Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Wednesday, August 30, 2017

Senarai Nama Pemimpin PKR Yang Berpecah Dua Didedahkan

Rakyat Malaysia sekali lagi dipertontonkan dengan kegagalan kepimpinan parti pembangkang untuk mentadbir parti masing-masing dengan baik.


Ianya adalah satu petanda aras yang kuat dan signifikan yang bakal menjadi pertimbangan rakyat untuk menolak Pakatan Harapan pada PRU14 yang bakal tiba.

Sumber dalaman PKR telah mendedahkan bahawa perpecahan dan perbezaan pendapat telah berlanjutan terlalu lama di kalangan pimpinan PKR sehinggakan tiada lagi titik pertemuan atau kompromi di antara mereka.

Isunya ialah tentang wujudnya perbezaan pendapat tentang sama ada PKR perlu bekerjasama dengan PAS pada PRU14 sehinggakan percakaran, sindir menyindir dan adegan buka pekung hanyir sesama kepimpinan PKR telah dilakukan secara terbuka.

Perbezaan pendapat yang membahagikan parti ini kepada 2 puak ini juga telah mengelirukan dan memperbodoh-bodohkan penyokong-penyokong parti akar umbi. Lebih teruk lagi ialah perpecahan tersebut melibatkan kepemimpinan pusat yang turut memegang jawatan kanan di dalam Pakatan Harapan.

Pokoknya, perbezaan pendapat dan kewujudan 2 puak dalam PKR ini sudah pasti akan memberi kesan kepada prestasi PKR dan PH pada PRU14.

Lebih memeranjatkan lagi ialah sumber dalaman PKR itu turut menyenaraikan nama-nama kepimpinan PKR yang berpecah kepada 2 kem.

Kem A terdiri daripada :
  1. Dato’ Seri Azmin Ali
  2. Tian Chua
  3. Shamsul Iskandar
  4. Xavier Jeyakumar
  5. Dr Shaharuddin
  6. Zuraida Kamaruddin (Ketua Wanita)
  7. Sivarasa Rasiah
  8. Dato’ Saifuddin Abdullah (KSU Pakatan Harapan)
  9. Dato’ Kamaruddin Jaafar
  10. Fahmi Fadzil (Pengarah Komunikasi)
  11. Surendren.
  12. Elizabeth Wong
  13. Hee Loy Sian
  14. Siti Aaishah Sheikh Ismail
  15. Dr Mohamad Nur Manuty
  16. Latheefa Koya
  17. Afif Baharuddin
  18. Haniza Talha.
Kem B terdiri daripada :
  1. Dato’ Saifuddin Nasution Ismail (Setiausaha Agung)
  2. Rafizi Ramli
  3. Nik Nazmi (Ketua AMK)
  4. Datin Paduka Tan Yew Kew (Bendahari Agung)
  5. Syed Ibrahim Syed Noh (Ketua Penerangan)
  6. Dato’ Johari Abdul (Ketua Whip)
  7. Sim Tze Tzin (Pengarah Strategi)
  8. Fariz Musa (Ketua Setiausaha Pengelola)
  9. William Leong
  10. Jeneral (B) Dato’ Hadi (Pengerusi Lembaga Disiplin)
  11. Christina Liew (Pengerusi Sabah)
  12. Dato’ Abdullah Sani Abdul Hamid
  13. Wong Chen
  14. Rodziah Ismail
  15. Fuziah Salleh
  16. Manivanan
  17. Gooi Hsiao Loong
  18. Azan Ismail
  19. Dr Idris Ahmad
  20. Dr Azman Ismail
  21. Hassan Karim
  22. Aminuddin Haron
Kita nantikan respons pemimpin-pemimpin PKR yang telah disenaraikan ini dan jika mereka berdiam diri, maka benarlah segala perpecahan di dalam parti PKR.

Satu lagi perkara yang patut dijadikan alasan kuat untuk rakyat menolak Pakatan Harapan terutamanya parti DAP cauvinis ialah bukti betapa rapuh dan tiada nilainya ‘kerjasama’ sesama parti pembangkang.

