Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Sunday, May 21, 2017

Pembangkang Kantoi Berbohong

Sebelum ini, media telah melaporkan kegagalan puak pembangkang untuk melemahkan dan menjatuhkan ekonomi negara ini.


Mereka juga sengaja memberi gambaran salah terhadap keadaan sebenar prestasi negara seperti di bawah :

1. Dalam masa 7 bulan sahaja sejak November 2016, pelaburan masuk ke Malaysia bernilai RM366 billion.

  • RM175 adalah pelaburan dari China, hasil dua lawatan Najib ke negara berkenaan pada November tahun lalu dan beberapa hari lepas.
  • RM31 bilion adalah pelaburan dari Arab Saudi selepas kunjungan rasmi Raja Salman Abdulaziz Al-Saud pada Februari lepas.
  • RM160 bilion dicapai hasil lawatan rasmi Najib ke India pada bulan April lalu.

2. Malaysia menambah 221,000 pekerjaan baru sejak Mac tahun lepas. Gaji mereka yang bekerja di sektor swasta naik 46.4% berbanding tahun 2010.

3. Mata wang Ringgit muncul TERBAIK pada suku kedua tahun ini selepas mengukuh 2.5 peratus berbanding Dolar Amerika Syarikat (AS).

4. Mata wang tempatan akan terus mencerminkan pertumbuhan ekonomi Malaysia. Langkah yang dilaksanakan Bank Negara Malaysia juga secara tidak langsung dapat mengurangkan ketidaktentuan dalam ringgit dan juga pasaran tukaran mata wang asing domestik.

5. Ekonomi Malaysia berkembang 5.6 peratus pada suku pertama 2017 berbanding 4.2 peratus bagi tempoh sama tahun 2016 dan merupakan prestasi TERBAIK yang dicatatkan sejak suku pertama 2015, iaitu 5.8 peratus.

6. Prestasi kukuh yang dicatatkan pada suku pertama itu mencerminkan kedudukan ekonomi negara berada dalam momentum yang tepat untuk mencapai unjuran Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) antara 4.3 hingga 4.8 peratus tahun ini.

7. Secara dasarnya, ekonomi negara dijangka kekal berada dalam landasan yang tepat untuk mencatat pertumbuhan lebih tinggi tahun ini dengan permintaan dalam negeri diunjur terus berkembang.

8. Inflasi akan menurun pada suku kedua dan seterusnya sekitar 3 hingga 4 peratus.

Dalam masa yang sama, kita juga perlu sedia maklum dengan faktor luaran seperti kadar faedah AS, harga minyak mentah yang tidak menentu, perkembangan politik global dan pasaran kewangan global akan terus memberi kesan kepada ketidaktentuan ringgit dan matawarg lain.

Yang penting ialah rakyat bersama-sama memastikan segala usaha untuk memantapkan ekonomi negara akan terus disokong dan bukannya seperti Pakatan Pembangkang yang lebih suka menghasut dan merosakkan ekonomi negara.


SHARE ARTICLE :

26 comments:

  1. Pembangkang tahu menipu je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. CELAKA lu si TERORIS 12.57 spesis KAFIR HARBI si GILA KANGKANG BABI HOMO RASIS dr. spesis BAPA HOMO KULIT BABI -si PENCUCI KANDANG BABI/MAK PELACUR BITCH/WHORE/HANTU RAYA, si spesis KANGKANG BABI PENJAJAH PARASIT/LANUN UMNOJUBOQ BABI oi! 

      Yg. lu nak JUAL Negara Islam kami dgn. melahap RASUAH berBILLION drp. TUAN lu, si rejim2 TERORIS KANIBAL/NECROPHILIA IS-rael-MOSSAD/NA*O tak pula lu MELALAK, si ANJING KURAP ya – lu ingat NEGARA ISLAM kami ni bapa homo BANGKAI PENJAJAH UMNOJUBOQ BABI lu punya?! BABI BABI lu!

      lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si BANGKAI2 BABI JIJIK ROSMAH KANIBAL/TONGGENG HOMO JUBOQ BABI/GILA BABI BETINA2 SUNDAL-PELACUR2 terKANGKANG TEPI JLN./najibKANGKANG BABI-zahidANJING KURAP-KJBANGKAI BABI/KU NANHANYIR CELAKA/NAZRI JUBOQ BABI/KENCING KANGKANG BABI BERLENDIR/JUBOQ BABI HANYIR/BABI SUNDAL KURAP!!

