Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Tuesday, November 29, 2016

FIDH : PRO - LGBT & KAHWIN SAMA JANTINA SOKONG KARTUNIS ZUNAR !

Rupa-rupanya. ada pertubuhan hak asasi manusia antarabangsa dinamakan Persekutuan Antarabangsa Untuk Hak Asasi Manusia (FIDH) yang telah mengecam tindakan dikenakan ke atas kartunis Zunar yang ditahan di Pulau Pinang Sabtu lalu.


Presiden FIDH Dimitris Christopoulos dalam satu kenyataan telah masuk campur dalam urusan negara Malaysia yang berdaulat ini apabila 'menyeru kerajaan "menamatkan serta-merta gangguan ke atas Zunar dan menggugurkan semua pertuduhan terhadapnya".

Untuk rekod, penahanan Zunar dibuat mengikut Seksyen 4 (1) (c) Akta Hasutan 1948 dan siasatan juga dijalankan di bawah Seksyen 504 Kanun Keseksaan.
Seksyen 4.
(1) Mana-mana orang yang—
 (c) mencetak, menerbitkan, menjual, menawarkan untuk dijual, mengedarkan atau mengeluarkan semula apa-apa penerbitan menghasut;

apabila disabitkan, boleh bagi kesalahan kali pertama didenda tidak melebihi lima ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi tiga tahun atau kedua-duanya dan, bagi kesalahan yang kemudian, boleh dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi lima tahun; dan apa-apa penerbitan menghasut yang didapati dalam milik orang itu atau yang digunakan sebagai keterangan dalam perbicaraannya hendaklah dilucuthakkan dan boleh dimusnahkan atau dilupuskan dengan apa-apa cara lain sebagaimana yang diarahkan oleh mahkamah.
Seksyen 504
Dengan sengaja mengaibkan dengan niat hendak membangkitkan pecah keamanan.
Ironinya, FIDH juga adalah satu pertubuhan antarabangsa yang menyokong LGBT. Mereka juga berusaha bersungguh-sungguh untuk memastikan orientasi jantina sesat ini mendapat tempat di setiap negara dalam dunia ini. Pertubuhan songsang ini juga bersetuju lelaki mengadakan hubungan kelamin dengan lelaki yang lain.


Bukan itu sahaja, FIDH juga memperjuangkan perkahwinan sama jantina supaya lelaki boleh berkahwin dengan lelaki dan wanita boleh berkahwin dengan wanita dengan sah.
FIDH and its partner organisations intervened in cases relating to equality with respect to family (the legal recognition of same-sex couples and adoption) and discrimination based on sexual orientation (asylum seekers and the articulation with freedom of belief)
FIDH juga merupakan salah satu pertubuhan songsang antarabangsa yang menyokong supaya Anwar Ibrahim dibebaskan daripada kesalahan meliwat Saiful Bukhari.

Malah, konsep FIDH tentang agama juga jauh menyimpang daripada Perlembagaan Malaysia yang merdeka dan berdaulat ini. Mereka mahukan kebebasan untuk beragama dan mengembangkan agama.

Padahal, Perkara 11 (Kebebasan beragama) dalam Perlembagaan Malaysia yang jelas menyatakan :
(1) Tiap-tiap orang berhak menganuti dan mengamalkan agamanya dan, tertakluk kepada Fasal (4), mengembangkannya 
(4) Undang-undang Negeri dan berkenaan dengan Wilayah-Wilayah Persekutuan KualaLumpur, Labuan dan Putrajaya, undang-undang persekutuan boleh menngawal dan menyekat pengembangan apa-apa doktrin atau kepercayaan agama di kalangan orang yang menganuti agama Islam.
Terdapat kawalan dan sekatan untuk mengembangkan agama lain di kalangan orang Islam seperti termaktub dalam Perlembagaan negara. Konsep agama FIDH ini serupa dengan Perlembagaan parti DAP. Fasal II (Matlamat-matlamat) Perlembagaan parti DAP perenggan 4 :
4. Mengiktiraf kebebasan beragama sebagai hak asasi yang merangkumi kebebasan pelbagai agama daripada diancam oleh undang-undang yang bersifat menindas dan akta-akta yang berunsur diskriminasi;
Bukan sahaja serupa dengan FIDH, Perlembagaan DAP ini ternyata telah melanggar dan menghina Perlembagaan Malaysia!