Contoh yang paling valid ialah Pilihanraya negeri (PRN) Sarawak pada Mei 2016. Pelbagai peristiwa dan perbezaan pendapat berlaku dan yang paling besar ialah soal pembahagian kerusi. Sumber kepimpinan tertinggi PKR itu juga mendedahkan:
  1. Pembahagian kerusi yang diputuskan di peringkat Majlis Presiden Pakatan Harapan tidak diikuti dan diliwat sendiri oleh parti-parti pembangkang. 
  2. Pembahagian kerusi yang ditandatangani sendiri oleh Timbalan Presiden parti itu gagal dituruti dan menyebabkan berlakunya pertembungan 3 penjuru sesama mereka di PRN Sarawak.
Untuk rekod, PRN Sarawak telah menyerlahkan betapa teruknya kerjasama di antara DAP dan PKR sehinggakan mereka bertembung di 6 kerusi DUN. Mereka kalah di kesemua kerusi DUN itu.

Malah, prestasi Pakatan Harapan terutamanya parti DAP cauvinis begitu memalukan.
DAP: Menang 7 daripada 31 kerusi yang dipertandingkan (23%)
PKR: Menang 3 daripada 41 kerusi (7%)
PAN: 0 daripada 13 kerusi (0%)
Baca seterusnya : http://novandri.blogspot.com/2016/05/post-mortem-punca-dap-gigit-jari-di-prn.html
Penulis percaya segala permasalahan dalam PKR dan Pakatan Harapan ini akan bertambah teruk apabila tiba masa perbincangan tentang pembahagian kerusi untuk PRU14 kelak.

Pertandingan 3 penjuru itu bukan sahaja parti PAS atau BN tetapi turut melibatkan sesama parti di antara DAP, PAN, PKR dan PPBM.

Nasib politik Wan Azizah juga semakin malap : http://novandri.blogspot.com/2017/08/sudah-jatuh-ditimpa-tangga-nasib-wan.html


SHARE ARTICLE :

55 comments:

  1. HANCUR ..... HANCUR !

    PKR HANCUR !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Afif Bahardin, Naib Ketua AMK menegaskan, Rafizi sewajarnya mencadangkan kepada Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution supaya segera mengadakan mesyuarat Majlis Pimpinan Pusat yang kali terakhir berlangsung pada Mac lalu.

      Bukan itu sahaja, beliau turut mengecam dakwaan Rafizi bahawa rundingan dengan Pas adalah keputusan Mohamed Azmin ke­rana hakikatnya perkara itu merupakan keputusan mesyuarat Biro Politik parti, yang sudah lama tidak dihadiri oleh Rafizi sendiri.

      Delete
    2. Erti kata orang-orang dalam PKR semua syok sendiri.main wayang sama Rakyat le......kak jijah jadi perhiasan saja dalam PKR......

      Delete
    3. Pengerusi PKR Kelantan Ab Aziz Ab Kadir enggan mengiktiraf pelantikan Mohd Khairul Amin Ab Rahman sebagai Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Kelantan yang baharu.

      Beliau berkata pelantikan Mohd Khairul Amin Ab Rahman oleh Ketua AMK Kebangsaan Nik Nazmi Nik Ahmad bagi menggantikan Dr Mohd Hafidz Rizal Amran yang dipecat daripada jawatan itu dua hari lepas dibuat tanpa mengikut Peraturan Tetap AMK Malaysia iaitu hendaklah dirunding bersama ketua-ketua AMK cabang dan Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri,

      “Malangnya Nik Nazmi gagal melaksanakan proses ini. Saya dapati ia tidak dibuat melalui proses yang wajar dan tidak demokratik.

      “Oleh yang demikian, saya dengan ini tidak mengiktiraf pelantikan ketua AMK Kelantan yang baharu,” katanya dalam kenyataan di sini Rabu.

      Isnin lepas, Nik Nazmi memecat Dr Mohd Hafidz sebagai Ketua AMK Kelantan berkuat kuasa serta merta melalui kiriman WhatsApp susulan keputusan dan memorandum oleh Jawatankuasa AMK Kelantan yang mengumumkan hilang kepercayaan kepada Dr Mohd Hafidz.

      Bagaimanapun, tindakan pemecatan itu dipercayai berkaitan dengan laporan bahawa PKR Kelantan terbahagi kepada dua kumpulan apabila ada pemimpin PKR yang ‘mesra PAS’ walaupun parti itu telah memutuskan kerjasamanya dengan PKR.

      Berdasarkan laporan media sebelum ini, Dr Mohd Hafidz dikatakan seorang daripada pimpinan yang cenderung bekerjasama dengan PAS kerana mahu mengekalkan lantikan politik PKR di negeri ini.

