Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Monday, July 31, 2017

Audit Negara 2016 : Pendedahan Kegagalan Kerajaan DAP

Laporan Ketua Audit Negara 2016 telah melaporkan hasil pengauditan yang telah dijalankan terhadap aktiviti di beberapa agensi kerajaan DAP negeri Pulau Pinang.


Di antaranya ialah Pengurusan Perumahan Kos Rendah dan Projek Perumahan Rakyat.

Pengauditan yang dijalankan antara bulan Oktober 2016 hingga Januari 2017 telah mendedahkan kegagalan kerajaan DAP dalam beberapa perkara yang berbangkit. Di antara hasil audit ialah
1. Pengurusan pengagihan rumah adalah kurang memuaskan kerana kegagalan menawarkan sebahagian unit rumah menyebabkan kehilangan hasil sewa kepada Kerajaan Negeri.
2. Tindakan yang perlahan dari segi proses pengisian unit yang kosong walaupun terdapat pemohon dalam senarai menunggu.

3. Pematuhan terhadap syarat permohonan adalah tidak memuaskan kerana pemohon yang layak masih menunggu lama untuk mendapatkan rumah.

4. Proses pengeluaran hak milik adalah kurang memuaskan kerana tindakan Bahagian Perumahan adalah terlalu perlahan.
5. Pengurusan kutipan dan tunggakan adalah tidak memuaskan.
6. Pengurusan akaun deposit tidak memuaskan kerana wang deposit tidak dipulangkan sejak tahun 2007 dan tidak dilaraskan ke akaun hasil untuk mengurangkan baki tertunggak.
7. Penguatkuasaan terhadap penghuni yang melanggar syarat perjanjian masih belum dibuat dengan berkesan.
8. Kegagalan dalam melaksanakan pemantauan terhadap kerja-kerja yang dilaksanakan oleh kontraktor memberi kesan terhadap aspek keselamatan dan menyebabkan kerugian kepada Kerajaan sekiranya pembaikan tidak dapat dilaksanakan.
9. Penyenggaraan rumah kos rendah (KR) dan Projek perumahan Rakyat (PPR) adalah kurang memuaskan.
Kita menjangka kerajaan DAP negeri tidak akan menghebahkan perkara-perkara di atas dan hanya highlightkan yang 'sedap-sedap' sahaja kepada rakyat Pulau Pinang. 'Tokong' DAP seperti biasa akan cuci tangan tidak akan menjawab persoalan yang timbul.

Inilah masaalahnya kerajaan DAP negeri yang kerap politiking murahan dan tidak fokus kepada perkara-perkara kepentingan rakyat negeri. Kita akan dedahkan lagi kegagalan kerajaan DAP negeri termasuk segala skandal yang melibatkan bilion ringgit wang rakyat.



SHARE ARTICLE :



59 comments:

  1. Cilaka lu novandri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tak de modal nak cakap ke rba ni?

      Delete
  2. Tokong DAPig mmg mcm tu. Kaki spin pembohong rasis anti-Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si PENJAJAH/PENYAMUN/PARASIT/LANUN/PERASUAH/PEMBUNUH/PEROGOL-si BANGKAI2 BABI JIJIK-si KULI2 UMNO SIAL KANIBAL/TONGGENG ROSMAH MANSOR GILA BABI BETINA2 SUNDAL-PELACUR2 terKANGKANG TEPI JLN./ZAHID BABI-KU NAN ANJING KURAP-KJ BANGKAI BABI/RAHMAN DAHLAN CELAKA/SALLEH KERUAK JUBOQ BABI/KENCING NAZRI AZIZ KANGKANG BABI BERLENDIR/JAMAL PAK TONGKOL JUBOQ BABI HANYIR/ARMAND AZHA SUNDAL KURAP!!

      Jadi, PI MAMPOS lu si spesis ANAK HARAM BANGKAI BABI spesis PENYAMUN KULIT BABI JIJIK JHO LOW KAFIR HARBI dr. spesis MAK PELACUR SUNDAL terKANGKANG TEPI LONGKANG HANYIR-main JUBOQ BABI/BAPAK PENYAMUN KULIT BABI terTONGGENG JIJIK si BABI2 HANYIR-penuh NANAH lu yg. diSONDOL BERGILIR2 oleh si SAMSENG2 UMNOjuboq BABI anak beranak KEPARAT lu!

      Tok Labu.
      (ANTI NAJIB 100%)
      (HARI-HARI DOA PASANGAN NAJIB ROSMAH MAMPUS CEPAT)

      Delete
    2. Doa tak baik tu akan berbalik kepada diri anda sendiri rba 956.

