Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Saturday, October 07, 2017

Mahathir Malukan Tian Chua Depan Penyokong PKR

Dalam satu tindakan yang mengejutkan, Tun Dr Mahathir telah memalukan Tian Chua yang sekarang merengkok sebulan dalam penjara kerana melanggar undang-undang.


Lebih sadis lagi, Dr Mahathir berkata demikian semasa perhimpunan lilin solidariti Tian Chua.

Sebelum ini, Tian Chua cuba untuk mengekspolitasikan tindakan beliau menarik balik rayuan dan dipenjarakan.

Beliau angkat bakul sendiri dengan mendakwa rayuan ditarik balik kerana ‘beliau sanggup dipenjarakan’ , ‘bersedia membayarnya jika harga mengubah sistem yang sedia ada bermakna beliau perlu ke penjara’ dan pelbagai lagi kata-kata manis.

Rupa-rupanya Tian Chua PKR menarik balik rayuan kerana takut hukuman penjara yang lebih panjang.

Lakonan Tian Chua ini didedahkan sendiri oleh Mahathir di depan penyokong-penyokong Tian Chua. Dr Mahathir dilaporkan berkata Tian Chua kurang keyakinan terhadap sistem perundangan dan sistem kehakiman negara, sehingga terlalu takut untuk merayu.

"Jika kita merayu, hukuman kita mungkin meningkat - (akhirnya kita mungkin dapat) bukan sebulan, tapi lima (bulan)," kata Mahathir.

Jika begitu, tindakan Tian Chua itu bukannya kerana rakyat atau mengubah sistem! Memalukan!

Ahli politik PKR ini juga mendakwa kurang keyakinan terhadap sistem perundangan dan sistem kehakiman negara. Tetapi kita lebih percaya bahawa beliau tidak mempunyai barisan peguam yang mampu berhujah mempertahankan beliau.

Dan jika bercakap kononnya ‘sistem perundangan dan sistem kehakiman negara tidak menyakinkan’, Lim Guan Eng DAP, rakan politik Tian Chua yang kerap menggunakan sistem-sistem ini dengan menyaman pelbagai pihak dan Guan Eng menang dalam beberapa kes mahkamah.

Jika sistem tidak menyakinkan, Guan Eng dan sesiapa sahaja ahli politik Pembangkang tidak mungkin akan menang mana-mana kes.

Dan mana mungkin rakyat akan percaya dengan Tian Chua yang kononnya menentang ‘sistem yang zalim dan korup’ kerana beliau sendiri bersekongkol dengan individu yang beliau dan pakatan pembangkang labelkan sebagai kepala rasuah, kronisme, kuku besi, Mahazalim dan Mahafiraun iaitu Mahathir Mohamad.

Habis segala perancangan Tian Chua dan PKR untuk membohongi rakyat tentang isu penjara ini. Sia-sia sahaja banduan PKR ini melukis sel penjaranya untuk menagih simpati.

Portal-portal pembangkang seperti MalaysiaKini yang begitu giat cuba untuk mempromosikan Tian Chua juga tentu akan berasa begitu bodoh kerana skrip drama murahan Tian Chua dan MalaysiaKini telah didedahkan oleh Mahathir Mohamad.

Penulis yakin rakyat tidak akan termakan dengan propaganda menagih simpati oleh Tian Chua, PKR dan MalaysiaKini ini dan jangan salahkan UMNO atau BN. Mahathir yang mendedahkannya.

Sikap tidak mematuhi perintah untuk beredar daripada Pulapol adalah satu tindakan bodoh seorang ahli politik PKR yang tidak patut dicontohi oleh rakyat Malaysia.



SHARE ARTICLE :

52 comments:

  1. Kehkehkeh... Madey lupa tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA DIA ? AKU LUPA..

      Delete
    2. Apa namaaa SAYA TAK TAUU.. Apanamaa saya memang spoiler.. Kikikiki

      Delete
    3. Kenapa si spesis TERORIS SAMPAH MASYARAKAT PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEROMPAK/PERASUAH/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL Cash is King DAPJuboq BABI-BerSHIT/PKRhomo ANJING KURAP/madey kutty kerala CELAKA anak BERANAK JAMBAN-si puak RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS IS(IS)rael/MOSSAD-NA*O/CIA - diBIAQkan utk. cuba KUASAI SPRM termasuk melalui penubuhan J*TN tu yg. sungguh menCURIGAkan tu, serta nak HARAMkan UBER/GRAB CAR yg. ramai PEMANDU2 adalah dr. BANGSA Orang Asal/Indigenous MISKIN/SEDERHANA kita; utk. MELAWAN jenayah MONOPOLI oleh syarikat2 TEKSI DAPjuboq BABI HARAM JADAH?!!!