      Delete
    4. msia ini tlh dibina dgn begitu cantik sehingga menjadi rebutan pelbagai pihak..

      Delete
    5. Dr MIN
      Bila DEDAK campur biJaN , tulis pun asal boleh ?
      Power DEDAK Ah Jib Gor

      Delete
  2. cilaka ko novandri. ko ni jangan menulis lagi bole tak!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE....HE...HE...
      HANCUR....HANCUR...
      PKR HANCUR.....
      HANCUR...HANCUR....
      FUKATAN HAPRAK HANCUR.....

      Delete
    2. Tulis lagi novandri. Biar mampus PKR.

      Delete
    3. Dia dah berhenti menulis... Cuma belum stop menaip je

      Delete
    4. Lol 😝 😂 pegi Mampos PH. Ha ha ha la la la la la. Kerja menipu Dari pagi sampai petang.

      Delete
  3. ADUN Kepayan bertindak meninggalkan DAP dengan memetik perbezaan dengan Pengerusi DAP Sabah, Stephen Wong sebagai sebab utama keputusannya.

    Bosi sebelum ini digantung jawatannya selama tiga bulan oleh jawatankuasa disiplin nasional DAP. Tempoh penggantungannya berakhir akhir bulan ini.

    Beliau memenangi kerusi Kepayan pada tahun 2013 dengan memperolehi 13,020 undi, mengalahkan calon BN dengan 7,000 majoriti undi.

    Bosi adalah wakil rakyat ketiga yang meninggalkan DAP selepas pilihan raya 2013; bekas pengerusi negeri Hiew King Cheu (Luyang) kini menyertai MCA, manakala Junz Wong (Likas) bersama Parti Warisan Sabah.

    Wakil tunggal DAP di dewan undangan negeri ialah Chan Foong Hin (Sri Tanjung).

    ReplyDelete
  4. hahahaha...sebab tuh lah hangpa semua boleh kena pulaih telinga dengan DAP..

    ReplyDelete
  5. Azmin, we know his fight is for his own position. Let him lose the support of the voters.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE....HE...HE...
      HANCUR....HANCUR...
      PKR HANCUR.....
      HANCUR...HANCUR....
      FUKATAN HAPRAK HANCUR.....

      Delete
  6. Lateefa Koyak PKR kata:

    "Yang marah-marah saya sebab posting ini- sila lihat apa yang dibuat oleh barah ini sekarang. Dia sedang memaksa parti pecah dua. Dia tak hadir mesyuarat. Tetapi dia berani hanya bagi kata dua melalui media".

    “Ini namanya tindakan bacul. Dia bertanding dulu dalam parti – bawa cerita palsu, minta backing dari orang-orang berpengaruh – tetap kena reject oleh anggota.

    “Sekarang ini guna dia punya NGO- kutip duit pastu – dia guna duit ni untuk memecahbelahkan cabang. Bukan utk memantapkan parti tapi sebaliknya bagi huru-hara sebagai strategi ponorogo,”

    “Dia ni perangai buruk- kalau org tak terima idea dia – dia akan lompat-lompat, ugut-ugut. Hari-hari geng dia berhubung dengan geng ponorogo,”

    ReplyDelete
    Replies
    1. Theefa patut saman je lapiji. Dia kan loyar. Nanti dpt la duit yg dikolek tu. Itupun kalau lapiji tak abiskan buat bayar saman fitnah dia le

      Delete
  7. Uuikkss ..... mana cacai PKR & parti bunge Madey??? Korang dpt gaji buta ka??!!!

    Aku komplen kat Boboi & Madey kang !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dedak Ayam yang Betul Betul dedak. Sebab tu diam. Ayam makan dedak.

      Delete
  8. Macai bodoh je yg sokong pakatan haprak

    ReplyDelete
  9. Kami di Sabah tidak sabar menunggu bila PRU14 diadakan, hahaha.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabar itu separuh daripada iman.

