Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Friday, January 13, 2017

Rafizi Ramli & Pemilik Nombor Telefon 03-78902700 !

Rafizi Ramli ..... siapakah pemilik nombor telefon yang didakwa telah mencabuli hak privasi rakyat Malaysia, malah ada mengatakan ianya cubaan mencabuli hak demokrasi mereka?


Jika kita layari internet, rata-rata mereka yang dihubungi oleh pemilik nombor telefon 03-78902700 telah menuding jari kepada Barisan Nasional seperti printscreen di bawah :

heng : annoying call frm bn

Simple : Received a voice recording call from BN, so annoying

Ad : The caller id shows Politik kotor BN

Daniel : I wonder if we can make a complaint against BN ...

Shasha : knpa BN mau call..

Coffee : So supsrised BN doing this

Pihak bernombor 0378902700 itu akan mengemukakan beberapa soal selidik untuk dijawab. Persoalannya,
1. Apakah benar pihak BN yang membuat soal selidik ini?

2. Jika bukan, apakah bentuk soalan yang dikemukakan sehingga BN dituduh yang bukan-bukan?

3. Kenapa pihak yang buat soal selidik ini gagal untuk berterus terang memperkenalkan diri mereka sehingga parti BN dikaitkan serta dipersalahkan?
Ada pihak yang mengatakan bahawa panggilan telefon untuk soal selidik itu adalah daripada Pusat Penyelidikan CPI.

Angelia : ... survey from Pusat Penyelidikan CPI

hat : calling from pusat penyelidikan cpi

Siapakah pemilik Pusat Penyelidikan CPI ini dan apakah benar mereka ini daripada parti BN?

Media melaporkan kenyataan seorang responden yang mendakwa soal selidik itu dilakukan oleh sebuah badan bukan kerajaan (NGO), Invoke Malaysia.
Menurut responden berkenaan, dia mengetahui mengenai penglibatan NGO tersebut setelah pihak yang menghubunginya mengakui bahawa CPI ditubuhkan oleh Invoke Malaysia untuk menjalankan kajian berkaitan sosio-politik negara, selain mengumpul data untuk tujuan tertentu.
Tambah responden itu, sehingga kini CPI masih giat menghubungi rakyat Malaysia untuk menjalankan soal selidik tersebut yang tidak diketahui kepentingannya.
Invoke Malaysia sebenarnya diterajui oleh Rafizi Ramli dan merupakan platform yang digunakan untuk kepentingan Pakatan Pembangkang. Maka kerana itu, Rafizi mesti tampil ke hadapan untuk menjawab isu ini dengan segera. Apakah NGO beliau di belakang soal selidik tersebut?

Dalam masa yang sama, jika kita teliti lebih mendalam tentang NGO Invoke ini, di antara lain fungsinya ialah mengumpul, menyimpan dan mengendali maklumat peribadi individu-individu.

Jenis maklumat peribadi yang INVOKE kumpulkan

Ada beberapa cara NGO Rafizi ini mendapatkan maklumat tersebut. 
1. Di antaranya ialah dengan penyertaan anda di mana-mana kaji selidik, melawat atau melayari laman-laman web mereka.

2. Malah maklumat peribadi anda mungkin diperolehi daripada pihak-pihak ketiga yang berurusan dengan mereka atau yang berkaitan dengan anda (agensi rujukan kredit atau institusi kewangan),

3. Penggunaan, pengaksesan, pemindahan, penyimpanan dan pemprosesan maklumat peribadi juga dilakukan oleh NGO Rafizi ini.

4. Bukan itu sahaja, maklumat peribadi itu juga mungkin akan didedahkan kepada pihak-pihak ketiga dan pihak yang berkepentingan!
Rafizi mendakwa operasi mengumpul maklumat peribadi itu mengikut undang-undang.

Ironinya, Rafizi ini juga didapati bersalah melanggar undang-undang kerana berbohong, menghasut dan menabur fitnah!


