Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Wednesday, December 28, 2016

SELEPAS MAHATHIR GILIRAN MUKHRIZ PULA KRITIK BR1M !

Mukhriz Mahathir dikritik apabila mengeluarkan kenyataan di dalam twitter beliau. Sebelum ini beliau tidak ada masaalah dengan BR1M malah menyokong usaha murni kerajaan BN ini.


Apa jadi kepada ekonomi berpendapatan tinggi? tanya beliau di dalam twitter.


Dan yang aneh sebenarnya ialah takkan Mukhriz tidak tahu bahawa negara maju negara berpendapatan tinggi iaitu Britain juga dicadangkan untuk melaksanakan pemberian bantuan tunai untuk membantu rakyat mengatasi kelembapan ekonomi?

35 pakar ekonomi negara England yang mencadangkan supaya Bank of England memberi pembayaran tunai kepada isi rumah itu.
Direct cash handouts to households be a better way of boosting Britain’s flagging economy than the interest-rate cuts expected from the Bank of England on Thursday, according to a group of progressive economists.
Sumber : https://www.theguardian.com/business/2016/aug/03/cash-handouts-are-best-way-to-boost-growth-say-economists

35 pakar ekonomi ini juga menyarankan bahawa selepas tujuh tahun tidak berkesan dasar monetari ortodoks yang mempunyai risiko yang terhasil dan kesan sampingan, mereka menggesa kerajaan Britain untuk mempertimbangkan pendekatan dasar alternatif yang secara langsung akan meningkatkan perbelanjaan dan pelaburan dalam ekonomi sebenarnya.

Families affected by the measures can register for cash transfers from Feb. 1 and the payments will start in June, according to two people familiar with the plan.

Begitu juga di Arab Saudi di mana bantuan tunai juga akan diberi kepada rakyat mereka.

Malah, Muhyiddin Yassin sendiri pernah mengatakan bahawa BR1M bukan rasuah untuk rakyat tetapi wang rakyat yang dikembalikan kepada mereka yang memerlukan bantuan ekonomi.

Muhyiddin menyerahkan baucer BR1M kepada penerima

Beliau menyatakan bahawa bantuan itu diberikan kepada semua yang layak tanpa mengira latar belakang dan ideologi politik masing-masing.
"Ini merupakan wang rakyat, tidak salahlah untuk mengembalikan kepada mereka. Individu dari Pas pun menaik pentas untuk menerima bantuan wang tersebut” kata Muhyiddin
Beberapa foto ketika Mukhriz mengagihkan baucar BR1M kepada rakyat di Parlimen Jerlun satu ketika dahulu juga telah disiarkan sekali lagi untuk menunjukkan sikap hipokrasi beliau.

Muhriz mengedarkan baucar BR1M 3.0 di Peringkat Parlimen Jerlun


Malah sebelum ini, Mukhriz telah mengeluarkan kenyataan yang positif tentang BR1M.
"Kita cuma melaksanakan saja. Niat itu tidak langsung mempunyai sebarang niat selain daripada meringankan beban rakyat,” katanya.
Mukhriz juga memberi penjelasan bahawa pemberian BR1M itu bukanlah satu pembaziran kerana setiap orang yang menerima wang itu akan menggunakannya untuk membeli keperluan harian. Dan setiap kali mereka berbelanja, peniaga meraih keuntungan dan peniaga itu akan membayar cukai kepada kerajaan dan ia langsung tidak merugikan kerajaan kerana kitaran belanja itu akan dikenakan cukai jualan dan cukai pendapatan.
"Jadi duit itu akhirnya dikembalikan kepada kepada kerajaan dan tujuannya adalah untuk merangsang ekonomi negara,” kata Mukhriz.
Beliau juga berkata, kerajaan perlu berhati-hati kerana niat yang baik itu mudah disalah erti dan sudah tentu akan ada pihak lain yang akan menuduh macam-macam kononnya ini digunakan sebagai umpan untuk pilihanraya.

