lembu hanya mampu buat komem utusexn tv123789 dan
    Geganvanza.Sedih sungguh setelah hilang ,muncul semula ngan idea yg
    Sama.Itukah yg diajar di sekolah demokrasi dap? sepekara lagi ko dh
    Melawat Mara it mall?.......

    ReplyDelete
  16. Babi sial nya DAPpigs...kharrkk ptuihhhh

    ReplyDelete
  17. okey, disebabkn ramai pahlawan bugis dlm ni, maka mulakan dgn membuat report dana yahudi tu... cepat. jgn tehegeh hegeh.

    konon hati panas itu ini. tapi lepas ni sambung tonton drama sinetron kimci tv123$ bana...

    khak thuih...

    oh jgn lupa, siasatan senyap2 deig oleh macai2 tu camne? 30 bellioun tuh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila apek kit sial dan anak bonggok ah eng nak saman Razali??????
      Ikhlas aku tanya ni, Jing.

      Delete
    2. ko tanya ajib ajak dulu la...
      segan aku nak jawab.
      sekurang2 pr ph bejaya bawak sampai ke sprm polis etc...

      yg korang? garu telo sampai lebam?

      Delete
  18. Kesian Jing lgbt dapigs...tak dapat jemputan jadi anjing pengawal keselamatan untuk perhimpunan Freemason Sedonia di Pulau Pinang ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke? ukkkk ukkk ukkk...

      Delete
  19. Aku tidak akan mengundi oembangkang selagi apek2 sial anak beranak dan kroni2 cilaka dapigs mengetuai pakatan pembangkang.
    Siapa bos? wan jijjah dan anak betina? lapiji pondan? Raja liwat? mat sabu hirup sup babi? husam kambing dapigs?.Khalud gereja? Sapa? sapa?

    Jawapannya tetap cinapek rasis dapigs yang menjadi TUAN BESAR kepada semua baruah2 tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu... tapi, lantak ko laa... ada pr ph 51% 52% kisah? kasi kuat lagi fitnah... kalau boleh level2 1mdb atau 2.6b... world gituuuu...


      hak tuih

      Delete
    2. ALA SATU OLANG TUA..AKTING SAMA SATU AMOI. SATU DUNIA BOLIH TENGOK LIA PUNYA VIDEO. ITU ALA KILA WORLD MEH....

      Delete
  20. bnyk dakwaan2 bodoh oleh dap, tapi bila kantoi, selamba je tanpa ada rasa bersalah. babipun reti malu tau....

    ReplyDelete
  21. Paderi lgbt dap nak bodohkan orang Melayu di Malaysia ini, dap menyokong kuat golangan pondan
    https://youtu.be/2aKirLBG6uo

    ReplyDelete
  22. Tvkini milik dap cuba perkenalkan budaya gay,lesbian,pondan,b sexual di Malaysia ini, tenyata paderi lgbt dap telah berkerja sama golongan ini.https:
    //youtu.be/jhc3z7bcu5c

    ReplyDelete
  23. cobaannnnnn....ini mesti mat sabu, pak mus dan nuor banyak tengok tv123456789. itu sebab perangai pelik. ini macam kita buang tv. hudud kita sokong

    ReplyDelete
  24. Freemason Yahudi Cuba kerosakan Malaysia ini dengan perkenalkan budaya lgbt di Malaysia ini, dap disokong dengan puak gereja lgbt untuk murtad kan orang melayu Dan meng gay Rakyat Malaysia ini dap sebuah parti yg jahat

    ReplyDelete
  25. Ikut suka PM lah nak sertai latihan bersama negara Islam kerana Malaysia adalah sebuah negara Islam. Nampak sangat DAP anati Islam.

    ReplyDelete
  26. Malaysia tak pernah halangpun Singapura menjalankan latihan tentera bersama Israel dan Amerika Syarikat. Mengapa DAP takut saangat?

    ReplyDelete

FOLLOW BLOG MiM

ARTIKEL TOP MINGGU INI.