Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Saturday, August 26, 2017

Nasib Wan Azizah PKR !

Jika mengikut perkiraan terbaru, Presiden PKR, Wan Azizah dan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali bakal berdepan dengan pertandingan 3 penjuru di Dewan Undangan Negeri masing-masing.


Wan Azizah adalah ADUN Kajang dan Azmin pula adalah ADUN Bukit Antarabangsa.

3 calon tersebut terdiri daripada PKR, Barisan Nasional dan PAS.

Perkembangan ini adalah merujuk kepada pengumuman Pas Selangor yang akan meletakkan calon di 42 kerusi Dewan Undangan Negeri Selangor pada PRU14 yang akan datang.

Kenyataan tersebut sudah pasti akan mengecewakan Wan Azizah dan Azmin Ali yang sebelum ini telah mengunjungi Presiden PAS, Hadi Awang di sebuah hospital pada 12 Ogos lalu.

Perjumpaan tersebut turut menimbulkan spekulasi bahawa parti PKR begitu terdesak menagih simpati parti PAS untuk bekerjasama dengan mereka terutamanya di negeri Selangor.

Ada juga yang menafsirkan pertemuan tersebut berbentuk kepentingan peribadi iaitu untuk memujuk parti PAS supaya tidak bertanding di beberapa kerusi yang akan ditanding oleh kepimpinan tertinggi PKR seperti Wan Azizah dan Azmin Ali.

Tetapi lain pula jadinya.
“Kita bersedia bertanding kerusi PKR di Kajang dan Gombak (DUN Bukit Antarabangsa),” jelas Pesuruhjaya PAS Selangor.
Kita faham betapa terdesaknya Azmin Ali cuba untuk memujuk rayu parti PAS. Kata putus total pihak PAS yang menyaksikan Azmin Ali bakal kehilangan jawatan Menteri Besar Selangor selepas PRU14 nanti. Beliau masih boleh mengumpan PAS dengan tidak memecat ADUN-ADUN PAS yang menjawat jawatan Exco kerajaan negeri.

Beliau juga tidak memecat ahli-ahli PAS yang berada dalam agensi-agensi kerajaan negeri seperti yang dilakukan dengan zalimnya oleh kerajaan DAP di bawah Lim Guan Eng.

Tetapi penulis percaya kepimpinan PAS tidak akan begitu mudah diperbodohkan sekali lagi oleh parti PKR. Ibarat pisang tidak berbuah dua kali.

PAS tidak mungkin sanggup bersekongkol dengan parti PKR yang tidak pernah mempertahankan mereka apabila mereka diserang, dihina, dipijak dan disampahkan oleh rakan politik PKR iaitu parti cauvinis DAP.

Politik Wan Azizah bertambah kabur kerana :
1. Beliau bukan sahaja berdepan dengan PAS di DUN Kajang tetapi juga di Parlimen Permatang Pauh. 16 Julai lalu, PAS telah melancarkan jentera pilihan raya PAS di Permatang Pauh.
2. PAS mempunyai kubu kuat di kawasan Permatang Pasir dan sebahagian daripada undi yang diterima oleh Wan Azizah ketika bertanding kerusi parlimen Permatang Pauh datang daripada kawasan itu.
3. Kita semua tahu bahawa PAS memainkan peranan penting untuk memenangi pengundi di Permatang Pauh, terutama di kawasan luar bandar yang majoritinya Melayu.
4. Tambahan pula, PAS memegang kerusi DUN Permatang Pasir, satu-satunya kerusi milik parti itu di Pulau Pinang. PKR pula memegang dua kerusi di Permatang Pauh iaitu Seberang Jaya dan Penanti.
Pertandingan 3 penjuru di kerusi parlimen dan 3 kerusi DUN di Permatang Pauh tidak boleh dielakkan lagi.

Untuk rekod, Wan Azizah memperoleh 30,316 undi atau 57.1 % manakala calon Barisan Nasional, Suhaimi Sabudin memperolehi 21,475 undi atau 40.44 %. Wan Azizah menang dengan majoriti hanya 8,841 undi.

