Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Sunday, January 08, 2017

Perjanjian Sulit Tun M & Kit Siang : Ada Yang Takut !

Isu ini memang pelik dan menyerlahkan sikap sebenar Lim Kit Siang DAP apabila berdepan dengan individu yang amat tahu dengan kerosakan dalaman parti cauvinis DAP.


Individu ini juga yang telah mendedahkan betapa teruknya rasuah dan fitnah rasuah yang tersangat kuat di dalam parti DAP itu.

Dan apabila individu ini mendedahkan perjanjian sulit di antara Kit Siang dengan Dr Mahathir Mohamad, Kit Siang tidak menyaman individu itu tetapi menyaman pula pihak media yang tugasnya hanya sekadar melaporkan berita sahaja!

Kit Siang DAP dilaporkan akan mengambil tindakan undang-undang terhadap Utusan Malaysia dan akhbar New Straits Times Press. Tetapi SorosKini MalaysiaKini tidak pula diambil tindakan padahal portal itu juga melaporkan berita yang sama!

30 Disember 2016 – Tunku Abdul Aziz mendedahkan wujudnya perjanjian sulit di antara Dr Mahathir dan Lim Kit Siang pada 3 Disember 2016. Di antara lain, beliau mendakwa perjanjian itu menetapkan bahawa perjanjian iu Mukhriz dan Kit Siang akan diangkat sebagai Perdana Menteri dan Timbalan Perdana menteri jika pakatan pembangkang menang pilihanraya nanti.
Baca : http://novandri.blogspot.com/2016/12/perjanjian-rahsia-di-antara-mahathir.html
Kenyataan Tunku Aziz ini telah dilaporkan di hampir semua media perdana dan juga portal-portal berita termasuk SorosKini MalaysiaKini.

31 Disember 2016, portal pro-pembangkang SorosKini MalaysiaKini melaporkan kenyataan Tunku Aziz bertajuk 'Dr M, Kit Siang sepakat Mukhriz calon PM - Tunku Aziz'


Apakah Kit Siang akan menyaman SorosKini MalaysiaKini juga atau buat-buat tidak nampak?

1 Januari 2017, Muhkriz Mahathir memberi respons, Beliau mencabar bekas naib pengerusi DAP itu mendedahkan bukti dan sumber tentang isu ini. Dan sekiranya Tunku Abdul Aziz gagal berbuat demikian, Mukhriz kata belisu 'tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan saman terhadapya'.

4 Januari 2017, Tunku Aziz menjawab balik kenyataan Mukhriz.

Bukan sahaja bersedia untuk disaman, beliau turut mencabar Mukhriz dan Kit Siang agar buat akuan bersumpah bahawa mereka tidak pernah bercita-cita menjawat 2 jawatan tertinggi dalam kabinet itu.
"Supaya menjadi jujur dan telus dalam dunia politik, saya menggesa Mukhriz dan Kit Siang membuat akuan bersumpah bahawa mereka berdua tidak pernah bercita-cita mahu menjadi PM dan TPM. Tidak pernah," cabarnya.
Baca : http://novandri.blogspot.com/2017/01/perjanjian-rahsia-kit-siang-dap.html
6 Januari 2017 - Lim Kit Siang buat kenyataan mengarahkan peguamnya mengambil tindakan undang-undang ke atas Utusan Malaysia dan akhbar New Straits Times. (NSTP).  

Tetapi Kit Siang tidak menyaman Tunku Aziz yang merupakan sumber berita tersebut.

Lebih pelik lagi apabila Kit Siang memberi jawapan bodoh apabila ditanya pihak wartawan tentang keenganan beliau menyaman Tunku Aziz,
"Sebelum ini ada wartawan bertanya kepada saya mengenai perkara ini dan apabila diberitahu kenyataan itu dibuat Tunku Abdul Aziz, saya katakan saya tidak mahu membuang masa untuk mengambil tahu apa yang dikatakan beliau,” kata Kit Siang.
Kit Siang 'tidak mahu buang masa beri perhatian kepada yang dikatakan Tunku Aziz' padahal laporan berita yang disiarkan oleh pihak media adalah semuanya merujuk kepada kenyataan Tunku Aziz!
"Apa guna nak saman Utusan dan NSTP, kalau nak saman, samanlah saya sebab saya yang kata (mendedahkan isu pakatan sulit). Ini menembak pihak yang menyam­paikan mesej, buat apa?
Jelas sekali Kit Siang sudah bangkrap idea dan bermotif politik, saman sana sini, membuat ancaman kepada pihak lain pula, inilah style (cara) DAP sebenar,” kata Tunku Aziz
Malah, Kit Siang juga tidak berani untuk membuat akuan sumpah menafikan beliau ingin menjadi Timbalan Perdana Menteri.

