Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Monday, October 31, 2016

KRISIS : SEBAB SEBENAR PENYOKONG KUAT KELUAR PARTI BERSATU PPBM !

Dilaporkan bahawa pemimpin parti Mahathir-Muhyiddin telah membuat ramalan bahawa seorang lagi orang kuat parti UMNO bakal dipecat kerana membangkitkan isu 1MDB.


"Saya tak terkejut kalau beliau (Husni) dipecat sebab kita dapat lihat sudah ada kritikan dibuat selepas persoalan itu ditimbulkan. Perkara lain mungkin menyusul," kata Hamidah Osman.

Nampak sangat yang ahli politik PPBM ini tidak faham dengan kronologi pemimpin-pemimpin yang dipecat. Isunya bukan kerana 'membangkitkan isu 1MDB' tetapi asas utamanya ialah apabila mereka bersekongkol dengan parti lawan termasuk parti cauvinis rasis DAP.

Yang kelakarnya ialah Hamidah Osman tidak pula dapat meramalkan isu besar yang telah berlaku dalam parti beliau sendiri. Beliau tidak dapat meramalkan Khairuddin Abu Hassan akan keluar daripada PPBM  berkuat kuasa serta merta.

Lebih mendatangkan persoalan besar ialah Dr Mahathir Mohamad sendiri tidak tahu yang Khairuddin keluar daripada PPBM padahal Khairuddin dilihat sebagai orang fanatik Mahathir.

Malah, Khairuddin Abu Hassan sendiri dilihat tidak berpuas hati dengan politik dalaman PPBM apabila dilaporkan berkata akan mendedahkan sesuatu berkenaan PPBM jika pemimpin PPBM akan menyerang beliau berhubung tindakannya keluar parti.
“Dan dalam isu ini, saya akan membuat kenyataan yang jelas, tetapi saya nak tengok tindak balas PPBM terhadap saya. Kalau mereka (PPBM) serang saya, saya akan buat satu kenyataan balik yang mendalam.
“Kalau mereka (PPBM) menyerang saya, saya nak bagi amaran, saya akan bercakap sesuatu secara panjang lebar,” kata Khairuddin kepada Antarapos.

Tindakan Khairuddin keluar parti PPBM ini dilihat sebagai mencipta rekod apabila keluar parti politik setelah baru hanya dua bulan menjadi ahli. 

Alasan Khairuddin yang kononnya 'mahu fokus kepada kes-kes Mahkamah yang melibatkan PM Najib' dilihat sebagai alasan remeh yang tidak boleh diterima dan hanya sebagai mengalih pandangan rakyat terhadap krisis dalaman PPBM yang semakin busuk pekungnya. Malah, kenyataan Khairuddin yang akan mendedahkan 'sesuatu' jika diserang balik oleh PPBM juga merupakan satu petanda berlakunya krisis dalaman parti Mahathir-Muhyiddin itu.

Tetapi, apakah yang sebenarnya berlaku hingga menyebabkan Khairuddin keluar parti PPBM, tanpa pengetahuan Dr Mahathir Mohamad?

Ada yang menganggap tindakan Khairuddin ini hanya sekadar wayang dan untuk 'test market' sahaja.

Beliau mungkin tidak puas hati kerana tidak mendapat jawatan dan pangkat yang setaraf dengan 'pengorbanan' beliau dalam pembentukkan parti PPBM sejak dari mula lagi.

Apatah lagi bila Khairuddin dilihat mengaku sebagai salah seorang 'pencetus' kewujudan Deklarasi Rakyat. Beliau mendakwa beliau dan Anwar Ibrahim yang membuat perancangan hingga 'berjayanya' terbentuk Deklarasi itu. Perancangan itu dibuat semasa Khairuddin merengkok di Penjara Sungai Buloh tempat mastautin Anwar Ibrahim. Ironinya, Khairuddin sendiri pernah melabelkan Anwar Ibrahim sebagai  ‘bapak’ kepada segala rasuah dan beliau juga berkata Anwar langsung tidak mempunyai kredibiliti sebagai seorang pemimpin.

Tetapi apabila nama mereka yang dilantik untuk jawatan-jawatan tertinggi dalam PPBM diumumkan, nama Khairuddin tidak ada! 

Mohamed Salleh Bajuri dilantik sebagai Bendahari parti PPBM. Kamarudin Md Nor sebagai Ketua Penerangan. Manakala, Shahruddin Md Salleh pula dilantik sebagai Setiausaha Agung PPBM.

