Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Thursday, January 05, 2017

Kit Siang DAP & Mahathir Takut Saman ...

Sebelum ini MiM telah menulis artikel bertajuk 'Perjanjian Rahsia Antara Mahathir & Kit Siang Terbongkar' pada 30 Disember 2016.


Isunya ialah tentang satu perjanjian rahsia di antara Dr Mahathir dan Kit Siang telah dimeterai pada 3 Disember lalu, sehari sebelum Konvensyen DAP itu. Kewujudan perjanjian ini telah didedahkan oleh Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim

Perjanjian itu di antara lain telah menetapkan bahawa Mukhriz Mahathir dan Kit Siang diangkat sebagai Perdana Menteri dan Timbalan Perdana menteri jika pakatan pembangkang menang Pilihan Raya Umum Ke-14 nanti.

Pihak yang pertama memberi respons ialah Mukhriz Mahathir. Pada 1 Januari 2017, beliau telah mencabar bekas naib pengerusi DAP itu mendedahkan bukti dan sumber berhubung isu beliau sebagai calon perdana menteri sekiranya Pembangkang menang pada PRU14.

Sekiranya Tunku Abdul Aziz gagal berbuat demikian, pihaknya tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan saman terhadapnya, tambah Mukhriz lagi.

Pada 4 Januari 2017, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim telah menjawab balik kenyataan Mukhriz. Beliau sedia disaman.
"Sebagaimana yang saya jangka (Mukhriz) akan menafikan dakwaan saya tersebut dengan menyifatkan ia tiada asas. Maka jika keadaannya begitu mengapa beliau (Mukhriz) begitu berminat untuk mengetahui siapa sumber yang mendedahkan hal perjanjian sulit itu kepada saya?' 
"Dengan itu saya katakan bahawa saya bertanggungjawab terhadap segala tindakan yang saya ambil," katanya.

Bukan sahaja bersedia untuk disaman, Tunku Aziz turut mencabar Mukhriz dan Kit Siang agar membuat akuan bersumpah bahawa kedua-duanya tidak pernah bercita-cita menjawat dua jawatantertinggi dalam kabinet itu.
"Supaya menjadi jujur dan telus dalam dunia politik, saya menggesa Mukhriz dan Kit Siang membuat akuan bersumpah bahawa mereka berdua tidak pernah bercita-cita mahu menjadi PM dan TPM. Tidak pernah," cabar Tunku Aziz.
Seminggu (30 Disember 2016) telah berlalu, Dr Mahathir dan Lim Kit Siang masih lagi mendiamkan diri tanpa sebarang respons tentang kenyataan Tunku Aziz itu. Kit Siang & Mahathir takut saman Tunku Aziz?

Kita juga sedang menanti respons Mukhriz Mahathir sama ada beliau akan mengotakan kata-katanya yang akan menyaman Tunku Aziz.

Dalam politik, diam membisu tanpa jawapan yang munasabah akan menyebabkan persepsi rakyat bahawa isu itu adalah benar-benar berlaku. Lebih-lebih lagi jika ada pihak yang mahu menyaman tetapi pihak itu tidak pun memulakan saman itu. Pihak ini akan dianggap berbohong dan isu yang mahu disaman itu akan dianggap benar.

Isu saman ini tentu mengingatkan kita tentang 2 kenyataan saman yang kononnya akan dibuat oleh Lim Kit Siang
a. 30 April 2013 - Kit Siang akan menyaman Dr Mahathir jika enggan menarik kenyataan bahawa Lim Kit Siang adalah seorang rasis.

Kit Siang adalah RASIS - Mahathir
b.  2 Januari 2016 - Kit Siang membuat kenyataan peguam DAP akan mulakan prosiding dalam satu atau dua hari lagi tentang isu parti cauvinis DAP ditawarkan dana sebanyak USD300 juta oleh Israel untuk PRU13 dan juga pemimpin DAP dilatih oleh pakar perisikan Israel untuk menjadi pakar strategik.
"Semua pemimpin politik mesti diberi pengajaran yang mereka tidak boleh melepaskan diri selepas berdusta atau membuat dakwaan paling tidak munasabah, atau melindungi diri dari perbuatan jahat dan pengecut itu dengan mendakwa mereka hanya mengitar semula pembohongan." celoteh veteran tua DAP itu.