      Jadi, PI MAMPOS lu si spesis ANAK HARAM KEPALA BUTOH spesis HOMO KULIT BABI JIJIK ZIONIS KAFIR HARBI dr. spesis MAK PELACUR SUNDAL terKANGKANG TEPI JLN.-main JUBOQ BABI /BAPAK HOMO terTONGGENG JIJIK si BABI2 HANYIR-penuh NANAH lu yg. diSONDOL BERGILIR2 oleh si SAMSENG2 umnoJUBOQ BABI anak beranak KEPARAT lu!!

      Tok Landak.

      Delete
    2. kalau tak berbohong n menfitnah mcm mana org nak nmpk pakatan taik.. baru pimpin negeri kejap2 tuka pemimpin.. kejap baik kejap bergaduh mental n nafsu tak stabil.. kalau pimpin negara mcm mana la jadiknya..

      Delete
  2. Only in Malaysia, rakyat sendiri nak tengok negara sendiri melingkup..
    Kehidupan seharian penuh dengan kehendak melebihi keperluan..pasal tu tak pernah cukup..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong dan amat betul..ramai diantara rakyat malaysia yg kufur nikmat..paling menyedihkan melayu mengaku islam yg hidup atas kehendak melebihi keperluan

      Delete
  3. Apa punya bodoh? Infasi 4.4 & Matawang 4.32, kat mana ekonomi bagusnya? Puak UMNO memang masih dok dalam tempurung agaknya. Dah jatuh lubang taik beribu kaki, baru dapat naik 1 inci, dah riuh satu kampung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beribu kaki naik 1 inci... skala ekonomi mane hang ukur... bodoh tahap lge... kertas kerja xsiap 300jota lesap..

      Delete
    2. otak penuh taik mn tau mentadbir yg dia tau beli banglo murah.. banglo disneyland.. MB camry (dulu tak merasa).. MB aiskrim jamban..ketum gila bontot.. keluarga 69 + keluarga keling(dua2 kaki putar alam) ada ke org yg baik dlm pakatan ni sbb pas pun dah out..

      Delete
    3. China suka hati duit dia dijatuhkan adakah dia hadapi masalah ekonomi tak ada pun masalah ekonomi dia hadapi malah dia tingkat export ke luar negara.

      China belajar dari kesilapan jepun dimana jepun terpaksa tunduk dengan menaikan mata wang yen sehinggikan jepun terpaksa pindahkan kilang dia di negara asean ramai kilang jepun terpaksa tutup, cuba kita tengok ada ke china buka kilang di malaysia ini, duit kita jatuh dia jatuhkan lagi wang kita supaya mereka dapat beli barang made in china, bijak china mainkan barat

      Tahukah anda duit kita 1usd 2Rm pada 1980 bila tun mahathir jatuhkan jadi 2.50sen tak ada pun orang marah, malah anwar jatuh duit kita jadi 5rm tak ada pun macai pakatan marah, lupa sejarah tun mahathir pun jatuhkan wang kita jadi 3.80 gagal pulih mata wang kita pada 2.5

      Delete
    4. Apa peting sekarang kita mesti tingkat export barang kita, mata wang jatuh bukan jadi alasan

      Delete
    5. Tahukah anda pada 1997 siapa sabotah ekonomi siapa jatuhkan export kita kalau bukan anwar, siapa yg naik interest 12% kalau bukan anwar, siapa yg jatuhkan export pertanian kita kalau bukan anwar, ekonomi kita mampu bertahan jika kita banyakan export ke luar negara.
      Kalau tak ada interest 12% ekonomi kita tak jatuh.
      Ketika 1998 mata china jatuh tapi dia tingkat export,
      Mata wang hanya main amerika soros itu supaya kita tunduk pada dajjil dollar

      Delete
  4. Novandri sila meninggal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous May 21, 2017 at 6:15 PM sila meninggal

      Delete
  5. Pakatan dan macai2nya tak pakai akal yg waras atau tak tahu membaca fakta ekonomi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab terlampau pandai ekonomi kot sampai BN hapuskan semua subsidi dan sapu duit GST dari rakyat. Macamana agaknya puak UMNO tengok ekonomi ni? Duit rakyat yang masuk kedalam poket kerajaan tu melambangkan ekonomi bagus ke? Agaknya tang mana yang puak UMNO ni tengok ekonomi negara lagi bagus dari dulu? Agaknya yang bagus tu, buat syarikat macam 1MDB, sapu semua duit, lepas tu dah nak bankrap, campak balik suruh MOF tanggung segala masalahnya.

