Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Wednesday, December 14, 2016

DAP & PKR DIPERBODOHKAN PARTI MAHATHIR-MUHYIDDIN?

Rupa-rupanya, bukan produk hiburan sahaja yang menggunakan perkataan 'Mega' seperti peringkat Mega Final, pertandingan Kilauan Emas atau kumpulan rock Mega dan sebagainya. Ceramah politik pun ada 'Mega' juga.


Tetapi ceramah 'Mega' ini adalah salah satu taktik parti PAS untuk mewujudkan blok politik dengan PKR dan PPBM secara berasingan di Selangor tanpa pembabitan musuh ketatnya iaitu Parti Mat Sabu parti serpihan PAS dan DAP.

Ceramah 'Mega' anjuran PAS Selangor ini sepatutnya menampilkan Wan Azizah Wan Ismail sebagai wakil PKR tetapi beliau tidak hadir dan alasannya ialah 'disebabkan perkara yang tidak dapat dielakkan'.

Muhyiddin Yassin pula adalah wakil PPBM dan kedatangannya beliau juga amat melucukan kerana sebelum ini, Dr Mahathir Mohammad sendiri telah hadir ke Konvensyen DAP, musuh ketat parti PAS!

Politik di Selangor pula huru hara apabila berlaku konflik dalaman sesama parti Pembangkang. Yang terbaru, PAS Selangor membidas sikap pemimpin Parti Amanah Negara yang sengaja membangkitkan isu dan mencari alasan bagi menutup kegagalannya meraih sokongan rakyat di Selangor.
Dakwaan parti serpihan itu kononnya pemimpin PAS termasuk ketua kampung, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) dan EXCO membantah serta menghalang mereka mengadakan kuliah di masjid atau menggunakan dewan, jelas tidak berasas.
Ia berikutan bukan semua jawatan itu dipegang pemimpin PAS, malah portfolio Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Pemutihan Kilang Haram dan Pembangunan Kampung Baru dipegang wakil DAP.
Sambil menyifatkan Parti Amanah Negara mulai cemas dan menyalahkan orang lain atas kegagalan meraih sokongan rakyat, Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Iskandar Abdul Samad, berkata bukan semua jawatan pengerusi surau, nazir masjid, ahli majlis atau ketua kampung dipegang wakil PAS, sebaliknya jawatan itu turut diwakili PKR, DAP, UMNO dan parti serpihan PAS itu sendiri.
Lebih melucukan apabila parti PPBM masih mahu menegak benang yang basah dan mengharap bulan jatuh ke riba apabila masih mahu mengharap parti PAS bersama dengan mereka setelah nasihat parti PAS tidak diterima oleh PPBM. Malah, PAS dianggap sebuah parti yang keliru oleh Dr Mahathir Mohammad.
"Saya fikir Pas keliru, sekarang mereka mentadbir Selangor bersama PAN dan DAP sedangkan pada masa sama tidak mahu bersama mereka (PAN dan DAP)". kata Mahathir.
Sebenarnya, bukan parti PAS yang keliru tetapi parti DAP juga teramat keliru dan memperbodohkan penyokong-penyokong mereka. DAP menuding jari kepada parti MCA kerana kononnya bersekongkol dengan UMNO dalam isu RUU355. Padahal, parti DAP bersama parti PAS dan PKR membentuk kerajaan negeri Selangor. Inilah jenis hipokrit tidak tahu malu oleh regim cauvinis DAP. 

Malah, parti PPBM dan Pakatan Harapan (PH) sekali lagi cuba memperbodohkan rakyat dengan satu lagi sandiwara politik murahan mereka. Mereka menandatangani satu memorandum yang kononnya 'satu bentuk persefahaman' sesama mereka. Ironinya, parti Mahathir-Muhyiddin itu tidak mahu pula menyertai Pakatan Harapan tetapi sebagai satu entiti yang berlainan.

Ini sahaja sepatutnya telah membuka mata rakyat untuk tidak mempercayai 'gabungan' yang kononnya telah dimeterai sesama parti pembangkang.

Ianya jelas menunjukkan bahawa parti-parti pembangkang telah gagal bersependapat terutamanya untuk menentukan pilihan mereka sebagai calon Perdana Menteri. PAN, DAP dan PKR sudah menyatakan pilihan mereka yang tidak mungkin akan diterima oleh Mahathir Mohammad seperti yang dijelaskan oleh beliau sendiri sebelum ini.

