Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Tuesday, December 06, 2016

MAHATHIR & CERITA DI SEBALIK KONVENSYEN DAP

Tepat sekali jangkaan MiM. Sebelum ini, MiM telah menulis bahawa puak DAP akan hanya mengumumkan kehadiran Dr Mahathir di Konvensyen DAP pada saat-saat akhir atau sebagai 'tetamu kejutan'.


Baca : Muslihat DAP & Mahathir Hadir Di Konvensyen DAP 

MiM juga menulis bahawa inilah pelan yang akan disusun oleh parti cauvinis DAP. Mereka tidak boleh mengumumkan kehadiran Mahathir daripada awal TETAPI hanya di saat-saat akhir atau sebagai 'satu kejutan' kerana kepimpinan tertinggi DAP tahu akan ada bantahan dan boikot daripada pihak perwakilan DAP.

Tepat sekali lagi apabila memang ada pihak dalam parti DAP itu sendiri yang mengkritik kehadiran Mahathir. Sebagai contoh, Sangeet Kaur Deo, anak perempuan Karpal Singh telah bangkit dan meminta DAP supaya berhati-hati dengan bakal sekutunya.

Beliau juga mendedahkan sikap hipokrasi Mahathir serta mengingatkan DAP bagaimana Mahathir bertanggungjawab terhadap penggunaan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dengan sewenang-wenangnya semasa beliau menjadi Perdana Menteri.

Sebelum ini pula, puak cauvinis DAP telah menghina Mahathir dengan gelaran bapa ayam  yang menjadikan perempuan itu seorang pelacur. Lihat video di bawah:


Kerana itu kepimpinan tertinggi DAP tidak berani untuk mengaku akan menjemput Mahathir lebih awal lagi. Kita percaya perwakilan-perwakilan DAP akan buat pelan serta bangkit mengutuk Mahathir jika mereka tahu beliau akan hadir di konvensyen DAP.

Dalam masa yang sama, kehadiran Mahathir di dalam Konvensyen DAP itu juga menyerlahkan sikap hipokrit parti cauvinis DAP.

Pertama, DAP gagal untuk menyatakan pendirian mereka tentang calon pilihan mereka untuk menyandang jawatan Perdana Menteri. Lim Guan Eng sendiri masih berkias-kias malu dan menggunakan perkataan 'sentiasa' dan 'terutamanya'. Perkara utama dan mudah ini pun gagal dijawab secara terbuka. Guan Eng mendakwa akan 'sentiasa menyokong seorang Melayu, terutamanya Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri'.

Apa pula pandangan Mahathir apabila Anwar Ibrahim adalah pilihan parti DAP?

Kita tahu kenyataan Guan Eng ini hanya untuk menyedapkan hati Mahathir sahaja. DAP masih mahu bermain wayang untuk memperalatkan Mahathir demi kelangsungan agenda politik rasis cauvinis DAP seperti yang didedahkan oleh puak DAP sendiri sebelum ini. Lihat video di bawah :


Kedua, MiM percaya bahawa rakyat sudah semakin tahu tentang keburukan parti cauvinis DAP yang hanya pandai menyalahkan pihak lain dan kerap memperbodoh-bodohkan rakyat. Sikap rasis mereka sudah tidak dapat dibendung lagi walau pun mereka acap kali menafikannya. Video di bawah adalah salah satu contohnya :


Rasis melampau bernama Hew Kuan Yau ini dilaporkan telah 'meletakkan jawatan sebagai ahli DAP' tetapi dalam masa yang sama, parti cauvinis DAP masih terus bersekongkol dengan individu ini dengan menjemput beliau  di dalam majlis parti tersebut. Tidak mengejutkan.


Ketiga, DAP telah membuka pekung busuk diri sendiri apabila kononnya mempertahankan bahasa Melayu sebagai bahasa negara tetapi mereka sendiri gagal untuk fasih dan faham bahasa tersebut. 

