Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Friday, January 06, 2017

Bila PKR Makan Dedak DAP !

Sekarang panas tentang perlantikan Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution Ismail sebagai penasihat strategik kepada Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng.


Isunya ialah dimanakah rasionalnya seorang yang berasal dari Pokok Sena Kedah dilantik 'penasihat strategik Ketua Menteri negeri'?

Bukankah lebih logik jika penasihat strategik itu orang Pulau Pinang dan tahu selok belok urusan kerajaan negeri dan rakyat Pulau Pinang?

Perlantikan Saifuddin Nasution ini turut dipertikai oleh PAS. Mereka berkata, sekiranya jawatan itu penting dan perlu atau DAP mempunyai perancangan yang lestari, sudah tentu selewat-lewatnya jawatan tersebut diwujudkan selepas PRU13 lalu iaitu penggal kedua menerajui Kerajaan Negeri.

Tetapi ia bukan sahaja wujud menghampiri hujung penggal atau PRU14 semakin dekat, malah setelah Guan Eng DAP sendiri telah mengumumkan pengganti jawatan KM itu. Bermakna jawatan itu bukan untuk kepentingan rakyat, tetapi bermotif kepartian, kata PAS.
Dipilihnya itu pula ketika ini adalah orang penting PKR yang walaupun secara rasminya menetapkan kedudukan di dalam Pakatan Harapan (PH) dan BERSATU, tetapi masih menunjukkan 'sayang dan rindu' kepada PAS di mana tidak pernah lafaz talak berlaku.

Kebimbangan itulah mendesak DAP membuat tindakan 'strategik' mengikat Saifuddin yang baharu sahaja sebelum ini dilantik sebagai SUA PKR. Secara halusnya, Saifuddin akan menjadi sekurang-kurangnya sebagai 'penimbang tara' terhadap kepentingan DAP di dalam keputusan PKR dan mengukuh dalam koalisi PH - Bersatu.
Tidak sukar DAP untuk melakukan 'jual beli' sedemikian sementelah lagi diketahui umum akan 'harga diri' Saifuddin yang pernah bersalah atas kes fitnah Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim. Maruah dan kepentingan rakyat daripada mandat diberikan bukan tanggungjawab padanya - seterusnya
Tambah PAS lagi, dengan kelebihan sebagai kerajaan, DAP menggunakan kesempatan itu memberikan jawatan bagi menggerakkan misinya dan itulah 'dedak' yang ditabur supaya individu atau pihak dilantik akan terikat.
Malah, kurang seminggu lalu, DAP menzahirkan sikap hipokritnya apabila menggunakan status sebagai Kerajaan Negeri untuk memastikan projek perumahan di negeri itu dapat dilaksanakan Kerajaan Persekutuan.

Normal sahaja untuk kepentingan rakyat seperti itu kedua pihak mengadakan kerjasama. Malah, supaya tercapai kerjasama itu, pihak Kerajaan DAP Pulau Pinang berurusan dengan seorang Adun BN Pulau Pinang.
Sehingga demikian rupa DAP 'melutut' kepada wakil BN yang selalu mereka bertelingkah itu. Bahasa mudahnya juga bodek dan ampu. Tidak mengapalah, silakan agar hak dan kepentingan rakyat diperoleh.
Tetapi bagaimana jika perkara seumpama dilakukan PAS. Sudah tentu diratib bala tentera upahan dan sekutu mereka dengan kalimah "UG, UG, UG, UG, UG" dan tuduhan PAS mahu bergabung dengan Umno.
Begitulah perangai jahat regim DAP yang rakyat semua tahu. Mereka akan menyalahkan pihak lain tetapi mereka tidak bersalah jika melakukannya.

Untuk rekod, pada bulan November 2016, Saifuddin telah dilantik sebagai setiausaha agung PKR menggantikan Rafizi Ramli yang meletakkan jawatan selepas dijatuhi hukuman penjara kerana melanggar Akta Rahsia Rasmi.

Persoalan besar ialah apakah sudah tidak ada pemimpin Melayu Pakatan Harapan dari Pulau Pinang yang layak untuk memegang potfolio tersebut?

