Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Saturday, April 15, 2017

Motif Rafizi Untuk Jatuhkan Azmin Ali?

Siapa yang tidak kenal dengan Rafizi Ramli PKR, seorang ahli politik yang memburukkan namanya sendiri dengan pelbagai tuduhan yang tidak benar dan berbau fitnah melampau.


Yang sentiasa diingati oleh rakyat ialah kenyataan beliau tentang kekayaan melampau anak beranak Dr Mahathir hingga mampu membeli kilang arak dan PETRON. Sekarang, Rafizi PKR bersekongkol dengan Mahathir.


Banyak lagi tuduhan yang telah dinyatakan oleh Rafizi yang disahkan bohong dan fitnah oleh pihak mahkamah. Orang ini juga pernah mengaku bahawa kerjanya ialah untuk menghasut rakyat.


Sekarang ini sudah sampai satu tahap di mana amat sukar untuk rakyat percaya lagi dengan Fizi PKR ini. Apa sahaja yang keluar daripada mulutnya sudah tidak ada nilai, cuma berita ringan yang tidak lagi sensasi dan membuang masa rakyat.

Kita pun tidak faham kenapa pihak media masih mahu hadir sidang akhbar Rafizi. Rasanya tidak perlu lagi, cukuplah melayari Facebook ahli politik PKR itu.

Kerana sedar tidak lagi dipercayai oleh rakyat, Rafizi PKR buat skrip baharu. Beliau terpaksa pakai surat Akaun Bersumpah pula. Dan yang menjadi bahan ialah Dr Nasharudin Mat Isa, bekas Timbalan Presiden PAS, 1MDB dan parti PAS.

Isunya ialah tentang surat akaun bersumpah Rafizi PKR yang men­dakwa Nasharudin Isa telah menerima dana daripada bekas anak syarikat 1MDB iaitu SRC International Sdn. Bhd.

Pertama, kita hairan kerana sejak bila Rafizi 'amat berminat' dengan hal ehwal parti PAS dan apakah untungnya kepada beliau dan parti PKR secara keseluruhannya?

Jika dari segi propaganda, kita tahu Rafizi sengaja mahu sentiasa mengapi-apikan nama 1MDB di pentas politik supaya tidak hilang dari perbualan orang ramai. Jika boleh, hujan petir pun mahu disalahkan syarikat 1MDB.

Tetapi rakyat sudah dapat menerima penjelasan-penjelasan yang diberikan oleh kerajaan dan syarikat 1MDB. Seperti kata rakan MiM, kalau nak tahu tentang 1MDB, semua jawapannya ada di dalam web 1MDB http://www.1mdb.com.my

Pengkalan TUDM yang termoden di Sendayan, flying wing PDRM Subang dan 6  kemudahan ketenteraan baharu untuk TUDM dan Polis Diraja Malaysia bernilai RM2.7 bilion oleh 1MDB

Jika begitu, kenapa Rafizi PKR masih mahu berdrama dan menganggap masih ada yang percaya dengan skrip drama terbaharu beliau? Kenapa Nasharudin Mat Isa dan PAS?

Nasharudin telah menafikan sekeras-kerasnya pernah mene­rima apa jua bentuk bayaran atau sumbangan daripada sumber yang didakwa. Tuduhan Rafizi itu juga adalah fitnah dan berniat jahat, katanya lagi.

Dan sekarang, Rafizi bakal berdepan dengan satu lagi tindakan undang-undang oleh Nasharudin. PAS Pusat juga telah menafikan tuduhan Rafizi PKR dan menganggap ianya hanya hear say sahaja.

Dan apabila tersepit skrip drama tidak menjadi, si Rafizi Ramli buat kenyataan kurang cerdik sekali lagi. Beliau 'menyarankan Nasharudin supaya mengisytihar menggunakan kaedah akaun berkanun semua hartanya tahun bermula dari 2012 hingga 2017'.

Jika ikut teori serong Rafizi, yang tertuduh kena tunjuk bukti bukannya si penuduh !

Maka timbul persoalan, apakah tujuan sebenar Rafizi PKR mahu mengeruhkan lagi perhubungan di antara PKR dan PAS yang sudah pun teruk?

Apakah Rafizi mahu menimbulkan sentimen marah dan tidak puas hati pihak PAS menjelang Muktamar PAS pada hujung bulan April nanti?

Sekarang pun beberapa kawasan PAS telah memutuskan untuk tidak lagi bekerjasama dengan PKR.

Maka, jika propaganda Rafizi ini berjaya, ianya akan menyenangkan lagi PAS Pusat membuat keputusan untuk tidak lagi bekerjasama dengan PKR dan seorang Menteri Besar dari parti PKR akan bakal jatuh tersungkur.

