Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Friday, November 25, 2016

KARTUN HINA PM NAJIB DITURUNKAN !

Sungguh memalukan dan kebudak-budakkan apabila Lim Guan Eng DAP yang berjawatan Ketua Menteri Negeri telah merasmikan satu pameran kartunis Zunar di KOMTAR Pulau Pinang sebentar tadi.


Zunar pula seperti mahu memperbodoh-bodohkan rakyat Pulau Pinag dengan berkata kononnya karikatur-karikatur itu 'bukan bersifat politik, sebaliknya lebih kepada kartun rakyat'.

Come on .... Zuhar. Jangan hendak berbohong. Kita semua tahu kiblat politik kamu yang kuning kotor menyokong Pembangkang.

Lim Guan Eng sebagai Ketua Menteri negeri pula sepatutnya bersikap profesional dan tidak berpolitik setiap masa dengan menyokong pameran yang mempamerkan karikatur-karikatur yang turut menghina Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.


Cuba bayangkan jika kerajaan Persekutuan berfikiran sempit seperti ini dan mengadakan pameran karikatur Lim Guan Eng pula di Putra Jaya.

Jangan kita lupa 'Banglo No Swimming Pool' . 'No Rain No Banjir' dan pelbagai lagi kata-kata Lim Guan Eng yang boleh dijadikan bahan karikatur untuk dipamerkan tetapi MiM yakin Perdana Menteri tidak kebudak-budakkan seperti kroni tegar Kit Siang DAP.





Mujurlah Pemuda UMNO Pulau Pinang telah hadir dan berbincang dengan Zunar sebelum rakyat Pulau Pinang bertindak balas merampas dan menurunkan sendiri karikatur-karikatur berbau fitnah milik Zunar itu.

Kartun-kartun itu diturunkan. Lihat video di bawah:



SHARE ARTICLE :

83 comments:

  1. Rafizal perangai samseng nak tunjuk gangster..ptuihhh. Pemuda umno ke pemuda kimma?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anjing RBA DAPig dah masuk menyalak !! Bagus ... bagus.

      Nah ambik tulang babi ni.

      Delete
    2. Pmbangkang dah xda isu... tahniah najib.. aku dah kata dekat nak mgundi najib lipat sat ja.. semua sokong dia

      Delete
    3. Untung Najib. Dia dapat pahala percuma lagi, dari Zunar. Rakyat yg faham, perbuatan Zunar tu merujuk kepada dirinya sendiri yg mempunyai peribadi teramat jelek. Tapi kalau boleh, Najib samanlah si Zunar ni. Budaya menghina bukan hak asasi manusia dn perlu dibenteras. Contohilah Datuk Jahara dalam isu nenek rasis.

      Delete
    4. GEORGE TOWN: Kartunis Zunar ditangkap kerana pelanggaran keamanan di bawah Kanun Keseksaan dan Akta Hasutan, kata peguamnya R S N Rayer.

      Rayer berkata polis mungkin akan memohon perintah reman esok.

      “Saya tidak boleh mengatakan apa-apa lagi pada masa ini. Apa yang saya boleh katakan, Zunar ditangkap dan polis sedang memproses kertas seperti dikatakan,” kata Rayer ketika dihubungi.

      Ketua Polis Daerah Timur Laut Mior Faridalathrash Wahid ketika dihubungi bagi mendapatkan maklum balas, mengesahkan Zunar ditahan di Balai Polis Daerah Timur Laut di bawah Seksyen 4 (1) (c) Akta Hasutan 1948.

      Semalam, beberapa ahli Pemuda Umno Pulau Pinang menuntut Zunar menurunkan lukisannya yang dipamerkan di ruang legar Komtar.


      Ahli-ahli Pemuda Umno Pulau Pinang berkata, mereka mendapati lukisan Zunar menyinggung perasaan kerana menggambarkan perdana menteri dan pemimpin negara lain dalam keadaan yang buruk.

      Ketua Pemuda Umno Nibong Tebal Mohd Norhiesam Ismail membuat laporan polis tidak lama selepas itu dengan mendakwa lukisan Zunar mengganggu keamanan rakyat Malaysia amnya.

      Norhiesam berkata ia sesuatu yang tidak boleh diterima bagi Zunar kerana menggambarkan pemimpin negara seperti Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dalam apa-apa cara.

      Ketua Pemuda Umno Nibong Tebal Mohd Norhiesam Ismail membuat laporan polis sejurus itu dan berkata lukisan Zunar mengganggu keamanan rakyat Malaysia amnya.

      Norhiesam berkata, ia sesuatu yang tidak boleh diterima untuk Zunar berbuat demikian terhadap pemimpin negara seperti perdana menteri.

      Zunar atau nama sebenarnya Zulkiflee Anwar Ulhaque, juga mendakwa kira-kira 30 orang yang mengerumuninya adalah ahli Umno, dan terpaksa membatalkan pameran atas sebab-sebab keselamatan.

      Pameran itu sepatutnya berlangsung sehingga Ahad ini.

      Delete
  2. pullquote_left]Blogger dan Facebooker PR banyak mengutuk dan doa blogger MIM Novandri yg dianggap menerima balasan atas tindakan penulisan yg berbau lucah dan menfitnah beliau. Mrk rata rata menganggap ini adalah balasan tuhan ke atas beliau.

    Kepada penulis kita seharusnya tidak menyorakkan bala yg menimpa seseorang kerana kita tawaduk dan tidak tahu nasib diri sendiri kelak. Hidup mesti sentiasa beringat asal usul kita hanyalah sang berudu halus dari air mani dan pemakan bijirin beras umpama burung shj sebab itu jangan cakap besar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anjing RBA DAPig dah masuk menyalak !! Bagus ... bagus.

