Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Monday, December 12, 2016

LIM GUAN ENG DAP BERBOHONG, TERLUPA ATAU TAK TAHU?

Lim Guan Eng DAP berbohong cuba untuk menipu rakyat terutamanya rakyat Pulau Pinang?


Persoalan ini timbul apabila kita merujuk kepada kenyataan beliau yang dilaporkan di dalam Malay Mail bertajuk "Penang homeowners get assessment exemptions for 2017" bertarikh 11 Disember 2016. Lihat printscreen di bawah:


Di antara lain, Malay Mail melaporkan kenyataan Guan Eng yang mendakwa bahawa pemilik hartanah di Pulau Pinang akan 'dapat menyimpan besar pada tahun 2017 terhadap 'assessment rate' mereka. Setiausaha Agung DAP dilaporkan berkata bahawa kerajaan DAP akan 'menanggung GST 6% tersebut'.

Persoalannya, apakah benar 'assessment rate' ini dikenakan GST 6% atau hanya pembohongan Guan Eng semata-mata?

MiM tidak menuduh tetapi soalan ini timbul kerana kenyataan Guan Eng itu berlainan daripada yang sebenarnya. Jawapannya boleh dilayari di dalam web Jabatan Kastam DiRaja Malaysia : http://gst.customs.gov.my/en/rg/SiteAssets/FAI/0LATEST%20FINAL%20GST%20MADE%20SIMPLE%20%20(1).pdf


Ini jawapannya :
Is assessment rate collected by a local council subject to GST?
NO, assessment rate collected by local council is not subject to GST
since it is form of regulatory and enforcement function of the local council.
Rupa-rupanya,'assessment rate' yang dikutip oleh pihak berkuasa Tempatan tidak perlu dikenakan GST

Satu lagi persoalan, apakah Lim Guan Eng DAP berani untuk menjawab isu ini atau beliau mendiamkan diri kerana beliau memang berbohong atau akan menyaman akhbar Malay Mail?

Kita tunggu jawapannya. Dan sebenarnya, banyak lagi persoalan yang tidak dijawab. DAP juga mendakwa kononnya menyokong penuh Perlembagaan Malaysia. Padahal kita semua tahu bahawa terdapat beberapa dasar parti DAP yang mempertikai serta tidak menyanjung Perlembagaan negara.

Fasa II (Matlamat-matlamat) Perlembagaan parti cauvinis DAP perenggan 4 iaitu:
4. Mengiktiraf kebebasan beragama sebagai hak asasi yang merangkumi kebebasan pelbagai agama daripada diancam oleh undang-undang yang bersifat menindas dan akta-akta yang berunsur diskriminasi;
Perenggan 4 Fasal II ini tidak menyatakan yang parti DAP mengiktiraf agama Islam sebagai agama Persekutuan. Perenggan 4 itu juga ternyata melanggar Perkara 11 (Kebebasan beragama) dalam Perlembagaan Malaysia yang jelas menyatakan:
(1) Tiap-tiap orang berhak menganuti dan mengamalkan agamanya dan, tertakluk kepada Fasal (4), mengembangkannya.
(2) Undang-undang Negeri dan berkenaan dengan Wilayah-Wilayah Persekutuan KualaLumpur, Labuan dan Putrajaya, undang-undang persekutuan boleh mengawal dan menyekat pengembangan apa-apa doktrin atau kepercayaan agama di kalangan orang yang menganuti agama Islam.
Terdapat kawalan dan sekatan untuk mengembangkan agama lain di kalangan orang Islam seperti termaktub dalam Perlembagaan negara TETAPI perlembangaan parti DAP TIDAK mahukan undang-undang yang berbentuk sekatan dan diskriminasi!

Parti DAP memang menolak Perlembagaan Malaysia. Parti itu juga pengamal tegar kronisme dan parti korup.



SHARE ARTICLE :

24 comments:

  1. JING RBA DAPigs !! CEPAT LA MENYALAK !!

    TOKONG DAPig KENA LONDEH NI !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ALOR SETAR - Bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir mendedahkan bahawa Khairy Jamaluddin Abu Bakar pernah menghantar surat peletakan jawatan sebagai Menteri Belia dan Sukan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

      Beliau berkata, peletakan jawatan itu dibuat kerana Ketua Pemuda Umno itu tidak bersetuju dengan penjelasan yang diberikan berhubung isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan derma RM2.6 bilion pada tahun lalu.

      “Pada tahun lepas, salah seorang kenalan kita menjemput saya untuk berjumpa dengan KJ secara sulit di rumahnya, kira-kira jam 11.30 malam. Saya pergi sendiri ke rumah dia, berjumpa tiga orang sahaja dan ada saksi.