3 tahun (April 2013) dan setahun (Januari 2016) berlalu tetapi Kit Siang DAP masih gagal lagi untuk menyaman Mahathir, Mohd Zuhdi Marzuki dan Mohamaed Razali!


Dan jika merujuk kepada celotehnya seperti dia atas, Kit Siang sebenarnya menipu diri sendiri dan penyokong-penyokongnya.

Persepsi rakyat sekarang ialah Lim Kit Siang DAP memang seorang rasis dan parti DAP memang telah ditawarkan dana daripada pihak zionis Israel, 2 entiti besar yang patut menyedarkan rakyat agar tidak sesekali menyokong parti cauvinis tersebut.

Sekarang, Kit Siang berdiam diri tentang perjanjian rahsia beliau dengan Mahathir Mohamad. Jika veteran tua DAP keluarkan kenyataan mahu menyaman Tunku Aziz, beliau sudah tentu akan dikutuk keras oleh rakyat kerana dakwaan sebelum ini untuk menyaman pun masih gagal dilakukannya.

Malah sebenarnya, parti DAP tidak berani untuk menyentuh atau takut kepada 3 individu yang telah mendedahkan segala keburukan parti cauvinis itu. Seperti yang kita tahu, pemimpin-pemimpin DAP begitu senang mengertak dan menyaman pihak-pihak lain walau pun mereka sendiri menyelar pihak lain menyaman.

Dan ketiga-tiga individu ini telah melondeh parti DAP hingga parti itu tiada lagi maruah diri dan sepatutnya ditolak jauh-jauh oleh seluruh rakyat Malaysia.

Tetapi, hingga ke saat ini, DAP tidak berani untuk menyaman mereka. 3 individu yang sangat ditakuti oleh parti DAP ini ialah Baca Sini



SHARE ARTICLE :







54 comments:

  1. Pi mampos la lu apek DAPig !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm xmasuk ja... PM boboi (muda) TPM kit siang (tua)...

      Delete
    2. Kit Siang berkata beliau telah mengarahkan peguamnya untuk mengkaji tindakan undang-undang terhadap sebuah akhbar berbahasa Inggeris

      Sebuah artikel berita melaporkan bahawa Kit Siang dikatakan telah bertemu dengan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad pada 3 Disember lalu untuk memeterai perjanjian mengenai siapa yang patut menjadi Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri.

      Hairan .... akhbar pulak dia saman. Apsal apek DAPig ni tak saman Tunku Aziz ?

      Delete
  2. Boboi jadi PM... nasib nuar brehim utk jadi PM terkubur lerr... mukhriz xsuka pemimpin ada isu peribadi... madey akn suruh boboi buat kes baru utk nuar brehim supaya terus melingkup dlm penjara...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khabar angin kata madey akan hadir dlm phmpunan bebas nuar brehim d penang.... xsabar nak tgk madey angkat spanduk "bebas nuar brehim"...

      Delete
    2. huhuhuhuhu...betoi ka 4:27? Gila mmg gila!

      Delete
    3. si tua gila tu mmg dh sgt gila.. 400 company berbillion harta pusaka dia balun.. xkenyang2 lagi..

      tak takut lngsung dgn Tuhan.. main2 pulak dgn hukum hakam.. Allahu Akbar Madey oh Madey.. takut sgguh lihat kelakunya..!!

      Delete
  3. Mana jing Rba DAPigs ???

    Depa pun setuju apek tua DAPig ni penipu besaq & rasis. Bagus!

    Mana cacai Madey?

    Depa pun sama setuju Madey ada buat janji rahsia dgn DAPig. Bagus!