Begitu teruk sangatkah kepimpinan Melayu Pakatan Harapan Pulau Pinang?

Guan Eng DAP sudah pasti akan melenting apabila tahu beliau dikritik keras oleh parti PAS. Tetapi kita tidak akan terkejut jika Guan Eng menggunapakai taktik lumrah beliau iaitu menyaman lidah rasmi PAS kerana mengeluarkan kenyataan tersebut.

Tetapi sebelum itu, MiM sarankan agar Guan Eng DAP menyegerakan saman ke atas Mohd Zuhdi Marzuki dan Mohamaed Razali dahulu.
2 Januari 2016 - Kit Siang membuat kenyataan peguam DAP akan mulakan prosiding dalam satu atau dua hari lagi tentang isu parti cauvinis DAP ditawarkan dana sebanyak USD300 juta oleh Israel untuk PRU13 dan juga pemimpin DAP dilatih oleh pakar perisikan Israel untuk menjadi pakar strategik.
Baca : http://novandri.blogspot.com/2017/01/perjanjian-rahsia-kit-siang-dap.html
Setahun berlalu tetapi masih tidak ada saman tersebut!

Kita juga tidak terkejut jika Guan Eng tidak mengeluarkan sepatah perkataan pun tentang isu ini. Sebaliknya, proksi beliau yang akan bertungkus lumus cuba menafikan segala tuduhan tersebut.

Sekarang ini pun sudah ada berita yang mempersoalkan sama ada Saifuddin akan diterima oleh PKR Pulau Pinang yang didakwa 'rata-rata dikuasai oleh puak kartel Timbalan Presiden PKR'?

Puak kartel itu juga dikhabarkan sudah mula mendendangkan propaganda kononnya Saifuddin bakal dilantik sebagai Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang yang dikawal Guan Eng.

Timbul juga persoalan sama ada perlantikan ini juga adalah untuk menyediakan platform kepada Saifuddin untuk bertanding di negeri Pulau Pinang pada PRU14 nanti?

Nampaknya, pergolakan dalaman Pakatan Pembangkang semakin meruncing terutamanya di negeri Pulau Pinang.


SHARE ARTICLE :

59 comments:

  1. Lebih lucu dan melankolia kalau Atok Kim ambil dedak Atok Tir! Atok Di pastinya tak kering gusi sambil ROTFL, wakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gilo melayu angkat sumpah untuk ling guan eng

      Delete
    2. jgn hairan sikit baru penjilatan dan kekufuran melayoo pakatan pada kafir cina dapig laknatullah ini.

      belum lg ko tengok pemBARUAan tahap tertinggi ADUN PgayR Dr Afif terhadapt Lim Guang Eng Sial tu.. mengampu menjilat tahap tk boleh nk bayangkan demi RUU BABI..

      Cina pun geleng kepala lihat teruknya pemimpin PGayR ampu DAPig lebih2 sgt!

      Delete
    3. Nuar brehim bakal nak kena sembelih kali kedua dgn madey... skrg tggal piji ramle & kak jijah + kluarga ja yg duk puja nuar... geng2 pkr dah kmbali pada madey...

      Delete
  2. PKR PENJILAT DEDAK DAPig !! Ptuiii ...

    ReplyDelete
  3. Lor itu dedak DAP bukan saja boleh mengenyangkan tapi silap haribulan kandungan amonium fosfate boleh meletop dalam perut. Hanya si dungus yang suntuk akai akan sanggup makan dedak import DAP. Ramai yang dunggus kot? kik kik kik

    ReplyDelete
  4. Bodek , ampu , dedak ..... kena balik kat Pembangkang. Kahkahkahkah.

    ReplyDelete
  5. Lerr. DAP ni baja ka? Wakakakaka.

    ReplyDelete
  6. Bank Negara berkata rizab kasar antarabangsa berjumlah AS$94 bilion (RM420.60 bilion) setakat 30 Disember, lebih rendah berbanding AS$96.4 bilion (RM431.34) pada 15 Disember.

