Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Saturday, February 20, 2016

JAWAPAN PELIK LIM KIT SIANG TENTANG ISU ISRAEL TAWAR RM1.2 BILION !

MiM merujuk kepada omongan veteran tua DAP bernama Lim Kit Siang di dalam PenipuKini RoketKini : http://www.roketkini.com/2016/02/20/dap-50-tahun-ke-mana-harus-kita-mengorak-langkah/

Tidak ada apa-apa yang menarik tentang omongan kroni tegar Lim Guan Eng DAP ini selain daripada adegan menuding jari pada parti lawan terutamanya parti UMNO.
DAP ditubuhkan 50 tahun yang lalu dan Kit Siang mendakwa kononnya 'parti rakyat Malaysia'. 

Kita yang berfikiran waras akan tersenyum sinis apabila Lim Kit Siang DAP melabelkan partinya sebagai 'parti perkauman yang sejati' padahal pemimpin Cina DAP menguasai parti dan struktur kepimpinan CEC DAP amat jauh dari realiti peratusan kaum di negara ini. 

Malah, perlantikan kepimpinan tertinggi DAP adalah tidak demokratik kerana ianya dijawat oleh calon nombor 5 dan menurun undinya semasa pemilihan semula CEC DAP.

Tetapi, itulah DAP. Mereka tebal kulit dan tiada malu berulang-ulang menabik dada kononnya demokratik, telus, transperens atau pun anti-rasuah. 

Padahal sebelum ini, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim telah mendedahkan bahawa punca beliau keluar DAP salah satunya disebabkan amalan rasuah dalam parti DAP yang cukup teruk.

Tunku Abdul Aziz juga berkata, rasuah bermaharajalela di dalam parti DAP sedangkan di khalayak umum pemimpin DAP melaungkan slogan anti-rasuah. 

Video : http://novandri.blogspot.com/2016/01/rahsia-parti-3-orang-ini-sangat.html
Dan sehingga ke hari ini, DAP masih takut untuk menyaman Tunku Aziz di atas pendedahan beliau dan kegagalan DAP itu membawa maksud bahawa amalan rasuah memang cukup teruk dalam parti chauvinis itu. Sungguh memalukan!

Lebih memalukan dan mendatangkan lebih banyak persoalan ialah cara Kit Siang DAP menjawab isu Israel menawarkan dana RM1.2 bilion kepada DAP untuk PRU13, isu panas yang telah merobak maruah parti itu.

Seperti dijangka, veteran tua DAP itu menafikannya. Tetapi ianya pelik apabila beliau menulis menafikan 'Israel memberi tawaran RM1.2 bilion untuk membuka pengkalan tentera laut di Port Dickson'.

Pelik…..lain yang ditanya, lain pula yang dijawab! 


1. Persoalan yang rakyat mahukan jawapan daripada DAP ialah isu Israel menawarkan RM1.2 bilion kepada DAP untuk PRU13! 

2. Kenapa Kit Siang DAP berbelit-belit dan tidak memasukkan ayat 'untuk PRU13' di dalam kenyataan beliau tentang isu Israel ini?

Yang lebih pelik dan semakin mendatangkan curiga rakyat ialah 'jawapan' Kit Siang yang seterusnya:  
Bagaimana kita harus menepisnya? Bagaimana kita harus mematahkannya?
Soalan rakyat diakhiri dengan satu lagi soalan? 

Come on …… who are you trying to fool, old man?

Takkan veteran politik DAP ini tidak tahu apa yang mahu dilakukan padahal rakyat telah mencabar DAP supaya menyaman Mohd Zuhdi Marzuki PAS dan juga Mohd Razali Abdul Rahman, sumber yang mendedahkan buruk laku dan betapa jijiknya parti chauvinis DAP.

Sehingga ke saat ini, DAP amat takut untuk menyaman mereka dan juga 2 bekas pemimpin DAP lain yang telah menelanjangkan parti DAP hingga tahap yang memalukan dan tidak mampu ditepis oleh kepimpinan DAP.
http://novandri.blogspot.com/2016/01/rahsia-parti-3-orang-ini-sangat.html
Penglibatan parti DAP di dalam peristiwa berdarah 13 Mei 1969 juga gagal diterangkan dan dinafikan oleh Lim Kit Siang DAP. Sebaliknya, veteran tua DAP itu hanya mahu membersihkan nama beliau sahaja dan bukannya parti DAP secara keseluruhannya.

