Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Tuesday, February 14, 2017

FITNAH ! Bantuan Food Flotilla For Myanmar Dirampas Tentera !

Sebagai seorang aktivis yang terlibat dalam program sukarelawan klinik bergerak, MiM amat berminat mengikuti perkembangan misi kemanusiaan "Food Flotilla For Myanmar" (FFFM) yang diketuai oleh Presiden Kelab Putera 1Malaysia, DS Abdul Azeez Abdul Rahim.


Yang terbaru ialah kapal Nautical Aliya telah selamat sampai dekat Pelabuhan Chittagong, Bangladesh pada 12 tengah malam waktu tempatan (2 pagi waktu Malaysia).


Kita dimaklumkan bahawa misi ini terpaksa berdepan dengan beberapa halangan seperti risiko rompakan di perairan. Pasukan FFFM juga pada mulanya tidak mendapat kebenaran daripada kerajaan Bangladesh untuk menurunkan barangan bantuan di Teknaf sebelum diberi pilihan untuk berlabuh di Chittagong.
DS Abdul Azeez Abdul Rahim memberitahu, biarpun pihaknya terpaksa berunding dengan Tentera Laut Bangladesh selama hampir 3 jam, tetapi dengan kerjasama yang diberikan Perdana Menteri, Sheikh Hasina dan DS Najib Razak, misi ini mampu dijayakan.
"Biarpun Pelabuhan Chittagong berada agak jauh dari Cox's Bazaar, tetapi daripada sudut keselamatan serta kemudahan, pelabuhan ini akan melicinkan proses penghantaran bantuan pelarian Rohingya yang mencari suaka di sini," katanya.
Jarak di antara Chittagong dan Cox's Bazaar adalah kira-kira 200 kilometer dan akan mengambil masa hampir 5 jam untuk sukarelawan FFFM untuk sampai dan menyampaikan bantuan di kem pelarian di sana.

Chittagong adalah pelabuhan kedua yang disinggahi oleh misi FFFM. Sebelum itu, mereka telah berjaya menyelesaikan fasa pertama misi FFFM apabila menyerahkan bantuan kemanusiaan seberat 500 tan metrik kepada Menteri Kebajikan Masyarakat, Bantuan dan Penempatan Semula Myanmar, Dr. Win Myat Aye di terminal Pelabuhan Thilawa, Yangon, Mynmar. Turut hadir ialah DS Reezal Merican, Timbalan Menteri Luar Negeri.


Bagaimana pun, misi kemanusiaan yang diketuai oleh DS Azeez Rahim ini turut difitnah oleh puak-puak yang tidak bertanggungjawab daripada pihak pembangkang. Sikap keji dan buruk pro-pembangkang ini memang patut dikutuk kerana misi ini adalah untuk membantu umat Islam juga.

Mereka buat cerita kononnya 500 tan metrik bekalan makanan dan keperluanyang dihantar di Yangon, Myanmar telah 'dirampas' oleh tentera Myanmar. Fitnah ini kemungkinan besar oleh mereka yang tidak berada pun di dalam kapal Nautical Aliya dan tidak tahu apa-apa pun tentang proses penghantaran bekalan makanan dan keperluan kepada komuniti Rohingya.

Sebaliknya, mereka lebih suka menabur fitnah jijik untuk sengaja memburuk-burukkan misi murni ini.
"Penghantaran akan dilaksanakan dalam masa terdekat dan rakyat Malaysia jangan percaya khabar angin kononnya barang ini dirampas. Ia palsu semata-mata,” katanya kepada pemberita selepas meninjau latihan pembedahan oleh pasukan perubatan hari ini.
Azeez berkata pihaknya akan memastikan bekalan yang dihantar akan diterima masyarakat Rohingya di Rakhine.

“Penghantaran bekalan ini akan dipantau Duta Malaysia di Myanmar Mohd Hanif Abdul Rahman untuk memastikan ia sampai kepada masyarakat Rohinbgya.
“Difahamkan negara lain juga sedang menghantar bantuan dan kerajaan Myanmar sedang kemas kini semua bantuan ini,” katanya.
Lihat video :
MiM berharap tidak ada lagi fitnah yang akan ditabur untuk memburuk-burukkan misi kemanusiaan ini.

Kita doakan agar pasukan FFFM yang diketuai oleh DS Azeez Rahim ini berjaya menyelesaikan segala hantaran bekalan kemanusiaan dengan lancar. Kita juga berdoa agar mereka selamat sampai balik ke negara Malaysia. Insyaallah MiM akan hadir menyambut kepulangan rakan-rakan misi FFFM nanti dan akan turut serta dalam misi kemanusiaan yang seterusnya.

