Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Sunday, February 14, 2016

LAGI KERAKUSAN KERAJAAN DAP !!

Anda baca laporan di bawah : 
Kerakusan DAP Pulau Pinang menjual hartanah kepada pelabur dalam dan luar negara mengakibatkan keluasan tanah kerajaan negeri semakin mengecil dan dikatakan kurang 8 peratus sahaja. 
Untuk rekod, kerajaan DAP mentadbir negeri itu pada 2008 dan baki tanah milik kerajaan ketika itu adalah kira-kira 18 peratus lagi . 
Sebelum ini TV PRU14 ada melaporkan bahawa penjualan tanah kerajaan bermula pada 2011 membabitkan sebidang tanah berkeluasan 102 ekar kepada Ivory Properties dengan nilai RM 1.07 bilion.

Ia diikuti penjualan 110 ekar tanah kepada Consortium Zenith dengan nilai RM6.3 bilion pada 2013.

Pada tahun yang sama juga, kerajaan DAP Pulau Pinang telah menjual sebidang tanah seluas 40 ekar bernilai RM600 juta kepada P.E Land.

Pada 2014, rakyat Pulau Pinang menyaksikan penjualan hartanah secara besar-besaran dengan empat transaksi jual beli yang dilakukan oleh kerajaan negeri.

Sebidang tanah seluas 245 ekar dengan anggaran nilai RM 2.4 bilion telah dijual kepada Aspen Vission.

Selepas itu, 30 ekar tanah lagi dijula dengan anggaran nilai RM57 juta kepada Paramount Group. 
Kerakusan kerajaan negeri pimpinan DAP berterusan apabila pada tahun sama, sebidang lagi tanah berkeluasan 470 ekar yang dianggarkan berjumlah RM1.02 bilion dijual kepada Eco World serta penjualan 103 ekar tanah dengan harga RM1.09 bilion kepada Temasik Holding.

Daripada jumlah keseluruhan penjualan tanah tersebut, dianggarkan lebih 1,100 ekar telah dijual oleh kerajaan negeri dengan jumlah hasil jualan mencecah RM12.5 bilion.

Persoalannya, kemana wang tersebut dibelanjakan? 
Rata-rata hartanah yang dijual itu telah dibangunkan unit-unit kondominium meawh sehingga mencecah RM4 juta seunit.

Ia disahkan sendiri daripada tinjauan BNBBC.my ke Pulau Pinang, dimana kondominium mewah The Penthouse dibina bersebelahan dengan penempatan orang Melayu yang akan dirobohkan iaitu di Kampung Tokong.

Di bahagian belakang kampung itu juga, terdapat kondominium mewah yang sedang dibangunkan iaitu The Brezza dimana setiap unitnya bernilai RM850 ribu.

Selain itu, terdapat juga lot-lot banglo yang dijual dengan harga RM700 ribu dan keatas, malah pembinaan hotel-hotel mewah kini giat dijalankan di negeri tersebut sehingga menjangkau berbilion-bilion ringgit setahun.

Daripada penjualan tanah oleh kerajaan negeri , ia tidak memberikan sebarang manfaat kepada rakyat di Pulau Pinang khususnya bangsa Melayu.

Ini kerana rakyat kelas pertengahan dan rendah tidak mampu membeli rumah tersebut kerana jumlah yang mampu dimilki hanyalah sekitar RM70 ribu sahaja, namun rumah yang berharga serendah itu tidak wujud di Pulau Pinang. 
Ia berikutan kerajaan negeri DAP hanya mewujudkan rumah mampu milik yang bermula daripada harga RM120 ribu dan keatas sahaja. 
Kesan daripada itu, kini telah ramai orang Melayu yang keluar daripada negeri tersebut secara terpaksa dengan apa dilakukan oleh DAP. 
Apa yang jelas orang Melayu di Pulau Mutiara terus tersepit dalam menunggu janji-janji ketika DAP mahu memenangi pilihan raya umum sebelum ini - sumber
Apakah Lim Guan Eng DAP berani menjawab persoalan besar yang melibatkan billion ringgit wang rakyat ini atau beliau akan diam membisu gagal menjawab?

Sebelum ini, bekas naib pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz mendedahkan bahawa punca beliau keluar DAP salah satunya disebabkan amalan rasuah dalam parti DAP yang cukup teruk.

Kenyataan Tunku Abdul Aziz ini sudah pasti menyebabkan rakyat terutamanya rakyat Pulau Pinang tidak akan percaya dakwaan kerajaan DAP negeri yang kononnya mengamalkan 'pentadbiran bersih dan anti-rasuah'.

Tunku Abdul Aziz juga berkata, rasuah bermaharajalela di dalam parti DAP sedangkan di khalayak umum pemimpin DAP melaungkan slogan anti rasuah.

Yang turut mengejutkan ialah pendedahan Mohamed Razali bahawa DAP ditawarkan dana sebanyak AS$300 juta (RM1.2 bilion) pada PRU13 lalu oleh Israel.

Jika kita menuruti modus operandi puak DAP, mereka akan segera menyaman mana-mana pihak yang mengkritik mereka. Tetapi sehingga ke hari ini, DAP tidak berani untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap kenyataan Tunku Aziz dan Mohamed Razali.

Anda baca juga artikel ini :
http://novandri.blogspot.com/2016/01/rahsia-parti-3-orang-ini-sangat.html




SHARE ke whatsapp :





135 comments:

  1. Confirm akan tolak DAPig !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju mesti tolak DAP. Tapi kita kena cari jalan mcm mana nak tarik yang di atas pagar tu supaya jangan mengundi DAP di PRU14.

      Yang dah hardcore kepala batu menyokong DAP tu tak payah kita risaukan. Depa begitu walau pun Lim Kit Sial dgn anak nya Tongkang Lim telanjang bogel atas jalan dah gila esok lusa. Depa Cina Bukit totok dah masuk jarum DAP anti-Malay, anti-Islam dan cetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969.

      Selain dari kita mengentam DAP bertubi tubi, kita jugak mesti mintak MCA dan Gerakan buat kerja depa mengambil hati Cina yg di atas pagar tuh. MCA dapat 7 kerusi Parlimen dan Gerakan tak ingat berapa je di PRU13 tapi dapat 2-3 jawatan Menteri. Mintak depa justify their existence dlm BN lah.

      Delete
    2. tak payah amik hati... ko buat keje ko elok2, nanti otomatik la orang sokong ko... itu lah yg dipraktikkan di negara maju lain. tapi kat sini? tak abih2 sentimen bangsa nye... sepatutnye yg ditekankan adalah sentimen urus tadbirnye, kalau ada salah, saman, bawak ke pengadilan etc... bukannye asik sembang bangsa sampai mampus. ko nak bawak kulit sawo matang ko sampai akhirat ka? otomatik masuk syurga bila kulit sawo matang?

      Delete
    3. Tak otomatik masuk syurga, Mista. Ko Cina DAP mana ko nak tau yg masuk syurga tu tak otomatik. Korang bakar rumah kertas, duit kertas aje pun dah otomatik masuk syurga korang. Lantak lah korang.

      Betul, buat keje ko elok2, nanti otomatik la orang sokong. Tapi DAP main unfair, asyik semaikan anti-Malay, anti-Islam hate, hate, hate utk dapat sokong.

      Dulu berperang antara Kokkien dan Hakka sampai ada perang saudara (civil war) antara korang di Penang zaman British. Tapi DAP dok semai hate, hate, hate against Malays and Islam, tolak PAS dan Hudud, dapat le korang undi Cina ultra kiasu ungrateful ingrate Cina Bukit di Penang.

      Ko otak kicik, tak luas pandang, tak baca atau tengok berita di TV ke? Tak nampak yang di US pun bukan main banyak debat pasal undi kulit putih dan kulit hitam di South Carolina antara depa Presidential candidates sekarang. Di lain2 states di US jugak.

      Cuba ko ketuk kepala ko sikit supaya cergas otak ko dan dapat luas pandangan.

      Delete
    4. aku rasa sebab banyak tengok tv123 ngan utusexn la buat melayu otak kecik... geganvanza aim gelak lawak mega suami sotong la suami kimci la...

      maksud ko kapir amareka sembang hitam putih, maka melayu islam nih boleh la sembang sawo matang hitam putih jugak? kecuali babi je la haram?

      Delete
    5. 1046, bodo le ko tanya mcm tuh. Ko memang bodo sebab tak sedor pun yg Malaysia nih negara berbilang bangsa, jadi, mcm US jugak, sembang bangsa dah semula jadi le.

      Ko nak sembang agama aje ke? Nak pikior akhirat, tak pasai di dunia ni ke? Jangan khayal dan mimpi banyak sangat le, Mamat. Kena sedorkan realiti le.

      Delete
    6. beqhok 10:46AM.. hang ni beqhok baru nak up ka.. sian mak bapak hang dpt anak cacat akai cam hang ni isk..isk.. len kali mak ckp apa pun cuba baca buku geografi blk la samdol.. ni dah terang2 bodo kat skolah dah ni..

      Delete
  2. INGAT BAGUS UNDI DAP. MEMANG BERBALOI. UBAH. BAGUS. HABIS MELOMPAT PAK JANGGUT. BETUL MOHAMAD RAZALI CAKAP. MELAYU NI TOKONG DAP CAKAP..HARGA SETAKAT RM100 JER. BUDAK SEKOLAH MELAYU BAGI RM50 TERJERIT JERIT KAT TRAFIK LIGHT. SERONOK SEKEJAP. TAK SEDAR KAMPUNG TERGADAI. NANGIS SEUMOR HIDUP. MENGENANG HIDUP. DIHALAU DARI KAMPUNG HALAMAN MACAM KUCING KURAP. MANA PAK JANGGUT YANG BANGGA USUNG BENDERA DAP DULU. DAH BAHAGIA KE DIA SEKARANG? ATAU TENGAH MERATAP NASIB KENA HALAU DARI KAMPUNG HALAMAN? UBAH LAGI. UBAH JANGAN TAK UBAH. KAN BN TU ZALIM....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju 100% dgn komentar ni.

      Delete
    2. Setuju dgn pesanan 1120. Tapi bahagian akhir tu menyindir, kot depa tak paham, jangan jangan depa ingat itu menggalakkan depa menjerit nak ubah tak habis habis. Maalom lah itu jenis Pak Janggut.