Kepada Kit Siang DAP ……. jangan dikira semasa berlaku peristiwa itu sahaja. Itu amat mengelirukan. Walau pun Kit Siang DAP berada di Sabah, beliau tidak boleh 'cuci tangan' begitu sahaja. 

Di manakah Kit Siang sebelum dan selepas berlakunya peristiwa berdarah itu? Apakah Kit Siang DAP tidak terlibat dalam perancangan DAP?

Yang pastinya, beliau adalah salah seorang daripada pemimpin muda DAP ketika itu. 

Malah, beliau tidak meletak jawatan selepas peristiwa berdarah 13 Mei 1969 sebagai tanda protes penglibatan parti DAP dalam peristiwa yang paling rasis dalam sejarah negara yang tercinta ini.

DAP tidak pernah meminta maaf kepada rakyat kerana 13 Mei 1969. Dan gelaran yang terpalik pada parti DAP sebagai anti-Melayu dan anti-Islam melekat hingga ke hari ini.     

Parti PAS sudah menerima penangan kotor DAP. Yang terbaru, 2 ADUN PKR Pulau Pinang telah dipecat dari jawatan GLC kerajaan DAP negeri.  

Mereka adalah di antara ADUN Pakatan yang tidak membantah usul ADUN BN semasa Mesyuarat ADUN baru-baru ini. ADUN BN telah mengusul untuk membantah projek tambak laut kerajaan DAP.

Lihatlah betapa ganasnya parti DAP bersikap diktator dan menghukum pihak yang mengkritik mereka! Takkan PKR dan sesetengah rakyat masih tidak faham lagi betapa mudaratnya politik yang dibawa oleh parti chauvinis ini. 

Dan kita percaya, hanya mereka yang liberal dan tidak mahu tahu sejarah hitam parti DAP sahaja yang akan menyokong parti itu. Tetapi kita jangan putus asa.

Kita mesti terus memperingatkan rakyat supaya tidak lagi terjerumus dalam perangkap parti DAP yang penuh dengan pembohongan, korup, diktator, anti-Islam dan rasis yang teruk!

PRU14 adalah masanya untuk rakyat menolak parti DAP!



SHARE ke whatsapp :





65 comments:

  1. DAPIGS ADALAH PARTI PALING SIAL DALAM SEJARAH TANAH AIR!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kali ini gua setuju penuh dgn komen pertama di blog ini.

      Paling tepat analisa Dr MIM ini dan perlu di ulang rumusan2 nya, fakta2 dan hujah2 yg menarik, secara "point form", supaya senang di ingati.

      Delete
    2. 1. perlantikan kepimpinan tertinggi DAP adalah tidak demokratik kerana ianya dijawat oleh calon nombor 5 dan menurun undinya semasa pemilihan semula CEC DAP.

      Cara kominis, Lim Guan Eng di gelar Dear Leader, spt pemimpin Korea Utara.

      Delete
    3. 2. Sabelom dia cabut keluar dari DAP, Naib Pengerusi DAP Tunku Abdul Aziz juga berkata, rasuah bermaharajalela di dalam parti DAP sedangkan di khalayak umum pemimpin DAP melaungkan slogan anti-rasuah.

      Di masa dia cabut keluar DAP, Tunku Aziz kata Lim Guan Eng itu biadap.

      Delete
    4. 3. menafikan 'Israel memberi tawaran RM1.2 bilion' kpd DAP.

      Pahal pun, ramai rakyat sudah percaya, ada yang percaya DAP menerima wang itu sebab beli undi untuk mendapatkan Chinese tsunami. Politik ada lah persepsi dan itu ada lah persepsi mereka.

      Selaras dgn imej mereka parti yg cakap tak serupa bikin.

      Delete
    5. 4. Di PRU 1969, DAP telah berkempen memansuhkan Kedudukan Istimewa Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak yang tersergam di Perkara 153 Perlembagaan negara ini.

      Bedebah mereka. Telah menyebabkan pergaduhan kaum 13 Mei 1969.