Di DUN Permatang Pasir pula, calon PAS memperolehi 9,618 undi dengan majoriti yang diraih calon PAS ialah 4,551 undi.


SHARE ARTICLE :

69 comments:

  1. Wan Zizah ni berehat la. Jaga cucu2 tu!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..atok najib sila jaga cucu mongolia tu!! Bakal penyamun baru lahir. Bahaya malaysia

      Delete
    2. KURANG AJAR KO NI 4:31 !!!!

      Delete
    3. Biasa la. Jing RBA DAPigs mmg barua kurang ajaq melampau!!

      Delete
    4. Turn madey jaga cicit dr kerala baik2. Cari2la waris tok dia kut-kut ada yg masih idup. Bila lg nak sambung silaturrahim. Bulehla kenal2kan dengan anak cucu dia yg hidup mewah kat sini. Jgn kerna mereka hidup daif atau dr keturunan kutty maka tak ngaku sedara.

      Delete
    5. Cucu mongolia jangan risau..nek mah & atok jib tengah cari jalan macam mana nak rembat duit malaysia banyak2. Jawatan Pm memang untuk keluarga kita. Besok cucu jadi Pm, cucu curi banyak2 tau..

      Delete
    6. Sedara dr kerala toksah risau. Xde ic nnti moyang madey buat projek ic lagi, janji undi cap bunga. Jawatan pm memang dah ditakdirkan untuk madey anak beranak. Kalau org lain jadi pm semua tak bagus, semua rasuah, semua diktator, semua penyangak, semua kleptokerat, semua keparat. Keturunan madey kutty aje yg telus, yg demokrasi, yg bijak, yg sifar rasuah, yg amanah, yg dapat selamatkan malaysia, yg bijak mentadbir, yg dapat memajukan malaysia, yg tiada skandal penyelewengan, yg meniaga dgn jujur...

      Delete
    7. Cucu dajjal sudah lahir. Datuk ketua penyamun, nenek kaki mintak komisyen & kaki joli, cucu bakal lebih dahsyat. Datuk bunuh guna c4, tubuh skim cepat kaya 1emdebe..cucu waris perangai setan nenek dan datuknya sekali. Hancur malaysia di tangan keluarga setan.

      Delete
    8. Darah penyamun kacukan melayu mongolia woww...hebat. Darah penjarah genghis khan campur darah lanun bugis. Disyorkan umno lantik budak ni jadi ketua mana-mana cawangan. Atuk dia umur 21 balik dari london tak pandai berbahasa melayu dapat jadi menteri besar. Keturunan rajak keturunan mulia bagi umno. Wakakaka

      Delete
    9. HE...HE...HE....PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN SAMA-SAMA MELEPAS....HIDUP BN....INSYAALLAH...KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN KEKAL TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN....

      Delete
    10. Azmin Ali menegaskan bahawa perbincangan antara PKR dan PAS tidak melibatkan Pakatan Harapan (HARAPAN).

      Azmin juga menegaskan bahawa perbincangan itu bukan merupakan inisiatifnya sendiri, sebaliknya beliau hanya mewakili PKR.

      "Bukan inisiatif peribadi saya. Itu adalah keputusan yang diambil oleh parti. Saya hanya mewakili parti.

      Delete
    11. Jumpa cucu dajjal melayu, kasi lemas dalam baldi air. Cekik pun boleh. Bahaya generasi akan datang. Entah apa program tipu rakyat dia akan buat.

      Delete
  2. penang...selamanya
    ...dibawah kapiaq...

    ReplyDelete
    Replies
    1. umno
      ...dok tepi utan saja..

      Delete
    2. Umno xperlu amek penang biar ja pada cina... tumpukn kwsan melayu ja... blh tolong melayu... cina kita abaikn mcm d serawak...

      Delete
    3. Kuatkan mp bn melayu...kita ubah perlembagaan kasi halau cina kominih penang...haha

      Delete
  3. Perkiraan terbaru? Hahahaha...kira dari dalam jamban ke novandri? Terdesaknya umno sampai najib call hadi hari2. Najib tak yakin pada parti sendiri. Hidup pas!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dgn anony 4:27!!