Dan dengan wujudnya cerita tentang puak-puak yang tidak sehaluan dalam PKR, apakah Rafizi berniat untuk menjatuhkan Azmin Ali?



SHARE ARTICLE :

18 comments:

  1. Geli ar tgk muka kaki pemfitnah dan penghasut ni....pondan akhir zaman.

    ReplyDelete
  2. Doc,

    Bukan ka doc yg kantoikan si fizi ni ttg isu Anwar hilang 3 jam dlm fb & twitter !

    Kantoi giler time tu si tong ni ! Kahkahkah..

    ReplyDelete
  3. Semua org dalam PKR tahu ada kem dln PKR. Tinggal nak terlondeh aja.

    Min jamban teringin benar nak jawatan jijah kipas yg bukannya boleh memimpin pun. Kalau jijah kipas lead mesyuarat, dia jadi macam sessi tupperware club.

    Si sotong fizi ni nak masuk lokap dah. Sebab dia buat kerja giler fitnah sana fitnah situ. Manala tau, pembangkang bole menang PRU14. Dia bole la terlepas.

    Tapi kalau kalah, sumbat dlm jail.

    Ini la fizi sotong PKR.

    ReplyDelete
  4. Saya hanya bergurau

    ReplyDelete
  5. BIASA LA. PUAK PAS NI KAN BAHLOL SENANG KENA TIPU.

    PAS MEMANG POLITIK MURAHAN LEBIH TERUK DARI POLITIK KAMPUNG !!

    ReplyDelete
  6. Yg tepuk tangan adalah parti sial cauvinis DAPig !!! Cilaka Gone End & Apek barua DAPig !!!

    ReplyDelete
  7. “Of the main signs of Allah’s mercy towards someone is that He starts to reveal that person’s faults to himself so that the person can recognize and make efforts to correct. In dire contrast a major sign of Allah’s anger towards someone is that He hides that person’s faults from himself so that he keeps erring.
    Zulfiqar Ahmad


    An-Naml:4 - Sesungguhnya orang-orang yang tidak percaya kepada hari akhirat, Kami jadikan perbuatan-perbuatan buruk mereka kelihatan baik kepada mereka; oleh itu, tinggalah mereka meraba-raba dalam kesesatan.

    Al-Baqarah:15 - Allah (membalas) memperolok-olok, dan membiarkan mereka meraba-raba dalam kesesatan mereka (yang melampaui batas itu).

    ReplyDelete
  8. Rafizi ni perlukan devine intervention baru akan sedar diri kut.

    ReplyDelete
  9. hari tu tangan hilang...fitnah dan batu api...kot kojol terus....

    ReplyDelete
  10. Tahniah warga Pandan yang melantik penghasut dan pemfitnah sebagai wakil anda. Rafizi sendiri mengaku tugasannya hanyalah untuk MENGHASUT.
    Cuma, yang menjadi mangsa setiap kali adalah kaum Melayu dan Agama Islam. Yang untung ada penghasut dan pemfitnah 'Melayu' macam ni adalah penaja2 Tuan kapiaq dan lgbt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baguslah..setiap kali lapiji buat dosa fitnah/penghasut/adu domba....penyokong2 dan pengundi2 dia pun share sekali dosa tu menyokong kaki fitnah...baguslah dpt saham akhirat free...hahaha

      Delete
  11. Rombongan-rombongan (Az-Zumar):53 - Katakanlah: "Hai hamba-hamba-Ku yang malampaui batas terhadap diri mereka sendiri, janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya. Sesungguhnya Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

    Rombongan-rombongan (Az-Zumar):54 - Dan kembalilah kamu kepada Tuhanmu, dan berserah dirilah kepada-Nya sebelum datang azab kepadamu kemudian kamu tidak dapat ditolong (lagi).

    Rombongan-rombongan (Az-Zumar):55 - Dan ikutilah sebaik-baik apa yang telah diturunkan kepadamu dari Tuhanmu sebelum datang azab kepadamu dengan tiba-tiba, sedang kamu tidak menyadarinya,

    Rombongan-rombongan (Az-Zumar):56 - supaya jangan ada orang yang mengatakan: "Amat besar penyesalanku atas kelalaianku dalam (menunaikan kewajiban) terhadap Allah, sedang aku sesungguhnya termasuk orang-orang yang memperolok-olokkan (agama Allah),

    ReplyDelete
  12. FITNAH2 ni semua nak MENGALIH perhatian dr. PELBAGAI KES2 RASUAH si rejim2 TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PERASUAH/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL BerSHIT-DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO ANJING KURAP/madey anak BERANAK BANGSAT-si puaka2 RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD-CIA/NA*O- rejim2 ni patut diMAMPOSkan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Lihat juga KES2 RASUAH $200 JUTA bawah Skim Mesra Usia Emas (SMUE) & Wang Khairat Kematian Selangor bawah YAWAS tu – depa ingat ini benda MAIN2 aahhh, si PELACUR2 HOMO LANUN KAFIR HARBI DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO ANJING KURAP oi??!!!!