Kepelikan sikap Kit Siang DAP ini sudah pasti menimbulkan persepsi rakyat bahawa veteran tua DAP itu begitu takut untuk 'menyentuh' Tunku Aziz.

Dan biasanya, apabila seseorang itu menyimpan banyak rahsia peribadi atau sesuatu organisasi, beliau ini tidak akan berani 'disentuh'.

Ianya kerana ada pihak yang takut orang ini akan dedahkan segala-galanya hingga boleh memudaratkan pihak itu dan organisasinya. Apakah kerana itu, Kit Siang begitu liat untuk menutup mulut Tunku Aziz dengan menyamannya?

Yang menariknya tentang isu ini ialah Lim Kit Siang mungkin juga tidak akan meneruskan rancangannya untuk menyaman Utusan dan NST.

Ianya kerana walau pun veteran tua DAP itu cuba tidak mahu melibatkan beliau, Tunku Aziz telah berjanji untuk membantu Utusan dan NSTP jika kes saman dikemukakan peguam Kit Siang dan dibawa ke mahkamah!

Banyak rahsia yang boleh didedahkan oleh Tunku Aziz dan yang terpaksa didedahkan oleh Kit Siang di dalam mahkamah kerana telah angkat sumpah ! Maka rakyat akan tahu lebih banyak lagi penyelewengan, salahguna kuasa dan keburukan dalam parti DAP.
Baca : http://novandri.blogspot.com/2013/04/pru13-giliran-tunku-aziz-dedahkan.html
Dengan PRU14 yang semakin hampir dan betapa teruk korupnya parti DAP sekarang, apakah Kit Siang sanggup untuk berdepan dengan kes mahkamah ini dan bekas rakan karib beliau dalam parti DAP?

Sanggupkah Kit Siang?

Oleh kerana itu, bagus juga jika Mukhriz Mahathir meneruskan hasratnya untuk menyaman Tunku Aziz. Maka akan terbongkarlah lebih banyak lagi pekung busuk parti cauvinis itu. Beranikah Mukhriz?

Kita juga jangan lupa dengan saman-saman lain yang masih belum dikotakan oleh veteran tua DAP itu : Baca Sini



SHARE ARTICLE :


50 comments:

  1. Saman akhbar sebab jadi tukang sebar fitnah. Sama juga blog bangang ni patut disaman. Tapi rugi..blogger bukan ada duit. Haprak..macam tunku aziz. Nama je tunku. Duit takde. Buang masa saman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alor Setar: Belum selesai isu kenaikan harga ikan, kini pengguna dibebankan pula dengan kenaikan harga sayur.

      Tinjauan di Pasar Besar Alor Setar di sini hari ini, mendapati harga kacang bendi meningkat kepada RM9 hingga RM 10 sekilogram berbanding RM6 hingga RM7 sekilogram sebelum ini.

      Turut berlaku peningkatan ialah tomato daripada RM4 kepada RM5 sekilogram, manakala kubis bulat dan lobak merah mencecah RM6 sekilogram berbanding RM3 sekilogram.

      Peniaga sayur, Sazali Ismail, 37, berkata kekurangan bekalan di pasaran adalah berikutan musim tengkujuh di Pantai Timur yang turut menjadi punca kenaikan harga sayur ketika ini.

      "Bukan semua sayur ada peningkatan harga, macam cili melaka masih kekal RM12 sekilogram, manakala sawi masih murah iaitu RM2.50 hingga RM3 sekilogram.

      “Kami hanya menaikkan sedikit harga apabila terpaksa membeli sayur dengan harga lebih tinggi daripada pembekal agar ada sedikit untung," katanya ketika ditemui.

      Rohaini Abdullah, 55, pula berkata kejatuhan nilai mata wang ringgit turut menjadi punca kenaikan harga sayur-sayuran.

      "Apabila barang kurang, ia terpaksa dibawa masuk dari Thailand, namun pemborong perlu bayar lebih akibat kejatuhan nilai ringgit Malaysia ketika ini.

      "Keadaan ini menyebabkan pembekal terpaksa menaikkan harga borong kepada peruncit dan peruncit pula menaikkan harga bagi mendapat sedikit keuntungan," katanya.