      Delete
    2. Nampak tak yg macai 159 ni tak membaca atau tak faham atau keliru. Dari zaman dahulu kala lagi pelbagai cukai ni dah ada dalam dunia ni. Dari timur sampai ke barat, utara hingga ke selatan semua ada cukai. Ada cukai pintu, cukai najis, cukai hiburan cukai pendapatan dan macam2 cukai lagi. GST tu bukan cukai baru, tapi cukai lama. Dulu disebut sebagai cukai barangan dan cukai perkhidmatan. Kini digabung menjadi satu dinamakan GST. Hukum mengenakan cukai ni pun harus. Cukai untuk membiaya macam2 perkara seperti hospital, pendidikan, pertahanan, bantuan dan lain2 lagi untuk kepentingan negara dan rakyat . Macai tak tahukah hal ini?

      Mana ada 1MDB sapu semua duit dan bankrap? Tu lah kalau tak mahu membaca hal yg sebenarnya, merapulah jadinya. Secara umumnya 1MDB mengambil pinjaman untuk beli aset IPP, tanah dan buat pelaburan. Semua benda tu ada. Tak de apa yg bankrap. Kau ni memandai2 je. Kalau tak kerana keceluparan orang mcm kamu ni dah tentu 1MDB lebih suksess lagi.

      Hapus subsidi? Bukankah ini yg Pakatan pembangkang dok melalak siang malam suruh hapuskan? Apabila dah dihapuskan melalak lagi pulak! Bangang kan...Apapun kerajaan ni kan mesra rakyat, jadi tak di hapuskan semua subsidi. Masih banyak lagi barang yg ada subsidi seperti minyak masak, beras, tepung dan lain2 lagi. Difahamkan terdapat lebih seribu barangan yg dikecualikan GST. Tak cukup itu, bagi lagi BR1M. Ini pun macai tak tahu juga? Mana letak akal yg waras tu?

      Delete
    3. Bila hati dah hitam bgtau apepon xberubah... pmbngkang nie... dia xpa la kroni dpt imbuhan.. rakyat jelata kosong... kerja burukkn org besarkn isu mmg pandai la... jaminan negara aman xda... gabungan sendiri pon xselesai... bila negara huru hara baru tau... cina dap terima kesan besar sbb ekonomi hancur....

      Delete
  6. Memang pun talibarut pembangkang bodoh piang. Lagi banyak komen lagi serlah kebodohan. Lebih2 lagi Si Sotong auw!... auw!

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah..
    Keberkatan pemerintah DS Najib dan UMNO BN.walaupun sering difitnah di caci maki.
    Semoga Allah SWT permudahkan urusan mentadbir negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pmbngkang ni bodoh ka ape... bila berceramah fuhhss hebat... tgk realiti hancur... bergabung tapi bodoh... masing2 ikut cara sndiri... hak tu nak nuar, hak tu xmau nuar, nuar nak amoi... mat sabu dpt amoi, dap nak TPM + menteri kewangan lim guan end plk dpt mmg terbaik la... pmbngkang..

      Delete
    2. Dia igat rakyat buta kot

      Delete
    3. Najib bg masa suruh bersatu, makin dekat pru14 makin teruk madey + nuar+ jidin pagoh + mat sabu & gengs... parti bebas rasuah bila nak bgabung? Klu hak tu masuk lg la huru hara belum ape2 tipu dah... mak lampir dpt ank ikan + rumah

      Delete
  8. Baca betul2 laporan kaji selidik projek belum jalan lagi duit pun belum masuk dah kata untung...UMNO penipu rakyat yang untung orang atas jer...rakyat bawah mampu ampu dan angguk2 sokong padahal dalam kocek kosong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu namanya kertas kerja yg dibuat sebelum apa2 bisnes atau projek dilaksanakan. Dengan kertas kerja tu tahulah kita samaada ia akan menguntungkan atau sebaliknya. Dari situ barulah buat keputusan samada mahu diteruskan atau tidak. Kau ni macai saja manalah tahu ini semua. Sebab tu kalau kail panjang sejengkal jangan lautan hendak diduga. Sembang je kencang tapi otak kosong.

      Delete
  9. Hanya PM bodoh boleh cakap macam ni. Sebagai PM nak bentang prestasi negara
    pun kena perlu berani ke? Habis tu nak suruh Novandri bentangkan ke? Kalau prestasi negara bagus tak perlu cakap pun semua orang tahu, sebab prestasi teruklah sampai nak bentang pun takut. Bodoh gila puak UMNO ni.


    Najib: I'm brave enough to table annual reports on country's performance
    Read more at http://www.thestar.com.my/news/nation/2017/05/23/najib-im-brave-enough-to-table-annual-reports-on-countrys-performance/#F4DiPQ2XsfmbbWA6.99

    ReplyDelete
  10. Pkerja kerajaan negeri selngor dpt 2 bln setengh gaji... hoooooi

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.