Ironinya, siapa sekarang yang menuduh macam-macam dan cuba memburuk-burukkan BR1M jika bukan beliau sendiri, bapa beliau dan sekutu politik beliau?

Come on ....... Mukhriz. Simpan sahaja perangai hipokrit itu.

Sebelum ini, Dr Mahathir juga telah dikritik hebat kerana penghinaan beliau terhadap penerima BR1M : BACA SINI



SHARE ARTICLE :


62 comments:

  1. Kita adalah siapa yg kita ambil sebagai kawan. Kalau kawan itu adalah Dapigs, iaitu pihak yang boleh menukar pandangan terhadap manten presiden Umno dalam waktu semalaman saja makanya kenyataan anak manten Umno ini adalah tidak menghairankan. Ini sekadar membuktikan apabila tersedak, apa saja akan dilakukan termasuklah pendekatan 'matlamat menghalalkan cara'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg paling xtahan kyataan ezam mohd noor... kata brim rasuah beri alasan dgn ambil contoh zakat mesti org beri xda kaitan nga politik... dia xtahu ka kerajaan penang... agihan zakat oleh org kafir... mcm la xda pemimpin Islam yg boleh beri.. melayu dlm kerajaan penang(dap).. tlg la utamakn agama Islam.. dap anti Islam

      Delete
    2. Isu rasuah hanyalah jadi alat untuk dapat political milleage saja. Bukannya ikhlas mana pun. Kalau ikhlas bencikan rasuah sudah tentu 6 kotak bahan bukti rasuah yang diheboh-hebohkan telah berjaya memenjarakan pelakunya. Apa yang berlaku nampaknya tidak begitu, sebaliknya si pemilik 'enam kotak bukti rasuah' akhirnya jont the bandwagon! Apa punya drama da.

      Delete
    3. Ezam si Tolol tu memang ada 6 kotak dokumen. Chuma setiap satu kotak saiznya hanya sebesar kotak manchis api Chop Flyingman sahaja..

      Delete
    4. yang dok takutkan org dengan DAP ni UMNO je..dalam ceramah, dalam mesyuarat, DAP diwar2kan sgt bahaya, buruk dan rasis..UMNO tak racis ke? Pencuri ttp pencuri..

      Delete
    5. oohhhhh kau ni pencinta dap lah yerrr...yerrr dap mmg tersangat bahaya sbb idealoji dorang adalah idealoji komunis dan kau sudah d beli. asal aku dari kgbr dan saudara mara aku d halau oleh dap limkomunis apabila mereka menang d sana dgn beberapa lebih vote saja. punyanya biadapnya dap ni hgga sekarang kebiadapan lim tu masih jadi ketua dap tidak tukar2 ketua. apa makna tu? kau fikir. jgn nanti dah terlambat baru nak terheggeh2 nak berlawan d PJ pula. dap mmg dah bertepok tangan bravo tengok gelagat melayu liberals mcm korang dan seronok mengunakan org melayu sendiri melenyapkan bangsa sendiri seperti spore. melayu mmg dungu d sana dan menyakit bebal dorang ke melayu d msia. we need all the luck. lepas ni byk2 berdoa yer semoga bangsa dan agama korang tidak leyap d msia oleh angkara org melayu sendiri.

      Delete
  2. Sudah2 la Madey & famili ooooiii !!! Korang dah kaya raya hasil wang rakyat. Apa lagi korang mau aaa ???!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boboiku jadi PM, nuar brehim pun nak buktikn pada madey dia blh jadi PM... madey xkan izinkn

      Delete
    2. 1.54pm
      2.6b pe cite? kaya hasil wang rakyat ye..cakap air liur ke base on bukti? Najib tak kaya ke? duit beribu2 juta...nak tegur rumahtangga org, bersihkan rumahtangga sendiri dulu

      Aku lebih rela boboi jadi PM dari najib klep..boboi tak curi duit..

