Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Friday, December 30, 2016

PERJANJIAN RAHSIA DI ANTARA MAHATHIR & KIT SIANG DAP TERBONGKAR !

Sebelum ini, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim, bekas Naib Pengerusi DAP telah mendedahkan punca utama beliau keluar dari DAP adalah kerana amalan rasuh yang amat teruk di dalam parti itu. 

"Saya sertai DAP kerana dijemput oleh Lim Kit Siang. Masa itu,beliau selalu mengatakan DAP tidak ada rasuah namun setelah dua bulan berada di dalam parti itu, saya sedar, ia hanya omong kosong sahaja"
"Rasuah dalam DAP cukup teruk, serta fitnah juga tersangat kuat. Saya dah kena,dan saya ingat saya saja yang kena, rupanya ada lagi yang kena macam saya," kata Tunku Aziz.
Sehingga ke hari ini, Lim Kit Siang dan kroni tegarnya, Guan Eng masih tidak berani untuk menyaman Tunku Aziz di atas dakwaan betapa teruknya penyakit fitnah di dalam parti rasis cauvinis ini. Maka persepsinya, parti DAP memang korup dan tidak layak untuk menuding pihak lawan mereka,


Malangnya, tidak ramai kepimpinan BN yang mengeksploitasikan pendedahan DAP parti korup dan kaki fitnah di dalam kenyataan mereka apabila menyentuh isu parti DAP ini.

Guan Eng juga tebal kulit tidak malu apabila beliau menuduh parti lawan bergelumang dengan rasuah padahal, rasuah dalam parti beliau sendiri adalah teruk dan fitnah yang kuat. Beliau sendiri berdepan dengan kes rasuah dan salahguna kuasa. Inilah perangai ahli politik DAP yang tidak tahu malu.

Kita juga tentu masih ingat drama murahan parti chauvinis DAP dan parti PPBM  tentang kenyataan puak chauvinis DAP yang dilaporkan tidak akan menjemput Tun Dr Mahathir Mohammad pada Konvensyen DAP pada 4 Disember yang lepas. Alasannya ialah kononnya tradisi parti cauvinis itu yang hanya menghantar jemputan kepada pemimpin parti yang membuat gabungan dengan mereka di peringkat kebangsaan. Maka mereka akan hanya menjemput PKR dan parti suruhan mereka, PAN.
Baca : http://novandri.blogspot.com/2016/11/muslihat-dap-mahathir-hadir-di.html
Tetapi, Mahathir hadir juga di Konvensyen DAP itu sebagai 'tetamu misteri' seperti yang MiM jangkakan. Kenapa Mahathir sanggup merendahkan maruahnya dengan hadir serta memuji melambung-lambung Kit Siang dan parti DAP, satu parti yang satu ketika dahulu di anggap rasis oleh Mahathir?

Rupa-rupanya, Mahathir dan Kit Siang didakwa telah memeterai satu perjanjian rahsia dimeterai pada 3 Disember lalu, sehari sebelum Konvensyen DAP itu. Kewujudan pakatan sulit ini telah didedahkan sendiri oleh Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim  

Perjanjian itu di dakwa antara lain telah menetapkan bahawa Mukhriz Mahathir dan Kit Siang diangkat sebagai Perdana Menteri dan Timbalan Perdana menteri jika pakatan pembangkang menang Pilihan Raya Umum Ke-14 nanti.

Manakala, tindakan Kit Siang yang sebelum ini menamakan Wan Azizah Wan Ismail dan Presiden PPBM, Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri sementara hanyalah satu cubaan ‘political red herring’ (politik mengalih tumpuan).
Ini kerana, katanya, Kit Siang percaya pengundi Melayu tidak akan mengundi pakatan pembangkang jika mengetahui pemimpin itu berhasrat menduduki jawatan Timbalan Perdana Menteri.
"Sebagai orang yang pernah berada dalam barisan kepemimpinan DAP sebelum ini, saya tahu mengenai perkara ini dan tahu perancangan Kit Siang sebenarnya.
"Saya mengetahui pakatan sulit antara Dr Mahathir dan Kit Siang ini daripada sumber boleh dipercayai dan saya jangka kedua-dua pemimpin itu tidak akan mengaku bertanggungjawab dalam perkara ini,” katanya
Tunku Abdul Aziz juga yakin bahawa pakatan sulit ini tidak disedari pemimpin pembangkang yang lain termasuk Wan Azizah, Muhyiddin dan pimpinan PAN. Beliau yakin pendedahan ini akan mewujudkan pergolakan dalam kalangan pimpinan pakatan pembangkang kerana mustahil perancangan itu dapat diterima secara konsensus dalam kalangan mereka.