      Kita kena cakap terus terang dengan depa. Ulang bebanyak kali - bencikan DAP, jijikkan DAP, jangan sentuh DAp, depa makan babi, haram dsb nya.

      Kalau depa DAP anti-Melayu, anti-Islam, ngapa kita tak boleh anti-DAP dan membabikan depa berterusan.

      Delete
    3. kat akhirat nanti, ko kumpul la bukti ko pasal dap tu... tapi takpe, ko pahala banyak kan?

      Delete
    4. Bakpa cakap pasal akhirat, Mamat. Aku taknak jumpa ko pun kat akhirat. Sebab ko orang DAP atau penyokong DAP aku rasa. Tentu korang kafirun masuk neraka.

      Delete
  3. Kalau kriteria yang dicari adalah kepandaian menjual tanah lebih baik ambik broker tanah jadi CM, ish, ish

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih penting lagi - depa hentam komisen jual tanah tuh. Pikir lah, beratus ekar Tanah Kerajaan di Bayan Mutiara di jual dgn harga RM1.07 billion, komisen 2% je dah RM20 juta lebih.

      Dahtu komisen & kickback dari projek projek besau2 spt terowong bawah laut yg Tongkang Lim kasi kpd kroni2 dia. Komisen & kickback dari berbagai pihak yg terlibat. Di rahsiakan, pakai kongsi gelap dan gengster menjaga rahsia tuh.

      Cakap tak serupa bikin punya DAP.

      Delete
  4. Semua orang buat silap. Dap pandai buat silap mata, heh heh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah dalam tempoh semalaman bangunan bersejarah boleh dihilangkan macam David Copperfield! Kah kah kah

      Delete
  5. Salam... dapig memang bangsat menjual tanah melayu ... ini tanah orang melayu...dari mana cina dapig dapat kuasa jual tanah melayu ? aku dok penang dah 46 tahun... masa 69 gerakan pembangkang kemudian mai join bn... sejak berzaman sapa jadi perintah semua juai tanah lah...tak kira dapig atau gerakan...sapa untung ? pokok nya sapa untung ? orang biasa nak mampu dengan kenaikan harga barangan kena lagi dengan mat bangla...pompuan melayu tergila dengan kote mat bangla...yang puak anak muda melayu masih mimpi facebook...masih alpha di pusat judi mesin kuda...ada sapa tanya...ada sapa peduli...hakikatnya 90 % polis melayu makan rasuah keliling... masih menadah tangan macam pengemis dengan cina babi dapig...kalau duit terus tinggai akidah..terus tinggai pedoman...hampa jangan dok kira mamak keling kat penang nie...depa nie main lalang...sat mengaku melayu...sat mengaku hindu...mana yang untung lah... cina tak kira dapig atau gerakan akan besatu bila musuh datang...ini melayu asyik politik kedai kopi o...akhirnya mamak untung...hampa pi tengok sapa meniaga atas longkang...tepi jalan...tepi longkang...pernah tengok cina mamak meniaga ? mamak buka nasi kandaq berjuta juta belanja...melayu boleh buat... dulu che det dok kata...kalau tidak malas bukan melayu...kalau tidak tipu bukan cina...kalau tidak mabuk bukan india... antara 3 kaum ini...yang mana merosak orang lain... sedar 2 depa jadi kerajaan...ha padan muka...orang melayu kena sedaq... kuasa yang ada akan hilang kalau amanah kuasa tu tidak dijaga baik...asyik nak penuh poket...asyik makan rasuah...asyik jaga sanak saudara...mampuih woit... cuba fikir fikir tengok... cina kalau tak tipu bukan cina... yang melayu berbaris minta sedekah ang pau dengan tokong cina apasai...maruah lah sikit...malu aku jadi melayu...lebih hina dari mamak mendeliar dari kerala...

    ReplyDelete
    Replies
    1. cina limsiansee penipu jugak ke? cina jugak kan? penyudahnye, cina yg sokong bn je yg bukan penipu...

      jgn malu jadi melayu... tapi malu la kalau jadi perompok... tak kira la prompok bangsa apa! letak tepi la bangsa2 nih... kosong je pada Allah...

      Delete
    2. Setuju dgn komen ini amat sangat.

      Nanti bila dah banyak ngentam DAP, nak ngentam jenis yg dapat "derma" RM2.6 bilion dan 1MDB plak.

      Delete
  6. Agenda regim kominis yg tersurat dan tersirat.Penang dijadikan seperti hong kong dan singapork.
    Usaha2 utk mengambil balik Penang
    dan diserahkan kpd Kedah perlu di
    Lakukan.Jgn sejarah berulang bila kita kehilangan Pulau Batu Putih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. parti dari mana yg buat ilang batu putih tu? nak jugak tau... tak recall la...

      Delete
    2. Memang DAP pemimpin nya pemikiran kominis. Apek Lim Kit Siang mahukan Ketua Penjahat Kominis Party Malaya Chin Peng di benarkan masuk negara ini - dia bukan rakyat, terbenam di Betong, Selatan Thailand di masa itu. Bagus le PDRM tak kasi masuk walau habuk dia pun bila dah mampus.

      Tapi jangan serahkan mengambil semula Penang kpd Kedah sahaja - kena gesakan MCA dan Gerakan bertungkus lumus dan kurang bergaduh dalam parti supaya boleh dapatkan Cina Penang balik semula menyokong BN.

      MCA dan Gerakan di beri 2-3 pos Menteri walau pun MCA dapat ha nya 7 kerusi Parlimen di PRU13. High time depa earn their keep and work their butts out in Penang etc.

      Delete
    3. tanya gani 4tail....

      Delete
  7. eleh... kominis konon... ko jual aset negara ke bapak kominis boleh plak? yg sorang lagi, sembang duduk penang 46 tahun... skang zaman duit la brader... ada duit, ada tanah... buat apa sembang tanah rizab melayu, padahal dah banyak kena jual... tak berganti pun lagi... kalau ganti pun kat mana? hutan simpan? sembang lebih... tapi lupa, bangsa apa paling bekuasa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. melayu...kalau kedah ada tulur...ambil balik penang.

      Delete
    2. Habis ko buat apa? Kalo ko Melayu ko patut di kincingkan cakap mcm menghalalkan korapsi. Tapi aku rasa ko Anjing DAP Red Bean menyamar, cakap bunyi mcm Melayu tapi berak tak basuh, makan kekadang pakai tangan, itu pasal kepala ko ada sikit traces of shit.

      Untuk maaluman kaum Melayu, apa yg di cakap dek 736 itu perlu menjadi semangat untuk kita bertindak, jangan undi depa yg saperti itu dan pujuk saudara mara, kekawan dan kenalan supaya buat gitu juga. Undi BN di setiap pilihan raya dan di PRU14.

      Ingat, jangan pikir Melayu PKR tak buat gitu - Anwarul Al Juburi sebat RM3 bilion di masa dia Menteri Kewangan dulu. Baca lah Surat Sumpah Statutory Declaration Abdul Murad Khalid, bekas Pegawai Tinggi Bank Negara dulu yang kata begitu - boleh di google.

      Mesti di kencing semua yang korap. Termasuk DAP yang walap banyak komisen jual tanah dan kickback dari projek2 besar.

      Delete
    3. saudara 812,

      undi bn, bermakna ko setuju melayu miskin bayar gst, bayar itu ini mahal... bayar tol letrik mahal. padahal melayu la yg paling kurang kuasa belinye...

      marahkan dap perangai komunih, tapi buat derk je bila melayu umno jual aset kpd bapak komunih...

      ...dan yg undi bn ni adalah mereka yg tak kisah nak bekongsi negara dgn hampir 8 jota bangla nepal myanmar...semoga anak perepuan korang betemu jodoh dgn bangla nepal myanmar, pastu anak pepuan korang tu akan diangkut balik ke negara asal diorang... aku harap la...

      Delete
    4. 823, aku tak pakai sudara kpd ko sebab ko tak layak di buat gitu. sebab cakap mcm Anjing DAP. Aku sokong yg mengata puak PKR tuh semua nya anjing DAP - kalo ko PKR.

      Kepala hotak ko mengata ada 8 juta (ejaan mana ko pakai jota?) Bangla, Nepal, Myanmar? Tak pernah baca angka yg kot keluor dari bontot Anwarul Al Juburi ke Tongkang Lim ke. Bapak ko ada pigi sana sini menghitung ke?

      Ko takda anak pompuan atau saudara pompuan ke? Ko takda bersaudara sebab ko keluor dari bontot babi ke?

      Amacam, ko persendakan pompuan Melayu, aku hamjadahkan ko dgn babi, ok kan?

      Ko nak berkongsi negara dengan babi babi DAP aje ke? Tak bole le, mamat.

      Delete
    5. 8 juta aku dah campur awal2 1.5k dlm 3 tahun lagi... ko tau?

      sebab ada anak adik mak nenek la aku bising... ko aphal bangang sangat?

      aku tak kisah pun bekongsi negara ngan babi dap... sbb bukan babi dap yg jual aset ke bapak babi beso komunih...

      Delete
    6. 1041, ko kira 1.5 juta setahun hingga 3 tahun ke? Sapa cakap gitu? Tolong kasi link nya.

      Yang 1.5 juta tuh dah mula depa kasi "pemutihan" - kasi pas kerja kpd yang sekarang nih dah ada di sini secara haram. Jadi jumlah pendatang dah kurang dari segi tuh.

      Jugak, Pertubuhan Majikan (Employers Federation) dah kata depa ambik pekerja luar ha nya bila perlu. Bergantung kpd keadaan ekonomi negara dsb nya. Jadi amacam ko kata 8 juta?

      Wei bangang, kalo adik, akak, mak ko bising, kasi tau depa jangan layan Bangla dll ngurat le. Apasai nak sekat pekerja asing masuk. Kalo tak, ko ajak le adik beradik ko dll pi keroja ladang ke apa ke.

      Babi DAP tak jual aset? Lagi teruk, Mamat. Buat tanah di laut, pi jual lepaih tu, hentam komisen le ape le. Cakap tak serupa bikin punya nate'.

      Delete
  8. Heran aku ngapa bangla nepal cina indon negro semua datang kat Malaysia.Ada gst barang mahal .Politik tak stabil.Melayu jadi pemerintah.Bangang tul dia orang nii...eek.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko duduk gua mana, wahai si Tonjol. Tak pernah dengor kemajuan negara bikin ramai oang luor nak masuk ke?