Pelancaran FFFM oleh DS Najib Razak

Untuk rekod, 'Food Flotilla for Myanmar' yang dianjurkan oleh Kelab Putra 1Malaysia dan Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia dan disertai oleh 195 sukarelawan dari 12 negara. Mereka terdiri daripada pasukan perubatan, tenaga pengajar, wakil media tempatan dan antarabangsa serta wakil  NGO tempatan dan luar negara

Misi FFFM membawa lebih 2,000 tan makanan, keperluan perubatan dan barang keperluan harian.

SHARE ARTICLE :


29 comments:

  1. BIASA LA .... PEMBANGKANG KAN HIDUP DGN FITNAH & MENIPU !

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg ni tak berapa nak paham.. yg buat masalah ialah kerajaan myanmar knp bantuan di serahkan pd kerajaan myanmar? knp tak serah terus pd org rohingya.. nak ke kerajaan mynmar sampaikan bantuan tu lebih baik dia bg kat tentera2 yg tgh buat pembersihan etnik tu...

      Delete
  2. Anak dipangku dilepaskan, beruk di hutan disusukan. Laki pulang kelaparan, dagang lalu ditanakkan. 2 peribahasa ni sesuai buat azeez rahim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini utk kamu wahai anon 2:39pm

      Bersihkan halaman sendiri dulu, baru bersihkan halaman orang

      Wahai orang-orang yang beriman! Mengapa kamu memperkatakan apa yang kamu tidak melakukannya! Amat besar kebenciannya di sisi ALLAH – kamu memperkatakan sesuatu yang kamu tidak melakukannya.”

      (Surah as-Saf, 61:2-3)

      Delete
    2. Ustaz gila 4.32 dah masuk. Bakal jadi mopti ameno

      Delete
    3. anony 4.54 tu setan ..bila ada org nak kaborkan pasal islam mesti dia tebakor...tu sebab dia tak suka perkara kebaikan cam ni... pemuja syiah dan komunis mat sabu, maha firaun pengikis duit rakyat membela kroni, penipu dan penutuh bontot jantan pkr, kapir harbi dap yg dipuja-puja.. setan lah tu... semua yg sesat tu di puja jadikan ketua... yo mampus le ko agar kesesatan ko tu tak merebak kat org lain.. babi sial...

      Delete
    4. 11.14 kaborkan pasal islam ya? Lepas tu kau mencarut. Ptuihhh...

      Delete
    5. 7.58 ko bodoh... sedor le diri tu bodoh.. dan mencegah kemungkaran sendiri ada beberapa level.. bagi nasihat... bagi amaran.. dihina... dipukul.. dibunuh... kalu dah jenis bodoh ni macam lembu... sebat aje baru sedor... payah sangat sembelih aje... ko yg bodoh tu tak payah le perasan bagus... ni semua hukum yg ada dalam islam... bodoh... dan bangsat cam korang ni semua tak yah dipujuk2 lagi...

      Delete
  3. 500 tan bantuan makanan patut bagi pada rakyat malaysia yang lebih memerlukan. Gelandangan, fakir miskin, ibu tunggal masih ramai di malaysia ni. Asyik nak cari glamour peribadi. Di Baling tu ramai lagi orang miskin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macamana kalau saudara mulakan program tu. Jangan harap kat orang lain ye...

      Delete
    2. Nak buat kerja kebajikan tak payah panggil berpuluh reporter. Tak payah masuk berita dan akhbar hari-hari. Baru ikhlas, ibadah diterima. Riak perbuatan syaitan. Buat penat, buang masa dan tenaga. Kecuali..mereka memang kejar glamour dan pujian.

      Delete
    3. anony 3.14.. ko tu jahil tak yah le nak campur hal camni... org panggil reporter tu pun ko sakit hati.. mungkin ngan tesebarnya kebaikan yang dapat liputan meluas tu memberi galakan kepada lebih ramai org memberi sumbangan tenaga, masa wang ringgit... dalam agama pun membenarkan besedekah secara terang2an atau sembunyi... pasal tu hati kerja tuhan.. ko tak yah le nak campur kerja tuhan tu pulak... ko tu setan yg kepanasan bila lihat kebaikan... hati yang tak dapat hidayah tu le yg menjadi penyokong dapig, pkr, maha firuan, mat sabu...

      Delete
    4. Agama benarkan sedekah terang2an? Maksud kau..agama suruh/benarkan hebahkan sedekah kau? Mana punya ustaz kau belajar?

      Delete
    5. 8.01 tu le ko bodoh... ko cuba le tanye tok guru ko yg ko percaya... sedekah yg baik yg sembunyi... agama tak cakap hanya yg sembunyi tu sedekah... jika dengan war-war kan sedekah tu untuk mengalakan org lain utk besedekah tu lagi bagus... niat hati tu tuhan yg tahu... ko bodoh le... hati tak de hidayah jika perkara camni pun ko tak paham... bodoh nye ko ni.... tu sebab ko dengki ngan org... perkara baik tu kita galakan... berharap mendapat keredaan allah atas usaha tu..setiap amal tu ada neracanye.. lebih kebaik.. baik le pulangan nye.. tak dirugikan walau sezarah pun.. ni tidak.. dengki... bodoh nye ko ni... ko ni pengikut islam liberal ke.. semua main ikut akal aje... bodoh nye..