      Jangan sekali kali di buat lagi. Melayu mengamok walau pun di zaman British kolonial - JWW Birch, British Resident pertama di negara ini telah di lembing mati di tebing Sungai Perak di Pasir Salak dek Dato Maharajalela dan pahlawan2 nya di tahun 1875.

      Delete
  2. Kalau puak pembangkang tidak diketuai oleh parti rasis cinapek dapigs yang anti Islam dan anti Melayu, aku terbuka dan mungkin mempertimbangkan untuk mengundi pembangkang.
    TETAPI, selagi pembangkang hanya bertaraf BALACHI kepada dapigs, maka UMNO/BN kekal sebagai pilihan terbaik.

    ASALKAN BUKAN DAPIGS DAN BARUAH2 DAPIGS!
    HIDUP MELAYU!

    Amacam, Jing lgbt dapigs? Boleh terima 'dissenting view' tak?

    ReplyDelete
  3. Jing RBA DAPig tak leh nak menyalak lagi ka???

    kahkahkahkahkah….

    ReplyDelete
    Replies
    1. jing rba dapig tak leh menyalak lagi sebab dah jadi taik.

      Delete
    2. Apa lah kamu mcm budak kecik, Jing Projibo? Ngapa kakaka saja, dah takda hahaha?

      Delete
  4. Pendedahan berterusan agenda dap jika berkuasa akan tergadailah
    segalanya sebagai peringatan untuk orang2 Melayu berhati-hati dengan rejim ini.Pada masa sama golongan liberal tidak menjadi barua dap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEBENARNYA MUSUH DALAM POLITIK HANYA SATU AJA ……. DAPig !!

      Delete
    2. bukan... musuh dlm politik tu adalah rasuah, dendam, khianat etc. tak kisah la parti mana.

      lagi satu la, kalau betul teruk sgt dap tu sampai gugat kesejahteraan, maka buat la procedure sampai diharamkan terus dap tu... tapi tu lah... ukkkk ukkkk ukkk dlm ni. benci nye bukan main... tapi tindakannye kosong kosong zero.

      Delete
    3. Ye le, nak buat apa pun kena ikut undang undang, Mamat 649.

      Kalo tak, jadi macam Anwarul Al Juburi - diam di penjara.

      Delete
  5. Aku satu keluarga DAH TENTU akan terus mengundi UMNO/BN.
    Cakap dan janjilah bulan bintang roket apa pun, aku TETAP akan undi UMNO/BN.
    Kalau takde UMNO/BN bertanding dikawasan aku, aku bagi PAS.
    TETAPI tidak MCA, tidak Gerakan, tidak MIC, krn semua parti ni kepunyaan Madey.
    Dan Madey adalah spesis makhluk paling bahaya, lebih bahaya dari ZIKA dan AEDES.
    Sokong Madey nanti berjangkit penyakit gila dunia, gila duit dan gila kuasa. Takut ...
    Bersatu kita hancurkan DAPigs.
    Rupanya 'tsunami cina' adalah konspirasi Madey utk singkirkan Najib, baru tau, bila baca tulisan RPK (part 1, 2 dan akhir).
    Madey sanggup berkomplot dgn kroni-kroni cina dia utk bagi kemenangan pada DAPigs terutama di PP. Cisss ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. baik la aku baca buku tulisan tamar jalis...

      semoga bahagia hidup ko dgn cara mcm nih...

      Delete
    2. lebih baik baca Al-Quran dari baca buku jin tu.. dapat pahala dan hidayah sikit

      Delete
    3. Oik 628, ko korek mana malumat "MCA, tidak Gerakan, tidak MIC, krn semua parti ni kepunyaan Madey"? Dri lobang belakang Kit Siang ke Tongkang Lim Guan Eng?

      Ke ko spesis Jing Projibo ke Anwarul Al Juburi ke, ngata Madey lebih bahaya dari ZIKA dan AEDES?

      Nampak nya ko Jing Projibo sebab ko nak hancurkan DAPigs. Tapi ko suruh boss ko jangan buat bebende yg DAP suke le - mcm buang ISA, nyaris buang Akta Hasutan, senyapkan DEB, dll.

      Delete
    4. Jadi ko ngakulah yg puak proTun mmg penyokong hantu dari dlm UMNO utk menangkan DAPigs lah ye?