      Delete
  10. Terkedu2 macai2 pakatoon melihat kepala2 mereka berperang sesama sendiri..maka barulah terfikir..bodoh dan bahlolnya aku berhabis habisan menyokong si tolol2 ini...hehehe

    ReplyDelete
  11. TOLAK PKR BERMAKNA TOLAK PENDOKONG PLURALISMA MURTAD LGBT DAN GAY... TOLAK PAN
    BERMAKNA TOLAK AJARAN SYIAH KAFIR. .. TOLAK CAP BUNGA BERMAKNA TOLAK LIBERALISMA AGAMA ISLAM.... PADA PRNYOKONG PAS...ISLAM DAN GOLONGAN ATAS PAGAR MASA TOLAK SEMUA BARUA PENJAJAH BERERTI KEMENANGAN ISLAM DAN KESUCIAN SYIAR ISLAM DI MALAYSIA..

    INI KALI LAH


    UBAHH....

    ReplyDelete
  12. Semalam 30 Ogos, Di mahkamah London, Clare Brown/sarawak reput tak dapat bagi bukti tuduhannya terhadap PAS yg katanya menerima wang rm90 juta dari 1MDB. Doj tertekan dan gelabah. Apakah maknanya ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. baguih..baguih..jutawan jebon nanti..saman doj..tapi..awat dok celah kangkang bini saja...tak berani jawab di parlimen..latnatullah

      Delete
    2. Maknanya segala dakwaan SR, pakatoon dan sekutu2 terhadap PM semuanya bohong dan palsu. Mereka inilah yg sebenarnya laknatullah termasuklah anon 327.

      Delete
    3. bingai...simpan sikit..nampak sangat bodoh dan bingai...

      Delete
    4. Betul tu 443. Anon 327 tu bukan saja bingai tapi sewel. Cakap kotor cheh...

      Delete
  13. rasanya..pru 14
    ..umno lawan tongkoi kayu pun..tongkoi kayu akan menang...sebab tu jebon takut..lengahkan pru..takut masuk dalam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap besar macam guruh, tapi sorry PH parti longkang kerana suka fitnah dan tipu.

      Delete
    2. Hahaha yg hantar loyar cuba buang pengerusi dan 1 ahli rci tu sape ye? Yg suruh loyar menyibuk, menyampuk mencelah bedah prosiding inkuiri rci tu bukan nak lengah2, tangguh2 ye? Takut masuk dalam ke? Teruskan bermimpi di siang hari

      Delete
  14. Kahkahkah...ni apa punya teori bangang novandri sembang. Sambil meneran masa berak, boleh dapat idea. Baik kau pergi ulas pasal 1mdb @ skim cepat kaya ciptaan najib. Pinjam puluh billion, enjoy + boros beli barang mewah, tukang enjoy terselamat, rakyat pulak kena tanggung hutang najib. GST, LHDN semua ligat sedut duit rakyat. Kastam bakal diswastakan. Bayar hutang sampai kerajaan sendiri potong peruntukan kementerian2. Celaka kau najib. Pergi mampus

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni bodoh gaban, makan taik...makanya tak pandai menilai mana yg betul mana yg salah. Zaman Najib, tiada duit rakyat yg hilang. Duit GST ada, duit LHDN pun ada dan diguna untuk mengurus negara dan sebahagiannya dikembalikan kepada rakyat yg memerlukan bantuan. Kehilangan wang rakyat berlaku selama 22 tahun top dog jadi PM. Berbilion wang lesap into thin air. Alih2 kroni2 dan proksi jadi kaya raya giler, rakyat terus menerus bekerja kuat untuk mengkayakan mereka lagi dengan membayar IPP, tol, indah water dll. Ini bukan silap mata tapi kenyataan.

      Delete
    2. Zaman najib tiada duit rakyat yang hilang?? Kepala bapak kau!! Bangang punya anak haram. Kalau mahathir curi billion, penjarakan dia sekali. Kalau dollah badawi kerepot tu pun curi billion, penjarakan, ludah atas muka dia. Ini bukan nak buat perbandingan antara najib dan mahathir. Ini celaka punya umno babi mentekedarah duit rakyat dari dulu sampai sekarang.

      Delete
    3. Kepala atuk kau. Bangang giler 646 ni. Ini masalah orang perseorangan tak de kena mengena dengan UMNO. Berjuta lagi orang dalam UMNO yg baik2 tau. Kamu 646 yg paling cilaka dan laknatullah tahap gaban.

      Delete
    4. He he he anon 646 ni dah mereng, tak dapat nak fikir dengan waras. Bodoh, bahalul...