      Sementara itu suri rumah, Halimah Ahmad, 42, berkata kenaikan harga sayur menambahkan lagi beban pengguna selepas kenaikan harga ikan dan santan.

      “Bawa RM50 ke pasar dapat beli beberapa jenis ikan dan sayur sahaja,” katanya.

      Delete
    2. hang nie baru hidup atas di malaysia ka... musim2 banjir nie memang barang mahal mcm tahun2 sebelum nie la... klu masa bah merah ikan sadin pun rm15 setin...

      Delete
    3. klu masa bah merah haritu bkn setakat mahal... duit pun xda.. elektrik xda... nak amek duit d ATM xblh... 621 siap temuramah lagi tu... tu yang xtahan... tulis panjang tp bodoh tahap gaban..

      Delete
    4. dia baru mendarat kt Malaya. si bodoh ni macai import dr australia kot.. hrga brg laut naik turun itu normal lh. tkkn nk suruh najib pi tngkp ikan kasi ko free kot.. bongokk.

      Delete
    5. kalau paper yang LKS saman kerana menyebarkan kepalsuan makanya SorosKini ikut sebar kepalsuan. dalam konteks ini (kepalsuan maklumat dan agenda tersirat), tentunya SorosKini lebih besar impak negatifnya terhadap sistem demokrasi dunia kerana SorosKini telah terbukti dalam memporakperandakan kedamaian demokrasi di AS!

      Delete
  2. Benda kecik celah gigi..nak pebesaq..cari makan budak aziz tu..mo1 awat tak saman wsj ...memang sah pengubah duit haram..perasuah no 1

    ReplyDelete
    Replies
    1. masa demo bdk universiti malaya haritu... siap bakar patung najib lagi... klu aku jadi najib pi tempat depa buat demo tu... mesti pakat cium tangan...

      Delete
    2. demo budk2 hingus xkering dibyar rm50 sorg upah dedak jd barua.. dlm otak apa pn tktau.. aci check kantoi pointer brmslh akademik punya budk2.

      Delete
  3. Tahun ini genap 60 tahun umno memperbodohkan rakyat malaysia dengan isu perkauman. Melayu bakal hilang kuasa, melayu terpinggir dsbnya. Dah masuk 2017, seorang blogger cacat bergelar doktor sepatutnya membincangkan politik dari sudut ilmiah, hujah bernas tapi masih memilih utk meletakkan dirinya dalam keadaan hina mengadu domba kesejahteraan antara kaum di malaysia. Banyak duit rakyat dihabiskan bagi kos pembelajaran seorang doktor. Apa hasilnya?? Beliau lebih rela menjadi macai yg hina..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kawan2 dia bekas pelajar peneng free pun ludah bila sebut nama novandri bin hassan...

      Delete
    2. Kahkahkahkahkah .... Banyak & cepatnya anjing2 RBA DAPigs menyalak hari ni!

      Best & Teruskan 5:38 & 5:42 ! Nanti ambik tulang babi korang 2 ekor ya.

      Delete
    3. Kami bekas pelajar penang free sokong novandri !! Teruskan !!

      Delete
    4. nuar brehim akan dikuburkan sebelum mati oleh madey... skrg tggal rapiji ja sokong nuar brehim... nuar brehim jadi PM mustahil, nuar brehim jadi menteri xmungkin, nuar brehim dpt jadi calon p.pauh ja lah... pkr bakal dikuburkan

      Delete
    5. Bro... jangan lah lupa kira sekali dah berapa tahun DAP ciba nak tipu melayu yang mereka akan dan tahu bagaimana nak membela rakyat malaysia dan khususnya orang melayu. Setidak2nya UMNO turut sama menjaga hak kaum lain selain melayu dan bumiputra sepertimana yang di sebut di dalam watikah sumpah raja2 melayu.....

      Delete
    6. depa takut dgn populariti dsn naik mendadak dr kajian terbaru merdeka center baru ni.

      atok gila kuasa tu pn xtau nk buat plan apa dh mlainkam buat keja PAS zmn amanat Hj Hadi dlu.. untung sabut kot2 blh la tmbah macai.