      Lihat di - https://www.bnbbc.my/pas-juga-persoal-jitn-ditubuh/ :

      PAS juga persoal JITN ditubuh

      2/10/17;

      di - http://thekl-chronicle.blogspot.com/2017/10/mahu-halang-uber-grabcar-tindakan-bodoh.html

      Mahu Halang UBER & Grabcar tindakan bodoh dari DAP #SPAD #Negaraku #Malaysia

      Monday, October 2, 2017; dan di

      http://theunspinners.blogspot.com/2017/10/adakah-paul-low-shafie-apdal-sebalik.html:

      Adakah Paul Low, Shafie Apdal sebalik usaha burukkan KP SPRM?

      Posted by SnapShot at 10/05/2017.

      Dan TAK payahlah nak MENGAGUNGkan Transparency Interantional KEPARAT PENIPU tu!Lihat betapa HIPOKRIT, PENIPU, KELAKAQ dan DAJALnya si Transparency Int.Zionis-KEPARAT-yg. berPUSAT di JERMAN, yg. dibiayai si PENGGANAS/PERASUAH no-1-DUNIA iaitu Soros-NED/CIA-MOSSAD-sy.2 Korporat mega Barat/Zionis; utk. MENGGULINGkan pemimpin-pemimpin [terutamanya yg. BUMIPUTERA (INDIGENOUS/NATIVE) atau Islam] serta Kerajan-Kerajan 'Dunia Ketiga' yg. diBENCI depa termasuk Malaysia, Rusia, China, Bolivia dan Venezuela cthnya!

      Sebab itu patutnya TI ini diHARAMkan bawah Akta TERORISMA!

      Lihat di http://spectrezine.org/transparency-international , Transparency International, January 12, 2011; Steve McGiffen: Steve McGiffen is Spectrezine’s editor and a professor of international relations at the American Graduate School in Paris:

      ….For TI, corruption is a largely third world or transition economy phenomenon and governments such as those of the Netherlands, the UK and the US are almost by definition no part of this problem. Corruption is in addition repeatedly associated with public bodies and public ownership, to the extent that makes TI part of the campaign to discredit these things, led by the CIA daughter body the National Endowment for Democracy (NED) and related US groups.....

      (Tok Labu).

      ANTI-DAP/ANTI-PENDATANG2 Cina RASIS SAMSENG KAFIR HARBI kit siang-guan eng anak BERANAK BANGKAI BABI TAIK BABI amat CELAKA 100%

      AWAS - SELAT MELAKA dan SABAH/SARAWAK, serta LAUT CINA SELATAN kita memang mahu di TAWAN oleh si NA*O-CIA/ISrael-MOSSAD dan KULI2 depa dr. si spesis TERORIS SAMPAH MASYARAKAT PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEROMPAK/PERASUAH/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL Cash is King DAPJuboq BABI-BerSHIT !!

      Delete
    4. Maka SPRM kita akan mudah diSABOTAJ oleh 'NGO' JERMAN Transparency Int ZIONIS KEPARAT ni melalui KULI dia, si PENDATANG RASIS paul BANGANG tu! Siapa yg. akan PANTAU pula 'JITN' ni serta Paul ni dan pegawai2 kat situ; siapa yg. akan LANTIK depa?!!! APA KEJADAHnya SABOTAJ amat RASIS ini diBIAQkan?!!!!

      (Tok Labu).

      #PiMAMPOSDiktatorMadeyKuttyKeralaAnakBeranakJambanKuliPenjajahParasitLanunPembunuhDAPjuboqBabi

      Delete
  2. Tin Chuak ni mmg cilaka & pembohong. Madey ni dah nyanyuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makan taik babi ke makan taik najib?

      Delete
    2. Patut mak/bapa lu si HOMO KAFIR HARBI 504 BANGKAI BABI dr. spesis BAPA HOMO KULIT BABI si PENCUCI KANDANG BABI/MAK PELACUR BITCH/WHORE/HANTU PELESIT-si PENJILAT JUBOQ2 BABI si PENJAJAH/PARASIT/LANUN/PEMBUNUH KAFIR2 HARBI DAPjuboq BABI - TERAJ*NG lu sampai MAMP*S masuk KANDANG BABI kerana dpt. spesis anak HARAM CELAKA HOMO-GILA JUBOQ BABI mcm. lu ni oi!!!!

      Tok Labu.

      ANTI-DAP/ANTI-PENDATANG2 Cina RASIS SAMSENG KAFIR HARBI kit siang-guan eng anak BERANAK TAIK BABI amat CELAKA 100%

      Delete
  3. Sudah2 la nobandri ooiii!! Ko keluar je la ameno tu. Depa tak peduli kat hang pun!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apsal cacai 8:58 ni?

      Ko dah tak de modal nak komen ka?

      Pi jaga Madey ko tu.

      Delete
    2. Macai kuttyhaprak tahu parti KuttyHaprak ketandusan manusia cerdik.. Boboi kekal BENGAP..mklumlah daddy pampered sjk dlm buaian.. Din pagoh plak ntah lari kemana... jd Dr Mim ni mengugat parti chap munge.. Kantoi membodohkan pencacai tian chua..aka pkwe nuruljijah..

