Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Saturday, September 02, 2017

Anwar Persoal Keputusan Mahathir & Pakatan Harapan

Sebelum ini penulis telah menyiarkan senarai nama kepimpinan parti PKR yang berpecah kepada 2 kem.

Yang terbaru, portal pembangkang SorosKini MalaysiaKini yang biasanya menyembunyikan permasalahan dalaman parti pembangkang, turut mendedahkan pekung hanyir parti PKR. Di antara laporan portal pembangkang itu:
Pertembungan antara kumpulan Rafizi Ramli dan Datuk Seri Azmin Ali bukanlah rahsia lagi. Suatu ketika dulu ia menjadi rahsia umum. Maksudnya rahsia yang bukan rahsia.
Hinggalah Rafizi menulis kenyataan panjang dan meletakkan garis pemisah antara dia dan kumpulan digelar "kartel" itu.
Perpecahan dalam PKR adalah satu perkara yang jelas dan tidak dapat dinafikan lagi. Dan jika merujuk kepada laporan di atas, kartel Azmin Ali terdiri daripada
  1. Dato’ Seri Azmin Ali
  2. Tian Chua
  3. Shamsul Iskandar
  4. Xavier Jeyakumar
  5. Dr Shaharuddin
  6. Zuraida Kamaruddin (Ketua Wanita)
  7. Sivarasa Rasiah
  8. Dato’ Saifuddin Abdullah (KSU Pakatan Harapan)
  9. Dato’ Kamaruddin Jaafar
  10. Fahmi Fadzil (Pengarah Komunikasi)
  11. Surendren.
  12. Elizabeth Wong
  13. Hee Loy Sian
  14. Siti Aaishah Sheikh Ismail
  15. Dr Mohamad Nur Manuty
  16. Latheefa Koya
  17. Afif Baharuddin
  18. Haniza Talha
Baca: http://novandri.blogspot.com/2017/08/senarai-nama-pemimpin-pkr-yang-berpecah.html

Dalam masa yang sama, Anwar Ibrahim juga dilihat tidak berpendirian tetap malah mempermain-mainkan kenyataan Dr Mahathir serta kepimpinan Pakatan Harapan yang sebelum ini menolak kerjasama dengan parti PAS.

Anwar Ibrahim masih lagi mahu bekerjasama dengan parti PAS walau pun kenyataannya adalah secara tidak langsung. Di antara kenyataannya:
Apa yang diusulkan dan dipersetujui Biro Politik sebelum ini adalah tidak memusuhi PAS, mengkaji kemungkinan mengelak pertarungan tiga penjuru.
Garis yang ditetapkan dengan jelas adalah kerjasama tersebut, seandainya berlaku, tetap dalam kerangka komitmen PKR dengan Pakatan Harapan.
Logiknya, mana mungkin parti PKR menyatakan komitmen dengan Pakatan Harapan jika PKR masih lagi mengharapkan kerjasama dengan PAS.

Tidak akan wujud 'kerjasama, seandainya berlaku' jika PKR komited menolak parti PAS seperti yang diputuskan oleh Pakatan Harapan kecuali jika PKR meliwat keputusan PH dengan main belakang bertemu dan berbincang dengan PAS di belakang PPBM dan DAP.

Tetapi penulis percaya bahawa DAP dan PPBM sebenarnya tahu dan merelakan kerjasama dengan PAS seperti yang cuba dilakukan oleh PKR.

Mereka terutamanya parti cauvinis DAP terpaksa berlakon kerana mereka sedang membohongi penyokong-penyokong mereka yang tidak setuju kerjasama dengan parti PAS.

Pokoknya, puak pembangkang sanggup melakukan apa sahaja termasuk berbohong dan menabur fitnah untuk mendapat undi rakyat.

Dalam masa yang sama, sikap PKR yang begitu berat untuk menyatakan dengan tepat pendirian mereka tentang parti PAS juga menunjukkan keraguan dan ketidakyakinan Anwar Ibrahim dan PKR terhadap parti Mahathir Mohamad dan parti Mat Sabu.