      Dahtu nuduh oang bangang tak memasal. Nanti ko kena heret ke tepi pantai, di sula bontot ko dengan buluh tajam mcm di zaman Sultan Melaka, baru ko tau.

      Delete
    2. ko makan gaji nepal bangla ke? ko ada anak? bangla bawak anak? bangla ada keta rumah?

      jgn ckp bangsat bleh?

      Delete
    3. Ni dah bengong ko punya soalan nih. Apa kena mengena dgn isu yg ko timbulkan dan yang di jawab tuh?

      Delete
  9. UMNO LAGI BANGSAT HABIH TANAH ORG MELAYU DAN ASET TENAGA DIJUAL KPD CHINA KOMUNIS....PUI..PUI..PUI...NAJIB CELAKA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tuang tak pigi sekolah hari ni ke, budak? Nanti emak ko tau, kena sebat, baru ko tau.

      Delete
    2. dia ngigau...biarkanlah....

      Delete
    3. meroyan xde bende cai cinapek sial 10.19 tu nk lawan..so die meroyan maki Najib la..

      Najib beli lagi tanah kasi kt Melayu ade lah.. tanye JKP Penang, Dato Zainal berapa banyak Najib dh LULUSkan peruntukan under kementerian Luar Bandar semata2 nk tolong org Melayu Penang yg TAK SEDAR DIRI dan BODOH dgn fitnah!!

      Selidik dan cari apa itu JKP SDN BHD dan bagaiaman saluran DS Najib pakai dlm tak bising2 utk beli tanah2 di Penang supaya Melayu dpt hidup atas bumi Penang..

      hangpa yg bodoh2 ni makan lah fitnah banyak2. esok merangkaklah di akhirat fitnah Najib buruk2. sedangkan byk benda baik dia buat dlm diam yg hangpa bongok taktau!!!

      Mai penang la kalu mau tau.. cai2 dedak oii!

      Delete
  10. kejadah kepala babi depa nie..asyik rompak siang malam...sembang apa agama bangsa tanah air...semua kaki merompak bangsa sendiri juga... ka pu tuiiii kah kah kah ludah muka sendiri...sabar dulu nanti pak arab mai derma lagi...kalau bodoh tak ada ubat..kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju yg Protun nakkan Najib di gantikan dek UMNO.

      Tapi kalo ko puak Pembangkang nak jatuhkan gomen UMNO, aku lancaukan kau sampai ke lobang belakang ko.

      Menuduh cara liar tak kasi fakta atau penerangan pun. Siuhhh ...

      Delete
    2. 10.26...
      jealous ke...tak ade orang derma kat kau. cuma yahudi jer derma usd300jota.

      Delete
    3. tk perlu nak join seruan ganti Najib kalau yg nak ganti Najib pun tak tau ke mana hala.

      Sekadar nk guna slogan selamatkan UMNO.. aku rasa UMNI lg selamat dr penyangak di zaman Najib banyak benda direct pd rakyat tak melalui penyangak2 terhormat mcm YTL dan GAMUDA yg dibela ternak oleh PM terhebat 22 tahun tu..

      Cinapek pening kepala marah najib bkn pasal rasuah banyak..tp pasal TAK BOLEH nak main rasuah lg.. susah maa.. projek pun kena sekat ali baba.

      Delete
    4. alaah... nampak skt citer tuduhan pd najib ni FAKE..
      intense giler fokus citer2 konon die je lah rasuah.. satu malaya fokus citer najib utk TUTUP penjahat dan penjenayah sebenar?

      SPRM snggup hari2 buat statement utk najib je.. pasal tokong lim dh berpuluh laporan.. satu habok sprm tak layan.. pelikk....

      at least bg la statement bg nampak logik sikit.. wpun kita tahu Dato bahrin tu proksi Pakatan Haram..tp dh keje under agensi Suruhanjaya.. jgnlah tnjuk sgt kulit tu pro-PR sheingga jd penipu dan pemfitnah.

      Itu pasal nmpak mcm menteri/pm UMNO je yg byg 'DOSA'...

      Delete
    5. 1044, Tak kisah le ko kata yg nak ganti Najib tak tentu ke mana hala. Sampai masa nanti, menjelma le.

      Cuma aku harap jangan kroni2 Najib, terutama nya si "tangan ghaib (hiden hands)", sebab bahaya besau dia tuh.

      Banyak benda "direct kpd rakyat"? BRIM? GST? Tapi RM2.6 bilion satu sen pun tak sampai kpd rakyat, betul tak? Kata utk pilihn raya, Annuar Ketua Penerangan baru 2-3 hari lalu kata "RM2.6 bilion tak besar untuk satu pilihan raya". Tapi kalau gitu, pahal plak ada yg kata RM2.03 bilion dah di pulang kpd Pak Sheikh Arab apekebende?

      Alahai, bertabah lagi "40 jawapan tersoal (questionable answers) berkenaan RM2.6 bilion tuh.

      Dah lintang pukang, tunggang langgang, mcm cicak putus ekor, jawab macam macam tak tentu arah dah ha.

      Mana tak aku sokong gerakan nak ganntikan Najib, tapi maukan UMNO terus merintah.

      Delete
    6. 1118, Ko org Pakatun yg sekarang jadi HARAPANTAT ye? Apa bukti ko Dato Bahrin tu org PKR?

      Ko tak nampak ye bahawa "tangan ghaib" pun tak sebut gitu bila nak coba ghaibkan dia dari SPRM dulu?

      PPO dah mintak AG kaji semula keputusan nya berkenaan RM2.6 bilion, Swiss AG siasat ekaun2 berkait dgn 1MDB di Switzerland, Spore dah bekukan ekaun2 brkaitan dgn 1MDB di Spore.

      Tak tau le mcm mana Auditor General Malaysia nak tulis dlm Lapran Terakhir dia. Pengerusi PAC memang org suruhan Najib, akan enggeh aje apa Laporan Terakhir tu kata, gamak nya.

      Delete
  11. DAPig buat lahanat pun geng mamak Kerala tak kesah. Dia kesah cmna nk kasi Mukeris naik cpt jd Piii Emmm (nauzubillah).

    So time Mamak Kerala sedang pulun jatuhkan PM Melayu inilah DAPig seronok sgt..dirong tkde 'watchdog' utk kacau kerja2 menjahanamkan Melayu dan hak2 Peribumi di negeri dan kawasan yg mereka kuasai seperti di Penang dan Selangor.

    So puas lah hati pengkhianat2 dlm UMNO.. mereka fokus pd isu 30juta peruntukan SRJKC krjn pn Cina.. konon Najib pro-cina. sedangkan itu bukan pro atau jilat Cina krn Cina pun bayar cukai dan hak sbg rakyat.. janji jgn ajar mereka merompak harta negara dan rakyat mcm Lim Sial Eng dan Vincen tan Robert Kuok etc.

    Vincen tan dan rakan2nya dia ajar merompak oleh bangsa mamak kerala. Melayu yg bodoh2 ni kagum sgtlah dgn seketul dia KLCC dan Litar Sepang.

    Pakcik2 kt FELDA tu penah rasa ke tido kt KLCC atau pijak Litar Sepang? Nk naik ERL pin utk golongan elit je.. yelah kroni yg pegang semua ini.


    SO ini semua yg menyeronokkan Cina2 Sial DAPig sbb Melayu bertelagah soal lain. Mereka tetap bebas merompak kecuali bila Najib sekat IPP dan Konsesi.. maka kerala join dgn Cinapek2 taikun utk jatuhkan Najib.

    Kes di Penang juga sama.. PAS bergabung dgn DAPig suatu masa dulu utk jatuhkan UMNO. Tp skrg PAS lah paling jatuh dan trhina lebih dr UMNO.


    Moralnya.. fikir2 dahulu sblm membuat 'tsunami' politik. Cinapek tetap untung!

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu pun tanah sekangkang kera kat kl diorang nak. di beri dedak banyak2. supaya macai jatuhkan pm. ganti pm yang bolih ikut telunjuk.

      Delete
    2. ko taknak cakap cinapek dah untung sejak medeka? sapa kasi untung? dap? jawpannye umno la...

      hai... nasib la kg felda tu takde media altenatif... kalau tak dah lama dah bn tuh tebabas...

      Delete
    3. cinapek kaya zaman UMNO ketika mamak kerela yg jd PM
      sebelum tu cinapek angkut najis melayu je.. (mlm2 angkat tong najis perbandaran)

      Bukan salah UMNO tp slh individu yg menguasai UMNO..itupu seketika. Skrg turn over dh.

      Tp ko tak nak ckp pulak? sejak BARU je PRU12... sape yg kasi Cinapek penyamun dulu senyap tp boleh menyalak dan menunutut hak2 Melayu bukan2.. boleh berani hapus hak2 Islam dan Raja Melayu.. ko tak ckp ke itu kerja Pakatan Haram yg ditunjangi PGayR dan PASngok??

      Jika cina dh cukup senang dua ekor ini snggup jual masjid, tanah, duit zakat pun offer jugak utk cinapek.. kurang2 jht2 Mamak Madey dia hnya bg projek.. bab lain dia tk bg cina sentuh... so sape yg sial? aku bg jawapan... PASngok dan PgayR lah


      nasib baik lah menteri2 UMNO pkt2 buat kerja xsempat nak main Instagram, create akuan FB ribu2 nk hasut tipu rakyat di FELDA.. sbb org FELDA kenal mana intan mana pENIPU mcm Lapiji tu!

      Delete
    4. 1103,

      bior la diorang tuntut apa skali pun... dpt tak dpt lain cerita... diorang tuntut taknak gst... gst jalan jugak kan? diorang tuntut tol murah... so dpt kah diorang tu tol murah? tak dapat kan!?

      hak2 melayu yg ko sebut tu 2 3 ekor je yg besuara... tapi gebang cam buat akta plak... ko nak bg ke hak2 melayu kat diorang? taknak kan? so apa mslh? apa kuasa diorang? sbb kuasa diorang tu sama je sejak dulu... takde ubah apa2 dlm pelembagaan...

      tapi bende yg dah betul2 jadi ko tak bising plak? yg tanah rizab melayu makin kecut tu ko tak bising? sbb ngape? sbb umno yg buat?

      kalau mcm tu sekali dah kenal intan dan penipu, tapi takut jugak yek korang nak kasi piji kuar tv... padahal tv tu kerajaan punye. bukan umno punye... sampai orang felda pun keliru mana intan mana taik...asik taik je kuar tv...