    ReplyDelete
  4. Sudah2 la Novandri. Baik ko cermin diri ko tu. Apa yg umnogok bagi ko selain drp tangan hancor ko tu??

    Berapa x dah ko kena sailang dgn puak2 umnogok ni??

    Yg lain dah maju tapi PMO anggap ko tu sampah aja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bayangkan doktor perubatan...takat jadi cai rosmah...memalukan...azez rahim yg bodo piang pun dilantik wakil rakyat...siaaannnn

      Delete
    2. Nama saja doktor, tapi perangai hina nak mampuih. Demi membela Najib, sanggup menyalahkan orang lain pula. Apa jasa ko berbanding dengan orang yang ko hina tu.

      Delete
    3. rasanya Dr Mim buat kerja mulia sbb melawan kebathilan org2 munafik dan pencacai2 kafir harbi.

      setakat nak maki hamun UMNO.. Insya Allah UMNO makin kukuh skrg tanpa penyamun Tua kutuk.

      Membela Najib atas kebenaran adalah satu tgjwb rakyat terhadap pemimpin.

      jgn dj sosialis.. rakyat pulak mcm 'tuhan'. Dlm Islam ada tgjwb masing2.

      bkn spnjng masa nk kena tatang rakyat sdngkan rakyat cukup JAHAT.. mcm kamu2 semua ini.


      Teruskan perjuangan Dr MiM. itu tanda merek GERUN dan GELABAH dgn mesej yang dibawa.. xboleh lagi nk tipu rakyat... mereka serang peribadi.


      Saya doakan Dr Novandri terus diberikan kekuatan oleh Allah SWT melawan kejahatan manusia2 durjana seperti Sa- EKOR BARUA 5.04/5.09/8.45

      Delete
    4. Mgutuk Org ja keja.. Xpa jnji tuhan Pasti... Mcm la Madey bkn DR perubatan.. Xkeja DR pun tp masuk politik... Nak jadi wakil rakyat ke ape kena mula dr bwh dulu... Klu tuhan jadi wakil rakyat jadi wakil rakyat....

      Delete
    5. Klu tuhan nak jadikan wakil rakyat jadi wakil rakyat

      Delete
  5. Rakyat M'sia ni takut tak tentu pasal...dah2 jangan bimbang madey dah peturunkan segala ilmu pada boboi...terutamanya ilmu melanun...siap siaga semua untuk kemungkinan tuh...kok3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, nak risau apa. Rasuah sana-sini kat Malaysia dah jadi perkara biasa. Main million dan billion saja. Maklumlah didokong oleh puak UMNO. Perjuangan mereka hanya untuk mendapatkan habuan. Lagi bodoh lagi banyak boleh dapat.

      Delete
    2. UMNO tak mendokong rasuah sebab itu lah tertubuhnya SPRM.

      org yg kuat menuduh org rasuah itulah kepala rasuah. Baru jd Ahli Parlimen 2-3 bulan dh berderet keta mewah.

      Anak ikanpun kaya sama.. PBT ada pintu belakang yg lebih besar dr pintu depan.. boleh tanya abg Adam jutawan umo 24 thn kita... perniagaan maha dahsyat apa dia buat sehingga layak disenaraikan dlm FORBES..??


      itu bukan rasuah kot?? macai?
      UMNO lebih mulia dr parti2 penyangak penipu PgayR, PANkuali, DAPig. paling memalukan parti chap bunga.. pengerusinya LANUN besar!!

      Delete
    3. Mana ada penyamun mengaku penyamun. Katanya UMNO tak mendokong rasuah tapi mendukung biawak hidup sekor yang akan menjahanamkan UMNO keseluruhannya. Baru betul peribahasa kerana nila setitik rosak susu sebelanga. Sebabkan kepalanya perasuah besar-besaran, UMNOlah sepatutnya bertanggungjawab.

      Delete
  6. Kit Siang berkata beliau telah mengarahkan peguamnya untuk mengkaji tindakan undang-undang terhadap sebuah akhbar berbahasa Inggeris

    Sebuah artikel berita melaporkan bahawa Kit Siang dikatakan telah bertemu dengan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad pada 3 Disember lalu untuk memeterai perjanjian mengenai siapa yang patut menjadi Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri.