      HIDUP PAS !! TOLAK PAN MAT SABU !!

      Delete
    2. HE...HE...HE....PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN SAMA-SAMA MELEPAS....HIDUP BN....INSYAALLAH...KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN KEKAL TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN....

      Delete
    3. Haha..teruskan berangan hearsay babidap427

      Delete
  4. jebon tetap jebon...di dahi telah tertulis..pencuri duit rakyat..sehina manusia dimuka bumi ini...latnatullah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. Madey pencuri duit rakyat memang sehina-hina manusia

      Delete
    2. ada bukti ke batok najib curi duit rakyat...jgn fitnah..fitnah adalah dosa besar...neraka mu nnati

      Delete
  5. Ada bukti ke. Harap mr.google jer. Tak takut dosa ke? Kalau setakat menuduh dan mengjukum semua org bpleh. Jgn terlebih kuah dr sudu, hukum menghukum ni kerjs Allah. Kamu sanggup ke ambil alih? Memang tak la kan. Jgn nnt kena telan dek bumi asbab menuduh mengeji mengumpat mengata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sudahlah..latnatullah

      Delete
    2. manusia yg suka melaknat org maka org itulah yg akan dilaknat oleh Allah swt.

      Delete
    3. Yang paling laknat ialah mereka yang melaksanakan cukai terhadap orang miskin. Mufti sendiri dah keluar kenyataan. Haram kerajaan pungut cukai pada orang miskin.

      Delete
    4. HE...HE...HE....PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN SAMA-SAMA MELEPAS....HIDUP BN....INSYAALLAH...KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN KEKAL TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN....

      Delete
    5. Tengok la apa barang ug dibeli. Barang baaic tak de gst. Barang yg mewah je gst sbb org mewah tu mmg layak bayar gst sbb mrk selalu mlari cukai tapi minta macam2.

      Delete
  6. Pas pis pus tanding 42 kerusi dun selangor? Kahkahkah...ukur baju badan sendirilah hadi awang. Kalau kelantan terengganu bolehlah canang macam tu. Ingat pengundi melayu suka sangat ke pada pas? Ahli tak brapa kerat dah kecoh dengan politik matang/perpaduan melayu. Pru 14 penentu hidup mati pas. Dengan pakatanlah ahli pas merasa jadi exco, ahli majlis. Dengan umno habuk pun tarak. Bodoh punya lebai. Perguna agama untuk kepentingan peribadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE....PAS MELEPAS....FUKATAN HAPRAK PUN SAMA-SAMA MELEPAS....HIDUP BN....INSYAALLAH...KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN KEKAL TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14....AMIN....

      Delete
  7. Jika tidak bersetuju dengan calon umno yg dipilih pada pilihanraya nanti, ahli umno bolehlah undi calon parti pas. Ia bukan protes. Ia adalah perpaduan melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye...hanya UMNO dan PAS sahaja di hati ku.

      Delete
    2. Bagus. Kalau keliru nak undi pas atau umno, jangan keluar mengundi. Bn pasti menang.

      Delete
    3. He he he nasihat dari batu api 1034.

      Delete
  8. Hello! Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Apakah Anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami http://kbagi.com/ atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.
    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
  9. semula di Selangor dan PAS akan mempertahankan kerajaan di negeri tersebut, kata salah seorang pemimpin tertingginya hari ini.

    Langkah itu, kata Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, akan dilakukan beberapa parti yang akan bersama PAS untuk memberi sokongan.


    Read more at https://m.malaysiakini.com/news/393362#yFvqp3Y0kEdC8jSH.99

    ReplyDelete
  10. Haram hukumnya memilih pemimpin dikalangan kafir harbi dan yg sewaktu dengannya. Makanya DAP/PH perlu ditolak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mca mic ppp gerakan pun kafir jugak kahkahkah..

      Delete
    2. kah kah songlap duit rakyat berbillion..ikut ajaran islam manam..kalahkan kapiaq..