      Nak tau mengapa MCA, Gerakan dan MIC tu dah mcm parti kepunyaan Madey, ko kenalah banyak membaca apa peranan yg Madey mainkan utk buat penyokong ke3 parti ni undi pembangkang khususnya DAPigs.

      Kalau tidak sampai mati pun ko tetap meraba-raba utk cari jawapan ..

      Delete
  6. parti bangsa asal china

    bangsa china.
    bukan 'cina' tapi 'china'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu...

      ko nak jual apa lagi ke china bapak komunih tu?

      Delete
    2. tu kena tanya raja johor

      Delete
  7. katakan lah aku setuju dengan dr mim pasal kenyataan kit siang yg tak menjawab soalan tu...

    tapi,

    adakah korang nak setuju dgn kenyataan yg bermacam2 pasal 2.6b ? dah la bermcm2, bercanggah2 plak tu...

    baru2 ni, pasal 1.5jota bangla, kejap mou dah sign, kejap tangguh, kejap utk negara lain, tapi tujuan asal hanya utk job di malaysia... itu belum lagi tanya, sapa yg nak sampai 1.5jota nih?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2.6b ni mulanya tony pua dan kemudian madey kata dari 1mdb, macam mana jibby nak komen lebih sebab faktanya salah.

      bila arab saudi dah rasmi menyatakan yang duit tu dari mereka, dispin pulak konon ianya pelaburan bukannya derma.

      spin : sejak bila derma itu bukan pelaburan?
      derma ke masjid pun suatu pelaburan ( pahala ).

      Delete
    2. tak penah plak aku dengar orang bagi pelaburan kat masjid. sebetulnye orang bg derma atau sedekah. otomatik kita buat pelaburan dgn Allah utk akhirat.

      ...

      pelaburan ni, kita bagi, kita boleh dapat balik... paham tak bezanye?

      ....

      bila masa plak rasmi arab sodi bagi?

      ...

      dan sekarang pun wsj menyatakan benda yg sama, duit 2.6b adalah dari 1mdb... ok la, kalau tak mampu saman wsj, saman je la tony n tun

      Delete
    3. Anon 805pm.

      Ko tak boleh saman ke?
      Ko bukan rakyat Malaysia?
      Atau ko dah jadi mcm rakyat PP yg LGE kata tu, "Buta, Pekak, Hati dah Mati".
      Yg SIBUK nak selamatkan Malaysia ikut Dapigs dan Madey ni hanya org mcm ko aku rasa.

      Majoriti rakyat utk PRU14 nanti hanya nak selamatkan negara dari DAPigs komunis wabak bawaan cinabukit dari selatan negara china saja yg anti-Melayu, anti-Islam, dan anti-Perlembagaan.

      Delete
    4. Bukan rakyat Malaysia pun boleh saman. Asalkan ada sebab.

      Najib memang ada sebab saman WSJ & NYT. Heran ngapa tak selama ini. Sekarang pun dah selesai interbiu Xavier Justo di Penjara Bangkok. Apa lagi? Tak saman, mesti sebab ada udang di sebalik mee.

      Delete
  8. bangsa china ni kononnya sambut tahun baru china adalah kerana
    bahasa china, tapi bukannya bangsa china...

    agak2 nanti ada ke sambutan tahun baru bahasa bangladesh?
    bangsa china je bila melayu bodoh bagi kerakyatan, langsung
    tak berterima kasih terus nak menjajah melayu.

    ReplyDelete
  9. Kenapa orang cina sebuk nak menjatuhkan pemimpin2 Melayu satu persatu. Najib la, Hadi la, Khalid Ibrahim la....tapi apek cilaka lim kit sial boleh jadi ketua cina selama 60 tahun siap dengan anak cilaka dia jadi pengganti!

    Kit sial apek rasis cilaka ejen yahudi UNDUR!!60 tahun macam ni tanah bapak dia!
    Anak kit sial lim gong eng UNDUR!!

    nga kor min apek babi rasis balik tongsan UNDUR!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. nga kor min apek taik..balik menuju ke tong taik...to the right place where he belong.

      Delete
  10. Hmmm.. memamg pelik jawapan apek lahanat LKS tuh.. sepelik 40 jawapan yg berbeza beza ttg RM2.6 Billion najib penyamun tuh...