      Delete
  3. Mohon share yer Dr..

    ReplyDelete
  4. AISEMEN .... BAB2 MCM NI PUN KERAJAAN DAPig GAGAL. PATUT LA PROJEK2 TEROWONG KA JALAN BASIKAL KA 3 JLN UTAMA KA .... SEMUA GAGAL! HAPRAK PUNYA TOKONG DAPig !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi tokong & puak DAPig cukup cekap divert isu sampai pekung jijik depa boleh hilang dengan tuding jari pihak lawan.

      Delete
    2. lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si PENJAJAH/PENYAMUN/PARASIT/LANUN/PERASUAH/PEMBUNUH/PEROGOL-si BANGKAI2 BABI JIJIK-si KULI2 UMNO SIAL KANIBAL/TONGGENG ROSMAH MANSOR GILA BABI BETINA2 SUNDAL-PELACUR2 terKANGKANG TEPI JLN./ZAHID BABI-KU NAN ANJING KURAP-KJ BANGKAI BABI/RAHMAN DAHLAN CELAKA/SALLEH KERUAK JUBOQ BABI/KENCING NAZRI AZIZ KANGKANG BABI BERLENDIR/JAMAL PAK TONGKOL JUBOQ BABI HANYIR/ARMAND AZHA SUNDAL KURAP!!

      Jadi, PI MAMPOS lu si spesis ANAK HARAM BANGKAI BABI spesis PENYAMUN KULIT BABI JIJIK JHO LOW KAFIR HARBI dr. spesis MAK PELACUR SUNDAL terKANGKANG TEPI LONGKANG HANYIR-main JUBOQ BABI/BAPAK PENYAMUN KULIT BABI terTONGGENG JIJIK si BABI2 HANYIR-penuh NANAH lu yg. diSONDOL BERGILIR2 oleh si SAMSENG2 UMNOjuboq BABI anak beranak KEPARAT lu!

      Tok Labu.
      (ANTI NAJIB 100%)
      (HARI-HARI DOA PASANGAN NAJIB ROSMAH MAMPUS CEPAT)

      Delete
  5. projek kertas a4 terowong hantu laut saja laju di luluskan rm300million..
    kasi gadai habsi tanah pada kroni lagi cepat.. xpyh lulus exco..dia kan exco penyamun tanah negeri!

    macai mau tau laa... dapig akan tumbang di penang! cina penang hill sudah tau itu cina bukit melaka mau kencing saja!

    ReplyDelete
    Replies
    1. lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si PENJAJAH/PENYAMUN/PARASIT/LANUN/PERASUAH/PEMBUNUH/PEROGOL-si BANGKAI2 BABI JIJIK-si KULI2 UMNO SIAL KANIBAL/TONGGENG ROSMAH MANSOR GILA BABI BETINA2 SUNDAL-PELACUR2 terKANGKANG TEPI JLN./ZAHID BABI-KU NAN ANJING KURAP-KJ BANGKAI BABI/RAHMAN DAHLAN CELAKA/SALLEH KERUAK JUBOQ BABI/KENCING NAZRI AZIZ KANGKANG BABI BERLENDIR/JAMAL PAK TONGKOL JUBOQ BABI HANYIR/ARMAND AZHA SUNDAL KURAP!!

      Jadi, PI MAMPOS lu si spesis ANAK HARAM BANGKAI BABI spesis PENYAMUN KULIT BABI JIJIK JHO LOW KAFIR HARBI dr. spesis MAK PELACUR SUNDAL terKANGKANG TEPI LONGKANG HANYIR-main JUBOQ BABI/BAPAK PENYAMUN KULIT BABI terTONGGENG JIJIK si BABI2 HANYIR-penuh NANAH lu yg. diSONDOL BERGILIR2 oleh si SAMSENG2 UMNOjuboq BABI anak beranak KEPARAT lu!

