Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Saturday, February 11, 2017

Zaid Ibrahim Keluar Parti DAP?

Berapa lamakah Zaid Ibrahim akan duduk di dalam DAP dan apakah beliau juga akan keluar parti cauvinis itu?


Beliau meninggalkan parti UMNO pada tahun 2008 dan kemudiannya menyertai PKR pada Jun 2009. PKR ditinggalkan pada November 2010. Selepas itu menjadi presiden parti KITA sehingga tahun 2012.

Kita jangan lupa sebab beliau keluar parti PKR. Ianya oleh kerana betapa teruknya politiking dalaman parti PKR. Tiada usaha di kalangan pucuk kepimpinan parti untuk menangani pelbagai manipulasi dan amalan-amalan pemilihan yang tidak telus dan tidak adil, katanya.
"Saya pasti mana-mana parti politik yang membawa nilai palsu dan hipokrit sedemikian tidak akan berupaya menawarkan pembaharuan bermakna kepada rakyat negara ini," kata beliau.
Parti yang membawa nilai palsu, hipokrit dan tidak menguntungkan rakyat negara inilah yang sekarang menjadi rakan politik beliau apabila beliau menyertai parti cauvinis DAP. Beliau juga mengaku silap dan percaya bahawa parti Anwar Ibrahim tidak boleh mengembangkan demokrasi dan urus tadbir pemerintahan baik di negara ini.

Jika benar itulah alasan Zaid Ibrahim dan jika beliau benar-benar berpegang kepada prinsip itu, beliau pasti tidak akan lama di dalam parti cauvinis DAP itu! Jangan kata kita tidak beri amaran kerana YB Khairul Azwan Harun sendiri telah menyatakan kemungkinan yang akan berlaku.

YB Khairul Azwan Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia

Rakyat tahu bahawa parti cauvinis DAP adalah parti yang tidak bebas dan tidak adil. Selain daripada kronisme yang melampau, parti itu juga berdepan dengan korupsi, salah guna kuasa dan tidak demokratik. Pertembungan di antara LGE dan Zaid pasti akan berlaku, itu pun jika Zaid tidak kemaruk jawatan dan tidak zip mulut kerana terhutang budi jika diberi kerusi untuk bertanding pada PRU14 nanti.

Sekarang timbul pula satu isu iaitu apakah Zaid Ibrahim sengaja 'dihantar' ke dalam parti DAP oleh Tun Mahathir untuk mengimbangi kuasa anak-beranak Lim? Sebagai trojan horse?


Tidak menuduh tetapi ianya persoalan yang turut bermain di fikiran penganalisis politik apabila pada 10 Februari 2017 (3 hari selepas masuk DAP), Zaid Ibrahim membuat kenyataan yang menyebelahi Dr Mahathir dan jauh berbeza dengan pandangan Kit Siang dan kroninya, Guan Eng.

Zaid percaya bahawa Dr Mahathir sekarang adalah pemimpin de facto pembangkang. Beliau berkata wujud "persetujuan yang tidak diperkatakan dan tidak diisytihar" di antara puak pembangkang tentang perkara itu.

Maksud mudah,Wan Azizah dan Lim Kit Siang DAP bukanlah 'leader with an opinion, strong, who has the experience' untuk menjadi ketua pembangkang kerana 'the only leader' ialah Dr Mahathir?!

Malaymail : Klik

Malunya apabila Wan Azizah dan veteran tua DAP, Lim Kit Siang dianggap tidak berkaliber untuk menyatu dan mengetuai puak pembangkang. Di mana mahu letak muka sekarang?

Tetapi dalam masa yang sama, mungkin ada kebenarannya kerana Lim Kit Siang sendiri sudah hilang taring bila sekongkol dengan Mahathir. Jika dahulu beliau adalah 'the main attraction' tetapi sekarang beliau hanyalah 'level di bawah Mahathir' sahaja?