SHARE ARTICLE :

36 comments:

  1. PEMBANGKANG MMG SOKONG GAY & LIWAT MAA ... HEHEHE.

    ReplyDelete
  2. Tahan jangan tak tahan zunar ni. Karton nya pun bukan lah ada kelas sangat....macam karton orang bodoh je.

    ReplyDelete
  3. DAPig memang KEPARAT !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi Neraka (BN) memang SERIYALLLLLLLLLLLL

      Delete
    2. Bro, Anjing ternakan dapigs dan anjing LGBT....orang yg sama.

      Delete
    3. Benda dah jelas... al-quran cite pnjng lebar kisah kaum nabi lut... dan akhir zaman ianya akan dtg kmbali... yg sokong tu kira mcm berani lawan Allah... taubat la... tahan kencing 2 hari pun xblh...

      Delete
  4. Yg sokong penjenayah dan perasuah no 1 dunia...macammana..neraka jahanam la tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lim guan eng tu yg rasuah... 302 juta utk kertas kerja, jual tanah milik rakyat penang... utk projek halau org melayu....

      Delete
  5. Surah Al Ma'idah ayat 57:
    "Wahai orang-orang yang beriman janganlah kamu mengambil orang-orang yang menjadikan ugama kamu sebagai ejek-ejekan dan permainan dari orang-orang yang telah diberikan kitab sebelum kamu dan orang-orang kafir musyrik itu menjadi penolong-penolong,dan bertaqwalah kepada Allah,jika kamu benar-benar orang yang beriman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nape mcm lari topik ja... buh la kisah nabi lut yg jelas pasai lgbt...

      Delete
  6. Alahai Jing LGBT DAPIGS ....perjuangan LGBT dan kapiaq ko memang tak berkesudahan.

    ReplyDelete
  7. Aikkkk ...... mana jing RBA DAPigs ???

    Tidoq ka ???

    ReplyDelete
  8. Ini standard seorang doktor menulis? apa isunya? Mabuk ke? Apa kena mengena dgn pembangkang? Apa kena mengena dgn rakyat? Makin lama makin bodoh. Chauvinis, lgbt, ladang babi. Ada banyak lagi isu kalau doktor gila ni nak perjuangkan. Barua taknak mampus masa accident dulu. Doktor gila ni tunjukkan kebodohannya, anjing2 umno yg lain ikut mengiyakan aje tanpa berfikir..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuhan yg tntukan jadi gila jgn isau... hari normal esok gila.. kun fayakun... org yg selalu mintk org jadi gila @ suka sgt sebut gila... dia akn dpt... jnji Allah itu jelas...

      Delete
  9. Takdir Allah pada novandri bin hassan ..hilang upaya fizikal...tangan hancur..tak boleh lagi jadi doktor..hilang taraf sosial sebagai doktor..mana ada doktor dimalaysia..jadi pencacai manusia2 begong macam aziz rahim dll..kini Allah jadi manusia bernama novandri bin hassan ini..hidup penuh kekecewaan..penuh dgn makihamun..rasanya perlu pi test mental di hospital sakit jiwa....siaannnnn..

    ReplyDelete
  10. Ada sorang kawan..lepasan penang free..juga sorang dr perubatan..ada klinik sendiri..aktif dgn aktiviti kemanusiaan palestin..syria..sekolah tahfiz..yg manusia bernama novandri bin hassan ni sedang ditarik kemuliaan dan taraf sorang doktor perubatan oleh Allah...siannnnnn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulisan mcm wali tuuu...

      Delete
  11. Kalau ko setaraf papagomo..parpukari..azizrahim..puak2 yg sijil pun malu nak bagitau pada tadika..teruskan..kita pakat2 gelak saja..sesuai dgn lavel akademik depa..cuma minta pru akan datang...ko dicalun kan sebagai adun atau ap di pp...baru standard bhaiiii...