      Delete
  4. Sendiri buat cerita bantuan dirampas tentera dan sami myanmar. Tujuannya supaya media buat liputan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SIAL lu si TERORIS HOMO JIJIK si PENJILAT JUBOQ BABI PEROGOL/PEMBUNUH/PEROMPAK PENJAJAH PARASIT ZioNazi DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP! TAK pula lu TERLOLONG psl. puak TERORIS PENJAJAH PARASIT/LANUN ZioNAZI BerSHIT-DAPJUBOQ BABI/PembangKANGKANG dpt. RASUAH berBILLION dr. Soros-ISrael/MOSSAD-CIA aaahhh??!!

      lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-mariaGILA BABI BETINA2 SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/BABIga SUNDAL KURAP!!

      Jadi, PI MAMPOS lu ANAK2 HARAM PELACUR2 SUNDAL TEPI JLN. BABI2 HANYIR-penuh NANAH yg. diSONDOL BERGILIR2 oleh si SAMSENG2 DAPJUBOQ BABI lu tu!

      Delete
  5. Sejak bila al-jazeera ni join parti pembangkang... Baca sini bro :

    http://www.aljazeera.com/news/2017/02/malaysian-ship-aid-rohingya-docks-myanmar-170209090106480.html

    Regards :
    BANkami Blog
    bankami.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. AJSial tu dah jadi AJMossad! Kerabat Raja kat Qatar tu disyaki habis di RESAPI ejen2 MOSAD/IS-rael melalui PERKAHWINAN!

      Tok Landak.

      Delete
  6. Ajis rahim buah pelior besorr, poket pun besorr

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEPALA BUTOH lu si TERORIS HOMO JIJIK si PENJILAT JUBOQ BABI PEROGOL/PEMBUNUH/PEROMPAK PENJAJAH PARASIT ZioNazi DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP! TAK pula lu TERLOLONG psl. puak TERORIS PENJAJAH PARASIT/LANUN ZioNAZI BerSHIT-DAPJUBOQ BABI/PembangKANGKANG dpt. RASUAH berBILLION dr. Soros-ISrael/MOSSAD-CIA aaahhh??!!

      lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng HOMO JUBOQ BABI/kok-mariaGILA BABI BETINA2 SUNDAL-PELACUR TEPI JLN./gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/BABIga SUNDAL KURAP!!

      Jadi, PI MAMPOS lu ANAK HARAM PELACUR SUNDAL TEPI JLN. BABI2 HANYIR-penuh NANAH yg. diSONDOL BERGILIR2 oleh si SAMSENG2 DAPJUBOQ BABI lu tu!

      Delete
  7. Ikhlas k tak k itu Allah yng tentukan..Baling mmg ramai orang miskin..tapi tak sampai melaratkan..tapi tak sampai mati kebulur kan..tapi tak sampai..tak ada masjid atau surau nak solat kan..tapi tak sampai tak ada sekolah untuk anak belajarkan..tapi tak sampai tak ada hospital atsu klinik..utk terima rawatan kan..so bersyukurlah..rakyat RAKHAINE tu semua puan tak ada..so tak salah..anak kera disusukan sbb anak di rumah dah cukup serba serbi..cuma..jgn malas cukup..semua nak..disuapkan k mulut..baru ckp..Azeez tu Yb yang prihatin.. Please lah..orang Bangla dan Indon berlumba dtng sini cari kerja..orang Baling pun boleh..jerja kt Mrt.. Tapi sanggup tak sanggup jer

    ReplyDelete
  8. Apa tanda nya bila ada fitnah? Pihak berkenaan dah tak popular?

    ReplyDelete
  9. dapat penat jala paria ni.....

    ReplyDelete
  10. TENTUlah MUSUH2 ISLAM/Melayu dr. si puak TERORIS PENJAJAH ZIONIS KAFIRHARBI PARASIT/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL BerSHIT-DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP - si puak RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD - akan MENGAMUK psl. nak MEMBANTU bangsa BUMIPUTERA ISLAM Rohingya Myanmar kita ni!

    Maka, MEKASIH bnyk2 pd. YAB DS Mohd. Najib Tun Abdul Razak, YAB DS Abdul Azeez Abdul Rahim serta NGO2/PERWIRA2 terCINTA kita, dlm. FFFM ini yg. terus begitu BERANI dan TABAH demi memPERJUANGkan HAK/WARISAN/KESELAMATAN/KEBAJIKAN bangsa BUMIPUTERA (INDIGENOUS) Rohingya Myanmar ini - yg. sedg. menghadapi GENOSID amat KEJAM ini oleh EJEN2 PENYAMAQ-si KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD-NA*O!