    Ini bermaksud berlaku penurunan sebanyak AS$2.4 bilion (RM10.74 bilion).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jebon songlap duit rakyat 2.6..akibatnya rm catat sejarah..negara rugi 10.74 billion..

      Delete
    2. Dulu aku pun ingat parti DAP ni yang paling jahat. Dengar saja DAP, angin satu badan. Tapi, sekarang ni keadaan sudah berubah, aku rasa UMNO lebih jahat dari DAP. UMNO adalah punca segala isu, 1MDB, GST, Subsidi gula, Subsidi Tepung, Subsidi Minyak Masak, Subsidi Bahanapi, Derma Tok Arab, Kejatuhan Matawang, Tanah Sg Besi & TRX, Penjualan kepada kuasa luar untuk tutup hutang yang dibuat untuk disonglapkan. Macam-macam perkara bodoh dibuatnya, dilayan rakyat macam musuh. Pemimpin sapu duit macam harta mak bapak depa. Tangan kanan bagi BR1M, tangan kiri ambik lebih dari yang diberi. Harga barang naik melambung, menteri salahkan rakyat. Jadi, benci aku pada DAP nak mula pudar sedikit demi sedikit. Kalau bagi kat UMNO, dah tak boleh nak diharapkan. UMNO sendiri mengkhianati kepercayaan yang diberi selama ini.

      Delete
    3. akau rasa sama saja cumanya skala yang berbeza kerana pegangan kuasa yang berbeza nilainya. kalau DAP (diamonium fosfat) pegang nilai kuasa yang sama, tentunya DAP akan buat lebih panjang dari apa yang kamu liskan itu. usahlah tipu diri sendiri.

      Delete
    4. Pepatah paling sesuai untuk UMNO, harapkan pagar, pagar makan padi.

      Delete
    5. budi ditabur tuba di balas; disangka dedak rupa-rupanya DAP (diamonium fosfat). tak serik lagi ker? kah kah kah

      Delete
    6. DAPig xpernah ada kebaikan. Kerja mereka MENIPU dan GANGSTERISM.
      depan rakyat SHIT berlakon!

      Macai yg ikut tu sama sifat jahat mcm mereka! Pennag skrg xtau nk sebut negeri icon apa.. sebab kongsi gelap lagi berkuasa aturkan ekonomi dna projek di Penang. Tokong Lim bg green light. pergi hong kong betina sudah tunggu!

      waaowwww macaii takmau komen kaaaa

      Delete
    7. 6.02 komunis lahanat yg hati seperti dajjal ...setan bertopengkan manusia seperti Allah bgtau manusia yg ramai tidak tahu bersyukur dan complain hidup. muka tak malu subsidi nak pulak beri barang free dia yg beratur dulu. kau tunggu la limkomunis mmg saya bapok2 mcm kau boleh di uli kat celah kangkang dia. bodoh lagi bebal...atau mmg kau tu mmg dajjal mata satu d dahi kau..

      Delete
    8. limkomunis mmg suka bapok2 mcm kau...elok d gelar binatang komunis kamu nih...
      tak sedar d untong

      Delete
  7. Wah patutle atok lanun commulot ngan dainasor tua tu...dh dapat supplier baru dedak dia...xperlu lagi dedak yg disimpan kroni2...bijak tul atok...bijak.

    ReplyDelete
  8. Last sekali di pulau pinang..melayu tinggalkan umno..tinggal puak hitam legam ngaku melayu..jahat2 kapiaq tak macam jebon...songlap duit rakyat berbillon..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau pemerhatian ko adalah betul, biar mereka (parti keramat) rasakan. tapi bagaimana kalau peninggalan mereka itu ada kaitan dengan program penghalauan halus yang direncanakan secara tersirat. yakni tinggalkan Pulau kerana tidak mampu setelah sengaja dijadikan tidak mampu untuk terus bertapak di Pulau berkenaan? ke mana mereka dan apa pula nasibnya?