Malah, lebih ramai lagi pihak terutamanya kaum Melayu yang akan menjauhi pembangkang yang mengangkat seorang ahli politik parti cauvinis rasis sebagai orang nombor dua dalam kerajaan pusat.

Dan memang benar bahawa Mahathir dan Kit Siang mungkin tidak akan mengaku wujudnya perjanjian sulit ini walau pun dipaksa oleh semua pihak. Ianya kerana perjanjian ini akan memporak perandakan lagi Pakatan Pembangkang dan parti PPBM yang sekarang pun bergelora dengan isu-isu skandal seks kepimpinan tertinggi mereka.

Muhyiddin Yassin, Anwar Ibrahim dan Wan Azizah akan berasa tertipu oleh percaturan politik 2 veteran politik ini. Begitu juga seluruh rakyat Malaysia.

Persoalannya, beranikah Kit Siang saman Tunku Aziz atau veteran DAP ini mendiamkan diri tanda perjanjian rahsia antara beliau dan Mahathir itu memang benar-benar wujud?

Sebelum itu, kita mahu Kit Siang saman dahulu individu yang mendedahkan kaitan DAP dengan tawaran wang daripada Zionis Israel : BACA SINI


SHARE ARTICLE :

83 comments:

  1. Mana cacai Madey & jing RBA DAPigs ????!!!

    Masuk2 cepat ! Boss2 korang kena hentam ni !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sendiri tulis komen ke novandri? Lu betul2 muka tak malu

      Delete
    2. pasal kau jeles. ikut suka dia la...kau pon ikut suka kau dan ikut suka komunis...kan kan

      Delete
    3. Bukan Novandri yang tulis tu. Itu di tulis dek Anjing Jibo yang CV nya selalu keluar di satu blog lain:

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Delete
    4. keluar DAP sebab rasuah..UMNO tak rasuah ke?

      Delete
    5. UMNO bukan "tak rasuah" - "Hantu Rasuah". Teladan nya dari si Bugis Lanun Mr Cash Is King yang seleweng 1MDB dan songlap berbilion Ringgit masuk akaun dia.

      "Misappropriation of 1MDB funds and money laundering". kata US Department of Justice yang bawak ke mahkamah kes nak rampas harta anat tiri dan kroni Najib.

      Delete
    6. dah rampas ke... tapi yg pasti mahdey dah kikis habis duit rakyat... itu dah pasti... dia mengaku dia MESRA org kaya...dia beri segala kemudahan utk kroni jadi kaya... mana ada dia bagi dedak... dia bagi daging baik punya... habis dikikis tinggal le tulang... yg tu le sekarang terpaksa di kunyah oleh rakyat... mahdey ni harap jangan le mati dulu sebelum PRU14... sebab kalu dia mati nanti segala kejahatan yg pernah dia buat tak boleh diungkit lagi... mahdey ni pulangkan balik le TUN tu... pakai aje TAN.. pengikut seTAN...
      situa yg menghina jangut nabi... sebab konon zaman nabi dulu tak de Gillette ...menghina hukum tuhan ... nak makan sup tangan nanti pergi kelantan... ni semua org tak lupa... situa ngan pengikut nye yg buat2 lupa... pengikut seTAN le yg perangai macam ni... benci sungguh aku kat maha zalim ni...

      Delete
    7. Yg kuat beri rasuah ni orang Cina. Pemberi rasuah patut dihukum lebih berat dari penerima.

      Delete
  2. Fuiyyooo...tajuk je tak boleh tahan. Pendedahan tu pendedahan ni. Betul atau tak belakang cerita. Sekali lagi nak bagi tau blogger belacan ni..rakyat dah tak makan kelentong politik bangsa. Chauvinis, rasis, evangelist, yahudi..tu semua diratib oleh mangkuk hayun umno. Kau kacau hidup rakyat dengan gst, kau makan rasuah, seleweng berbillion..jgn harap kau boleh lari. Kahak hijau buat blogger dan ketua penyamun..khhhakkkk tuiii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. STEADYLAH JING RBA DAPigs !! MACAM NI LA DAPAT GAJI LEBIH SIKIT !! HAHAHAHAHA..

      Delete
    2. 602 nie cina kerr, cina terbukti selamat bwh BN... bwh pmbngkang nnt kita sembelih hidup2... rampas harta2 mereka, halau balik cina... mereka akn jadi menoriti bila pmbngkng menang...