      Delete
  3. Serang ahli parlimen, serang kartunis..dah macam jamal. Pergi mana-mana pukul orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. punca semuanya adalah taik2 pemimpin pembangkang..kalau mereka semua tak kurang ajar takkan berlaku semua ni..malaysia akan aman jika bodoh2 mp pembangkang guna otak yang mempolitikkan semua isu..

      Delete
    2. Bodoh punya pmbngkang... dah habis cara dah ka.... main provokasi plk... bila org marah kata samseng... bila org ejek kita marah la tu bkn samseng tu ptahankn hak...

      Delete
    3. Itu je yg puak merah tu boleh. Tunjuk kederat tunjuk kuat tunjuk fizikal. Otak letak tepi.

      Yg taunye fitnah fitnah fitnah. Tapi samannye takut.

      Tunjuk la kuat selagi boleh yek macai. Sbb tu je yg mampu.

      Delete
    4. as usual pembangkang kerjanya membangkang dan suka buat provokasial tujuan anda sendiri tahu. balaci2nya org melayu sendiri. amat menyedihkan...

      Delete
  4. Pemuda umno ke pemuda mic punya kerja?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis modal dah.. fullstop!! Main ayat bdk2 sekolah plk duk ejek2... bila org tmpar mnangis

      Delete
  5. Paria mana pakai baju jingga tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. paria bapak kau..nyet..

      Delete
    2. Bukankah jingga tu warna PAN?

      Delete
  6. Dna hindu paria masuk umno...suku sakat aziz raheem...

    ReplyDelete
    Replies
    1. DNA babi kapiaq dah masuk DNA anjing kurap LGBT upahan dapigs...

      Delete
  7. Rafizal abd rahim sebijik macam azeez rahim. Konon2 prihatin, konon2 syg parti, konon2 syg melayu..dalam masa yg sama cedok kaw2. Melayu penang gigit jari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg terang2 roboh kampung2 Melayu tu Dap. Yg jual tapak rumah PPR Taman Manggis pun Dap. Maknanya Dap yg buat Melayu gigit jari di Pulau Pinang.

      Delete
  8. woww .... cepat & banyak nye pencacai penjilat buntot DAPigs komen hari ini !!

    Steady la. Nanti tokong DAPig bagi habuan tulang babi kat korang. Penang kan dah jadi kandang babi yg terbesar di Malaysia ni.

    oik oik oik oik ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu dah jadi babi di pulau pinang. Paria pegang kuasa.

      Delete
  9. najib memang suka puak dna hindu paria ni..ksu dll..semua dna hindu pariah..senang songlap duit rakyat...puak paria ni bukan kenai halal haram....

    ReplyDelete
    Replies
    1. KSU, KSPerbendaharaan..semua india tulen. Azeez rahim tak payah cerita la..bolot habis projek satu malaysia.

      Delete
    2. sia2 je jd manusia.. tp akal ko mcm babi. sng2 tuduh Azeez Rahim mcm tu. ko xkenal siapa dia. kebaikan dia. smg ko xdpt le blsn Tuhan suke fitnah pemimpin UMNO!

      Delete
    3. Duk kritik bangsa, warna, kulit dah... buat kartoon buruk2 pastu tayang bg org marah.. ketua menteri plk rasmi... mmg xda maruah lge...

      Delete
    4. zunar tu...agak2nya keturunan apa yer? bro...diorang ni bodoh. nak caci orang. padahal ketum keturunan mamak. nenek kipas keturunan korea. mamak mad dey pun keturunan mamak. apodohal. yang berketurunan baka babi pun banyak. itu yang banyak nenyondol tu.....

      Delete
    5. Si zunar nie... xnah kena bala Allah ka?... skali dpt ank @ cucu sebijik mcm kartoon hak dia lukis.. kita semua ciptaan Allah cantik semuanya... duk lukis jadi buruk tu pasai pa... kartoon madey xplk d tayang sbb madey dah jadi pjilat dap sama mcm dia... dunia2

      Delete
    6. Fikir2 dap nie lebih hebat drpd yahudi... israel nak halau org islam guna senjata... dap halau org islam xperlu guna snjata....

      Delete
    7. dap guna peguam melayu utk halau bangsa sendiri...
      peguam2 tggl d neraka wel sbb lacurkan bangsa dan agama sendiri kerana wang.

      Delete
  10. Melayu jadi barua dalam parti sendiri..rafizal jadi ketua pemuda, novandri disuruh jadi macai tulis fitnah. Doktor diperbodohkan oleh mamak jual pasembor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dr MiM digeruni oleh macai madey dn anjing2 dapig rupanya
      baru depa pandai dh sebut FITNAH?? yee?

      yg meloyakini rokect kini dan bapak penipu PKR spin Lapiji lembu fitnah tu ko jilat sakan.. bila Dr Mim tulis yg benar, ada bukti semua ko ckp fitnah.. itulah balasan balik pd macai2 mcm ko.

      hidup xsenang dh. fitnah jd mcm hantu dlm diri ko macai!

      Delete
  11. Mula-mula bukak gerai tepi longkang, bila dah masyuk, daftar jadi ahli umno. Himpit KJ, jilat KJ..sampai dilantik jadi ketua pemuda. Melayu penang dibiarkan jadi penagih/penulis blog. Tahniah melayu penang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe..aku melayu penang jilat gone eng je...manyak sedap itu dedak yahudi...hehehe

      Delete
  12. Zunar(3X) kesian pakcik ni ...kena spin dek DAP. Lantas ikut telunjuk DAP hingga dijelaskan kebenaran pun tak akan masuk dalam fikirannya.
    Amat wajar Pemuda UMNO bertindak menurunkan kartun2 beliau kerana akan menimbulkan rasa kebencian antara satu sama lain

    LGE tersenyum dibelakang (sikalang zunar sudah ikut dgn gua punye cakap).... padan muka ko org melayu

    Melayu yang menjadi barua sebenarnya ialah yang ikut telunjuk DAP

    ReplyDelete
  13. Pemuda mic ke pemuda kimma? Baju jingga tu melayu umno? Kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEPALA KOK lu si HOMO JIJIK 558 si PENYAMAQ PEROGOL/PEMBUNUH/PEROMPAK PENJAJAH PARASIT ZioNazi DAPJUBOQ BABI, PI MAMPOS lu ANAK HARAM HANYIR-penuh NANAH yg. diSONDOL BERGILIR2 oleh si SAMSENG2 DAPJUBOQ BABI lu!