      UMNO perintah 60 tahun Alhamdulillah kita bebas beribadag dgn Tuhan, masjid byk, dakwah brjln, ilmu bercmbah.

      yg terasa bodoh mcm anonmacai tu geng mbuk ketom, geng xbrcmpur dgn msyrakat mcm ank2 madey laa.. kaya menyamun pstu ckp umno bukan2.

      celah mana ko blh bli keta mkn minum kenyang jk ckp umno xperform.

      kasihan xde modal nk jtuhkn umno last2 pakai tktik plg bodoh pkg cikai ala PAS dlu2... iaitu MAKI HAMUN dan FITNAH!

      TGK APA BLSN TRJD PD PAS BILA MENYELEWENG??

      Delete
    7. kalau ada pilihan rasa-rasanya lebih baik jadi macai dari jadi running dogs apatah lagi kepada parti babi (Dapig). tapi nak buat macam mana peluang jadi macai adalah terhad makanya kalau peluang yang tinggal hanyalah running dog, rembat jerlah, Bro. kik kik kik

      Delete
  4. Reformasi Taik AnjingJanuary 8, 2017 at 5:38 PM

    Hidup rosmah!mati umno!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rosmah janji novandri jadi wakil rakyat pada pru 14..sebab tu dia sanggup bodohkan diri dia...

      Delete
    2. Hidup DAPig !! Hidup Tokong DAPig !! Hidup Kronisme !!

      Delete
    3. caco maki Rosmah dh xjln dh skrg.. tmbh la dosa2 free phala brgnda utk DS Rosmah Mansor.. aminnn.

      kesian dia kena caci maki oleh golgn terencat akal politik PH haprak

      Delete
    4. idup dapig! hidup Ruu BABI! hidup banglow murah!!idup kongsi gelap!

      tungku Aziz ckp semuanya benar cuma dia xpndai susun lidah pesona biawak mcm Nuar

      Delete
    5. jg xreti putar alam lembik tengkok senget kiri mcm atok penyamun tua tu.. (aku msh igt gaya atok penyamun tu buat pc bla mlibtkn kes2 isu2 negara.. dia akn sengetkn kpla lembik tengkoknya jwb loyar buruk.. itu tnda dia sdg divert dn menipu wartawan lidah cbgnya)

      Delete
  5. Dr Novandri, perasan x sejak menjak ni blog Dr jd hot dgn macai chap bunga layu dn pakatan haprak bertumpu masuk sini...

    apa mksudnya?.. maksudnya blog ni berkesan menakutkn mreka dn mnjejaskan dkyah jht ketua mereka. masakan rba mreka sanggup hbiskn masa tenaga trmasuk jg fi blog CTS.

    jd dedak uphn digndaksn utk lancarkn rba lbh byk dr biasa.

    mereka gerun dn takut. teruskan perjuangan Dr mnghadapi syaitan bertopeng ini!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syaitan bertopeng..mo1 ka..seluruh dunia tahu...masih pakai topeng syaitan m01 lagi...paling hina curi duit rakyat...sehina-hina manusia..syaitan pun takut...

      Delete
    2. Eh..ehh terase plak ke syaitan dikenali tu?
      Syaitan tua yg mula amik kerja Tuhan.. itu haram ini haram.. dia menyamun 22 tahun tak pulak haram.. 400 company dia balun utk anak2 dia pegang jawatan.. termasuk San Miguel company arak.. itu haram ke HAILAM? habis Mufti semua dia balun.. itu tak mabrur ini duit curi.. kerja hakim mahkamah pun dia ambil..

      inilah sehina2 org tua yg sukup keji apabila Tuhan beri dia panjang umur tp dia semakin takkabur dan membuat kerja2 laknat. Khianat. akhri usia berkawan dgn KAFIR HARBI Laknatullah utk musnahkan kepimpinan org Islam.

      8.01. kau baru sedar dari mabuk ketum ke? bertaubatlah byk2!

      Delete
    3. Mo1 ok lg WSJ + doj xsebut nama sapa... Tu yg duk cari2... Yg WSJ + doj sebut nama Madey belasah Duit 400 bil.. Xpulak sibuk...

      Delete
    4. macai Madey skrg pening kepala.. dlm parti chap bunga taik tu.. saling cantas mencantas skrg ni..

      tggu masa Din Pagoh kena londeh.. citer dgn bini org tu modal klasik Atok Madey Kutty utk jatuhkan org...

      kah..kah..kah..macaidedak madey tido xlena!