      “Perjumpaan itu kononnya untuk menyatukan kami berdua kerana kami dilihat pemimpin-pemimpin muda dalam Umno yang walaupun nampak sebelum ini bertentangan, tapi dalam hal menyelamatkan Umno ketika itu dia ingat kami berdua mungkin boleh lakukan suatu menggerakkan ahli-ahli di peringkat akar umbi khususnya orang muda untuk menolak kepimpinan Najib,” katanya.

      Beliau berkata demikian semasa ceramah perdana sempena majlis perasmian ibu pejabat Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Kedah oleh Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin di Stargate, di sini, kelmarin.

      Menurutnya, pengakuan daripada KJ itu dibuat dengan alasan tidak mempercayai langsung alasan yang diberikan perdana menteri mengenai isu 1MDB dan derma RM2.6 bilion.

      “Dia kata kepada saya, alasan-alasan yang diberikan langsung tak masuk akal dan macam memperbodohkan rakyat. Kemudian mengenai RM2.6 bilion, dia kata pak Arab ini bukan semuanya kaya termasuklah putera-putera raja pun. Jadi pilihlah yang mana tak kaya, bagi RM10 atau RM20 juta, suruh dia mengaku kononnya dia bagi RM2.6 bilion kepada Najib, selesailah.

      “Itu kata-kata KJ kepada saya dan dia yakin perkara itu berlaku. Bukan setakat itu sahaja, dinyatakan bahawa dia sudah bersedia untuk letak jawatan kerana sudah tak tahan membela seorang pemimpin yang dia tahu salah guna kuasa. Kami memang sependapat mengenai masalah yang dibawa ke dalam Umno oleh presiden sendiri,” katanya.

      Mukhriz berkata, maklumat yang beliau terima akhirnya KJ memang sudah menyerahkan surat peletakan jawatan Menteri Belia dan Sukan kepada Najib dan mungkin melibatkan juga jawatan Ketua Pemuda Umno.

      “Tetapi saya difahamkan Najib suruh (Naib Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad) Zahid Hamidi pujuk KJ dengan apa-apa tawaran yang saya tak pasti, sehingga akhirnya KJ tarik balik surat peletakan jawatan itu.

      Delete
    2. Ano 12:41 ...

      Siapa yg percaya dgn boboi ni???

      Dia ni duk bawah ketiak bapak.

      Hehehe..

      Delete
    3. ALAHAI BOBOI NI. CUKUP2 LA. KO TU KSN BOBOI.

      Delete
    4. Yer ke KJ ada ckp mcm gitu...tak pe..kita tunggu Kj..cakap apa..tak boleh dgar satu pihak jer takut jadi fitnah

      Delete
    5. Tahun dpn KJ dapat title datuk seri selain diberi tugas & peruntukan laksanakan TN50. Azwan bro dah dilantik senator. Bakal dilantik timbalan menteri. Ni semua gara2 surat perletakan jawatan KJ. Korang jgn harap KJ nak jwb isu ni. Dah kenyang. Isu seleweng kbs rm100 juta pun senyap/lenyap.

      Delete
    6. Sebab tu depa ni masuk golongan ahli neraka..rasuah dah jadi darahdaging..dari bawah sampai atas...

      Delete
    7. ".. dia ingat kami berdua mungkin boleh lakukan suatu menggerakkan ahli-ahli di peringkat akar umbi khususnya orang muda untuk menolak kepimpinan Najib.”

      Masuk akal. Apa yang Mukhriz katakan itu ada lah munasabah atau "plausible". Gua caya.

      Sayang, tak jadi si Kerry letak jawatan. Dia dah banyak duit, di kumpul di zaman pemerintahan Pok mertua nya Tun Dol. Kot yang di janjikan Najib kpd nya ia lah dalam bentuk jaminan jawatan Ketua Pemuda nya akan berterusan.

      Tak mungkin Najib janjikan jawatan Timbalan Presiden, nanti berperang. Perang antara dia dengan si Jawa dan antara si Jawa dengan si budak Okspod tuh.

      Delete
    8. ".. pengakuan daripada KJ itu dibuat dengan alasan tidak mempercayai langsung alasan yang diberikan perdana menteri mengenai isu 1MDB dan derma RM2.6 bilion."

      Betul. Tak masuk akal RM2.6 bilion itu wang derma. Awas: Kalau betul pun, mengikut piagam SPRM, derma dalam keadaan tak menentu pun ada lah rasuah.

      Tapi memang lah - tak semua yang berpangkat Prince di Saudi itu kaya. Memang, kalau di suap RM10-20 juta pun ada yang melompat memperakukan itu ada lah derma.

      Sekarang DoJ dah kata MO1 terlibat. Kot selepas kes rampas harta, akan ada dakwaan jenayah "mis-appropriation of 1MDB funds and money laundering" dan di di bicara itu akan keluar secara resmi nama penuh MO1.

      Delete
    9. Peringkat bicara rampas kuasa berkaitan 1MDB itu sekarang -

      www.straitstimes.com/tags/1mdb

      .. US court rejects move by family of Malaysian Jho Low to claim assets seized in 1MDB probe.

