Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Friday, September 02, 2016

ISU DYANA SOFYA DAP & PESTA ARAK !

Kelakar pula apabila membaca celoteh Dyana Sofya DAP yang cuba menegakkan benang yang basah tentang kenyataan Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan, Mohd Razlan Rafii yang menyenaraikan bukti yang menunjukkan DAP tidak menghormati Melayu.

Beliau terlalu naif hingga tidak dapat membezakan di antara pesta Oktoberfest dengan majlis diplomatik.

Pesta Oktoberfest yang dihadiri oleh kepimpinan DAP adalah pesta arak seperti yang diterangkan di bawah:
You can expect authentic German food and beer in a true Octoberfest atmosphere. 
Traditionally, German Oktoberfest is a BEER FESTIVAL.
http://mgs.org.my/events/overview/category/oktoberfest
Lebih malang lagi apabila Oktoberfest 2016 akan diadakan di negeri bawah kerajaan DAP bermula hari JUMAAT, penghulu segala hari bagi umat Islam!
Apa sudah jadi?

Malah, adalah sangat memalukan apabila Dyana Sofya tidak faham atau tidak tahu bahawa Dasar DAP terang-terangan telah menggariskan :
1. Penghapusan pembahagian antara "bumiputera" dan "bukan bumiputera" dan perlaksanaan kesaksamaan etnik. 
2. Penggantian sistem kuota etnik dengan dasar 'merit dan keperluan'
http://dapmalaysia.org/parti/matlamat/party-polisi/
Bukankah terdapat beberapa Perkara termaktub di dalam Perlembagaan Malaysia yang dipertikai oleh dasar parti DAP?

Dan sebagai bekas graduan UiTM, beliau patut sedar yang beliau adalah di antara yang diberi keistimewaan sebagai orang Melayu dan kuota etnik untuk menyambungkan pelajaran di universiti yang diperjuangkan oleh UMNO.

Dan bagaimana pula dengan kezaliman kerajaan DAP terhadap rakyat Pulau Pinang?

Yang terbaru, kerajaan DAP telah memberi notis pengurisan kepada 26 penduduk di sekitar Lorong Bertam dan Lebuh Noordin yang terletak di tapak Warisan Dunia George Town, Pulau Pinang.

Takkan Dyana DAP buat-buat tidak tahu tentang rintihan rakyat terhadap kezaliman DAP?

Dan bukan sahaja Lim Guan Eng, Setiausaha Agung DAP sedang berdepan dengan kes rasuah dan salahguna kuasa yang memalukan tetapi terdapat satu lagi kes rasuah untuk mendapatkan rumah kos rendah yang melibatkan bapa ADUN DAP.

Dan bagaimana pula dengan dasar parti DAP di bawah:
Pengembalian pilihanraya Majlis Tempatan.
Untuk rekod, pada 14 Ogos 2014, Mahkamah Persekutuan telah memutuskan bahawa Enakmen Pilihan Raya Kerajaan Tempatan (Pulau Pinang dan Seberang Prai 2012) yang diluluskan DUN Pulau Pinang pada 2012 adalah bertentangan dengan Perlembagaan dan undang-undang diluluskan Parlimen.

Penganalisis politik juga telah mengatakan bahawa 'perjuangan' DAP untuk melaksanakan pilihan raya pihak berkuasa tempatan dilihat sebagai mencabar keputusan mahkamah, sekali gus menentang Perlembagaan negara.
Baca : http://novandri.blogspot.com/2015/01/melampau-bukti-dap-hina-menentang.html
Tetapi sehingga ke hari ini, point 'pengembalian pilihanraya majlis tempatan' masih lagi termaktub di dalam dasar parti DAP walau pun Mahkamah telah memutuskan ianya bertentangan dengan Perlembagaan.

Takkan Dyana DAP tidak tahu perkara di atas dan masih mahu bersama parti korup, rasis dan cauvinis DAP itu?