Keempat, Lim Guan Eng juga sekali lagi cuba membuat 'tawaran baru' kepada rakyat Malaysia semasa Konvensyen DAP tetapi ianya recycle dan lapuk. Di bawah adalah ulasan menarik tentang tawaran lapuk DAP itu.
DAP menyentuh soal kejatuhan Ringgit dan menyebut 1MDB sebagai penyumbang kepada kejatuhan Ringgit.
Malangnya DAP tidak sebut bagaimana Ringgit jatuh kerana kejatuhan harga minyak global, jangkaan bahawa Federal Reserve akan meningkatkan kadar faedah, keadaan pasaran kewangan dan ekonomi China yang tidak menentu yang merupakan faktor utama penyusutan Ringgit berbanding US Dollar.
Kalau pun DAP berjaya memenangi pilihanraya dan membentuk kerajaan (nauzubillah), DAP tidak akan mampu meningkatkan Ringgit selagi harga minyak terus rendah, Federal Reserve kekal dalam haluan pengetatan dasar monetari dan ekonomi serta pasaran kewangan China yang terus menerus tidak menentu.
Rakyat tidak harus tertipu kononnya Ringgit jatuh adalah disebabkan oleh UMNO, Najib dan 1MDB dan jangan percaya bahawa DAP mampu meningkatkan Ringgit kerana tiada siapa pun ada kuasa untuk melawan faktor luaran seperti harga minyak, dasar monetari Amerika Syarikat dan ekonomi serta pasaran kewangan China.
Tanpa GST, kerajaan akan kekurangan hasil berjumlah RM20 billion tahun lepas dan inilah yang DAP tidak sebut.
Apakah rancangan DAP untuk menampung kekurangan hasil kerajaan yang berpunca daripada kejatuhan harga minyak?
Kalau DAP kata mereka akan menampung kekurangan hasil kerajaan melalui penjimatan daripada ketirisan, rasuah dan penyelewengan seperti melaksanakan tender terbuka dan sebagainya, saya sarankan DAP semaklah sendiri dahulu kewangan kerajaan negeri Pulau Pinang sebelum berjanji kepada rakyat.
Dalam Laporan Audit Negara Siri Ke-2 2015 yang baru diterbitkan beberapa minggu lepas, ketua audit negara menegur kelemahan penyeliaan projek di bawah Penang Development Corporation (PDC) iaitu syarikat penuh kerajaan Pulau Pinang tentang penangguhan projek beberapa projek yang berjumlah lebih RM100 juta yang lambat siap.
Baca seterusnya : Klik Sini
Kelima, Lim Guan Eng cuba untuk memperkecil-kecilkan Presiden MCA Liow Tiong Lai supaya tidak merangkak kembali ke Putrajaya untuk mesyuarat Kabinet Rabu depan. Guan Eng juga meminta Liow Tiong Lai meletakkan jawatan kerana UMNO dan PAS secara rasmi telah bekerjasama. Guan Eng juga berkata 'PAS sanggup berpeluk dengan UMNO'.

Yang tidak dibagi tahu kepada perwakilan DAP ialah DAP buat saat dan ketika ini bukan sahaja bersekongkol dengan PAS tetapi bersama di dalam kerajaan negeri Selangor. DAP sedang berpelukan dan tidur bersama dengan PAS di Selangor.

Yang patut letak jawatan sebenarnya ialah Lim Guan Eng sendiri kerana membiarkan parti DAP bekerjasama dengan PAS sekaligus memperbodoh-bodohkan ahli DAP itu sendiri. Lim Guan Eng sendiri berdepan dengan kes rasuah dan salah guna kuasa kerana mendapatkan sebuah banglo yang jauh lebih murah daripada harga pasaran.

Begitu jelas sekali teruknya DAP ini tetapi Guan Eng dengan tanpa malunya masih mahu menuding jari ke pihak lain. What a shame!

Keenam, Lim Guan Eng sekali lagi bermain dengan janji palsunya apabila kononnya mahu menghapuskan kadar tol lebuhraya Utara-Selatan. Padahal, beliau sendiri mahu mengenakan tol untuk terowong bawah tanah impian beliau di Pulau Pinang.

Akhar China Press bertarikh 21/02/2008 juga telah melaporkan kenyataan DAP yang berjanji sekiranya Pakatan berjaya merampas Pulau Pinang, tol Sungai Nyior di Seberang Perai akan dihapuskan. Tetapi sehingga ke hari ini, kerajaan DAP diam membisu tidak mengotakan janji mereka seperti janji-janji lain yang ternyata berbohong kepada rakyat.

Ketujuh, DAP juga mendakwa kononnya menyokong penuh Perlembagaan Malaysia. Padahal kita semua tahu bahawa terdapat beberapa dasar parti DAP yang mempertikai serta tidak menyanjung Perlembagaan negara.

Fasal II (Matlamat-matlamat) Perlembagaan parti cauvinis DAP perenggan 4 iaitu :
4. Mengiktiraf kebebasan beragama sebagai hak asasi yang merangkumi kebebasan pelbagai agama daripada diancam oleh undang-undang yang bersifat menindas dan akta-akta yang berunsur diskriminasi;
Perenggan 4 Fasal II ini tidak menyatakan yang parti DAP mengiktiraf agama Islam sebagai agama Persekutuan.