Malah veteran tua DAP ini melenting apabila ditanya mengenai isu skandal BMF dan Forex yang beliau 'perjuangkan' sebelum ini! Lihat video:


Kenyataan cita selera suka hati  Zaid Ibrahim yang baharu 72 jam dalam parti DAP itu juga tidak disenangi oleh pemimpin-pemimpin parti cauvinis itu, satu lagi pemerhatian yang dinyatakan oleh Khairul Azwan, NKP UMNO Malaysia.

Media melaporkan kenyataan pemimpin DAP yang berkata,
"Tidak ada perkara seperti itu yang pernah dibincangkan atau dipersetujui oleh Jawatankuasa Eksekutif Pusat DAP.
Kepada Zaid Ibrahim, jika anda bukan AJK Eksekutif Pusat DAP, jangan memandai-mandai mengeluarkan kenyataan sesuka hati anda. Anda sekarang adalah ahli parti DAP, maka terimalah konsep parti yang tidak demokratik serta mengamalkan kronisme, mesra pemaju, zalim kepada rakyat dan menyalah guna kuasa.
Baca : http://novandri.blogspot.com/2016/10/bukti-dap-semakin-kuat-menipu-rakyat.html
Pertembungan diva akan berlaku dan pemimpin DAP sudah pening melayan ahli baharu mereka itu! Kita juga tunggu dan lihat jika Zaid Ibrahim benar-benar ikhlas masuk parti DAP kerana ingin 'memperjuangkan rakyat atau kerana kerusi PRU14. 

Jika dapat, beliau patut tolak pencalonan itu untuk buktikan beliau tidak kemaruk jawatan.



SHARE ARTICLE :

15 comments:

  1. Depa ni gila kuasa aja! Bohong la utk rakyat.

    DAPig ni mmg kaki penipu kuat rasuah, temberang, rasis anti-Islam. Apa lagi!

    Mmg patut tolak DAPig ni jauh2 sampai mampos!

    ReplyDelete
  2. JANGAN PERCAYA KAT CINA DAP NI. MEREKA SUKA AMBIL KESEMPATAN. NEGERI PERAK JADI CONTOH. MEREKA NI LICIK. DEPAN MULUT MANIS BELAKANG HANYA ALLAH JER YANG TAU.

    ReplyDelete
  3. Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng tidak layak untuk mengkritik PAS gagal mentadbir Kelantan dengan mengaitkan isu banjir kerana DAP juga sebenarnya gagal menyelesaikan masalah banjir kilat di Pulau Pinang.

    Malah menurut Timbalan Menteri Besar Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah, kerajaan PAS Kelantan belum pernah lagi meminta bantuan daripada Pulau Pinang.

    Justeru tegasnya, adalah lebih baik Guan Eng menjaga tepi kain sendiri dan menyelesaikan pelbagai masalah di negeri itu, bukannya menyibuk dan mempertikaikan cara PAS mentadbir Kelantan.

    “Pertama sekali, Guan Eng kena jaga mulut, sebagai Ketua Menteri dia kena cermat bercakap, kena faham isu dan kena ada fakta lengkap.

    “Menuduh Kelantan gagal dan muflis satu tuduhan berat. Kalau dia kata mundur, kita boleh terima jika hendak dibandingkan dengan Kuala Lumpur tetapi tidaklah sampai kita merempat dan perlu minta bantuan Pulau Pinang.

    “Kalau kata kita gagal, dia pun gagal. Sejak DAP memerintah, masalah banjir kilat tidak pernah selesai sampai perlu minta bantuan kerajaan Pusat. Lebih baik dia jaga negeri itu daripada sibuk hal Kelantan,” katanya dipetik Utusan Malaysia hari ini.

    Terdahulu Guan Eng dilaporkan mendakwa Kelantan adalah sebuah negeri gagal dan muflis kerana ditadbir oleh sebuah parti yang gagal iaitu PAS, sekali gus menyebabkan rakyat hidup dalam kemiskinan.