      Delete
    2. Jual tanah kerajaan kpd org2 kaya luar negara... dap jual penang pada org asing... projek halau melayu... dap

      Delete
    3. Ko tak mau komenka tentang iskandar dan forest city johor...salah dap juga ka

      Delete
    4. Klu kerajaan johor @ umno blh pcaya lg... ada ruang utk bntu melayu... klu dap mintak maaf la... xda ruang utk tlg bangsa melayu... projek halau melayu.. dap

      Delete
    5. Dap cekap buat projek halau melayu.. dia guna org melayu jgak utk rasmi... projek ladang babi dia buat d kawasan majoriti melayu.. dr afif bentang... lps nie dap buat projek halau melayu secara agresif tp dia akn kata nie idea saifudin nasution... dap cekap.. melayu skrew melayu

      Delete
    6. Ladang babi terbesar di n9...sejak bila dap perintah n9...

      Delete
    7. RUU Babi penang diluluskan. Dr Afif PGayR dgn angkuh tolak RUU355.

      lepas tu dia mengampu jilat gilababi Lim tokong dgn kutuk hina UMNO kaw2 dalam DUN.
      Inilah contoh BARUA kafir dalam Pakatan Haprak.

      Delete
    8. Ni bkn masalah ladang babi besar @ kecik ngok... nie adalah projek halau melayu... melayu takut nga babi... dap guna kaedah nie... biasa depa buat ladang babi pastu dia hntar melayu utk beli tanah skitar ladang... bila dah dpt tanah.. tutup la ladang tu

      Delete
    9. 10.13 bengong ke kamu ni sgghpon dap tidak memerintah n9 tapi CARA itu menhalau bangsa kau. sekolah atas motor

      Delete
  9. Replies
    1. mmg betul bapak aku bgtau aku 30 tahun lepas melayu mmg dayus mcm 7.08 dan penghidu kentot limkomunis...penyakit phd mmg tak boleh lepas dari hati2 org melayu. mengaku sj muslim. abd majid menyamar melayu tapi dia ni pigs...

      Delete
  10. Siaan isa somad..yg pelingkuk felda adalah jebon..ko pulak kena tendang keluaq...jebon ni memang sial habis..tabungan melayu dalam TH..KWAP ..felda dll...habis lingkup..hanya anjing2 yg dok menyalak pertahan jebon...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, Malaysia dah 3 bulan bangkrap. Berpusu-pusu warga KL di atas lebuhraya ptg tadi. Agaknya mereka nak pergi Singapura atau Thailand utk minta sedekah kat sana. Kau masih suka dduk sini lagi?

      Delete
    2. Ko ingat akai tak dak macam org peneng...lari tinggai peneng..kemudian salah cina...jibon tu kena masuk penjara..

      Delete
    3. Shahrir Samad pula ganti Isa Samad. Isa Samad gagal dalam cubaan pertama membeli PT Eagle dari Peter Sondakh.
      Kena pastikan dedak baru dari Indonesia boleh sampai sebelum PRU14.

      Shahrir Samad appointed new Felda chairman
      http://www.thestar.com.my/news/nation/2017/01/06/shahrir-samad-takes-over-as-felda-chairman/

      Delete
    4. Siapa pandai bodek Najib dapatlah habuan. Itulah UMNO sekarang. Lagi bodoh lagi senang untuk dapat jawatan. Kena beku beberapa bulan, sebab keluar TV3 mengaku minta duit rasuah dari Najib. Kalau tak minta dari presiden nak minta dari siapa lagi.

      Delete
    5. Ilusi macai pakatan haramjadah.. tiada siapa bodek Najib untuk dapatkan hak sebagai rakyat.

      Takkan berjuta penerima BR1M tu pergi bodek Najib?

      Lainlah kalo Pakatan.. kena pandai jilat tapak kaki DAPig baru boleh hidup.

      Delete
    6. RUU BABI tu lah akan jd saksi di akhirat nnt! betapa munafiknya melayooo pkr haprak! rashid tkm penang tu barua penjilat besar yg hanya jd tok pekong tokong lim..

      letak telunjuk kaki je merangkak2 Rashid TKM ni terkial2 patuh! mcm BABI!