      Delete
    5. aku rase krjn bukan takut tp itu pencegahan.. dr wabak penyakit penipu dan pembohong org2 Pkaatan Haram mcm Lapiji tu dr merosakakn minda rakyat. Ye lah dia kan tau kt mana kelemahan org Melayu.. senang ckp mudah di 'dibodohkan'.. dia jg yg untung...


      ooitt2... alau ye pon ko nk tunjuk 'bebas' tp ko sebut lapiji iblis tu je aku tahu lah apa niat sbrn ko.

      Mmg media massa main stream milik Krjn..bukan milik UMNO.. tp Buletin Mutiara Penang Govt tu pun milik Kerajaan Penang bukan parti DAP atau Pajatan Haram punya..

      tapi kenapa tak buak ruang utk ADUN2 UMNO beri maklumat update atau beri ruang mereka lawan dlm paper tu baru fair dan rakyat tahu pembohongan Krjn DAP?

      alaa ckp mcm bagus.. dh lapiji tu jahat.. kaki fitnah.. ada kakitangan Tabung Haji yg sgt geram dan ada yg menitsi air mata dek fitnah Lapiji laknatullah tu..

      so org jahat mcm tu ko nk krjn kasi die bercakap dlm TV? nk suruh dia sebarkan dgn mudahnya 'SIHIR FITNAH' nya?

      ape kat ako suruh dulu Krjn PR tnjuk contoh.. kasi ruang kt BN guna media2 mereka di negeri mereka perintah.. come lah..dh ckp demokrasi.. tu bkan bapak Anwar atau Lim Kit Siang punya media..??

      Delete
  12. eleh...
    skang citer deig dah diam...
    sama la ngan citer nih.. malahan apa2 citer pun... termasuk la lorong beskal ngan gerbang... korang buat apa nih cai? kalau nak buat kes, buat sungguh2, setakat ukkkk ukkk ukkk dlm blog je apa dpt?

    kang ada la macai ckp sprm dah buat keje senyap2... last last macai pun senyap sangap...


    ukkk ukkk ukk bunyinye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sbb apa? sbb ada pengkhianat melayu mcm khairudin org suruhan kerala.. penyangak muflis tu org penang.. ada dia kesah semua ni??


      dia kesah hari2 ialah cmne nak jatuhkan Najib.. maki Najib dlm Youtube... bangang punya manusia.. dia keliling satu dunia (sponsored by..) buat report polis (dia pun amik KPI Ayah Rani Kulop juga) spy Najib dpt ditangkap sejuruh dtg melawat negara2 tersebut..

      apa ini? inilah dipanggail SI KITOL! zaman Krjn Melayu melaka dan berlambak spesis ini ada sbb itu Portugis senang2 je tawan Melaka selepas di tabur DEDAK pd SI KITOL2 ini.

      Delete
    2. balik2 sembang zaman lampau... tak abih2 kitolnye...

      kairudin tu kalau salah, saman kan aje... nih korang attack dia cara macai bawahan... so sama je la hasilnye...

      sebab tu la blog2 pro umno ni layu je... ada la 2 3 yg idup cam mim nih...cuba la ilmiah sket... ilmiah lawan ilmiah... kalau taik tu kat pr ph, biorkan... rakyat tau menilai, rakyat dah tak bodo... terutama rakyat bandar beso... media altenatif kan banyak... sebab tu la jugak utusexn pun boleh rugi je bertahun...cai pun x sanggup beli...

      Delete
    3. ehh kenapa kau takut nk ckp pasal zaman Lampau? So xboleh ade citer Sirah lah.. sbb semua tu zaman lampau.. 1500 lepas tu.. kalau dlm Al-Quran cite rrekod bukan stkt 1500 lampau.. sejak zaman Nabi Adam lagi.. utk apa di rekod kisah2 tu dlm Al-Quran buat zaman skrg?

      ehh jap2..ko ni Islam ke atau Cinapek Kapir? Kalau ko Cinapek Kapir..wa manyak sorrii laah..lu mesti taktau punye..

      then..

      ilmiah ikut cara Ketom la ye? kau kecewa sbb nk suruh blog UMNO main mcm blog PgayR? main fitnah . lepas tu saman?

      Common la bro.. syaitan boleh berupa cmm2 bentuk.

      Biarkan blog UMNO mcm UMNO.. xpyh nk tiru mcm blog2 najis PR.. fitnah sakan..lepas tu nk 'cuci dosa' konon SAMAN.. pala hotak ko lah kalau 1001 perkara nk main saman... kerja naik trun mahkamah.. then kerja xjalan.. so mmg jahanamlah krjn


      So kita ckp je bg org2 cerdik ni kenal siapa SI KITOL atau BARUA.. kau panas sgt kenapa? kau BARUA jugak ke?

      Khairudin tu mmg sah2 BARUA.. kesian mak bapak dia ada anak jahat mcm tu.. dhle penipu besar dlm berniaga lepas tu jd BARUA politik pulak.

      Delete
    4. syaitan mcm2 bentuk yek? cuma dia tak bleh jadi bentuk umno la yek?

      ko punye zaman silam tu diguna pakai bila sesuai kat ko je... kalau tak sesuai, ko tak pakai... betul tak?

      bende2 kecik tak payah la saman. tapi kalau kes dah sampai 1dunia. takkan buat derk je? takde akai ka? berapa banyak kes beso 1dunia nih? 2 3 kes je...

      mcm kes piji la... dia punye statement gurau tu, ada la dekat 2 3 kes... itu je la yg ko ulang2. tapi yg selain tu, ada beribu statement dia yg tak gurau2... yg tu ko diam kan aje...eh tapi kalau dia gurau, saman kan aje! apedehal

      Delete
    5. 2.6b kalau orang dah derma kat dia..apa aku kisah. kalau ko sengaja nak sangkutjan dengan 1mdb..aku kisah. jangan kerana nak jatuhkan sesaorang ko percaya dan tolong sambong fitnah. ko jumpa sunber fitnah pun....ko pun tolong sebarkan. itu aku kisah. tau....dajjal ni berupa bermacam2.

      Delete
  13. Krjn pusat melalui UMNO Penang telah buat mcm2 program utk kembalikan tanah penang kepada bumiputera..tp yg MANGKOK hayunnya tetap Melayoo.. dan bila cinapek DAPbabie jual tanah besar2an puak2 ni senyap mcm tikus mondok dalam tanah.

    Ungkit cerita zaman UMNO dulu? Zaman UMNO dulu mana ada jual kampung Melayu..kecuali tuan tanah Melayu tu sendiri dah dibeli Cina..halau habislah penduduk setinggan Melayu

    Kes skrg ialah Lim AhPek ni pakai akta2 tanah Penang utk halau melayu asal. Kampung tak diganti dsgbnya Pampasan setakat celahh gigi 2-3 dinner lim sial eng dan taikun2 gengnya di Hong Kong..itu je nilai Melayu di Penang

    org2 luar Penang tak payah nk kutuk UMNO kalau tak tau apa usaha UMNO selama 20 tahun ini nak ambil semula hak2 Melayu. Masalah besar ialah MELAYu keparat yg jd barua cina.. jd broker2 cina.. ditawar dgn percent amat tinggi hanya utk PUJUK tuan2 tanah melayu yg GELAP MATA

    So skrg ni Lim AhPek hanya perlu fokus tanah2 di sblh Sbrg Prai Tgh dan Selatan yg berskala besar krn di sebelah Pulau 'small matter' maaah mau pujuk Melayu2 bongok ni jual tanah..especially skrg di sebelah Balik Pulau.

    Anak2 Melay Penang bnyk yg low education ni.. seronok naik town shj dulu sekolah kerja hispa rokok, ponteng.. sembunyi kt Mega Mall, KBJ.. main game .. lepas..so bila mak pak mati tingagi tanah sekerat harga 1 juta.. maka gelap mata... taukeh pujuk2 jual..

    bukan susah nk beli Melayu sbb Melayu mudha kena tipu..

    mcm skrglah.. 41 tahun Tabung Haji berkerja utk org Melayu dptkan bonus dan subsidi tinggi.. tp kerana sekor je syaitan berkepala manusia ber IC Melayu menghasut.. tak sikit yg mengamuk keluarkan deposit Tabung Haji..

    lastly syaitan berkepala manusia td yg untung..dlm akaunnya ada RM1/2 juta. tersimpa cantik...

    so.. kajilah siapa plg bodoh wpun kena jajah dgn mcm2 bangsa.. kekal BODOH!

    ReplyDelete
    Replies
    1. inilah contoh ukkkk ukkk ukkk tu... kalau dah susah sangat, masuk je tv, kasi debat, bior rakyat tau betul salah... yg nih taknak plak ikut contoh negara maju yek? kena ikut zimbabwe yek?


      apa pun ukkk ukkk ukkk... mcm zoo dlm nih... tapi kat luar, deig takde kes, gerbang takde kes, lorong beskal takde kes... pegi la buat sampai jadi kes, kalu salah, jail kan je... takde hal...

      Delete
    2. ape ni berok ukkk..ko panasss ke?
      alaa bkn xde kess sbb dlm agensi2 dan klngn Melayu byg sgt TALIBARUT.. atau bahasa kt kg aku.. BARUA!!

      Mcm kes Najib.,.bersungguh2 BARUA sekor dua dlm SPRM nk PM di dakwa di Mahkamah.. 1 tahun setengah SPRM dgn BARUA2 ni peram KES spy 'bukti2' 'dijumpai'...

      last2 Tuhan Maha Kaya.. kantoi.. Bini buat sial kt belakang..dpt upah maa.. tlg laki buat kerja siasatan... fail boleh usung bawka balik rumah kasi bini siasat sama....

      apahal tk siasat kes penyelewengan di Penang berlambak2.. kes Bukit Gambir tu jelas2 dr atas jambatan blh tgk.. SPRM ken abeli berapa ratus juta??

      Abu Kassim org Penang maaahhh.. buta kot..takpun kena ugut-beli dgn kongsi gelap Penang ???