Mereka tahu bahawa PAN, parti serpihan PAS tidak akan mampu untuk menyamai kekuatan parti PAS dan parti itu hanya sekadar budak suruhan cauvinis DAP. Anwar Ibrahim pula tidak mungkin akan dapat memaafkan Mahathir Mohamad, seorang ahli politik yang telah memalukan beliau dan seluruh keluarga serta keturunan Anwar dengan isu yang amat jijik sekali iaitu meliwat lelaki.

Mahathir yang menyebabkan beliau merengkok dalam penjara. Malah, kewujudan parti Keadilan adalah disebabkan oleh penentangan Anwar Ibrahim terhadap Mahathir Mohamad.

Dan sehingga ke hari ini, Mahathir Mohamad tidak pernah menyatakan pendiriannya sendiri tentang Anwar Ibrahim yang dijadikan calon Perdana Menteri oleh puak pembangkang. Ianya bermaksud bahawa Mahathir tidak akan mungkin menerima Anwar tetapi akan menyokong pilihannya sendiri.

Kesimpulannya, kekalutan dan perpecahan yang berlaku di dalam pakatan pembangkang ini akan memudahkan rakyat Malaysia untuk membuat pertimbangan yang tepat iaitu menolak Pakatan Harapan yang tiada harapan pada PRU14 kelak.
Baca: http://novandri.blogspot.com/2017/08/senarai-nama-pemimpin-pkr-yang-berpecah.html

SHARE ARTICLE :




59 comments:

  1. Hidup lagi ko ni novandri!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg ni aja ka cacai madey komen? Dah tak de modal dah ka?

      Delete
    2. Bila nak MAMPOS lu si spesis ANAK HARAM BANGKAI BABI 818, lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si BANGKAI2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng HOMO JUBOQ BABI/what-the-kok-maria-hannah-betty GILA BABI BETINA2 SUNDAL-PELACUR2 terKANGKANG TEPI JLN./gobindKANGKANG BABI-jagdippyANJING KURAP-raveentharanBANGKAI BABI/rayerHANYIR CELAKA/tony puaKA JUBOQ BABI/KENCING NngaNGA KOK ming KANGKANG BABI BERLENDIR/sivarasaJUBOQ BABI HANYIR/BABIga SUNDAL KURAP!!

      Tok Labu.

      (ANTI-DAP/ANTI-PENDATANG2 Cina RASIS SAMSENG KAFIR HARBI HOMO kit siang-guan eng anak BERANAK BANGKAI BABI amat CELAKA 100%)

      Delete
  2. PH hendak undi ahli Pas, tetapi melanyak kepimpinan Pas. Where got road

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli PAS tak sepatutnya memberi undi kepada PH/DAP jika faham Surah Almaidah ayat 51.

      Delete
    2. Sejak bersetubuh dengan pas, lahirlah baka lebai umno mengaji tak habis wakakaka

      Delete
    3. habis tu mengaji yg mana sampai habis tu wahai anony 7.17 yg terbakor macam setan bila org cerita tentang hukum dari alquran... tok guru pondok dah hukumkan haram sokong dapig .... mufti pahang hukumkan dapig ni kapir harbi... ko ni bodoh sungguh ke sampai tak mampu nak paham benda yg mudah macam ni... dapig tu haram disokong... banyak dah sebab yg menguatkan hukum ni... kapir aje yg tak mau ikut... bodoh...

      Delete
    4. Guru pondok mana hukum haram sokong calon cina/india? Sokong mca/mic halal? Dap lawan mca kena pangkah mca sebab mca halal? Hahahahahahahahahahahaha..lawak2

      Delete
    5. Sejak NUAR AL JUBURI bersetubuh dengan CHINA DOLL, lahirlah baka FUKATAN HAPRAK mengaji tak habis wakakaka

      Delete
    6. Dah banyak kali dah diterangkan pasal perbezaan org2 kafir ni...tapi babidap1152 tetap pekak kan telinga tu yg bertambah kebongokkan tu haha

      Delete
  3. Kedua dua bekas ahli seumur hidup UMNO ni dah menjadi anjing suruhan cina kafir DAP. Cuma melayu bodoh je x nampak benda ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fizi ni kan kaki kelentong kaki fitnah. Tak yah layan pembohong ni.