Baca : http://novandri.blogspot.com/2016/11/selepas-dihukum-rm200000-rafizi-pkr.html

So, bolehkah kita percaya si Rafizi dan aktiviti NGOnya itu? Atau apakah pihak yang bertanggungjawab perlu menyiasat NGO tersebut?

Hati-hati.



SHARE ARTICLE :



46 comments:

  1. Fizi sotong ni tak lama lagi join Anuwar liwat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng2 sotong cukup payah utk d kalahkn dgn mulut... bnda kecik2 pun dia akn besarkn... igat masa debat ukm... berpeluh la lwn sotong... paling time dia menjerit...

      Delete
    2. Rafizi Pukimak sial anak anjing sundal puki berair!

      Delete
  2. Aku pun hairan. Apsal ada lagi orang yg percaya dengan mangkok Fiji ni. Dah jadi liabiliti utk PKR & Pembangkang.

    ReplyDelete
  3. MACAM NI DEPA AMBIK MAKLUMAT PERIBADI KITA. CILAKA PEMBANGKANG NI!

    DAPig MACAM MANA PULAK CARA DEPA??

    ReplyDelete
  4. no tu ada kaitan dengan Redtone Marketing Sdn Bhd, Anak syarikat Berjaya Corporation Bhd, Kroni kuat Tun M ni, saja nak Burukan BN ni.

    ReplyDelete
  5. Baru jawap call no talian ini..pada 13.1.17 jam 12.10 tghari..menyesal pula angkat nombor nie..

    ReplyDelete
  6. Tahniah rafizi..bekas pelajar otak cream dlm akademik..paling cerdik dikalangan ahli politik msia..jasa rafizi dedah skandal songlap duit rakyat melalui 1mdb..nfc dll amat dihargai..teruskan usaha anda..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geli pulak bila terbaca pondan memberi tahniah sesama pondan...

      Delete
    2. Kih kih kih kih

      Delete
  7. Mahkamah Tinggi Pulau Pinang hari ini mengarahkan News Straits Times Press Berhad membayar Ketua Menteri Lim Guan Eng ganti rugi sebanyak RM300,000 berhubung laporan ‘yang tidak tepat’ yang diterbitkan pada 20 Ogos 2015.

    Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Rosilah Yop turut mengarahkan NSTP membayar RM35,000 sebagai kos kepada Lim.

    Dalam penghakimannya, Rosilah berkata mahkamah berpuas hati bahawa laporan yang ditulis oleh wartawan Berita Harian Siti Sofea Md Nasir itu diputarbelitkan, tidak tepat dan berunsur fitnah.

    Katanya, wartawan berkenaan tahu mengenai penghakiman persetujuan yang dicapai di mahkamah.

    “Pembelaan perlindungan bersyarat tidak diguna pakai kerana ia laporan prosiding kehakiman yang tidak adil dan tidak tepat,” katanya ketika membacakan keputusannya.

    Menurut Rosilah, ralat yang disiarkan di akhbar itu susulan surat guaman Lim juga “tidak memuaskan hati secara keseluruhannya”.

    “Mahkamah juga melihat kenyataan yang tertaksir oleh akhbar itu sebagai sangat serius,” katanya.

    Lim menyaman NSTP, penerbit BH, susulan terbitan laporan bertajuk “Guan Eng tarik balik saman terhadap bekas Ketua Pemuda Umno Negeri” dalam edisi cetakan akhbar itu pada 20 Ogos 2015.

    Shaik ialah ketua Pemuda Umno Pulau Pinang ketika membuat kenyataan berunsur fitnah terhadap Lim.

    Lim dalam tuntutannya meminta supaya permohonan maaf terhadapnya disiarkan dalam BH di halaman “paling mudah dilihat” dalam akhbar itu, dan jumlah ganti rugi yang ditentukan mahkamah.

    Dalam penyata tuntutannya, Lim berkata artikel itu tidak melaporkan prosiding di Mahkamah Tinggi secara adil dan tepat.