      Delete
    3. 6.02 mcm ayat yg sama je dr komen tajuk dr mim yg lps2..cam auto generate komen..good job dapig nie..jenis kencing merata rata..kalau melayu baik tukar nama cina atau selain melayu senang..kalau cinabeng mmg patut mkn tahi sendiri sal dapig mmg begitu..

      Delete
    4. 746, mana Cina selamat bawah Bn? Di PRU13 Cina dah kasi Najib tsunami Cina.

      Sebab Najib dah seleweng 1MDB dan songlap berbilion, kot di PRU14 dapat tsunami Melayu jugak.

      Delete
  3. SELEPAS MAT BOTOX GILIRAN MAT 6 KOTAK PULAK !!

    30 Dis: Apa nak jadi tak sampai tiga bulan, bekas senator Mohamad Ezam Mohd Nor mengesahkan keluar Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).

    Tiga bulan lepas beliau memohon menyertai parti serpihan UMNO tersebut selepas bertindak keluar daripada parti keramat melayu ini.

    “Ya, betul,” kata Ezam kepada sebuah portal atas talian Malaysiakini ketika diminta mengesahkan perkara itu hari ini.
    ezam-ppbm

    Memetik sumber, portal FMT bekas setiausaha politik Datuk Seri Anwar Ibrahim itu telah memaklumkan pendiriannya kepada setiausaha agung PPBM melalui sepucuk surat.

    Ezam adalah individu kedua berbuat demikian selepas bekas pemimpin akar umbi UMNO Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan pada 27 Oktober lalu.

    FMT juga melaporkan sumber mendakwa Ezam sebagai kecewa dengan arah tuju parti itu, terutamanya selepas isu berkaitan jawatan Anina Saadudin dalam sayap Srikandi.

    Sumber itu juga dilapor mempersoal tindakan Presiden PPBM Tan Sri MuhyiddinYassin yang didakwa “bercuti di Eropah” ketika pembangkang berhempas pulas menarik anggota baru.

    Ezam bagaimanapun menjelaskan bahawa laporan itu tidak tepat dan tidak timbul sama sekali soal masalah dalaman parti.

    Beliau sebaliknya berkata mahu menumpukan perhatian kepada NGO antirasuah Hisbah yang dipengerusikannya.

    Katanya, mesyuarat tahunan lembaga pengarah Hisbah juga memintanya menjadi tidak partisan dalam menumpukan perhatian kepada kemelut 1MDB dan dakwaan berkaitan Felda.

    “Atas sebab itu saya secara rasmi hantar surat undur diri dari PPBM kepada setiausaha agung.

    “Tidak ada sama sekali soal masalah dalaman parti. Saya tidak pernah terlibat dalam pimpinan parti sama sekali dan saya tidak mahu dilibatkan,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ezam kena bergabung nga ibrahim ali baru meletup... lompat2 terloncat2 xda pgangan..

      Delete
  4. Di blog pro kerajaan bolehlah opposition nak kutuk apa pun, semua akan disiarkan walaupun tak sehaluan.

    Tapi kalau kat blog pembangkang (blog pro pemakan babi) spt greenpork, jgn harap komen yg tak sealiran akan disiarkan.

    Komen yg ramas telur, isap kote serta yg gosok jubur pemimpin mereka shj akan disiarkan. Telus sangatlah konon. Telus kepala babi kau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak bg pmbangkng xda cacat cela... geng2 PAN tgh kuat bkerja d kelantan... PAN nak buktikn dia blh kalahkn PAS... menang atas tiket pas tp bila tubuh pan bertukar jadi kerja kuat... mintak2 ikhlas la..

      Delete
  5. Biasalah pembangkang ni ingat semua rakayt Malaysia ni banggang mcm anak Tun kerja tau nak berkepit bawah ketiak bapak bukan tau nak usaha. Ni belum lagi dengan kisah ikut telunjuk isteri sampai sanggup terbang pagi petang KL - KDH agak2 berapa kos yang ditanggung oleh kerajaan negeri akibat boboi yang dipulas telinga oleh isteri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hebat lagi....najib takut rosmah...berbillion duit rakyat masuk poket rosmah dan anak...

      Delete
    2. Setuju dgn 7:56 PM

      Delete
  6. Perjanjian Rahsia Najib - Jho Low timbul skandal 1MDB
    Perjanjian Rahsia Najib - Peter Sondakh timbul isu Felda PT Eagle
    Perjanjian Rahsia Tun M - LKS - kedua-duanya warganegara Malaysia yang tak pegang apa-apa jawatan awam pun, jadi kenapa kisah sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO masih perasan Tun M masih presiden depa kot?