Kerana itu MiM mencadangkan agar Dyana DAP buat homework dahulu dan perbetulkan dahulu kepincangan yang sangat teruk dalam parti DAP dan bukannya berceloteh tidak tentu pasal dan menyerlahkan kedangkalan beliau.

Dan bagaimana pula dengan pesta Oktoberfest 2016 yang akan bermula pada hari Jumaat, penghulu segala hari bagi umat Islam?




39 comments:

  1. ....

    APA GUNA ADANYA DISKAUN BUMIPUTERA JIKA HARGA SATU UNIT HARTANAH ADALAH RM500,000 DAN TIDAK MAMPU DIBELI OLEH KAUM BUMIPUTERA WALAUPUN SETELAH DIBERI 10 PERATUS DISKAUN?

    LEBIH BAIK TIDAK ADA DISKAUN TETAPI HARGANYA DI ANTARA RM230,000 HINGGA RM270,000 YANG MAMPU DIMILIK OLEH KAUM BUMIPUTERA?

    KUOTA BUMIPUTERA BAGI SETIAP PROJEK MASIH DIKEKALKAN UNTUK MEMASTIKAN PERATUSAN PEMILIKAN BUMIPUTERA TIDAK TERHAKIS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku mau rumah "RM230,000 HINGGA RM270,000 YANG MAMPU DIMILIK OLEH KAUM BUMIPUTERA?"...beserta diskaun 10% ler bongok..

      Delete
    2. Kan dah kena.... pikio la yob. aku pun mau 10 % diskon untuk rumah teres harga 500 ribu. Org melayu pun mau 10% untuk rumah harga 200 ribu, hatta rumah teres 700 ribu. Terlalu ramai orang melayu mau kan hak mereka 10% diskaun membeli rumah, pangasapuri dan kondo seperti yang termaktub dalam perjanjian sewaktu menganugerah bukan melayu kerakyatan percuma (bukan 10% kerakyatan ya) pada merdeka hampir 60 tahun yang lalu.

      Delete
  2. Korang ni bodo bangang la...

    Lesen judi ada lesen arak ada lesen pub ada... apa salahnye buat oktobefest.. kahkahkah... itu kan keadilan mcm macai cakap...

    Lagi 1... korang jaga puteri gelek arabista korang dah la... tak payah la jaga orang lain... diri sendiri belemuih taik... ada hati nak bersih taik orang lain...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow seksi nye diana..
      Skirt atas lutut lagi...

      Delete
    2. Ko rang kan ada puteri umno yang gemuk gemuk bertudung adah hati pula dengan orang lain..dah tu habuan korang umno tutup mata dan enjoy je la..hehe

      Delete
  3. ooooo 2.21 suka makan taik patutpun cakap macam taik ... fakta tak bagi kerja kira nak maki .... dasar-dasar taik ???

    ReplyDelete
  4. Gila lah korang ni..

    ReplyDelete
  5. Saya amat setuju dengan pendapat Dr.MiM kali ini.

    DAP sekarang telah terbeban teruk akibat scandal banglo Guan Eng dan sekarang pulak... bapa seorang ADUN DAP telah dibongkar...jadi 'orang-tengah' kutip 'duit-kopi' dari Rakyat... sebagai pelincir dapat rumah kos-rendah di Pulau Pinang.
    Di samping menidakkan atau mengabaikan hak-bumiputera...sudah tentu reputasi Pakatan menjunam.

    Malangnya...reputasi President UMNO...jauh lebih buruk dari DAP, PKR ataupun PAS. Amanah...tak payah sebut la...siapa pun boleh memperkudakan Mat Sabu...janji suap 'dedak' lebih dari apa yang disuapkan DAP.

    Kalau tak ada 1MDB & orang-tengah-Najib bernama Jho Low... tiada Razak Baginda & Deepak Carpet.... sudah tentu BN mampu menang PRU dengan mudah...bak kata orang... sambil hayun buah-pelir je pun boleh menang PRU. Tak perlu tabur banyak 'dedak'...membazir lebih banyak WANG Rakyat...dirikan khemah-khemah besar dan bergaya, buat majlis besar-besaran... angkut anak-anak tahfiz, berzikir bersama Maulana-maulana berserban...di Dataran Merdeka dan sebagainya...