Khairuddin tidak akan mengaku beliau terkilan kerana tidak mendapat tempat dalam kepimpinan tertinggi PPBM. Dan yang timbul sekarang ialah persoalan tentang perhubungan di antara Khairuddin dengan Muhyiddin Yassin, Presiden PPBM. Wujud konfrontasi di antara mereka hingga menyebabkan Khairuddin keluar parti itu?

Sebelum ini, FMT telah melaporkan sikap Tan Sri Muhyiddin Yassin yang didakwa suka membuat keputusan bersendirian mula tidak disenangi ahli dan pemimpin PPBM, menurut sumber dalaman.

Sumber itu berkata ramai ahli menuduh presiden PPBM itu menganggap parti itu milik persendiriannya. Ramai yang kecewa Muhyiddin Yassin tidak mahu berbincang dengan beberapa pemimpin utama, termasuk Mukhriz Mahathir, di samping sikap Muhyiddin yang mengenepikan “orang Mahathir".

Siapakah sumber dalaman ini? Khairuddin Abu Hassan?

Apakah benar Muhyiddin buat parti PPBM sebagai milik persendiriannya?

Lihat di bawah:

1. Shahruddin Md Salleh dilantik sebagai Setiausaha Agung PPBM adalah bekas Setiausaha Politik Muhyiddin Yassin.

2. Mohamed Salleh Bajuri dilantik sebagai Bendahari Agung PPBM juga ada hubungan dengan Muhyiddin Yassin. Menurut 4-Traders.com :
Mr. Mohamed Salleh bin Bajuri is Trustee & Treasurer at Tan Sri Muhyiddin Charity Golf Foundation. He is on the Board of Directors at Tan Sri Muhyiddin Charity Golf Foundation.
2 jawatan terpenting dalam PPBM telah diisi oleh kroni Muhyiddin Yassin!

Dan memang benar, parti PPBM sedang menghadapi krisis dalaman parti yang semakin terserlah dan tidak dapat lagi disembunyikan.

Baca seterusnya : http://novandri.blogspot.com/2016/09/pergolakan-dalaman-parti-muhyiddin.html



SHARE ARTICLE :


49 comments:

  1. Khairuddin kluar xda ape sbb wajah boboi dah mcm khairuddin dah... blh nmpk bjuang utk parti baru mmg susah..

    ReplyDelete
  2. Takut la tuuuuu...
    Apa2pun UMNO dlm ketakutan sekarang.
    Bukan setakad nanah...tapi..dah jadi bangkai berulat.
    Busuknya semesta alam.
    Itupun msh nak sembunyi2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eeeeeeeee..... takutnye...

      Delete
    2. alamakkkk...takutnya...

      Delete
    3. Eeee takutnya.......lawak la kamu ni...

      Delete
  3. Ko nak masuk neraka ka!@@@

    ReplyDelete
    Replies
    1. uuuuuhhh takutnyerrrrr

      Delete
    2. Soalan maut nie... mcm dia ahli syuga la plk... sy doakn semua akan masuk syurga... neraka jgn sebut la sbb terlalu siksa...

      Delete
    3. neraka untuk sah peliwat dan pengikutnya

      Delete
  4. 2 jawatan penting SUA & bendahari PPBM lebih baik kelayakannya, lebih elok reputasinya berbanding 2 jawatan yg sama dalam umno. SUA umno ku nan? DBKL sendiri terpalit isu rasuah. Ku nan siap backing timbalan pengarah dbkl tersebut. Bila ditanya soal isytihar harta..apa reaksinya? Keluarga saya mungkin diculik jika saya isytihar harta..kahkahkah. Salleh keruak bendari umno? Asalnya terpinggir, jadi blogger ampu najib. Bila dah takde pilihan, najib lantik dia jd menteri. Berdendam dgn tun sbb hanya 2 tahun dilantik KM sabah. Khairuddin patut tau cermin diri.

    ReplyDelete
  5. Taraf tak sama... dia hanya gurkha ad hoc basis... not more not less...

    ReplyDelete
  6. Khairuddin cuma setaraf kucing kurap bagi Mahataik

    ReplyDelete
  7. Uiikkk ..... mana sibertroopers Madey & Mudin ???

    Takkan dpt gaji buta kot??

    ReplyDelete
  8. Fuck Blogger and idiot Anjjng Najib!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe....Macam sakit hati je.

      Bos kapir tak bagi tulang ke hari ni?

      Delete
    2. HAHAHAHAHAHA ....