      Delete
    2. Tak perasan pun, meluat dan nak termuntah adalah.

      Delete
    3. Setuju dgn 8:05 PM

      Delete
    4. alamak hai...kenapa kisah sgt?
      apa punya soalan daa...
      kalau demam, pegi mandi sejukkan badan.
      hei...kit siang dan mahathir tu walau takde jawatan apapun, tu tokong parti dap dan parti bunga tau? kau kan ahli parti bunga, tak kan tak tahu status mahathir?
      kena la ambik kisah sebab persetujuan atau perjanjian sulit tu sebenarnya menipu hidup2 ahli bersatu dan pakatan harapan. mana nak letak anwar? mana nak letak muhyidin?

      Delete
    5. Anon 10:04. Ko ada kaitan dengan PPBM atau DAP ke? Depa tak mewakili kerajaan pun. Kalau ada ahli depa yang tak puashati, ada juga logiknya. Kalau UMNO yang tak puashati kalau depa buat perjanjian rahsia, amat pelik. Gunalah logik akal sikit. Tahulah presiden UMNO tu bodoh dan korup, tapi tak kanlah ahli-ahli pun sama bengap juga.

      Delete
    6. anony 8:40... yo babi yg menyalak... kena le heboh kan benda ni... maha firaun tu kena bongkar segala tipu muslihat.... dia tu masih ada babi yg memuja...org tua kutuk tak sedor diri tu perlu dihina... setiap hinaan tua kutuk tu dianggap 1 hassanah... setan dikutuk dapat pahle.. pengikut setan ni dikutuk pun dapat pahle... yo mahdey... pulangkan balik gelaran TUN tu... ko layak cuma pakai TAN.. pengikut seTAN... terkutuk mahdey seperti terkutuknye sikitol sepanjamg zaman...tapi mahdey tu mana ada maruah... dah habis semua kehak hijau yg dihurungi langau dah dijilat balik... cuma jangan mampus sebelum pru14... nanti segala kejahatan situa sial ni tak boleh diungkit lagi... mampus bila dah keluar keputusan nanti..bodoh pengkiut mahdey sial ni...

      Delete
    7. Anon 10:08. Tak payah sentaplah. Ko puja saja penyangak terhebat ko tu. Tipu punya tipu, kantoi juga, Nasib baik puak UMNO ni otak terencat, janji dapat habuan terus diam. Ko jangan jadi gila lepas PRU14 nanti. Rakyat Malaysia tak bodoh cuma ahli UMNO saja yang masih dok percaya kat Najib Razak. MCA dan MIC pun dah lari jauh-jauh, tinggal UMNO saja. Tu pun yang ada otak sikit, dari cabut lari dah.

      Delete
    8. anony 10:19... ko tak payah perasan le rakyat tak sokong najib... ko mana tau... sepanjang masa ko cuma begelumang dengan fitnah dari internet aje... brape banyak le program yg telah dibuat.. penuh ... bodoh... penuh org datang... belum pernah aku rasa confident macam ni... bila aje mahdey tua kutuk tu dok sepentas dengan setiausaha pkm tu.. aku lihat org melayu menyampah ngan parti bunga bodoh ko tu... ko tak payah perasan le.... nak menang konon.. hahahaha... yo org melayu paling benci cina dap tu.. siap kena baling dengan penyapu ... ko mati lepas tu ko hidup balik pun ko parti bunga ko yg begelumang dengan najis babi tu org melayu nak sokong... ko perasan aje le bodoh....

      Delete
  7. Komen pro pemakan babi admin siarkan jugak ke?
    Tapi kenapa blog si pemakan babi tak siarkan komen yg tak sehaluan?
    Contoh blog pro pemakan babi

    1. Celah Gelegar @ jubor berulat
    2. Greenpork @ blog babi panggang kok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sajaaaaa..tak pernah tenguk dr perubatan akai dikepala lutut macam novandri....

      Delete
    2. Sajaaaas...kominis punya style. Org buka blog dia pun gatal nak buka blog. Beritahu dua ekor Blogger bodoh tu, suruh dia buka rumah pelacur dan pusat judi. Kat Selangor peluang ni terbuka luas. Kalau kat Penang boleh buka kilang proses dadah.