      Delete
    2. Merepek je rba ni. Baju jingga tu PANlah kot.

      Delete
  14. puak2 barua babi dapigs ni kena ajar sikit..nasib baik boleh terima cara baik..kalau tidak akan terima akibatnya..pejuang2 melayu tidak akan boleh bersabar lagi..

    ReplyDelete
  15. Exco Pertanian dan Industri Asas Tani, Pembangunan Luar Bandar dan Kesihatan negeri Dr Afif Bahardin ketika membentangkan Rang Undang-undang Perternakan Babi 2016 itu berkata enakmen tersebut diperkenalkan bagi mengawal selia dan memastikan industri babi berkembang dengan sihat dan lestari pada masa akan datang.

    kahkahkahkah.... kita sibuk pasal RUU 355 , PKR Afif sibuk dgn RUU Babi !!

    kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah salah satu bentuk KEHINAAN yg Allah SWT mahu rakyat fikir dan perhatikan.. mereka sering hina UMNO..skrg mereka lah paling hina.. setaraf BABI. Afif tu makhluk bongkak.. dia akan jatuh tersungkur xlama lagi.. hina lbh dr BABI!

      Delete
    2. Cara Afif cakap tu macamla dia juga penggemar daging khinzir. Tak sensitif langsung. Dia meletakkan marwah dirinya serendah itu, padahal macam2 perkara yg lebih bagus boleh dibentang. Kalau dia diarah pun patut2lah, bukan main angguk je.

      Di Sepang difahamkan ramai Melayu jual tanah kerana tak tahan dengan bau khinzir, betul ke? Kata rm100 juta reban khinzir berteknoloji tinggi tu menyah bau busuk? Kenapa ini pulak tarjadi?

      Delete
  16. MELAYU ke Mamak ke mereka masih beragama Islam termasuk Mahadey..tapi CINA DAP ni..kristian EVENGELIST... Cuma yang membezakan Melayu Islam Dan Mamak Islam..yerlah cara mereka berpolitik...Melayu dan mamak boleh hidup aman kecuali kiranya otak mereka dah DIKOMUNISKAN..contoh MAMAK mahadey dan MELAYU khalid gereja.. Mat sabu..yang terkini afif

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak mamak yg baik2. tp mamak madey dn mamak zunar ini rasanya masa ibu bapak mereka bersetubuh.. tak baca doa kot.. sebab itu lahirkan BENIH yang MELAMPAU dan JAHAT tk terbatas!

      Delete
    2. mamak zunar tak rasa malu dan bermaruah bila sanggup bersekedudukan dgn kafir DAPig laknatullah ini.. hanya utk caci hina DS Najib. Keje mcm ni kasi ruang luas2 mnggalakan org kafir trus besar kepala dan takkan hormati pemimpin Melayu. lahirkna generasi kurang ajar!!

      Delete
  17. ALLAHU AKBAR! di Rohingya umat Islam disiksa pemerintah kafir macam binatang. tp di Malaysia org Islam bersifat BINATANG kepada pemimpin! Maaf cakap!

    Dlm isu menghina PM ini, rasanya sudah di tahap melampau. Sifat PM Najib yg berdiam diri dan merendah diri wpun dihina sudah cukup memalukan betapa teruknya strategi politik kotor Pakatan.

    Zunar dia terlalu sombong angkuh dgn politik extreme.

    Betul tu mcm pendpt sdr di atas. Kematian mengejut Din Turtle yg kita tahu selama ini dia sgt memusuhi DS Najib tanpa sbbb munasabah dan bertentangan dgn Syariat Islam.. bila siang malam mengeji seseorang. Apakah mati begitu yang kita harapkan? Mati dengan amalan memfitnah dan mengeji hamba Allah yg lain.. yg dilantik menjadi pemimpin kita pula tu??

    Kalau betul sekali pun DS Najib bersalah (belum dibuktikan di mana2 mahkamah), tidak ada hak dan berdosa hukumnya menghina dan mengaibkan DS Najib. mencaci maki.. seolah2 Agama ini tk wujud bg mereka. Dosa dan salah hanya pada Najib sahaja kah? org yang megeji Najib tu apakah dia rasa bebas dari dosa?

    Mereka hnya tujah tumpuan seoalah2 Najib ini sgt jht, Najib dihalalkan dimaki dicaci, Najib segala2nya yg buruk.. mereka yg membenci Najib ini pula seolah2 FREE dosa.. ini seleweng Aqidah bila berfikir cara mereka!

    Saya tetap menghormati DS Najib sebagai pemimpin saya wpun saya ada berbeza dan tidak suka beberapa tindakan beliau. Kebaikan DS Najib lebih banyak dr keburukannya pd hemat saya. Apakah lepas ini akan dijamin ada pemimpin yg lebih baik dgn menjatuhkan DS Najib melalui cara mengeji menghina memaki hamun dan hasutan fitnah?

    ALLAH MAHA MELIHAT lagi MAHA ADIL. Ambillah iktibar dan jgn sombong dgn makhluk Tuhan yg lain. ZUNAR.. sudah2lah.. kematian boleh dtg bila2 masa.. matlamat tak menghalalkan cara. Merangkak di akhirat mencari org2 yg kamu hina..kamu cerca entah betul atau tidak.