      Tok Labu.
      (ANTI NAJIB 100%)
      (HARI-HARI DOA PASANGAN NAJIB ROSMAH MAMPUS CEPAT)

      Delete
  6. Anak-Anak Mahathir cukup kaya berkat menabung dari TADIKA

    Forbes 3/1/17 menyenarai Mokhzani sebagai salah sorang Melayu terkaya di Malaysia ( atas sikit pada saya ) dgn USD 700 juta ( RM2.52 bil). Alhamdulillah berkat menabung dari kecil masa dok Titi Gajah lagi. Banyak nya syarikat Tuhan saja yg tahu. Yg tersenarai je Kosmo Tech , Inch Kenneth, Opcom, Ajiya , M Ocean ,Reliance, Dataprep , THB Industries , Sharp Roxy, Sang Kee Feedmills, Celcom Resources, YTL Energy, Presteriang , Maxis Berhad. Tapi yg banyak duit Sapura Kencana, Tongkah, Pantai Holdings yg dapat kontrak selenggara hospital macam Radicare. Prime Granite dapat kontrak supply jubin untuk KLCC , tak lah besor sekitar RM400 juta .Tongkah dan Pantai pulak ada 28% pegangan dalam Phileo Land ( Asset Avenue ) yg menguasai Phileo Allied yg dibagi lesen Phileo Allied Bank ( tempat Shamsidar isteri Jemin kerja ). Phileo Allied Bank dijual kat Maybank RM1.3 bil walau pun Maybank tak mau. Phileo Allied pulak tetiba ambil alih Pos Malaysia hanya dgn harga RM800 juta , RM550 juta tunai baki bayar 5 tahun dalam bentuk bon kerajaan dgn kadar 5% setahun. Kita bangga Melayu kaya tapi jangan lah pak dia kata dia tak tahu apa apa , anak dia punya kepandaian sendiri. Tapi Tok Najib baik , sikit pun tak kacau berbanding pak dia dulu , habis business geng S46 depa tarik.

    Di Ciplak dari wall Dato Roslan Latif

    #KadiaqManaKadiaq

    ReplyDelete
    Replies
    1. lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si PENJAJAH/PENYAMUN/PARASIT/LANUN/PERASUAH/PEMBUNUH/PEROGOL-si BANGKAI2 BABI JIJIK-si KULI2 UMNO SIAL KANIBAL/TONGGENG ROSMAH MANSOR GILA BABI BETINA2 SUNDAL-PELACUR2 terKANGKANG TEPI JLN./ZAHID BABI-KU NAN ANJING KURAP-KJ BANGKAI BABI/RAHMAN DAHLAN CELAKA/SALLEH KERUAK JUBOQ BABI/KENCING NAZRI AZIZ KANGKANG BABI BERLENDIR/JAMAL PAK TONGKOL JUBOQ BABI HANYIR/ARMAND AZHA SUNDAL KURAP!!

      Jadi, PI MAMPOS lu si spesis ANAK HARAM BANGKAI BABI spesis PENYAMUN KULIT BABI JIJIK JHO LOW KAFIR HARBI dr. spesis MAK PELACUR SUNDAL terKANGKANG TEPI LONGKANG HANYIR-main JUBOQ BABI/BAPAK PENYAMUN KULIT BABI terTONGGENG JIJIK si BABI2 HANYIR-penuh NANAH lu yg. diSONDOL BERGILIR2 oleh si SAMSENG2 UMNOjuboq BABI anak beranak KEPARAT lu!

      Tok Labu.
      (ANTI NAJIB 100%)
      (HARI-HARI DOA PASANGAN NAJIB ROSMAH MAMPUS CEPAT)

      Delete
  7. lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si PENJAJAH/PENYAMUN/PARASIT/LANUN/PERASUAH/PEMBUNUH/PEROGOL-si BANGKAI2 BABI JIJIK-si KULI2 UMNO SIAL KANIBAL/TONGGENG ROSMAH MANSOR GILA BABI BETINA2 SUNDAL-PELACUR2 terKANGKANG TEPI JLN./ZAHID BABI-KU NAN ANJING KURAP-KJ BANGKAI BABI/RAHMAN DAHLAN CELAKA/SALLEH KERUAK JUBOQ BABI/KENCING NAZRI AZIZ KANGKANG BABI BERLENDIR/JAMAL PAK TONGKOL JUBOQ BABI HANYIR/ARMAND AZHA SUNDAL KURAP!!

    Jadi, PI MAMPOS lu si spesis ANAK HARAM BANGKAI BABI spesis PENYAMUN KULIT BABI JIJIK JHO LOW KAFIR HARBI dr. spesis MAK PELACUR SUNDAL terKANGKANG TEPI LONGKANG HANYIR-main JUBOQ BABI/BAPAK PENYAMUN KULIT BABI terTONGGENG JIJIK si BABI2 HANYIR-penuh NANAH lu yg. diSONDOL BERGILIR2 oleh si SAMSENG2 UMNOjuboq BABI anak beranak KEPARAT lu!