    Tindakan terhadap BH itu diambil selepas Lim mencapai penyelesaian penghakiman persetujuan dengan Shaik berhubung dua kenyataan berunsur fitnah yang dibuat Shaik pada 5 Oktober 2012.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini baru betul...sapa fitnah sapa. Kena saman dah banyak kali. Novandri, pergi report polis kalau sapa2 buat salah. Bukan main tuduh je. Berapa kali dah tukang karut bn kalah saman fitnah? Kahkahkah

      Delete
    2. Bakal bangkrap macam utusan. Shaik hussein tu dah 2 kali fitnah. Tak serik lagi ke?

      Delete
    3. Tak nak ulas Mazlan Aliman ke tuan? dah senyap sejak FGV menang kes saman ke atas beliau?

      Delete
  8. Rafizi yang juga Anggota Parlimen Pandan Rafizi didapati bersalah melanggar Akta Rahsia Rasmi (OSA) hari ini.

    Mahkamah Seksyen Kuala Lumpur menjatuhkan hukuman penjara 18 bulan terhadap Ahli Parlimen Pandan, Mohd Rafizi Ramli selepas didapati bersalah atas dua pertuduhan memiliki dan mendedahkan halaman 98 laporan audit 1Malaysia Development Berhad (1MDB), Mac lalu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lain pulak kes rafizi..didapati bersalah kerana dedah penyamun dan jibon curi duit rakyat

      Delete
    2. Hebatnya kat Malaysia dibawah kerajaan BN, mendedahkan maklumat menyamun harta rakyat dan negara dijatuhi hukuman. Si pelaku yang menjadi penyamun berbillion-billion dilindungi sepenuhnya dengan kuasa yang diberi oleh rakyat. Hebat-hebat, apakah kerajaan begini akan terus kekal? PRU12 melihat BN hampir tumbang dek korupsi budak tingkat 4, PRU14 apalah agaknya akan jadi pada BN setelah melihat kepala no 1 adalah raja penyamun.

      Delete
    3. AG seronok jabatan kehakiman tidak tergugat walaupun dikutuk habis-habisan. Mentaliti tahap rendah. Dia cuma risau kalau ada demonstrasi membantah tindakan buat-buat bodoh pada penyamun negara.

      A-G’s chambers unshaken despite harsh criticism
      http://www.thestar.com.my/news/nation/2017/01/13/ag-chambers-unshaken-despite-hits/

      Delete
  9. Si sotong kurita gendut nih tak serik2...tak sabor nak satu sel ngan atok peliwat...hancus dan bodos tul...kok3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan rafizi..jgn jadi mcm puak penyamun.nuar musang pulak songlap duit mara melalui unikl...dulu kes projek orkid...umno dan rasuah dah jadi darah daging...ciri2 dibakar api neraka...

      Delete
    2. Kalau berani..dakwala tmj atas tiket osa...

      Delete
    3. kamu jaga sikit jgn fikir Allah tak reti membaca yo...jejari jemari kamu nanti Allah bakar mcm satay..satay jari sbb menulis dan menfitnah...kamu berfikir dajjal dlm pkr tu lurus sgt. kata pon dajjal pengikut2nya pon seperti anak2 dajjal

      Delete
  10. United Mamak & Najib Organisation (UMNO)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamak tu bapak mertua kau, sanggup kau hina?

      Delete
    2. dajjal bertopengkan manusia mmg begitu. tak sedar diri mcm limkomunis syiok pd dia..haha

      Delete
    3. Ini baru betul punya dajjal. Melindungi penyamun negara.

      Jabatan Peguam Negara teguh sekalipun 'diserang'
      http://www.sinarharian.com.my/nasional/jabatan-peguam-negara-teguh-sekalipun-diserang-1.611347

      Delete
    4. Cuba tgk DLM Google image.. nama Muhammad iskandar bapak Madey.. mmg original bangsa India dari Megara India...

      Delete
    5. kepala dajjal tu yg tgh bersekongkol dgn komunis nak hancurkan msia. anak2 dajjal mcm kamu jari tu mengikut sekali membuat fitnah betul2 seperti dajjalsss yg bertebiaran d seluruh dunia. tak kesian...not sori either...