    Oh ya...
    - bila nak heret Guan Eng ke Mahkamah? (Mat Toyo dan kawin kain dah)
    - bila PAS nak saman SR... mengenai RM90 Juta yang didakwa..Haji Hadi terima dari Najib?

    Buat malu Islam je?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bab samun duit UMNO/rakyat rm100-200 bilion kau tak komen ke RD? Dah tu parking bawah proksi YTL, Vincent Tan, Ananda dll..... Itu kerja haram dan duit haram. Duit tulah yg agaknya diguna untuk dedak bagi kau makan. Duit tu patut dikembalikan pada rakyat. Kau betulkan ini dulu sebelum pung pang pung pang hal 1MDB yg tak pernah ada bukti tu. Untuk lebih jelas kau baca Malaysia Today, aku tak kuasa nak tulis panjang2.

      Delete
    2. 1205

      Proksi ytl vincent tan ananda... dah puluh tahun sejak zaman madey.. baru skang nak pum pang pum pang yek macai.. sebelum ni ko kat mana macai? Isap nenen lagi?

      Masa tu yg selalu bangkitkn pasal proksi ni pembangkang je... yg korang macai semua tak abih2 ratip itu ini fitnah. Semua bende fitnah.

      Skang ni pun sama la... semua bende pasal mdb fitnah... fitnah bana ko lah... bodoh zaman madey... bodoh jugak zaman jib... takde beza...

      Delete
    3. berbeza bang 1:29 am oi , cukup berbeza ..
      ini abg kena sedar dulu, MENGAPA DAN KENAPA?
      bukannya tak tau, tapi SEMUA RAKYAT tau.

      Dulu, masa proksi berproksi yg abg cakap tu berlaku,
      Madey adalah Presiden UMNO, PM Malaysia.
      Seluruh kuasa ditangan dia bang.
      Dia ada KUASA MUTLAK, dia ada KATA PEMUTUS.
      Berapa ramai dia terajang TPM?
      Berapa ramai pembangkang yg dapat rasa penangannya.

      Selama maa 22 thn tu abang kat mana?
      Abg tak ada buat kecoh2 mcm skrg ke?
      atau abg mmg sokong apa yg ex-PM 22 thn tu buat?
      Jadi abg pun samalah beratib kata semua tu fitnah?

      Skrg abg sokong siapa pulak?
      UMNO atau pembangkang?
      Dan jgn lupa pulak, ex-PM 22 thn tu sebelah pembangkang skrg ye ..

      ex-PM 22 thn tu hipokrit besar tau bang,
      Takkan abg yg bijak ni pun terikut sama ..

      Delete
    4. 733...

      Soalan... ko kat mana 22 tahun tu aku tuju khas kpd macai2 umno bn... so kalau ko macai umno bn patutnye ko boleh jawap... sbb apa? Sbb baru skang nak bising pompang... tak guna sesen pun...

      Oklah... masa pembangkang dan tpm yg kena dgn madey tu... mana dia puak umno bn yg lain? Mana ko? Mana macai lain? Kenapa senyap?

      Jgn tanya aku... aku tak penah sokong umno bn madey...

      Ex pm 22 tahun tu hipokrit ko kata... ya sejak bila ko tau? Atau macai2 lain tau? Baru tahun ni tau? lepas madey dah lama pencen? 36 tahun tu baru tau?...

      Dulu masa 22 tahun dia ada kuasa... skang dah takde... apsal tak seret dia ke makamah? Stakat pompang dalam nih je... sbb tu aku ckp korang nih sembang je lebih lepas 36 tahun...