    Tok Labu.
    (ANTI NAJIB 100%)
    (HARI-HARI DOA PASANGAN NAJIB ROSMAH MAMPUS CEPAT)

    ReplyDelete
  8. Ahmad Zahid Hamidi adalah putra dari Raden Hamidi Abdul Fatah dan Tuminah Abdul Jalil, yang sama-sama keturunan Jawa. Orang tuaRaden Hamidi adalah pendatang asal Wates, Kulon Progo yang tiba di Semenanjung Malaya pada tahun 1932, sedangkan Tuminah berasal dari Ponorogo. Walikota Yogyakarta,Haryadi Suyuti, adalah sepupu 2 kali Ahmad Zahid Hamidi dari pihak ayah.

    PENDATANG INDON RUPANYA ZAHID KOMEDI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 243 ni tak belajar sejarah ke atau memang bangang. Malaysia dan Indonesia kan dalam kepulauan Melayu yg sama. Bukannya dari benua lain. Justeru rakyatnya memanglah lebih kurang sama. Setelah dipisahkan oleh penjajah Inggeris dan Belanda pada zaman dahulu, timbullah 2 negara yg berasingan iaitu Malaysia dan Indonesia. Tak timbul istilah pendatang asing dari kepulauan yg sama sebelum pemisahan negara oleh penjajah itu. Hanya setelah terpisah negara, dan masing2 ada undang2 sendiri, barulah timbul istilah pendatang walaupun dari kepulauan yg sama. Lihat betapa buruknya kesan penjajahan ini.

      Delete
    2. Tahniah, zaid hamidi cuba lawan madey... syarat utk jadi PM mesti lulus ujian ini... wlpun madey awal2 bgtau zaid dah merayu pd dia... ramai yg lingkup bila lwn madey hanya najib satu2 yg masih btahan... pak lah, jidin pagoh, nuar brehim semua lingkup... nuar terpksa berbaik... pmimpin2 umno semua senyap bila sebut madey... igat nak uji kmampuan anda lwn la madey... semua lingkup nga madey termasuk raja2 melayu....

      Delete
    3. Hishammudin pun mcm xmampu lwn madey... senyap menyepi... jgn jadi mcm bapak hang... madey lipat mudah ja.... hisham klu kamu rasa kamu layak jadi PM lwn la... baru blh nilai kelayakkn kamu... hanya org yg mmpu lawan madey shj yg punya jati diri....

      Delete
    4. Jgn jadi mcm sstengah pmimpin.. wlpun madey masukkn dia dlm ISA tp skrg masih myokong madey... org mcmnie mmg xlayak langsung... mcm Ibrahim Ali & lain2....

      Delete
    5. Zambri MB perak... masuk ISA tp xmmpu usik madey langsung... mmg xlayak jadi pmimpin tertinggi umno... tggal menteri plancongn ja hebat lwn madey... mmg kena kecam tp jgn takut lwn madey...

      Delete
  9. Steady la RBA DAPig. Korang mmg cekap. Korang tukar topik pulak ya. Steady la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si PENJAJAH/PENYAMUN/PARASIT/LANUN/PERASUAH/PEMBUNUH/PEROGOL-si BANGKAI2 BABI JIJIK-si KULI2 UMNO SIAL KANIBAL/TONGGENG ROSMAH MANSOR GILA BABI BETINA2 SUNDAL-PELACUR2 terKANGKANG TEPI JLN./ZAHID BABI-KU NAN ANJING KURAP-KJ BANGKAI BABI/RAHMAN DAHLAN CELAKA/SALLEH KERUAK JUBOQ BABI/KENCING NAZRI AZIZ KANGKANG BABI BERLENDIR/JAMAL PAK TONGKOL JUBOQ BABI HANYIR/ARMAND AZHA SUNDAL KURAP!!

      Jadi, PI MAMPOS lu si spesis ANAK HARAM BANGKAI BABI spesis PENYAMUN KULIT BABI JIJIK JHO LOW KAFIR HARBI dr. spesis MAK PELACUR SUNDAL terKANGKANG TEPI LONGKANG HANYIR-main JUBOQ BABI/BAPAK PENYAMUN KULIT BABI terTONGGENG JIJIK si BABI2 HANYIR-penuh NANAH lu yg. diSONDOL BERGILIR2 oleh si SAMSENG2 UMNOjuboq BABI anak beranak KEPARAT lu!