      NEW YORK (REUTERS) - A US federal judge rejected on Monday (Dec 12) a move by family members of .... DOJ sues to seize assets tied to Malaysian state fund ..

      Delete
    10. Jho Taek Lo tak berani nak lawan sendiri DoJ, takut lebih banyak pekong MO1 keluar di masa bicara. Dia gunakan "family members" sahaja.

      Hakim itu kata "The family members did not have direct control over the assets and were seeking to remove the Swiss trustees which control the assets and who have not filed their own claims."

      Apa daaaa si Taek Lo.

      Delete
  2. Damn u DAP. This party has been a nuisance to the country since 13 May 1969. They claimed that their party's principle has never changed. It means that their racial & chauvinist principle also never changed since the dark day.

    & yes. DAP is anti-Islam as exposed by this blogger.

    ReplyDelete
  3. Superman’ Hew Kuan Yau said, use Malays to fight Malays.

    ReplyDelete
  4. Guan Eng lagaknya seperti orang bijaksana tapi sebenarnya suka putar belit dan penipu. Dia belajar dari sifunya mamak kerala Mahataik. Nak tunjuk penang kaya tapi jual tanah kerajaan negeri pulau pinang sampai hampir habis. Kalau setakat nak jual tanah, mahfuz bean pon boleh jadi ketua meteri.

    ReplyDelete
  5. WOW ...... JING RBA DAPigs TAK MENYALAK KA??!!!

    JING GAJI BUTA & TIDOQ KA!!

    NANTI BAGI TAU TOKONG DAPig KORANG TAK BUAT KERJA!!

    ReplyDelete
  6. Dengan ini diisytiharkan jing2 RBA DAPigs sudah mampos & mengaku kalah dalam blog ini. hahahahahaha...

    ReplyDelete
  7. Anjing belum dapat tulang babi.. tu pasal tak menyalak.

    ReplyDelete
  8. Boringlah cerita pasal Guan Eng ni. Ceritalah lagi pasal surat layang Zahid tu lagi. Berapa banyak tangkapan yang dibuat. Tak kan diam macam tu saja. Seronok dengar cerita-cerita lawak bodoh UMNO ni. Semenjak Najib jadi PM, banyak sungguh cerita bodoh-bodoh UMNO yang timbul. Cerita pasal DAP ni buat apa, tak ada makna orang DAP nak masuk blog UMNO ni. Kebanyakannya hanya orang UMNO atau bekas UMNO yang nak tahu kot-kot cerita Novandri ni boleh membuatkan yang dah tinggal UMNO masuk balik. Rupanya, makin hari makin bodoh jadinya orang-orang UMNO ni. Lantiklah pemimpin dikalangan yang cerdik sikit, tak adalah jadi bahan lawak jenaka saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suka tengok lawak Zahid pasal nak bodek Najib dalam isu derma tok arab.
      Dia ingat semua orang bodoh macam UMNO.

      https://www.youtube.com/watch?v=cBm_9xfmVNE

      Delete
  9. Ceh!!!ingatkan guan eng pecah rekod rasuah najib 2.6 b...kalau kurang dari tu...tak payah cerita la...budak tadika pun tak ingin baca...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana boleh lawan dengan penyangak paling hebat di abad ini. Itupun, masih ramai yang dok puja dan puji melangit. Kononnya, dialah satu-satunya pemimpin terhebat yang pernah UMNO ada. Mungkin depa masih tak boleh nak bayangkan RM2.6B tu banyak mana. Puak bodoh yang dok bising tak tentu pasal saja. Janji dah serpihan sikit dari duit haram RM2.6B. Kalau ikut nilai matawang sekarang, RM2.6B dah jadi RM3.4B atau RM3,400,000,000.00, begitulah hebatnya penyangak UMNO yang disanjung oleh Novandri ni.

      Delete
    2. Tajuk artikel ni patut diubah
      NAJIB UMNO BERBOHONG, TERLUPA ATAU TAK TAHU?

      Delete
  10. Kalau betul itu pembohongan, itu tidak sebesar pembohongan berkenaan selewengan 1MDB dan songlapan berbilion masuk akaun bank sendiri.

    Dan pengsonglapan itu sudah pun berlaku. Heboh di seluruh negara dan di dumia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suatu kebetulan agaknya duit 1MDB yang masuk akaun MO1 USD681Mil sama pula dengan duit derma tok arab yang diterima Najib RM2,600Mil (USD681 x 3.80 = RM2588Million).

      Sesiapa yang bersubahat dengan pecah amanah terbesar ini, sama saja dengan sipelakunya termasuk semua ahli-ahli UMNO dan wakil rakyat UMNO.

      Kalau salah orang lain sebesar zarah pun bukan main bising. Tapi, sebesar ini punya songlap, masing-masing duduk diam saja. Buat-buat tak tahu supaya tak rasa bersalah.

      Delete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.