      Delete
  11. Selama berbulan-bulan jentera-jentera kaji selidik dan media-media utama seperti TNYT dan WP melaporkan Klinton bakal menewaskan Triumph dengan pukulan KO tetapi semua itu tidak berlaku. Malah di sinipun cai-cai PH begitu berpegang pada apa yang dilaporkan (Klinton bakal menang) hinggakan sesiapa yang mengatakan Triumph bakal menang akan diserang bertubi2. Keputusan sudah dimuktamadkan dan cai cai ini terpaksa menelan balik semua kritikan mereka. Namun isu yang lebih utama bukanlah kemaluan yang dialami oleh cai-cai PH tetapi trend yang ditunjukkan di sini. Ia signifikan kerana apa jua trend di sana akan dengan mudah menular seantero dunia. Justeru selagi tiada trend baru, usah terlalu bergantung pada polls yang bersifat partisan kerana dunia mungkin sudah bosan dengan polls yang dikatakan bebas dan tiada kepentingan rupa-rupanya adalah polls yang penuh bias, tidak bebas dan tersirat kepentingan-kepentingan tertentu. Bagi mengurangkan pembaziran, ada baiknya kalau tangki-tangki fikir dan CPI-CPI diarah gulung tikar buat seketika?

    ReplyDelete
  12. Mamat HOMO DAParasit/PKRHomo PENJAJAH/PENYAMUN ni boleh MAMPOS!

    Malangnya SELANGOR terutamanya TANAH2 KPG2 MELAYU kita di tepi LAUT SELAT MELAKA di KUALA SELANGOR (dan SELURUH Malaysia termasuk LANGKAWI), yg. makin diIDAMkan si PENYAMUN DAPenjajah PARASIT - mahu juga diHALAU bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu mcm. kat P. Pinang dgn. menggunakan MO agama, apalagi KUALA SELANGOR amat PENTING juga utk. industri PELANCONGAN sungai paya (mangrove) dan laut SELAT MELAKA yg. berBILLION; yg. mana SELAT MELAKA (serta LAUT CHINA SELATAN) yg. amat STRATEGIK, sebenaqnya mahu diKUASAI tuan PENJAJAH DAParasit ni, IS-rael/MOSSAD-CIA/NA*O! Mana pemimpin2 UMNO/PAS yg. benaq2 TULEN kita (bukan si PENYAMAQ2 sampai ada yg. BERPELUKAN dgn. JIJIK dgn. si TONGGENG Eng)?!!!!!!

    Lihat di - http://www.propertyguru.com.my/property-news/2017/1/144405/proposed-chinese-cemetery-irks-residents:

    Proposed Chinese Cemetery Irks Residents

    January 12, 2017

    Proposed Chinese Cemetery Irks Residents


    The proposal to build a Chinese cemetery at the centre of five villages in Kuala Selangor earned the ire of residents, who are mostly Malays.

    The five villages were Kampung Bukit Kapar Tambahan, Kampung Felda Bukit Cherakah, Kampung Bukit Kerayong, Bandar Puncak Alam and Kampung Bukit Hijau.

    With this, around 300 residents from such villages held a protest against the proposed cemetery at Kampung Bukit Cerakah, saying that the location is not suitable as it is near residential areas, reported Bernama.

    Melan Ismail, a representative of the residents, revealed that the residents were not informed by the local authorities and the developer regarding the project.

    “The proposal for a graveyard on the hill located in the centre of the five villages, resided by mostly Malays, is not suitable,” he said.

    “It is even more disappointing that we were not informed of the project by the parties concerned…We only came to know about it when several excavators were seen entering the village area to carry out a road project to the site last Wednesday,” added Melan, who called on the local authorities to review the said proposal.

    Should the project proceed, the same may affect the economic interest of the residents as well as the development of Puncak Alam, said Bandar Puncak Alam Resident Delegation Committee chairman Mohd Razib Mohd Talib.