      Tok Labu.
      (ANTI NAJIB 100%)
      (HARI-HARI DOA PASANGAN NAJIB ROSMAH MAMPUS CEPAT)

      Delete
  10. Dulu DAP kata Malaysia is a fail state walaupun sebenarnya baik. Tapi kini yg terjadi ialah Pualu Pinang... is a fail, cruel and corrupted state di bawah pemerintahan DAP. Rakyat bertambah susah tinggal di Pulau Pinang, walaupun merupakan tanah tumpah darahnya. Ramai penduduk kampung dihalau dari rumah mereka dan yg terkini ialah kampung Mutiara. Tu dia...Kan dah terbalik. Maknanya, PRU14 rakyat Pulau Pinang perlu tukar balik kerajaan kepada yg mesra dan perihatin kepada rakyat iaitu BN.

    ReplyDelete
  11. DAP kat Pulau Pinang je yop! Tak effect Malaysia pun..hang mabuk ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janganlah bodoh sangat oi. Baru perintah Pulau Pinang dah sombong dan zalim bagai. Anugerah pun main beli. Kalau satu negara lagilah parah.

      Delete
  12. UMNO terlibat dalam rompakan negara terhebat di alaf ini.
    1MDB masih tunggu dana untuk bayar IPIC
    http://www.sinarharian.com.my/nasional/1mdb-masih-tunggu-dana-untuk-bayar-ipic-1.712011

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg merompak rakyat 100-200 bilion tu kau tak bising? 1MDB kata tak hilang duit. Atau kau kah perompaknya justeru mengetahui?

      Delete
    2. Anon 10:45. Tak penat ke jadi burung kakak tua. Belum pernah ada burung kakak tua yang cerdik. Apa yang ko tahu, orang lain tak tahu. Selayaknya hang jadi wakil UMNO pi jelajah satu kampung-kampung kat Malaysia. Zaman dulu-dulu orang tak tahu sebut billion pun. Lain kali buat cerita kena cerdik sikit. Tak semua orang bodoh macam Novandri ni. Nak ampu sanggup buat apa saja. Takut bala bertimpa-timpa. Sudah-sudahlah banyakkan bertaubat bila diberi peluang kedua.

      Delete
    3. Takkan kau tak baca anon 1221. Zaman dulu kalau ada orang sebut sikit pun dah masuk penjara yg tak dibicarakan. Itu semua kerana ada ISAlah. Sebab tu ada diktator yg boleh buat sesuka hati. Kau tu sebab makan dedaklah tu menjadi lidah penyambung fitnah kan?

      Delete
  13. Tiada siapa mampu lawan madey... hanya najib + haji hadi shj istiqomah lwn madey... sejarah telah mncatatkn semua tersungkur rebah... bekas2 pemimpin umno/bn, pmimpin umno skrg, raja2 melayu, pemimpin2 pmbngkang yg dulu gila3 benci madey namum skrg sujud menyembah madey... semuanya.. mahathir is king... zaid pun merayu, nazri aziz nmpk konsisten mlawan madey.... wahai pmimpin muda umno... lwn madey utk buktikn kamu berbakat... lwn dlm bentuk politik propesional....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kpi utk pemimpin muda adlh bjaya lwn madey....

      Delete
    2. Hishammudin... aku xpuas hati sgguh.. ada suara2 kata layak jadi PM tp xmlwan madey langsung... KJ pun kena lawan madey... buktikn kehebatan... madey adlh KPI pmimpin muda umno, ketua wanita pun senyap bila dgn madey, ....

      Delete
    3. tak payah lah nak medewakan maha firaun tu... org tua terkutuk .... masa dia ada kuasa... memang habis semua dia kacau... agung.. hakim... isa lah ... kikis harta malaysia lah... hukum tuhan pun dia hina... sunnah nabi dia hina... masa dia ada kuasa... org tua terkutuk ni dah tak de apa pun... datang forum reformasi pun kena hina depan-depan... masih nak dipuja ke... masih nak dijadikan benchmark ke... datang roadshow pun tak seramai mana yg dia mampu tarik... yg datang pun memang dah lama benci umno... benci najib... jadi org tua terkutuk alkutty ni.. tarik balik aje TUN tu... gantikan ngan TAN... pengikut setan... bagi mereka yg tak mengejar keuntungan secara peribadi tak de sebab ape pun nak mendokong se TAN mahdey alkutty karalla utk jadi pemimpin kembali... berdosa besor menyokong situa kutuk yg penuh dengan kejahatan semasa menjadi pm dulu untuk dinaikkan kembali jadi pm... contoh pemimpin yg diberi amaran oleh nabi dulu supaya jangan disokong... sape sokong pemimpin maha zalim ni akan bersama dia diakhirat kelak...dan ingat 2/3 pemimpin akan diseksa dalam neraka dan ciri2 ni banyak terlihat kat mamak alkutty alzalimi wal maha firaun... selidik lah kalu tak percaya...

