Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Friday, February 24, 2017

2 VIDEO TITAH SULTAN JOHOR YANG VIRAL

2 titah Sultan Ibrahim Sultan Iskandar, Sultan Johor ini pastinya mempunyai sebab yang munasabah untuk kita fahami.


Lihat 2 video yang viral dalam media sosial di bawah :



Yang terbaru ialah titah Sultan Johor semasa merasmikan Galeri Darurat Bukit Kepong di Muar. Di antaranya,
"Dahulu dia sering menyindir orang Melayu sebagai bangsa yang mudah lupa, namun hari ini dia sendiri menunjukkan sifat pelupanya.

“Dulu dia kata pembangkang itu musuh ketat, tapi sekarang sudah boleh duduk semeja dan menjadi kawan rapat.

"Dulu dia kata media barat suka buat cerita, tapi sekarang, cerita media barat dikatanya fakta.

"Jika dia bukan pelupa mungkin ada sedikit nyanyuk akibat faktor usia,” titah baginda.


SHARE ARTICLE :

39 comments:

  1. Replies
    1. KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
      dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
      beri 4 angka [7950] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
      dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
      ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
      allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
      kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
      sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
      yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
      insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 750 JUTA , wassalam.

      Delete
  2. Dulu madey kata PAS nie parti bertopengkn Islam.... sapa blh jelaskn status PAS nie?... di klantan bgaduh dgn PAN tahap mgila... di selangor berada bsama d bwh 1 kerajaan yg juga PAN ada... bila ada pilihanraya blawan sama sendiri dgn PAN wlaupun d selangor... nak tegakkn Islam tp bsama musuh Islam... Nabi djnjikn harta,pangkat,betina... Nabi tolak sbb Islam itu terlalu mulia, syurga itu terlalu istimewa... parti guna nama Islam... tp xda pegangan, xda identiti, xistiqomah... bercakap lain tp bila dpt harta pangkat betina jadi lain....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marah benor kat PAS tapi parti kapir dapigs dan pkr yg rasuah harta, pangkat dan betina dijilat.

      Delete
    2. dulu pas adalah intan dan payung buat gerombolan. kini intan dan payung diberikan kepada madey. jangan berasa pelik kerana inilah dinamakan manusia yang memiliki ciri unik iaitu 'hati berubah-ubah'

      Delete
    3. Geng pbpm, pkr, pan, dap mudah nak nilai sbelum mgundi... pyokong lgbt, yahudi, unsur2 anti melayu Islam (dap)... tp PAS pening...

      Delete
  3. baca sejarah abad 18 dan 19...bodoh betul...lingkup tanah melayu..jual pada singapura dan cina komunis..tahniah uncle seekers...

    ReplyDelete
    Replies
    1. satu fakta ketahuan umum ialah golongan liberal tidak baca dan tak ambil sejarah jadi pedoman .. usah merepek bro

      Delete
  4. talian hayat najib...last sekali melayu merempat di jb...macam melayu di pulau pinang..meleleh ayaq lioq tenguk bola..tenguk lambo sultan..last sekali balik kerumah setinggan diskudai..larkin...skali sekala boleh pi forest city..tenguh rumah banglow cina konunis sambil naik basikal lajak....sampai bila melayu diperbodohkan oleh lanun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada dua lanun. 1. lanun nan di kenali dan 2. lanun nan tak dikenali (pakaTun). kalau tak mahu jadi bodoh pilih saja Laila Majnun. kahx3

      Delete
    2. Isu merempat nie... kena nilai byk segi... cuba pi tgk sekolah mengah d penang yg 3 kaum ada dlm tu... pelajar cina mai sek dgn beg berat + botol air(seksa tgk), melayu bwk beg kosong pastu blagak, india yg mcm melyu xramai tp mcm cina ramai.. klu masa muda seronok masa tua menangis la( merempat).. ini hukum alam...

