Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Friday, May 27, 2016

RAFIZI 'CAKAP DENGAN BOTOL' & MESYUARAT 'MEE SEGERA' PAKATAN HARAPAN !!

Pakatan Harapan sudah tiada harapan lagi. 
Mesyuarat Majlis Presiden PH ditangguhkan sekali lagi disebabkan ramai kepimpinan parti komponen yang tidak hadir pada mesyuarat yang sepatutnya diadakan hari ini.
"Menteri Besar (Azmin) tak ada, Setiausaha Agung (Rafizi) tak ada sebab di mahkamah, dan Ketua Menteri (Lim) pun ta ada. 
"Kita dapati ramai pimpinan utama yang penting tak ada," katanya pada sidang media di lobi Parlimen.
Wan Azizah berkata demikian apabila disoal tentang penangguhan mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan yang tertangguh buat kali ketiga.

Tetapi portal pro-pembangkang SorosKini MalaysiaKini melaporkan:
Walaupun mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan pada mulanya dibatalkan, namun ia diadakan tanpa kehadiran Timbalan Presiden PKR Datuk Seri Azmin Ali serta Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng. 
Mesyuarat yang diadakan di pejabat ketua pembangkang di tingkat 14, Menara Parlimen itu diadakan kira-kira jam 1.25 petang. Mesyuarat itu diakhiri kira-kira jam 2 petang. 
Ia dihadiri oleh pemimpin Pakatan Harapan antaranya Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail, Timbalan Presiden Parti Amanah Negara (AMANAH) Salahuddn Ayub, Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli, Setiausaha Majlis Presiden Pakatan Harapan Datuk Saifuddin Abdullah. Bagi DAP pula ia diwakili oleh antaranya Setiausaha Organisasi DAP Anthony Loke.
Hairan kerana namanya ialah 'Mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan' tetapi hanya Wan Azizah seorang sahaja berjawatan Presiden pada mesyuarat tingkat 14 itu. Dan mesyuarat tertinggi Pakatan Pembangkang itu hanya selama 35 minit sahaja!

Laporan SorosKini MalaysiaKini ini sudah pasti akan menjadi bahan jenaka rakyat.

Dalam masa yang sama, ketidakhadiran beberapa kepimpinan tertinggi Pakatan Pembangkang dalam mesyuarat 35 minit ini menguatkan lagi khabaran wujudnya pertelingkahan dan keretakan di dalam PKR serta sesama parti dalam Pakatan Pembangkang.

Lebih menghiburkan kita apabila Rafizi Ramli dilihat semakin rimas dan tidak dapat lagi bersikap profesional di depan pihak media.

Yang terbaru: 

 

'Ketidakmesraan' Rafizi Ramli dengan wartawan ini adalah di antara yang terbaru di dalam puak Pakatan Pembangkang. Anwar Ibrahim dan Azmin Ali telah menunjukkan sikap tidak profesional di depan wartawan. Sekarang giliran Rafizi pula.

So…who's next ?



  

27 comments:

  1. Waaaaaah, rambut Fizi dah botak lah, Doktor. Sebab selalu sangat pening pala kot - PKR berterabur, Harapan pun dah tak dapat bermesyuarat, dah jadi Pantat (bontot kata oghang Neghoghi).

    Bukan nak cakap personal sebab orang politik dan bini depa mana ada hal personal. Di US pun bini/laki politikus kena hentam.

    Asalkan boleh kasi persepsi yang di kehendakki kpd pengundi. Politik kan persepsi. Itu pasal dia cakap dgn botol. Dah takda audience lagi. Kesian.

    ReplyDelete
  2. Hahahaha...dah panas buntot ler tew !!

    ReplyDelete
  3. Doc..

    Tak best la cerita pasai PKR ni. Depa dah nak mampos dah. Baguih cer pasai DAPig cilaka tu.

    DAPig ni tak bole kasi can walau sikit pun. Depa ni la perosak negara ni, sama ngan jing RBA depa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa lerr ko ni. Jangan seru jing RBA DAPigs laa. Nanti buat menyemak jer.

      Biaq pi depa mampos dgn tokong korup & kurap depa!!

      Delete
  4. TAHNIAH DS ROSMAH MANSOR ....

    ISTANBUL: Anugerah Kebajikan Kanak-Kanak 3G yang diterima Permata Khamis malam, bukan sahaja melonjakkan program itu di pentas antarabangsa, malah sebagai pembakar semangat kepada semua agensi dan individu yang terlibat dalam menjayakan program tersebut.