Perenggan 4 itu juga ternyata melanggar Perkara 11 (Kebebasan beragama) dalam Perlembagaan Malaysia yang jelas menyatakan :
(1) Tiap-tiap orang berhak menganuti dan mengamalkan agamanya dan, tertakluk kepada Fasal (4), mengembangkannya.
(4) Undang-undang Negeri dan berkenaan dengan Wilayah-Wilayah Persekutuan KualaLumpur, Labuan dan Putrajaya, undang-undang persekutuan boleh mengawal dan menyekat pengembangan apa-apa doktrin atau kepercayaan agama di kalangan orang yang menganuti agama Islam.
Terdapat kawalan dan sekatan untuk mengembangkan agama lain di kalangan orang Islam seperti termaktub dalam Perlembagaan negara TETAPI perlembangaan parti DAP TIDAK mahukan undang-undang yang berbentuk sekatan dan diskrimasi!

Parti DAP memang menolak Perlembagaan Malaysia. Parti itu juga pengamal tegar kronisme serta parti korup, rasis dan cauvinis.



SHARE ARTICLE :




58 comments:

  1. Apa nak sibuk2 pasal dap? Perjuangkan nasib bangsa sendiri, tuntut janji najib lg bagus. Najib banyak duit. Cash is king.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2004 masa paklah menang besar dan sebelum pru 2008, bn perlekehkan tun mahathir bila dia attack paklah. Masa tu confidence level bn tinggi. Setiap prk bn menang saja. Cakap dia nyanyuk, ckp nak jambatan bengkok etc. Ambil ringan pengaruh tun. Pru 2008, dollah badawi hampir tergolek. Muka monyok toya macam orang kena denggi bila result keluar. Tunggulah pru 14 ni ya macai2 sekalian..bila najib hilang makin banyak kerusi, bila 2,3 negeri penting jatuh lg walaupun bn tak kalah. Kalau kalah lg bagus..hahaha

      Delete
    2. anjing DAPigs dah datang...

      Delete
  2. Curi duit berbillion melalui 1mdb..ikut ajaran islam ka..org kafir pun tak pernah buat macamtu..taubatka novandri bin hassan

    ReplyDelete
    Replies
    1. MANA BUKTINYA ????

      AJARAN ISLAM TAK BOLEH MEMFITNAH OOIII 5.42. TAK CIUM SYURGA!

      Delete
    2. Duduk bawah tempurung ka...dari budak tadika hingga bertongkat..semua tau najib curi duit rakyat....

      Delete
    3. Budak tadika mana ni? Ko dh tune kepala hotak anak ang ka? Cakap keluar pale lutut.

      Delete
    4. Hehehe...jing2 hearsay anggok2 bongok tgh meroyan...tokong kena balon...hehehe

      Delete
    5. Sibuk cari salah DAP.. salah Najib Razak kau diamkan. Semua pasal 1mdb org UMNO xboleh ulas. Bodoh org2 UMNO nie. Wala pada parti bukan pd presiden.

      Kalau org UMNO zaman Dato Onn wala pada Onn sudah pasti Onn akan kekal presiden. Tp org UMNO masa tu Wala pd UMNO termasuk bapak si Najib.

      UMNO bakal jadi pembangkang.

      Delete
    6. Hang gila ka... umno jadi pmbangkng konon.. fikir logik ckit la... xbersatu tp nak menang... pelik2.. bila kalah tuduh spr xbetul pastu anjur beershit... bodoh. Masing2 kpl batu.. xabis2 mnyalak dlm nie... pi suruh parti2 hang bsatu dulu... pas awal2 dah bgtau akn lwn semua calon dap...

      Delete
    7. Betul tu. UMNO sangat sesuai jadi pembangkang. Perjuangan mereka hanya untuk cari salah orang. Salah depa tak nampak langsung. Depa sibuk cerita hal orang lain. Tak pernah pula jumpa artikel Novandri ni yang cerita pasal kehebatan Najib pun. Sibuk bab Tun M, apahalnya. Apa kaitan Tun M dengan Novandri? Bukankah Tun M dah keluar UMNO? Tak salah pun kalau dia nak join mana-mana parti yang secara sah berdaftar di Malaysia. Ramai puak bodoh ni dok rasa macam Tun M hak ekslusif UMNO lagi. Kesiannya tengok puak UMNO yang bodoh tak bertempat ni. Apakata Novandri pi jumpa Najib pujuk Tun M masuk UMNO balik. Tak payah dok sibuk-sibuk pikir pasal Tun M lagi.

      Delete
    8. Bodoh punya statement... hang xsekolah ka... nama dah dunia politik mmg mcmnie la... hang masuk dlm blog pro umno mmg la... cuba tgk malaysiakini... semua kerajaan buat xbetul...

      Delete
    9. Anon 1.14 Adalah NovandriDecember 7, 2016 at 2:45 AM

      UMNO udah2 lah cuba nak tegak benang basah. Kau ingat rakyat sokong kau lagi ke?

      Kau duk kira Malaysiakini. Kau xnampak ke Utusan Malaysia duk ampu UMNO mcmana?