      Delete
    3. Kafir terbahagi kepada 2, harbi dan zimmi. BN diterajuai oleh UMNO dan Islam itu lebih baik beribu kali ganda dari PH yg diterajui kafir harbi DAP yg agendanya jelas anti Islam, menindas Melayu/Islam, tak de halal haram langsung. Semua langgar semacam je. Judi, korupsi, bohong, penipu, arak, khinzir, fitnah, pelacuran dll... Sebaik2 kapiak adalah bersamaan dengan seburuk2 orang yg ada iman, wallahuaalam.

      Delete
    4. Pembetulan: Sebaik2 kapiak tak bersamaan walaupun dengan seburuk2 orang yg ada iman. Kafir kekal di dalam neraka. Orang yg ada iman walau sebesar zarah akan masuk syurga juga akhirnya. Orang yg menyokong kafir harbi akan menjadi sebahagian dari mereka, wallahuaalam.

      Delete
    5. mencuri memang salah, menuduh orang mencuri tanpa saksi juga salah, bawa bukti hantar balai polis, biar orang yang hang tuduh kena tangkap.

      Delete
    6. org kapiaq pun tabik kat jebon..depa sebdiri tak sanggup buat apa yg jebon buat..

      Delete
  11. Al-Maaidah 51
    Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai teman rapat kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka teman rapatnya, maka sesungguhnya dia adalah dari golongan mereka itu. Sesungguhnya Allah tidak memberikan petunjuk kepada kaum yang berlaku zalim.

    Al-Maaidah 80
    Engkau melihat banyak dari mereka menjadikan orang-orang kafir (musyrik) teman rapat mereka. Demi sesungguhnya amatlah buruknya apa yang mereka sediakan bagi diri mereka (pada hari akhirat kelak) iaitu kemurkaan Allah menimpa mereka, dan mereka pula tetap kekal di dalam azab (Neraka).

    A-li 'Imraan 28
    Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah dia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu) dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu) dan kepada Allah jualah tempat kembali.

    An-Nisa 138
    Sampaikanlah khabar berita kepada orang-orang munafik: Bahawa sesungguhnya disediakan untuk mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya.

    An-Nisa 139
    (Iaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Tidaklah patut mereka (orang-orang munafik) mencari kekuatan dan kemuliaan di sisi orang-orang kafir itu, kerana sesungguhnya kekuatan dan kemuliaan itu semuanya ialah milik Allah, (diberikannya kepada sesiapa yang dikehendakiNya).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaupun hanya 1 undi tak berbaloi kalau memilih DAP/PH kerana Jannah akan semakin jauh. Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tidak berguna.

      Delete
    2. Bila lihat sokongan melayu terhadap umno semakin berkurang, maka dah jadi lumrah umno menakut2kan bangsa sendiri dengan penguasaan kaum lain. Melayu bakal terhina, islam bakal lupus...katanya. Kahkahkah...kau nak pertahankan tengkolok kau, macam2 kau buat. Kahkahkah..

      Delete
    3. Yg jelasnya, kerana laparkan kuasa dan wang, pakatan sibuk mencipta pelbagai fitnah jahat mahu merompak jawatan Najib yg dipilih secara demokrasi. Tapi fitnah tak bertahan lama kerana ia palsu dan tak de bukti. Cerita 1MDB palsu, cincin Rosmah gurau2, cerita sarawak repot, wsj, doj...semuanya pun palsu dan rasuah belaka. Tapi cerita fasal skendel tukaran wang asing, Mamali, BMF, Proton, banglo terlajak murah, semuanya benar dan bilion2 wang rakyat 'lost into thin air'. Terkini cerita kilang haram di Sungai Lembu pun betul yg mana cancer meningkat lebih 2000% di sana. Hmmm macai 110 je yg tutup mata kerana tembolok.

      Delete
    4. Babidap110 lg mau spin...woiii malayu makin mantap sokong umno..
      Sikitol2 Pan Cap bunga Pkr semua tak blh harap...bergadoh bagai nak rak...bongok

      Delete
    5. Ini tak de kena mengena dengan sesiapa pun. Kenyataan 1021 tu adalah fakta dari Alquraan. Tak kan itu pun kau tak tahu 110?.