      Delete
  9. Ape nak buat tu je yg ade....hampeh pun hampehle....pahlawan cangkol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senang cerita... Parti yang ditubuhkan kerana dendam...kerana untuk hal peribadi tak kan bertahan lama...tengoklah...

      Delete
  10. Kalaulah ditakdirkan tun mahathir meninggal dunia dlm masa terdekat, apa nk jadi dgn parti bersatu ni.... mcm keretapi takde kepala la jawabnya.

    ReplyDelete
  11. Gula naik, Gas Masak naik, Tepung gandum naik, Minyak Masak naik, Letrik Naik, Tol Naik, Bila Najib nak jatuh. Kena tipu hidup-hidup dengan BN. Adakah lagi orang bodoh nak undi BN dalam PRU14. Jadi, tak perlu sibuk sangat dengan PPBM, patutnya sibukkanlah diri anda untuk menyelamatkan BN yang makin hari makin menggila.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amat malang bagi BN mempunyai seorang presiden yang sangat bodoh dan baghal seperti Najib. Mungkin dia berasal dari golongan bangsawan kononya membuatkan dia gagal untuk memahami keperitan orang biasa. Rasanya, Najib sudah pasti menempah batu nisan untuk BN. Orang BN patutnya berbangga sebab BN yang memerintah semenjak merdeka boleh dihancurkan sepenuhnya oleh Najib. Tahniah kepada Dr Mim, jangan jadi gila seperti Ahmad Husni pulak. Dulu bukan main jadi jurucakap kepada Najib dan bermati-matian membela Najib, teriba saja apa yang dibangkitkan oleh orang ramai pula menjadi soalannya kepada kerajaan dalam parlimen. Ini bukan main-main tapi benar-benar serius memberitahu bahawa sudah tiba masanya untuk kita menguburkan BN untuk selama-lamanya.

      Delete
    2. Kalau ambik budak tadika jadi presiden pun mungkin akan membawa BN kehadapan lebih baik dari si mangkuk hayun yang bernama Najib ni.

      Delete
    3. Kalau ikut law of demand and supply, harga naik jika permintaan naik tetapi produktiviti x naik atau berkurangan. Memandangkan penduduk dunia yg sememangnya semakin bertambah...memang lah permintaan juga bertambah. Malaysia 10 tahun yg lalu baru 20 juta, sekarang 30 juta rakyatnya. Jadi kenaikan harga boleh berlaku bila2. Tulah sebagai manusia kena bijak merancang dan sesuaikan diri dengan keadaan.

      Baru ni BLR diturunkan, menyebabkan faedah pinjaman juga turun. Ini amat melegakan.

      Delete
    4. ambik ko anon 11:22 pun apa salah.... lagi maju sampai masuk gaung.

      Delete
  12. Kalau menteri penting macam Ahmad Husni pun boleh lepas semua jawatan kerana tak sanggup nak bersekongkol dengan Najib perasuah ni lagi, apalah sangat setakat penyokong tepi jalan UMNO ni. Sampai bila sanggup kita buat kerja bodoh membela Najib yang semakin hari semakin teruk menjahanamkan negara dan kehidupan rakyat. Tahniah kepada yang masih nak mengundi UMNO sebab harini dapat kenaikan harga Petrol & minyak masak dengan alasan bodoh menteri-menteri UMNO. Cukup-cukuplah memperbodohkan rakyat. Najib dengan bangga mendabik dada mengambil langkah yang tak populis, tapi adakah keadaan negara dan rakyat makin baik? Kejatuhan matawang tidak dapat dibendung lagi, kerajaan yang dipimpin BN masih sibuk mengisi tembolok masing-masing macam tak ada apa berlaku. Jadi, kalau nak memburukkan PPBM demi untuk mentup kelemahan pemimpin UMNO, boleh lupakan sajalah kerana tak semua rakyat bodoh. Cubalah blogger-bloger UMNO buat artikel yang boleh membuatkan orang memuji langkah-langkah yang dibuat oleh kerajaan demi membangunkan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Husni lepas jawatan sebab x tahu buat kerja sehingga memelukan Najib sebagai bosnya. Dah tu anak dia x dapat projek tambahan jalan...ha ha ha terlepaslah projek rm2 bilion...keciwalah tu agaknya....

      Delete
    2. merajuk la tu....semua yang letak jawatan atau kena pecat....sebab dedak dah habis atau dah tak dapat dedak. semua kerana tembolok sendiri aje.
      cakap2 dan tunjuk alim cuma tunjuk2 aje...tak caye? tanya yidin redho ngan nika.