      So memujuklah spy masuk sarang SAMPAH..kekeke.. Sadeq mamak benggali gagal main isu 5 jootaaa.. Semua failed... aku xtau pru14 ni modal apa madeyhaprak ni nk sajikan pd macai mereka.. Modal dedak hbiss

      Delete
  4. KEHKEHKEH...DAH TAK DE YG NAK PERTAHANKAN MAHATHIR NI. DULU RAMAI JUGAK TAPI LA NI DAH TAK DE DAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makan taik babi ke makan taik najib?

      Delete
    2. saya tak tau taik tu apa....

      Delete
    3. CELAKA lu si spesis HOMO TAIK BABI 505 campuran JUBOQ ANJING KURAP dan JUBOQ BABI berKUDIS-si spesis KULIT BABI JIJIK ZIONIS KAFIR HARBI diLAHIRkan dr. keturunan MAK PELACUR SUNDAL terKANGKANG TEPI LONGKANG HANYIR-main JUBOQ BABI/BAPAK HOMO KULIT BABI terTONGGENG JIJIK si BABI2 HANYIR-penuh NANAH lu yg. diROGOL BERGILIR2 oleh si SAMSENG2 DAPjuboq BABI anak beranak KEPARAT lu!

      lu & si spesis HOMO DAPtaik BABI KAFIR HARBI aahhh... itu LAHAP TAIK si BANGKAI2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng HOMO JUBOQ BABI/what-the-kok-maria-hannah-betty GILA BABI BETINA2 SUNDAL-PELACUR2 terKANGKANG TEPI JLN./gobindKANGKANG BABI-ramJUBOQ BABI-jagdippyANJING KURAP-raveentharanBANGKAI BABI/rayerHANYIR CELAKA/tony puaKA JUBOQ BABI/KENCING ngaNGA KOK ming KANGKANG BABI BERLENDIR/sivarasaJUBOQ BABI HANYIR/BABIga SUNDAL KURAP - bersama se isi KELUARGA BANGKAI BABI lu!!

      Tok Labu.

      DAP parti TAIK CELAKA KULIT BABI, JUBOQ BABI, BANGKAI BABI, KANGKANG BABI!

      Delete
  5. Tian Chua ni ingat orang kisah dia masuk penjara. Anwar pun orang dah lupa. Berapa batang lilin orang pasang malam ni agaknya kat penjara sg buloh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makan taik babi ke makan taik najib?

      Delete
    2. CELAKA lu si spesis HOMO TAIK BABI 506 campuran JUBOQ ANJING KURAP dan JUBOQ BABI berKUDIS-si spesis KULIT BABI JIJIK ZIONIS KAFIR HARBI diLAHIRkan dr. keturunan MAK PELACUR SUNDAL terKANGKANG TEPI LONGKANG HANYIR-main JUBOQ BABI/BAPAK HOMO KULIT BABI terTONGGENG JIJIK si BABI2 HANYIR-penuh NANAH lu yg. diROGOL BERGILIR2 oleh si SAMSENG2 DAPjuboq BABI anak beranak KEPARAT lu!

      lu & si spesis HOMO DAPtaik BABI KAFIR HARBI aahhh... itu LAHAP TAIK si BANGKAI2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng HOMO JUBOQ BABI/what-the-kok-maria-hannah-betty GILA BABI BETINA2 SUNDAL-PELACUR2 terKANGKANG TEPI JLN./gobindKANGKANG BABI-ramJUBOQ BABI-jagdippyANJING KURAP-raveentharanBANGKAI BABI/rayerHANYIR CELAKA/tony puaKA JUBOQ BABI/KENCING ngaNGA KOK ming KANGKANG BABI BERLENDIR/sivarasaJUBOQ BABI HANYIR/BABIga SUNDAL KURAP - bersama se isi KELUARGA BANGKAI BABI lu!!

      Tok Labu.

      DAP parti TAIK CELAKA KULIT BABI, JUBOQ BABI, BANGKAI BABI, KANGKANG BABI!

      Delete
  6. Still remember this idiotic Tian Chua who said shooting incident in Lahad Datu, Sabah was conspiracy hatched by Umno government to divert attention & frighten the people.

    Very irresponsible, extreme & baruatic of Tian Chuak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Same person again. Fuck you

      Delete
    2. CELAKA lu si spesis PEROGOL HOMO TAIK BABI 512 campuran JUBOQ ANJING KURAP dan JUBOQ BABI berKUDIS-si spesis KULIT BABI JIJIK ZIONIS KAFIR HARBI diLAHIRkan dr. keturunan MAK PELACUR SUNDAL terKANGKANG TEPI LONGKANG HANYIR-main JUBOQ BABI/BAPAK HOMO KULIT BABI terTONGGENG JIJIK si BABI2 HANYIR-penuh NANAH lu yg. diSONDOL BERGILIR2 oleh si SAMSENG2 DAPjuboq BABI anak beranak KEPARAT lu!