      Delete
    5. Kalau hingusan lagi tak perlulah dok jadi burung kakak tua tentang apa yang berlaku pada zaman 22 tahun tu. Cubalah pi tanya pada mereka yang hidup zaman tu. Semua berbangga dengan negara. Hidup senang, negara maju. YTL tu diberi hak konsensi sebab dia rakyat Malaysia terkaya. Kalau gomen bayar, rakyat yang kena tanggung. Kalau privatised, nak guna bayarlah. Yang sekarang jual company elektrik tu kat kuasa asing iaitu China, ko dok diam. Jangan nanti 20 tahun baru buat bising pula. Otak ada gunakan untuk berfikir. Jangan guna emosi untuk menegakkan penyamun RM2.6B saja.

      Delete
    6. Kerajaan 'jual elektrik' kat cina tau buat bising ...Pulau Pinang jual tanah kat cina, hkg, singapork, taiwan sambil menghalau Melayu keluor dari Pulau....rilek je anjing kapir lgbt dapigs membisu.

      Delete
    7. Kamu ni masih bermimpi ke anon 1008 atau sebab kau RBA?. 1 dunia dah tahu bahawa tak ada orang samun rm2.6 b tu. Duit tu pak Arab bagi dan bakinya dah pulang balik. Yang ada kes samun menyamun ni yang berjumlah rm100-200 b. Itu betul2 duit rakyat dan perlu dipulangkan kepada UMNO/rakyat.

      Delete
    8. Ini dunia politik, bkn senang beb... bcakap sbgai org luar blh la.. tmbh2 nak jadi PM hari nie.. klu xsesabar najib lingkup la...

      Delete
  6. MANA JING RBA DAPigs ???

    ReplyDelete
  7. Dyana Sofya seorang opportunist yang nak cari jalan singkat untuk jadi YB dengan menjadi barua DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pd aku opotonis lagi yg gelek maut arabistak aritu... berani mati punye gelek...

      Delete
    2. Menyokong kafir harbi pun dah haram. Apatah lagi menjadi barua lagilah lebih teruknya. Dayana mengaji tak ni?

      Delete
    3. Ko apa kisah Dyana ngaji tidak. Kalau ko selera perempuan ngaji kan banyak Dai DAi hodoh kat tv 3 suku tu untuk ko pilih

      Delete
  8. sokong 12:05am madey byk bail out, najib takat ni mano ado.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1231...

      Aku setuju sesangat ngan ko macai bangang... yg jual aset ke komunih china tu apa? Gi mampus...

      Delete
    2. 131 am, anggaplah dia kau bijak, tidak mengapa, tapi;

      pendapat aku kalau kau yg sukarela pergi mampus, rasanya lagi elok, sekurang2nya berkurangan satu manusia yg membuatkan ex-PM diktator 22 thn tu jadi lebih teruk perangainya, dan mungkin berkurangan sikit kemusnahan yg dia akan lakukan.

      Delete
    3. 715...
      Sepatutnye ko tanya la macai lain kat mana diorang masa diktator tu memerintah?

      Ok... dulu bailout.. skang jual aset. Apa beza? Mana korang? Dulu masa madey berkroni ytl ananda vencent tan bagai... mana korang? Skang jibun berkroni jolow... mana plak korang?

      Itu lah aku ckp... bangang dulu kini selamanye?

      Delete
    4. Korang ni pun....kalau nak bertekak dengan anjing kapir lgbt dapigs sekor tu, sampai mampus pun tak habis.
      Anjing tu menjalankan tugasan. Kita layan2 je.
      Kapir dapigs memang suka bela anjing mcm yg sekor tu...kuat menyalak menjalankan tugas.

      Betul tak, Jing 949am? Hujung minggu ko perabih menghasut, menipu, memfitnah dlm blog2. Takde REAL friends ke? Atau mmg ko ketagih tulang babi dapigs macam mat sabutoh?

      Delete
    5. "Ok... dulu bailout.. "

      masa bailout ini bermaharajalela, kau dimana pulak anon 949 am? tengah netek ke? atau tengah belajar bercakap ta ta ta ke? atau kau masih dlm perut mak kau? atau mak bapak kau pun belum kenal antara satu sama lain lagi?

      tanya org lain bukan main pandai lagi nampaknya..