      Kalau bc Utusan Malaysia terasa Malaysia ni tiada masalah. Puak UMNO suka buat jenayah tp senyap2.

      Berhentilah.. bangsatlah org2 UMNO kalau Melayu tak bagi kuasa.

      Delete
    10. Hang nie mmg xsekolah.. benang basah kpl hotak.. benang2 la.. saja nak bg pnjng... dah nama kerajaan kena bg aman la (xda masalah).. klu madey, yidin mcm malaysia nak kiamat huru hara... bnda xda ape pun... provo ja lebih... serawak, sg.besar, k.kangsar menang dah hoi.. rakyat myampah dah pmbngkang nie... xda isu lain... ulang2... sepakat dulu mcm BN baru blh ckp byk...

      Delete
    11. Hahaha.. Huhuhu..

      Orang UMNO memang bodoh dan sempit otak..
      Kita tunggu je lah PRU 14 dan lihat sendiri apa yang rakyat mahu.
      Tidak akan sesekali rakyat lupa kezaliman yang UMNO buat pada rakyat.

      UMNO mudah lupa.

      Berkawan lah dengan rakyat. Jangan asyik berkawan dengan orang UMNO saja...

      Delete
  3. Mana jing2 RBA DAPigs ni?

    Tidoq ka & dapat gaji buta ka??

    Nanti aku k9mplen kat LGE !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. AISEMEN 5.55

      KO NI JANGAN LA SERU ANJING2 RBA DAPigs NI! NANTI DEPA BUAT MENYEMAK MELALAK KAT SINI.

      Delete
    2. Ketahui la cina, mahadir buleh buat u-turn bila2 mase je. You wanna trust this oldie? He is suufering fr brain depketion Best wishes, you need a lot of it.

      Delete
  4. Padan muka cina Dap. Sekali lagi mahathir buka thaichi tipu cina Dap. hahahhahahhaa

    ReplyDelete
  5. Padan muka cina Dap. Sekali lagi mahathir buka thaichi tipu cina Dap. hahahhahahhaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cikalang ma ha thir bulum u-turn lagi...musti mau pakai dia cukup2 kasi jadi kaldai...Pas sudah lari...musti mau cari kaldai baru mau belakang duduk maa....hahaha lo olang bodo punya mana tau..

      Delete
  6. Tun M bukan lagi ahli UMNO, bukan pun lagi PM Malaysia. Apa yang disibuk-sibukkan sangat. Ini negara demokrasi, dia hanya seorang warganegara Malaysia yang bebas. Tak pegang apa-apa jawatan dalam kerajaan pun. Cubalah sibukkan diri untuk meyakinkan rakyat bahawa presiden UMNO yang ada sekarang cukup kompeten untuk jadi PM Malaysia. Ramai yang kata Tun M tu tak sebagus Najib. Ramai yang kata Tun M perangai buruk macam Lim Kit Siang, so buat apalah Novandri ni dok buang masa nak kondem Tun M pula. Lebih baik teruskan jilat pungkok Najib tu, banyak juga dapat habuan dari serpihan derma tok arab tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Derma tok arab, rupa-rupanya tok arab tu adalah rakan kongsi riza aziz dan jho low yang sama-sama mengelapkan pelaburan Petro-Saudi yang didalangi oleh MO1. Akhir sekali, MO1 menerima habuan USD681M yang kebetulan sama pula dengan RM2.6B. Ahmad Husni pun terpaksa geleng kepala dengan kebodohan MO1 ni. Siapa yang lebih jahat DAP atau UMNO????

      Sifat-Sifat / Ciri ciri Munafik Manusia :
      1. Apabila berkata maka dia akan berkata bohong.
      2. Jika membuat suatu janji dia akan mengingkari janjinya.
      3. Bila diberi amanah maka dia akan mengkhianatinya.

      Delete
    2. Tulis blh la... susun mcm betul.. nama pak arab pun xbuh...

      Delete
    3. sembang jer. macam kakaktua. orang sebut A dia sebut A.

      Delete
  7. cina jho low tolong ulas sikit.. pakai kaki pun tak apa.. kenapa cina jho low ni kebal sangat. sampai TPM pun kena pecat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey pecat bkn takat TPM.. paklah pun dia pecat... yidin kena pecat pun sbb hasutan madey... nak boboi jd PM.

      Delete
    2. Ma ha thir bukan setakat pecat..siap sumbat sg buloh lg tu...hahaha

      Delete
    3. Ini kalilah kita tanam hidop2
      ma ha thir sama Dap satu kubo....hahaha

      Delete
  8. Kesian kepada puak UMNO yang masih menagih simpati Tun M sampai sanggup tulis artikel macam ni. Tun M dah tak sanggup nak tengok kebodohan puak UMNO ni. Bodoh dan tuli. Bila ditegur bukan nak memperbetulkan, tapi makin menjadi-jadi. Berlagak pandai tapi bodoh sebenarnya. Lepas tu, nak paksa orang lain jadi bodoh serupa depa jugak. Memang bodoh tahap yang tak boleh diajar lagi. Bak kata orang kedah, bodoh nak mampuih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stakat duk ulas bodoh dlm nie xjadi ape... klu xreti nak bsatu... gabungn tugang langang.. ada hati nak menang pilihnraya...