      Delete
    5. 9.28 & 9.46 babi hanjing suruhan najib pukimak. Pantat mak kau sial

      Delete
    6. Dari diulas hal 1mdb baik diulas bagaimana penyelewengan zaman 22 tahun mahafiraun menyebabkan rakyat masa kini merana. Ilang rm30 billion cool je kata ex ksu kementerian kewangan dlm rci forex. "ada hari untung, ada hari rugi". Cewah, cam duit bapak kutty dia aje.

      Pastu syok je cakap xde bukti yg dia menyeleweng masa 22 tahun memerintah. Walhall xde siasatan dibuat sebab arahan orang atas. Hello, ingat I.S.A?

      Pastu boleh plak cakap ada banyak bukti dsn curik duit 1mdb. Padahal, org dia sendiri komplot curi, doktorkan dokumen petrosaudi. Kalau benar bagai dikata, doj nak tangkap, caj dsn cuci, seleweng wang 1mdb tentu dsn x berani gi white house, usa.

      Dia yg rembat banyak sampai anak cucu mewah pusing dunia, buat koleksi kereta, parti atas kapal layar,dia mengata pulak anak tiri, bini orang lain rompak malaysia. Macamla dia tu alim sangat. Ngata dulang paku serpih. Cheh.

      Delete
  15. Anjing pakatan haprak dah lama bodoh

    ReplyDelete
  16. seronok juga..ikuti kes forex..jelas terbukti...menteri kewangan dan pm..boleh ubah audit dan sembunyi mana mana angka...kah kah kah..1MDB...kah kah kah..jebon latnatullah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. He he he kamulah yg laknatullah tahab gaban tu hai anon 820.

      Delete
    2. Memang seronok. Lagi seronok tengok camana ade org tu asyik nak tangguh/ tunda prosiding walau sebelum ni eksyen cakap dia tak takut apape

      Delete
  17. Golongan kiasu sentiasa bermain sentimen yang ingin menolak status bumiputera yang sudah dimaterai dalam perlembagaan.

    Anda bayangkan kiasu-kiasu ini berkuasa, anda tidak fikir anda dilayan sebagai kelas ke 2 atau ke 3 walau anda bergelar Bumiputera?

    Permainan ini memang berniat untuk memupuskan status kita yang sudah ditulis dalam perlembagaan.

    Nampak permainan ini?

    PETALING JAYA: Polisi-polisi yang membantu golongan Bumiputera harus dihapuskan dan agama perlu diasingkan daripada pembuatan polisi adalah antara syarat-syarat yang dikemukakan oleh Boo Su-Lyn untuk meraih undinya pada pilihanraya kelak.

    Penolong Editor Malay Mail Online tersebut meluahkanrasa kecewanya terhadap kedua-dua pihak kerajaan mahupun pihak pembangkang kerana menurutnya hanya mementingkan umat Melayu-Islam. Beliau berkata, “Malangnya, kedua-dua PH dan BN nampak gayanya tidak berminat untuk mempromosikan polisi-polisi libertarian bagi membolehkan golongan pertengahan untuk hidup lebih selesa.

    Apa yang mereka peduli hanyalah undi daripada golongan Melayu-Muslim pedalaman.” “BN nampaknya sudah tidak berharap kepada pengundi-pengundi kelas pertengahan seperti saya dengan polisi-polisi fasis mereka yang semakin meningkat sejak dekad yang lalu, manakala PH telah pun mensia-siakan undi saya,” luahnya lagi.

    Tulang belakang Himpunan Anti RUU-355 itu juga menyalahkan polisi kerajaan yang mahu membantu meningkatkan pemilikan rumah oleh golongan Bumiputera yang sememangnya jauh lebih rendah berbanding kaum-kaum lain sebagai mengganggu harga pasaran rumah.

    Beliau berkata, “Jadi berkenaan Pilihanraya Umum ke 14, saya fikir saya mampu untuk bertindak sebagai pengundi yang mementingkan diri sendiri dan menyuruh kedua-dua belah pihak untuk berambus sekiranya mereka tidak beri apa yang saya mahukan – hapuskan polisi-polisi yang membantu golongan Bumiputera (terutamanya dalam sektor hartanah kerana mengganggu pasaran dan menjejaskan harga rumah), ketepikan agama daripada pembuatan polisi…” “… pastikan kenaikan pendapatan, rendahkan cukai pendapatan individu (GST boleh dikekalkan agar beban pencukaian disebarkan kepada seluruh populasi), tiada sebarang pemotongan air, dan jalan-jalan yang selamat seperti di Melbourne atau Singapura dimana saya boleh bebas berjalan tanpa gangguan seksual,” sambungnya lagi.