      Delete
    6. 1115

      Aku tak paham la ko nih bangsat...

      Aku dah ckp aku tak penah sokong madey bn umno... apa lg yg ko tak paham nih?

      Yg aku tanya pulak aku tanya macai2 yg masih bn umno selamanye tu... ko masih macai kah?

      Sbb bailout ka jual aset ka... dua2 hal umno bn tu...

      Delete
  9. ini kes samun hak orang melayu...... pemimpin melayu di selangor buat derk je? Penghinaan kepada pemimpin melayu, yg menyatakan mereka adalah lemah mentadbir dan berjuang untuk orang melayu (bukan yang sudah kaya ya seperti mereka, tapi yang masih miskin dan tak berkemampuan).

    an insult to the so called malay leaders but they just ignore it. Maybe they and their families dont feel the pinch buying homes when other malays cant even buy a home (in their so called ancestral land or home country). The malay leaders will only realise when their future families cant afford to buy a single home. At that time it is too late, you cant reverse the time.

    ReplyDelete
  10. Apabila orang melayu bergaduh sesama sendiri makan bangsa lain akan ambil kesempatan. Puak Najib tuduh Tun M balun 100b semasa dia jadi pm dan puak Tun pulak sedang membuktikan Najib songlap berbilion bilion. Yg buruknya nanti adalah parti Umno kerana kedua duanya daripada parti tersebut. Inilah yg dikatakan menang jadi arang dan jalak jadi abu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg lagi bodoh 'Melayu' yg termakan hasutan BATU API kapir harbi utk melaga lagakan orang Melayu.
      Last2 kapir dapigs songlap berbillion harta negeri Pulau Pinang dan Selangor, orang Melayu barua dapigs buat2 tak nampak sebab terlalu bodoh nak menjatuhkan pemimpin Melayu.
      Pemimpin cina kapir songlap, kurang ajar dan biadap,menghina, takde sekor pun kapir dapigs atau mca atau gerakan yg nak menjatuhkan sesama mereka. Tapi bila pemimpin Melayu difitnah, anjing2 'melayu' paling laju nak menjatuhkan pemimpin Melayu Islam. Siapa yg bodoh? ANJING LGBT KAPIR DAPIGS la jawapnya.....(itu pun kalau penghasut batu api dapigs tu bukan sebenarnya kapir yg menyamar 'melayu')

      Setiap kali Islam dan Melayu dihina, barua2 dapigs dapat upah YYAAAAAMMMMMMM SSEEEEEENNNNNGGGGGG!!

      Delete
  11. Dyana tu jadi gundik boleh la.....cakap politik boleh pakai ka ???

    ReplyDelete
  12. Sekarang dyana tu katanya sambung belajar kat london gitu..sapa sponsor... Klau tak cina dap dan pakwe kesayangan zairil.... Semua kata Dyana ni tak boleh pakai..ingat waktu dia naj bertanding pilihanraya kecil...dia ckp dia graduate undang2 padahal baru hbis diploma....klau orang cakap pun menipu tu kategori munafik...so apa2 cakap orang munafik tak boleh percaya

    ReplyDelete
  13. dah diklasifikasikan dap adalah parti israil...jadi sepastinya mereka anti Islam.puak² israil sifatnya menegakkan benang yang basah.syaitan bisu.

    ReplyDelete
  14. Sejuk hati mak bapak dapat anak betina pengkhianat bangsa dan agama mcm ni....di dunia rasa bangga jadi pejuang kapir yg anti Islam. Di Akhirat.....

    ReplyDelete
  15. Dosa kita tanggung sendiriSeptember 4, 2016 at 5:23 PM

    Dosa

    ReplyDelete
  16. Dosa kita tanggung sendiriSeptember 4, 2016 at 5:23 PM

    Dosa antara kita dengan Allah. Kita dah dewasa kita tanggung sendiri. Jangan harap orang lain tanggung dosa kita.

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.