      Delete
    3. 831 itu ia lah yang di gelar Anjing Jibo di CV di atas ini. Dia tak tahu pun bahawa Dr MIM ia lah demokratik pendirian nya, benarkan komen2 pembangkang, asalkan taidak melanggar undang undang defamasi dsb nya.

      Delete
  8. Takut betul umno dengan tun mahathir...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan takut tapi kesihan kat dia. Dah tua mcm tu pun nak menipu & pusing. Boboi duk rumah!

      Delete
    2. Kesian saja pada Najib, dah jadi PM pun tak cukup gaji lagi, kena pi minta derma kat tok arab lagi. Dah tak dapat derma, suruh 2 ekor tok arab curi duit 1MDB masukkan dalam akaun dia. Lepas tu, barulah boleh bagi habuan dekat orang-orang yang kesian kat dia.

      Delete
    3. Ko ni penipu 12.17. Jangan ko tabur fitnah & bust dosa besar menipu. Apa bukti pun tak ada. Jangan fitnah.

      Delete
    4. Derma pak arab ok lg drpd mintak derma drpd singapore... pastu singapore xbg lg la kesian... sejarah madey dulu2...

      Delete
    5. 12.03
      Tun M penipu ke Najib yang menipu?

      8.00am
      Derma tok arab mana? Raja Arab? Putera Raja Arab? Ramai penderma dari Arab? Kat situ pun dah keliru..saudara cakap tok arab mana ni? mudah nye saudara kena kencing dengan najib dan menteri2nya..

      Delete
    6. Tok Arab bernama Khadem Al Qubaisi rakan seleweng 1MDB

      Delete
  9. Doj - Dept of Jamban
    Fbi - Fuxking Bitch Intelligent

    Dah senyap sepi, siasatan dah selesai ke?
    Bila nak sita harta riza? Bila nak dakwa? Bila nak rampas? Harta dah tau, lokasi harta dah tau. Tunggu apa lagi? Dah nak masuk tahun baru ni, habuk pun tadak.

    Terhegeh hegeh buat kerja mcm beruk Uganda pencen kena paksa panjat pokok kelapa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini dah tentu komen Anjing Jibo yang CV nya di tulis di permulaan Bahagian Komen di atas. Takda fakta dan hujah yang membantu Najib menaikkan imej nya yang dah merudum.

      Ini lah jenis penyokong nya yang Najib kata di kempen PRU13 ada lah "bangang, hamjadah".

      Delete
    2. Cv kepala babi kau.

      Delete
    3. Hahaha, dia marah. Dia sensitif. Sebab amat betul apa yang di katakan di CV itu.

      Di komen di atas pun dia ha nya maki hamun. Sebab dah tak tahu nak jawab. Takda fakta dan hujah. Nyata jenis penyokong yang Najib kata di kempen PRU13 sebagai "bangang, hamjadah" - tak mebantu dia sikit pun.

      Delete
    4. 8.29
      ketinggalan zaman..dok tgk tv3 dan baca utusang mana nak dapat info..yang rakan baik najib Jho low tu kelam kabut nak ubah pemegang amanah untuk elakkan dari harta di sita tu mesti tak tahu..

      Delete
  10. Tunku Aziz kata, "Saya dah kena, dan saya ingat saya saja yang kena, rupanya ada lagi yang kena macam saya" - makna nya, kena tipu pasal rasuah.

    Tapi dia bukan orang politikus di masa masuk DAP. Tapi Tun M sudah bertan pengalaman politik nya, termasuk 22 tahun sebagai PM. Dan dia bukan "masuk DAP". Dia hanya berganding bahu dengan Kit Siang, berdiri di atas pentas yg sama.

    Tujuan nya menggulingkan Najib, UMNO/BN di PRU14. DAP ada 37 kerusi Parlimen. Dia dan DAP telah berjaya mendapatkan kaum Cina kasi Najib "Chinese tsunami" di PRU13. Kerana skandal besar Najib, menyeleweng 1MDB dan mengsonglap berbilion Ringgit masuk akaun bank dia, kot di PR14 dia akan dapat "Tsunami Melayu" jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kira tsunami dia ja... tsunami dr Allah xkira plk... skrg musim banjir pi la bg bantuan berbentuk fizikal baru dpt sokongan... duk ceramah m'manjang ja... tau la keturunan mamak 4 hari ceramah nonstop pun blh...

      Delete
    2. Najib ada bg bantuan berbentuk fizikal di musim banjir ke? Dulu bajir kuat di pantai Timur dia seronok sama Rozy di luar negara, sign kredit kad berjuta juta, SRC anak syarikat 1MDB yang bayor.