      Delete
  13. Masih mengeluh tak sudah2....tertunggu-tunggu 'malaikat' menggantikan
    Najib....yg pasti bukan situa bangka madey bukan juga sisembam yiddin,
    Hatta siboboi pun bukan.Siboboi budak baik sanggup serahkan jawatan mb
    demi mengejar jawatan pi em yg tak kunjung tiba...jauh panggang dari
    api sikatak ngan 6 kotak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang bukan masa nak ganti PM sebab Najib masih relevan lagi. Ini masa dia mengemudi negara. So far so good. Yg bising tu pembangkang dan macai2nya... Mereka juga barua Yahudi, so can get loss...

      Delete
    2. Ye, saya setuju. Biar cepat sikit k'jaan BN jatuh. Najib memang paling bijak, sebab tu la harga minyak Msia naik walaupun harga dunia sedang turun.

      Delete
    3. Ni bebudak ni...... pérgi tanya indo... brunwu ngan singapore gaks.... India pun bleh.... tanya berapa harga minyak dia.....turun ker idak..... kalau tyrun cuba tanya ada cecah sepaeuh ker idak.... beo nak kasi tau ni.... masa gomwn subsidikan minyak ni.... harga minyak kat malaysia lebih kurang cegitu gaks.... tp tak lah bawah RM1.60..... pastu bila takdwr subsidi haega minyak naik sikit.... rakyat bising. Bila harga minyak mentah jatuh di pasaran..... rakyat kata harga patut turun. Tp bila kerajaan dah buka pada harga pasaran terbuka.... naik org tak kata.... tp bila naik depa mulalah di kata..... alasan harga minyak mentah masih rendah di pasaran..... aloooiooo..... itu harga minyak mentah..... hangpa tak kira ker kos memproses.... kos tukaran matawang.... kos pengeluaran.... permintaan dan penawaran bagai. Tolonglah weiii.... bujak sikitlah sebab rakyay negara lain terus kena bayar minyak lebih tinggi dari kita..... oernah anbik tau tak kenapa?..... gi study.... setidak2nya sykurlah di sebalik musibah yang Allah turunkan buat masyarakat seluruh dunia.... sebut Innalillah.... tp sebauknya bila minyak turun ker jgan lupa sebut Alhamdulullah.....InshaAllah.

      Delete
    4. Ni bebudak ni...... pérgi tanya indon... thailand ngan singapore gaks.... India pun bleh.... tanya berapa harga minyak dia.....turun ker idak..... kalau turun cuba tanya ada cecah separuh ker idak.... beb nak kasi tau ni.... masa gomen subsidikan minyak ni.... harga minyak kat malaysia lebih kurang cegitu gaks.... tp tak lah bawah RM1.60..... pastu bila takder subsidi harga minyak naik sikit.... rakyat bising. Bila harga minyak 'mentah' jatuh di pasaran..... rakyat kata harga patut turun. Tp bila kerajaan dah buka pada harga pasaran terbuka.... harga minyak di pam turun org tak kata ... wat derk jer.... tp bila naik gomen mulalah dikata..... alasan harga minyak mentah masih rendah di pasaran..... aloooiooo..... itu harga minyak mentah..... hangpa tak kira ker kos memproses.... kos tukaran matawang.... kos pengeluaran.... kos pengangkutan....ini semuanya kekal, kalaupun tak meningkat. Belum ambil kira permintaan dan penawaran bagai. Tolonglah weiii.... bijak sikitlah sebab rakyat negara lain terus kena bayar minyak lebih tinggi dari kita..... pernah ambik tau tak kenapa?..... gi study.... setidak2nya sykurlah di sebalik musibah yang Allah turunkan buat masyarakat seluruh dunia.... sebut Innalillah.... tp sebaiknya bila minyak turun ker jgan lupa sebut Alhamdulullah.....InshaAllah.