      Delete
    7. Geng2 melayu yg pnjilat dap nie cukup lantang mpertahankn dap bila isu pemimpin dap diserang... Islam pun jadi no.2,3,4... geng2 nie dap bg amoi mcm rasuah azmin ali d selangor guna kaedah sama jgak... amoi2 gebu,

      Delete
    8. Di akhir zaman, penyangak-penyangak dilantik menjadi pemimpin.

      Delete
    9. penyangak2 komunis pon ramai terdiri konon mengaku islam...haha...ramai anak2 dajjal berkeliaran mula dari mr liwat d bamboo river

      Delete
  11. Lagi Viral murahan macai pakatan harapan laknatullah! Kali ini mereka puji Krjn Buddha Thailand.. dan mengheret nama penduduk Islam Selatan Thai.

    Mereka sudah tandus idea untuk tumbangkan Krjn UMNO BN. Terdesak sgt2. KOTOR!


    JAWAPAN ORANG SIAM TERHADAP FITNAH POLITIK JAHAT ORANG MALAYSIA .
    "Ada segelintir manusia POLITIK TAKSUB dari Malaysia, paksa kami untuk mengaku kebenaran FITNAH ini.

    Kami tiada kepentingan dalam politik Malaysia, so buat apa kami nak berbohong. Mereka gunakan bendera Thailand untuk melakukan provokasi politik. Ada juga yang TAG di Facebook kami, bila kami nyatakan kebenaran, dia dan geng mereka maki hamun saya. Apa dosa saya bila BERKATA BENAR. Ada yang suruh saya buka cawangan UMNO di Thailand. GILA GILA GILA.

    Bila anda buat FITNAH, orang jelaskan kebenaran, Janganlah nak marah. Jangan keluar hadis dan Al Quran bagai katakan kami kafir. Kami memang tak sokong atau undi PAS di Thailand. Takkan kami KAFIR ?

    PENJELASAN TENTANG FITNAH BERKENAAN

    1. Top Sim Kad Tiada Expiry Date .

    Soalannya syarikat mana ? Di tiga Wilayah bergolak, penggunaan HP sangat ketat. Salinan Kad Pengenalan juga diambil. Cuma di wilayah yang dianggap selamat tidak perlu didaftarkan. Tarikh luput sama saja. Ada yang 3 bulan, 6 bulan , 12 bulan dan bergantung kepada tawaran dan promosi.

    2. Lesen boleh pakai sampai mati dengan sekali bayar

    Lesen apa ? lembu, kerbau atau babi ? Lesen kenderaan, kena renew setiap tahun, sama dengan di Malaysia. Cuma orang yang ambil 30 – 40 dahulu sahaja, boleh guna sepanjang hajat. Sekarang ini penguatkuasaan memasang lampu siang untuk motosikal dan pemakaian helmet dikuat kuasa. Setiap hari ada road block. CUKAI JALAN DAN INSURANS pun kena bayar setiap tahun. Yang murah, sekadar Syarat untuk membeli kereta atau kenderaan. Bila accident ramai yang mati kena tembak bukan mati kemalangan. KERANA masing masing nak claim kerosakkan. Terjadilah pergaduhan.

    3. Warga tua, OKU dan Ibu Tunggal dapat Seratus sebulan bersamaan 1200 setahun.

    HAHAHAHA THB100 = RM10 . THB1200 sama dengan RM120, makan kuaci pun belum tentu boleh hidup. Wargatua TERPILIH dapat THB500-THB700 sebulan bersamaan dengan RM50-RM70. Setahun berapa ? Sama dengan BRIM ka ?
    Ibu Tunggal dapat? FITNAH yang sangat besar. Orang Islam Thai umur 15 pun dah kahwin, umur 16 th dah cerai. Kebanyakan yang berniaga Tom Yam di Malaysia adalah dari 3 Wilayah bergolak terutama Pattani. Kebanyakan wanita adalah Ibu Tunggal. Pi Tanya sendiri.
    OKU dapat? kakak saya pun OKU, sampai sekarang umur 42 tahun mohon tak dapat lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi, apa yang ko merapu ni bahalol.