      Delete
  11. 8:37 seronok kau hantar komen ke blog pro kerajaan. Tak ada screening pun. Terbuka.
    Boleh tak kau tolong beritahu Blogger pro pakatan @ pro pemakan babi supaya semua komen di siarkan? Sbb sebelum ni komen yg gosok kepala butoh beruk tua, peliwat, pengkhalwat dgn bini orang serta pemakan babi shj yg di siarkan?
    Boleh tak wahai beruk mat yeh 8:37? Cakap pasal ketelusan konon. Ketelusan kepala babi panggang kau!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woooo, komen kangjor kau kena buang atau di penyap ye? Bagus. Tentu lah di buat gitu, sebab kau tak tau buat komen dengan "decorum dan decency".

      Habih, apa nak mintak tolong aku pulak? Mana aku nak mintak pemunya blog keluarkan komen lucah, biada dan kangjor kau? Tepuk tangan, nak lah aku. Hehe

      Delete
    2. Kau tulis lah cv kepala babi kau tu.
      Spesies JING JUBO

      Delete
    3. Kau marah kena dedah CV kau di keluorkan ye, Jing Jibo? Rasa malu ke? Sebab apa yg di kata di CV kamu ada lah benor belaka.

      Delete
  12. Beruk mat yeh. Tulislah lagi cv kepala babi kau tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih di atas galakan kau tuh, Anjing Jibo.

      Delete
  13. Jing jubo
    Kau ingat bila kau tak tulis cv kepala babi bapak kau tu, org tak tau aku ni anti pakatan pemakan babi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau gunakan kata kata "Jing Jubo" jugak meludah ke muka kau. Pembaca tahu atau akan baca kau maknakan Jing Jibo. Itu kau sendiri.

      Delete
  14. Di sana sini aku jumpa pengkomen penyokong Najib yang tak bijak (aku tak kata bodoh pun).

    Kekadang kesian jugak kat Najib. Tapi aku tak sokong Najib, malahan, mahu dia di gulingkan di PRU14. (Perkataan guling boleh di gunakan berkaitan PRU).

    Kerana ini cuti pajang, aku layan lah pengkomen2 tak bijak spt itu, hehe.

    ReplyDelete
  15. Mmg btul blog pmbngkang komen hanya yg sehaluan dikeluarkan..Baru berblog dh amalkn kuku besi.kalo printah Negara xthu la mcmna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu punya definasi pemerintahan kuku besi tak tahu macam mana. Aku rasa kamu tak faham pun apa konsep pemerintahan kuku besi tuh.

      Kuku besi bukan ha nya tak kasi orang bercakap, tak kasi kritik gomen saja, Mamat. Banyak lagi ciri2 nya, macam yg di lakukan Najib. Nanti lapang, aku akan huraikan.

      Delete
    2. annoy 9:49 ... ko nak huraikan konsep kuku besi... dengan kebodohan ko yg tak mampu melihat betapa hancurnye ekonomi masa mahdey merintah... ko tak dapat bezakan mahdey punya perangai umpama maha firaun tu tetiba ko nak huraikan pasal kuku besi... yo bodoh... ko mampus le lebih bagus... kebodohan ko tu bior lenyap dengan mampus nye ko ni sial...

      Delete
  16. Jing jubo...haaa..tulisan lagi cv kepala babi panggang bapak kau tuh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini nyata Jing Jibo yang di nyatakan di CV nya di permulaan bahagian komen pos ini.

      Delete
  17. 9:33 aku pun sama. Aku rasa pemimpin pembangkang bukan setakat bodoh, sakit otak pun ada.
    Ada sekor pemimpin tu keluarkan fatwa Brim adalah rasuah. Tapi dlm masa yg sama, parti yg sama seangkatan bodoh dgnnya siap buka khemah utk rakyat buat semakan Brim. Tak ke bodoh namanya.
    Masalahnya ialah, dah tua pun bodoh lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahai Mamat, ko nak mencaci Pembangkang, takda fakta dan hujah yang betul pun. Tak sebut pun parti apa, di mana, bila bukak khemah pasal BRIM tuh. Main terjah aje, sapa nak caya ko?

      Pulak nya ko gunakan istilah "fatwa". Jangan malas lah. Ko sepatut nya google Pusat Rujukan Persuratan Melayu @ DBP. Makna nya: keputusan ttg perkara agama yg diberikan oleh mufti atau alim ulama.