    Kalau betul itu kerja Tuhan utk menghukumnya tapi kalau tak betul siaplah KAMU AKAN DIAZAB ALLAH wahai ZUNAR!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hujah ko ni..kalau didengar budak melayu cicir yg sanggup disuap 11 us dolar untuk melalak..makcik dan pakcik felda yg sering diugut dengan geran felda..meleleh ayaq mata depa...walaupun sebenarnya penyamun wang rakyat melalui imdb ni sehina manusia..botak chin yg kapiaq tu kebih mulia dari dia..begitu juga penipu sijik akademik macam paria tu sebenarnya kebih jijik dari mana mana kapiaq di dunia ni....memalukan imej islam...

      Delete
    2. Hehehe seko cai738 hearsay anggok2 bongok tersesat masuk blog..hehehe
      Dey...banyak sgt mentekedarah dedak yahudi tu yg bongok bertingkat2...hahaha kokkokkok

      Delete
    3. 7.38 pm

      aku rase ko yg sedang di menjamah dedak upahan sbb tu ko takut kebenaran. spin cerita FELDA konon nk dinaiktaraf mcm fitnah kes imdb la kunun2 nya..

      malangnya sejak macai berbohong pasai Sapina Perancis dan FBI nk tangkap Najib.. rakyat dh muak dgr cerita2 bohong. mgkin viral2 tu ada yg lyn2 jgk..tp utk percaya sudah tidak

      Sbb Rafizi dh terbukti kencing rakyat 3 kali setahun.. malah dia ckp JOKE je fitnah cincin Rosmah..

      mcm tu punya bongok Ahli Parlimen Pakatan..booeh lagi bagi undi? rakyat Uganda lg cerdik dr Parlimen rafizi.

      Delete
  18. semua orang tau yg DAP PKR RBA itu adalah golongan penipu, kaki rasuah, dan kaki putar belit yang sangat celaka... memang bodoh adanya melayu2 yang rela menjadi penjilat lobang taik puak2 kafir laknatullah ini...

    ReplyDelete
  19. semua orang tau yg DAP PKR RBA itu adalah golongan penipu, kaki rasuah, dan kaki putar belit yang sangat celaka... memang bodoh adanya melayu2 yang rela menjadi penjilat lobang taik puak2 kafir laknatullah ini...

    ReplyDelete
  20. mudah-mudahan dia tk hidup lama lepas ni. Biarlah dia mati saja senang skit. Terlepas bala org2 gelugor jika allah nk beri ketentuannya.
    orang2 PR kawasan bukit gelugor berdoalah supaya pemfitnah dari umno ini segera menemui tuhan,kerana mungkin kawasan anda tuhan akan berkati disebabkan ketiadaanya.aminnn..(kita doakan untuk mereka yg baik2 dgn doa yg terbaik saja dan saling ingat mengingati tentang kebenaran dan jauhilah segala larangannya.ceesGoV

    ReplyDelete
  21. Mudah mudahan Allah alihkan bala musibah yg akan terkena ke kwsn org UMNO di Penang ke kwsn cina dapig dn pencacai2 mereka. Selama ini mereka bersuka ria dengan fitnah. Dan tokong Lim penipu itu dia rasa die hebat..tp dia lupa kuasa Tuhan akan jatuhkan dia.

    Tk lama lagi dia akan menginap di mana2 'resort' Penjara Malaysia.. dn macai upahanny aboleh bersiap sedia dengan LILIN VIGIL

    org2 PR memang kaki fitnah dn lubuk kejahatan. Asal duduk dekat je ajak bersembang isu lain.. cepat2 akan buka hnd fon buka youtube lepas tu jaja kutuk org UMNO.. perangai xubah mcm berok. sbb itu mereka hnya boleh berkwn sesama mereka shj. otak mereka didoktrin kebencian melampau. Akhirnya Allah SWT akan dtgkan musibah satu persatu..sehingga mereka insaf.

    Alhamdulillah semoga Allah pelihara Krjn UMNO dn penyatuan UMMAH bersama PAS dan rakan2 NGO Islam lain untuk memerangi musuh2 politik kafir Pakatan Haram Laknatullah! Munafik2 seperti PAN kuali, Besato chap Bunga, PGayR, mereka sbrnya diambang KEJATUHAN yg amat ketara.. viral tkkn selamanya dipercayai.

    PRU14 ayuh kita sama2 BENAMKAN Pakatan Harapan-Pakatan Syaitan Laknatullah!

    ReplyDelete
  22. MACAI BERKATA DALAM SATU CERAMAHNYA...

    "Siapa sokong RUU355 kita tuduh mereka makan dedak Najib.."

    "Akan teTapi siapa sokong RUU BABI.. mereka ialah bersama 'rakyat...kita jamin SOROS pasti akan tolong.."


    kah..kah..kah..kah

    ReplyDelete
  23. Exco Pertanian dan Industri Asas Tani, Pembangunan Luar Bandar dan Kesihatan negeri Dr Afif Bahardin ketika membentangkan Rang Undang-undang Perternakan Babi 2016 itu berkata enakmen tersebut diperkenalkan bagi mengawal selia dan memastikan industri babi berkembang dengan sihat dan lestari pada masa akan datang.

    kahkahkahkah.... kita sibuk pasal RUU 355 , PKR Afif sibuk dgn RUU Babi !!

    kahkahkah

    ReplyDelete
  24. Nasib baik kita ada PU yg. BERANI kat PP tu! Si TERORIS PENJAJAH PARASIT Kartunis ZIONIS PENYAMAQ DAPJUBOQ BABI ni patut diTERA*ANG keluaq dr. NEGARA ISLAM kita ni!