      Delete
  12. 4. Murid Murid diberi Makanan Percuma.

    Benar. Murid murid yang nak jadi Tok Sami Buddha memang dapat makanan percuma. TAPI mereka kena berjalan ke tempat tempat yang mahu bagi makan pada mereka.

    5. Parabola sekali bayar RM400 pakai sampai mati .

    HAHAHAHAHA tak da parabola tak gambar la sheikh ooooi. Semua channel kena guna para bola. Kalau nak tengok HBO atau macam Astro, kena bayar sebulan THB1000 – THB1500. Kalau nak IPTV pun kena langgan. Ada PAHAM KA ?

    6. Kereta lebih murah di Thailand berbanding Malaysia

    Kereta import memang murah. Vios THB600,000 sebuah. Sebab Thai dah lama guna GST. So duti kereta dikurangkan. Kebanyakan kilang pemasangan kereta dan motor Thai antara yang terbesar di dunia.

    Seperti juga Malaysia Ron95 baru 2,30 dan di Thai Ron95 RM4.50 per liter. Guna kereta setahun bubuh minyak nilainya sama macam beli kereta Malaysia dan guna di Malaysia. Ada Faham ka ?

    7. Keretapi kelas ketiga FREE.

    Benar, semasa promosi. Macam Airasia juga la, RM1 pun boleh fly.

    8. dan macam macam lagi.

    Nak komen tentang ini. Anda perlu bersyukur tinggal di Malaysia, sebab buat FITNAH macam ni boleh terus hidup panjang. Kalau di THAI anda dah mungkin jadi MAYAT. Anda sekadar datang Thai cari AYAM di DANNOK dan balik MALAYSIA LAGAK MACAM ALIM ULAMAK. Sebenarnya anda tak tahu penderitaan kami di sini. Sekarang kami sedang mengadakan kelas Bahasa Melayu dan Fardu AIn dan Pengajian IQRA. Kami ada seramai 232 orang. Kami terpaksa mencari DANA sendiri dalam membimbing anak anak mengenali ALLAH DAN MUHAMMAD SAW. Kalau anda terasa sukar tinggal di Malaysia, kami alu alukan kedatangan anda untuk mengajar sukarela tanpa gaji di Kampung kami.

    -hurairahady.blogspot.my/2017/01/jawapan-orang-siam-terhadap-fitnah.html



    lepas tu si bodoh bangkai macai Pakatan tu tuduh pulak org Siam ini nak tubuhkan UMNO di Thai. GILA dan BANGANG fitnah bertalu2. Ini lah style macai Pakatan Haram.

    Insya Allah PRU14 UMNO BN menang besar. Kasi ajar Yahudi2 Pakatan HaraPRAK ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. " 6. Kereta lebih murah di Thailand berbanding Malaysia

      Kereta import memang murah. Vios THB600,000 sebuah. Sebab Thai dah lama guna GST. So duti kereta dikurangkan. Kebanyakan kilang pemasangan kereta dan motor Thai antara yang terbesar di dunia.

      Seperti juga Malaysia Ron95 baru 2,30 dan di Thai Ron95 RM4.50 per liter. Guna kereta setahun bubuh minyak nilainya sama macam beli kereta Malaysia dan guna di Malaysia. Ada Faham ka ? "



      kah..kah..kah macai puckatan haprak.. org Siam pun lagi cerdik mengira.. hancur Malaysia jika pakatan harapan@HAPRAK memerintah Malaysia. NAUZUBILLAH!

      #SelamatkanMalaysia
      #RespcetMyPM
      #TumbangkanPakatanHarapanPRU14

      Delete
  13. KEM #TUNMAHATHIR VS KEM #MUHYIDDINYASSIN !!! SIAPA LEBIH DOMINAN ???