    * macai jgn sentap arrr..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi bab Najib, ko suruh undur. Bab kit sial ko tak suruh undur,kan Jing?

      Memang pelik betul.
      *Jing lgbt dapugs jangan sentap arrrr...

      Delete
    2. JING RBA DAPigs TUKAR TOPIK PULAK ! MACAM TU TEKTIK DAPigs BILA TAK BOLE JAWAB ISU !

      Delete
    3. dap punye perangai, orang ckp ribut dalam cawan je?

      tapi junjungan macai punye perangai, sampai ke marikh cibainye.

      Delete
    4. Rakyat tidak dibayar gaji untuk mengundi, sebaliknya mereka terpaksa membayar cukai untuk menanggung kos mengurus negara. Kalau ada pemimpin yang menerima RM2.6B masuk dalam akaun sendiri, lepas tu tak dapat nak menjelaskan dengan jujur bagaimana duit tu boleh masuk dalam akaunnya. Tak cukup dengan tu, cepat melatah kalau ada yang bertanya pasal benda tu. Apakah rakyat masih nak mengundi orang macam ni? Mungkin budak tadika pun tahu membuat undian memilih ketua darjah. Janganlah jadi bodoh sangat, terikut-ikut dengan individu yang cuba menyelamatkan diri sendiri dari parti. Kat mana-mana pun dalam dunia, apabila pemimpin terjebak dalam skandal, cepat-cepat orang letak jawatan kerana sayangkan partinya. Tapi, spesies jenis ni mungkin yang pertama dalam dunia. Sanggup lihat partinya hancur hanya kerana dia seorang. Parti milik semua bukan individu tertentu. Ini hanya nasihat orang bodoh tapi pengalaman lalu amat bernilai untuk dijadikan pengajaran.

      Delete
    5. Yang buat taik selama 22 tahun pun ketegaq nak letak jawatan.

      Delete
    6. senang cerita.. kalau najib dapt rm2.6 billion dari orang arab yang beragama islam dan golongan sunnah aku xdak hal la..
      lgpun duit tu duit tok arab tu bukannya duit zionis israel atau duit datok anuar juboq yang bkn islam tu pun. and lg spesel duit tu x kena mengena pun dgn asset negara ni so lu orang dok kecoh apa hal..
      aaa sebab ada golongan kafir harbi yg dok racun otak hangpa kan? cuba la guna otak sikit wahai sebilangan umat2 islam dalam malaya ni yang dok guna pala lutut untuk pikiaq tu, Allah s.w.t dah pun bagi hangpa akai untuk guna dan pikiaq selidik la dulu bukan men hentam ja sbb perangai tu bknnya ada dlm ajaran islam pun.. cuba pikiaq dr segi naratif pesaipa kebelakangan ni seluruh pelusuk negara islam jadi sasaran tohmahan dari org2 kapiaq dan depa dok laga2 sesama islam? sama mcm kejatuhan khilafah uthman di turki dulu bila golongan yahudi crypto (aliran darah bangsa yahudi) kemal hasan attartuk yg ketuai young turk revolution dan diasaskan oleh orang yahudi emmanuel carrasso efendi untuk menyerang sistem pemerintahan khilafah uthman masa tu..
      sebenaqnya perkara sama ada persamaan apa yang dok jadi dalam negara ni.. cuba pikiaq dan kaji..

      Delete
  11. Sebut RM2.6 bilion.. melompat melompat macai..tinggi lagi lompat cai...huhuhuhu!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku dengar ada anjing menyalak tak sudah je... najib tak jatuh2 jugak kan??

      kah kah kah kah kah kah kah kah

      Apeeee?? 2.6 billion... ooo ya.. ya.. ya...

      Delete
    2. aku lebih percaya cerita MOHAMAD RAZALI lagi. dari cerita ko pasal 2.6b. dia lebih rapat dan bergelumang dengan cina dap. bagaimana perangai cina menghasut dan memfitnah melayu islam. sehingga dia mengalir air mata bila lge yang begitu dipuja selama ini menghina agamanya. bagaimana lge cina dap ingin meletakan agama anutan(islam) takat paling bawah. bagaimana mereka bersekongkol dengan bangsa hina yahudi untuk memerintah negara ini dengan sumbangan usd300juta dan janji untuk membina kem tentera laut yahudi israel di port dickson.
      sendiri mau ingat. jangan hu hu hu hu jer....