Lihat pengakuan Mahathir di bawah:


Mahathir sendiri menolak Anwar Ibrahim kerana perangai songsangnys dan salah guna kuasa.

Dan seperti yang kita sedia maklum, PAS sudah menyatakan ketegasan mereka untuk tidak bersama dengan parti cauvinis DAP dan PAN, parti suruhan DAP. Tindakan PPBM tidak menyertai PH juga dilihat sebagai satu lagi sandiwara politik yang cuba play safe. 

PPBM masih mengharap agar sandiwara mereka ini dipercayai oleh parti PAS untuk bekerjasama dengan mereka sebagai satu entiti pakatan yang lain.

Cuma yang menjadi persoalan besar ialah apabila kita membaca laporan ini:
Antara 7 perkara yang disenaraikan dalam perjanjian itu adalah 1 calon mewakili PH dan PPBM dalam pilihan raya akan datang. Calon akan dipilih berdasarkan persetujuan semua parti dalam pakatan itu - sumber
Apakah ini bermaksud bahawa parti DAP, PKR dan PAN terpaksa berebut kerusi sesama mereka untuk mewakili PH manakala parti PPBM tidak?

Apakah parti DAP dan PKR begitu bodoh sekali untuk bersetuju dengan PPBM?

MiM tidak merujuk kepada parti PAN kerana parti itu hanya sekadar parti suruhan dan di bawah telunjuk parti cauvinis DAP.


SHARE ARTICLE :

27 comments:

  1. Kikikiki... kat malaysia banyak kejadian pelik tapi benar

    parti bersatu yg lansung tiada satupun cawanhan dan bahagian menguasai pakatan putus harapan menguasai PAN PKR.... kikikiki.... seperti 32 GLC di.Selangor di kuasai oleh Syarikat 2 hengget sebaanyak 32billion ..... pelik tapi benar... dan.kontrak mengecat pintu gerbang 9 juta berbanding mengrcat stadium kota baru sekitar 300 ribu sahaja...

    pelik tapi benar... mungkin ada yg kata nnti pasal 2.6billion tapi bukti dan maha mega si batuapi tidak pulak berani saman ke mahkamah... pelik tapi benar....


    kikikikiki... malaysia....oh .... malaysia. ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu..di malaysia duit banyak hilang najib sapu. Pelik tapi benar.

      Delete
    2. Pelik tapi benar. Duit yang disonglap dari 1MDB masuk akaun MO1 sama banyak dengan duit derma tok arab yang diterima dalam akaun Najib Razak. Duit yang disonglap USD681Mill sama dengan duit derma RM2.6Bill (681 x 3.8).

      Delete
    3. buktinya mrk kalah di dua prk... hahaha apabila sekumpulan bangang cuba menipu rakyat.. dia ingat rakyat bangang mcm diorg..

      Delete
  2. Kejap cakap dap perkudakan pkr, amanah dan bersatu. Kejap cakap bersatu perbodohkan dap dan pkr. Sebenarnya blogger ni yang bodoh. Mental sejak accident. Apa dia tulis semata2 nak cari makan, nak makan duit umno penang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia dah keliru tu. Pi ampu umno ler.. xyah sibuk2 ngan pembangkang ler. Yg dok dlm blok pembangkang tu bukan calang2 perancang. Go fly kite.

      Delete
    2. SETUJU DGN 2.04 ...

      DLM BLOK PEMBANGKANG TU BUKAN CALANG2 PEMBOHONG.

      Delete
    3. Demi habuan sanggup memperbodohkan diri sendiri jadi cybertrooper UMNO. Blogger cari makan, duit haram konon derma tok arab datang mencurah-curah. Lagi bodoh sesuatu artikel, lebih tinggi bayaran yang diterima.

      Delete
  3. Mahkamah Persekutuan pada Rabu menolak usaha terakhir Anwar untuk mengetepikan sabitan meliwat dan hukuman penjara lima tahun ke atas beliau kerana meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

    Hakim Besar Malaya, Tan Sri Zulkefli Ahmad Makinudin yang mempengerusikan panel lima anggota, dalam keputusannya menyatakan permohonan Anwar untuk semakan semula tidak mempunyai merit dan bukan kes yang layak untuk disemak semula oleh mahkamah.