    Masing masing dua pihak mahu berebut kawasan macam gangster merebut kawasan oeprasi.Masalah dibebankan lagi dengan penaung yang amat KEDEKUT seperti Tun Mahathir,Muhyiddin dan Mukhriz.Walaupun Tun Mahathir memiliki berbillion dana yang ada pada kroninya namum dipercayai dia tidak akan menggunakannya untuk parti Pribumi,sama dengan Muhyiddin yang lebih sanggup bayar Nika Gee dari biyai parti sendiri.

    Maka itulah yang terjadi di kala ini,masing masing carilah wang sendiri di negeri mahu pun peringkat bahagian.Bagi Tun Mahathir dia tidak kisah pun kerana yang dirisaukan hanya mahu menyelamatkan Mukhriz di peringkat Parlimen.Apabila rundingan sulit Tun dan Kit Siang didedahkan Mukhriz pula yang melenting apabila Tunku Aziz menyatakan rundingan hanya mahu jadikan Mukhriz calon tunggal menjadi Perdana Menteri.

    Andaian itu lebih buruk apabila dikatakan akan menggunakan DAP dan bukan Pribumi.Maka itulah nasib lebai malang yang menjadi ahli Pribumi.Parti berantakan,yang di atas hanya mahu melepaskan tengkok sendiri sahaja.Ahli dibawah berpecah dua antara yang menyembah Tun dan sokong Mukhriz dan mereka yang sangka Pribumi parti opsyen kepada UMNO.Sudahnya sini terlepas sana terlepas,sambil itu kita tunggu dan lihat antara dua pihak yang mana satu dominan,pihak Sokong Mahathir atau yang sokong Muhyiddin.

    Parti bunga ini sudah layu sebelum kembang!

    -badutrakyat.blogspot.my/2017/01/bongkar-kem-tunmahathir-vs-kem.html


    TUHAN SEDANG MEMBALAS ATAS PENGKHIANATAN MEREKA!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib lebih dominan, sebab terkenal seluruh dunia sebagai penyamun antarabangsa.

      Delete
    2. tun m tak dominan kah...lagi hebat sbb nak name punya pasal sanggup bersekongkol dgn komunis yg dia sendiri masokkan dlm sangkar haha...

      Delete
  14. Ini pula cerita wayang Asimin MB Selangor aiskerim dalam tandas.. si penderhaka IBU


    WAJAR KE KAMU PERGI BERCUTI KE LONDON KETIKA IBU KRITIKAL DI ICU..AKAL MANA.??.PENTING SGT KE..SAMBUT NEW YEAR DI LONDON TU OR KEJAR BOXING DAY SALES DI LONDON TU..PENTING SGT KE..LAYAK KE KAMU MEMIMPIN UMMAH KALAU IBU SENDIRI PUN DI ABAIKAN?.KALAU TERJADI SESUATU PD MAK IN BETWEEN..KAU TAK SESAL KE SEUMUR HIDUP..???.

    TAK YAH PLASTIK LAH DGN RAKYAT KATA KAU ZIARAH MAK KAU TIAP HARI..HAKIKAT NYA ALLAH TAU..ANAK MANA YG TEPI MAK BERJAM JAM BACA QURAN TIAP HARI..TAK YAH DRAMA LAH..

    dulu 5 tahun kau buang mak tanpa peduli langsung..tup tup dah dekat nak jadi org besar kau balik melutut mintak ampun maaf pd mak..janji bulan bintang konon..takut wartawan tanya kan..pasal.kau tak baik dgn mak..bukan pasal kau takut dgn allah..tapi ibu yg mulia tetap ampun kan.anak yg derhaka walaupun hatinya hancur luluh untuk beberapa lama..

    itu.lah agung nya kasih sayang n nilai cinta seorg ibu yg mulia pada anak.anak nya.then kau buat perangai balik..ghaib..tak tanya khabar..dtg pun 3 bulan sekali..mak tel kau 100x pun kau tak angkat..tak return call balik..mcm mcm kau dah hancur kan hati ibu..

    sampai ke tahap seminggu sebelum mak jatuh..mak suruh aku video kan satu lagu yg dia nyanyi suruh forward kat kau kalau dia sudah tiada lagi..lagu tu amat sedih n sayu..kehancuran hati seorg ibu..tak.sanggup aku tengok mak selalu nangis kerana perangai kau org semua..melampaui batas..