    “The presence of a Chinese cemetery in the area will drive away Malays from living in the area or from buying properties here,” he said……..

    (Tok Landak)

    [BANGSA Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Orang Asli/Indigenous/Native/Aborigines-Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples – maka istilah (SATU) ’Bangsa’ Malaysia, sebenaqnya adalah PALSU dan adalah legasi PENJAJAH British-ZIONIS utk. melahirkan dasar SATU ‘bangsa' Malayan bersatu dgn. MENGHAPUSkan identiti & hak BANGSA Bumiputera yg. PELBAGAI - pelansungan dari agenda-British/ZIONIS-Malayan Union-JAHANAM].

    ReplyDelete
  13. Nasib dan hak BANGSA Bumiputera Islam/Melayu memang sedg. dlm. keadaan amat KRITIKAL!

    Maka, kembalikan KEMENTERIAN KEBUDAYAAN dan WARISAN - utk. memperTAHANkan SEJARAH, WARISAN, HAK dan BUDAYA bangsa BUMIPUTERA dengan amat TEGAS, JUJUR, BERANI dan IKHLAS - terutamanya bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu yg. makin diPIJAK, diGERTAK dan diHINA dgn. amat KEJI oleh puak PENJAJAH/PENYAMUN DAParasit/PKRhomo!

    Aku amat terkejut melihat sebuah buku Teks pendidikan sejarah, yang ditulis oleh majoriti dari Bukan Bumiputera yg. makin MENAFIkan Bumiputera Islam/Melayu sbg. bangsa BUMIPUTERA di tanah pusaka nenek moyang berzaman BUMIPUTERA kita ini! Bahkan diHINA kita bangsa Melayu di Tanah Melayu pusaka kita ini kononnya adalah PENDATANG berasal dr. 'Indonesian Archipelago', bukan bangsa BUMIPUTERA/INDIGENOUS dr. "Malay Archipelago" atau Alam Melayu (sebelum diJAJAH dgn. TAMAK oleh PENJAJAH PARASIT British/Barat-ZIONIS), yg. MERANGKUMI Malaysia, Brunei, Indonesia, Kemboja, Thailand, Filipina, Myanmar dan Kepulauan Pasifik termasuk Hawaii!
    Lihat sj. PENGHINAAN yg. amat KEJI, yg. berTERUSAN kpd. SEJARAH, WARISAN, HAK dan BUDAYA bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu kita di PULAU PINANG!

    Lihat di - http://www.penangkini.com/2017/01/pulau-pinang-dan-pengkhianatan-sejarah.html:

    Pulau Pinang dan pengkhianatan sejarah

    Posted by Penang Kini

    UNGKAPAN dan kepercayaan bahawa sejarah Pulau Pinang bermula dari tahun 1786 masih berlanjutan. Apakah kita mahu kekalkan satu mitos dalam sejarah negara?

    Secara khususnya, sejarah dan persejarahan Pulau Pinang amat dikhianati. Saya merujuk kepada makalah Dr. Chandra Muzaffar (Utusan Malaysia 5 Julai 2015) yang memberi reaksi terhadap apa yang dipaparkan dalam laman web rasmi Pulau Pinang. Terlebih awal ialah pada 12 Jun di mana seorang lagi cendekiawan, Prof. Datuk Seri Md. Salleh Yaapar dari Universiti Sains Malaysia telah menyangkal kenyataan laman web tersebut. Sumber laman itu ialah Biro Penerangan Pulau Pinang.

    Umumnya rakyat Malaysia dan Pulau Pinang (termasuk Melayu Pulau Pinang sendiri) tidak mempedulikan kepentingan kenyataan yang berbunyi: “Sejarah Pulau Pinang hanya bermula dari tahun 1786.”