      Delete
    3. tak payah le nak hina melayu johor ni... melayu johor le yg mampu betahan.. yg bermaruah... ko pegi penang... siap tunduk menyembah nak kan rumah mampu milik... berapa ramai yg dah kena halau.. kg kena roboh... kat johor ni le ramai kedai yg dikuasai org melayu dibandingkan negeri lain selain dari kelantan... kelantan sebab tak ramai cina... negeri lain.. cina besar kepala... kat johor.. walau pun peratus cina besar dorang masih hormat kat melayu sebab kitorang amal konsep bangsa johor...maufakat johor... mb khalid nordin berjaya menambahkan tanah rizeb melayu... org luar tak payah le nak perasan... korang check sendiri negeri korang... mampu ke buat ape yg johor dah laksanakan...

      Delete
  5. hidup prebet adam...

    ReplyDelete
  6. hidup prebet adam...

    ReplyDelete
  7. Rakyat tidak bodoh dan mereka sentiasa memerhati dan nilaikan kebenaran.

    ReplyDelete
  8. Jgn banyak ckp lah..dlm pemerintahan Ds Najib ramainya orang Melayu jadi jutawan..tak caya tgok youtube.. Ramai orang Melayu dah bergelar jutawan..termasuk..Nyah Nyah..mcm Nursajat..dan tak sapa tu anak Illias..ke apa namanya..boleh beli rumah juta2 kereta hummer mewah..maksudnya apa.di bawah pemerintahan Ds Najib sapa yng rajin boleh berjaya..bukan asyik kata Malysi mak.bangkrap lah..matawang jatuhlah..tgok Aliff syukri rumah berapa biji..so kalau susah miskin.jgn salahkan pemerintah tapi salahkan diri sendiri..takkan semua nak suap k mulut baru pemerintah tu baik..itu maksudnya..orang tu tak lama lg lah tu..yerlah nak.makn pun.kena suap...dah nazak dah lah tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. aliff syukri...harta mak pak..duit pak man telo mlm..benda haram..cehhhh

      Delete
    2. Adam mak lampir lg kaya... umur xsapa 30 blh beli mcm2...

      Delete
  9. Oh yer ke..aliff syukri tu anak.pak.man telo..biar betul..bukan k mak dia rozita sendayu tinggi..jgn fitnah..ok..hbis apa cerita dgn dato vida..nursajat..dan ramai lg..tu..MLm juga k..kan dah ckp...sapa rajin akan berjaya dlm.pemerintahan.Bn dan Umno terutama ketika era Ds Najib...

    ReplyDelete
    Replies
    1. guna skim ala pak man telo..skim piramid..haram..takat produk penipu dherbs..sapa nak beli...

      Delete
    2. Jing816..jgn fitnah...

      Delete
  10. Sokong Tuanku dalam hal ini.

    ReplyDelete
  11. #SOKONG pemimpin2 BUMIPUTERA (ORANG ASAL/INDIGENOUS) Islam/Melayu terCINTA kita yg. begitu BERJASA pd. rakyat BUMIPUTERA MISKIN kita - YAB TS Annuar Musa kita utk. PRESIDEN FAM; dan YAB DS Jamal Yunos utk. terus jadi Ketua UMNO SB, Selangor serta menyokong majukan kembali PERNIAGAAN2 beliau di SEKINCHAN termasuk perniagaan2 Ikan Bakar serta Resort beliau, yg. semuanya telah diSABOTAJ dgn. KEJInya oleh MUSUH2 Islam/Melayu (DS Jamal telah mendermakan rumah beliau di Sungai Buloh untuk dijadikan Rumah Anak Yatim Al Amin, serta lihat Resort beliau yg. begitu indah dan mempROMOSIKan kpg2 NELAYAN/SAWAH PADI Melayu kita di tepi SELAT MELAKA yg. amat berHARGA – lihat di http://www.noormalashahar.com.my/2012/11/memancing-ikan-di-hotel.html , Memancing ikan di hotel) #