    Hairan .... akhbar pulak dia saman. Apsal apek DAPig ni tak saman Tunku Aziz ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib bila nak saman wsj...nama busuk seluruh dunia..tak malu ke...perasuah no 1 dunia..

      Delete
    2. tggu madey saman WSJ dlu la ckp dia rompak 100 billion masa 22 thn jd PM..
      terdesak sgguh mreka... 400 company dibalun utk ank2.. gilo kalo kt china dh kena pancung!

      Delete
    3. Anon 11:16 , janganlah membuat komentar dengan otak senteng dan kaji selidik .

      Dimana awak dapat berita WSJ yang melaporkan 100 billion di rompak olih Madey ?
      Dimana tercatat yang 400 companies di balun utk anak2 ?

      Please show us the proof and evident . Accusing to all sort of wrongdoing at your own whim and fancy is just "incredible" of you .

      The only news I heard is MO#1 lawyer , Dato Hampa rizan statement of suing WSJ by Tuesday .. and that was made one and half year ago !!!

      Delete
  7. bila kaki saman bertahaluf siasi dengan kaki 'biaq pi lah' maka hasilnya ialah 'biaq pi mai saman'

    ReplyDelete
  8. Satu masa Atok Kim tak putus-putus memfitnah Atok Tir, tapi Atok Tir tak pernah pun nak saman Atok Kim. Itu pun tidak dapat menyedarkan Atok Kim tentang satu hakikat iaitu saman menyaman itu adalah kerja orang yang tak yakin pertuduhan dia lontarkan adalah adalah semuanya benar belaka. tentulah aneh apabila seseorang buat pertuduhan tetapi tiada satu pun yang sangkut. Ia sepatutnya memalukan profesi keloyeran itu sendiri dan gelaran yang molek adalah: loyer buruk. wakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. bertahun-tahun si loyer buat tuduhan terhadap lokter tapi lokter hanya defensif cuma kekadang khidmat bomoh Isa dipanggil. sekarang terbalik si lokter jadi agresif sebaliknya loyer seakan-akan defensif (hilang taring). kebetulan atau karma?

      Delete
    2. kah..kah..kah sekor lagi meroyan..

      IDUP UMNO!
      IDUP DSN!
      Tumbangkan Pakatan HaraPRAK!

      Delete
  9. Terimakasih kepada puak UMNO, kalau dulu kita lihat parti DAP ni sangat hina, sekarang sudah ada parti yang lebih hina dari DAP iaitu UMNO. Perangai blogger UMNO macam Novandri ni bukan makin mengembalikan keyakinan kepada UMNO tapi makin menguatkan keyakinan orang ramai untuk terus menjauhkan diri dari UMNO. UMNO sudah tidak mempunyai apa-apa perjuangan, hanya menumpang wang derma presidennya saja.

    ReplyDelete
  10. Baru 0.1% dari duit derma tok arab dah jadi headline akhbar. Jadi pemakan dedak UMNO pun senang, presiden dapat derma seribu kali lebih banyak. Minta saja dari presiden macam yang Shahrir dan Ahmad Maslan.

    Additional RM2.6mil in cash and gold seized in MACC investigation
    http://www.thestar.com.my/news/nation/2017/01/05/macc-seize-additional-funds/

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa ko merepek ni macai?

      kalau derma dr Yahudi boleh halal pulak?

      Delete
    2. Ooops silap kalau derma tok arab hukumnya halal. Penderma pun rupa arab namapun seperti arab tulen, Khadem Al Qubaisi cuma duit saja ambik dari projek penipu PetroSaudi.

      Delete
  11. Sejak pembangkang kalah pilihanraya di sg besar dan k kangsor, aku tengok makin ramai ahli dan pemimpin parti yg kalah ni jd sasau gila babi. Kesian sungguh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg pernah hina janggut Nabi pun dah berani keluarkan fatwa halal haram.