      Delete
    3. skang ni bini dia buat sial...
      maka kes ditutup... abisss...
      selamat semuanye...

      jgn lupa... daripada tak ngaku, sampai la ngaku dah bagi semula sedekah...camtu pun nak pecaya lagi. rare betul la... 1st in the world ... intan ngan taik pun taktau beza... hmmmm

      Delete
    4. skrg ni jelas lah bini buat sial.. itu punca sial nya.. bukan salah org dituduh betubi..sbb kesialan tu dtg dr org yg memfitnah..

      harap ko waras sikit kot memahami apa yg kau sendiri tulis..jgn jilat ludah ko bhai..

      Delete
    5. fitnah tu kalau xde asas... nih asas ada...

      apa


      kena kat ko je suma nak jadi fitnah? kena kat pr ph? terus jadi bukti? well... mana kes deig, gerbang ngan jalan beskal? tesekat dlm lubang jubo ko?

      Delete
    6. lrg basikal 30 juta..settle awal2. pintu gerbang 10 juta..kawtim awal. lagi mau bikin kubah masjid..sudah kira awal2 juga. mau tipu misti pandai ma...cina cakap..sudah makan mulut mau cuci ma...
      mau tipu misti pandai ma... sprm pun tak bolih tau punya. kalau dapat tau..sendiri mau ingat. terjun bangunan bunuh diri.
      lepas makan mau cuci mulut tau.
      kalau bikin kubah masjid..kalau kawtim jugak..harap2 tumpo la hendaknya....

      Delete
    7. ehh intense betul ye ko punye syg kt PR. yg xde asas pun ko nk ckp ade asas jgk.. hempas pulas lah lapiji upah 'org2 dalam' tuk cari asas..

      tp dlm UMNO die xde tiru sikap BARUA mcm lapiji. Xde nk upah2 org dalam cari fail sulit Betty Chia di KOMTAR..

      tp kita taw cmna BETTY CHIA bermewah dgn support-kawtim2 taikun2 maa... HongKong airport dh mcm Airpot Senai..turun naik jalan2 maaa... kereta mewah tunggu maa... mana bukti??

      talak??? waa pandai makan..waaa pandai simpaann lorr... hahaha...

      Delete
  14. Asyik2 DAP...

    Woit... harga makanan dah naik le... Semua harga barang naik. INI BUKAN MASALAH DAP.

    INI MASALAH PARTI PEMERINTAH YANG ADA KUASA.

    TAKKAN TAKDE DUIT RESERVE UTK MASA SUSAH... MANA DUIT UNTUNG HASIL DULU?

    JANGAN ADA JADI BODOH CAKAP DARI DULU TAK DE UNTUNG!!!

    Rakyat miskin semakin susah. Tak usah cakap nak beli tanah... Nak jual tanah yang ramainye.

    Sebab x cukup duit.





    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti la salahkn dap... dap yg kasi gst, tol letrik air naik semua tu... tambang lrt monorel ktm semua...jual aset pun ye jugak... anak komunih jual kat bapak komunih... mmg jahat dap nih... mintak jauh kan...

      hanya babi je haram...

      Delete
    2. oihhhttt... dh semakin terserlah si dedak 'ilmiah' ni punye kulit..

      hahaha bila cmni statement ko so xyh lah nk hujah2.. ko memang xde ilmiah.. sorry to say.. sbb byk telan dedak di suap Pakatan Rosak.. then dtg cari ketenang di blog pro UMNO? ko nk cari ape sbrnye?

      Delete
    3. Bukan salah DAP ? yg diwakili 97% cina..yg mana 85% pemain ekonomi Melayasia adalah Cinapek.. so siapa denominator ekonomi Malaysia? mcm di Amerika.. Yahudi tentukan pasaran Saham? so boleh pikir waras x?

      ish2 kang kau ckp ko BODOH bin BAHLOL ko ckp blog UMNO tak 'ilmiah' pulak..tp ye lah dh bongok sgt bila posting..merah2 UMNO xde fakta.. cmne nk lyn cara ilmiah


      bongok.. ko ni paham matematik tak? atau dulu2 org panggil ilmu hisab?

      then bapak ko ajar kt ko barang makanan krjn yg kilangkan dn jual??
      undang nk ketat nnt ada BARUA2 cinapek yg sanggup berguling atas jalan.. cmna nk buat?

      sejak bila pulak dlm dunia ni krjn kena buat untung lepas tu bagi untung?

      ko nk duk goyang kaki dlm rumah POSLAJU hantar ko bundled susu milo beras pampers anak bulan2.. ?? woi bongok.. lepas tu pun ko takkan puas lagi..ko nak krn supply keta plak kt ko???

      mentaliti bongok + rosak cai dedak pakatan! suruh lim sial ahpek tu bantu dlu rakyat dia yg melarat di Penang.. bngsa dia sndiri.. nk tgk boleh agih tak untung krjn penang??

      Delete
    4. 11.29...
      aku hidup dah lama. aku juga pernah kerja kat sekeliling negara jiran. sejak dulu sampai sekarang...cer ko cakap apa barang yang turun harga. harga barang yang naik tak pernah turun termasuk negara kebanggaan ko..singapura. dekat jer..cer ko pergi check. jangan sembang jer lebih.
      gaji rm300..awal 80an cukup lagi kalau tidak berjoli. sampai gaji aku ribu2. jadi tak cukup..sebab zaman dah berubah. rumah, kereta, anak2 nak belajar dan macam2 lagi. syukur. aku dah pencen Allah mencukupkan rezeki aku. sentiasa bersyukur walau tidak sekaya orang lain. anak2 tak pernah lapar walau barang naik.
      kalau nak barang turun ko jumpa fizi. minyak turun barang turun. apa yang turun pun tak taulah. yang aku tau selagi warna kulit kita coklat..jangan harap....
      kalau ko mata cepet..ko dapat harga murah sikit.

      Delete
    5. Sbb tkde reti syukurlah asyik kita sbhgian besar mereka slhkn org lain. tp mereka xtau sengsara..Ingt happy ke org Sgpore cinepek tu. Tertekan sampai nak beranak pinak pun takut.. sbb eknomi cengkam.. living cost sgt tinggi. tp ye lah ble dtg malaysia duit mereka mcm besar.tp scale of economic ti Malysia lain. komposisi complex. Cina pun gagal di Penang. Penang maju di zaman Koh Tsu Kon. Zaman itu pelaburan FDI mencurah2 masuk. zaman BN-Gerakan-UMNO!

      so

      mudah.. sebab kita bangsa yg tk berfikir dan mudah makan cerita dongeng dan fitnah

      Cuba lihat kes yang AMAT MUDAH dan JELAS depan mata seperti fitnah pada Tabung Haji..

      aku tak tahu apa yg ada dalam benak hati Lapiji yg bapak dan mak dia ni Agama Islam tp anak dia jiwa mcm yahudi Laknatullah..

      dlm bermacam2 perkara yg di aboleh pilih utk jatuhkan kerajaan UMNO.. kenapa jalan kotor dn khianat mcm tu yg dia snggup pilih..

      kenapa rakyat Melayu Islam ini pula ramai yg buta hati dan bodoh xboleh fikir..

      selama 40 tahun Tabung Haji tak pernah menipu..tak pernah gagal.. diurus dengan cantik.. malah ada AKTA yang melindungi pendeposit Tabung Hati..

      tp hanya dijentik sikit oleh bangsa Yakjud Makjud yg suka keorsakan..Lapiji.. segala otak waras dibuang.. tak sikit berbondong2 jg yg percaya dn pergi withdraw malah ada yg TUTUP terus akaun Tabung Haji..

      Ya Allah sedih.. semudha itu shj dakyah fitnah maka lemahnya pemikiran umat Islam.. tak mampu fikir.

      Yg tak betul hanya main cakap je..org ini di julang2.. hebat.. dipercayai.. tp yg jalankan kerja.. yg berusaha utk penuhi rakyat mereka2 ini dcaci di maki..di fitnah..

      jika fikir secara off topic pasal parti.. cuba lihat.. fikir dgn ikhlas.. apa yg sbrnya mereka mahu rakyat buat? semakin rosak dan bodoh lagi adalah.

      Jgn sampai Tuhan murka dgn org Islam di Malaysia ini krn mengagungkan fitnah!!

      Delete
    6. tuhan suroh kita memikir akan kejadian itu. apa betul ke pemimpin macam pizi ni....

      Delete
  15. ade cai 'ilmiah' pulak merayau2 dlm blog Mim ni.. konon blog UMNO tak 'ilmiah'.. di amerayau2 di tempat tak ilmiah? ke dh sendiri pon bosan blog Pukctan Penipu rakyat dh tepu dgn pembohongan demi pembohongan..

    krjn kebodohan lapiji rakyat semakin BENCI dkn dakyah Pakatan Haram. Sbb kes Tabung haji terang2 Allah SWT nk tnjuk rupa sebenar Lapiji laknatullah.. mewakili rupa sebenar pemimpin2 dan ideologi Pakatan Haram... iaitu penipu dan pemfitnah.


    last2 dia 1/2 million deposit tabung haji.. bodohlah pkcik2 yg pi keluarkan duit krn termakan hasutan lapiji.. lapiji sesen pun xkuarkan... ketika isu itu... bodohnya Melayooo .. jd makanan org2 cerdik mcm lim guan eng!

    jual tanah billion2.. mau check la akaun2 keluarga dia.. suci ke atau penuh dgn najis.. SPRM dn Bank Negara sibuk kan... 24jam 7 hari seminggu monitor akaun Najib PM.. xckup kakitangan kot skrg ni nk pantau PM najib...


    hahahaha.. syok la luh Lim an Betty Chia.... SPRM SEBOKK MAAAAAA!!

    ReplyDelete
  16. nak turunkan harga barang..senang je?

    benamkan kuasa Cinapek dlm PRU14. Beri mandat penuh pada Krjn UMNO BN. Dn parti2 under BN . Ajar cinapek yg kuasa ekonomi mereka tak boleh ajar bangsa lain tunduk pd mereka dgn menekan harga barang.spy rakyat turunkan krjn..

    kita kena ubah formula ini spy cinapek xboleh ugut dgn jdkan rakyat sbg mangsa.. mereka yg tentukan harga2 sebenar bkn Krjn!

    ReplyDelete
  17. Mukhriz tu dikira paling layak dh
    kira mencipta rekod Malaysia.Jadi
    Mb part-time yg pertama dlm sejarah politik tanahair.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mukeris dh full-time jg bini dh mula lancarkan serangan berkala kpd Najib.. bkn pd Ahmad Bashah.. semua tuju Najib.. hebat Najib.. musuh bersekutu (Ahzab) serang bertubi2.. nmpak bapa borek anak rintik.. full-time jg bini so xpyh terkejar2 Air Asis/ FireFly lg...
      tp kenapa nk serang Najib? u got it Mukerlis..