      Delete
  12. Mca mic gerakan ppp bukan kafir?? Bila masa mereka mengucap dua kalimah syahadah? Najib orang beriman ke?? Dalam satu majlis, rosmah sendiri mengaku najib selalu tidak sembahyang 5 waktu, antara sebabnya adalah akibat leka dengan hobinya bermain golf (sila buka youtube, anda akan terkejut dengan pengakuan rosmah). Seleweng ratus juta melalui komisyen beli senjata sewaktu 2 kali jadi menteri pertahanan, curi berbillion melalui pinjaman 1mdb dari institusi kewangan luar negara (bond) yg akhirnya terpaksa ditanggung kementerian kewangan (bayar guna cukai rakyat)..adakah ini ciri2 orang beriman?? Tidak malu ke gunakan ayat al quran bagi menghalalkan tindakan bos anda?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ayat Al Quran itu sebagai peringatan untuk diambil pelajaran oleh orang yang beriman, bukan untuk membela sesiapa, tapi kalau kamu tidak berminat dengan ilmu Al Quran terpulang, kubur masing-masing..


      A-li 'Imraan 118
      Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang bukan dari kalangan kamu menjadi orang dalam (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti-henti berusaha mendatangkan bencana kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telahpun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulutnya dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya telah kami jelaskan kepada kamu keterangan-keterangan itu jika kamu (mahu) memahaminya.

      Delete
    2. Alahai dik non, Tak habis 2 dgn IMDB. Claire pun dah give up dan kena saman. Dik non bila lagi, Bagi bukti kat Claire kalau ada boleh dia tunjuk kat mahkamamah london. dik non ada bukti . Kenapa tak tunjuk. Bukti palsu berani tunjuk la. Umno ketua BN dik non, MIc dan Mca sebahagian drp BN, Ketua orang Islam bukan MIC dan MCA. Itu pun pok jib kesian bagi jawatan kat mereka dalam kerajaan, Lain2 orang Islam yang buat keputusan. bukan masam pakatan Harap, Lim kit siang kata no, Pas pun kena tendang drp pakatan Rakyat. Pakatan Rakyat pun dah tak ada dik non oooi. Sedarlah diri tu bersyukur banyak2 dengan pemerintahan UMNO /BN selamaa ini. Adik kalau tak tahu bersyukur boleh pergi SYria, Iraq , Yamen, Tu orang islam sepenuhnya takda cina huhu. apa dah jadi

      Delete
  13. Dulu najib pernah janji pada perhimpunan agung umno 2015, menjelang hujung tahun tersebut, hutang 1mdb akan berkurang hingga rm17 billion sahaja. Najib juga janji 1 sen pun duit rakyat tidak akan digunakan untuk bayar hutang 1mdb. Apa jadi selepas itu?? Najib mungkir janji. Ini jelas ciri2 munafik. Secara senyap2, 1mdb diambilalih oleh kementerian kewangan, GST dilaksanakan, hutang 1mdb pula makin bertambah. Baru2 ni bila wartawan tanya johari ghani, menteri kewangan kedua mengenai hutang 1mdb yg terlewat bayar, dia sendiri tak mampu jawab, tidak tahu butiran. Suruh tanya pada tan sri irwan siregar. Semua main lepas tangan. Gst dikutip dari semua termasuk golongan miskin, penyudahnya digunakan bayar hutang 1mdb. Orang macam ni nak dipertahankan???

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP - UNITED TERRO*IST MOSS*D ORGANIZATION! Nak berSYARAH psl. ISLAM pula si KAFIR HARBI BINATANG BUAS ni!

      CELAKA lu si TERORIS spesis PENYAMAQ KAFIR HARBI 118 ANJING KURAP HOMO-si KETURUNAN PENJILAT JUBOQ BABI dr. spesis BAPA HOMO KULIT BABI-si PENCUCI KANDANG BABI/MAK PELACUR BITCH/WHORE/HANTU PELESIT, si spesis KANGKANG BABI PENJAJAH PARASIT/LANUN DAPjuboq BABI oi!