      Delete
    4. bila mahdey ajak najib berdebat... najib tak layan... buat ape nak layan org yg dah tak de ape pun... kalu disambut utk berdebat... kita menggangkat darjat dia sama level ngan kita... kita perlu berbahas berhujah jika anggap hujah dia perlu diberi perhatian... ni org yg dah terkeluar dari golongan mereka yg berpengaruh... mampu ke mahdey nak bawak rakyat kejalan raya macam anuar buat... mungkin ada segelintir org bodoh yg malas utk buat rujukan perangai setan mahdey ni dan mereka pemimpin pembangkang yg dulu memusuhi mahdey tapi tau maydey tua ni tetap ada peminat yg bodoh tu dapat menambah sedikit org yg tidak akan menyokong umno... ye... walaupun sedikit.. tetap ada penambahan.. dan itu aje sebab mereka sanggup besama org yg dorang sendiri tau bertapa hina nye mahdey ni pada mereka dulu...
      oleh itu.. pemimpin umno yg lain pun...seperti hisamudin.. kj.. zahid .. tak perlu pun layan dah org tua ni... jangan cuba nak naikkan balik level org tua terbuang ni lagi... bior le dia menyalak... macam sekarang.. bila mahdey konon nak kutuk ape pun... buka balik sejarah dia yg pasti lebih teruk... contoh bila si mat over menampor cina tu.. jawapan dia... masa zaman mahdey langsung takde dialog... tu kira smash bola tanggung.. complaint pasal mrt... cerita pasal project transport dia yg habis semua kena bailout... 1mdb.. jawab pasal kekayaan anak beranak... bailout kroni anak beranak.. pasal forex pasal berbillion lagi harta yg dia kikis.. setiap 1 issue yg dia bawak... zaman dia lagi terok...pasal rakyat susuah sekarang sebab dia yg dok kikis duit sampai habis... camne anak cucu nak ada duit tok nenek dok joli katak aje.. nak debat ape guna... buang masa aje layan setan tua tu..

      Delete
  14. Ada sesiapa boleh cerita, bayaran ni untuk apa?? Ada lagi satu bayaran selepas ni, jumlah semua RM5 BILLION.

    1MDB masih tunggu dana untuk bayar IPIC
    http://www.sinarharian.com.my/nasional/1mdb-masih-tunggu-dana-untuk-bayar-ipic-1.712011

    ReplyDelete
  15. Razak Baginda charged in France over alleged submarine kickbacks
    http://www.theedgemarkets.com/article/razak-baginda-charged-france-over-alleged-submarine-kickbacks

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu jual temberanglah. Razak kata ta de.

      Delete
  16. 1MDB Misses $603 Million Payment to Abu Dhabi Sovereign Wealth Fund

    https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-08-01/1mdb-is-said-to-have-missed-603-million-payment-to-ipic

    ReplyDelete
    Replies
    1. It doesn't concern you why worry? Jual temberang arrr...

      Delete
    2. https://www.youtube.com/watch?v=1ePFLkf0KMw

      Delete
  17. Hebat Najib, harini gambarnya terpampang dimuka akhbar UK pula. Seluruh dunia menghina Najib tapi di UMNO dia ditatang bagai minyak yang penuh. Lawak gila tahap kebodohan puak UMNO ni. Madey bekas presiden pulak dikatakan nyanyuk bila meminta dibongkar cerita 1MDB 2 tahun sudah. Walhal, dia sudah boleh meramalkan apa yang akan berlaku sekiranya dibiarkan. Selepas 2 tahun, orang UMNO kata isu 1MDB sudah basi tapi seluruh dunia mula membongkar satu per satu. Dimana nak letak ke-malu-an UMNO kerana letak presiden bodoh dan korup?

    http://www.dailymail.co.uk/wires/afp/article-4749502/Malaysias-1MDB-misses-Abu-Dhabi-payment.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg sepatutnya malu ialah orang yg menabut fitnah dan merasuah pihak2 tertentu di luar negara tu. Itu yg barbau busuk. Realitinya hubungan antara bangsa Najib amat baik dan badan2 antara bangsa juga memberi penarafan yg baik terhadap ekonomi Malaysia yg sememangnya baik.

      Delete
  18. Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini sekali lagi menyerang kepimpinan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, apabila menimbulkan pengisytiharan harta yang dibuatnya ketika dilantik sebagai Pemuda Umno.