      Delete
    2. Dia tanya dia sendiri jawab. Sah baru keluar tg rambutan

      Delete
  4. MANA CACAI PARTI MADEY ??? DAH MAMPOS KA???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengah kongkek jubur mak kau. Ketat lagi. Sedapp

      Delete
    2. HAAAA...ANON 7.22 NUAR AL JUBURI KONGKEK JUBUR MAK KAU....
      UUUGHHHH...SENAK PERUT MAK KO....

      Delete
  5. Banduan apa ni yang boleh keluarkan statements. Penjara, pejabat atau rumah? Cukup2lah bRother aNwar bIn iBrahim. Percakapan dan perbuatan menipu di sebalik imej Islam hanya dungus saja yang terpana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang yg sama bagi komen berulang kali. Mentalist

      Delete
    2. Sama lah dgn kau menyebok berulang kali..

      Delete
  6. Pakatan Harapan cuma nk bangsatkna rakyat ajer.. yg terkesan ssgt PKR dan Cap Bunga yg hilang seluruh kerusi yg akan dipertandingkan... PAN mungkin dapat beberapa kerusi hasil undi kaum Cina... cukup la dibangsatkan oleh puak pluralism murtad dan syiah kafir ini... cukup cukup lah tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuyyooo...ustad mana bagi komen ni?

      Delete
    2. Fuyyooo...babidap711 tegar mana bagi komen ni?

      Delete
  7. biarkan aje aljuburi meroyan dlm jail tu kejap2
    nak keluar apa dia ingat sungai buloh hotel ka

    ReplyDelete
  8. Dengan kenyataan Ketua De Facto Pakatan Haram drpd River Bamboo Inn yg mahukan rundingan dgn PAS dijalankan, cakap siapakah yg mau didengar?

    Pengerusi 'Top Dog' Pakatan Haram pula tak sukakan PAS. Kartel Azlin Ali pastinya menyebelahi Ketua De Fakto untuk mengelakkan Kerajaan PKR Selangor tumbang. Mahacai² 'full dog' tolong jawab. Anwar Berahim atau Top Dog

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap stray dog najis razak ketua penyamun la kita kena dengar megat kunjialam. Cakap seorang penipu terhebat..

      Delete
    2. Dakwaan kau tu tanpa bukti hai 709. Ketua penyamun dan penyamun2 yg sebenar sudah berhijrah ke dalam pakatan. Ada yg sedang disiasat RCI lagi. Kini UMNO lebih bersih dan berintegriti.

      Delete
    3. RCI forex? Tak lihat apa bekas timbalan gabenor bank negara cakap depan suruhanjaya? Mahathir tidak diberitahu tentang kerugian akibat urusniaga forex pada zaman tersebut.

      Delete
    4. Sila salahkan bekas gabenor bank negara..arwah tan sri jaafar hussein, bapak mertua menteri umno nur jazlan (anak mohamad rahmat). Ni 100% penjudi forex tegar..pasal dia malaysia rugi berbillion

      Delete
    5. Mahathir tidak diberitahu tentang kerugian akibat urusniaga forex pada zaman tersebut????
      Bongoknya mahadir..sibok merompak sampai kroni main judi pun tak tahu????