    #HALANG puak PENJAJAH PARASIT/PERASUAH/PEROMPAK DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP RASIS/PORNO/HOMO dr. terus MENYERANG jumlah bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu kita di JPA; dgn. alasan memBEBANkan EKONOMI kononnya!#

    #Juga pastikan PELANCONG berJUTA (terutamanya yg. TAK perlu VISA sekarang), melalui MAJIKAN2 TAMAK - agar TAK dpt. MEMANIPULASI program bawah KD*BANGANG tu, utk. memohon KAD SEMENTARA sbg. PATI2 yg. sedg. berLANSUNG sekrg!#

    Tok Landak.
    Nota: Dan si KemGAGAL yg. diTERAJUI si MCacing dan sekrg. JP* tu JGN. terlalu ANGKUH mengHINA perniagaan usahawan BUMIPUTERA Islam/Melayu berMOTOSIKAL "De*o ride" tu!

    Seolah PEMANDU2 motosikal yg. MENYEBABkan majoriti KEMALANGAN2 BUAS - sedgkan LORI2/BAS2 amat BUAS yg. memBUNUH dgn. amat KEJAM begitu ramai PENGGUNA jlnraya – tapi depa terus BEBAS mengGANAS kat Malaysia kita ni [MANGSA2 kemalangan jlnraya amat malang adalah terutamanya PEMANDU/PENUNGGANG MOTOSIKAL, yg. mana disyaki MAJORITI mangsa, adalah dr. bangsa BUMIPUTERA (INDIGENOUS) Islam/Melayu]!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Si PUliberal BANGANG tu - nak jadi PEMIMPIN UMN* bijak pandai masa akan dtg?! Boleh pi MAMPOS!

      Yg. pi MERUSUH kat KEDUTAAN Korea Utara tu apasal - nak memBURUKkan lagi keadaan (aku tengok puak M*C bukan main lagi kat belakang si mamat PUliberal ni); sementara si rejim2 KANIBAL/NECROPHILIA Zionis IS-rael/NA*O terus berSORAK bersama KULI2 depa dr. puak TERORIS PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL BerSHIT-DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP/madeyBANGSAT anak BERANAK JAMBAN- si puak RASIS/PORNO/HOMO!

      Mana suara mamat kari mahupun si PUliberal BANGANG ni bila anak2 MUDA bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu MISKIN kita diLANGGAQ kereta dgn. KEJAM sbb. berBASIKAL di waktu malam kerana TAK dak tpt. PERMAINAN yg. LUAS utk. depa (depa main waktu mlm. sbb ingat jln. SUNYI?! Tapi si VIP2 BANGSAT boleh SALAHkan MANGSA2 & IBUBAPA depa pula!

      Mana BUKTI dr. POLIS yg. amat jelas yg. si BETINA SIAL tu dah diUJI air KENCING dia waktu kemalangan tu (PEMANDU2 yg. menyebabkan KEMALANGAN JLNRAYA mesti diUJI air kencing depa utk. ALKOHOL/DADAH walau depa sendiri CEDERA) serta BUKTI dr. sy. KOMUNIKASI utk. siasat HP si BETINA ni utk. PASTIkan waktu TERAKHIR dia buat PANGGILAN & dari mana???!! Tapi kes amat KEJAM ni dah seolah diSENYAPkan terus! IBUBAPA mangsa2 mesti lawan HABIS2an utk. dptkan KEADILAN utk. anak2 KECIL kita ni - BUKAN diTAKUT2kan! Lihat di - di http://beliabangkit.blogspot.com/2017/02/mangsa-kami-berhenti-sebelum-pemandu.html#.WKgrLTlyrIU , MANGSA : Kami Berhenti Sebelum Pemandu Wanita Yang Bermain HP Merempuh!, Diterbitkan Belia Bangkit; di - https://www.facebook.com/zulkifli.noordin.5/posts/1343167195740670?pnref=story , Zulkifli Noordin telah menambah, pada 20hb Februari; dan di - http://darulehsantoday.blogspot.my/2017/02/ulasan-zul-nordin-mengenai-tragedi.html; Ulasan Zul Nordin Mengenai Tragedi Lapan Budak Dilanggar Kereta...