    Setiausaha Agung DAP yang belum disahkan itu juga mendakwa kerajaan PAS Kelantan gagal menyelesaikan isu rumah mangsa banjir 2014, selain terpaksa menebang kira-kira 100,000 hektar hutan kerana tidak mempunyai wang untuk mentadbir negeri ini.

    Mengulas lanjut, Mohd. Amar yang juga Naib Presiden PAS berkata, setakat ini, 80 peratus isu kediaman mangsa banjir telah selesai dan baki yang tergendala adalah disebabkan masalah teknikal yang dihadapi kerajaan Persekutuan.

    Beliau turut menegaskan, lebih 50 peratus daripada kawasan hutan di negeri ini masih lagi berstatus hutan simpan dan perkara itu selaras dengan kuota ditetapkan oleh Majlis Perhutanan Negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni semua kira isu kecik..berbanding kleptokrak yg rembat berpuluh bilion wang rakyat..tapi masih ada puak yg hulur tongkat penyelamat kpd mrka. Rakyat tk boleh tahan dah.

      Delete
    2. ko cakap jer madey nak jadi pm lagi kan senang. tak payah citer puloh2 bilion. buat banyak dosa jer.

      Delete
  4. KAN DAH BERGADUH !!!

    Setelah ditegur berhubung kenyataan beliau bahawa Tun Dr Mahathir Mohamad kini adalah pemimpin de facto pembangkang, bekas menteri undang-undang Datuk Zaid Ibrahim memberi respons di Twitter dengan nada menyindir.

    “Baiklah. Sekarang saya perlu berhenti beri pandangan peribadi saya pada hampir semua perkara. Saya harap para wartawan akan buatkan lebih mudah bagi saya dengan tidak bertanya soalan,” katanya.

    Terdahulu, ahli parlimen DAP Gobind Singh Deo menafikan terdapat “persetujuan senyap” di antara parti-parti pembangkang bahawa Mahathir kini adalah pemimpin de facto.

    Beliau juga menegur Zaid, yang menyertai DAP pada Selasa lalu kerana membuat kenyataan kepada media tanpa berunding dengan jawatankuasa eksekutif pusat parti itu.

    Bagaimanapun Zaid berkata beliau telah cuba untuk menjelaskan isu itu.

    “Apabila orang kata pembangkang tiada pemimpin, saya cuba jelaskan. Saya tidak pernah berniat untuk mencadangkan Tun M (Mahathir) adalah pemimpin tertinggi. Ok, tidak lebih mengenai perkara itu,” katanya dalam laman sosial.

    Dalam temu bual dengan Malay Mail Online, Zaid mencadangkan bahawa terdapat “persetujuan senyap” di kalangan pakatan pembangkang mengenai kedudukan Mahathir.

    “Kita sudah ada pemimpin. Ia cuma tidak diperkatakan dan diisytihar. Tetapi Mahathir pemimpin de facto dan saya gembira,” beliau dipetik sebagai berkata.

    Zaid juga berkata Mahathir, yang juga pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), adalah satu-satunya tokoh berkaliber untuk menyatukan pembangkang dalam ketiadaan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sedang menjalani hukuman penjara.

    Bagaimanapun, Gobind berkata CEC DAP tidak pernah membincangkan atau bersetuju dengan perkara itu.

    “Saya merasa pelik bila Zaid telah memilih untuk membuat pengumuman sebagai ahli DAP tanpa terlebih dahulu berunding dengan kepimpinan parti. Beliau sepatutnya lebih tahu.

    “Ia adalah CEC yang memutuskan bagi pihak DAP dan tidak pernah ada apa-apa keputusan dibuat,” tambah Ahli Parlimen Puchong itu.

    ReplyDelete
  5. Wowww.....mana jing RBA DAPigs & cacai Madey pi?? Tido lagi ka atau dah mengaku salah & kalah??

    Baguih la kalau dah sedaq diri. Cepat2 minta maaf ya.

    Yg jing RBA DAPigs plak, korang pi main jauh2 & jangan menyalak lagi.

    Alaa .... tokong DAPigs kan nak masuk jail dah!