      Delete
  9. Raja liwat tak yakin dengan amanah dan bunga raya. Ahli mereka ciput mcm mana nak pasang bendera PRU14. Kalau PRK boleh la depa turun peramai dari tempat lain, PRU sorry la masing2 jaga kawasan masing2. PKR akan kalah teruk. Dapat 4-5 kerusi parlimen kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasang bendera dirisaukannya...hahaha bodoh punya macai ameno. Ingat pasang bendera & sembang taik di blog sampah ni boleh baiki kemerosotan undi bn pru lepas? Kalau najib hebat kenapa pencapaiannya lebih teruk dari dollah badawi?

      Delete
    2. Dari apa yg aku baca, kemerosotan undi BN yg lalu didalangi atuk tua. Kerana mahu jatuhkan Najib, dia bisik pada MCA supaya Cina tak undi BN lalu terjadi tsumnami Cina yg undi DAP. Nampak tak siapa yg jahat tu....Tapi Allah maha kuasa, BN masih kukuh dan Najib berjaya memacu negara jauh lebih baik dari 22 tahun yg lalu, sebagaimana kata pakar2 ekonomi antara bangsa.

      Delete
    3. Fuhh..Bisik pada mca jgn undi bn? Hebat teori kau ni. Main bisik2 boleh jadi tsunami politik. Baik dia bisik pada semua komponen bn lain. Terus tumbang bn. Kata mahathir dah tiada pengaruh? Apa pasal gelabah?

      Delete
    4. Buku lucah mana kau baca 7.31? Pru 13 mahathir bantu najib dlm pilihanraya. Masa zaman paklah dia keluar umno. Nak cerita politik tapi tiada pengetahuan.

      Delete
    5. ANON 11.23...BUKU LUCAH NUAR ALJUBURI TENGAH MENONGGENG CHINA DOLL....

      Delete
  10. 3 sebab mengapa mahataik tak suka pak lah : 1. Pak lah membatalkan projek direct nego double tracking bernilai lebih RM30 Billion yang di award mahataik kepada anak dia. 2. Membatalkan projek jambatan bengkok. 3. Mukhriz kalah kepada KJ dalam pemilhan ketua pemuda UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE ANON 2.57 KO BIJAK....

      Delete
    2. sebab bingai...tidoq saja..

      Delete
    3. Mukhriz kalah ketua pemuda masa zaman najib. 2.57 bodoh tak tau hal politik tapi masih nak tunjuk kebodohan.

      Delete
    4. Mockeris ketua pemuda?? Puihhh.. Pondan anak mamak..

      Delete
  11. tu lah bodoh nye ko ni... ko gi leh google isu guru pondok ngan dapig ni bodoh... bukan 1 tok guru bebelas guru semua menghukumkan haram sokong dapig ni bodoh... bukan cina mca atau mic lah bodoh...dapig ni parti dominance dalam pakatan tu bodoh... umno tunjang bn bodoh... evangelical kristian dalam dapig tu terang2 memberitau tujuan dapig tu mengembangkan kristian dimalaysia ni siap tulis buku lagi bodoh... mampus lah ni bodoh agar malaysia ni tak huruhara disebabkan kebodohan ko ni... ko mampus selamatkan diri ko agar tak beterus dalam kesesatan... sial lah ko ni bodoh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba bg tau berapa ramai masuk kristian pasal dap? Sapa sumbat fikiran kau dengan taik? Hahaha...kau ni yang asyik guna perkataan evangelical, pluralisme, liberal, yahudi, teori konspirasi dll? Ni mesti tok labu @ nek tempoyak. Kecik2 sampai skrg selalu kena sawan babi ke? Haha