      Delete
  12. Huhuhuhuhu!!.. macai da melompat.. lompat lagi caiiii..lagi tinggi ..huhuhuhuhu!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku dah cakap..MOHAMAD RAZALI lagi aku percaya dari ko. hu hu hu hu.....

      Delete
    2. Kau percaye razali.. ader aku KESAH??!!.. lompat caiii ..jgn tak lompat!!!.. huhuhuhuhuhu!!!

      Delete
    3. ko dah masuk jamban...tak dapat idea...cer teran kuat sikit. mana tau keluar idea. hu hu hu hu.....

      Delete
    4. Yeahh!!.. teruskan melompat cai.. lompat tinggi tinggi... hhuhuhuhu!!

      Delete
    5. Sedap sangat ke jubor Lim tu, non?

      Delete
  13. Cai Dapigs dah tak boleh jawab apa-apa pun utk pertahankan bapak tokong dan dinasaur tua DAPig nampaknya.

    Asyik-asyik sebut 2.6b. ciannnn ...

    ReplyDelete
  14. Madey dgn Melayu kata dia Melayu, dgn India kata dia Indian.
    Agak-agaknya kalau kita tanya dan dia jawablah, masa ni bila dia bersekongkol dgn taikun-taikun cinabukit utk jatuhkan pemimpin dan kerajaan pimpinan org Melayu, dia bangsa apa agaknya?
    Sanggup tak dia jawab Melayu? Jadi Melayu pengkhianat?
    Atau dia kata dia org India, anti-Melayu?
    Cai Madey @ cai Dapigs tlg kalau boleh jawab!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni mungkin hingusan untuk kenal Tun M. Kebodohan puak pemakan dedak Najib ni rasakan mereka hebat sangat. Cybertrooper Najib ni memang bodoh sangat. Carilah point lain yang boleh menunjukkan Najib tu sangat bagus. Kalau dengan Tun M, macam langit dengan bumi. Hanya puak hingusan dan masih pakai pampers di tahun 80an dan 90an akan cuba membandingkan Tun M dengan Najib si bodoh sombong ni.

      Delete
    2. Memangle tak kenal karang dh tahu .Dewa kerala rembat duit
      Umno 100b.Bailout Pewaja 10b,BBMB 10b,Mas10b Jualbeli Forex
      33b.Tentule 173b ngan 2.6b DUIT DERMA mcm langit ngan bumi.

      Delete
    3. dah telambat la banggang... dulu zaman tun, pembangkang dah siap mklm dah kes2 yg ko sembut... tapi ada macai tun kisah?

      zaman la zaman jib nih, mcm2 nasihat dah pembangkang bgtau, tapi, ada macai jib kisah? so ulang la siaran 22 tahun lepas...

      apodohal, bangang turun temurun...

      Delete
    4. Aku setuju dan sokong 208 dan 825.

      Sabenar nya Projib dah takda jawapan. Itu pasai selalu keluor senarai 40 "Jawapan Tersoal" (Questionable Answers) berkenaan RM2.6 bilion.

      Tak berani komen senarai tu pun. Tak tau nak jawab.

      Delete
    5. Dari mana sumber 'Jawapan Tersoal' tu.
      Dari mahkamah mana dan bila perbicaraannya?
      Takkan dari mahkamah yg menggunakan khidmat Hakim Rakyat kot?
      Dari Sarawak Report? Dari Wall Street Journal? Dari New York Times? Dari mana?
      Kalau bukan dari 3 portal fitnah ni, dari mana?

      Dari komen pemakan dedak expired yg 'tengah high' dlm blog-blog mcm disini? Hah betul?
      Aku yg tak sokong Najib pun dah naik menyampah apa yg siMamak ni lakukan. Dah melampau. Betul-betul gila kuasa, dan sanggup lakukan apa saja walaupun org lain punah asalkan dia berjaya. Perangai apa tu?
      Sanggup dia berkonspirasi dgn taikun-taikun kroni cinapek dia utk jatuhkan Najib dgn 'tsunami cina' dlm pru13. Betul-betul gila dah org tua sekor ni ...
      Pengkhianat UMNO/org Melayu.