    ReplyDelete
  12. Undang2 didahulukan, kepentingan rakyat majoriti hendaklah dijaga.

    ReplyDelete
  13. Tukaran matawang USD sudah RM4.4623, tak perlulah kerajaan dok sibuk jaga bontot orang, fikirkan macamana nak uruskan ekonomi negara dengan baik lagi baguslah. Ada blogger upahan pun tak berguna, hari-hari keluar artikel sampah saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang bodoh tahap mksimum.. klu xtahu pasai mata wang duk diam2...

      Delete
    2. Matawang zaman Najib ni macam stock market pula boleh turun sampai 50%. Bodoh macam Najib jugak. Cash is King dah tak boleh pakai zaman Najib ni. Najib dapat USD687, lagi jatuh ringgit, lagi banyak nilai derma tok arab tu dlm RM.

      Delete
    3. Anon 2:54. Kena pi ambik kursus apa untuk belajar pasai Matawang ni? Memang susah agaknya nak belajar pasal matawang ni. Itulah sebab ramai yang tak faham macamana duit 1MDB kena sebat. DOJ pun sampai tak faham macamana MO1 boleh sebat duit negara sendiri, duit hutang pulak tu.

      Delete
    4. Mata Wang pun xreti... M.Wang xda nilai Sbb kertas biasa.... Nilai dia akn Turun naik bdasar byk fktor utamanya ekonomi, kamanan, dlain2... Knape xtmbt.. Mudahnya cmnie klu kdai tu ttapkn harga tnggi... Krg Org masuk klu kdai tu harga ikut suasana smasa... Ramai la Org masuk... Ape lebih nilai jatuh...1. Plncong, plabur ramai masuk.. 2. Cina2 dap xkan kluar negara joli... Klu blnja dlm negara xjejas ape2...

      Delete
    5. Matawang pun xreti... Matawang tu kertas kosong xda nilai... Islam suruh guna emas baru xjatuh... Bila xda nilai.. Ia akn Turun naik ikut ekonomi, situasi semasa...

      Delete
  14. Ia ke anon 1032. Pasaran mana yg kau rujuk? Difahamkan menurut BNM, rm tak diniagakan di luar negara sejak 1998. Jika ada itu adalah perniagaan haram. Kau rujuklah BNM dulu sebelum kau gebang sana sini tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ringgit hanya ditambat dan tidak boleh diniagakan di luar negara pada Sep 1998 pada kadar RM3.80 di zaman Tun M. Oleh kerana terlebih yakin oleh kerajaan selepasnya, tambatan tersebut telah dihapuskan pada Julai 2005 di zaman Pak Lah. Bila masa pula rm tak boleh diniagakan di luar negara lagi?

      Delete
    2. Anonymous nov. 30 1.18pm - nampak sangat anda ni outdated dgn situasi terkini tentang BNM regulations. Tapi masih jugak berhajat nak komen ttg isu yang anda sendiri pun ketinggalan zaman. So sad.

      Delete
  15. Kesimpulan dari membaca artikal Malaysia Today, antara musuh utama Melayu/BN/negara ialah mahadir sejak dari zaman Abdullah Badawi lagi. Ia memang dahsyat. Semuga Najib dapat perbetulkan keadaan ini, amin.

    ReplyDelete
  16. Anon 1:18. Ko masih bermimpi lagi kot? Ini kadar tukaran dari BNM sendiri. Harini RM4.466.

    http://www.bnm.gov.my/index.php?ch=statistic&pg=stats_exchangerates

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mata wang tu ape... tlg la fhm.. kena tgk ekonomi la beb... nape najib xtmbat sbb dia cerdik... blh ja klu dia nak tmbt...

      Delete
    2. Memang Najib tu cerdik pasal mawatang, pasal tu tok arab bagi RM2.6B, ditarik habis semua subsidi, dikenakan GST. Kalau ko pandai sangat, biarlah matawang lepas RM5, kita tengoklah akibatnya.