      Delete
    2. anony 5.22 yg bodoh sial... ko nak nafikan kes murtad dimalaysia ni... kes buka puasa digereja shah alam... dr hasan ali kena pecat pasal kes ni... perjumpaan evangelical di zon johor bahru... ko tak pernah google ke issue ni... ko tak tau ke pasal hannah yeoh pernah tulis buku yg mana dalam tu ada menyebut betapa penting dia bekecimpung dalam politik utk kepentingan agama dia.... ko tak yah le nak mintak statistic bagai macam tu... org boleh buat kesimpulan dari apa yg berlaku ... dah banyak issue seperti nama allah, pasal duit zakat .. azan nurul izah mengatakan melayu pun berhak utk memilih agama... comango disokong oleh sis.. sis tu didokong oleh anak mahdey kutty karala marina al liberal... ko tau ke apa yg dituntut oleh comango tu sial..dorang dah tunjuk betapa bahye nye jika dapig ni bekuasa... mungkin dapig tak mampu untuk jadi PM... tapi ramai boneka dia yg akan menjadi proksi dan menjadi belaci hanya utk bekuasa... ko bodoh... ko mampus lebih baik agar dengan mampus nye ko ni .. kerosakan akan terbatas.... mampus le ko sial...

      Delete
    3. Gereja celah mana di shah alam? Semua kau cedok buta2 dari google? Hasan ali kes seksyen 8, rampasan arak di 7 eleven. Kemuncaknya bila dia hadir dalam program anjuran lebai umno di stadium shah alam. Apa kau merepek ni lahanat? Pengetahuan tak ada, membebel macam orang gila. Memalukan umno

      Delete
    4. anony 5.24 yg cilaka
      KUALA LUMPUR 6 Ogos – Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Islam, Adat Istiadat Melayu dan Kemudahan Awam Selangor, Datuk Dr. Hasan Mohd. Ali, yang tidak disenangi oleh anggota Exco yang lain atas ketegasannya mengenai soal Islam, menegaskan beliau sanggup dipecat demi kepentingan akidah ummah.

      Katanya: “Saya sanggup melakukan apa sahaja termasuk menerima kenyataan jika saya diminta melepaskan jawatan sebagai Exco Kerajaan Negeri dan apa-apa jawatan sekali pun demi memperjuangkan apa yang saya yakin dapat membantu umat Islam, khususnya di negeri Selangor.”

      Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas entri terbaru blog Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin (http://zul4kulim.blogspot.com) bertajuk Genggam Bara Api!

      Zulkifli dalam tulisannya yakin Dr. Hasan akan digugurkan daripada jawatan Exco Kerajaan Selangor ekoran tindakannya menyokong Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) menyerbu sebuah gereja Methodist yang dikatakan menjalankan kegiatan dakwah terhadap orang Islam di Damansara Utama baru-baru ini.

      Beberapa pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR), DAP dan Pas sebelum ini turut membid as Dr.Hasan yang mempertahankan tindakan JAIS itu.

      Malahan seorang pemimpin Pas menganggap kenyataan Dr.Hasan dalam isu berkenaan tidak mewakili parti itu.

      Mengulas lanjut, Dr. Hasan menegaskan, beliau telah memperjuangkan isu mengenai umat Islam di Selangor sejak dulu lagi, terutamanya berhubung isu penjualan arak di Shah Alam.

      “Saya tidak mahu menyentuh isu gereja itu kerana mematuhi arahan tutup mulut (gag order) oleh Menteri Besar. Tapi saya hanya menjawab mengenai soalan saudara berhubung persoalan yang ditimbulkan oleh YB Zul mengenai nasib saya itu.

      “Jika sesiapa pun yang percayakan kepada soal keharmonian beragama, maka soal kesucian agama Islam tidak boleh diganggu-gugat sama sekali dan itulah yang saya perjuangkan, adakah itu salah?” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

      Mengikut rekod terdahulu, Dr. Hasan pernah diberi amaran oleh Jawatankuasa Disiplin Pas kerana membangkitkan mengenai soal penjualan arak di Shah Alam.