    Kebelakangan ini, ada yang memberi reaksi bahawa ia bukan satu isu sebab sentimen umum masyarakat di negara ini maklum akan keadaan pengambilan Pulau Pinang oleh Francis Light. Pengalaman saya menyaksikan pelbagai cemuhan dan penghinaan selama ini terutama melalui media sosial apabila menampilkan mengenai sejarah Pulau Pinang sebelum tahun 1786……(teruskan membaca)

    (Tok Landak)

    ReplyDelete
  14. Isu sampah..blogger cacat ketandusan idea. No telefon pun boleh dispinnya jadi isu. Kalau najib baca mau diketuk kepala blogger sewel ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tulis bab rasuah..jenayah...songlap duit rakyat..jibon perasuah no 1 dunia..nak tulis bab dap..jibon dah serah tanah melayu pada komunis cina..nak kelentong bab ekonomi..ringgit jatuh pecah rekod angkara 1mdb..nak cerita bab agama..bini najib bagai hantu maklimah..anak tiri berpesta arak dan filem lucah...segala kejahatan ada pada jibon....

      Delete
    2. Siapa ajar orang Malaysia pakai komdom kalau bukan Marian tun m ITU dalam program safe sex
      Siapa beli saham San Miguel beer kalau bukan anak tun m ITU.

      Anak Najib jahat dia tak ajar orang buat maksiat suruh pakai komdom Dan promosikan kondom pada Rakyat Malaysia

      Delete
    3. kau buka la blog kau sendiri. selidik siapa sebenar limkitsial tu sejak 13mei hgga sekarang. apa budi """baik""" dia kpd bangsa dsn agama kau. barua2 mcm kau dia tgh bereseronok ber yum seng. muka kau pon nanti dia boleh reka toilet paper kesat celah kangkang dia dan pengikut babi2 komunis yg lain. sebusuk2 najib tu dia masih seorang muslim dari sekor komunis yg amat benci kpd bangsa dan agama kau...

      Delete
    4. Oitt..sejahat-jahat kapiaq..tak pernah songlap duit rakyat berbillion mcm jibon...masuk akaun pribadi..anak tiri dok buat pesta araq dan filem lucah lagi guna duit curi...kalau ada..bagi tau sat..

      Delete
    5. HONG KONG: : Dua jutawan adik-beradik di Hong Kong, Thomas dan Raymond Kwok mula dibicarakan hari ini atas tuduhan memberi rasuah kepada pegawai kedua tertinggi di negara itu.

      Ketiga-tiganya mengaku tidak bersalah atas pertuduhan tersebut.

      Rafael Hui, ketua setiausaha kerajaan pada Jun 2005 hingga Jun 2007 dituduh menerima bayaran dan pinjaman lebih RM13 juta. Pertuduhan tersebut turut mengaitkan penglibatannya sebagai pengerusi tabung saran Hong Kong dan menteri cabinet sejak Julai 2007.

      Delete
    6. Tu kapiaq...takat 13 juta..jibon 2.6 billion...rekod dunia...malu umat islam...

      Delete
    7. Mamat HOMO DAParasit/PKRHomo PENJAJAH/PENYAMUN ni boleh MAMPOS!

      Malangnya SELANGOR terutamanya TANAH2 KPG2 MELAYU kita di tepi LAUT SELAT MELAKA di KUALA SELANGOR (dan SELURUH Malaysia termasuk LANGKAWI), yg. makin diIDAMkan si PENYAMUN DAPenjajah PARASIT - mahu juga diHALAU bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu mcm. kat P. Pinang dgn. menggunakan MO agama, apalagi KUALA SELANGOR amat PENTING juga utk. industri PELANCONGAN sungai paya (mangrove) dan laut SELAT MELAKA yg. berBILLION; yg. mana SELAT MELAKA (serta LAUT CHINA SELATAN) yg. amat STRATEGIK, sebenaqnya mahu diKUASAI tuan PENJAJAH DAParasit ni, IS-rael/MOSSAD-CIA/NA*O! Mana pemimpin2 UMNO/PAS yg. benaq2 TULEN kita (bukan si PENYAMAQ2 sampai ada yg. BERPELUKAN dgn. JIJIK dgn. si TONGGENG Eng)?!!!!!!