      Delete
  3. wahhh .... seronok Tokong DAPig & jing RBA DAPigs sebab MiM tak balun & tak londeh depa !!!

    kahkahkahkah ...

    ReplyDelete
  4. Berapa ramai yg kritik Mukhriz?
    Kalau setakat pusing sana pusing sini 7-8 ekor dengan pelbagai nama.. Tu bukan kritik.

    Tu bunyi nyamuk je

    ReplyDelete
    Replies
    1. STEADY LA CACAI MADEY PROTUN !! NYAMUK AJA KO BOLEH KOMEN ??!! HAHAHAHAHAHA..

      Delete
    2. Kluang man tak yah komen di blog Dr Mim. Sebab Kluang man seperti Nazi suka BLOCK komen orang lain di blog dia.

      Delete
  5. Jangan lupa apabila Klinton gunakan perkataan 'mereka yang sokong Triumph adalah deplorables', dalam persaingan merebut jawatan tertinggi di Rumah Putih dia akhirnya berputih mata. Dalam kata lain kerana pulut santan binasa, jangan pulak nanti kerana mulut maka harapan PH .... fikir fikirkan ya.

    ReplyDelete
  6. Aiii...katanye duit berjota-jota...xcukup lagi ke...adun tu lepaskanle...berapa sangatle...atau ada plan nak melanun mcm deddy...dh banyak deddykasi tau...he3

    ReplyDelete
  7. Kenapa ramai sangat takut dengan Tun M? Walhal UMNO dan Tun M berpisah tiada. Baru saja dia keluar UMNO, orang UMNO takut gila. Biarlah puak ni hasut menghasut. DAP juga yang untung. Puak UMNO ni memang sangat-sangat bodoh. Carilah isu lain, isu BR1M yang diheboh-hebohkan. BR1M tu duit negara yang ditabur seperti dedak, itu bukan Tun M yang cakap tapi Tuan Guru yang kata dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang nie xreti @ buat xreti ngok... sape masuk dlm politik mmg kena la... pertama skali jatuhkn ketua dia... nape ppbm, pkr, dap, pas, rapiji, madey, lin guan eng, kit siang, xserang jkkk umno di kampung2 nun... fikir sndiri la ngok... klu nak selamat duk diam2 mcm pak lah...

      Delete
    2. Masa tu Tuan Garu tu berkawan dengan siapa? Makanya nak hairan apa kalau Tok Garu jadi lebih kiasu dari Dapigs itu sendiri.

      Delete
    3. Najib tu tak hebat mana pun. Lebih banyak skandal dari jasa. Buang masa dan tenaga saja dok cari pasal dgn Tun. Majoriti rakyat Malaysia kenal Tun, ramai juga hafal sejarah dia. Takut terduduk saja UMNO ni. Kot mana pun, yang untung DAP, PKR, Amanah dan PAS. UMNO akan jadi parti cap ayam saja. MCA dgn MIC tengah tunggu masa yang sesuai saja nak lari. Orang UMNO pun dah jadi parti rasis macam DAP jugak.

      Delete
    4. Hang tgk la video askar2 melayu buat latihan utk ptahankn negara.. punya la seksa... bangsa india blh la iktiraf sbb ada jgak dlm ATM.. cina sekor pun xda... slagi bngsa cina xda dlm ATM.. jgn iktiraf warganegara... kena rasis nga cina nie xda jiwa utk ptahsnkn negara.. yg ada smngat hidup mewah (tipu2), bg melayu mmpus... projek halau melayu dap...

      Delete
    5. bila duit hilang, duit dicuri, tak kan org nak duduk diam? ni terbaru kes Felda pulak..dibeli dengan harga 3x ganda dari harga semasa dan yang paling best, nak kena berhutang lagiiiii untuk bayar..semua yang dipegang najib, rosak..KWSP pun tarik diri..hidup najib...lingkup malaysia...