      Delete
  7. Aku kesian pn ade benci pn ade tgk gelagat posting pencacai KuttyHaprak penyangak tua tu saling menjilat mereka reka dunia ilusi khayalan mereka di blog BudinNgok. Ejek nama Rosmah bg mereka dh klimaks dn dijamin boleh duduk putrajaya??

    Sewel jenis apa puak ni.. Mcm dh tahu sgt mereka makin lemah.. So merepek je posting..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berapa kilo taik kau makan?

      Delete
    2. Berapa Tan TAIK ANJING lu LAHAP si HOMO KAFIR HARBI 511 DAPjuboq BABI oi?

      Delete
  8. Kitul, Mendeliar, Nina Chatu dan Utimutraraja, Madey...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu si JUBOQ ANJING HOMO 512 KAFIR HARBI ni memang KETURUNAN dr. MAK/BAPA TAIK ANJING KURAP lu-spesis DAPbangkai BABI yg. patut MAMPOS dr. TANAH MELAYU kami ni!

      Tok Labu.

      #kitSIANG/guanENGsiPENYAMUNbangkaiANJING

      Delete
  9. Baru aku paham plot alih cerita si sadeq anak mamak banggali pasal 5 jootaa tuh.. Rupanye ade cerita besar cuba dicovernya..

    Dn mngapa TonTahik pura2 tidak berkerjasama dgn Warisan Penyangak Sabah sbb TonTahik tahu Sapiee Bedal akn jd biawak hidup bg Pakaton..

    berbilliun songlap oleh Sapiee Bedal warisan penyangak.. Cium tangan tun penyangak, rupanya sama2 ada pakatan menyamun.. Patutlah sakan nk jatuhkan najib.. Bukan najib yang tak betul tapi org2 ini raja penyamun..

    Sapiee Bedal ckp kenapa dulu xdakwa dia.. Ye lah dulu boss sprm talibarut dapig pgayr.. Si Bahri bini dua ekor dn abu kassim mamak.. Punya dhsyat rasuah mereka2 ni sembunyikan tp hanya plan nk jatuhkan Najib..

    Syabas Dato Dzul SPRM. Hrp bekalkan dia dengan keselamatan tertinggi dan senjata api. Mungkin puak2 ni fikir cara gertak itu blh mnghentikan kemaraan sprm..

    ReplyDelete
    Replies
    1. lu si spesis HOMO 509 KAFIR HARBI pelahap TAIK ANJING DAPjuboq BABI!

      Delete
  10. Salam..

    Teruk2 Melayu UMNO pun xde jual Agama jual Aqidah mcm PGayR PAN dan chap munge..keLuarga Madey sendiri dengan jelas adalah penggerak tegar COMANGO, LGBT, anti Aqidah.. mereka seakan menentang pengamalan Aqidah Muslim

    Bile korang dh duduk dgn Dapig yg pegang majoriti kuasa parlimen konsesus, ko nk belit ape lg nk konar sana sini pot pet2 kunun dapig tu blh bawa perjuangan alif baa taa muslimun??? Mereka puak yang memegang merit, dan menguasai Merit. Jwblh dgn mata hati krn TuhanMu yg satu masa nanti kita semua akan mengadapNya, dihimpunkan di Mahsyar, apakah kita nk berloyar buruk lagi main hujah menipu mcm skrg di media sosial, blog pakatan ngok ni?? Seolah baru tukar Agama baru?? Lidah menipu ini Tuhan akan matikan, anggota lain yg akn mnjadi saksi keimanan atau tidak.. Berani sgguh menerima perjuangan sesat ph, dapig pgayr hanya dgn membubuh momokkan Najib tu perompak?? Agk2 Allah Taala nk terima kah hujah jahil begitu di Mahsyar nnt? Bnci Najib, then join kuffar? Itu mcm.protes pada Allah Taala. No way man.. Setidak2nya aku tetap boleh pilih muslim lain, boleh pilih PAS jika rasa tak gamak sgt nk undi UMNO, dari tergamak mngundi haprak kafir harbi dn munafiqun PH.

    Fikir2kan lah.. PetunjukNya semakin jelas.. Jgn terlambat untuk kembali ke pangkal jalan.. Inshaa Allah kita dihimpunkan di sana dalam Ampunan Allah SWT sungguhpun org Islam yg kita sokong itu ada fasiq dosa, dari takkabur menjadi penyokong kuffar yg semestinya Allah takkan redhoi!!

    Wallahualam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru lepas kunyah taik?

      Delete
    2. Lu si JUBOQ ANJING HOMO 507 KAFIR HARBI ni memang KETURUNAN dr. MAK/BAPA TAIK ANJING KURAP lu-spesis DAPbangkai BABI yg. patut MAMPOS dr. TANAH MELAYU kami ni!