    Tapi GERAM betul aku; kenapa asyik YB DS Jamal/GM diKASARI polis - yg. TERBARU kat perhimpunan AMAN utk. umat Islam ROHINGYA! Di Mkini TV DAPJUBOQ BABI; bukan main suka depa bila sekoq polis pangkat RENDAH yg. punya KURANG AJAQ-mcm. SAMSENG BerSHIT DAPJUBOQ BABI punya BERLAGAK dok TOLAK-MENOLAK DS Jamal serta disyaki utk. memPROVOKASI DS Jamal dan GM! Kalau dgn. MELAYU aja BERANI nak tujuk lagak SAMSENG - tapi kalau dgn. puak PENJAJAH PARASIT ZIoNAZI BerSHIT KSDAFIR HARBI DAPJUBOQ BABI, masa DEMO2 HARAM depa kat KL dan merata tpt tu, punyalah ada POLIS2 TERSENGIH dan BERSALAMAN lagi dgn. puak BerSHIT DAPJUBOQ BABI ni! CELAKA lu ZAH*D-BAPA Mafia/Yakuza yg. telah MENJAHANAM kan KD* - dahlah SINDIKET PELACURAN warga asing/PATI/JENAYAH termasuk JENAYAH PEMBUNUHAN dan KEMALANGAN jlnraya makin MENINGKAT! KDN/POLIS ni ingat depa KEBAL undg2 kah - apa GUNA Suruhanjaya Integriti tu?! Patutnya YB DS Jamal buat lapuran POLIS ke atas polis2-mcm. SAMSENG tu, juga masa beliau diTUMBOK dulu; sampai sekrg - apa hasil SIASATAN OI dan SIAPA sebenaqnya yg. telah MENUMBOK DS Jamal?!

    Tengok juga DEMO kat Parlimen tu; punyalah cepat nak DAKWA pendemo2 bangsa Islam/Melayu kononnya bawah jenayah "rusuhan" tapi si JANTAN HOMO PENYAMAQ ZIONIS DAPJUBOQ BABI yg. MENCARUT "SIAL" dlm Parlimen, TAK pa pula; dan puak PENJAJAH PARASIT KAFIR HARBI BerSHIT/DAPJUBOQ BABI serta PENJAJAH omputih JUBOQ BABI terus diBIAQkan berDEMO HARAM termasuk sini sana termasuk kat luaq Parlimen tempoh hari - utk. terus mengHINA/mengGERTAK/memPROVOKASI/mengGULINGkan YAB PM terCINTA kita, UMNO, NEGARA ISLAM kita serta bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu di bumi pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni! Dan asyik nak APOLOGETIK pasal PENAHANAN si TERORIS mariaHOMO-muka mcm. BABI SONDOL BerSHIT DAPJUBOQ BABI tu! Yg. KETUA2 BerSHIT DAJUBOQ BABI lain yg. dah diTANGKAP/belum diTAMGKAP - JANGAN haraplah depa akan diHUKUM!

    Tengok si ZAH*D BANGSAT KITOL-KULI AnwaqHOMO/DAPJUBOQ BABI/madey JUBOQ BABI- si KULI2 Soros/ISrael-MOSSAD/CIA ni bukan main lagi! Dia sendiri asyik menjawab si pemBANGKANGKANG setiap kali isu DS Jamal dibangkitkan; TAK dak kah TIMBALAN2 dia utk. jawab ?! Lepas tu asyik nak SIASAT dan GERTAK DS Jamal! PI MAMPOS si KITOL paling JIJIK OI!

    Lihat mediaDAPJUBOQ BABI ni! Di - http://www.sinarharian.com.my/semasa/polis-teruskan-siasatan-terhadap-jamal-1.590067:

    Polis teruskan siasatan terhadap Jamal

    ATIRAH HASLI

    24 NOVEMBER 2016

    KUALA LUMPUR - Polis masih meneruskan siasatan terhadap Pengerusi Gerakan Baju Merah, Datuk Seri Jamal Yunos berhubung kenyataan yang dibuat oleh beliau.

    Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, buat masa ini, pihaknya masih mengumpul keterangan yang boleh membantu siasatan tersebut.

    "Kerajaan memandang serius terhadap perlakuan jenayah yang dilakukan oleh mana-mana individu atau pihak yang melanggar undang-undang sedia ada.

    "Pihak polis akan menjalankan siasatan terhadap laporan yang diterima secara adil tanpa mengira fahaman politik atau latar belakang seseorang yang mengeluarkan kenyataan dan melakukan jenayah tersebut," katanya, hari ini.

    Beliau berkata demikian ketika menjawab soalan yang dikemukakan oleh (DAP - Batu Kawan), Kasthuriraani Patto dalam Dewan Rakyat, hari ini.
    Khasturiraani dalam soalannya meminta kerajaan menjelaskan tindakan terhadap kenyataan 'Hutang darah dibayar dengan darah' yang dibuat Jamal baru-baru ini.

    Selepas hidung Jamal berdarah dalam pergelutan di Ampang, pertengahan Oktober lalu, Jamal berikrar untuk membalas dendam dengan ‘hutang darah dibayar darah’ dan mahu ‘mencincang’ mereka yang melukakannya itu.

    Pergelutan itu tercetus apabila kumpulan Baju Merah cuba keluar dari sebuah pusat membeli-belah tetapi dihalang oleh polis.

    (Nek Tempoyak)


    ReplyDelete
    Replies
    1. Nota:

      Puak Yahudi Sabbatean ZIONIS akan MENYAMAQ sbg. umat ISLAM spt. depa MENYAMAQ dulu sbg. SEKULAR LIBERAL "Young Turks" di Turki bawah Kemal Atarturk (utk. mengGULINGkan K'jaan Islam-Arab Ottoman) dan disyaki sbg. SEKULAR LIBERAL "Young Believers" sekrg. oleh puak Houthi Syiah Zaydi di Yemen (utk. mengGULINGkan Raja“ Arab Saudi/Bahrain serta mengHAPUSkan PUSAT Islam amat SUCI kita, MEKAH-MADINAH)!