      Delete
  8. YAAAAHHHH....Mari2 tengok persembahan anak beranak ular kerala. Lihat keluarga ular kerala putar belit lidah bercabang.

    Sabar tuan2 dan puan2...anak betina ular kerala belum buat persembahan lagi. Masih sibuk menyambut xmas di gereja london. Bila dah bawak turun pokok xmas dan perayaan 7hari 7malam berpesta berakhir, anak betina ular kerala akan kembali beraksi bersama2 keluarga ular kacukan biawak kerala ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. najib pun ular lidah bercabang jugak..setuju tak 6.47..kalau tak setuju yang tulis balik kenyataan si najib bugis tu..

      Delete
  9. Kenapa tiba-tiba saja dok heboh pasal BR1M ni, cari publisiti murahan ke? Ceritalah pasal subsidi yang sudah ditarik balik satu per satu. Ceritalah sikit pasal kerajaan merompak rakyat berbillion-billion melalui GST. Ataupun cerita pasal mahasiswa yang terpaksa menanggung kos perbelanjaan sendiri tidak seperti zaman dulu lagi. Mungkin juga boleh cerita PM boleh masukkan derma berbillion dalam akaun peribadi. Cerita BR1M ni macam cerita satu tangan memberi, 10 tangan mencuri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh statement... amek contoh subsidi minyak... sape mkn byk subsidi tu tokey2 cina hak pakai kereta mewah... lori2 besar mereka... org kg yg duk kayuh basikal d kg tu dpt rasa ka subsidi minyak?... lngsung xdpt... habus subsidi ikut situasi pastu brim tmbh tiap2 tahun bg plk pd mereka yg betul2 layak... gst tu xyah cita la.. dap akn buat mcm sgapura jika mereka merintah.. dap=pap

      Delete
    2. Kenapa ko kisah sangat dengan orang kaya, tak kan berdosa pula kalau jadi orang kaya. Siapa yang bayar cukai untuk negara. Subsidi tu kecik sangat kalau nak kira dengan sumbangan cukai mereka. Jangan jadi naif sangat. Kenapa kena belai orang yang tak bayar cukai tapi menafikan hak si pembayar cukai. Warganegara sama saja tarafnya, tak kisah kaya atau miskin. Yang miskin sepatutnya sumbangan disalurkan melalui JKM. Cubalah fikir yang bergaji RM3K dapat BR1M, tapi anak-anak kita nak belajar untuk masadepan tak dapat bantuan tapi terpaksa pula berhutang. Habis belajar tak ada kerja tapi hidup bermula dengan hutang. Inikah cara yang kita banggakan, kita tak bagi apa-apa sumbangan pada negara, tapi kita pula ambik duit negara. Kat negara maju, yang dapat bantuan ni lebih kurang macam gelandangan saja.

      Delete
    3. Tu contoh la ngok... subsidi tu ada dlm barang jadi bkn stskat org kaya (xpatut dpt) tp warga asing, jualan d sempadan (seludup)... yg dpt pastu jd kaya.. sedang tu brg subsidi...

      Delete
    4. Skrip bodoh UMNO.

      Delete
    5. 7.38
      dia org dah tak de isu..bila org tanya isu 1mdb, jawab dengan air liur je..bukan sj subsidi ditarik balik..biasiswa pelajar pun dah banyak dikurangkan..alasan berjimat...hahahahah...minta saudara2 yang menyokong dan sayangkan najib, g tgk peruntukkan kat universiti2 awam di malaysia ni bertambah ke? tu tak suruh check peruntukkan kat kementerian2 lain lg..hari ni terbaca kenyataan TPM bahawa pembelian jet untuk menggantikan MIG29 ditangguh atas sebb isu 1mdb..bukan aku kata..org no 2 UMNO yang cakap ye..

      Yang paling menarik, peruntukkan untuk Permata, ditambah..yahoooo...