    Tok Landak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenaqnya rejm2 KANIBAL/NECROPHILIA ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD-NA*O amat mengIDAMkan utk. menJAJAH Rakhine State dan TELUK BENGAL yg. amat KAYA berBILLION minyak/gas LAUT DALAM (terutamanya juga MENGUASAI “Kyaukphyu Transit Port”), serta MENUBUHkan Selat terbaru di situ di masa akan dtg.; tapi masih belum berjaya disebabkan kuasa politik-ekonomi CHINA yg. masih KUAT di Myanmar!

      Sebab itu BUMIPUTERA Islam ROHINGYA diBUNUH/diROMPAK/diROGOL dgn. amat KEJAM dlm. GENOSID dan DIHALAU dr. Rakhine State itu – dgn. menggunakan MO agama, oleh penyokong2 EJEN ZIONIS ni, termasuk si PENIPU betina su yi tu!

      Lihat di - http://www.rohingyablogger.com/2012/10/kyaukpyus-muslim-quarter-razed-to-ground.html , Kyaukpyu’s Muslim Quarter Razed to the Ground; di - http://www.thehindu.com/sci-tech/energy-and-environment/in-a-first-natural-gas-hydrates-discovered-in-the-indian-ocean/article8902112.ece , In a first, natural gas hydrates discovered in the Indian Ocean, Updated: July 26, 2016; di - http://www.mmtimes.com/index.php/business/18976-second-gas-column-discovered-in-the-bay-of-bengal.html, Second gas column discovered in the Bay of Bengal, By Aung Shin | Monday, 15 February 2016; dan di - http://www.irrawaddy.com/business/unlocking-sleeping-petroleum-giant.html , Unlocking a ‘Sleeping Petroleum Giant’, By SIMON LEWIS / THE IRRAWADDY| Thursday, November 14, 2013!

      Tok Landak.

      Delete
  11. #SOKONG pemimpin2 BUMIPUTERA (INDIGENOUS) Islam/Melayu terCINTA kita yg. begitu BERJASA pd. rakyat BUMIPUTERA MISKIN kita - YAB DS Jamal Yunos utk. terus jadi Ketua UMNO SB, Selangor serta menyokong majukan kembali PERNIAGAAN2 beliau di SEKINCHAN termasuk perniagaan2 Ikan Bakar serta Resort beliau, yg. semuanya telah diSABOTAJ dgn. KEJInya oleh MUSUH2 Islam/Melayu(DS Jamal telah mendermakan rumah beliau di Sungai Buloh untuk dijadikan Rumah Anak Yatim Al Amin, serta lihat Resort beliau yg. begitu indah dan mempROMOSIKan kpg2 nelayan/sawah padi Melayu kita di tepi SELAT MELAKA yg. amat berHARGA – lihat di http://www.noormalashahar.com.my/2012/11/memancing-ikan-di-hotel.html , Memancing ikan di hotel); serta YAB TS Annuar Musa kita utk. PRESIDEN FAM#

    Tok Landak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nota:

      Dan si KemGAGAL yg. diTERAJUI si MCacing dan sekrg. JP* tu JGN. terlalu ANGKUH mengHINA perniagaan usahawan BUMIPUTERA Islam/Melayu berMOTOSIKAL "De*o ride" tu!

      Seolah PEMANDU2 motosikal yg. menyebabkan majoriti KEMALANGAN2 BUAS - sedgkan LORI2/BAS2 amat BUAS yg. memBUNUH begitu ramai PENGGUNA jlnraya terutamanya PENUNGGANG MOTOSIKAL, yg. disyaki MAJORITI dr. bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu, terus BEBAS mengGANAS kat Malaysia kita ni!

      Tok Landak.

      Delete
    2. PEMBETULAN:

      Nota: Dan si KemGAGAL yg. diTERAJUI si MCacing dan sekrg. JP* tu JGN. terlalu ANGKUH mengHINA perniagaan usahawan BUMIPUTERA Islam/Melayu berMOTOSIKAL "De*o ride" tu!

      Seolah PEMANDU2 motosikal yg. menyebabkan majoriti KEMALANGAN2 BUAS - sedgkan LORI2/BAS2 amat BUAS yg. memBUNUH begitu ramai PENGGUNA jlnraya - terus BEBAS mengGANAS kat Malaysia kita ni [MANGSA2 adalah terutamanya PEMANDU/PENUNGGANG MOTOSIKAL, yg. mana disyaki MAJORITI mangsa, adalah dr. bangsa BUMIPUTERA (INDIGENOUS) Islam/Melayu]!

      Delete

FOLLOW BLOG MiM

ARTIKEL TOP MINGGU INI.