      Delete
    2. Madey sudah lupa

      Delete
  9. ko suroh mad dey muhasabah diri. bolih????

    ReplyDelete
  10. Blog sampah dan sisa kumbahan. Blogger tukang cuci tahi najib. Artikel dan komen kebanyakannya syok sendiri. Dulu ramai, sekarang dah nak hampir pupus. Boleh kira dengan jari blogger parti puaka. Ini semua akibat sifat rakus dan tamak harta dunia raja penyamun najib razak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg sampah tu meloyakini...hari2 ko hadam tak hingat2 lagi...
      Dedak yahudi tak cukup ke...hahaha

      Delete
    2. KEPALA BUTOH lu si 836 si HOMO JIJIK PENYAMAQ PEROGOL/PEMBUNUH/PEROMPAK/PERASUAH DAPJUBOQ BABI, PI MAMPOS lu ANAK HARAM dr. PUKI Mak HANYIR-penuh NANAH lu yg. diSONDOL BERGILIR2 oleh si SAMSENG2 DAPJUBOQ BABI lu! SHIT ke atas MAK/BAPA/KELUARGA HARAM JUBOQ BABI lu si BANGKAI2 BABI JUBOQ2 BABI HARAM JADAH!

      Delete
    3. Blog sampah tapi kau masuk juga.

      Delete
  11. Hebat dr m....puak ahli neraka ni takut kat pengaruh dia....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehehe...takut????
      Saja jer nak meriahkan meraikan ma ha thir masuk kandang Dapig...hehehe

      Delete
  12. Geli hati aku baca juak² pembangkang nih..ntah hape²..the pigs aku tk kata la..tp melayu yg bangang² ni..ada akal tu pikir la woi...bodohh nak mampoos..
    Najib curi duit rakyat??brp sen duit nko.najib amik tiap² bln?...duit mak bapak nko??Najib antara PM yg terbaek..INSHA ALLAH..rakyat akan merasai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paling bahaya bila si bodoh tak tahu dirinya bodoh. Duit negara adalah duit rakyat. Zaman dulu, tak semua rakyat bayar cukai. Zaman Najib ni, tak kira kaya atau miskin, semua bayar cukai. Sampaikan guna telefon dan letrik pun kena bayar GST kat gomen. Bila Najib dah tak duit, setiap rakyat kena tanggung. Jadi, jangan lagi keluarkan statement bodoh, Najib bukan makan duit rakyat tapi duit negara.

      Delete
    2. Hang bodoh sgguh... gst cukai paling bkesan d dunia... malaysia yg antara trendah peratusnya... pkr, dap, pun xcakap dah pasal gst nie... sbb mereka juga akn laksanakn tp akn tinggi peratus dia sbb akn tiru pap d sngapure.. pmbngkng dah knyataan rasmi dah... hang xtahu ka...

      Delete
  13. Memang DASYAT betul siapa2 si PENGKHIANAT KITOL Islam/Melayu yg. sanggup JILAT JUBOQ2 berNANAH JIJIK si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH KAFIR HARBI ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI-BerSHIT KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD ni! TEROKnya si si DIKTATOR ZioNAZI (Zionis NAZI) PARASIT/PENYANGAK/PENYAMAQ/PENIPU/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN-madey ANAK BERANAK berIJAZAH JAMBAN JUBOQ BABI ni! TAK dak maruah lansung; hanya sbb nak anak BOTAK SIAL-muka mcm. BABI SONDOL dan PEMALAS tu berANGAN nak jadi PM, JANGAN haraplah si BOTAK SIAL oi! Baiklah lu si madey dan KETURUNAN lu yg. juga PUAKA juga MAMPOS semuanya OI!

    Tengoklah betapa JAHATnya si SAMSENG PENDATANG Cina RASIS BANGKAI BABI si DAPJUBOQ BABI tu! Patut diTERAJ*NG sampai MAM*OS si puak PENJAJAH PARASIT ni! Dia ingat kita BANGSA Bumiputera Islam/Melayu ni PENAKUT - siap lu!! Bangsa Islam/Melayu ada tahap KESABARAN kita!