      Delete
  18. 1131. SPRMM mana ade sibuk skarng.

    Dah bongkar suma fail.. x de kes... kat Penang. Memang tak de pun.

    Dah bongkar suma fail.. x de kes... kat Putrajaya.

    Yang sibuk rakyat. Sibuk kira duit tiap2 hari sebab semakin tak cuckup.

    ReplyDelete
    Replies
    1. duit kira hari2 tak cukup sbb rakyat ego tak ukur baju di badan sendiri
      Sikit2 nk benchmark dgn menteri. Kau dh keja sbg pemandu lori atau kerani sekolah hidup sesuai dgn pendapatanlah.

      Kalau bangla berjuta boleh hidup tnpa BR1M di malaysia.. apakah bukti negara ini terlalu susah cari rezeki?

      Atau rakyat pampered oleh pemikiran Pakatan Rosak semua benda Krjn yg salah.. ini bkn negara sosialis

      kalau syukur dan hidup sederhana Insya Allah cukup.. jgn berlagak sombong, kerja halal.

      Delete
    2. Kepimpinan melalui tauladan!

      Kalau pemimpin negara dah boleh terima derma masuk akaun sendiri... Janagan mare kalau pemimpin bawahan tersilap ikut.

      Kalau pemimpin joli2 keluar negara... jangan mare kalau...

      Kalau jabatan bahagian agama bleh beli simulator golf... jangan mare kalau...

      Kat tv/radio pun asyik cerita/iklan suka2 je... jangan harap orang nak sedor dengan cerita2 ceramah(gelak2)/yahanana...


      Manusia perlukan pemimpin.

      Tak pernah jadinye kat dunia nie:

      PEMIMPIN bermewah2. RAKYAT semua berjimat cermat/x berlagak sombong/terus buat kerja halal dengan senang hatinya.



      Delete
    3. kalau fitnah berleluasa ini lah jadinya
      Lapiji simpan duit byk2 tk jd masalah sbb itu org mereka.

      AKu nk tanya sejak bila istilah DERMA ini satu jenayah?

      yg jatuhkan 'hukum' derma ini rasuah ialah penentang Najib dan Pakatan Rosak Rakyat.. tp satu habuk gagal bukti apa suapan yg diterima balas itu? pening SPRM dan puak penaja Khairudin serta tony Phua.. mula2 reka ckp itu duit 1mdb..leps ptu pengubahan wang haram..last2 bukti ckp itu derma peribadi..

      kalau org nk derma kat kau rm1 juta ikhlas.. kau mudir sekolah agama rakyat... murid kau ada 1 ribu org..boleh kena tangkap ke? berdosa ke? ataus bb dia sekolah Agama je boleh terima derma?

      atau org UMNO haram terima derma? cmen tu bro? cer ulas sikit?

      Atau kerana ia masuk ke akaun Najib.. tp kalau masuk akaun Nuar ia dikatakan pengiktirafan Arab peliwat?

      Kalau pergi lawatan luar negara anggap joli.. mcm mana pulak Ketua UMUM naik jet persendirian ke sana ke sini..belum jd Krjn dh berjoli sakan? boleh harap ke tu?


      Simulator golf utk penjanaan ekonomi.. dalam kitab mana ckp itu Haram?

      Bodoh kalau ditunjuk habis.. org 'cerdik' mcm lapiji pun dh tak laku.. sbb tak simpan sama utk anak cucu dia..

      Delete
  19. Anon 1142. Ko ni penyokong umnu kampung ke?

    Kerejaan be end x de mandat penuh lagi ke nak kawal ekonomi? nak mandat penuh mcmana lagi?

    Eh... DAP ke be end yg perintah negara nih????????

    Ko nak tahu... kerejaan x bleh kawala ekonomi kerena kroninye pun ada mcm2 bangsa juge.....


    CUMA KRONI BE END BANGSA LAIN JAGA, JAGA, JAGA, JAGA 10000X BANGSANYA.

    UMNU JE YANG X JAGA, X JAGA, X JAGA 1000X BANGSANYA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Owh bg pakatan Rosak rakyat org kampung ni hina je lah?
      yg setarag lapiji lameri kaki penipu dgn ijazah terhormat itulah high class?

      why sbb jd BARUA aspirasi Pakatan Rosak.. maka ko anggap itu bukan 'kampung'..?

      Jd mmg UMNO sgt relevan untuk rakyat sbb UMNO bkn setaraf org2 elit shj..org kampung dihina pun UMNO bersama mereka sehingga kau label kampung tu UMNO?

      Kerajaan apa yg ko nk suruh kami undi gnti BN?

      Krjn kepala penipu mcm PKR tu? yg mana anak beranak..bini.. sepupu sepapat.. kroni2 semasa 'alam cinta' dulu jd pemimpin.. itu ke harapan utk rakyat?

      ATAU

      parti lebai kopiah putih..flip-flop..

      dulu mcm dh separa ISIS dah..lawan UMNO itu JIHAD Akbar.. siapa tolak HUDUD kapiaq.. last2 sejak 'berzina' dgn DAP.. hukum hala haram terbangg entah kemana.. parti munafik mcm ni ke kau harap? baiah Talak 3 pun boleh langgar.. baih air liur dgn rakyat atau amanah2 lain senag2 lah dilanggar..


      ATAU

      parti komunis moden DAPig?
      SELCAT atau KITKAT atau apa? rasuah-penyelwengan-kongsi gelap adalah asam garam DAP. Tp heran kenapa bongok2 mcm ko boleh sokong komponen iblis dlm PR?

      Sorry lah bg lah hujah best sikit kalau nk ckp BN tu xde mandat. 40 tahun lepas aku dgt Perikatan pun xde mandat.. DAP ckp mau halau Melay masuk hutan..
      tp skrg UMNO masih mandat besar. PRU13 yg hilang mandat ialah MCA GERAKAN.

      kau tu lah suruh belajar bg cerdik xnk..besar2 jd BARUA..dh tu bodoh pulak.. ade hati nak hasut undi parti pembarua rakyat.. guna rakyat utk save anak beranak Nuar je.. chaikkk... kotor!!


      Delete
    2. Sokong bene nd=sokong pas=sokong melayu tergadai (sejarah dah 60 tahun berlalu)

      Sokonglah Amanah/Keadilan atau buat parti lain kalau ko rasa bagus.

      Janji ada perubahan. KASI MELAYU PARTI LAIN LAK PERINTAH

      Kalau ko cintakan sangat umnu... Kasi mereka sadar DALAM KEKALAHAN MEREKA. Kasi buang semua ketua(ketua cawangan/pemuda.......) yang kaki duit.

      5 TAHUN PLAK KASI UBAH.

      BUKAN KE ITU CARA DEMOKRASI?

      Delete
    3. demokrasi tu kalau umno menang je... kalau kalah, jadi komunih... skang penang dah jadi negara komunih dah... bapak komunihnye china tempat korang jual aset tu...

      Delete
    4. Beza pemikiran penyokong umnu kampung dengan orang kampung/asal kampung yang x sokong umnu
      ialah......


      Mereka terus sokong umnu walau tanah Melayu tergadai.

      Walau harga ikan/barang.... naik menggila.

      Walau penerima BRIM banyak yang Melayu(Melayu miskin ramai)

      Walau mat rempit/gian/... ramai Melayu.

      Delete
    5. hmmm.. rupanya cai PAN..
      padan lah.. ..
      lepas ni baling microphone laahhh kah...kah..kah

      xyh hujah lah kalau dgn puak bengap PAN ni.. desprate xde akar umbi sokong...

      sbb tu marah sgt kt org kampung.. org kampung lg cerdik dr puak2 PAN.. husam kambing lg cerdik hilang duit bela kambing je.. ada hati nk jadi menteri PAN..

      nauzubilah.. munafik2 ni jd pemimpin.

      Delete
    6. Kah..kah.. PAN ke KAN ke.... janji jangan undi be end udah..

      Nanti jadi orang kampung Kedah... Di berinye mamat x blajo tinggi.. dibuangnye mamat yang belajo tinggi.

      Esok lusa buat kenyataan lawak. Tungguuuuuuu......

      Woit mamat be end kat kampung pun dah kasi terbalik bendera.

      Wooooooo dasat mamat kampung be end.

      X sedor2 diri, pemimpin memperguna sokongan untuk kemewahan pemimpin.

      Delete
    7. NAK HARAP MELAYU LAIN JADI PM? MALAM SIKIT...KALAU SETAKAT JADI PECACAI ORANG BUAT APE... DAH ADA CONTOH KAT PERAK. DIBAGINYA CINA PAJAK TANAH DARI 99THN JADI 999THN. ITU BARU TUHAN UJI BAGI MEMERINTAH. SEKEJAP JER TU. KAT PENANG BAGI CINA MEMERINTAH..BARU DUA PENGGAL..HABIS TANAH DIJUALNYA. KALAU LAMA MACAM BN MEMERINTAH..LICIN DIBUATNYA.
      SEBENARNYA TUHAN CUMA MENGUJI JER...ADA OTAK..FIKIR.....

      Delete
    8. Yg menggadai masa depan Melayu ia lah Anwarul Al Juburi yg sekarang Sg Buluh mari. Dok pecah belahkan Melayu, sekongkol dengan kapir hamjadah DAP yang anti-Melayu, anti-Islam tuh.

      Di pecahkan nya kaum Melayu hingga sekarang UMNO pun Protun Projib.

      Semua di PR dan HARAPANTAT menyokong kafiirun DAP ultra kiasu tak reti berterima kasih Cina Bukit tu menggadaikan hak dan nasib Melayu. Kasi DAP pegang Kerajaan di Penang, jahanam hak dan kepentingan Melayu di buat nya.

      Pigi jahanam le kumpulan HARAPANTAT.

      Delete
    9. Kat Penang, tengok tanah Melayu penyokong umnu yang banyak kena jual.

      Tapi kat tempat lain pun sama gak.

      Melayu dapat singgit pun udah seronok.

      Klau semua pasal Anwar, kenapa skarng Melayu masih x bersatu? Bukan ke dia dah x bleh kacau?

      Nampak sangat UMNU punye pasal.