    ReplyDelete
  6. Guan Eng perasan diri bijak laksana. Habis tanah kerajaan negeri dijual untuk menampung perbelanjaan pentadbirannya yang mengajikan punahsihat2 sampah yang dikutipnya. Gaji mereka2 ini puluhan ribu tapi buat projek semuanya rugi. Nasib baik harga tanah di penang tinggi. Kalau tidak dah lama penang bankrap.

    Jangan berlagak lah Guan Eng. Kalau setakat nak jual tanah kerajaan dan menaikkan development charge 10 kali ganda, Mahfuz Bean pon boleh jadi ketua menteri.

    ReplyDelete
  7. Baru Zaid kenal siapa DAP......

    DAP tak berminat sangat dengan Zaid tapi dek kemaruk sokongan Melayu. Zaid pon Zaid lahhh

    ReplyDelete
  8. Zaid Ibrahim ni mana boleh setakat jadi "ahli biasa" dalam parti DAP. Jatuh lah maruah nya sebagai peguam terkenal, bekas menteri. Tengok lah lagi banyak dia buat statement secara persendirian akan kecoh jadinya DAP. Akan sampai ke tahap dimana dia akan dipinggirkan terutama oleh pemimpin2 kaum Cina dalam DAP sebab Zaid kena faham DAP itu Cina, Cina itu DAP. Semenjak DAP ditubuhkan mana ada pemimpinnya dari kaum Melayu yang boleh "survive" sehingga sekarang. Dengan lain perkataan... Zaid membuat pilihan yang silap dengan menyertai DAP. Mungkin juga dia akan diberi jawatan dalam parti DAP tetapi hanya sebagai puppet atau "window dressing"

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMAT MELAYU JANGAN PERCAYA DENGAN DAP NI. MEREKA PERGUNA MELAYU UNTUK CAPAI KEHENDAK MEREKA. NEGERI PERAK TUHAN MAU MELAYU MEMIKIRKAN SIAPA CINA DAP NI SEBENAR. TUHAN UJI DENGAN MEMBERI KUASA SEBENTAR SAJE. LULUS 999 TAHUN PAJAKAN TANAH. MELAYU DISURUH GULING2 AJE.APE DAPAT? CINA DAPAT TANAH SAMPAI KIAMAT.
      MARAHKAN NYAMOK BAKAR KELAMBU. INI CINA DAP SUKA. MELAYU PANTANG DICUCUK. BERI ROKOK SEBATANG. KOPI SECAWAN..DAH TERASA TERHUTANG BUDI RASANYA.

      Delete
    2. ada tu siap bagi gelaran omar abd aziz sebab bagi duit sikit kat madrasah... ada bagi alquran dan konon sikapir ni nak masuk islam... bodoh nye manusia tu... jenis tahap musibat konon nak jadi wakil org melayu islam... bodoh nye musibat tu...
      ada tu siap menangis.. konon sebelum pru dapat futsal.. menang aje ngan kampung sekali ke roboh.. lge tu babi yg cilaka.. sedor le .. kapir harbi... kalu ada le yg masih nak bersama ngan lgn tu...jadi babi le korang...

      Delete
  9. Asalkan bukan dapigs dan anjing2(rba) dapigs!

    ReplyDelete
  10. Pengerusi Felda yang baru dilantik Tan Sri Shahrir Abdul Samad mempersoalkan ke mana baki RM4.3 bilion hasil penyenaraian Felda Global Ventures (FGV) dibelanjakan.

    "Felda mendapat RM6 bilion hasil penyenaraian FGV iaitu harta bisnes Felda. Daripada jumlah itu, RM1.7 bilion kita belanjakan sebagai durian runtuh.

    "Kita sampaikan kepada peneroka dan keluarga mereka iaitu RM15,000 satu keluarga dan ada bakinya RM4.3 bilion lagi.

    "Jadi RM4.3 bilion ini mana pergi?," katanya, lapor Sinar harian.

    ReplyDelete
  11. Tengah cuti cny balik Uganda kot...

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.