    Penaung Permata Rosmah Mansor berkata ini boleh dijadikan dorongan untuk lebih memajukan program berkenaan dengan pelbagai lagi program baru yang boleh dirangka pada masa hadapan.

    "Saya merasakan ini merupakan satu perkara atau fenomena, (yang) anugerah ini boleh membakar lagi semangat kita untuk terus bekerja dan memikirkan sektor atau program baharu untuk kanak-kanak di Malaysia," kata beliau ketika ditemui selepas majlis Anugerah Tadbir Urus Baik Global (3G Awards) 2016 di sini, Khamis malam.

    Anugerah Kebajikan Kanak-Kanak 3G disampaikan oleh Dr Sheikha Aisha Faleh Al-Thani, yang merupakan Pengasas dan Pengerusi Kumpulan Al-Faleh.

    Isteri Perdana Menteri itu turut berharap melalui program Permata, ia akan sedikit sebanyak dapat membantu mengurangkan masalah sosial di negara ini.

    Rosmah yang gembira dengan kejayaan itu, turut melahirkan penghargaan dan ucapan terima kasih kepada mereka yang telah bekerjasama dengan Permata sehingga memungkinkan mendapat pengiktirafan badan antarabangsa.

    "Saya juga difahamkan bahawa mereka (pertubuhan antarabangsa) ingin berkongsi (maklumat dan kejayaan) berkenaan Permata di peringkat antarabangsa.

    "Saya sudah beritahu mereka dan berkata Insya-Allah, sekiranya memerlukan kerjasama atau pertolongan dari kami, Permata akan sentiasa memberikan segala pertolongan yang diperlukan," kata Rosmah.

    Menyentuh mengenai model Permata yang dilihat boleh dijadikan ikutan negara lain, beliau berkata ia turut dimaklumkan menerusi maklum balas pakar-pakar yang ditemui menerusi lawatan beliau bagi program Permata sebelum ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengarut le nak iklankan watak Rosmah di Malaysia ini. Imej dia dah sanubari di kepala dan di hati rakyat di sini ia lah cincin RM24 juta, shopping di Hawai bertus dolar Amerika = juta Ringgit Malaysia.

      Delete
  5. Mesuyarat Harapantat pun tak jadi, tak jadi jadi. mana boleh jadi sebab
    asyik bergaduh aje antara puak puak dalam parti, dan antara parti parti dalam Harapantat.

    Sama ligat le dengan BN. UMNO ada Projib dan Protun. Partikomponen yang lain pun macam macam.

    Tapi aku setuju Najib di gantikan, kalau tak, UMNO/BN akan lingkup di PRU14. Najib dah bikin teruk sangat negara ini, setuju dengan kempen Selamatkan Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko dah sign deklarasi ke belum?? Atau nama ko just ambik dari nama daftar pemilih letk dalam deklarasi mamakdey tu???

      Bila balaci mamakdey nak bayar utang curi nama dari daftar pemilih tu pulak???

      Delete
    2. Anon 1209 tu je ko mampu buat
      Akhir ayat najib undur pru 14
      Umno/bn akan kalah.Macai fiji
      dh sewel.Cakap ngan botol.Nuar
      ade kat dlm botol,atau dna dia
      diusung kehulu kehilir.Dh terok gilenya.

      Delete
    3. Selamat kan malaysia konon...
      terus terang kan senang..nak selamatkan kroni n gang...zaman gurau2 dah basi ler..

      Delete
    4. Projibo dah tak cakap Jing lagi. Bagus lah. Boleh diskusi dengan baik.

      Tapi ko tak kasi isi pun, Jing. Ha nya mengata, menuduh, dsb nya.

      Ko tengok le, orang cakap pasal Harapantat, siap ada gambar yang di keluarkan dek Dr M, ada bukti.

      Ko punya bukti mana, Jing. WSJ dah keluorkan bukti dokumen BNM. Sampai pengsonglap RM4.2 bilion dah marah.

      Delete
  6. uuiikksss …… jing RBD DAPigs tak menyalak lerr. Aman dunia ni drp kaki rasis & penipu DAPig !!!

    ReplyDelete
  7. Dalam banyak banyak pahlawan pkr, rafizi paling hebat.Bijak bermain senjata, selalnya senjata diguna terhadap seteru tapi kali ini kawan sebulu sampai bahtera udah jadi haru biru hilang halatuju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejata faveret dia adalah batang bengkok Abang Non. Senjata berpuaka wooooiiit!

      Delete
  8. Dah loya tekak apa saja perkara Najib mesti undur. Doktrin komunis yang diulang tayang untuk menjatuh pemerintahan Melayu.