      Delete
    2. si tua gila tu mmg xboleh nk buat apa dh. pelan2 dia dh mula ambil alih kerja tuhan.

      anak betina dia sekor tu pun tktau sembah tuhan mana. yg tau mmg dia pro gereja!

      Mufti pun lari takut tgk perangai Mamak Tua tu.

      sikit lagi dia akan mengaku dia Tuhan pulak.. gelaran Mahafiraun yg Pakatan Macai beri dulu dh hampri termakhbul

      Delete
    3. Betul ke? Rasa puak UMNO yang jadi gila dok kerja cuci tahi Najib yang banyak sangat. Blogger pun terpaksa membodohkan diri sendiri.

      Delete
    4. 10,52.. kah..kah..kah.. kesiann.. ko meroyan sbb DSN populariti DSN semakin melonjak..

      tahi tu kt muka pemimpin2 pujaan ko tu lah.. jilat tapak kaki si tua gila tu.. sikit lagi ko minta dia cuci dosa ko sekali!

      kn dia nk buat keja tuhan

      Delete
    5. Populariti Najib memang melonjak tinggi, terkenal satu dunia. WSJ & DOJ berjaya mempopularkan Najib sebagai penyonglap duit negara.

      Delete
  12. Bro 10.28, sbrnya populariti DSN semakin naik berdasarkan kajian bebas Merdeka Center. Merdeka Center juga yg melaporkan dulu DSN jatuh populariti.. tp bila naik skrg mereka xbrani lapor.

    Pembangkang skrg sgt terdesak.

    Bukan sikit rasuah dan mainan wang yg mereka laburkan untuk jatuhkan DSN.

    Sehingga melibatkkan profile besar di FBI. Matthias Chang bribe pegawai FBI untuk mintak DoJ keluarkan statement pendakwaan Civil Lawsuit tu.

    Tp akhirnya mereka juga buntu sbb tioada bukti.


    Skrg Madey tahu momentum politiknya jatuh teruk. Boboi xpyh ckp lah.. elok buang kelaut je.. hidup segan mati xtakmau.. menyusahkan daddy.. lembab bodoh sampai bila Daddy dia nk kena hampar permaidani merah..

    menderita 22 tahun 27 juta rakyat Malaysia krn Daddy nk kenyangkan 3 ekor anak jantannya..


    400 company diketahui itu sudah ckup dhsyt menunjukan salah guna kuasa utk mendorong penglibatan 3 EKOR anaknya.. bygkan berapa income dr semua ini.. 10 ketrunan makan tk habis.. dn berapa gudang nk simpan harta pusakanya

    rakyat silent majority akan membalas pd penipu2 ini pd PRU14.

    stkt berhsit 10ribu ekor dibayar RM50 seekor itu apa lah sgt dibandingkan leboh 19 juta pengundi berdaftar!

    tggulah! kehancuran Pakatan Harapan@ Pakatan Syaitan Laknatullah ini akan tiba. Semoga Tuhan Yang Maha Esa menghancurkan mereka2 ini sepertimana Burung ABaBil menghancurkan Tentera Abrahah! Ameen!

    ReplyDelete
  13. Pembangkang skrg hilang arah hilang rentak. formula mreka semakin merapu merepek meroyan. bila niat tak betol.. kerja jd dangkal. semua serba tk jadi.

    yg jilat ludahnya.jilat kahaknya.. yg 22 tahun jd penyamun pn skrg boleh jd malaikat.. semua dosa telah 'cuci' apabila koin mreka? logik x?


    bukan sikit kekuatan mreka himpun utk jatuhkan Najib.. dr chap bunga teloq, chap kuali, chap lgbt, chap pencinta babi, chap lori tonto.. semua pkt himpun nk tumbngkn najib..

    bkn sbb Najib buat slh tp sbb mreka xdpt tahan lg nafsu gelojak utk rmpas kuasa.. tggu sampai 60 tahun sudah.. UMNO tetap utuh..


    dh buat macam2 sabotaj, himpun najis kuning sana sini.. naik harga brg2.. itu ini konon nk tekan rakyat jatuhkan Najib.

    tp Tuhan Maha Kuasa. org baik Allah pelihara Insya Allah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa cakao Najib tak salah? PN Apandi cakap boleh caya ke? Dia di lantik Njib out of nowhere selepas bersara. Jadi, dia terhutang budi tak terhingga, apa dia cakap banyak di curiga.