    Beliau juga berkata mahkamah mendapati tiada asas untuk menyokong dakwaan Anwar bahawa Pejabat Perdana Menteri telah campur tangan dalam keputusan panel hakim sebelum ini untuk mengekalkan sabitan dan hukuman penjaranya.

    Dengan penghakiman hari ini, Anwar akan kekal di Penjara Sungai Buloh untuk menjalani hukuman penjara lima tahun.

    Anwar, 69 telah memfailkan permohonan semakan semula supaya Mahkamah Persekutuan menggunakan Peraturan 137 Peraturan-peraturan Mahkamah Persekutuan 1995 dan menyemak semula keputusan panel lima anggota sebelum ini yang diketuai Ketua Hakim Negara Tun Arifin Zakaria.

    Secara alternatif, Anwar mahukan Mahkamah Persekutuan untuk mendengar semula rayuannya berdasarkan merit.

    Anwar sedang menjalani hukuman penjara lima tahun di Penjara Sungai Buloh selepas Mahkamah Persekutuan pada 10 Februari, 2015, mengekalkan sabitan dan hukuman yang dijatuhkan Mahkamah Rayuan pada 7 Mac, 2014.

    Pada 9 Januari, 2012, Mahkamah Tinggi membebaskan dan melepaskan Anwar daripada tuduhan meliwat.

    Bagaimanapun, Mahkamah Rayuan mengubah keputusan Mahkamah Tinggi dan menyabitkan Anwar selepas membenarkan rayuan pendakwaan.

    Anwar melakukan kesalahan itu di Unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara di sini antara 3.10 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun 2008.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SO ANWAR TETAP BERSALAH KERANA MELIWAT BUNTOT LELAKI.

      Delete
  4. Pelik tapi benar

    kejadian banyak berlaku di Malaysia
    terkini tun mahathir dan macai terkinja kinja pasal 1 mdb... membatuapikan sambil adu domba..DOJ..FBI..WSJ..SR Swiss..Spork ..3 TanSri ..Bersih 5 untuk menyaman...menyita.. pasal 1mdb.... suma haramjadah yg dibatuapikan tak kesampaian dan tak jadi kenyataan... kehulu ke hilir tuduh PM pasal 1mdb.... tapi hingga ke ari ni sibatuapi maha mega adudomba tak heret pula PM ke Mahkamah... sekarang giliran maha mega batu api saman pasal 1mdb...... your turn now untuk saman 1mdb... kejadian pelik tapi benar sampai sekatang tak berani pulak nak saman.... kejadian pelik tapi benar uang berlaku tiap tiap hari di Malaysia. ...

    ReplyDelete
  5. Najib jatuh nanti dia tahu la langit ni tinggi atau rendah. Dah saman. Najib asyik cari alasan taknak hadir mahkamah. Tak pecaya tanya hafarizam harun, peguam umno.

    ReplyDelete
  6. Memang pun kedua2 si tua tu bodoh alias bahalol.
    Si tua tak sedar diri. Perasan hebat.
    Nabi baru dapigs laknatullah dan pakatan haramjadah

    ReplyDelete
  7. DI MALAYSIA BANYAK PELIK TAPI BENAR KAN
    YG DITUDUH TAK PULAK DISAMAN
    YANG MENUDUH TAK PULAK MENYAMAN
    TAPI SIBATUAPI TERKINJA KINJA BUAT TUDUHAN

    .... malaysia ohhh malaysia ku....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul..najib curi duit rakyat

      Delete
    2. Pelik tapi benar. Yang menyonglap duit negaram dipuja dan dipuji oleh puak UMNO yang sememangnya hanya layak menjadi barua-barua semenjak zaman penjajahan lagi. Barua-barua ni sanggup buat apa saja demi habuan.

      Delete
  8. Pelik tapi benar. Hanya berlaku di UMNO. Isu besar macam wang 1MDB berbillion-billion yang disonglap menjadi isu tak penting. Tak ada kes SPRM pun. Tapi isu pegawai ambik rasuah seratus dua jadi isu muka depan akhbar dan TV3.

