Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Wednesday, February 08, 2017

Kerajaan DAP Menipu?

MiM merujuk kepada kenyataan exco Kerajaan DAP Pulau Pinang tentang pelan mereka membina rumah kos rendah dan mampu milik.


Video ini disiarkan dalam Youtube pada 12 Januari 2016.


Anda fahamkan video ini. 12 projek perumahan didakwa telah dirancang oleh kerajaan DAP Pulau Pinang dan hanya 2 projek sahaja yang sedang dibina iaitu di SP Chelliah dan Bandar Cassia, Batu Kawan. Kerajaan DAP sendiri gagal membina rumah kos rendah sebelum ini.

Yang musykhilnya ialah laporan terbaru media bahawa 'pentadbiran Pakatan di Pulau Pinang membina 4 kali lebih banyak rumah mampu milik berbanding pentadbiran BN.'
Antara 2008 dan 2016, sejumlah 20,887 unit rumah mampu milik jenis A (kos rendah) dan B (kos rendah-sederhana) dibina di Pulau Pinang.
"Bandingkan jumlah itu dengan 5,124 unit jenis serupaya yang dibina dalam tempoh tahun sama, iaitu dari 2000 hingga 2007,” katanya - seterusnya
Matematik mudah, jika kerajaan DAP gagal bina rumah kos rendah dan 2 projek masih dalam pembinaan, dimana datangnya nombor 20,887?

Berbohong lagi atau media 'salah lapor' ?


SHARE ARTICLE :

13 comments:

  1. Rumah mampu milik tu maksudnya kandang babi laaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu sebab ruu babi dibentang dan diluluskan serta merta di dun penang.

      Delete
  2. Taktik DAP ni sebenarnya senang nak faham. Mereka putar belit nombor sampai kita tak perasan mereka putar belit & berbohong.

    DAP ni mmg penipu, kaki belit & anti-Islam.

    ReplyDelete
  3. rumah mampu milik?di alam ghaib agaknya..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ish, kena tanya bomoh vvip mat zain tu... nak bawak kelapa ke atau kayu golf minta tok bomoh teropong-teropongkan...

      Delete
  4. Matematik mudah, jika kerajaan DAP gagal bina rumah kos rendah dan 2 projek masih dalam pembinaan, dimana datangnya nombor 20,887?

    Berbohong lagi atau media 'salah lapor' ?

    —----------------------

    Kemungkinan jawapan yang dapig berikan:

    Salah buat kiraan dalam excel sebab excel dah makan dedak najib...

    ReplyDelete
  5. 19 Skim Rumah Najib Buat, Apa Skim Rumah DAP Buat?

    KEPAKARAN memanipulasi fakta dalam kalangan pembangkang tidak boleh disangkalkan lagi. Mereka terbukti telah kantoi banyak kali cuba untuk memutarbelit kebenaran dengan tujuan menipu rakyat. Itu masih ada yang dungu mahu percayai cakap pembangkang.

    Kelmarin Exco Perumahan Pulau Pinang tampil mengkritik BN kononnya hanya membina tidak sampai 10 ribu unit rumah di Penang berbanding Kerajaan DAP yang telah membina 20,887 unit sejak 2008.

    Walhal, cerita sebenarnya Kerajaan DAP negeri itu sekadar baru siap membina 2,693 unit rumah manakala selebihnya berstatus 'mampu tengok' dan masih dalam perancangan.

    Nampak tak tipunya, cakap buat 20 ribu, yang dibuat hanya 2 ribu sahaja.

    Ini berbeza benar dengan kepimpinan Najib Razak yang kononnya dilabel sebagai kejam terhadap rakyat oleh DAP.

    Dalam masa tak sampai 10 tahun memerintah, Najib telah berjaya menyediakan sekurang-kurangnya 19 skim perumahan rakyat mampu milik tanpa mengira ideologi politik dan bangsa.

    19 skim tersebut adalah PR1MA, Skim Rumah Pertamaku, PPA1M, Rumah Mesra Rakyat (RMR1M), MyBeautiful New Home, Program Rumah Terbengkalai, RUMAWIP, Rumah Idaman Rakyat (RIR), Skim 'Rent-To-Own', BSN MyHome-1, PPR dan Rumah Transit 1Malaysia.

    Tidak cukup dengan itu, Najib juga turut memperkenalkan Perumahan Awam Kos Rendah DBKL, Skim Bantuan Sewa Rumah DBKL, Program Bantuan Rumah (PBR), MyDeposit, Rumah Generasi Ke-2 FELDA, Skim Pinjaman Perumahan SPNB dan Skim MyHome.

    Inilah tanda bagaimana Najib menunjukkan komitmen kerajaan Barisan Nasional untuk membela rakyat yang sedang bermasalah dalam memiliki rumah sendiri.

    Sekaligus, ia ternyata berbeza dengan apa yang dilakukan Kerajaan DAP Penang diketuai Lim Guan Eng. DAP lebih banyak 'memenuhkan' ruang tanah negeri itu dengan 'rumah mampu tengok' yang mana semestinya bangsa Melayu tidak berdaya untuk memilikinya.

    Yang dibina banyak adalah kondo mewah yang terbina atas tanah kampung kampung Melayu yang dilenyapkan dalam peta Penang. Rumah murah tiada, kondo mewah bersepah.

    Rasanya tiada sebarang skim rumah mampu milik dijanjikan Guan Eng, sebaliknya dia hanya mampu 'menyediakan' skim banglo murah daripada harga pasaran. Itupun telah dibeli olehnya di Jalan Pinhorn, Penang.

    Rakyat Penang perlu ingat skandal banglo ini sampai bila bila. Banglo didirikan, rumah rakyat dilupakan, itulah slogan DAP di Penang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kelebihan pembangkang khususnya dap ialah bermuka tebal dan tak reti malu, apatah lagi tersipu-sipu. walaupun banyak kali kantoi dengan pembohongan (mungkin masih menganggap masyarakat umum bebal dengan matematik) tetapi mereka tetap istiqomah menipu dan berbohong. itulah kelebihan mereka dan kelebihan itu mampu menewaskan cara berpolitik bersih. mereka dibantu oleh syaitan dan iblis, oleh itu dimata rakyat marhein mereka kelihatan bagus sebab dibalut dengan hipokrasi dari kulit babi.

      Delete
  6. tahniah la kepada semua melayu penang bahalol yg undi spesis pemakan bangkai babi tegar ni dulu....now you pay the price...!!!!

    ReplyDelete
  7. WOWW ..... MANA JING RBA DAPigs???

    BIASANYA DEPA YG MENYALAK DAHULU COZ PANAS BUNTOT!

    DAH MAMPOS KA ATAU DPT GAJI BUTA??? KANG REPOT KAT TOKONG DAPig !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Protun coba masuk tapi kena moderated, JING JIBO @ KEJORA.

      Dr MIM dah tak demokratik nampak nya.

      Dah blog dia nampak tak popular sekarang.

      Tak tau le kalau Nek Tempoyak di benarkan masuk lagi ke tak.

      Teman dah lama tak masuk sini. Tak tahan dengan mulut busuk si tempoyak.

      Delete
  8. Hari ni..tak ada upah sbb Apek kit siang.mengamuk bila wartawan tanya pasal isu Forex..langsung Apek lupa nak sain..cek.utk diberi kan.pada Rba..so cuti.utk RBA.. no money no talk...

    ReplyDelete
  9. Awat tak ramai masuk komen di sini bandingkan dengan Shahbudin.com.blogspot?

    Banyak kena chop off ke? Tinggal Jing Jibo @ Kejora saja.

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.