      Tindakan itu diambil kerana Pas tidak mahu hubungannya dengan parti-parti dalam pakatan pembangkang, terutamanya DAP, terjejas ekoran pendedahan Dr. Hasan itu.

      aku bukan macam ko... bila buat kenyataan aku akan adakan bukti... bukan setakat macai macam ko sial... aku malu buat sebarang kenyatan membabi buta... ko bodoh tu sebab ko hanya mampu buat kenyatan bodoh... malu lah... sedor lah diri tu... ko bukan level kroni pun... ko cuma akan dapat dedak.. dan tahap kebodohan ko ... tak de sape pun pandang... dengan kebodohan ko... sape nak angkat jadi org kepecayaan.. level pengankat najis aje ko tu...
      pengetahuan tak de ko cakap aku... isu yg dah belapok ni aku baca sekali lalu aje... mungkin detail aku kena cari sebagai bukti... tapi aku tak mudah lupa macam si mahdey kutty karala tu menghina "org melayu mudah lupa" sorry le... si kutty karala tu mana ada rasa sayang kat bangsa melayu... dia bukan melayu.. tu sebab dia hina... dan ko ... sedor le diri... ko tengok cermin... ko sape...
      memalukan UMNO.. hahahaha apa ada kena mengena dengan ko belaci dapig ... kalu tak buat kenyataan cap tisu lah ... cetet pengetahuan lah.. tanpa ada sebarang hujah menguatkan kenyataan itu... ko pikir UMNO perlu ambil perhatian ke kenyataan pencacai pengangkat najis punye level... hahahah bodoh yg tak sedor diri tu bodoh... mampus lebih baik agar kerosakan tu stop dengan mampus nye ko ni ... bodoh...

      Delete
  12. Macai pakatan haprak memang bodoh

    ReplyDelete
  13. Mahathir jawab dulu tuduhan pasal Forex, Memali, Anak-Anak Jadi Bilionaire, Ops Lalang, Bailout pakai duit Petronas / EPF, Beli MAS 2x gandar harga semua tu. Asyik nampak yang seberang sana saja... Dulu aku sokong dia sebab semua berita dalam media perdana. Aku pun percaya bulat-bulat. Tapi sekarang ni semua rahsia dah keluar sebab dah tak boleh control media lagi. Jawab-jawab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat rci forex tapi takut nak panggil mahathir dan anwar bagi keterangan

      Delete
    2. Madey dan Anwar cakap pusing2 macam gasing. Tak boleh dipercayai. Walaupun mereka yg salah, tapi tuduh orang lain yg tak de kena mengena. Suka u turn .... jadi keterangan mereka tak relevan....buang masa saja....

      Delete
    3. sabar tak panggil lagi tu..setahu saya akan dipanggil...

      Delete
  14. Sejak jadi parti cap tisu tandas ni hebat2 hujah tok2 serban ni ya. Abis dap dikapiharbi. Mca n mic tu tok serban sapa ya. Mualaf ke. Jgnlah bila dah jadi kertas tisu kesat taik semua bn jadi wangi ya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. parti cap tisu... tu aje yg ko mampu hujahkan ke.. ngaku aje le ko ni bodoh... bodoh yg masih sedor diri tu bodoh masih boleh diselamatkan... bodoh tak sedor diri dan menyombong tu bagus mampus aje... dalam islam tu ada kapir harbi.. ada kapir zimmi... islam tak paksa org masuk islam... kapir kalu dah jadi kapir harbi... kalu mampu dibunuh aje... jika tak dihujahkan kejahatannya.. jika tak mampu.. dibenci... benci ni maksud jangan disokong... bodoh lah ko ni... kita tak mampu bunuh harbi sebab la ni undang dunia melarang dan kita tak de kekuatan... kita sebarkan bahwa haram sokong dapig ni... mca mic tu zimmi yg dalam BN ditunjangi oleh UMNO... UMNO pertahankan islam.. dapig tu menekan islam... dah banyak bukti dan perkara yg telah berlaku utk dirujuk..ko bodoh... mampus lah ko sial...

      Delete
    2. Umat Islam di negara ini perlu memandang serius kenyataan Mufti Pahang supaya tidak bersekongkol de­ngan mana-mana kumpulan yang ingin menghakis ajaran Islam dan kepentingan orang Melayu.

      Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, sehubungan itu, umat Islam perlu menolak perjuangan DAP dan sekutunya yang dilihat tidak pernah bersetuju dengan usaha memartabatkan agama Islam dan Melayu yang diperjuangkan UMNO selama ini.

      “Saya menyokong apa yang disebut oleh Mufti Pahang, Datuk Seri Abdul Rahman Othman bahawa kita sememangnya tidak boleh sekali-kali bersekongkol dengan kumpulan yang ingin menghancurkan agama kita.

      “Hari ini kita lihat dalam kalangan orang Melayu, pemimpin-pemimpin termasuk bekas Perdana Menteri kita bersekongkol dengan DAP. Jadi apa yang disarankan oleh Mufti Pahang itu merupakan satu perkara yang perlu diambil perhatian serius kerana bersekongkol dengan kumpulan yang hendak menghancurkan agama, akhirnya merugikan umat Islam,’’ katanya dalam Majlis Korban Perdana Parlimen Bera di Dataran Masjid Darul Fikri di sini hari ini.

      Yang hadir sama Ketua Setiausaha Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Borhan Dollah.Sebanyak 89 ekor lembu sumbangan pelbagai pihak untuk maj­lis korban tahunan yang dihadiri lebih 1,000 orang.Dalam khutbah solat sunat Aidiladha semalam, Mufti Pahang, Datuk Seri Abdul Rahman Osman berkata, umat Islam tidak seharusnya bersekongkol dan memberi sokongan kepada mana-mana pihak yang cuba menghakis ajaran Islam dan kuasa politik orang Melayu.

      Katanya, golongan berkenaan hanya mementingkan kemenangan politik berpihak kepada mereka semata-mata daripada mengukuhkan perpaduan umat Islam.Ismail Sabri yang juga Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah berkata, sejak dari dahulu, DAP yang memperjuangkan hak sama rata tidak pernah bersetuju dengan perjuangan UMNO untuk memartabatkan agama Islam dan bangsa Melayu.

      “DAP kita lihat sangat jelas komen-komen yang dikeluarkan oleh pemimpin-pemimpin mereka yang mempersoalkan agama kita seperti dari segi murtad yang mana dalam Parlimen pun ada Ahli Parlimen DAP mencadangkan supaya membenarkan sesiapa yang ingin murtad dan sebagainya,’’ katanya.Dalam pada itu, Ismail Sabri berkata, perjuangan UMNO sejak dahulu sehingga kini begitu konsisten dalam memartabatkan agama Islam dan juga menjaga kepentingan orang Melayu dan bumiputera.Katanya, perjuangan UMNO amat berbeza berbanding de­ngan parti-parti pembangkang lain yang mana jelas dalam Perlembagaan UMNO memberi keutamaan dalam memartabatkan umat Islam dan Melayu.

      “Asas perjuangan kita adalah untuk meningkatkan syiar Islam, mempertahankan hak-hak Melayu, mempertahan dan mengekalkan Raja-raja Melayu serta mempertahankan bahasa Melayu,’’ ujarnya.

      Delete
  15. Seperti tahun-tahun sebelum, maklum balas dan cadangan rakyat sentiasa memainkan peranan penting dalam pembentukan bajet tahunan negara.

    Oleh itu, kerajaan telah menyediakan satu laman web khas yang interaktif untuk mendapatkan input bagi #Bajet2018 di https://bajet2018.najibrazak.com.

    Terdapat 14 kategori dalam laman ini yang bersesuaian dengan intipati yang akan dibentangkan oleh Perdana Menteri Dato' Sri Najib Tun Razak pada 27 Oktober 2017 kelak. Antaranya, ekonomi digital, kos sara hidup, perumahan dan kehidupan bandar, perkhidmatan penjagaan kesihatan, pengangkutan dan infrastruktur, pembangunan desa, alam sekitar dan pertanian, belia dan sukan, budaya dan pelancongan serta keselamatan awam dan ketelusan.

    Laman web khas ini dibuka kepada umum mulai 4 September 2017 sehingga 18 September 2017.