      Sedangkan tujuan utama majoriti org Melayu adalah utk bunuh dan lenyapkan sikit demi sikit DAPigs sampai semua keturunan mrk kalau boleh berambus dari bumi Malaysia ni.

      Delete
    6. 'Ko ni mungkin hingusan untuk kenal Tun M.'

      Jawapan selamat dari pemakan dedak expired utk idolanya pengkhianat org Melayu/UMNO.

      Delete
    7. Kalo dh bijak soal mamak tua tu masa dia jadi pm.Alamat duduk dlm le 2 tahun kena ISA.So sapa yang bangang tak bertempat?

      Delete
  15. Geli pulak bila baca komen2 Jing lgbt dapigs yang menyokong komen2 sendiri.
    Jing, sekali sekala keluor rumah bersenam. Siang malam menghasut nanti jadi gemok macam 'ratu' naga. Tengok Kak Fizi ko...dah naik bulat sampai nuor pun takde selera.

    ReplyDelete
  16. Lagi satu Jing lgbt dapigs tak kan jawab.....

    Bila kit sial anak beranak nak undur?? BILA? BILA? BILA?

    Tak kan pemimpin2 Melayu Islam je yang nak kena undur, Jing?

    ReplyDelete
  17. UMNO pun dah nak jadi macam DAP. Walaupun semua pemimpin yang dipilih secara democratic, tetapi jika mereka tidak menunjukkan kesetiaan dan sifat 'sayang' pada President, mereka akan disingkirkan. Hanya yang tua, kurang cerdik, kaki-bodek akan dipilih. MB Kedah adalah contoh terbaik. Yang senang terlena dipilih. Macamana nak 'meremajakan' UMNO?

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO sudah jadi parti terbodoh kat Malaysia. Semua gara-gara cyber trooper yang bodoh mempertahankan Najib dengan cara yang banggang. Contoh nak pertahan Najib tapi kutuk Tun M. Satu dunia iktiraf Tun adalah pemimpin terbaik bukan setakat Malaysia dan Islam. Tapi puak bodoh bukan setakat nak banding Tun dengan Najib, malah siap kondem Tun M lagi. Tun M pun masih UMNO lagi, kalau kutuk dia sama saja dengan kutuk UMNO. Kat Malaysia belum ada pemilihan presiden lagi, jadi kenapa nak backup Najib sampai jatuhkan UMNO? Inilah akibat hanya nak bayaran tapi tak tahu berjuang untuk apa. Mungkin Najib saja yang perasan dia tengah pegang jawatan presiden kot. Baguslah dengan adanya penyokong bodohnya masih dok tengah mimpi, bila kalah buatlah post mortem macam-macam, hasilnya tak timbul juga. UMNO dan bodoh berpisah tiada.

      Delete
    2. Saya setuju.

      Demi menyokong Najib, mereka membuka-pekong lama UMNO. Contohnya, habis semua 'rahsia' Dr.M (surat kepada SPRM), kekayaan anak-anak Dr.M, Zeti (akaun Swiss), Muhyidin (Bestarinet) dan mereka yang 'tidak tunjuk sayang' pada Najib di bongkar, terutamanya oleh RPK.

      Hasilnya, Rakyat akan bertambah yakin dan semua ini hanya mengesahkan lagi pendapat umum bahawa kepimimpin UMNO hanya mementingkan kaum keluarga dan kerabat mereka saja. Rakyat DiDahulukan hanya rhetoric, semata-mata.

      Delete
    3. Apa bezanya dgn Dr M, habis segala mcm tohmahan, tuduhan-tuduhan tak berasas, memburuk-burukkan presiden parti dan UMNO sedangkan dia sendiri sudah lupa keluarga dia dan anak-anak dia jadi kaya-raya skrg ni hasil dari mana kalau bukan dgn pekong-pekong yg dia buat dlm UMNO dulu.

      Dan krn pekong-pekong inilah dia terlalu susah hendak bersara dari politik dgn aman, takut PM-PM selepasnya akan mencungkil pekongnya sampai ketulang. Pada aku ini salahnya sendiri, DIA TAKUT DGN BAYANG-BAYANGNYA SENDIRI. Krn itu dia hendak mengawal semua PM selepasnya mungkin sehingga dia mati. Kalau tidak pada dia mungkin dia tidak mati dgn aman.