      JANGAN cuba meremehkan PAS si ZAH*D OI! Kalau aku TAK suka mana2 calon BN/UMNO - aku akan UNDI pd. PAS (tapi TAK akan UNDI mana2 parti PemBANGKANG lain! Mahupun parti MCAnjing-DALANG DUA MUKA tu yg. makin punya BONGKAK wwalaupun dia parti "LOSER"! Lihat di https://helenang.wordpress.com/2016/11/24/ruu-355-reps-from-mca-forget-theyre-elected-by-muslims/ , RUU 355: Reps from MCA forget they’re elected by Muslims, November 24, 2016!

      JANGAN ingat kami MAJORITI bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu mcm. LEMBU tercucuk HIDUNG sepanjang masa!

      Nek Tempoyak.

      Delete
  25. Mana pi anjing LGBT dapigs yg terlajak dna babi baviaq kapir tuh??????

    ReplyDelete
  26. Waaaahh....seronok la anjing2 dapigs RUU BABI diluluskan di Pulau Pinang dgn kadar segera.
    Boleh la anjing2 LGBT"I love to touch pigs" guling2 bersama babi2 nanti.

    ReplyDelete
  27. Kalau nama pun dah DOGS And PIGS....

    ReplyDelete
  28. Najib memang hina pun, matawang negara sudah mencecah RM4.44 kepada USD1. Hinanya ekonomi Malaysia. Hebat Najib, macam ni lah PM yang diperlukan oleh Malaysia terutamanya puak barua-barua penjilat duit derma Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodohlah kau ni. Kejatuhan nilai ringgit x de kena mengena dengan Najiblah. Mungkin ada serangan dari pihak2 tertentu atau ada manupulasi pihak lain di peringkat antarabangsa. Maklum jelah ramai yg nakkan kerusi PM tu. Tapi inshallah MOF dapat menanganinya. Dalam hal ini yg hina tu ialah perbuatan orang yg menyerang atau memanupulasi tulah.

      Delete
    2. Kalau ekonomi negara mampan, macamana pula ada pihak luar boleh manipulasi? Dari mula kejatuhan sekitar RM3.50, ramai pihak sudah menyuarakan kebimbangan, tapi jawapan kerajaan sangat mudah, jangan risau semuanya sementara. Dengan kata mudah, jangan dok sibuk, kerajaan sangat pandai untuk jaga ekonomi. Tapi bila dah RM4.40, pihak luar pula dipersalahkan. Tahukah berapa banyak syarikat hampir muflis dengan kejatuhan nilai ringgit? Hentikanlah politik kosong. Kalau masih teringin UMNO menjadi pemimpin, letaklah pemimpin yang cerdik sikit supaya dapat bertindak apabila ekonomi diserang. Lihat saja singapura, nilai matawangnya sangat stabil, kalau disebabkan USD mengukuh, kenapa singapura dapat bertahan. Sebabnya sangat mudah, ekonomi negara diurus oleh individu yang mempunyai pengetahuan bukan hanya untuk mendapatkan sokongan politik. Menggunakan segala jentera untuk melobi seluruh rakyat menyokongnya, walhal dia tak layak untuk menjadi pemimpin. Makin hari, makin teruk ekonomi dan keadaan negara. Tapi, dia masih perasan dialah yang paling bagus dan paling layak. Yang lebih malang, ramai yang sanggup menjadi barua untuk memastikan dia terus memimpin. Sekurang-kurangnya PAU nanti buatlah pemilihan pemimpin-pemimpin UMNO yang baru bukan lagi pemimpin di kalangan yang sudah menjadi besi buruk dan liabiliti pada UMNO.

      Delete
    3. Kau cakap banyak macam tin kosong. Tak ada fakta. Aku masih percaya kerajaan. Penarafan ekonomi negara oleh badan dunia adalah baik. Rizab negara juga baik. Harga sawit juga baik. Kau saja yg kata ekonomi teruk sebak kau memang pemakan dedak. Pembohong, penipu, fitnah itu budaya pakatan. 1 dunia dah tahu pakatan juga kaki hasut sebab dibiayai yahudi.

      Tadi aku baru baca fasal 2 bank di Australia memanipulasi ringgit.

      Delete
    4. Anon 9:18. Ko ni memang IQ rendah macam Najib jugak ke? Fakta apa lagi, memang matawang sudah mencecah RM4.45. Ekonomi bagus tu macamana pulak? Matawang jatuh, pasaran equiti merudum. Hanya yang bodoh macam Najib saja yang tak nampak. Waktu matawang mengukuh bawah RM4 sekejap dulu, Najib bukan main canang kata pemulihan ringgit adalah yang terbaik dikalangan matawang lain. Tapi, bila jatuh balik terus hilang. Kalau bab cerita manipulasi ni, tahun 1998 pun sudah berlaku, sebab tulah matawang ditambat pada RM3.80. Kalau tak mahu kenapa manipulasi kenapa lepaskan tambatan tu.

      Delete
    5. Sebab ditambat tu lah tak ada ukurannya. Entah2 jauh lebih teruk dari rm4.45/USD atau mungkin ketahap rm10/USD.

      Delete
  29. Buat perhimpunan haram di penang perbodohkan melayu bagi upah rm50, t-shirt hitam & sebuku roti. Kali ni lagak samseng tumbuk kartunis di komtar. Rafizal si babi liar hitam dah naik kepala..mau main kasar cakap je bai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rba bangang kesalahan pakatan lebih banyak, sibuk cari kesalahan orang pulak.

      Delete
  30. Betul ke mahadir serang ringgit sehingga ke paras rm5/USD? Dulu dia kata Soros penyangak mata wang, la ni dia pun sama juga ka? Malaysia malang dapat rakyat macam ni...