      Tok Labu.

      #kitSIANG/guanENGsiPENYAMUNbangkaiANJING

      Delete
  11. Beberapa hari yang lalu Perdana Menteri DS Najib Razak ada membuat kenyataan di hadapan ribuan kakitangan kerajaan bahawa sesuatu yang baik sedang di lakar kan oleh kerajaan demi kesejahteraan mereka.

    Tambah lagi DSNR "recognize" contribution kakitangan kerajaan kepada pembangunan negara serta titik peluh mereka.

    Malaysia ada lah antara negara paling ramai kakitangan kerajaan dengan nisbah rakyat.

    Dalam DSNR mahu "mengembirakan" kakitangan kerajaan sebagai penyumbang keringat kepada kerajaan, Pakatan Harapan terutama nya DAP lain pula perkiraan mereka.

    Mengetahui 90% kakitangan kerajaan termasuk :Polis dan Tentera ada lah Melayu , maka alasan ekonomi dan wang negara bakal di guna kan untuk menggurang kan "hub ekonomi" melayu ia itu gaji penjawat awam.

    Kami telah membaca artikel dari Beruang Biru yang berjudul “Pembangkang Mahu Membuang 700,000 Penjawat Awam Untuk Tampung GST” bertarikh 5 Oktober.

    Merujuk kepada artikel di atas maka nyata sekali jumlah 700,000 itu akan di laksana kan bsecara berperingkat peringkat.

    Pembuangan peringkat awal di kata kan sejumlah 300,000.

    Bermula dari sini Pakatan Harapan yang di pimpin oleh DAP akan melihat reaksi rakyat dan impak yang mereka bakal terima dahulu sebelum mereka akan melaksana kan sehingga sejumlah 700,000 dapat di sasarkan.

    Sebenar nya DAP sentiasa ada pihak yang membuat kajian untuk hal hal seperti ini.

    Walaupun bahagian kajian DAP berpusat di Singapura , namun kajian berkenaan pembuangan kakitangan atas sebab mahu selamat kan wang negara di percayai telah di buat di Pulau Pinang oleh badan pengkaji DAP.

    DAP dominan dalam Pakatan Harapan dan kehendak nya selalu mesti di ikuti.

    Sehingga hari ini tiada tokoh melayu dalam Pakatan Harapan yang berani persoal apa apa pun tindakan DAP.

    Maka anggap lah sebaik sahaja Pakatan Harapan memerintah itu sudah di kira sebagai DAP yang memerintah.

    Tun Mahathir pula tersepit dengan kepentingan peribadi nya yang mesti di uruskan sebelum dia pejam mata , maka kedudukan kompromi dengan DAP ini menyebab kan Tun Mahathir menjadi pemimpin yang mengharapkan ihsan DAP.

    Pada Tun Mahathir PRU14 ada lah PRU terakhir untuk mendapati matlamat peribadi nya.

    Ini lah bala buat kerja kotor , yang kotor itu masih tersadai di luar sana.

    Jika isu arak di ambil kira , maka kita akan dapati DAP menang dalam apa sahaja kehendak nya.

    Maka , tiada apa yang boleh diharap pada pemimpin melayu Islam dalam PH.

    Mereka amat takut pada DAP, pemimpin setaraf Azmin Ali pun takut dengan DAP kerana DAP boleh perintah orang Cina supaya tidak mengundi Azmin, tambah lagi undi Melayu sudah berpecah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makan taik ke?

      Delete
    2. Lu si JUBOQ ANJING HOMO 413 ni memang KETURUNAN dr. MAK/BAPA TAIK ANJING KURAP lu-spesis BANGKAI BABI yg. patut MAMPOS dr. TANAH MELAYU kami ni!

      Tok Labu,

      #kitSIANG/guanENGsiPENYAMUNbangkaiANJING

      Delete
  12. Sambung

    Itu lah sebab nya Azmin Ali akur kepada DAP.

    Azmin hanya mampu buat perkara yang tidak menggangu kepentingan Cina dan DAP seperti meroboh rumah dalam kawasan masjid.

    Tetapi jika hal sama kepada orang Cina tentu Azmin akan terkencing dalam seluar , sama seperti rumah urut, pusat judi mesin di mana Azmin malu untuk hantar Polis atau penguatkuasa nya untuk menutup atau meroboh.

    Ini lah bala nya melayu berpecah, terpaksa tagih undi orang kafir sama seperti Rafizi Ramli yang hanya berani kacau ekonomi orang Melayu.

    Rafizi Ramli hanya berani sentuh LTAT, LUTH dan FELDA.

    Rafizi tidak berani sentuh syarikat Berjaya , YTL dan sekwatu dengan nya yang sering mendapat tanah , projek tender dari seorang mantan.

    Ini kerana Rafizi juga hidup atas undi orang Cina.

    Pada topik kita di atas , persoalan nya apabila DAP mahu melaksana kan niat nya, mereka tidak akan melaksana kan menggunakan ahli atau pemimpin mereka.