      Lihat di - http://www.propertyguru.com.my/property-news/2017/1/144405/proposed-chinese-cemetery-irks-residents:

      Proposed Chinese Cemetery Irks Residents

      January 12, 2017

      Proposed Chinese Cemetery Irks Residents


      The proposal to build a Chinese cemetery at the centre of five villages in Kuala Selangor earned the ire of residents, who are mostly Malays.

      The five villages were Kampung Bukit Kapar Tambahan, Kampung Felda Bukit Cherakah, Kampung Bukit Kerayong, Bandar Puncak Alam and Kampung Bukit Hijau.

      With this, around 300 residents from such villages held a protest against the proposed cemetery at Kampung Bukit Cerakah, saying that the location is not suitable as it is near residential areas, reported Bernama.

      Melan Ismail, a representative of the residents, revealed that the residents were not informed by the local authorities and the developer regarding the project.

      “The proposal for a graveyard on the hill located in the centre of the five villages, resided by mostly Malays, is not suitable,” he said.

      “It is even more disappointing that we were not informed of the project by the parties concerned…We only came to know about it when several excavators were seen entering the village area to carry out a road project to the site last Wednesday,” added Melan, who called on the local authorities to review the said proposal.

      Should the project proceed, the same may affect the economic interest of the residents as well as the development of Puncak Alam, said Bandar Puncak Alam Resident Delegation Committee chairman Mohd Razib Mohd Talib.

      “The presence of a Chinese cemetery in the area will drive away Malays from living in the area or from buying properties here,” he said……..

      (Tok Landak)

      [BANGSA Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Orang Asli/Indigenous/Native/Aborigines-Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples – maka istilah (SATU) ’Bangsa’ Malaysia, sebenaqnya adalah PALSU dan adalah legasi PENJAJAH British-ZIONIS utk. melahirkan dasar SATU ‘bangsa' Malayan bersatu dgn. MENGHAPUSkan identiti & hak BANGSA Bumiputera yg. PELBAGAI - pelansungan dari agenda-British/ZIONIS-Malayan Union-JAHANAM].

      Delete
    8. Yg. si PENJAJAH PARASIT ZIONAZI BerSHIT-DAParasit punya KURANG AJAQ nak JUAL Negara ISLAM kami ni pd. IS-rael-MOSSAD/SOROS-NA*O; TAK pula lu TERLOLONG mcm. PUAKA aaahhh?!!

      OI si TERORIS2 GILA BABI si HOMO2 JIJIK PENYAMAQ ZIONIS PENJILAT2 ANJING2 TERORIS PENJAJAH ZioNAZI CASH-is-KING DAParasit-KULI2 si rejim PENGGANAS KANIBAL/NECROPHILIA ISrael/ZIONIS ni - TAK pula TERLOLONG mcm. PUAKA psl. dpt. RASUAH yg. berBILLION selepas dok lahap TAIK rejim TERORIS KANIBAL/NECROPHILIA Israel/ZIONIS aaahhh??!!

      Dan TAK juga si PENJAJAH TERORIS DAParasit ni nak SAMAN Razali kalau berita ni TAK benaq?! Dasar si PENAKUT! Di - http://www.pisau.net/terima-dana-1-2billion-dari-israel-dap-perlu-segera-kemuka-saman/ , Terima Dana 1.2Billion Dari Israel, DAP Perlu Segera Kemuka Saman, Published on 17/08/2016 in DAP by pisau!