      Kenapa IDENTITI & BANGSA pemandu ni diRAHSIAkan; kalau PEMANDU bangsa MELAYU, bukan main diDEDAHkan! SIASAT habis2an latarbelakang si PEMANDU betina ni; adakah dia ni PENYOKONG puak TERORIS ZIONIS DAPJUBOQ BABI yg. amat ANTI-Islam/Melayu?!!!! Bukankah si BETINA PORNO alvinBABI yg. amat ANTI-ISLAM/Melayu tu dr. Johor?!! Apa juga dah jadi kes depa - terus SENYAP; mcm. BIASA!

      Tok Landak.

      Delete
    2. Nak buat macam mana, En Landak?

      Dah kita dapat PM lembik, tidak berintegrity dan suka guna orang-tengah kelabu-asap dalam urusan Kerajaan.

      Negara pula diperintah melalui kaedah 'Cash is King' dimana yang kaya semakin kaya dan yang miskin semakin miskin.

      Orang kaya banyak duit boleh terlepas, walaupun menyebabkan kematian dalam kemalangan jalanraya. (Amoi tu, anak Pemaju Forset City dari China kot?).
      Raja pula masih boleh berniaga jual tanah dan rumah secara KEKAL atau Freehold, bila kerajaan dipimpin oleh Kleptocracy. Kepada Rakyat sendiri, diutamakan penjualannya secara Pajakan 99 tahun. 'Rakyat di Dahulukan'... kepala-butoh apa pun saya tak tau.

      Itulah hakikatnya bahana Cash is King.
      Hidup UMNO-Najib Hidup Jho Low.

      Delete
    3. tanah yg ditambak... ko ni bodoh sungguh le RD.. org dah explain forest city dibina atas tanah yg ditambak... ko penyebar fitnah.. perkara yg ko tak tau pun masih ko nak sebar fitnah.. mahdey pujaan ko tu maha firaun yg diberi gelaran sejak zaman bezaman oleh org yg sekarang ini dia bestongkol sama.. ko bodoh le RD... bodoh

      Delete
    4. Kamu yang bodoh. Tanah itu ditambak dalam perairan kita. Kalau ditambak dalam perairan Singapura, kemudian menjadi milik kita, baru lah Najib hebat & cerdik.
      Masaalahnya... Kenapa jual Freehold, kekal selama-lamanya kepada Warga-Asing... pada ketika Kerajaan mengutamakan penjualan tanah/rumah secara Leasehold atau pajakan 99 tahun, kepada Rakyat sendiri.
      Rakyat Di Dahulukan... kepala-butoh apa ni...

      Delete
  12. zaman najib.jutawan ramai...jutawan dari penjawat awam..glc..duit berjuta2..dirumah..didinding..pakat2 songlao duit..makan rasuah mcm jibon...tapi tak boleh lawan 2.6 billion rasuah jibon..ngalahkan natang......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hebat najib...mak lampir pun blh jadi jutawan...hehehe

      Delete
    2. hebat zaman najib..tok sri..datuk..kena tangkap laga ayam..gangster..bunuh...masters palsu..penagih dadah...tokey pak man telo...cehhhhh

      Delete
    3. Tak apa la. Najib & Rosmah boleh menyucikan dosa diTanah Suci nanti. Kawan baik dia, dari Kerabat DiRaja yang pernah masukkan RM2.6 Billion tu pun nak datang esok. Di beri sambutan negara secara besar-besaran. Mungkin, esok Najib akan tunjukkan bukti sah bahawa duit tu duit-derma.