      Hal seleweng 1MDB dan songlap bebilion Ringgit dah heboh merata dunia. "Misappropriation of 1MDB funds and money laundering" kata DoJ USA dalam kes depa nak rampas harta anak tiri dan kroni Najib di USA.

      Delete
  14. Tunku Aziz jadi Nib Pengerusi DAP dah terpengaruh oleh dan masih menggunakan cara2 ultra kiasu memikir dan bercakap - menuduh tanpa punca, bila di cabar, tidak menjawab siapa punca, sebalik nya meminta orang yg di tuduh nya memberi penerangan dan justifikasi kpd tuduhan nya.

    Hbis berdentum pendirian dan pemikiran luas nya sebagai Penasihat Bank Negara dan di United Nations, New York. Kalau dia di UN cakap begitu, mesti di ketwakan rakan sekerja nya, mungkin juga di nyahkan dari UN.

    Kesian si tua itu, nak sangat dapat publisiti dan selalu di "limelight", di beri ruang di TV3 dll. His principles on transparency etc are gone.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-sama bodoh mcm kau. Tuduh najib songlap duit, kemudian suruh najib pertahankan diri. Dua ekor kawan kau pergi saman sampai Amerika, kemudian tarik balik.
      Buat kerja bodoh mcm ni mmg layak jd pembangkang. Tindakan tak cerdik. Bodoh keturunan.

      Delete
    2. Mana ada Najib songlap duit. Dia cuma kena sain dengan mata terpejam, sedar-sedar duit masuk dalam akaun. Hebat betul. Mungkin dalam kelompok UMNO mungkin terasa diri cerdik. Tapi malulah sikit, satu dunia pun dah heboh. Nak menyonglap pun buatlah cara cerdik sikit. Mungkin dalam tempurung UMNO Najib tu hebat sangat, cuba-cubalah keluar sikit dari tempurung tu. Baru nampak sikit dunia luar, macam mana orang luar pandang UMNO sekarang ni.

      Delete
    3. 905 bangang tak tahu takda orang suruh Najib pertahankan diri.

      Orang ha nya kata kalau Najib benar, tak takut, saman lah SR, WSJ, NYT, DoJ dll. Kenapa tak saman? Gigil lutut, takut Hakim arah dia jadi saksi, kena soal bertalu talu dek peguambela hingga tersasul keluar lagi pekong2 busuk?

      Delete
    4. Cbuk pasal najib cuti Duit... Proses pindah Duit tu bkn senang mesti melibatkn byk pihak tp xda sorg pun yg mgaku tlg najib... Yg duk buat knyataan kuncu2 Madey...

      Delete
  15. 9:50 AM, Bukan depa duduk di bawah tempurong, tapi sengap sebab mengharapkan duit, mintak sedekah pakai tempurong. Bukan saja Ketua2 Bahagian, Ketua2 Cawangan, yang lain pun macam itu.

    Harap Najib dan Umno/Bn lingkup di Pru14.

    ReplyDelete
  16. Perjanjian antara dua seteru tegar tentunya menimbulkan banyak persoalan tentang apa yang tersirat selain apa yang tersurat. Apabila kedua-duanya tidak mewakili kepentingan golongan majoriti, terpulanglah kepada mereka sama ada akan meredhakan atau sebaliknya. Kemungkinan paling logik ialah golongan majoriti akan menolak perjanjian yang tidak menguntungkan sebaliknya mungkin merugikan. Sesungguhnya era golongan majoriti boleh diperbodohkan sudah berlalu, beb.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah contoh makhluk di bawah tempurung UMNO tu. Apa kaitan dua seteru tu dalam UMNO atau Kerajaan. Kalau kedua-dua tak ada kaitan, kenapa perlu takut dengan bayang-bayang sendiri. Najib tu orang luar UMNO tak peduli pun setakat dia presiden UMNO, orang ambil peduli sebab dia Perdana Menteri dan apa yang dibuat melibatkan kepentingan negara.