      Mana nya ko tuh mufti atau alim ulama? Ko ha nya ularma.

      Delete
  18. Dedak indonesia yang berkualiti tinggi akan tiba tidak lama lagi. Ianya hasil kerja kuat presiden parti untuk memastikan ahli-ahli UMNO tidak mati kebuluran. Presiden parti sangat prihatin kepada ahli-ahli dan blogger-blogger upahannya yang sudah kelaparan telah menunggu duit haram yang selama ini diterima hasil dari penyelewengan 1MDB dan sudah diberi jenama baru Derma Tok Arab. Oleh kerana sudah menjadi kebiasaan memakan duit haram, golongan ini sudah sangat-sangat kelaparan.
    Oleh itu, presiden parti yang bodoh ini terpaksa juga terus meredah segala bantahan demi mencapai niat murninya.
    Kepada yang sudah tidak sabar, bacalah perkembangan terkini. Jangan risau dan panik, presiden sedang bekerja keras demi UMNO.

    Analysts negative on Felda deal
    http://www.thestar.com.my/business/business-news/2016/12/31/analysts-negative-on-felda-deal/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang UMNO sendiri mengkhianati parti UMNO. Harap lepas PRU14, tiada ahli UMNO akan jadi gila. Nasihat percuma sebelum UMNO meniti hari-hari terakhir, buanglah presiden parti yang bodoh dan korup ini, lantiklah tunggul kayu mana pun jadi presiden, mungkin nasib UMNO tak seburuk yang akan terjadi. Kalau keikhlasan sudah tidak ada dan hanya berharapkan politik wang mata-mata tak kemana perginya.

      Delete
    2. Pemakan dedak Najibh kelaparan sebab kehabisan dedak. Dengar khabar, gaji kakitangan gomen pun lambat bayar sebab kekurangan duit.

      Kata nya, di gilirkan, satu bulan, lambat bayar di negeri itu, bulan berikut nya di negeri lain pulak. Betul ke?

      Delete
    3. Patutlah depa sayang betul dengan Najib. Kalau bukan Najib, mana ada presiden lain yang sanggup ambik rasuah untuk semata-mata untuk makan kat anak-anak buahnya. Dia tak guna untuk kepentingan peribadinya pun. Memang hebat Najib ni. Apalah nasib UMNO dapat presiden sebodoh ni.

      Delete
  19. Selepas ni, kalau ada persoalan hukum halal haram, tak payah rujuk kpd majlis fatwa kebangsaan atau mufti atau alim ulamak. Rujuk kpd pengerusi parti bunga raya dah cukup. Muahaha....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asalkan jangan rujuk kpd si Bugis Lanun Mr Cash Is king, hihihi

      Delete
  20. Satu lagi, kerajaan dah bangkrap dah 3 bulan sbb tu lambat bayar gaji dan lps tu bayor ikut giliran.

    Inilah statement paling bodoh yg pernah aku baca hari ni. Ini mesti sumber drp rafizi selepas dia selesai agih beras CAP KEPALA PELIWAT yg boleh tahan setahun utk sekampit.

    Muahaha... Makin tua makin bodoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku dengar dari kakitangan Kerajaan sendiri.

      Makin muda makin melanda landa nak nafi saja, tak kasi fakta atau hujah yg menasabah.

      Awat hang tak kasi bukti gaji hang tiap bulan on time last 6 months?

      Delete
    2. Wei bodoh, suruh kakitangan kerajaan yang cakap tu cari kerja lain cepat2, nanti anak bini dia mati keburukan.
      Mungkin kakitangan kerajaan yg cakap tu dah biol sbb makan beras CAP KEPALA PELIWAT. Macam ketua kau juga. Nak dakwa najib pegi cakap "saya dengar orang cakap ". Kau pun sama, bodoh keturunan.

      Delete
    3. Masih takda fakta dan hujah yg munasabah jugak lagi, kamu 1.53 PM.

      kAU DI SURUH KASI BUKTI, KAU NGATA ORANG BODOH PULAK.

      Macam itu, tentulah Najib kata kau "bodoh, bangang", macam di kata nya kpd penyokong2 dia yang tak bantu naikkan imej dia yang merdudum di kempen PRU13.

      Delete
    4. Kau nak fakta apa? Kau pun dpt dari orang lain yg entah2 dari Facebook. Kalau kau ambik fakta dari kem kewangan, ksu atau dari dari sumber yg ada kredible, bukan dengar org cakap.
      Agaknya kau jatuh buaian masa kecik dulu, otak lambat berkembang, bengap.

