Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Saturday, December 03, 2016

PENGAKUAN 2 NAIB PRESIDEN UMNO TENTANG PM NAJIB RAZAK

MiM tertarik dengan kesepakatan dua-dua naib presiden UMNO untuk bersama Presiden menghadapi pelbagai kritikan dan fitnah terhadap parti dengan penuh ketenangan dan kematangan.


Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata mereka akan memastikan Datuk Seri Najib Tun Razak tidak berseorangan dalam menghadapi serangan terhadapnya dan parti. 
Kedua-dua pemimpin tersebut menegaskan walaupun pendekatan mungkin berbeza dengan Najib dalam menangani cabaran berkenaan, perjuangan mereka adalah sama demi kelangsungan parti keramat Melayu itu. 
Janji kedua-dua naib Presiden UMNO untuk bersepakat bersama Presiden UMNO adalah sangat penting terutamanya menjelang PRU14 tidak lama lagi.

Tanpa janji yang ikhlas, parti akan pasti berdepan dengan kepimpinan yang senang ditiup angin walau hembusan sahaja. Contoh-contohnya sangat jelas terpampang di depan mata. Prinsip pendirian diliwat hanya kerana gila kuasa.

Puak pembangkang tentu menyindir kenyataan di atas. Tidak mengejutkan kerana itulah kerja pembangkang. Mereka akan bangkang apa sahaja yang diperkatakan tentang UMNO.

Padahal PKR sendiri masih lagi mahu menyokong Anwar Ibrahim yang dijatuhi hukuman kerana meliwat. Malah, pada 14 April 1999, Anwar juga telah dihukum penjara 6 tahun oleh Mahkamah Tinggi kerana bersalah atas tuduhan guna kuasa di bawah Seksyen 2(1) Ordinan 22 (Kuasa-Kuasa Perlu) Darurat 1970.

Parti DAP juga masih menyokong Lim Guan Eng walau pun beliau didakwa atas kesalahan rasuah dan salah guna kuasa.



55 comments:

  1. Replies
    1. Salahka Dr Mahathir TANYA?

      1. Salahka Dr Mahathir tanya pasai penyelewangan dalam 1MDB?.

      2. Salahka Dr Mahathir tanya macamana duit 2.6 billion Ringgit tiba-tiba ada dalam akaun Najib? .

      3. Salahka Dr Mahathir tanya sapa yang derma RM2.6 bilion kat Najib?

      4. Salahka Dr Mahathir tanya pasai hutang 1MDB berjumlah RM42 billion Ringgit?

      5. Salahka Dr Mahathir tanya pasai apa tanah kerajaan dijual dengan harga murah?

      6. Salahka Dr Mahathir tanya mana Najib dapat duit untuk kenduri anak dia, bunga dari bumbung sampai ke lantai? Salah ka?

      7. Salahka Dr Mahathir tanya bila nak tangkap Jho Low padahai di court singapore macam-macam cerita keluaq macam mana Jho Low sapu duit kita? Salahka?

      8. Salah ka Dr Mahathir bangkit cerita DOJ?

      9. Salah ka Dr Mahathir tanya pasai apa Najib nak rahsia laporan PAC?

      10. Salah ka Dr Mahathir tanya mana anak Rosmah, Riza, dapat duit beli harta dan joli di Amerika Syarikat.

      Kita boleh list berpuluh soalan Dr Mahathir. Semua soalan ni Najib tak jawab cuma duk ulang "saya bukan penyamun".

      Kita tak tuduh dia menyamun, kita suruh dia jawab soalan-soalan ni. Jawablah.

      Jawab tak mau, tapi duk hentam Tun dalam perhimpunan.

      Delete
    2. Soalan ni dah berpuluh tahun ditanya...sejak Mahathir masih PM lagi... tapi enggan dijawab... malah ada yg syarikat akhbar/media ditutup...

      sekarang sila jawab...kalau suruh bersumpah confirm Mahathir takkan berani...

      i. Skandal Forex pada awal 90-an – RM30 bilion

      ii. Skandal The Perwaja Steel – RM10 bilion

      iii. Skandal Bank Bumi – RM10 bilion

      iv. Skandal Maminco Makuwasa – RM1.6 bilion

      v. Dr Mahathir menggunakan Petronas sebagai ‘bank’ untuk menyelamatkan banyak syarikat dan bank yg majoriti dimiliki taikun2 cina....