    Biasalah Presiden pertama orang Melayu, untuk tujuan mengampu. Presiden ke2 dan seterusnya Bangsat Cina DAP, macam di Singapore tu.

    Yang pastinya Mat Sabu Presiden pertama. Senang nak sondol. Kaki jilat tahap Mahadewa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akupun, makin loya tekak. Dulu2 aku sokong aje apa2 yg mahathir buat sebab aku rasakan hatinya murni. Tapi kini aku mula perasan bahawa hati mahathir ni bukan suci sangat. Macam api dalam sekam. Api tak nampak tapi tetap membakar.

      Delete
    2. Aku pulak dah sangat loya dengan Najib. Najib banyak sangat buat hal. Mana aku tak loya dengan dia.

      Buang ISA, nyaris buang Akta Hasutan, nak ngambik hati DAP yang bencikan itu semua. Dahtu, ketepikan DEB yang dah dapatkan Melayu 23% kekayaan korporat di zaman Tun Madey dan timbulkan seorang bilionaire Melayu - Syed Mokhtar Bukhari. Najib tak berani nak kira berapa %, takut dah merosot di zaman dia, tapi timbulkan seorang billionaire Melayu juga - dia sendiri, dapat RM4.2 bilion masuk ekaun peribadi dia.

      Banyak lagi boleh di tulis, beb, tapi memadai le buat sekarang ni.

      Delete
    3. 447, jangan bodoh le, ha nya Harapantat terutama DAP yang nak menjatuhkan pemerintahan Melayu.

      Yang sign Deklarasi Rakyat dan kempen Selamatkan Malaysia nakkan Najib aje di ganti tapi pemerintahan UMNO/BN di teruskan.

      Delete
    4. aku pulak...terasa kena kelentong selama 22thn. cakap tak serupa bikin. melayu tidak pernah lupa. rupanya sorang mamak mudah lupa. hati hitam. meroyan kemahuan tak dituruti.

      Delete
    5. Najib nak senangkan hati Cina sampai buang jugak Kementerian Pembangunan Usahawan untuk membantu dan membimbing usahawan Melayu. Amat teruk lah bila dia ketepikan DEB, buat begini lagi.

      Hingga dia kasi biasiswa kapada bebudak Cina, kaum yang terkaya di negara ini dah berpuluh tahun. Yang ada beratus jutawan Cina beri derma biasiswa dll hingga UTAR tak mahu terima RM30 juta seorang jurutera jutawan Cina mahu beri sabelom PRU13.

      Tak ke loya Najib buat macam tu? Kena jugak dia Tsunami Cina di PRU13 itu. Cakap suruh undur atau di ganti sabelom PRU14, marah si boyot toyo Projibo. Aiyoyo.

      Delete
    6. bila bijan dah ade ilham name ganti, akta hasutan akan di ganti. macam madey kata sosma itu sebenar name mama ros ganti ISA. dah ade ilham ape sebenarnya name terselidung pok jib?

      Delete
  9. Pakatan Harapan bersepai. BN pun bersepai. Umno lagi kuat bersepai Projib dan Protun.

    Lantak lah apa nak jadi asalkan Bugis Lanun di ganti. Kalau BN kalah Sg Besar dan Kuala Kangsar dia akan di ganti, bagus lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalah 112 kerusi pun masih pi em - boleh beli kerusi MP katak. kan isteri kesayangan "ber-tabung dari kecil lagi", ninik moyang ade harta pusaka dan karun dan ramai penderma rm 2.6B seprti pak arab celop ala cina Jo Lok

      Delete
  10. Jgn la jeles 7.50pm. Jo lok or no jo lok jgn jeles sbb tak masok acct kamu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak payah masuk account gua pun boleh kasi lu rm2,600,000,000. sudah pati you tau ape nota i kasi u. tak jeles pu gua

      Delete
    2. gua pun tak jeles. gua kesian lu kena hidup sama jibby sebagai pi im 14 tahun lagi. gua lari cipet cipet pi US sama alvin bah kut tea. u diam diam duduk mesia ya.
      all the bes for you asal kan jangan tokong jadi montori satu ari, azmin sama muyuhuddin sebaai t pi em dan pi em

      Delete
    3. Tak masuk acct 750 ke, semua masuk acct Bugis Lanun?

      Tak berani nak sue SR, WSJ & NYT, beb, takut kalau bicara banyak lagi keluar malumat Lanun tu ada acct lain di bank lain songlap lebih dari RM4.2 bilion tu.

      Delete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.