      Delete
  17. KUALA LUMPUR: Perwakilan Puteri Umno Pahang hari ini menyampaikan pesanan keras kepada kerajaan, mendesak pemimpin berhenti menutup kebenaran mengenai ekonomi negara.

    Norsarfinaz Mohd Azman berkata kerajaan juga sepatutnya berhenti memandang rendah kebijaksanaan golongan belia hari ini.

    “Kami semua intelek tinggi. Jangan tipu kami. Kalau ekonomi tak bagus, cakap tak bagus. Jangan cakap ekonomi masih okay tapi kami nampak kawan-kawan diberhentikan kerja dan harga barang rumah naik,” katanya ketika membahaskan usul agama di perhimpunan Puteri Umno di PWTC di sini hari ini.

    Hadir mendengar ucapannya ialah pemangku Timbalan Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

    Norsarfinaz yang juga ketua Puteri Umno Bahagian Jerantut meminta Zahid mendengar rayuannya supaya kerajaan berhenti melindungi kebenaran daripada rakyat, sebaliknya beritahu mereka supaya tindakan sewajarnya dapat diambil.

    Beliau turut meminta supaya masyarakat umum diberi peluang membantu menyelesaikan masalah itu.

    “Kami tahu bukan Malaysia saja berdepan kesukaran kewangan. Ia masalah yang menjejaskan seluruh dunia.

    “Jadi berterus terang dengan kami dan biar kami bekerjasama dengan kerajaan menangani isu ini,” katanya.

    Dengan nada sinis, Norsarfinaz berkata dalam kerajaan menasihati rakyat berjimat dengan melancong dalam negara, sekurang-kurangnya pastikan destinasi itu cukup menarik untuk dikunjungi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tgk tu.."jangan tipu kami". Brapa banyak kali dah pimpinan negara tipu rakyatnya?? Sampaikan puteri umno sendiri tak sanggup terima & terpaksa suarakan dlm PAU 2016. Yang tak serik2 ikut perangai menipu ni termasuk la novandri hassan.

      Delete
  18. Nama pun puteri, budak-budak baru grad memang semangat bergelora. Bila dah dapat laki kena urut tengkok, hilanglah geloran yang meruntun-runtun. Tak percaya tanya Nurul Izzah.

    ReplyDelete
  19. Berucap ketika membahaskan ucapan dasar presiden Umno, Timbalan Ketua Umno Maran Datuk Shahaniza Shamsuddin membangkitkan pelbagai masalah warga Felda, terutamanya isu perumahan generasi kedua dan himpitan kos sara hidup.

    Beliau juga membangkitkan masalah penangguhan pembayaran pembelian sawit kepada peneroka.

    "Kerana kami warga Felda bukanlah tikus makmal yang boleh dijadikan bahan uji kaji.

    "Masalah di Felda mestilah diselesaikan segera.

    “Yang paling mustahak diselesaikan, isu pembelian buah kelapa sawit yang mana pembayarannya sering di tangguhkan sehingga tiga ke empat minggu," kata Shahaniza.

    Untuk itu, pemimpin wanita akar umbi itu juga menyeru Felda mencari ikhtiar bagi membaiki aliran tunainya.

    "Carilah, baiki aliran tunai supaya pembayaran pembelian buah sawit boleh dibuat serta merta.

    “Selain daripada isu tersebut hendaklah diselesaikan juga isu penyata hutang tanam semula dan sara hidup Felda Technoplan yang membebankan dan tidak dikemas kini," kata Shahaniza.

    Pemerintahan BN boleh berakhir

    Shahaniza berkata, beliau bimbang undi protes akan berlaku pada pilihan raya umum ke-14 akan datang jika hal-hal yang berbangkit tidak diambil tindakan segera.

    "Jika diandaikan pembangkang mampu menambah 23 kerusi parlimen di kawasan Felda maka berakhirlah era pemerintahan BN yang ditunjangi Umno.

    ReplyDelete

FOLLOW BLOG MiM

ARTIKEL TOP MINGGU INI.