    Penulis akhbar online yang dimiliki oleh Redberry Group, anak syarikat Ancom Bhd itu juga memberi kata dua kepada pemimpin-pemimpin politik supaya mengambil berat luahan hatinya ini, ataupun beliau bakal memboikot untuk tidak mengundi mana-mana parti politik pada pilihan raya umum akan datang.

    “Sekiranya kedua-dua pakatan bertegas untuk mengekalkan struktur politik perkauman dan polisi-polisi kerajaan yang rasis, maka mereka boleh melupakan undi saya,” gertak beliau.

    Sebelum ini, beliau pernah mendesak supaya jabatan-jabatan agama dan sistem perundangan Syariah di Malaysia dihapuskan disamping menggesa agar Perkara 11(4) Perlembagaan Persekutuan yang menghalang orang bukan Islam daripada menyebarkan agama mereka kepada orang Islam dihapuskan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan setakat undi ko ... dengan ko sendiri berambus dari malaysia ada org nak kesah ke... ko pikir ko sape...

      Delete
    2. Makanya Melayu/Islam kena sedar. Katakan tidak kepada ultra kiasu DAP/PH kerana agenda mereka yg jahat.

      Delete
  18. Hubungan yg baik antara Malaysia dan Arab Saudi menguntungkan Malaysia. Pelbagai manfaat diperolehi seperti pertambahan jemaah haji lebih 7 ribu dan pemendekan tempuh haji dari 120 ke 89 hari sahaja. Alhamdulillah...PM bekerja kuat untuk kesejahteraan rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oitt..dah tanda songlap duit ada kat dahi..baik lah dengan sapa pun..wali..ahli sufi...penyamun tetap penyamun...

      Delete
    2. Jemaah haji dan umrah Malaysia juga tidak perlu lagi menunggu 5 hingga 6 jam bila sampai Lapangan Terbang King Abdul Aziz, Jeddah.

      Hasil hubungan baik ini, Malaysia juga berjaya membina dua pusat jemaah haji, satu di Mekah berdekatan Masjidil Haram dan satu lagi di Masjid Nabawi di Madinah.

      Kuota haji berjaya ditambah hasil lawatan Raja Salman tersebut. Setakat ini, kuota jemaah Haji Malaysia bagi musim Haji 2017 adalah 27,900 orang. Ketika musim haji ini, kuota itu berjaya ditambah sehingga 30,200 orang. Pada tahun hadapan, kuota haji jemaah Malaysia berjaya ditambah sehingga 40,000 orang.

      Kerajaan Arab Saudi akan menambah 3 kali ganda jumlah biasiswa buat pelajar Malaysia di Arab Saudi bermula tahun hadapan. Kini, hanya terdapat 100 biasiswa tersedia bagi pelajar Malaysia yang belajar di Universiti Islam Imam Mohammed bin Saud di Riyadh.

      Delete
    3. Pm buat baik lah mcm mana pun...Ph tetap jaja Pm jahat..itu dah perjanjian mereka sampai mati

      Delete
  19. Sibuk betul puak UMNO dengan PKR. Sampai sanggup pi korek ke dapur PKR untuk mencari jawapan resepi kejayaan PKR. Sebenarnya, bukan susah pun nak hancurkan UMNO ni. UMNO sekarang ni hanya dipunyai oleh puak pariah, bila-bila masa saja bpleh tumbang. Tambah lagi dengan perangai sombong dan bongkak mereka membuli rakyat. Semua subsidi dah kena tarik, tak cukup dengan tu kena GST lagi, tak cukup lagi matawang jatuh merudum pula. Memang masaklah puak UMNO yang masih berangan nak jadi kerajaan lagi. Ada PM pun, bodoh tapi berlagak macam pandai.

    ReplyDelete
  20. PKR - Parti Kencing Rakyat

    ReplyDelete
  21. PKR - Parti Kencing Rakyat

    ReplyDelete
  22. Dh..!!, dh..!!- bg mat sabun jd PM, tgok muka dh tau bodoh thap air normah kne telan

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.