    Tengok juga NGO2 DAPJUBOQ BABI disyaki puak PEMISAH Sabah/Sarawak ni dok MENGADU kat UNZionis JUBOQ BABI yg. diwakili si PENJAJAH PARASIT dr. Kenya tu - lihat di media ZIONIS CELAKA ni! Di - https://sg.news.yahoo.com/sarawakian-native-landowners-routinely-face-threats-thugs-un-065200351.html:

    Sarawakian native landowners routinely face threats from thugs, UN rapporteur told

    BY SULOK TAWIE7 December 2016

    Dahlah hari tu si wakil Kenya dr. UNZionis CELAKA tu - nak masuk campuq PERTAHANkan DEMO2 HARAM dan RASUAH2 puak TERORIS PENJAJAH PARASIT BerSHIT DAPJUBOQ BABI dr. SOROS/MOSSAD-IS-rael/CIA tu apahal?! Nampak sgt. si PENJAJAH KAFIR HARBI PARASIT ni nak cuba GAGALkan NEGARA ISLAM kita ni dr. masuk campuq nak HALANG Genosid2 yg. berTERUSAN ke atas Bumiputera Islam Rohingya; LICIK betul permainan DAJAL depa ni; dgn. nak MENYAMAkan MOTIF2 yg. BERLAINAN dlm. JENAYAH2!

    Dahlah si rejim Kenya-si PENJILAT MOSSAD/IS-rael/NATO ni adalah juga mcm. rejim TERORIS Myanmar, di mana rejim Kenya ini asyik MEMBUNUH Bumiputera Islam Somalia di Kenya; Somalia dan Ethiopia! lepas tu nak juga SAMAkan MOTIF dlm. DEMO2 HARAM puak Teroris BerSHIT utk. terus mengHINA/mengGERTAK/memPROVOKASI/mengGULINGkan YAB PM Bumiputera Islam/Melayu terCINTA kita, UMNO, NEGARA ISLAM kita serta bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu di bumi pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni - dgn. DEMO2 SAH kita yg. MOTIF utama adalh utk- MEMBELA YAB PM, NEGARA ISLAM kita ini serta Bumiputera Islam Myanmar, bangsa ROHINGYA!!

    Lihat di UNJuboq BABI ni di media ZIONIS CELAKA ni! Di - https://sg.news.yahoo.com/wrong-criminalise-groups-receiving-foreign-funding-un-rep-052500612.html:

    Wrong to criminalise groups for receiving foreign funding, UN rep says

    BY YISWAREE PALANSAMY5 December 2016

    (Nek Tempoyak)

    Nota: Sbb. itu KDN - BENAQkan segera SEMUA PELARIAN2 Rohingya BEKERJA dan ANAK2 depa berSEKOLAH dg. SAH kat NEGARA ISLAM kita ni! Yg. mengHERANkan aku jumpa dan dengaq ramai 'pelarian' BUKAN ISLAM dr. Myanmar dan Sri Lanka diBENAQkan BEKERJA terutamanya kat kilang2 dan kondo2 MEWAH di SELANGOR - apahal ni OI?!



    ReplyDelete
  14. Di pulau pinang, barua & anjing umno dlm sidang dun tinggal 10 orang. Di selangor, tinggal 12 orang. Negeri2 penting, banyak hasil diperintah pembangkang. Ahli umno di negeri tersebut jadi cacing kepanasan. Hari2 menyalak sebab dah tak mewah macam dulu..kahkahkah. Padan muka korang. Kalah 2 negeri ni pun dah cukup menyeksa kerajaan persekutuan. Pru akan dtg, brapa adun yg tinggal atau lenyap terus? Kalau makin buruk, nasihatnya cuma 1, desak najib letak jawatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanda2 kebangkitan BN makin jelas...Apa jadi pru serawak..
      Apa jadi prk k kangsar
      Apa jadi prk sg besar...hahaha
      Pembangang dan macai2nya dah mengelupor...hehehe

      Delete
    2. Menang sorak kampung tergadai..jual hakmilik malaysia selagi boleh. Prk yg menang tu di kubu umno. Tak hairan pun. Makin hari makin susut kawasan.

      Delete
    3. Ingat dulu pembangkang... Ada sapa.. PAS..bolehlah menang besar...ketawa besar..berlagak sombong..nanti tengok. PRU14 boleh tak mereka ni ketawa besar..jangan sombong hidup ni umpama roda..tengoklah Pembangkang ni kat atas...ke...atas tertungkup..tertiarap..Allah punya rencana tiada sapa yang tahu kan..a nwar dan Midin dah jadi TPM pun tapi tanpa izin Allah..tersungkur juga kan..