      Delete
    10. melayu dpt seringgit dr UMNO seronok sbb bukan duit peras ugut dan judi RM100 lim guang eng nak hina Melayu.


      itu hang punya karangan tipu saja.. 2.26
      hng bglah fakta meh aku nk check kt pejabat tanah.. jgn duk KENCING tang ni laa bhai... org Selangor mmg dh minum air kencing PRngok dh. apa nk ckp..

      Penang sblh tanah besar dh anti DAPig dan PAS.. Insha Allah UMNO akan kembali dapat sokongan padu Melayu Penang PRU14.

      Malik Kassim dan Rashid barua DAP tu boleh seronok sekejap jelah di bawha kangkang DAPig!

      Delete
  20. cerita bab cincin rosmah -lapiji.. wow BOX OFFICE tu di 'wayang utama' Malaysia.

    last2 bila kena saman... I just take them as a JOKe?

    celaka lapiji.. mcm tu dia boleh mainkan fitnah dan kepercayaan rakyat.. agak2 kalu menatang haram lapiji ni jd Menteri.. berapa billion boleh lesap.. because that just a JOKE??


    SIAKAP SENOHONG GELAMA IKAN DURI... BERCAKAP BOHONG (mcm lapiji) LAMA LAMA JADI PENCURI (macam Lim tokong).

    ok tak..caii dedak??

    ReplyDelete
    Replies
    1. alah, piji tak buat joke pasal 1mdb, th, 2.6b, tenaga, edra, etc... so pegi la saman... malah, nak saman yg pasal dia buat joke tu pun boleh... kat makamah no joke dah...

      rakyat bukan bodo...52%. majoriti bandar2 beso... yg kampung lil banat dapat la kat ko... itupun sebab signal tv3 je dpt... dpt la tengok anu gerah memacam sambil layan pancerindera dlm tandas...

      Delete
    2. Kalau dapat tak sampai 51% popular votes, korang nak naikkan kpd 52%, nak jadi magician mcm David Copperfield ke?

      Aku setuju Fizi tuh ada mengarut, dah kena bawak ke mahkamah pun berkaitan itu. Tapi nak kata Fizi jadi Menteri, Mat Sabu nak buang ke mana? Dia boss satu parti dlm HARAPANTAT.

      Oops lupa, Mat Sabu jadi PM, di ekor dek Tongkang Lim ke mana mana dia pigi bila ada pemberita. Macam Menteri Besar Sakejap Mohd Nizar di ekor dek geng Nga Ngeh DAP Perak dulu.

      Kalu tak, Mt Sabu tukang angkat air je pun jadi lah - Tongkang Lim dah kasi dia jadi Ahli Lembaga Air Pulau Pinang, banyak duit masuk bulanan.

      Delete
    3. mat sabu mengamok dh minggu lepas ...baling microphone
      dulu dlm PAS xde lah moody sgt ye lah sbb betina duk dlm hotel dgn dia pun PAS tolong 'sucikan'

      skrg PAN.. kena ubah style.. mau jilat Nuar byk..mau liberal ckp kt DAP babi pun xpe makan..sikit2.. terus saham PAN naik melonjak.. di mata cinapek..

      tp tgk2 mat sabu kecewa sbb duit habis banyak support xmasuk.. umur makin tu.a. muka hudoh ok la tp perangai huduh busuk ni takut liang kubur pun xnak..


      PAS mula ungkit dh kes Hotel Perdana 121... cmtu lah... pemimpin2 kotor yg sering menuduh org lain kotor..skrg aib sendiri dh disahkan

      Delete
  21. Tabung Haji di fitnah sampai DAP pun boleh tumpang sekaki masuk nk audit kunun... sbg umat Islam.. ada yg seronok? suka? maka itu tanda Iman dh tak wujud. Apa dosa tabung haji pd Pakatan haram? semua rakyat berhak ke Tanah Suci dgn servis terbaik tabung haji tak kita apa parti atau tiada parti.. so apa yg disakiti sgt?

    marah Aziz Raheem maka bakar reputasi Tabung Haji?

    itu 'kejayaan' di dunia oleh lapiji.. tp dia mau ingt kakitangan2 Tabung Haji amat marah dgn fitnah itu.. tanyalah sendiri mereka kecuali sekor dia yg talibarut BARUA luar.

    Agak2 doa org2 terainaya ini selamatkan buat Lapiji dn parti anutannya? nk betulkan org lain gunakan fitnah paling kotor..so ape outcome dr perbuatan mcm ini? berkat kah? harga barg turun mendadak kah?

    so pikirlah pakai akal..jgn bodoh tak simpan utk anak cucu.. bodoh tetap diwarisi kalau xtuntut ilmu dn mahu berfikir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa masalahnye diaudit kapir? konon untung paling beso dlm sejarah. tapi bonus devidennye ciput... ntah apa2...

      Delete
    2. Kita tak nak negara muflis.

      Tapi kalau ekonomi dunia semakin merudum, tentu terbarai segala penipuan. Udah x bleh nak cover atau nak korek duit kat mana2 lagi nak tampung kerugian/keborosan.


      Delete
    3. 1238, kalau TH di fitnah, keluarkan bukti betul tak betul nya.

      Masalah nya Najib lantik Pengerusi TH pun Azeez (double e) yg melenting ikut kehendak Najib beli sakeping tanah utk tolong cash flow 1MDB.

      Bila banyak kena tenyeh keritik, dia melompat lagi, sendiri mengata Najib talipon dia, suruh jual tanah tuh pulak. Berterabur dia mencari pembeli. Di ketawakan org ramai.

      Jadi, masalah nya, kredibiliti Pengerusi TH. Tambah pulak masalah kredibiliti Najib berkitan "derma" RM2.6 bilion dan hutang bertimbun 1MDB.

      Tu pasal aku sokong usaha2 nakkan UMNO gantikan dia.

      Delete
    4. Siapa yg boleh gantikan dia dalam umnu?

      Lawak..... x bleh bagi jawapan sebab suma kaki bodek+bedal atau kaki buat lawak.

      Melayu/Islam semakin ketinggalan.

      Delete
    5. dulu aku sokong madey. aku sokong dolah. aku sokong najib jugak. janji umno.
      nampak sangat kalau orang tak ikut orang dah pencen ni..semua hal tak baik. jangan guna alasan untuk rakyat. phuiiii....

      Delete
    6. hong leong lagi tinggi bonus kan? sebab kafir kan? jadi keluarkan segala duit..simpan ngan kafir. ada sape kisah...

      Delete
    7. Melayu Islam akan naik semula dengan cepat bila Najib dah tak PM lagi.

      Najib ketepikan DEB, kasi kemudahan kpd bukan Melayu/Islam, biasiswa pun dia kasi kpd Cina kaum yg terkaya dah berpuluh tahun yg ada beribu jutawan kasi derma biasiswa dll hingga UTAR tak mahu terima RM30 juta yg sorang jutawan jurutera Cina sabelom PRU13.

      Sapa ganti? Memang lah tak macam DAP, parti kominis, takda demokrasi, takda undi, CEC nya pun tak di sahkan dek Pendaftar Pertubuhan dah 2 tahun sebab nipu di masa pemilihan, Tongkang Lim nakkan org dia je yg pegang jawatan.

      Delete
    8. ehmm kalu cai PAN geng mat sabutik yg posting komen.. aku rasa lebih 'selamat' tk layan..sbb kita nk jaga kesihatan mental.

      kalau layan sgt mereka ni mental2 problem. kalau Tabung Haji pun dia rela suruk kapir audit.. apa salah? sedangkan dlm Al-Quran kata kafir ini musuh yang nyata dan kena hati2.. berkawan berpada2..

      tp kalau sampai institusi Islam pun nk bg musuh masuk senang2.. golongn mcm ini kita nk harap apa? Tabung Haji bg bonus tinggi puak2 ajaran sesat ini nak melahap lagi..

      tkpa la harap2 puak2 meroyan ini keluarkan deposit pun tkpa.. bg suci berkat sikit keuntungan Tabung Haji tanpa wang mereka.

      Kalau ada puak2 ni pelaburan pun mcm terganggu. Sbb tamak dan busuk hati dgn agensi2 yg buat jasa berpuluh tahun. Org kafir yg sah dh musuh nyata lepas tu tak bantu apa2 pulak di jilat junjungnya.. !

      Itulah PAN.. tnggu Tuhan aje lah londeh mereka. Kita tgk je lah.. hujah mcm tu bg Bangla tlg jawab lah.. bangla lagifaham nikmat.. puak2 kufur nikmat mcm PAN ni.. seronok dlm angan2 kafirun !

      Delete
    9. 127 ko org kafir DAP, tentu ko tak kisah penyimpan keluorkan duit dari TH. Nanti ko kena sumpah jadi katak ko baru tahu. Tak caya? Nak cuba?

      Delete
    10. DEB ala madey ialah amik sekor dua Melayoo mcm Mirzan Mokhzani dan Syed Mokhtar.. atau mcm Halim Saad tu.. kasi depa projek kaw2 punya..lepas tu ali baba kan pada cinapek.. lepas tu kontrak2 lain yg berpuluh2 lg bg pd cinapek.. so DEB... cinapek kaya berpuluh2.. sekor dua melayu kroni madey ni kaya lah 2-3 tahun lepas tu lenyap...DEB??

      abis tu berjuta lagi Melayu lain ternganga mulut je lah??

      dasar penipu.. Najib bg semua rasa.. org bawha pun rasah CASH duit hasil negara..nk ckp apa ckp lah tp CASH direct pd rakyat no middle man!!

      buat proojek mega Indon dan Bangla yg kerja.. duit alir ke negara mereka.. rakyat kita terlopong dpt apa?? dah le pemalas... lepastu PM plak jaga kroni.. jahanam negara

      kes tu je slh satu Najib konon tak bagus.. sbb Najib xjaga KARTEL2 cinapek dan melayoo2 haprak sekor dua ni!

      Delete
  22. tuan cai PAN mengamok.. minggu ni cai2 dedak PAN punlak sahut seruan mengamok.. hahah.. baguslah Dr MiM buka entry2 yg hentam DAPig byk2.. baru puak2 BARUA cinapek ini timbul..

    ReplyDelete
  23. Udah! PAN pula menjadi ancaman.....

    Habislah umnu. Ingatkan bela PAS dah settle masalah!