    ReplyDelete
  9. Pelik tapi benar... yg difitnah tak pulak diheret ke mahkamah... pelik tapi benar yg menuduh terkinja kinja buat tuduhan... prlik tapi benar yg menuduh suka membatuapikan dan adu dombakan utk saman dsbnya... yg menuduh sampai la ni tak berani saman bila tiba giliran sibatuapi saman 1mdb ke mahkamah... pelik tapi benar tuduhan banyak bukti tak ade ... pertuduhan pun tak dibuat ke mahkamah... pelikk taoi benar...

    ReplyDelete
  10. Tu diaaa....cinapek ah soh chibai(kereta mercedes) sudah tulis 'BABI' pada tandatangan saman beliau di Johor. Dulu ah pek cilaka dah letak 'PUKIMAK' pada tandatangan saman di Pulau Pinang.
    Cinabukit cilaka kapir lakanat dan kurang ajar berpisah tiada.

    Yang penting, anjing kapir LGBT dapigs terus menjilat...demi tulang babi bak kut teh..yum yum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pelik Tapi Benar. Yang menentang kemungkaran dituduh kafir tapi yang bersekongkol dengan penyamun dan kemungkaran dianggap Islam.

      Delete
    2. Sudah pasti Yang TIDAK PELIK adalah Jing LGBT kapir dapigs tak kan lepas peluang utk melompat membela tuan DAPIS KAPIR LGBT nya.

      Betul tak, Jing?

      Delete
  11. Pelik Tapi Benar. Duit penyelewengan 1MDB yang dimasukkan ke dalam akaun MO1 sama banyak dengan duit derma tok arab yang masuk dalam akaun peribadi Najib Razak, presiden UMNO. Yang lebih pelik, masih ramai ahli UMNO yang sanggup bersekongkol dengan penyamun tersohor ini.

    ReplyDelete
  12. Yg syoknya..anak rosmah pun kata..dia berjoli dius guna duit derma tok arab juga..punya bahalul puak ahlul neraka ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bab2 ahlul neraka dan Syurga elok ko tanya ahli ulama bebas menukar agama macam anak betina Mahafiraun #mareeeaMerryXmas dan anak betina Raja Liwat Aljuburi #ijjahkakifitnah

      Jangan marah, Jing. Nama2 Mahafiraun dan Aljuburi tu geng anjing dapigs Mat Sabu yg hadiahkan!

      Delete
  13. (59:11) Did you not see the hypocrites say to their brethren, the unbelievers among the People of the Book: “If you are banished we too will go with you and will not listen to anyone concerning you; and if war is waged against you, we will come to your aid.” But Allah bears witness that they are liars.

    (59:12) To be sure, if they are banished, they will not go with them and if war is waged against them, they will not aid them; and even if they provide any aid to them, they will still turn their backs, and thereafter no aid will be forthcoming to them.

    (59:13) Surely they have greater dread for you in their hearts than for Allah. That is because they are a people who are devoid of understanding.

    (59:14) They will never fight against you as a body (in an open battlefield); and if they fight against you they will fight only in fortified townships or from behind walls. Intense is their hostility to one another. You reckon them united while their hearts are divided. That is because they are a people devoid of reason.

    (59:15) They are like those who tasted the evil consequences of their deeds a short while before. A grievous chastisement awaits them.

    ReplyDelete
  14. Novandri, apakata buat artikel cerita sikit kat mana Najib memulangkan balik wang derma tok arab tu? Dok sibuk pasal parti lain buat apa. Ceritalah pasal apa presiden UMNO buat. Macamana dia memperbodohkan ahli UMNO. Macamana dia memperbodohkan seluruh rakyat Malaysia. Tak kan duit yang dipulangkan sebanyak RM2,000,000,000.00 senyap macam tu saja. Banyak tu. Kalau bagi kat UMNO boleh buat bangunan pencakar langit tu. Semua kaki kelentong saja. Maklumlah ahli UMNO ni memang bodoh dan bahalol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tukar saja tajuk artikel ni
      UMNO DIPERBODOHKAN PARTI NAJIB-ZAHID?

      Delete

FOLLOW BLOG MiM

ARTIKEL TOP MINGGU INI.