    DAP akan mengguna kan mereka dari kalangan barua barua melayu mereka.

    Si barua ini lah akan menyaran kan macam macam untuk DAP.

    Mereka akan menyaran kan pembubaran MARA dan mahu bentuk satu badan umpama MARA tapi untuk kaum Cina dan India juga.

    RELA yang majoriti di anggotai oleh Melayu juga di cadangkan untuk pembubaran.

    Ini semua untuk mendapat semula wang yang menjadi peruntukan kepada agensi seperti MARA yang berbillion , serta elaun dan gaji beratus juta kembali kepada kantong kerajaan.

    Ini kerana mereka dengan ego telah menghapuskan GST dan wang dana tidak cukup untuk menguruskan kerajaan.

    Di jangka puluhan billion bakal di dapati hasil pembuangan penjawat awam serta cadangan penutupan MARA, , RELA serta beberapa badan dan agensi lain.

    Apa yang penting untuk di beritahu , cadangan menyusahkan orang melayu ini ada lah di rahsiakan kerana mereka takut kehilangan undi orang melayu jika di hebahkan.

    Mainan kebencian kepada kerajaan yang akan di laungkan oleh mereka supaya melayu pembenci kerajaan ini tidak sedar mereka sedang menyerahkan sebilah pisau kepada musuh untuk sembelih mereka sendiri.

    Ketika hal itu berlakju , usah harap kepada pemimpin UMNO kerana sudah bukan kerajaan lagi, dan pemimpin melayu dalam Pakatan Harapan sedang sibuk menikmati ganjaran kemenangan dan pasti mereka takut di singkir oleh DAP yang sedang berkuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenyang makan taik?

      Delete
    2. Lu si JUBOQ ANJING HOMO KAFIR HARBI 414 ni memang KETURUNAN dr. MAK/BAPA TAIK ANJING KURAP lu-spesis DAPbangkai BABI yg. patut MAMPOS dr. TANAH MELAYU kami ni!

      Delete
  13. Ade sekor babi mahatahik dapig masuk sini punch in duty hanya utk main tahik?? Semoga ko mampos dalam tahik anon 4.14!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taik najib tersangkut kt tekak ke?

      Delete
    2. Patut mak/bapa lu dr. spesis BAPA HOMO KULIT BABI si PENCUCI KANDANG BABI/MAK PELACUR BITCH/WHORE/HANTU PELESIT-si PENJILAT JUBOQ2 BABI si PENJAJAH/PARASIT/LANUN/PEMBUNUH KAFIR2 HARBI DAPjuboq BABI - TERAJ*NG lu sampai MAMP*S masuk KANDANG BABI kerana dpt. spesis anak HARAM 1021 CELAKA HOMO-GILA JUBOQ BABI mcm. lu ni oi!!!!

      Tok Labu.

      (ANTI-DAP/ANTI-PENDATANG2 Cina RASIS SAMSENG KAFIR HARBI kit siang-guan eng anak BERANAK TAIK BABI amat CELAKA 100%)

      Delete
  14. Dari bercerita pasal Tian Chua, lebih kita perkataan mengenai Jho Low yang telah banyak 'berjasa' pada UMNO-Najib.

    Mengapa blogger pemimpin BN dan blogger Pro-Jib tak berani sebut nama Jho Low?
    Saya bukan apa. Saya khuatir Jho Low dihantar oleh DAP untuk menjahanamkan UMNO dengan memperdayakan President mereka. Maklumlah, isteri Presiden gila glamor dan amat gemar bershopping mewah di Negara Kapir. Inilah peluang keemasan yang dilihat oleh Jho Low. Pada masa yang sama Jho Low sendiri pun dapat komisen dan mampu buat party-liar-mega-mabuk dan bergomol dengan Paris Hilton. Anak Melayu mana boleh dapat peluang seperti anak-Cina dari Pulau Pinang itu.
    Hakikatnya, UMNO Najib mesti berterima-kasih kepada UMNO-Najib yang melindungi beliau.
    #Hidup UMNO-Najib, Hidup Jho Low.

    ReplyDelete
    Replies
    1. OI si TERORIS PENYAMAQKAFIR HARBI RDajal-si spesis GILA BABI HOMO PENJAJAH PARASIT/LANUN/PERASUAH/PEMBUNUH DAPjuboq BABI, lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si BANGKAI2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng HOMO JUBOQ BABI/what-the-kok-maria-hannah-betty GILA BABI BETINA2 SUNDAL-PELACUR2 terKANGKANG TEPI JLN./gobindKANGKANG BABI-jagdippyANJING KURAP-raveentharanBANGKAI BABI/rayerHANYIR CELAKA/tony puaKA JUBOQ BABI/sivarasaJUBOQ BABI hanyir/KENCING NGAnga KOK ming KANGKANG BABI BERLENDIR/BABIga SUNDAL KURAP!!