      Delete
  15. Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli mendakwa menerima maklumat salah satu konglomerat berkaitan kerajaan (GLC) akan disenaraikan di Singapura pada tahun hadapan sebagai tukar ganti akan bantuan kewangan mengejut oleh China.
    "Berita yang disiarkan oleh Financial Times hari ini benar-benar merunsingkan saya kerana ia seolah-olah mengesahkan maklumat yang saya perolehi beberapa bulan lepas mengenai kemungkinan salah satu GLC akan disenaraikan di Singapura dalam tahun 2017.
    "Penyenaraian tersebut bagi memberi ruang kepada syarikat yang dikawal kerajaan China (secara langsung atau tidak langsung) menguasai sebahagian besar dari sahamnya.
    "Soalan saya ialah GLC manakah yang mempunyai pengaruh yang sebegitu besar untuk dijadikan pertukaran bagi bantuan kewangan mengejut sebanyak RM30 bilion mengikut laporan Financial Times hari ini?
    "Hanya ada beberapa GLC yang mempunyai saiz aset sebesar itu iaitu PETRONAS (atau anak syarikat kumpulannya), Tenaga Nasional Berhad, Telekom Malaysia atau Sime Darby Berhad," tanya Rafizi.
    Menurut Financial Times dalam laporanya hari ini, China akan membantu 1MDB dalam membuat bayaran balik kepada International Petroleum Investment Company (IPIC) membabitkan sejumlah AS$6.5 bilion.
    Tiga individu yang rapat dengan hal tersebut berkata, China telah dilamar untuk menjadi sumber dana 1MDB dengan Malaysia akan menukar aset untuk pembiayaan.

    *Satu lagi usaha najib jual/gadai malaysia pada negara luar. Tahniah najib!!! Negara tergadai, rakyat terseksa, najib terus berkuasa!

    ReplyDelete
  16. Mahathir = dajjal= munafik = si kitol = fitnah besar akhir zaman = ular = bapak ayam = pelacur politik = perompak/pemusnah harta rakyat (RM100 Billion) = barua DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh ni waktu tu dok kencing dalam pampers lagi. RM100B tu tang mana? Cubalah cerita. Tak kan masuk dalam bank akaun dia pula? Time dia Petronas beli Dayabumi dari UDA baru RM420M pun dan bising. Jangan jadi burung kakak tua. Tak pernah pula Tun M buat kepitisan sorang-sorang. Dia bagi arahan saja yang buat ikut saluran kerajaan normal. Hanya Najib yang rasa, dia boleh buat arahan kepada si Jho Low tanpa lalu kabinet. Sampai TPM tegur sikit terus kena pecat. Marah sangat kat Tun M, macam ludah ke langit saja. Tun M tu lebih UMNO dari yang lain.

      Delete
    2. Ceritanya panjang. Bacalah buku Mahathir The Ma─║aysian Maverick. Ringkasannya kau dengarlah balik ucapan penggulungan Najib kat PAU baru2 ini. Pasal derma RM2.6 Billion tu Zeti yang suruh masuk dlm account Najib sebab perlembagaan UMNO membenar presiden menerima derma bagi pihak parti. Tiada bukti Najib songlap duit 1MDB. Hang ada bukti tang mana.

      Delete
  17. Aduh...sikit sikit gadai sikit sikit jual...weii.kau teropong kat Penang..ha...tu...parti kafir cina Dap kesayangan yang menyokong di sini...cuba ksu tanya Guan End betapa ekar tanah dah dia jual kat Singapore dan Hong Kong...memang mana ada..secara terang terang secara halus..projek perumahan elit dan mewah tu cer check sapa pemajunya.. Syarikat dari mana...tu dah terang.. Dan rafizi ni...kau besok..mati..Nauzubillah... Fitnah tak sudah sudah...

    ReplyDelete
  18. Hayati lagu rhoma irama khas buat NAJIB RAZAK :

    Gali-gali-gali-gali-gali lobang
    Gali-gali-gali-gali-gali lobang

    Lobang digali menggali lobang
    Untuk menutup lobang
    Tertutup sudah lobang yang lama
    Lobang baru terbuka

    Gali lobang tutup lobang
    Pinjam uang bayar hutang
    Gali lobang tutup lobang
    Pinjam uang bayar hutang

    Gali-gali-gali-gali-gali lobang
    Gali-gali-gali-gali-gali lobang
    Gali-gali-gali-gali-gali

    Walau makan sederhana
    (Makan nasi sambal lalap)
    Walau baju sederhana
    (Asal menutup aurat)
    Walau makan sederhana
    Walau baju sederhana
    Walau serba sederhana
    Asal sehat jiwa raga
    Dan juga hutang tak punya
    Itulah orang yang kaya (hi-hu)

    Walau gajinya pas-pasan
    (Enggak lebih engga kurang)
    Walau hidupnya pas-pasan
    (Asal cukup kebutuhan)
    Walaupun gajinya pas-pasan
    Walau hidupnya pas-pasan
    Walaupun serba pas-pasan
    Hidup ‘kan merasa terang
    Asal tak dikejar hutang
    Enak tidur enak makan (hi-hu)