      Delete
    5. Ni bebudak ni...... pérgi tanya indon... thailand ngan singapore gaks.... India pun bleh.... tanya berapa harga minyak dia.....turun ker idak..... kalau turun cuba tanya ada cecah separuh ker idak.... beb nak kasi tau ni.... masa gomen subsidikan minyak ni.... harga minyak kat malaysia lebih kurang cegitu gaks.... tp tak lah bawah RM1.60..... pastu bila takder subsidi harga minyak naik sikit.... rakyat bising. Bila harga minyak 'mentah' jatuh di pasaran..... rakyat kata harga patut turun. Tp bila kerajaan dah buka pada harga pasaran terbuka.... harga minyak di pam turun org tak kata ... wat derk jer.... tp bila naik gomen mulalah dikata..... alasan harga minyak mentah masih rendah di pasaran..... aloooiooo..... itu harga minyak mentah..... hangpa tak kira ker kos memproses.... kos tukaran matawang.... kos pengeluaran.... kos pengangkutan....ini semuanya kekal, kalaupun tak meningkat. Belum ambil kira permintaan dan penawaran bagai. Tolonglah weiii.... bijak sikitlah sebab rakyat negara lain terus kena bayar minyak lebih tinggi dari kita..... pernah ambik tau tak kenapa?..... gi study.... setidak2nya sykurlah di sebalik musibah yang Allah turunkan buat masyarakat seluruh dunia.... sebut Innalillah.... tp sebaiknya bila minyak turun ker jgan lupa sebut Alhamdulullah.....InshaAllah.

      Delete
    6. diorang kalau bolih nak free...

      dulu suroh apongkan harga minyak. sekarang melalak pulak. serba tak kena dibuatnya.

      Delete
    7. Betul tu. Kita rakyat kena pandai jimat cermat utk menambah kewangan negara supaya Najib & keluarga boleh berbelanja & pegi jalan2.

      Delete
  14. aku jadi pusing sbb pening

    ReplyDelete
  15. minyak kat UAE naik, minyak kat Qatar naik, minyak kat Afrika Selatan pun naik bulan November ni. Ini mesti sebab najib tak pandai urus ekonomi sampai negara lain pun kena tempias nya....

    ReplyDelete
  16. Ada lagi yang sanggup dok jilat Najib bodoh ni.

    ReplyDelete
  17. Ahmad Husni membocorkan rahsia kerajaan dalam palimen. Lawak gila. Kerajaan itu namanya Najib saja. Menteri kewangan pun tak tahu pasal 1MDB, bila pula 1MDB ni jadi keputusan kerajaan. Atas pada Menteri Kewangan kedua cuma Najib saja. Tapi kalau dia pun dok tanya pasal 1MDB, maksudnya 1MDB tu dibuat sorang-sorang oleh Najib sajalah. Najib adalah kerajaan sorang-sorang kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Husni ke, Yidin ke, Mukris ke, Shafei ke atau siapa2 saja penjawat awam atau bekas penjawat awam yg langgar OSA perlu didakwa di mahkamah.

      Delete
    2. Husni ke, Yidin ke, Shafie ke atau siapa2 penjawat awam atau bekas penjawat awam yg melanggar OSA, paerlu didakwa di mahkamah.

      Delete
    3. Anon 415 bodoh ulang skrip dari UMNO yang sudah ditarik balik. Cubalah suruh hakim UMNO saman Ahmad Husni. Dia cakap dalam parlimen. Sebenarnya 1MDB ni lagi tinggi dari OSA. Tak boleh cakap pasal 1MDB. Itu boleh memalukan Najib dan nampak sangat kebodohan Najib setelah diperbodohkan oleh Anak tirinya dan kawan-kawan subahatnya.

      Delete
  18. Blogger upahan Najib ni mungkin lebih faham pasal 1MDB ni. Jangan pula bila Najib dah berhenti bagi habuan, depa pula akan mula tanya pasal 1MDB ni. Dulu Ahmad Husni jadi jurucakap Najib pasal 1MDB, siap masuk TV. Kenapa lepas bertahun, dia pula keliru pasal kes 1MDB ni? Malu gila le dengan perangai orang UMNO ni. Blogger-blogger upahan ni, lagak saja macam pandai tapi sekor-sekor macam tong kosong saja.

    ReplyDelete
  19. Rasanya dia x keh pegang jawatan kan sbb muflis...

    ReplyDelete
  20. Sejarah tak pernah menipu..parti2 serpihan UMNO tidak pernah bertahan
    lama..parti Negara dan S 46 contohnya
    gagal akhirnya..

    ReplyDelete
  21. Jgn cakap merapu..akuilah PM Najib. masih PM terbaik Malaysia yg sukar
    di tandingi..hidup PM Najib !

    ReplyDelete
  22. Mideen belum2 dah main kroni..sebab itulah Khairuddin keluar parti..

    ReplyDelete

FOLLOW BLOG MiM

ARTIKEL TOP MINGGU INI.