      TAK pula lu TERLOLONG mcm. PUAKA kat RASUAH BERATUS BILLION utk. INDUSTRI2 SENJATA Barat/ISrael - apabila si puaka KRISTIAN ZIONIS MEROMPAK/MENJAJAH Dunia Islam dgn. amat KEJAM! Dahlah memBUNUH umat ISLAM dlm. GENOSID sesuka hati bersama IS(IS)rael termasuk MENUBUHkan IS/ISIL/ISIS yg. diTUBUHkan oleh MOSSAD/CIA spt. diDEDAHkan oleh Snowden)! Dasar puak TERORIS JUBOQ BABI BARAT/ZIONIS dan KULI2 dia!

      Si ANJING2 CASH-is-KING DAPjuboq BABI-KULI2 si rejim PENGGANAS KANIBAL/NECROPHILIA (merogol mayat2)/PEDOFILIA ISrael/MOSSAD-NA*O/CIA HARAM JADAH ni - TAK pula TERLOLONG mcm. PUAKA psl. dpt. RASUAH HARAM JADAH yg. berBILLION selepas dok lahap TAIK rejim TERORIS KAFIR HARBI KANIBAL/NECROPHILIA (nerogol mayat2)/Pedofilia IS-rael/ZIONIS aaahhh??!!

      Dan TAK juga si PENJAJAH TERORIS DAPjuboq BABI nak SAMAN Razali kalau berita ni TAK benaq?! Dasar si PENAKUT HARAM JADAH! Di - http://www.pisau.net/terima-dana-1-2billion-dari-israel-dap-perlu-segera-kemuka-saman/ , Terima Dana 1.2Billion Dari Israel, DAP Perlu Segera Kemuka Saman, Published on 17/08/2016 in DAP by pisau!

      Itulah, bilalah juga si SPRM tu nak MENYIASAT si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPjuboq BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD ni yg. boleh dapat DERMA USD 300 JUTA (RM 1.2 BILLION) dari rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael tu - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA kerana 17 pakar strategi DAPJUBOQ ANJING yg. diKETUAI si TODI-puaKA, di LATIH oleh TERORIS MOSSAD dan si KM spt. TONGGENG eng BANGKAI BABI boleh pula asyik jumpa DUTA IS(IS)rael, serta IS(IS)rael nak tubuhkan MARKAS TENTERA PENGGANAS dia di Port Dickson – utk. MENAKLUK Selat Melaka; sbg. laluan UTAMA Submarin2 NUKLEAR HARAM JADAH IS(IS)rael/NA*O (yg. berPUSAT di Diego Garcia), serta sbg. laluan UTAMA perkapalan MINYAK/GAS (“oil/gas CHOKEPOINT”) yg. MENYAMBUNGkan Lautan PASIFIK-HINDI hingga ke Laut MERAH/MEDITERRANEAN (utk. ke ISrael/Barat)!! Kami RAKYAT tengah TUNGGU ni! SPRM/PDRM bah. TERORISMA – hang buatlah KERJA betul-betul oi!

      Lihat di - http://semuthitam80.blogspot.my/2016/03/12-billion-dana-israel-masuk-akaun.html , 1.2 BILLION DANA ISRAEL MASUK AKAUN PROKSI??? , Posted by Semut Hitam ; dan di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ :

      DAP Terima Latihan Dari Mossad?

      January 4, 2016 By WakeUp Malaya

      Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali Abdul Rahman menegaskan beberapa kali bahawa DAP mempunyai hubungan istimewa dengan Israel.

      Pada 2012, Razali telah mendedahkan hubungan DAP-Israel ketika berceramah di Putrajaya:
      —–
      Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad.

      Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang.

      Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.

      Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya. .......

      Tok Labu.