      Delete
    3. 4.08 Mahathir dah keluar umno, najib paling berkuasa sekarang. Apa lagi tunggu? Suruh la najib dakwa mahathir di mahkamah.

      Delete
    4. pulak dah.....

      Delete
    5. Cerita lama daaa. Tun M dah jawab banyak kali...

      Sekarang cerita baru...1MDB..Kenapa tak jawap.

      Delete
    6. Geng2 pmbangkang hoi... hentiknlah duk myalak dlm nie... klu nak menang pru14.. balik fikir masalah utama dulu.. bg 1 lwn 1 nga umno... mgata bkn main lg... team sndiri bterabur... caci maki no.1...

      Delete
    7. Awal2 lg pas dah bg tmpar hebat kata nak letak 45 calon d perak... mgelupor dap dgn statement nie... nak bsatu tp nak menang, masing keras kepala cmne nak bsatu.. harap nama ja lah parti bsatu... cuba la fikir logik ckit.. najib dah usaha nak menang nun.. bsatu sbgai BN...

      Delete
    8. Anon 4:08. Burung kakak tua. Tak tau jangan buat cerita. Mungkin ko masih hingusan dan tak tahu apa yang berlaku waktu tu. Jadi jangan jadi bodoh macam presiden ko orang juga. Kes 1MDB ni tak melibatkan kerajaan pun, hanya Najib dan konco-konconya dgn menyalahguna kuasa PM.

      Delete
  2. Berucap ketika membahaskan ucapan dasar presiden Umno, Timbalan Ketua Umno Maran Datuk Shahaniza Shamsuddin membangkitkan pelbagai masalah warga Felda, terutamanya isu perumahan generasi kedua dan himpitan kos sara hidup.

    Beliau juga membangkitkan masalah penangguhan pembayaran pembelian sawit kepada peneroka.

    "Kerana kami warga Felda bukanlah tikus makmal yang boleh dijadikan bahan uji kaji.

    "Masalah di Felda mestilah diselesaikan segera.

    “Yang paling mustahak diselesaikan, isu pembelian buah kelapa sawit yang mana pembayarannya sering di tangguhkan sehingga tiga ke empat minggu," kata Shahaniza.

    Untuk itu, pemimpin wanita akar umbi itu juga menyeru Felda mencari ikhtiar bagi membaiki aliran tunainya.

    "Carilah, baiki aliran tunai supaya pembayaran pembelian buah sawit boleh dibuat serta merta.

    “Selain daripada isu tersebut hendaklah diselesaikan juga isu penyata hutang tanam semula dan sara hidup Felda Technoplan yang membebankan dan tidak dikemas kini," kata Shahaniza.

    Pemerintahan BN boleh berakhir

    Shahaniza berkata, beliau bimbang undi protes akan berlaku pada pilihan raya umum ke-14 akan datang jika hal-hal yang berbangkit tidak diambil tindakan segera.

    "Jika diandaikan pembangkang mampu menambah 23 kerusi parlimen di kawasan Felda maka berakhirlah era pemerintahan BN yang ditunjangi Umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapak tubuh felda, anak tukang lingkupkan. Bila ada masalah, sebut nama bapak. Puji jasa bapak. PM apa tak berani jawab persoalan rakyat?? Bahas bajet 2017 dia lari, PAU 2017 merapu cakap bukan2. Lanciauuu punya orang..

      Delete
  3. KUALA LUMPUR: Perwakilan Puteri Umno Pahang hari ini menyampaikan pesanan keras kepada kerajaan, mendesak pemimpin berhenti menutup kebenaran mengenai ekonomi negara.

    Norsarfinaz Mohd Azman berkata kerajaan juga sepatutnya berhenti memandang rendah kebijaksanaan golongan belia hari ini.

    “Kami semua intelek tinggi. Jangan tipu kami. Kalau ekonomi tak bagus, cakap tak bagus. Jangan cakap ekonomi masih okay tapi kami nampak kawan-kawan diberhentikan kerja dan harga barang rumah naik,” katanya ketika membahaskan usul agama di perhimpunan Puteri Umno di PWTC di sini hari ini.