    Mahathir mendakwa perisytiharan Zahid yang dibuat kepadanya selaku perdana menteri pada tahun 1996 telah mendedahkan yang naib presiden Umno itu memiliki sembilan angka dalam akaun banknya.

    "Apabila saya tanya dari mana ia perolehi RM230 juta yang ada dalam akaunnya, jawapannya kurang jelas.

    "Jikalau dia boleh ingat, jelaslah dari mana ia perolehi wang yang begitu banyak," kata Mahathir dalam kiriman di blognya hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha ha setelah puas memfitnah Najib kini dia memfitnah Zahid pula nampaknya. Batu api batu api. Tapi rakyat tak percaya langsung kerana dirinya sendiri terlalu banyak skendel dan jenayah.

      Kalau dia orang baik, dia sepatutnya pulangkan wang rakyat yg dirembat 100-200 bilion, tu boleh duit tu dibahagi2kan kepada rakyat yg memerlukan bantuan. Baru boleh dia cakap fasal orang lain.

      Harap2 Zahid ambil tindakan saman fitnah terhadap orang tua ini.

      Delete
    2. Kita tunggu bila zahid nak saman. Kalau dia tak saman2 sampai tahun depan, maknanya dakwaan tersebut 100% tepat. Zahid seorang korup, dia harus didakwa.

      Delete
    3. Saman atau tak saman tu hak Zahid. Tapi umum dah tahu yg ianya dari pemfitnah tegar seantaro dunia...semua orang yg tak sehaluan dengan dia, difitnah dari Tunku, kepada Husin, Anwar, Abdullah, Najib, Rosmah, Zahid...lepas ni entah apa pula jadi mangsa fitnahnya.

      Delete
    4. Pulak dah..tadi suruh zahid saman. Bila kena psycho, cakap hak zahid nak saman ke tidak. Banyak minum air kencing zahid ke?

      Delete
    5. Parti SUNDAL FUKATAN HAPRAK.....MADEY KUTTY Kuat Main ASMARA ngan KETUA TO' KONG Dapigs.....si LIM KIT SIAL....He...He...He....ramai macai Dap kat Penang sudah berani bantah sama itu LIM GUAN END...silap hari bulan DAPIGS Penang akan Bungkus.....sebab ramai ahli DAP tak setuju KETUA TO' KONG dia berkawan ngan si MADEY KUTTY MAMMAK KERALA ni.....

      Delete
    6. Apa bodoh sangat anon 1206 ni. Zahid saman mamak tua tu hanya cadangan daripada pembaca bukan paksaan. At the end of the day, its Zahid who has to make decision...bangang lu...

      Delete
  19. tu sebab aku dah kata... org tua terkutuk ni memang jenis kumpul semua info org yg berkedudukan dalam gomen...kalu ada yg boleh dia buat modal untuk control org tu.. dia akan simpan... bukan utk kebaikan malaysia... untuk pastikan org tu tunduk dengan dia... lepas tu dia kikis cukup-cukup duit rakyat dan org lain pun tak berani nak lawan.... sial org tua karala ni...sial sungguh... wan azizah pernah tulis surat pasal salah laku anuar... dia akui memang dia ada terima surat tersebut... ada ke dia ambil tindakan... tidak... dia dah dapat peluru perak utk bunuh serigala peliwat jantan tu...dia tunggu jika anuar tu nak melawan dia tak... bila dia nak kikis sampai kering duit malaysia... anuar tak sanggup... habis duit petronas utk bailuot syarikat anak haram jadah dia tu.. baru dia keluarkan kes... kes meliwat 6 tahun dulu pun dia cuba sabitkan... bukti dna apa yg dia boleh kemukakan.. bila tak mampu disabitkan kesalahan meliwat.. dia charge pulak salahguna kuasa.. menggangu siasatan polis... kes macam tu pun ada... asal sape pun nak lawan dia akan korek semua cara untuk sabit kan kesalahan... tu sebab berapa ramai pegawai gomen yg takut dan mengikut telunjuk setan tua ni... berapa payah najib nak bersihkan musuh dalam selimut yg ada dalam gomen la ni... pegawai yg punya kedudukan... yg mampu buat apa pun mengikut arahan sebab terikat ngan bukti yg mahdey ada pasal dorang ni semua...
    adakah ni semua untuk malaysia.... segala info tu semua untuk dia control org... tu sebab time dia... politik wang teruk... rasuah teruk... dia biarkan sebab mudah untuk dia control... lepas tu dia kikis lebih banyak untuk kroni anak haram jadah dia.. org ni korang nak ambil balik jadi pm... bodoh sungguh lah... bodoh sungguh... pandang muka dia ngan rasa sayang pun 1 dosa... sebut nama mahdey ni.. wajib ada maha zalim ke maha firaun ke tua kutuk ke atau yg sewaktu ngan dia... babi tua sial terkutuk ni... jangan mampus dulu sebelum pru 14... nanti tak boleh ungkit lagi dosa sial cilaka ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. He...He...He...Brother...jangan marah MADEY KUTTY macam tu....nanti anak Betina dia si MARINA MADEY tu....yang kaki LGBT tu tauuuu....akan kuti ko.....