      (ANTI-DAP/ANTI-PENDATANG2 Cina RASIS SAMSENG KAFIR HARBI kit siang-guan eng anak BERANAK TAIK BABI amat CELAKA 100%)

      Delete
    2. Dok bodoh yg 10%sst dulu tun m rambat cukai untuk bayar hutang Negara cakap pulak ,orang miskin kena bayar ia sst 10%, orang miskin kena cukai sst 10% kemudian duit bagi kroni2 tun m dan anak dia tak cakap ia. Kroni tun mahathir semua tak nak bayar cukai, kami rakyat miskin kena bayar cukai dizaman tun mahathir itu, sebab itu guru gaji kecil dan polis buat rasuah salahkan tun mahathir itu sebab polis terima rasuah pada zaman dia.

      Sst 10% itu ada bagi rakyat ke?
      Sila jawab anon 1:18 ia.

      Cukai Gst rakyat menikmatinya
      Cukai Sst ada apa rakyat miskin menikmatinya sila jawab

      Di zaman anwar dan tun mahathir sst dibuat untuk bayar hutang negara

      Delete
    3. Hang nie jadi pyokong org miskin plk... ramai dlm neraka adalah drpd golongan miskin...

      Delete
  14. MAIN

    BONTOT

    KAHWIN

    SAJENIS

    TAKCAYA

    TUHAN

    MINUM ARAK

    MAKAN BABI

    TAPI AHLI

    MASYRAKAT

    TERATUR ADIL

    TAK ADA

    RASUAH

    TAK ADA BELI

    INTAN BERLIAN

    TAKDA JO LOW

    ReplyDelete
  15. Kenyataan 1021 tu adalah fakta dari Alquraan. Tak de nak mengaitkan dengan sesiapa pun. Cuma siapa makan lada dia terasa pedasnya.

    ReplyDelete
  16. Anon diatas pon menulis mcm org munafik. Iaitu menuduh tanpa bukti, mengutuk dan mengata tanpa usul periksa. Kalau benar anda beriman, perli jumpa orgtu sendiri dan tanya thwn beri nasihat. Addinu nasihat. Hukum menghukum hak Allah. Bukan menghukum selepas men'GOOGLE' atau sekadar dengar ceramah yg blm tentu sahih tanpa bukti atau hearsay. Jika anda tak mampu berfikir serahkan segalnya kpd Allah. Jgn sampai mengambil alih tugas Allah sebagai penghukum.

    ReplyDelete
  17. Puak UMNO yang takut dengan bayang-bayang sendiri. Kenapa dok sibuk pasal wan azizah atau azmin pula. Puak UMNO patut sibuk dengan parti sendiri dulu. Setelah diberi mandat menjadi kerajaan semenjak merdeka, apakah rasanya UMNO masih layak untuk terus memimpin. Kehidupan rakyat makin hari makin tertekan dek kerakusan pimpinan UMNO. Apakah UMNO merasa yakin bahawa UMNO akan terus mendapat mandat tersebut selepas apa yang terjadi 10 tahun kebelakangan ini?. Kalau dulu kita lihat, puak pembangkang yang banyak mengutuk pemimpin UMNO tapi sekarang sudah terbaik. Puak UMNO lebih sibuk dengan pimpinan parti pembangkang walhal pemimpin tersebut bukan menteri kabinet pun. Kalau pun ada ramai yang mengutuk Najib pula, bukanlah sebab dia presiden UMNO tapi kerana dia adalah perdana menteri negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagaimana rentak begitulah tarinya. Kalau hari2 pakatan dan mahey serta kuncu2nya memfitnah UMNO dan Najib kerana nak rompak jawatan PM yg dipilih secara demokrasi, tak salah UMNO pulang paku buah keras kerana nak pertahankan hak. Lagipun rakyat tak mahukan DAP/PH/PPBM naik kerana mereka pemfitnah dan pembohong besar.

      Delete


  18. Atuk Matdey hanya berani berkempen di kawasan dimenangi oleh PH saja. Bila mana kawasan tersebut di menangi oleh PH dlm pru nanti, dia lah nak ambil kredit, padahal kawasan tersebut memang pun telah di menangi oleh pembangkang.

    Cuba datang berkempen di kawasan UMNO menang, boleh tengok berapa kerat yg datang mendengar putar belit kamu.

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.