      Hidup najib, lingkup malaysia

      Delete
  10. Selamat tahun 2017, tahun yang akan menyaksikan PRU14. PRU12 tanpa Tun M, BN hampir lumpuh. PRU13, walaupun Tun M bersama UMNO, BN masih gagal untuk bernafas lega. PRU14, UMNO bermusuh dengan Tun M. Sama-sama kita saksikan hasil dari kebodohan UMNO. Teori RAHMAN akan menjadi suatu kenyataan. UMNO pasti berkubur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang nie jenis main pukulrata ja... nilai bdasarkn tgk najib.. pastu duk tpgaruh nga pmbngkang... wakil rakyat umno seluruh negara tgh kerja kuat... jauh lebih baik dr wakil rakyat pmbngkng... buat baik d balas baik...

      Delete
    2. Dap nak buat pilihan raya awal pkr xmau sbb rasa akan kalah... d selangor d cabar buat pilihn raya awal azmin xmau sbb tahu dah akn lingkup... xda shati sejiwa antara pas, pkr, dap, pan...

      Delete
  11. Depa dok gempaq lebih. Hari tu Mahataik kata BN akan hilang wang pertaruhan kat PRK Kuala Kangsar. Tapi walaupun Mahataik berkampung kat Kuala Kangsar, tak boleh juga mengalahkan janda yang berkempen dari rumah. Angan2 mat jenin macai2 bunga raya ni

    ReplyDelete
  12. 9:04

    Kau ni pengikut tuhan harun ke?
    Atau orang kanan tuhan harun yg akan ambilalih jawatan tuhan harun selepas ini?

    ReplyDelete
  13. Rujuk www. Rockybru.com. Dato Azam Baki, Timbalan Ketua Pengarah Operasi SPRM sahkan BRIM bukan rasuah. Period. Jangan yg lain2 tu nak memandai-mandai

    ReplyDelete
    Replies
    1. SPRM sahkan derma Najib bukan rasuah. Tapi bakinya sudah dipulangkan. SPRM belum sahkan.

      Delete
    2. Klw bukan rasuah kira sedekah tak yah pulang ngok..

      Delete
    3. Apa beza sedekah dengan derma tu? Derma kena pulangkan, Sedekah tak payah pulangkan? Kalau dapat dari tok arab tu kira sedekah kot. Tok arab yang derma tu, 2 ekor kawan jho low & Riza Aziz yang berpakat seleweng duit 1MDB je pun. Jadi dimana nak pulangkan, masuk 1MDB balik pun nak masuk ikut celah mana.

      Delete
  14. Ramai melihat BRIM dari perspektif politik sempit. Sejarah penubuhan BRIM ramai yang tak tahu. Sebenarnya BRIM ini hasil idea Tan Sri Zeti Aziz , X-Govenor Bank Negara bertujuan sebagai alat/tool untuk merancakkan ekonomi negara kerana Cash outflow akan berlegar2 dari penerima BRIM kepada peniaga2 barangan dan juga pembekal2 perkhidmatan domestik. Bahasa mudahnya ECONOMICS SPIN-OFF. Kerajaan (baca: Najib ) hanyalah sebagai pelaksana sahaja. Arab Saudi dan juga United Kingdom dijangka melaksanakan skim yang serupa tidak lama lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suatu zaman dulu, pelajar yang melanjutkan pelajaran yg tidak mendapat biasiswa akan diberi dermsiswa oleh kerajaan secara automatik. Tapi sekarang, nak belajar kena hutang. Kerja tak tentu lagi tapi sudah hidup seperti pesalah tak bayar hutang. Yang sudah bergaji RM3K masih kena disara guna duit negara. Kalau UK nak jadikan contoh tanya dulu berapa harga keperluan asas mereka, hampir percuma. Tak perlu nak mencanang isu golongan sasar. Yang tidak bergaji langsung seperti pelajar tak dapat BR1M tapi disebabkan harga barang naik melambung sebab GST, boleh bayangkan kesusahan mereka.