      TAK pula lu TERLOLONG mcm. PUAKA kat RASUAH BERATUS BILIION utk. INDUSTRI2 SENJATA Barat/ISrael - apabila puak KRISTIAN ZIONIS ni MEROMPAK/MENJAJAH Dunia Islam dgn. amat KEJAM! Dahlah memBUNUH umat ISLAM dlm. GENOSID sesuka hati bersama IS(IS)rael termasuk MENUBUHkan IS/ISIL/ISIS yg. diTUBUHkan oleh MOSSAD/CIA spt. diDEDAHkan oleh Snowden)! Dasar puak TERORIS JUBOQ BABI BARAT/ZIONIS!

      Dan lihat siapa si TERORIS ZIONIS JUBOQ BABI Soros-PERASUAH-PENGGUBAH WANG HARAM /PENIPU/PEROMPAK/PEMBUNUH-no-1 dunia ni – yg. juga Leftenan KANAN empayar ZIONIS Rothschild-si PENUBUH rejim TERORIS KANIBAL ISrael; serta pertalian SOROS dgn. Bank-bank SWITZERLAND yg. juga amat pro-RASUAH & terlibat dlm SINDIKET global SENJATA/DADAH haram - lepas tu K’jaan Switzerland/US-Barat nak MENYIASAT 1MDB kami; dasar si PENIPU/PENYANGAK nak MAMPOS) ! Di - http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/secretsoc_20century/secretsoc_20century10.htm, GEORGE SOROS AND THE ROTHSCHILD CONNECTION:

      …..Who was George Soros?

      ….The official story says that he was born in 1930 to Jewish parents and as a teenager had been chased from Budapest by the Nazis…..

      William Engdahl knows this to say about him:

      “Soros speculates on the world’s financial markets via his secret off-shore company Quantum Fund NV, a private Investment fund that handles a portfolio of four to seven billion US$ for several “clients”. The Quantum Fund is registered in the tax haven of the Netherlands Antilles in the Caribbean. In order to evade control of his financial activities by the U.S. administration not a single U.S. citizen sits on the board of Quantum. Its directors are a curious mixture of Swiss and Italian financiers.

      “Soros has been identified as a front man of the Anglo-French Rothschild banking group. Understandably neither he nor the Rothschilds want this important fact to be public, so the tight links to his friends in the London ‘City’, in the British foreign ministry, in the state of Israel and to his mighty friends in the American Establishment would stay concealed.”

      Among the members of the board of the Quantum Fund is one Richard Katz. He is at the same time head of the Rothschilds Italia S.p.A. in Milan and is also on the board of the commercial bank N.M. Rothschild & Sons in London. Another member of the board is Nils O. Taube.

      He is a partner in the London investment group St. James’ Place Capital which counts Lord Rothschild among its main partners. A frequent partner of Soros in several of his speculations – especially in the driving up of the gold quotation – is Sir James Goldsmith, a relative of the Rothschild dynasty. On the board of Quantum we also find the heads of some highly “discreet” Swiss private banks (who help the syndicated of organized crime – weapons and drugs – to launder their money)…….

      (Tok Labu).

      #PiMAMPOSDiktatorMadeyKuttyKeralaAnakBeranakJambanKuliPenjajahParasitLanunPembunuhDAPjuboqBabi

      Delete
  15. mmg dasar cina2 kat
    msia semuanya lahanat !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina dalam MCA yang punyai hubungan-politik dengan Party Komunis China, OK la kot. Pasal tu, Najib lantik bekas-President MCA sebagai Duta Khas ke China, ketika kita sudah ada wakil di Beijing.
      Patut pun MCA sedang giat memperomosi Wawasan OBOR China dikalangan Cina di Malaysia. ISMA juga pernah mendakwa bahawa MCA telah menghantar ahli-ahlinya untuk berkursus di China oleh Party Komunis China.

      Cina Jho Low tu baik sangat la pada UMNO-Najib.

      #Hidup UMNO-Najib, Hidup Jho Low.

      Delete
    2. PI MAMPOS si DAP parti CELAKA KULIT BABI, JUBOQ BABI, BANGKAI BABI, KANGKANG BABI!!!!!

      Si BABI-BABI kit SIAL JUBOQ berKUDIS/TONGGENG eng HOMO ANJING KURAP-si spesis PENJAJAH PARASIT/LANUN DAPjuboq BABI ni patut diTERAJ*NG masuk KANDANG BABI!!!!

      Yg. lu si spesis HOMO KAFIR HARBI PENJAJAH/PARASIT/LANUN/PEMBUNUH DAPjuboq BABI asyik MEROMPAK & nak JUAL seluruh negara ISLAM, pusaka nenek moyang berzaman BUMIPUTERA kami ni pd. rejim BINATANG TERORIS ISrael/MOSSAD -TAK pula lu TERLOLONG mcm. PUAKA aaaahhh?!!!