    Hadir mendengar ucapannya ialah pemangku Timbalan Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

    Norsarfinaz yang juga ketua Puteri Umno Bahagian Jerantut meminta Zahid mendengar rayuannya supaya kerajaan berhenti melindungi kebenaran daripada rakyat, sebaliknya beritahu mereka supaya tindakan sewajarnya dapat diambil.

    Beliau turut meminta supaya masyarakat umum diberi peluang membantu menyelesaikan masalah itu.

    “Kami tahu bukan Malaysia saja berdepan kesukaran kewangan. Ia masalah yang menjejaskan seluruh dunia.

    “Jadi berterus terang dengan kami dan biar kami bekerjasama dengan kerajaan menangani isu ini,” katanya.

    Dengan nada sinis, Norsarfinaz berkata dalam kerajaan menasihati rakyat berjimat dengan melancong dalam negara, sekurang-kurangnya pastikan destinasi itu cukup menarik untuk dikunjungi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puteri umno pun tau najib kaki kelentong...kahkahkah

      Delete
  4. Dr MiM

    Sepakat menutup isu 1MDB tu bagus?
    Sepakat menutup isu rasuah libatkan presiden itu bagus

    Dulu sy sokong UMNO tp selepas pemimpin UMNO sanggup bela biawak hidup, saya tidak lagi menyokong UMNO melainkan Najib Razak step down.

    Ingat.. rakyat menilai dan di akar umbi,ramai yg tolak UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apanya nak tutup 2.00 ??

      Dah jawab dah. Jangan malas!

      Delete
    2. Memang dah jawap...tapi jawapan PENIPU.... byk negara sampai kena tutup bank dan tindakan undang2.

      Kat Malaysia... empunya 1MDB, tak ada kes. Tak ke tipu namanya.

      Delete
    3. Bila xda jwpn... org bg jwpn bila bg jwpn.. kata tipu plk... mmg xkn selesainya... buat la ape pun mesti xbetulnya... d luar tu yahudi faham dak... ttp d sgapure sbb pap @ dap d sana....

      Delete
    4. Bila xda jwpn... org bg jwpn bila bg jwpn.. kata tipu plk... mmg xkn selesainya... buat la ape pun mesti xbetulnya... d luar tu yahudi faham dak... ttp d sgapure sbb pap @ dap d sana....

      Delete
    5. Dah jawab pun isu 1MDB dalam TV1 oleh Ahmad Husni. Lepas setahun tukang jawab sendiri tanya dalam parlimen. Rupanya tukang jawab pun tak faham apa yang dijawabnya. Sebenarnya waktu dia menjawab, ramai yang tak faham apa yang dikelentong tu, Waktu tu niatnya cuma nak menutup salahlaku Najib, tapi bila lihat satu dunia pun tahu betapa jahatnya Najib, terpaksalah larikan dirinya. Berapa lama nak bersekongkol dengan rasuah yang paling hebat di dunia. Ianya akan menjadi sejarah hebat pada negara. Nanti, anak cucu kita akan melihat betapa bodohnya moyang mereka menghancurkan negara demi seorang individu yang paling korup dalam sejarah.

      Delete
  5. Berapa ramai lagi rakyat yg kau nak tangkap atas tuduhan "menghina PM"?? Kalau tak tahan telinga, taknak berbahas, baik tak payah jadi PM. Tak payah jadi ahli politik.

    ReplyDelete
  6. Dollah badawi kalah teruk pru 2008 bukan sebab isu budak tingkat 4, bukan sebab dia kaki tidur atau tsunami cina..faktor penting dia kalah, rakyat tak puas hati kenaikan harga barang. Zaman najib??? Worst!! Dahlah menteri pakat menipu harga barang tak naik, gst bebankan rakyat, pengangguran meningkat, kilang/sykt banyak tutup, matawang merudum..najib boleh buat bodoh bagi alasan faktor luaran & tak ambil apa2 tindakan kecuali bagi br1m. Sekurangnya letaklah jawatan menteri kewangan..serah pada yg pakar. Lantik sbg senator kalau ahli parlimen lain tak boleh diharap. Peningkatan kos sara hidup ni makcik felda, petani, nelayan pun tau nak nilaikan. Tak habis-habis dengan rektorik kalau umno kalah, dap rampas kuasa, melayu musnah. Khakkkk tuihhh..