      Delete
  6. macai atok san miguel pagi2 dh sakit ati.. kah..kah..kah..

    mo1 kepala hotak ko sampai skrg xbrani nk declare kuat2.. suruh le DoJ umumkan siapa dia betul2 MO1.. apa hal duk main sorok2?

    kalau sorok maknanya tipu takpun pengecut! which one right?

    kah..kah..kah..

    macai chap bunga layu dh gelabah pru14 dh dekat.. mereka berantakan rebut tamak kuasa.. TAK MALU! kuasa belum dapat pun dh terserlah rupa jahat.. gila kuasa.. kalau dh dapat apa nk jd nasib rakyat dgn puak2 syaitan dikenali nih??

    ReplyDelete
  7. kalo xbetul perjanjian tu masakan atok kerala nk mengamok.. nk ambil alih keja mufti plak. kuarkan fatwa.. anak dia sendiri pun xkenal mana satu masjid mana satu gereja.. puihhhh.. Mahathir Mohamed LAKNATULLAH!

    ReplyDelete
  8. madey ikut jejak langkah dapig.
    berani saman media yg pro UMNO shj

    media yahudi lain dia xbrani saman.

    ini semua wayang utk tutup gementar takut dengan penyelewengan lampau.

    pengundi akan hukum penipu2 ini. Siang malam meratib najib curi duit.. tp xde satu mahkamah dlm dunia ini pun sabitkan najib curi wang..

    meroyan si gila ini mahu katakan najib curi wang.. akhirnya pencurian lain yg terbongkar.. !!

    ReplyDelete
  9. makin bodoh apabila dia menambah musuh.. skrg bemrusuh dengan golongan MUFTI pulak.

    mmg dr dulu dia benci Mufti.. zmn dia jd Pii EM satu2nya Mufti kena pecat tanpa sabit jenayah!

    ReplyDelete
  10. Madey dgn jib tu asal sama kapal jerrrr.

    Tapi seorang dah sodar bila dah bazirkan duit rakyat.

    Seorang lagi belum sodar, sebab belum puas bazirkan duit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sodar? si tua kutuk tu sodar gapo die makin sesat lg ader la..
      jilat tengkok dapig lepas tu ambil alih keja Tuhan utk hukum ibadat Haji umat Islam x mabrur..

      si tua ni masa waras mmg sekapal dgn Najib. tp bila sudah meroyan dan gila dia duduk dlm kapal Pakatan HaraPRAK..

      kah..kah..kah sapa yg bodoh skrg.. xsedor2... bodoh.

      Delete
    2. Huh hebat pengaruh mahathir..ketaq najib..yg pasti kedah akan terajang bn pada pru 14 nanti..menang pru 13 dikedah pun atas pengaruh mahathir...

      Delete
    3. kah..kah..kah..
      terbalik tu.. hebat pengaruh Najib.. pusing satu dunia sampia merasuah pegawai FBI utk lobi DoJ.. gari FBI tak sampai jugak ke tangan Najib..

      heran atok san miguel ni kenapa pelan jahat semua tak jadi..

      atok lupa.. dia rasa Tuhan mcm takdak.. dia rasa dia hebat nk capai tahap kuasa tuhan..

      menang di Kedah dlu sikit2 ada faktor si botak sbb org Kedah rasa si Botak ni ada leader ship mcm bapak dia.. tgk2 keja pelok bini ja malam2 fly balik KL.. sial.. boleh ranap kedah kalo kekalkan si botak ni!

      Delete
  11. Rasuah fbi...begong punya akai...anak tiri lani dok sembunyi celah kangkang mak dia la ni..harta kena sita di us...tokey filem lucah..guna duit TH dll..punya hina M01 ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. lalalalalala... macadedak menyalak apa tuu??
      atok san miguel tgh pening keparaa..

      kah..kah..kah

      http://www.sanmiguel.com.ph/ >>>> harta pusaka atok madey bila dia mampos nnt!

      Delete
    2. aku dgr madey yg curi duit TH utk bail out kroni tahun 1998 dlu? mana stau betui ni?

      Delete
  12. Salam Dr Novandri,

    Mohon kupas isu panas ini.. pasti menggelupur macaiDedak Atok San Miguel!


    http://www.pru14.tv/2017/01/08/percutian-rm2-juta-muhyiddin/

    ReplyDelete
  13. Lagi isu... Saat kehancoran Pakatan Haprak PH.

    LAJIM UKIM PULAUKAN PAKATAN HARAPAN SABAH, DIJANGKA MEMOHON MENYERTAI BN SABAH

    http://mymassa.blogspot.my/2017/01/lajim-ukim-pulaukan-pakatan-harapan.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dijangka...oitt..belajar taraf aziz raheem ka...