    ReplyDelete
  31. Kahkahkah...mahathir serang mcm mana? Cuba cerita sikit. Lu bodoh ke apa? Najib gagal sbg PM, najib burukkan negara sendiri kerana kes songlap, lu pulak salahkan orang dah bersara. Lain kali jgn baca dari sumber pemfitnah spt. novandri & rpk. Bodoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau sendiri baca blog Dr. Novandri. Kalau tak kenapa kau komen kat sini. Bodolah lu ni. Sebab dah bersara tulah dia meroyan nakkan kuasa balik, mungkin bukan untuk dirinya tetapinya untuk kroninya.

      Najib mana gagal. 2 tahun mahadir dan pakatan serang dan nak jatuhkan dia dengan pelbagai cara, namun dia masih tetap PM. Yg gagal yg nak merompak jawatan dia kan. Maknanya Najib seorang yg hebat dan layak memimpin kerajaan.

      Lu ni pura2 tak faham situasi pulak sebab lu pemakan dedak kan? Rba dibiayai oleh yahudi. Teruk sangat tu.

      Delete
    2. Anon 8:36. Tak payah comparelah Najib dengan Mahathir. Jauh sangat lah tahap IQ kedua-duanya. Hanya yang berhingus saja yang gagal membuat perbezaan. Masa krisis 1998, Mahathir berjaya mematahkan serangan sangat cepat. Ramai yang tidak yakin cara Mahathir yang menolak IMF akan berjaya menyelamatkan negara. Tapi terbukti negara berjaya kembali ke landasan dengan cepat berbanding Indonesia dan Thailand. Sekarang ni, matawang dah sampai RM4.44, Apa tindakan Najib? Duduk diam tunggu arahan Rosmah? Apa punya bodoh?

      Delete
    3. Aku bukan pentaksub mahadir sebab dia cakap pusing2 keliling, macam ularlah. Dulu ringgit jatuh dia kata Soros penyangak mata wang. Tapi dia main forex rugi rm30 bilion tu apa? Itu wang rakyat dia patut ganti. Tapi dia buat bodoh je. Yg lebih dahsyat dari itu lagi banyak. Kau baca Malaysia Today. Malas aku nak cakap panjang. Kalau setakat tambat pada tahap tertentu, macam tambat lembu tu, semua orang buat tapi sebenarnya x mengukuhkan ekonomi pun. Dia jadi kaya raya anak beranak termasuk kroni kerana UMNO tapi sekarang apa jadi? Prinsipnya di mana?

      Delete
    4. Anon 9:40. Ko pakai lampin lagi kot waktu tu.

      Delete
    5. aku hidup dari zaman tengku abd rahman lagi. zaman 13mei. dimana cina naik tocang. zaman madey yang gah. zaman keemasan madey dan kroni mentedaghah duit rakyat. madey buat tugu2 peringatan supaya cantik dimata.supaya dibelakang dia dan kroni sapu dan lahap rakyat pun tak sedar. contoh klcc dibina supaya kroni keliling dia sakau ikut suka. nak bangga sangat..klcc sekarang ni rakyat mana bolih niaga? rakyat marhein cuma bolih lihat jer. budak2 sekolah dari kampung pun cuma bolih terjenguk2 jer. nak makan kat restoran situ pun meleleh air lior.
      zaman madey. zaman buat duit. ampu madey..dedak penuh tembolok. lawan madey paling ringan sabah serawak jawapnya. itu paling ringan. isa menangis tak berlagu sape yang kena. yang heran zaman sekarang..yang pernah kena isa bolih berpeluk2 ngan madey ni. madey dah bagi nasi kangkang ke apa. bolih senyum2 lagi.
      heran kan manusia ni. demi kuasa maruah letak tepi....

      Delete
    6. Bodohnya. KLCC tu kroni? RM2.5B untuk bangunan, RM2.5B untuk tanah seluas KLCC. Malas nak cerita detail dengan puak bodoh ni. Aku kerja kat KLCC dari hujung 1997 hingga awal 2010. Ko pi kelentong bab lain lah. Agak-agak berapa nilai KLCC sekarang ni? Kroni yang untung atau Petronas yang untung? Kalau nak jadi bodoh pun biarlah buat analysis sikit. Jangan jadi bodoh tuli dan hanya mendengar cakap satu puak dalam UMNO yang sanggup menjadi barua kepada si bodoh.

      Delete
    7. mad dey cakap pusing2. dulu lain sekarang lain. macam nyanyuk atau dah nyanyuk. nak masuk kubur pun masih terlior tarikan dunia. konon selamatkan malaysia. padahal selamatkan kroni. legasi mau kasi naik. boboboi jangan bagi merengek. sebelum padam mesti kasi boboi jadi pm. kerana wasiat dah buat. alahai....
      pemakan dedak zaman mad dey dah hampir habis bekalan. kerja mau cepat. sebelum nafas putus. najib mesti kasi jatuh. walau apa pun kosnya. biar rakyat berantakan sesama sendiri. negara jahanam. kasi tunjuk najib fail.
      jadi barua asing pun sanggup. walau dulu anti orang asing. soros sekarang jadi sahabat. walau dulu dicaci dihina. dap jadi dakapan. mat sabu jadi dambaan jiwa. walau dulu jadi bahan hinaan. anwar pulak jadi idola. walau dulu anwar dijatuhkan sehina hinanya.
      ini dibuat kerana maukan kuasa. mad dey dah tau kuasa tiada. sokongan ciput. mesti bergantung pada para penyokong pembangang. janji najib jatuh. hati puas.

      Delete
    8. Anon 1:18. Apa yang ko merapu. Dengar sayup-sayup bunyi kroni. Macam burung kakak tua yang baru belajar cakap saja. Jangan setakat nak jadi barua demi habuan derma tok arab, sanggup buat apa saja. Mengaku saja, keadaan negara makin teruk sejak 10 tahun kebelakang ni. Jangan dok tipu orang banyak sangat, takut nanti jadi macam Ahmad Husni. Sekali meletup, malu jadinya. Itu bekas menteri kewangan sendiri yang pernah masuk TV untuk membela Najib. Jangan tipu orang dan yang penting jangan tipu diri sendiri bahawa Najib memang tak layak jadi PM. Kita menggadai negara dengan membiarkan Najib untuk terus jadi PM. Nak jadi barua pun berpada-padalah.