      CELAKA lu si spesis TERORIS KAFIR RDajal HARBI HOMO BARUA ANAK HARAM si KETURUNAN PENYANGAK GILA KANGKANG BABI HOMO RASIS dr. spesis BAPA2 HOMO KULIT BABI si PENCUCI KANDANG BABI/MAK2 PELACUR BITCH/WHORE/HANTU PELESIT-main JUBOQ2 BABI-si spesis TERORIS PENJAJAH KAFIR HARBI ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL-CASH is KING BerSHIT-DAPjuboq BABI JIJIK RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 HOMO ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD-NA*O/CIA!

      TAK pula lu TERLOLONG pasal jenayah2 RASUAH, ROMPAKAN dan TERORISMA paling CELAKA oleh TUAN lu, si spesis TERORIS2 PENJAJAH KAFIR HARBI BerSHIT-DAPjuboq BABI aahhh?!! Iaitu:

      -$ 12. 5 BILLION yg. diSIMPAN di SingaPORK - hasil dr. MENGGADAI/MEROMPAK 33% tanah PP, tanah pusaka nenek moyang BUMIPUTERA kami serta melancarkan “SOCIO-CULTURAL GENOCIDE” (GENOSID Sosial-Budaya) ke atas BANGSA Orang Asal/Indigenous IsIam/Melayu PP kami - kpd. TOKEY2 DAPjuboq BABI/PAPig SingaPORK depa! Di http://mymassa.blogspot.com/2016/02/hampir-13-billion-disimpan-di-singapura.html , HAMPIR 13 BILLION DISIMPAN DI SINGAPURA?, 2/18/2016;

      - $1.2 BILLION Rasuah dari ISrael semasa PRU13 dan latihan TERORISMA yg. diKETUAI oleh tony puaKA DAPjuboq BABI oleh MOSSAD di SingaPORK (pusat MOSSAD/CIA/NATO di Asia TENGGARA); utk- mengGULINGkan NEGARA ISLAM, pusaka nenek moyang kami ni; terutamanya menakluk SABAH/SARAWAK; dan paling UTAMA adalah utk. menakluk SELAT MELAKA kami (dgn. menakluk KEM TENTERA kami di PORT DICKSON kerana SELAT MELAKA adalah laluan "chokepoint" GLOBAL amat PENTING yg. mengHUBUNGkan LAUTAN HINDI dan LAUTAN PASIFIK/LAUT CHINA SELATAN)! Di - http://semuthitam80.blogspot.my/2016/03/12-billion-dana-israel-masuk-akaun.html , 1.2 BILLION DANA ISRAEL MASUK AKAUN PROKSI??? , Posted by Semut Hitam ; dan di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ , DAP Terima Latihan Dari Mossad?, January 4, 2016 By WakeUp Malaya; dan di

      -$ 1. 2 JUTA Rasuah dari NED (CIA)/SOROS utk. 'NGO' BerSHIT DAPjuboq BABI - utk. mengGULINGkan pemimpin Bangsa Orang Asal/Indigenous Islam/Melayu (BUMIPUTERA) YAB PM terCINTA kami dan UMNO! Di - http://altthainews.blogspot.com/2015/08/us-vs-china-us-mobs-seek-to-overthrow.html , US vs China: US-backed Mobs Seek to Overthrow Malaysian Government , August 24, 2015 (Tony Cartalucci - LD).

      Maka, mana SPRM/KD*GAGAL tu oi?!!!!!!!

      Jadi, lu si spesis PENJAJAH PARASIT/LANUN/PERASUAH/ PEMBUNUH/PEROGOL DAPjuboq BABI HOMO, manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si BANGKAI2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng HOMO JUBOQ BABI/what-the-kok-maria-hannah-betty GILA BABI BETINA2 SUNDAL-PELACUR2 terKANGKANG tepi LONGKANG HANYIR/gobindKANGKANG BABI-ramJUBOQ BABI-jagdippyANJING KURAP/raveentharanBANGKAI BABI/rayerHANYIR CELAKA/tony puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga KOK ming KANGKANG BABI BERLENDIR/sivarasaJUBOQ BABI HANYIR/BABIga SUNDAL KURAP!!

      Tok Labu.

      (ANTI-DAP/ANTI-PENDATANG2 Cina RASIS SAMSENG KAFIR HARBI HOMO kit siang-guan eng anak BERANAK BANGKAI BABI amat CELAKA 100%)

      Delete
    3. Terlampau banyak makan taik yang disuap oleh Najib kot?
      Pasal tu mulut terkeluar taik bila menulis.

      Akhirnya jadi terrorist Daesh.

      Delete
  16. Najib suap taik, kami sekeluarga makan dengan lahapnya. Selain taik najib, taik rosmah pun kami telan. Kenyangggg....bruppppp. Alhamdulillah

    Tok Labu.

    ReplyDelete
  17. Anon kat atas ni gila ke. Asyik tulis crite Makan ta..i?

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.