      Delete
    2. Melambung naik tanyalah yg monopoli ekonomi.... tak paham2 lagi? Sst dan gst? Cuba kaji lagi.

      Delete
    3. Dulu Ahmad Maselan pun pandai juga. CGPA 3.85. Lani terus hilang jadi bodo.

      Delete
  15. Da kehabisan modal.? BR1m pulak dikaitkan. Mengapa rakyat terutama yang islam tak tolak kalau mereka rasa itu rasuah?

    Mudahnya menuduh walhal ada yang bersusah payah sehingga memohon merayu mengharapkan br1m. Berbaik sangka. Nak tunggu tuan2 menyumbang  dari poket sendiri?

    Realitinya... mereka yang susah diluar sana ....kadang2 kaumkerabat dan kenalan rapat  pon tak ambil peduli ... maka salah ke pemerintah ambil peduli. Nak harapkan siapa lagi?

    Terima kasih kpd penyumbang besar gst ... tentunya yang  ada kuasa membeli ... da banyak menyumbang gst...  akhirnya merasa juga yang kurang kuasa membeli...merasa sumbangan  gst.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isu BR1M diheboh-hebohkan sejak kebelakangan ini sebab merasakan itu sajalah kekuatan yang ada sejak Najib jadi PM. Jangan lupa, dulu tak ada GST dan ada subsidi barang keperluan asas. Sekarang ni, orang susah lagi susah bukan makin senang lepas kenaikan kos sara hidup. Tahun depan lebih mencabar bila harga minyak dunia kembali pulih dan nilai matawang makin merosot.

      Delete
    2. Singapura, indonesia ada gst. Singapura yang maju ada gst?

      Delete
    3. mmg ramai tidak tahu nikmat bersyukur. mmg manusia tak kenang d untong semoga Allah belasi manusia2 begini.

      Delete
  16. NASIB KO BAIK BOBOI. KERANA KO ANAK MADEY. KAYO RAYO KO....

    ReplyDelete
  17. Alhamdulillah da ada mrt, klinik 1malaysia, kedai rakyat 1m. Jimat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya pada nama. Semua subsidi sudah hilang. Kita nantikan Jan 2017, berapa harga minyak. Rasanya waktu harga minyak dunia masih berada di bawah, kat Malaysia sudah kena bayar pada kadar tertinggi. Selamat mengundi parti bodoh ni lagi. Sebelum mengundi rakyat didahulukan, selepas undi Najib didahulukan.

      Delete
    2. Tak boleh berjaya tanpa subsidi? Sebab subsidi lah ... tak pandai2 nak berdikari.

      Delete
    3. Habis BR1M tu lagi teruk dari subsidi, cash duit negara. Cakap serupa orang bodoh, memang tak heranlah, nak join UMNO kena jadi bodoh dulu.

      Delete
    4. 8.30
      Subsidi buat org malas ye..BRIM pulak buat org jadi rajin ke? Kenapa kasi BRIM..jawapan yang selalu kita dengar sebab nak kurangkan bebanan kos sara hidup..pe maknyanye? maknanye kos sara hidup di malaysia ni tinggi..pe langkah kerajaan untuk kurangkan kos sara hidup? dengan Brim ke? patutnye bila kos sara hidup tinggi, kerajaan kena jadikan negara malaysia ni negara berpendapatan tinggi..buka peluang2 pekerjaan untuk rakyat..ini jadikan malaysia negara hutang tinggi..rasuah tinggi..PM billionaire..ini ke negara yang saudara2 penyokong najib klep nak? zaman mahathir dulu nampak jugak jalan nak jadi negara maju thn 2020 ni..sekarang? Bayar hutang pun berpuluh2 tahun..dengan hutang yang hampir 700b, lagi si najib nak tambah hutang..bagus..