    apa kau ingat kuasa n harta yg menimbun boleh tutup dosa ke..boleh ghabunkan pandangan manusia ke..??. Masa kau di lantik jadi org besar..sape yg kau bawak masuk istana..bukan ibu kau yg melahirkan kau

    ..tapi kau bawak masuk mak mentua kau..yg memang kau selalu heret.satu dunia pun..sekali lagi mak berjujuran air mata..menangis teresak resak..aku yg menenang kan nya ketika itu..ada kau tau. Ada kau kisah perasaan dia..sekali.lagi masa kau nak pingat gelaran dato seri..nama hajah che tom tiada dlm senarai istana. ..... bersambung


    DARI FACEBOOK UMMI HAFILDA ALI (https://www.facebook.com/HafildaTomAli/photos/a.1525889147703046.1073741829.1478093572482604/1687745168184109/?type=3&theater)



    P/S: Semakin dekat PRU semakin kelam kabut Pakatan HAPRAK! Boleh hire Dato Bahri Jangan Cabar Saya exSPRM tu untuk cuci masalah Pakatan HAPRAK!


    kah..kah..kah..kah

    ReplyDelete
  15. Belum lg ko tengok pemBARUAan tahap tertinggi ADUN PgayR Dr Afif terhadapt Lim Guang Eng Sial tu.. mengampu menjilat tahap tk boleh nk bayangkan demi RUU BABI..

    Cina bukit pun geleng kepala hairan apa hal melayoo haprak pgayr pan ni lebih2 sgt mengampu cina dapig!

    dapig tarak kasi apa sumbgn pn utk org melayoo permatang pauh penang.. tp cacai2 situ sgt setia pd dapig demi menyembah ideologi Nuar ChinaDoll!



    p/s: untunglah dn syukurlah kita yg tk terikut dgn sihir pakatan haprak lahanat nih! hidup UMNO BN!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat sabu kata dpt amoi beb... sooodap... pandap

      Delete
    2. mat sabu dgn betina xdpt dipsahkn.. mcm nuar dn jambu dn china doll.. bgaikan mamakdey dgn duit rkyt..

      Delete
  16. Reformasi Taik AnjingJanuary 7, 2017 at 7:09 AM

    hidup rosmah! Mati umno!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hidup UMNO! Hidup Rosmah! Mamposlah Pakatan HaraPRAK!

      Delete
    2. " Parti bunga ini sudah layu sebelum kembang! "

      kah..kah..kah tedkentodd laknatullah.. akuilah realiti. keadaan dh terdesak. xguna ko wangikan lendir yg dh busuk!

      memainkan nama Rosmah atau Najib atau Mat Maslan tkkn dpt menaikkan martabat parti bunga layu tu. juga takkan lenyap mslh membusuk dlm parti diketuai penyangak tua terhormat tu..

      bye2 lah... tggu masa nk pecahh terburai!

      Delete
  17. Satu lagi artikel bodoh Novandri. Istilah dedak ni hanya untuk UMNO. Tak terkesan untuk parti lain. Gunalah isu lain. Patutlah presiden depa kata blogger UMNO banggang.

    ReplyDelete
  18. Rakyat semakin bijak berfikir. Justeru kalau bukan kerana pangkat dan wang so apa kemungkinan lainnya ? Perjuangan orang Melayu seharusnya demi Agama Islam, Bangsa Melayu dan Negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO berjuang demi habuan derma tok arab.

      Delete
    2. Bukankah derma tok arab lebih baik dari tok zionis ( sesama Islam at least ). Tok dapig sapu semua ke ? Rakyat nak tau juga.

      Delete
    3. kah kah kah.. macai tokmamak pangayr terkedu.

      duit yahudi depa tibai.. najib dpt duit derma arab depa mengamok mrh..

      mrh cemburu trsgt2.. kah..kah..kah

      Delete

FOLLOW BLOG MiM

ARTIKEL TOP MINGGU INI.