      Itulah, bilalah juga si SPRM tu nak MENYIASAT si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAParasit RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD-CIA/NA*O ni yg. boleh dapat RASUAH sbnyk. USD 300 JUTA (RM 1.2 BILLION) dari rejim TERORIS KANIBAL/NECROPHILIA IS(IS)rael tu - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA kerana 17 pakar strategi DAParasit yg. diKETUAI si TODI-puaKA, di LATIH oleh TERORIS MOSSAD dan si KM spt. TONGGENG eng boleh pula asyik jumpa DUTA IS(IS)rael, serta IS(IS)rael nak tubuhkan MARKAS TENTERA PENGGANAS dia di Port Dickson – utk. MENAKLUK Selat Melaka; sbg. laluan UTAMA Submarin2 NUKLEAR HARAM IS(IS)rael/NA*O (yg. berPUSAT di Diego Garcia), serta sbg. laluan UTAMA perkapalan industri MINYAK/GAS laut dalam yg. berBILLION(“oil/gas CHOKEPOINT”) yg. MENYAMBUNGkan Lautan PASIFIK-HINDI hingga ke Laut MERAH/MEDITERRANEAN (utk. ke ISrael/Barat)!! Kami RAKYAT tengah TUNGGU ni! SPRM/PDRM bah. TERORISMA – hang buatlah KERJA betul-betul oi!

      Lihat di - http://semuthitam80.blogspot.my/2016/03/12-billion-dana-israel-masuk-akaun.html , 1.2 BILLION DANA ISRAEL MASUK AKAUN PROKSI??? , Posted by Semut Hitam ; dan di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ :

      DAP Terima Latihan Dari Mossad?

      January 4, 2016 By WakeUp Malaya

      Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali Abdul Rahman menegaskan beberapa kali bahawa DAP mempunyai hubungan istimewa dengan Israel.

      Pada 2012, Razali telah mendedahkan hubungan DAP-Israel ketika berceramah di Putrajaya:
      —–
      Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad.

      Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang.

      Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.

      Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya.....

      Jadi, PI MAMPOS lu kat JAMBAN si TERORIS PENJAJAH/PENYAMUN ZIONIS DAParasit KURAP lu tu!!

      Delete
    9. Dok meroyan..jawabla soalan senang diatas...

      Delete
    10. Bodoh meroyan bila orang sebut saja bab derma tok arab, kononnya nak tunjuk betapa Islamnya Jibon. Asalkan Tok Arab, tinggilah nilai Islamnya. Rupanya Tok Arab tu namanya Khadem Al Qubaisi. Bukannya derma pun tapi komisyen kerana bersubahat menyamun duit hutang 1MDB untuk projek atas angin PetroSaudi. Nak buat skandal pun, otak letak kat lutut.

      Delete
    11. Masih ingat dulu..baru jibon jadi pm..kununnya rosmah jumpa barang kemas berjuta milik tok arab di kapal layar..rupanya episod rancangan menipu dan mencuri duit rakyat malaysia bermula disitu....siapa dalang utama ..jibon atau rosmah atau reza atau jhlow atau khadem....Allah maha berkuasa..kini semuanya telah ditelanjangkan jibon berbulu ayam..cuma jebon2 saja yg masih percaya atau dipaksa percaya..jenayah dilakukan atas dasar perangi yahudi..sedangkan wang rakyat dicuri digunakan untuk pesta sexs..arak dan filem lucah....betapa hinanya jibon ni..sama hina novabdri yg masih pertahan tindakan jibon..

      Delete
    12. Hanya yang masih berada dibawah tempurung UMNO akan terus percaya bahawa Jibon ni suci murni. Jibon ni sudah hampir dibogelkan habis pun, masih ada yang tetap nak setia.
      Sama seperti kisah raja tanpa baju.
      http://genta-rasa.com/2015/08/04/raja-tanpa-baju/

      Delete
  15. Bangkitlah melayu tulen Pulau Pinang..
    Tinggalkan parti berpuaka penuh saka, Umno kerana Umno dah jadi parti untuk mamak. Mamak hitam legam lebih bahaya dari komunis dan yahudi. Hidupnya ibarat lintah, sedut darah sampai muntah.

    ReplyDelete
  16. ???? lagi bahaya dari komunis. ? kau baru klr dari perut mak kau ke atau perut komunis bini limkomunis. cina tu yg seperti komunis yahudi asia dan kau pon komunis sedut darah org melayu. kau melayu ke oooooo melayu komunis padan la...biadap sgt...

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.