    Bila la bleh nak joli senang2 nih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 144, HARAPANTAT tak akan boleh jadi ancaman. Mat Sabun ketua nya, PAS pun dah keluorkan mca mcm ahi dia masa dlam PAS dulu.Termasuk kena tangkap khalwat dengn Normah, isteri kawan dia di bilik 121 Hotel Perdana Kota Bharu. Nik Aziz MB masa itu, kalu tak dah masuk jail.

      Mat Sabun juga lesapkan RM30,000 wang derma Tabung Memali janda janda dll yg meninggl di peristiwa Baling dulu.

      DAP cium bontot Mat Sabun saja, sekali sekala kena kentut.

      Delete
  24. Bukan susah nak ambik hati Malaise pembangkang, caranya ialah beri ketua mereka gaji buta dalam Syarikat kroni dan beri para macai elaun tetulang dan dengan itu Dap boleh pelantak isi tanpa halangan. Mudah, bro.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 159, bila ko kata "Malaise pembangkang", ko Cina DAP ultra kiasu Cina Bukit tak tahu berterima kasih dah dapat hak kerakyatan di negara ini di persetujukan dek Melayu di masa Merdeka, tapi biadap dan kanjor, tak hormatkan Perlembagaan ngara pun, ye?

      Hamjadah betul ko.

      Delete
  25. bau burit mah..lekat kat muka(ikut dialek utara). haiyaaaa.....agak2 ini fitnah ka? kalau ini fitnah..jangan citer 2.6b ka..1mdb ka.. takut2 itu juga fitnah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 200, Kalo ko puak HARAPANTAT, bau burit biasa le. Trademark Anwarul Al Juburi tuh.

      Klo ko puak Projib, mungkin le RM2.6 b dn 1mdb tu fitnah. Di fitnah dek boss ko dan kuncu kunncu nya.

      Gila, lebih 40 "jawapan tersoal" (questionable answers) berkenaan RM2.6b. Lebih lagi berkenaan 1MDB. Sekarang Swiss AG dan gomen Spore pun dah buat siasat juga.

      Aku Protun. Nakkan jaapan yg betul, bukan fitnah 40 kali ke ape ke.

      Delete
  26. Satu pembangkang tergoda dengan umnu. 10 pembangkang baru bangkit.

    Yang kuat umnu pun ramai dah semakin berubah

    Habisle umnu

    ReplyDelete
    Replies
    1. bolih makan babi semeja ngan lim guan eng. itu pun fitnah jugak ke? tak betul ke? cer tanya MOHAMAD RAZALI....

      Delete
    2. 227, Sapa cakap 10 pembangkang baru yang bangkit? Batang ke yg bangkit?

      Tak kisah, mana yg bangkit akan sodok HARAPANTAT. No problem.

      Delete
    3. Sorry lupa.. ini blog hasil didikan agama umnu selama 60 tahun.

      Mencarut. Paling best kot. Hu.. Hu..

      Delete
    4. blog ni? atau hasil tarbiah PASngok semasa Mat Sabon jd Timbalan dlu..ajar mak cik pakcik kopiah jubah mencarut maki hamun UMNO?

      Delete
  27. umnu habis takpe...jangan U.M.N.O. macam pas gak...biar segala parasit keluar dengan sendirinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape ko cakap ni Mamat? Ko ngata UMNO ke ngata PAS? Ko PKR ke? Atau anjing DAP. Atau kedua nya.

      Delete
  28. baik la ko masuk kampung2 tu, cer tengok penoreh yg bergaji 8 kupang... nak makan apaaaa teriak mereka... kebanyakan melayu la tuh... melayu umno la kot? kot melayu mana lagi? nanti pru14 pangkah umno lagi yek...dan keje sekerap tu, kalu tak mampu, boleh bg ke bangla nepal myanmar...

    dan orang kg pemakan dedak bn ni dinasihat jgn bising pasal harga barang naik...bercukurrr lah harga sekerap masih 8 kupang... bukannye sekupang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko jadilah pengeluar barangan getah. ko beli getah orang kampung. baru naik harga. baru pam menakan ko senyum.
      bab tuhan nak uji..tak mau kira. tak mau muhasabah dirl. mass getah mahsl. apa ko buat. ada ko ingat orang yang susah? berlagak. masuk kebun pakai tie konon. duit 50sen jatuh waktu mala..bakar duit kertas rm1 buat suloh. cakap berdegar2. tak mau kalah. itu baru sikit tuhan uji.
      manusia biasalah..menyalahkan orang lain itu biasa.

      Delete
    2. waktu getah nak sekila dekat Rm10 xde sekor pun rakyat pakatan haram ucap terima kasih atas dasar eknomi yg stabil.. mereka angkuh ckp itu semua rezeki Tuhan bkn UMNO.. ok fine.. tp dlm hukum terima kasih pd manusia adalah salah stau syarat syukur pd Tuhan (yg ni mereka sembunyi. puak2 PASngok punye keja la)


      tp tup2 bila getah merudum tinggal sen2 je.. waktu tu jembalang2 Pakatan Rosak mula hasut dan maki krjn.. UMNO perompak..UMNO rasuah.. UMNO tindas rakyat..

      ini apa? inilah perangai bangsa Bani Israel Yahudi yg Tuhan laknat mereka.. skrg ni bangsa Melayu pun jd Israel.. wpun duduk jauhd r Bumi palestin.. jahat mcm tu jugak!

      truknya politik yg diajar Pakatan Roska Rakyat sehingga semua ini jd tak betul...! kerja nak salahkan UMNO.

      Delete
    3. korang ni bodo...
      memang la rejeki tu Allah bg...
      banyak or sikit...
      tapi time sikit la ko kena pantau, apa barang plak masa mahal ko nak bising? bior la melayu tu dpt duit banyak...

      apa yg korang melayu hebat dah tolong? asik sebok dap je... pegi la amik hati penoreh tu... orang korang jugak tu ramai2...

      Delete
  29. macam madey and the gangs. tak nak kaya sorang2. bagilah orang lain kaya pulak. hidup bukan untuk menongkat langit. ini mesti fitnah. kan kan kan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. 321 budak kecik ko ni ye? Entah apa ko crita

      Delete
    2. budak kecik pun nak kaya gak. tak kan tua renta jer nak kaya.

      Delete
    3. Buat kerja sekolah ko tuh. Nanti kena sebat mak ko.

      Delete
  30. M dah insaf bila anak sendiri sudah kena sama tok j.


    Berapa tahun lagi kita dengar plak tok j insaf bila anak/kroni/ dia plak kena....

    Begitulah pusingan roda dlm. umnu.

    Itupun, kalau penyokong umnu kampung terus sokong umnu.


    Minta simpang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penyokong UMNO di kampung akan terus sokong UMNO, di PRU13 UMNO dapat lebih kerusi dari sabelom nya, sebab Melayu dah nampak bebenor PKR dan HARAPANTAT derhaka kpd hak dan kepentingan Melayu mencium bontot tak basuh Cina DAP.

      Anwarul Al Juburi Ketuanan Melayu pun nak buang, cakap pasal ketuanan rakyat entah apekebende nye. Kot Kedudukan Istimewa Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak pun nak di buang depa yg memantat mengarut tuh. Orang depa tak di terima di Sarawak & Sabah, tak di benar masuk sebab sebab depa nak jadi hantu syaitan di sana.

      Takkan menyimpang punya sebab, walau pun depa ada di Sememanjung, jalan di kampong dah semua nya besar, ada tar, takda hantu PKR, DAP dan HARAPANTAT mengacau di sini sana.

      Delete
  31. mintak simpang jangan kena macam perak. tuhan uji sebentar jer bagi melayu pakatan. tapi jadi macai orang. hu hu hu...senyum sampai ketelinga dapat 999thn. sendiri mau ingat. neger lain pun sama. baru dua penggal..sapu gak. kalau lama macam bn..langsai....

    ReplyDelete
    Replies
    1. gila punya dahsyat MB PAS jd barua paling cacai dlm sejarah..
      dia diangkat jd MB oleh Sultan Perak bukan oleh DAPig tp dia kurang ajar dgn Tuanku Sultan yg menjalankan tugasnya.. sembah derhaka.. mau lepang budak biul Nizar Lembai ni..

      agenda dia menangkan DAP dan kurniakan hak tanah 999.. terkejut taksangka apa budi yg cina kafir tu bg pada dia smpai gamak buat keputusan paling haram jadah demi jd barua DAP

      kenapa dia tk bg kt Melayu status yg sama?

      Lepas tu asyik join majlis khuraft sembah lilin.

      Lepas tu buat sidang 'DUN' bawah pokok.. semua manusia2 GILA Pakatan haram ini Tuhan nk tunjuk sifat sebenar mereka bila dpt kuasa.. mereka jd tak ubah seperti berok dan babi. Ini dlm Al-Quran ada rekod.. bukan saja2 ckp.

      Insaflah.. duk maki2 UMNO.. dr dulu smpai skrg UMNO lh yg duk tadbir negara ini dr satu rumah xde kereta smpai skrg satu rumah nisbah 2-3 kereta.. warga asing masuk byk tanya perkerjaan byk cuma org tempatan yg ego dan memilih.

      Tetap UMNO di hati. Sorry lah PAN.. jgn kecik hati. better aku undi Ayahnya Rani Kulop yng 'senget' tu pn takpe dari 1 uni aku pd barua DAP dan Pakatan Haram


      Sekian!

      Delete
    2. diorang memang dijadikan untuk jadi barua selamanya. contoh dah ada. dulu nizar lambai. sekarang mat sabu almuka kena cipap mah. agak2 ini fitnah tak? yang lain sendiri mau ingat. melayu harganya setakat rm100 jer. itu yang keluar dari mulut lim guan eng kata MOHAMAD RAZALI. kat selangor ni dapat voucher rm100 setiap kali nak raya. ngelekek bukan main dapat. banyak lagi najib bagi. rm1000. itu pun kena kutuk. mulut pot pet pot pet. tangan menadah. pigi mampos la woi.....

      Delete
  32. Waaaaaaaah sedap nya baca komen komen org BN di atas nih. Bernas dan berisi.

    Tahniah Dr Novandri. Blog anda sekarang naik mutu. Pembaca tentu riang membaca, mungkin lebih ramai yang masuk membaca, dapat faedah dari hujah hujah dan fakta yg di keluorkan.

    Syabas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen komen "org org BN", tuh - bukan sorang, ada lebih. Harap akan berterusan begini, utk faedah semua yg mengunjung.

      Delete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.