    ReplyDelete
  7. Malaysia di tangga ke 10 dalam dunia di mana suku (24.9%) dari tenaga kerjanya bekerja sendiri. Tak harapkan bantuan kerajaan. Dalam erti kata yang mudah..tak mengemis dan tak terhutang budi kepada kerajaan. Tapi sebagai ketua kerajaan najib kena ingat, dia bertanggungjawab jaga kebajikan rakyat dan ekonomi negara. Jangan susahkan rakyat dengan beban kenaikan harga barang asas dan kenakan cukai bukan pada masa sesuai. Kalau tak mampu pikul, letak jawatan. Negara dia rosakkan, umno pun dia heret sama.

    ReplyDelete
  8. Bila ada pihak buat kritikan dan kecaman...mesti
    blog pro-UMNO ini macam mana2 blog yg sama...berkata
    memang tugas pembangkang berikan komen yg negative.

    Macam Rahman Dahlan cakap "hanya orang yg tak pandai sahaja"
    yg tidak tahu siapa MO1. Budaya bodek kepada peminpin UMNO
    mesti lah di-hentikan sekira nya mahu UMNO selamat. Ahli UMNO
    sudah muaak dgn retorik bodoh yg di-laung2kan setiap kali PAU
    di-adakan. Najib memang bersalah...dan semua pun tahu. Jgn
    ingat kami yg kat bawah ni bodoh macam lembu kondo!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen ko pun dh nmpk sangat ko memang bodoh..lembu pun kalah.. Maknanye bodoh macam babi

      Delete
  9. Skandal2 pemimpin pakatan haram yg padat dengan bukti sahih yg tak mampu dijawab... sebaliknya putarbelit alihkan isu dengan menuduh najib dgn pelbagai cerita2 bohong dan fitnah yg mereka sendiri reka tetapi majoriti rakyat tak sedar pembohongan ini khususnya melayu2 yg terhegeh2 nak jadi penjilat lobang najis kafir2 DAP PKR RBA..;

    Skandal Lim guan eng... semua dah tau dah "noswimmingpool" bungalow
    ... kes ini padat dgn bukti yg sahih

    Skandal Azmin... Paya Indah Wetland yg didedahkan sendiri oleh org PKR
    ... Isu air dgn SPLASH... Khalid Ibrahim dah jelaskan cerita sebenar dan Azmin takut nak beri ruang pd Khalid utk bahaskan di DUN Sngor...

    *** itu hanya sebahagian kecil je tapi padat dan lengkap dengan bukti sahih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu bukan sokong Dap. Melayu dah bosan kena tipu dengan najib. Melayu marah najib kenakan gst. Melayu marah najib susahkan hidup rakyat. Melayu marah najib hutang billion2, lepas tu pandai pulak suruh MOF tanggung hutang 1mdb guna duit rakyat. Jadi melayu bawa diri dari parti tipu melayu. Ini semua takde kena mengena dengan Dap. Kau faham tak? Bangang

      Delete
    2. Dari sokong UMNO, lebih baik sokong DAP.

      UMNO manis dibibir tapi buruk dan busuk di dalam. Tak kan tak sedar lagi.

      Delete
    3. D bibir ape lg... mcm2 kmudahn, bntuan d beri... bibir lg hang kata... hang main2 nga dap... adun pkr pun terhesak2 mnagis kena nga dap... guna harta rakyat p.pinang duk projek halau melayu... hang sah nie bkn melayu... bg dap.. babi lebih pnting dr melayu...