      Delete
    2. 2013..pr..50.9%..bn..47.4%...ko faham ka istilah majoriti

      Delete
    3. 11:15. Depa sayang Dr Mahathir lagi. Kalau ikut undi PRU13, Dr Mahathir masih berkempen mati-matian untuk UMNO. Agak-agak berapa ramai yang akan lari sebab Dr.Mahathir tidak lagi sanggup bersekongkol dengan UMNO ni.

      Delete
    4. Nie 2013 ngok, yg nie xkira skali nga pilihanraya dun d serawak... Piliharaya kecil pun kena amek kira jgak

      Delete
    5. anony 11:41 .. yg konon perasan sebagai penganalisa politik...
      pru13 dah lama berlalu... pada masa itu jugak pas masih bersama mereka.. cuba teliti prn serawak diikuti prk ..
      si tua tu cuma liability aje ... tak payah le nak perasan.. ultra kiasu akan reject parti bunga... org melayu benci dap... tu sebab pan tak de sambutan.. sebab situa ni sekonkol ngan dap.. parti bunga jugak akan dibenci org melayu... semua perbuatan situa ni sekarang umpama menjilat kehak yg dia ludah dulu... anuar yg dia pegi sumbat dalam penjara dulu pun dia sanggup bepeluk sakan... situa ni pernah ada nama besar dalam politik malaysia... sekarang hanya situa yg nyanyuk aje... mungkin ada yg ikut situa ni lari.. tapi yg masih tinggal akan lebih teguh pendirian...
      segala tuduhan keatas najib makin lama makin dianggap sebagai fitnah.. doj wsj tu semua yahudi... org melayu nak kesah ke apa propaganda yahudi ... kita lihat nanti.. berapa peningkatan kursi yg umno akan dapat di pru 14...kita lihat nanti berapa calon yg akan hilang deposit... hilang deposit tu memalukan le...

      Delete
  17. Dogs And Pigs bersekongkol dgn Ular ....

    ReplyDelete
  18. PR direstui kerana ia melibatkan tahaluf siyasi yang suci murni. Namun tahaluf siyasi itu di musnahkan secara unilateral oleh parti Dogs cuma kerana perbezaan pendapat dan ketakutan Dogs sendiri terhadap bayang-bayang. Dogs bukan saja mahukan kemenangan tetapi dalam masa sama mahukan dominasi. Dogs sudah bosan dengan kemenangan tetapi tidak mendominasi keadaan. Atas sebab itulah pilihan terbaik buat Dogs adalah dengan mengkebumikan PR dan menghidupkan PH (terbaru PH plus 1) iaitu dengan harapan formula "divide and rule" terbaru ini mampu membawa impian Siang jadi kenyataan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. selama ini yang ada jentera pilihanraya cuma umno dan yg ada sokongan akar umbi utk menjadi jentera pas... pkr pan dap tu cuma mengharap pas dalam pru13 yg lalu...tu sebab azmin masih menaruh harapan agar pas bersama pkr diselangor...setakat pecaturan diperingkat pemimpin tanpa sokongan jentera pilihanraya prn serawak dapat dijadikan case study... hilang deposit memberi makna direject secara total... situa nyanyok ngan ultrakiasu tu mimpi lah bersama pemakan dedak mereka... reality nanti akan menyebabkan mereka tesungkur malu.. menjadi sejarah yg memalukan 1 nama yg pernah gah dulu..

      Delete

FOLLOW BLOG MiM

ARTIKEL TOP MINGGU INI.