      Delete
  14. MO1 tu Najib. DoJ cuma bgtau riza tu ada talian kekeluargaan dgn MO1. Depa tak kata MO1 terlibat. Bongok pya cai2 pakatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akai dikepala lutut ja..reza tu pm ka..boleh tubuh 1MDB..curi duit TH dll...songlap duit..termasuk 2.6 b pada najib...hebat reza ni..

      Delete
  15. Parti yang membela banyak running dogs tidak sepatutnya berasa rendah diri. Selebihnya jangan malu-malu kucing. Kalau dah ditakdirkan dapat kerusi No. 2, jangan pulak berasa kesian kat parti picisan yang menumpang harap, rembat ajerlah kerusi No. 2 tu. Kepada parti Melaise yang mungkin menggigit jari biarlah mereka dengan KARMA mereka! kah kah kah

    ReplyDelete
  16. Atok boleh perbodohkan seorang pada satu masa tapi atok tak boleh perbodohkan seorang yang sama di semua masa. Bila atok tidak jemput mantan atok Ameno ke perhimpunan tahunan parti atok dengan alasan tertentu, alasan itu mungkin diterima seadanya tetapi apabila atok tergesa-gesa jemput mantan atok Ameno untuk duduk di sebelah Chip Munk Hin dengan alasan yang lain pula (dijadikan penasihat agung), atok sebenarnya cuba menipu semua cucu-cucu atok. Apapun syabas kerana atok dikelilingi oleh anak-anak buah dan cucu-cucu yang percaya pada atok bulat-bulat. Kalau macam ini gayanya cerah masa depan atok tapi buat anak-anak buah dan cucu-cucu atok (yang telan semua kepalsuan atok), apa yang boleh dikatakan ialah semoga anda-anda semua belum terlambat untuk pulang ke pangkal kebenaran hakiki. Nasihat ikhlas buat anda ialah meskipun air atok cincang tak putus tapi kalau ianya dah beracun, carilah air lain yang masih tulen dan tidak tercemar. wakakaka

    ReplyDelete
  17. Sukar untuk dipercayai, IQ seorang yang masih teringin untuk terus memegang jawatan PM negara. Level kebodohannya sangat mengagumkan.

    https://www.youtube.com/watch?v=O9bo7wxovjA

    ReplyDelete
    Replies
    1. iq syaitan dikenali. la iq dia buleh kluar patwa hukum mabrur pulak.

      jd sapa2 yg blik Haji blh lah call Atok San Miguel utk tilik Haji dh mabrur ke x... ??

      Delete
    2. Video tersebut membuktikan Najib menerima rasuah. Aku pernah bekerja di syarikat multinasional dam ada kawan-kawan yang dicekup SPRM. Selalunya hadiah yang diberi tidak pernah pun ada akan tentang balasannya. Selalunya yang terjadi, yang memberi hadiah akan diberi keutamaan dalam projek-projek baru. Aku cadangkan kerajaan sepatutnya meminda akta SPRM yang mewajibkan SPRM hanya boleh mendakwa sekiranya pihak SPRM dapat memadankan setiap rasuah bagi setiap imbuhan yang diterima. Pihak SPRM tidak sepatutunya mendakwa perasuah sekirannya ia gagal memberitahu imbuhan yang diterima sebagai balasan. Ada seorang kawan aku, terima duit dari seorang kontraktor, tapi selepas menunjukkan surat pinjaman kewangan dari kontraktor berkenaan pun masih juga didakwa. Hebatkan puak UMNO ni punya IQ, undang-undang kalau kena tang depa pun boleh diubah. Kena kat orang lain, ikut jalan betul pun dok atok san miguel lagi. Bodoh tapi nak tunjuk pandai. Kesianlah puak ni, aku mengaku susah nak menegakkan benang yang basah. Tapi demi habuan terpaksalah jugak membodohkan diri sendiri.

      Delete
    3. Dengan keputusan Peguam Negara untuk mengiktiraf wang derma berbillion ringgit kepada pegawai tinggi kerajaan sebagai tidak melakukan apa apa kesalahan maka ia memudahkan para pengamal undang undang yang membela anggota polis, jpj dan lain lain kakitangan kerajaan yang di tuduh menerima rasuah.

      Delete

FOLLOW BLOG MiM

ARTIKEL TOP MINGGU INI.