    Dan kalau ini semua TAK benaq, kenapa si DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO ANJING KURAP ni TAK juga SAMAN YAB DS Jamal terCINTA kita?!! Lihat di - https://www.bnbbc.my/armand-cabar-azmin-saman-jamal/ , Armand cabar Azmin saman Jamal, Nur Aslinda Nasir, 03/04/17!

    Lihat artikel BERNAS ni juga di - http://mahamissa.blogspot.my/2017/03/dana-yawas-pengakuan-teresa-sprm-perlu.html :

    Dana YAWAS - Pengakuan Teresa SPRM Perlu Bertindak!

    Posted by Maha missa

    Memang puak-puak pembangkang ni suka berbelit-belit bila bercakap dan rasanya dah sinonim cara sebegitu dengan hampir semua pimpinan pembangkang sekarang ni.

    Terkini Teresa Kok Ahli Parlimen Seputeh , belitannya cukup mengejutkan !


    Sebelum itu Pengerusi Gabungan NGO, Datuk Seri Jamal Md Yunos meminta Ahli Parlimen DAP Seputeh Teresa Kok mempercepatkan saman terhadapnya berhubung pendedahan beliau tentang penyalahgunaan dana Yayasan Warisan Anak Selangor (YAWAS).

    Jamal sebelum ini mendakwa Teresa berbohong serta hipokrit kerana tidak mengaku telah menggunakan wang hampir RM2 juta sejak 2016 sehingga 24 Februari 2017.

    Menurut Jamal, wang tersebut dikeluarkan melalui kad ATM Ambank atas nama Teresa sendiri.

    “Teresa merupakan wakil rakyat pembohong, tak boleh dipercayai dan seorang yang hipokrit. Tuntutan dana yang perlu diberi pada setiap waris adalah sebanyak RM2500, tapi kebanyakan daripada mereka hanya baru terima RM1000 sahaja.

    “Dia telah menggunakan dana YAWAS sebanyak RM2 juta yang dikeluarkan menggunakan kad ATM Ambank atas namanya sendiri,” kata Jamal dalam pendedahannya sebelum ini.

    Akhirnya TERDEDAH !.....(teruskan membaca)

    (Tok Landak)

    Nota: Aku punya TERKEJUT dpt. maklumat, yg. PULAU amat berHARGA di SELAT MELAKA kita (Selat Melaka ni amat diIDAMKan oleh rejim2 TERORIS MOSSAD/IS-rael/CIA-NA*O & kuli2 depa), PULAU ANGSA di KS, SELANGOR mau diJUAL sebnyk. $400 JUTA (lihat di http://www.mudah.my/Pulau+Angsa+Kuala+Selangor-53393097.htm , Pulau Angsa Kuala Selangor?! HARAM JADAH betul! SPRM - patut SIASAT!

    ReplyDelete
  13. Binatang Ternak (Al-'An`ām):123 - Dan demikianlah Kami adakan pada tiap-tiap negeri penjahat-penjahat yang terbesar agar mereka melakukan tipu daya dalam negeri itu. Dan mereka tidak memperdayakan melainkan dirinya sendiri, sedang mereka tidak menyadarinya.

    ReplyDelete
  14. Tak tahulah talam berapa muka si rapizi ni...dulu bukan main maki hamun keluarga Tun...skang klw boleh jilat licin bontot Tun...apa nak buat demi sesuap dedak yahudi utk menjahanamkan islam di tanah malaya ini...

    ReplyDelete
  15. Najib dia Nak jatuhkn, azmin Ali dia Nak jatuhkn, hadi awang dia Nak jatuhkn, keluarga madey pun dia Nak jatuhkn... Hebat piji ramle.. Nuar brehim ja xmau jatuhkn.. Cuma Nak barang ja

    ReplyDelete
  16. Ini lah bahayanya bila pondan2 yang penuh dgn hasat dengki dan kebencian dikumpulkan dalam satu parti yg diketuai oleh Raja Liwat.
    Sudah pasti pondan akan membenci Agama yg melarang nafsunya...pada masa yg sama menyokong Tuan yg memusuhi Islam, iaitu dapigs laknatullah.

    ReplyDelete
  17. Mana Jing? Very quiet lately....is it Adam Rosly yg kena reman?????? Jeng jeng jeng...

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.