    Gali lobang tutup lobang
    Menggali buat menutup
    Gali lobang tutup lobang
    Sana rata sini lobang
    Gali lobang tutup lobang
    Tetap saja ada lobang
    Gali lobang tutup lobang
    Lobangnya tak pernah hilang

    Gali lobang tutup lobang
    Pinjam uang bayar hutang
    Gali lobang tutup lobang
    Sana lunas sini hutang
    Gali lobang tutup lobang
    Tetap saja ada hutang
    Gali lobang tutup lobang
    Hutangnya tak pernah hilang

    Gali lobang tutup lobang
    Pinjam uang bayar hutang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tubuh company hantu, bisnes tak ada, terbit bond, ceo cabut, duit lesap. Joli macam esok nak kiamat. Hutang keliling pinggang, kerajaan tanggung, rakyat kena tekan. Alasan? Harga minyak turun. Bila kena tegur, melenting. Pecat, ugut semua orang. Kalau rakyat biasa, dah lama kena belasah..

      Delete
  19. Aku dh ckp melayu² pembangkang ni bodoh...cina bg hint je ikut melalak..terangkn pn xguna...psl dh buta hati...info diberi ckp direka dn dibuat²...mcm mna..google dan carilah info yg mungkin korang rasa xnak baca dn baca..INSHA ALLAH...umno akan menang dlm pru nnti...

    ReplyDelete
  20. Aku dh ckp melayu² pembangkang ni bodoh...cina bg hint je ikut melalak..terangkn pn xguna...psl dh buta hati...info diberi ckp direka dn dibuat²...mcm mna..google dan carilah info yg mungkin korang rasa xnak baca dn baca..INSHA ALLAH...umno akan menang dlm pru nnti...

    ReplyDelete
  21. Tipikal org melayu..
    (Biasa,terbiasa dan rasa tidak apa2)

    Melayu.....
    Mempersenda bangsa sendiri..
    Membenci pemimpin sendiri..
    Bila diri sendiri bersalah..
    Pemimpin disalah..

    Kerajaan buat..
    Semua tak betul...
    Mcm kita lebih tau..
    Lebih hebat...
    Lebih terpandai...

    Komen mna nak..
    Rasa tak terpalit memfitnah..
    Copy, paste dn deliver...
    Tidak terasa telah berbuat dosa
    Berlumba lumba menyumbang nista..
    Berseronok utk sementara..
    Rasa hebat..
    Dlm mempersenda pemimpin sebangsa..
    Berapa ramai antara kita..
    Menghormati pemimpin kita..
    Berapa ramai antara kita..
    Berada ditempatnya..
    sentiasa dicemuh dn dijadi bahan lawak..

    Hebat merungut..
    Hebat komplen itu ini..
    Bijak mulut dlm urus ekonomi..
    Petah berkata2 dirasa luar biasa
    Mencemuh mengata perkara biasa..
    Puluhan tahun pemimpin dinista..
    Puluhan tahun kerajaan difitnah..
    Tp dlm puluhan tahun..
    Keta di rumah semakin bertambah.
    Kereta di mall...
    Berduyun2 tak sudah.

    Mmg..
    Pemimpin kita tidaklah sempurna..
    Tiada memimpin sebaik pimpinan
    Rasullullah...

    Maaflah...
    Aku bkn orgnya..
    utk diajak memaki
    mencemuh pd bangsa sendri..
    Dn aku bkn orgnya..
    menista dn bergelak tawa dlm mengata pemimpin sendri..
    Selagi ia pemimpin melayu..
    Dia lah yg ku hrp...

    Tp mmg melayu..
    Ada saja menidakkan..
    Menidakkn ke hospital byk dipermudahkn....
    Menidakkn anak bersekolah yg semakin tidak disusahkn..
    dibantu itu,ini..
    Segala tidak dinampakkn..

    Bersyukurlah melayu..
    Bhw pemimpin kita masih melayu..
    Melayu sejati..
    Berfikir tentang melayu..
    Berfikir utk melayu..

    Dr lahirnya kita ini
    sehingga jasad nak disemadi..
    Dr ibu bapa kita...kpd kita..anak2 kita...
    Molek direncananya..
    Mengurus,mentadbir,melaksana dn menguatkuasakn..
    Bkn sesuatu yg mudah...

    Wahai melayu..
    Jgn kufur nikmat..
    Bersyukurlah..

    Berkongsi bebanan jiran...
    berterima kasih pd Br1m...
    Sedikit sebyk menyenangkn..
    Di kala kematian, khairat membantu urusan...
    insurance tersedia..
    meringan beban..

    Bersyukurlah..
    Bersyukurlah...

    Terima kasih pemimpin ku..
    Terima kasih atas segala galanya..

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.