      BRIM = dapat duit, beli barang kena bayar GST lagi
      Subsidi = beli barang tanpa kena bayaran tambahan

      GST = harga barang RM10 kena bayar RM10.60
      SST = harga barang RM10 kena bayar RM10

      Hidup najib lingkup malaysia

      Delete
  18. Niat sebenar pemberian brim ialah untuk membeli jiwa mengundi BN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno bagi brim semua rasuah...rapiji bagi dedak "cap kepala peliwat" pkr bagi air free dikata bantuan utk rakyat.. bullshit

      Delete
    2. Duit negara du tabur serupa dedak, yang dah bergaji RM3000 pun masih diberi. Siapa yang kena tanggung tu? Tu yang kena buat semua subsidi barangan asas dan kena GST pulak. Yang membayar cukai makin banyak kena membayar. Yang tidak membayar cukai makin banyak pula yang dapat. Bukan nak membela sesiapa, semua warganegara mempunyai hak yang sama rata tak kira kaya atau miskin, tak kira bangsa atau agama.

      Delete
    3. BN ni kerajaan yang paling cerdik. Rakyat kita tak perlu kerja pun boleh dapat duit. Kita biarkan pendatang asing datang buat kerja untuk kita. Kita ambik duit sudahlah. Kenapa nak bising pula.

      Delete
    4. nak beri sama rata kpd komunis tolongkop hidup kau. mcm dorang heran dgn kau. komunis dapat duduk d PJ siap la org melayu kena tunjal dgn lawyer melayu berhatikan komunis ...tapi dah mmg ramai melayu komunis d msia ni. just plain loosers...

      Delete
  19. Br1m bantuan untuk yg memerlukan sahaja. X de paksaan pun. Rakyat patut bersyukur dengan program ini.

    ReplyDelete
  20. Kepada penerima dedak Najib. Derma tok arab sudah dipulangkan tapi jangan risau, derma baru akan datang. Derma dari bapak Sondakh sahabat Najib, pemilik PT Eagles. Walaupun sudah dibantah bertahun lamanya dan menyaksikan saham FGV dari 4.55 tinggal 1.50, demi derma kena diteruskan juga. Macamana nak menang PRU tanpa derma ni. Orang UMNO memang mengharapkan duit haram saja untuk menang pilihanraya, bukan rasuah tapi derma.

    Felda secures Malaysian govt financing for Eagle High stake purchase
    http://www.theedgemarkets.com/my/article/felda-secures-malaysian-govt-financing-eagle-high-stake-purchase

    ReplyDelete
  21. aku rasa mukhriz ni tidaklah tua sangat. tapi kelihatan cara otaknya berfikir dan mengingati sesuatu dah terserlah lemah sangat. dia lupakah ketika dia adalah mb kedah dulu, dia sokong brim malah menjadi tukang serah brim kepada penerima di jerlun! kenapa tidak bantah sejak dulu dan sebut brim itu rasuah, malah melarang penerima brim di jerlun untuk ambil wang tersebut? kenapa teruk sangat ni mukhriz? awak tu muda lagi, ada peluang besar jadi pm kalau parti bunga raya tu menang banyak kerusi next election. jadi jaga personaliti, refresh balik apa2 sahaja tindakan dan kenyataan dulu sebelum keluarkan kenyataan kini. nanti orang kata bakal pm ni kurang pakai otak tapi ikut cakap ayahanda membuta tuli...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1.30
      bodoh tapi tak mencuri tak pe saudara..ni cerdik, pandai pulak mencuri dan yang paling best, pandai menipu pengikut2..so siapa yang lebih bodoh?

      Delete
    2. Jadi kaya raya tu duit datang dari mana? Mana perginya duit umno rm100 hingga 200 bilion sebagaimana kata Barry wein dlm bukunya Malaysian mervic? Bukan kerja pak dia ke anon 426?

      Delete

FOLLOW BLOG MiM

ARTIKEL TOP MINGGU INI.