      Delete
  10. Ini contoh segelintir melayu lembam yang masih bersama umno :

    Perwakilan Umno Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Rizuan Abd Hamid mendakwa kehebatan Malaysia di mata dunia luar adalah kerana adanya pemimpin hebat bernama Datuk Seri Najib Razak.
    Rizuan berkata kehebatan perdana menteri itu juga telah membuka hati putera Arab Saudi untuk mendermakan kekayaannya kepada Malaysia.
    "Pasaran halal dunia sekarang bernilai USD2.3 trilion. Produk Malaysia tahun ini juga dijangka USD41 bilion, betapa hebatnya Malaysia di kaca mata dunia.
    "Kenapa? Kerana dipimpin Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.
    "Orang Islam di serata dunia hormat perdana menteri kita sebab itu putera Arab Saudi bagi (Malaysia) duit, bagi duit kepada perdana menteri untuk kegunaan bertanding pilihan raya.
    Hahahaha....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dana pilohan raya adalah perkara biasa. Itu dr ngr islam. Yg bershit tu minta duit soros lagi la kapir soros yg ada agenda jahat. Penyangak matawang betsekongkol dgn org kafir kt malaysia nk jatuhkan kerajaan sah.

      Delete
  11. No 1 nak keneraka..semua nak ikut juga.....siannnn

    ReplyDelete
  12. Ishh2 ko ni kapir ke? Yg sah masuk neraka. Ko bukan tuhan, ko mungkin binatang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. binatang mana msk neraka, org umno kemungkinan besar

      Delete
    2. Pas pun bsama umno dlm bab agama wlpn xakn bsatu dlm fhm parti... nie jelas pmbngkng yg lain tu dah tpesong... jelas2 bsama yahudi.. dajjal dan d blkangnya yahudi serta pyokong2nya... pilihlah.. benda jelas...

      Delete
    3. Anon 6.35...mknanye mmang betul la ko binatang.. aka babi..? Kompom la tu...hehehe

      Delete
  13. Kemain kuat lagi hanjing2 pakatan menyalak...kikikiki.. Kena virus isap kok la ni... Kesian..menyalak la ko puas2.. Dh penat nti boleh claim tulang babi kt bos ko..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serawak, sg.besar, k.kangsar lingkup... sbb lingkup xbersatu... skrg tmbh satu lg parti bsatu... bsatu pun pecah dua... team boboi lwn team jidin.. igat semua dah kerajaan.. pkr slgor, dap pinang, pas klntan... hentikn mgata kat org... bg pkr,dap, pan, bsatu tu bsatu dulu... bila kalah tuduh spr xbetul... klu mcm skrg nak menang cmne... bercakap berapi2.. nak bgabung pun xblh...

      Delete
  14. Tak salah Tun bertanya... cuma ragu2 niat sebenar bertanya. Da tak nak tanya lagi pasal Altantuya? Kenapa buat2 tanya?

    ReplyDelete
  15. Bersih 1 dulunya berhimpun konon nak tuntut keadilan pilihanraya... akhirnya tahu juga niat sebenarnya.

    ReplyDelete
  16. Ulangan2 bertanya cuma yang tak tau cerita dan yang mudah terpedaya akan percaya. Ramai tu.... strategi mereka boleh berjaya.

    Namun jika sabar dan berusaha demi agama inshaAllah berjaya.

    ReplyDelete
  17. Mereka dimomok 1mdb "menipu"... ia satu larangan agama. Mereka tak nampak sebenarnya ada  golongan yang menipu untuk jatuhkan bangsa dan agama dan tamak kuasa.

    Mereka keliru tuntutan agama ... hanya tahu 1mdb "menipu" ...itu larangan agama.

    ReplyDelete
  18. Begitulah kesannya kerana tak memahami tuntutan agama.

    ReplyDelete
  19. Kalaulah mereka tahu prasangka, mencaci menghina, mengadu domba, mengintip, mengejek2 larangan agama? Dan mereka tahu serahkan urusan siasatan pd pihak yang berkuasa juga tuntutan agama?

    Pastilah mereka tidak mudah terpedaya percaya.

    ReplyDelete
  20. Dan mereka berdoa bersabar dan tunggu pilihanraya.

    Dan mereka tak membuang masa dengan yang sia2.

    Dan mereka ada masa untuk rajin berusaha demi agama bangsa negara.