    Rakyat Malaysia digalakkan untuk kemukakan sebanyak mungkin input untuk sama-sama mengambil bahagian dalam pembentukan #Bajet2018.

    Datuk Seri Tengku Sariffuddin
    Setiausaha Akhbar Kepada YAB Perdana Menteri

    3 September 2017

    1) PMO FACEBOOK

    https://www.facebook.com/PMOMalaysia/posts/1868232853192685

    2) PMO TWITTER

    https://twitter.com/pmomalaysia/status/904219302827401216

    ReplyDelete
  16. Ceteknya pengetahuan macai umno...lagi banyak dia melatah, lagi terserlah kebodohan. Orang berpolitik, dia pun sibuk nak berpolitik. Bila sembang, mulut keluar tahi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP - UNITED TERRO*IST MOSS*D ORGANIZATION!

      Yg. bakal PUPUS dr. bumi TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang berzaman bangsa BUMIPUTERA kami ni adalah DAP parti SAMSENG CELAKA KULIT BABI, JUBOQ BABI, BANGKAI BABI, KANGKANG BABI! BENCInya RAKYAT pd. DAP CELAKA ni!

      HAPUSkan rejim TERORIS ZIONIS KAFIR HARBI PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEROMPAK/PERASUAH/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL-si puak RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD-NA*O/CIA

      Duboq
      A njing
      P anggang

      SELAMAnya!

      CELAKA lu si spesis HOMO TAIK BABI 528 campuran JUBOQ ANJING KURAP dan JUBOQ BABI berKUDIS-si spesis KULIT BABI JIJIK ZIONIS KAFIR HARBI diLAHIRkan dr. spesis MAK PELACUR SUNDAL terKANGKANG TEPI LONGKANG HANYIR-main JUBOQ BABI/BAPAK HOMO KULIT BABI terTONGGENG JIJIK si BABI2 HANYIR-penuh NANAH lu yg. diROGOL BERGILIR2 oleh si SAMSENG2 DAPjuboq BABI anak beranak KEPARAT lu!

      Tok Labu.

      (ANTI-DAP/ANTI-PENDATANG2 Cina RASIS SAMSENG KAFIR HARBI kit siang-guan eng anak BERANAK TAIK BABI amat CELAKA 100%)

      Delete
    2. Macai pakatan haprak suka dedak dap sebab ada perasa babi

      Delete
  17. NOTIS PENTING dr. Tok Labu!!

    (ANTI-DAP/ANTI-PENDATANG2 Cina RASIS SAMSENG KAFIR HARBI kit siang-guan eng anak BERANAK BANGKAI BABI amat CELAKA 100%

    Mana PDRM dan Kem. media LIBERAL tu oi?!!!GERAM betul aku!!!!!!!!!!!!!!!

    Tgk. media JUBOQ ANJING KURAP Zionis TERORIS PENJAJAH/PARASIT/LANUN/PEMBUNUH KAFIR HARBI DAPjuboq BABI - yg. TAK habis2 diBIAQkan bebas utk. mengGERTAK/mengHINA dgn. amat KEJI terhadap YAB PM kita, pemimpin bangsa ORANG ASAL/INDIGENOUS Islam/Melayu terCINTA kita!

    Lihat media KULIT BABI berULAT yg. patut diTERA*ANG sampai MAMP*S dr. TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang berzaman bangsa BUMIPUTERA kita ni - di

    Malaysia Chronicle

    IN WASHINGTON, ‘PARIAH PM’ NAJIB WILL HAVE TO HIDE HIS FACE DESPITE TRUMP INVITE AS DISAPPROVAL FOR HIS ‘GOVT OF THIEVES’ STARTS TO BUILD

    ReplyDelete
  18. Cian ko, Jing Kapir LGBT dapigs...jiwa tak tenteram jadi anjing kapir dapigs yg ANTI ISLAM....siang malam menyalak demi mempertahankan agenda kapir lgbt.

    Cian ko, Jing.

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.