      Delete
    2. Kalau zahid tak salah, tak perlu takut. Perisytiharan harta bukan rekaan orang lain..kita tulis sendiri harta kita ada. Takkan zahid hamidi nak tipu orang dia ada rm230 juta dalam bank? Tu lawak namanya. So macai semua..tolong carikan alasan untuk zahid ya..bagilah alasan masa isytihar tu dia diserang sawan babi ke, eksiden sampai hilang ingatan ke..ni rasanya kalau zahid menafikan dia ada rm230 juta, mahu keluar bukti bertulis..boleh terkincit dalam seluar dia nanti.

      Delete
    3. He...He...He...Padan Muka si Zahid Mat Arip.orang kuat MT parti cap MUNGE....cakap berdegar-degar...tapi lagi HAMPEH.....macai FUKATAN HAPRAK ni lagi kuat menyondol....almaklum lerrrr....Anjing Kurap Belaan Dapigs Ketua To' Kong tu.....makan tulang BABI sampai tercekik pun tak pa.....

      Delete
  20. Mahathir mendakwa perisytiharan Zahid yang dibuat kepadanya selaku perdana menteri pada tahun 1996....
    bila zahid tak nak ikut cakap dia.. dia keluarkan lah bukti ni ... pada 2017...21 tahun yg lepas dia dah kurang jelas...kenapa sekarang baru nak jelaskan.. perlu jelaskan pada dia lagi ke.. bekas pm aje tu...
    zahid ada 230 juta... cuba check harta mahdey sikutty karala tu... bebillion harta dia kikis utk anak beranak kaum karala dia yg sial mampus cilaka tu... zahid ada 230 juta 1996... ikut standard info yg digunapakai oleh tua sial alkutty karala ni ada us 40 billion... umpama markos yg hidup bak kata filipina ... bawah sedikit aje dari suharto indon tu... tak perlu jelaskan ke...sial lah org tua ni...

    ReplyDelete
  21. Inilah akibat merompak duit yang dihutang. Punyalah banggang puak UMNO. Dah bodoh bila ditegur sombong pulak.

    1MDB Board to handle payment due to IPIC, says Johari
    Read more at http://www.thestar.com.my/business/business-news/2017/08/02/1mdb-board-to-handle-payment-due-to-ipic-says-johari/#qBSSRzcuim7Kgtth.99

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa pulak akan menjadi kuda tunggangan Najib lagi. Kita lihat siapa yang kena. Nampak gaya macam Second Finance Minister Datuk Seri Johari Abdul Ghani.

      Read more at http://www.thestar.com.my/business/business-news/2017/08/02/1mdb-board-to-handle-payment-due-to-ipic-says-johari/#9pXPMqIgC3t129Xk.99

      Delete
  22. di jawab dalam parlimen ... pm nafi 1 mdb tidak mampu bayar ipic... kelewatan disebabkan masalah teknikal.. tunggu lah...dia kata bayar ogos.. negara malaysia akan bankrupt ke tak bayar rm 2.6 billion ni..korang aje yg menyalak seolah rakyat akan kebulor sebab issue begini... cuba rampas harta sikaralla tu.. tentu selesai duit 1mdb tu bahkan banyak lagi terlebih.. masalah 1 mdb tu kecik aje.. situa kutuk tu harta haram dia beratus billion... rampas semua duit dia anak beranak yg dikikis selesai masalah malaysia ni.. sial punya org tua..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Korek-korek, ada lagi RM2.5B. Jumlah RM5B hanya untuk menutup pembayaran kepada syarikat IPIC Palsu Jho Low dan konco-konco termasuk Rezza Aziz.

      Delete
    2. Semua masalah di Malaysia ini nampaknya berpunca dari Mahadir dn konco2nya. Dari skendal kewangan ke buku anti hadis ke isu LGBT ke fitnahnya...Aduyai...ini punca penjajah dahulu yg mngimpot manusia dari benua lain lah ni.

      Delete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.