      Delete
  21. Jangan marah Dr M, luar topik, tapi ini sangat lucu, boleh meriangkan sikit suasana dua puak asyik bertempelak di sini -

    “Usually in a case like this, bomba will get called in to help because medical facilities do not have the tools required to remove the ring from the private part,” Samsol was quoted saying.

    The man’s penis was finally freed at about 2am, according to the report.

    The team from the Hang Tuah fire station had trouble removing the ring at first as its tools were not sharp enough for the delicate task and another team from the Sungai Buloh headquarters had to be called in for help.

    Samsol said the man was in his 30s, but did not disclose how the ring ended on the penis.

    Tambah: Aku rasa dia penyokong Najib, hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha... Muahaha... Hehehe... Hihihi... Hehehe...
      Lawak... Lawak...
      Liwat...liwat...

      Delete
    2. annoy 2:27 ko ni nak buat analogy pun tak kena... pasal konek becincin ni anukera sisepat kering tu yg dah tepampang kat video tu.. bengkok.. nak kasi tegang tu sebab pakai cincin baru boleh guna utk cina doll atau keja meliwat... bodoh nye ko ni...

      Delete
  22. Novandri, ko tak nak bongkar apa Perjanjian rahsia antara Najib dan Sondakh pulak? Tahun lepas kecoh FGV nak beli 37% saham PT Eagles dengan harga USD680 Juta. Selepas dibantah dan menyaksikan saham FGV jatuh dari 4.55 kepada 1.20, deal tersebut dibatalkan. Sekarang ni timbul pula, Felda pula diarah membeli benda yang sama dengan harga USD505 Juta. Kalau bukan disebabkan bantahan terdahulu USD175Juta diderma begitu saja pada Sondakh. USD175 x 4.48 = RM784Juta macam tu saja. Pada harga sekarang pun masih 3 kali lebih tinggi dari harga pasaran sebelum pengumuman. Apa jenis punya urusan perniagaan kah ini. Hanya satu kesimpulan yang boleh dibuat, Felda derma kat Sondakh, Sondakh derma kat PM. Tak ada logik lain yang boleh diterima akal dengan urusan yang sebegini.

    FELDA buys 37% in Eagle High for RM2.26b as FGV ends acquisition talks
    http://www.theedgemarkets.com/en/node/323281

    ReplyDelete
  23. Perjanjian Rahsia Antara Najib dan Jho Low, hasilnya MO1 dapat USD681 dimasukkan dalam akaunnya. Itu baru perjanjian rahsia. Kalau dah tak ada jawatan apa-apa dalam kerajaan, nak ada perjanjian rahsia pun, apa kena mengena dgn ko pun. Awat bodoh sangat Tunku Abd Aziz ni. Walhal, disaat tak ada orang melayu masuk DAP, dialah yang terhegeh-hegeh. Satu malaya pun tahu DAP parti chauvanis. Lepas keluar DAP boleh jadi jurucakap Najib pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perjanjian rahsia najib pun kau boleh tahu. Eloklah kau ambik alih jd ketua ajaran sesat tuhan harun pulak. Tuhan harun pertama dah mati kena stroke.

      Delete
    2. Bab perjanjian rahsia ni, Najib lebih hebat. Sebagai ketua kerajaan banyak perjanjian dibuat tanpa melalui badan kerajaan, malah timbalan pun tak tahu. Kalau tak ada kuasa, buatlah apa-apa perjanjian pun, itu hak peribadinya. Cara tajuk artikel ni, macamlah Tun M tu masih Perdana Menteri Malaysia. Kena tahap pemikiran puak UMNO ni rendah sangat. Belajarlah common sense sikit. Kalau dia tak pegang apa-apa jawatan, lantak dialah nak buat apa pun. Kalau dia buat benda yang bertentangan dgn undang-undang, tangkap sajalah. Yang menyonglap duit kerajaan berbillion-billion atas nama derma tok arab, masih bebas tak heran pun. Yang lebih menghairankan, penyangak ni masih pegang jawatan presiden UMNO.

      Delete
    3. 3:22 PM yang sebut tuhan harun tu ia lah penyangak yang di gelar Anjing Jibo yang CV nya dah di keluarkan di atas.

      Di blog penyokog Najib nih dia tak banyak maki hamun dan mencarut.

      Spt biasa, komen tak ada isi. Komen aku berisi penuh sebab mengutuk dia, hehe

      Delete

FOLLOW BLOG MiM

ARTIKEL TOP MINGGU INI.