      Jangan kita bermusuh dengan jiran-jiran Negara Kerabat DiRaja ni sudah la. Kita tidak seharusnya masuk campur dalam perteligkahan dan berbunuhan sesama sendiri dikalangan Pak=Pak Arab ni. Kerana itu lah yang membuat Negara-Negara Islam miskin & kacau-bila, dihina & diperlekeh dan digelar Agama keganasan.
      Sekarang sebuah Negara Islam di cop sebagai Kleptocracy atau Rule by Thieves pula.

      Hidup UMNO-Najib, Hidup Jho Low.

      Delete
    4. RD... zaman mahdey cuma kroni aje yg kaya... contoh yg ketara IPP... diesel diberi subsidi... tapi kos pengeluaran masih tinggi.. tetap TNB kena beli walau harga lebih mahal dari apa yg tnb mampu keluarkan.. dan kena beli semua yg dikeluarkan walau dah terlebih dari penggunaan... sekarang ila dipertikai... mahdey ngan muka babinye kata jemaah menteri tak paham tentang perjanjian yg berat sebelah...sedangkan arwah ani arope seorang professional membantah perjanjian yg berat sebelah ini dipecat...
      mahdey tu babi yg kalu mampus, kubor akan berasap sebab cilaka tua yg nyanyok tu maha firaun.. pun masih ada org yg bodoh sial macam ko masih nak sokong... cerita pasal pak arab konon... org macam ko ni le buat agama ni tak pernah aman.. org yg bodoh yg perasan mampu nak ubah keadaan.. ko bodoh lah.. kalu ko sedor diri tu bodoh.. baru agama ni boleh aman... org bodoh yg tak sedar diri tu bodoh yg merosakkan ape pun kat dunia ni...

      Delete
    5. Ye le... Najib pun ada kroni. Contohnya... Razak Baginda, Deepak Carpet & Jho Low.

      Dengan kroni-kroni Dr.M seperti YTL, Ananda Krishnan, Mokhtar Bukhary... beratus-ribu Rakyat boleh cari-makan, bela anak-bini, berkerja dengan mereka. Pada masa yang sama, Kerajaan juga dapat kutip cukai dari kekayaan & empayar perniagaan mereka.

      Dengan kroni-kroni Najib apa yang Rakyat & Negara dapat. Jilat telor mereka boleh le.

      Tubuh 1MDB tanpa due-diligence dan tanpa dibawa berbincang dalam kabinet. Dan yang paling pelik... syarikata 1MDB di kecualikan dari bayar cukai.
      Kepala-butoh la... Rakyat di Dahulukan.

      Delete
  13. Aiit... Tak ada pula video viral... ketika Tuanku bertitah bahawa ada Menteri bangang yang mahu merperluaskan tanah Wilayah Persekutuan.

    Walaupun Dr.M menyekat kebebasan Raja-Raja, terutamanya... hak untuk membunuh Rakyat... Baginda sekalian masih boleh berurusan dalam perniagaan... seperti di Forest City... jual secara freehold kepada warga-asing... manakala kepada Rakyat sendiri... di utamakan penjualannya secara leasehold.

    Dimanakah logic... Rakyat di Dahulukan?

    ReplyDelete
  14. Seorang lelaki berusia 57 tahun ditahan polis semalam selepas dipercayai mengeluarkan kenyataan jelik dan menghasut terhadap Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar.

    Ketua Polis Johor Datuk Seri Wan Ahmad Najmuddin Mohd berkata lelaki itu ditahan susulan laporan

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko kata kat orang boleh...org kata kat ko...tak boleh...

      Delete
    2. terukla perangai ko nobandri...

      Delete
    3. kat sini ada sorang lagi calon yg patut dok lokap bejiran ngan laki tu.. jenis penyebar fitnah... tau le nasib... lagi bagus dok 1 cell ngan aljubori.. bior diliwat....hahahahaha

      Delete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.