    ReplyDelete
  21. Satu barisan (Aş-Şaf):14 - Hai orang-orang yang beriman, jadilah kamu penolong (agama) Allah sebagaimana Isa ibnu Maryam telah berkata kepada pengikut-pengikutnya yang setia: "Siapakah yang akan menjadi penolong-penolongku (untuk menegakkan agama) Allah?" Pengikut-pengikut yang setia itu berkata: "Kamilah penolong-penolong agama Allah", lalu segolongan dari Bani Israil beriman dan segolongan lain kafir; maka Kami berikan kekuatan kepada orang-orang yang beriman terhadap musuh-musuh mereka, LALU mereka menjadi orang-orang yang menang.

    ReplyDelete
  22. Hari ini, hadi, zahid, najib laungkn pertahankn rohingya.. atas dasar perikemanusiaan... siapa nak perjuangkn kami org asli g.musang... kami terseksa skrg d kerjakn tentera2 pas yg jauh lebih jahat drpd tentera myanmar... tlg kami tanah adat kami d rampas... dr.mim tlg...

    ReplyDelete
  23. Rafizi kata kerja pembangkang memang menghasut. Kah kah kah macam Yahudi je...hanya di Malaysia pembangkang berfikiran begitu. Sepatutnya pembangkang membantu memperbaiki negara dengan idea2 yg bernas, sebab semua ahli DUN dan parlimen tu kan wakil rakyat juga. Nyatanya sejak merdeka apa yg kerajaan lakukan banyak yg relevan dan berjaya memajukan negara, walaupun pembangkang berterusan membangkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yahudi taik babi kau..seumur hidup kau pun tak pernah jumpa yahudi, boleh cakap yahudi finance pembangkang & nak rampas kuasa. Yahudi pun tak hingin nak dtg malaysia. Kekayaan negara umno dah kebas. Parti bangsat & pemalas..nak kaya cepat, cari makan dgn politik.

      Delete
    2. Emosi xbtmpat... org tulis sbb ada fakta maria chin dah bg bgtau dr yahudi... myalak bkn main... parti pmbngkng xbsatu lg... bila kalah spr xbetul plk... hang pi la tmbh mklumat lg... yahudi mmg kerja dia nak jahanamkn Islam... xkira la mane2 negara pun... skrg tggal malaysia ja masih selamat... klu nak bg pmbngkng menang suruh la mereka bersatu.. mcm BN... bg 1 lwn 1... duk buat bising dlm ni buat pa.

      Delete
    3. Emosi xbtmpat... org tulis sbb ada fakta maria chin dah bg bgtau dr yahudi... myalak bkn main... parti pmbngkng xbsatu lg... bila kalah spr xbetul plk... hang pi la tmbh mklumat lg... yahudi mmg kerja dia nak jahanamkn Islam... xkira la mane2 negara pun... skrg tggal malaysia ja masih selamat... klu nak bg pmbngkng menang suruh la mereka bersatu.. mcm BN... bg 1 lwn 1... duk buat bising dlm ni buat pa.

      Delete
    4. Dah terserlah maklumat yg DAP, Bersih dan sewaktu dengannya terima dana dari yahudi, kau pura2 tak tahu pulak, anon 812. Kau fikir Pakatan tak cari makan dengan politik? Kalau begitu kenapa Guan Eng boleh beli banglo terlajak murah? boleh jual tapak rumah PPR taman manggis? Boleh bayar puluhan juta untuk kertas kerja terowong yg tak ada guna tu? Bukankah itu semua kerana wang? Guan Eng tu DAP bukan UMNO. Di Selangor pun macam tu juga. Kesimpulannya Pakatan/DAP kebas wang rakyat lagi dahsyat.

      Delete
  24. UMNO AKAN MENANG .....PAS BOLE JADI PEMBANGKANG YG BAIK SAMPAI KIAMAT....PAS JANGAN LAYAN PAKATAN.......KITA MESTI PASTIKAN TIGA PENJURU.....TAHNIAH KAK ROSSS....

    ReplyDelete
  25. PEMBANGKANG BOLEH DUDUK DIAM2....PAS DAN SEKUTUNYA MEMAMG BAGUS.....PASTIKAN TIADA PM DRP DAP.....PAS MESTI PASTIKAN 3 PENJURU.....LEBIH PENJURU PUN LAGI BAGUS.....TAHNIAH PAS....

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.