      Dr M pada aku sudah salah percaturan. Kalau dia tidak menganggu PM-PM selepasnya dgn pertuduhan yg sengaja direka-reka, takkan ada sesiapa yg membuka pekongnya memandangkan majoriti org Melayu (termasuk aku) telah menganggapnya sbg salah seorang Negarawan Negara yg berjaya. Pada org Melayu mcm mana benci pun dia takkan sanggup membuka keburukan org lain secara berterusan apatah lagi utk sesuka hati membuat fitnah, MELAINKAN mrk yg tipis iman, agaknyalah (krn itu HANYA Tuhan yg tau).

      Dr M terlepas dari semua perbuatan pekong dia ini semasa jadi PM krn apa? Krn dia ada ISA mengawal dirinya. Siapa yg berani melawan cakap, menentang, mmg cari pasallah, salah-salah 2 thn terperosok dlm penjaralah jawabnya.

      Aku tidak salahkan apa yg RPK tulis, krn dia banyak membuka mata dan menyedarkan pembaca blognya apa yg berlaku dan apa yg telah berlaku, supaya org lain boleh dapat pendapat kedua dan fikirkan. Kalau sesiapa yg tidak setuju dgn pendapatnya, tlg buat blog spt RPK utk counter-attack balik dan tulislah sbgmana RPK tulis mengikut kronologi setiap sesuatu yg diperkata dan dipertikaikan, dan tinggalkan link supaya org lain boleh baca. Tak memadai hanya dgn kondem dia saja dlm blog org lain.

      .. kepimimpin UMNO hanya mementingkan kaum keluarga dan kerabat mereka saja. Rakyat DiDahulukan hanya rhetoric, semata-mata.

      Mmg itulah yg berlaku sejak dari PM yg ke-4 lagi. Agak-agak senang ke nak diperbetulkan? Atau sekadar menyalahkan PM yg selepasnya saja utk mencuci tangan?

      Delete
    4. Sekurang-kurangnya Dr.m tidak pernah melantik diri sendiri sebagai Menteri Kewangan. Jawatan itu dipegangnya hanya 2 kali, selepas Daim letak jawatan & kali kedua bila Anwar dipecat. Itu pun sekejap saja.
      segala keputusan, samada untuk bail-out sayarikat yang bermasaalh dibawa ke kabinet. Ada Najib bawa ke kabinet untk tubuh 1MDB dan lain-lain keputusan penting kerajaaan?

      Delete
    5. Dr M tu dia pegang ke tak pegang Menteri Kewangan, takde bezanya pun, semua dlm genggaman dia.

      DEB pun dia boleh lintang-pukangkan sampai bercanggah dari matlamat asalnya.

      Skrg ni apa saja yg dia cakap hanya mengesahkan lagi gelaran yg pernah diberikan kpdnya semasa dia jadi PM dulu, Mahafiraun.

      Delete
  18. Tun...memang idola dan pemimpin yang dipuji dan dipuja oelh setiap rakyat di negara ini dan negara luar....tapi itu semua dah berlalu kerana pemimpin datang dan pergi begitu juga rakyat berganti dari satu generasi ke satu generasi hanya sejarah dan penceritaan dapat mengekalkan nya ...tapi masalahnya sekarang isunya adakah Yahudi tawarkan duit 1.2 billion baru ditawarkan atau sudah diterima duit itu...isu ni sudah terjadi ke belum..kalau belum tidak mengapa tapi kalau sudah...apa tindakan Kerajaan? Adakah boleh atau tidak...? Bagi Dap cina sipemakan babi ni memang semuanya halal tapi bagi yang bersengkongkol dengan nya PAS PKR,,,adakah duit utk tumbangkan Umno tu kamu dah terima walau dari Yahudi Laknatullah mungkin bagi merka yang memang busuk hati asal dapat jatuhkan UMNO dan BN semua halal ....betul ke..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu lah pasal. Najib yang mulakan dulu bab derma ni. Sekarang dah susah nak defend kerana Najib yang buka-jalan.

      Delete

FOLLOW BLOG MiM

ARTIKEL TOP MINGGU INI.