      Delete
  32. Lampin2 x mainlah. Malaysia today tu dah bagi banyak pencerahan.

    ReplyDelete
  33. Malaysia today dah jilat air ludah sendiri...mengharapkan PM bagi ruang utk dia balik malaysia...eloklah tu...geng dedak juga ni

    ReplyDelete
  34. Tak habis2 si ZAH*D ni nak MELINDUNGI puak TERORIS PENJAJAH PARASIT BerSHIT DAPJUBOQ BABI ni aaahhh – MAJORIT rakyat terutamanya MAJORITI bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu dah MUAK dgn. DEMO2 HARAM JADAH si puak BerSHIT DAPJUBOQ BABI ni yg. di TAJA si SOROS/MOSSAD-Israel/CIA ni – utk. terus mengHINA/mengGERTAK/memPROVOKASI/mengGULINGkan YAB PM terCINTA kita, UMNO, NEGARA ISLAM kita serta bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu di bumi pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni! Tapi asyik bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu amat BERANI kita diTANGKAP kerana MENENTANG puak BerSHIT DAPJUBOQ BABI ni!

    TEMBELANG hang memang dah PECAH, si ZAH*D-BANGSAT KITOL-KULI AnwaqHOMO/DAPJUBOQ BABI/madey JUBOQ BABI- si KULI2 Soros/ISrael-MOSSAD/CIA oi!! Lihat si CELAKA mediaDAPJUBOQ BABI ni! Di - http://celahgelegar.blogspot.com/2016/11/serang-di-parlimen-serang-zunar-hari.html , 'SERANG' di Parlimen, 'SERANG' Zunar, Hari Ini 'SERANG' Kumpulan Solidariti Maria, Sunday, November 27, 2016!

    Sbb. tu puak BerSHIT DAPJUBOQ BABI ni makin NAIK MUKA dan makin BONGKAK dgn. sifat SAMSENG HARAM JADAH depa sbb asyik diLINDUNGI si ZAH*D ni (ssb. tu kot si ZAH*D ni dok GALAK berPELUKAN dgn. si Tonggeng ENG HOMO JIJIK DAPJUBOQ BABI tu TAK lama dulu) – lihat di https://yusmanzaharizakaria.blogspot.com/2016/11/lagi-klip-video-kekejaman-peserta.html , LAGI KLIP VIDEO KEKEJAMAN PESERTA BERSIH 5 - INIKAH NILAI BERSIH 5?, yusmanzaharizakaria, Sunday, 27 November 2016!

    Dan lihat kes yg. sungguh MENCURIGAkan ni – kononnya PELACUR2 di'SELAMAT'kan PDRM! APA KEJADAHnya ni! PELACUR2 tu kan mungin PATI2/PENJENAYAH – jadi kenapa TAK sebut aja, PELACUR2 warga ASING diTANGKAP! Lepas tu, aku HERAN betul; apa jadi dgn. PELACUR2 dari India dan Sri Lanka ni (dahlah puak TERORIS Tamil Elam Sri Lanka yg. amat GANAS dan MERBAHAYA disyaki makin berPUSAT di KONDO2 MEWAH kat Malaysia ni dgn. PASPOT2/IC2 PALSU Malaysia kita - disyaki dgn. KERJASAMA pihak2 PENGURUSAN Kondo); adakah dPELACUR2 ini akan di HALAU atau diPENJARAkan; dan KP Imegresyen cakap, MAJIKAN2 yg.mENGGAJI puak PATI; HARTA depa akan diSITA (sampai sekrg., terus SENYAP kes2 ni)– jadi adakah MAJIKAN2 si PELACUR2 ni akan diSITA harta2 depa OI?! Dan adakah DALANG utama sindiket PELACURAN ni akan diSIASAT latar belakang sbg. Kemungkinan dr. puak TERORIS Tamil Elam - maka mesti diSIASAT juga bawah AKTA TERORISMA?! RAKYAT berhak tahu tau; KDN ni ingat depa ni KEBAL undg2 kah; sampai TAK boleh bagi tahu RAKYAT apa jadi kes2 JENAYAH ni hinggaTAMAT OI?!!!

    Lihat di - http://www.bharian.com.my/node/217023
    Polis selamat 35 wanita mangsa pemerdagangan manusia Oleh Mohd Iskandar Ibrahim

    Sabtu, 26 November 2016

    mohd_iskandar@bh.com.my

    KUALA LUMPUR: Polis menumpaskan satu sindiket pemerdagangan manusia selepas menahan lapan individu termasuk dalang utama kegiatan itu dalam serbuan di tiga lokasi sekitar Brickfields, di sini semalam.
    Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Amar Singh Ishar Singh, berkata pihaknya berjaya menyelamatkan 35 wanita warga India dan Sri Lanka dalam operasi bermula jam 5 pagi berkenaan.

    "Semua mangsa berusia antara 25 hingga 35 tahun mendakwa ditawarkan pekerjaan di negara ini, namun sebaik tiba mereka dieksploitasi untuk aktiviti seks.

    "Mangsa juga dipaksa membayar kepada sindiket RM150 setiap seorang sebulan yang diperoleh hasil khidmat seks," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

    Semua suspek termasuk dalang utama, iaitu lelaki rakyat Sri Lanka berusia 32 tahun yang dibantu seorang wanita warga India berusia 47 tahun kini direman bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 12 dan 44 Akta Anti Pemerdagangan Orang dan Anti Penyeludupan Migran (ATIPSOM) 2007.

    (Nek Tempoyak)

    ReplyDelete

FOLLOW BLOG MiM

ARTIKEL TOP MINGGU INI.