Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Saturday, October 21, 2017

'Najis' : Mahathir Hina Najib & Pembangkang Pening Kepala.

Pembangkang bercelaru dan semakin tidak boleh dipercayai.


Terbaru ialah kenyataan Dr Mahathir yang mengelar Datuk Seri Najib Razak sebagai 'Najis'. Kononnya tersasul tetapi kita dapat rasakan bahawa ianya disengajakan.

Lihat video di bawah:


Kita amat kecewa dan membantah keras tindakan Mahathir. Malah, beliau sepatutnya tidak merendahkan maruah beliau sebegitu hina seperti pemimpin pembangkang yang lain.

Seperkara lagi, Lim Guan Eng DAP telah menyatakan bahawa puak pembangkang 'berjanji akan mengekalkan Skim Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M).'

Kenyataan beliau itu bercanggah dengan kenyataan Mahathir Mohamad. Beliau mendakwa kerajaan perlu mengurangkan defisit dengan menghapuskan beberapa polisi sedia ada. Ianya adalah:
1. Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M). 
2. Elaun RM300 kepada nelayan. 
3. RM800 untuk pengerusi-pengerusi Jawantankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) 
4. Pemberian wang persaraan yang kononnya untuk golongan yang tidak layak.
Maksudnya ialah jika puak pembangkang menang PRU14,
1. 6,320,769 penerima BR1M 2017 mungkin tidak akan lagi menerima bantuan BR1M

2. Seramai 16,000 pengerusi-pengerusi Jawantankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) tidak akan menerima elaun.
3. Lebih daripada 21,000 nelayan mungkin tidak lagi menerima elaun.
Mahathir juga mendakwa Datuk Seri Najib telah menjejaskan lagi dana kerajaan kerana menaikkan gaji penjawat awam dan menambah jumlah penjawat awam kepada 1.6 juta orang.

Kenyataan itu jelas bermaksud bahawa Mahathir akan mengurangkan jumlah penjawat awam.

Tidak mengejutkan kerana kenyataan itu selari dengan cita-cita DAP yang mahu mengurangkan jumlah penjawat awam. DAP telah mencadangkan “Projek Khas Mengurangkan Kakitangan Awam”

Projek ini jelas membuktikan bahawa DAP amat benci dan menyimpan dendam kerana majoriti penjawat awam terdiri daripada kaum Melayu dan Bumiputera.

Mahathir turut mempersoalkan bantuan kepada ribuan umat Islam yang menunaikan fardu Haji.

Mahathir dan puak pembangkang juga:
1. Tidak mahu emolum penjawat awam dinaikkan. 
2. Tidak mahu gaji minimum RM700 dinaikkan kepada RM1,200. 
3. Pelbagai lagi elaun seumpamanya perlu dikaji semula atau dimansuhkan.
Ironinya, kerajaan PKR Selangor dan kerajaan DAP Pulau Pinang yang telah menaikkan gaji exco-exconya. Maka adalah lebih afdal jika Mahathir meminta kedua-dua kerajaan negeri itu membatalkan kenaikan gaji exco masing-masing dahulu.

Malah, Mahathir seperti tidak faham tentang GST apabila mendakwa 'bayi yang minum susu pun akan dikena cukai'. Padahal, susu formula bayi dikecualikan GST.

Mahathir juga mendakwa kerajaan memperolehi wang melalui penjualan tanah.

Tetapi Mahathir diam membisu dan takut mempersoal tindakan kerajaan DAP yang menjual tanah untuk menampung projek yang tidak pernah bermula. RM305 juta wang rakyat telah dipakai untuk laporan projek yang tidak pernah siap tetapi Mahathir tutup mata dan telinga.

Kita juga dapat merasai betapa desperadonya Mahathir apabila mendakwa kononnya '90% dari pengundi yang berdaftar sudah pun nyatakan mereka tolak Najib.'

Sesiapa sahaja akan tersenyum sinis dengan nilai yang dinyatakan itu. Nilai tersebut hanya propaganda Mahathir yang tidak masuk akal.

Kesimpulannya, kenyataan Mahathir ini sudah pasti akan memeningkan puak pembangkang. Besar kemungkinan, pemimpin pembangkang buat-buat tidak tahu dan enggan menjawab kenyataan itu.

Dan logiknya, jutaan rakyat yang menerima BR1M, penjawat awam, pesara, nelayan, kumpulan yang ditindas dan keluarga mereka sudah pasti akan menolak pembangkang dan memastikam kerajaan sedia ada menang pada PRU14 nanti.


SHARE ARTICLE :

27 comments:

  1. Najis razak mesti berambus..mana cai bongok pemalas tak backing najis??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Steady la 9:48

      jing2 Madey menyalak awal mlm ni. Bagus.

      Delete
    2. 9:48..bila kau nak sapu najis babi dapigs..tuan besar kau..medey tu dah nyanyuk dan melalut..tu yg kau harap ke..bodoh kau ni..

      Delete
    3. YAHOO .... DAPig SERONOK! MELAYU SCREW MELAYU

      Delete
    4. PUKI MAK taik babi lu & BUTOH bapa bangkai BABI lu si spesis PEMBUNUH/PEROGOL HOMO 948 BANGKAI BABI! Dasar si spesis PENAKUT PEMBUNUH/PEROGOL DAPjuboq BABI!

      Memang DAP parti TAIK CELAKA, KULIT BABI, JUBOQ BABI, BANGKAI BABI, KANGKANG BABI!

      Patut mak/bapa TAIK lu si HOMO KAFIR HARBI 948 dr. spesis BAPA HOMO KULIT BABI si PENCUCI KANDANG BABI/MAK PELACUR BITCH/WHORE/HANTU PELESIT-main TAIK BABI- si spesis KANGKANG BABI PENJAJAH HOMO/PORNO KAFIR HABI PARASIT/LANUN/PERASUAH/PEMBUNUH/PEROGOL DAPjuboq BABI - TERAJ*NG lu sampai MAMP*S masuk KANDANG BABI kerana dpt. spesis anak HARAM PEMBUNUH/PEROGOL CELAKA HOMO-GILA JUBOQ BABI mcm. lu ni si PEMBUNUH KAFIR HARBI-si pelahap TAIK BABI oi!!!

      Tok Labu.

      (ANTI-DAP Taik ANJING/ANTI-PENDATANG2 Cina RASIS SAMSENG KAFIR HARBI HOMO kit siang-guan eng anak BERANAK TAIK BABI amat CELAKA 100%)

      Delete
    5. Mulai sekarang nama lu adalah si mahathirTAIK kutty kerala JUBOQ BABI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! BERAMBOS lu anak BERANAK BANGKAI BABI dr. TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang berzaman BUMIPUTERA kami ni! PENJAJAH PARASIT/LNUN/PEMBUNUH mahathirTAIK ni bukan MANUSIA; tapi si SETAN-PENJILAT TAIK ANJING KURAP!

      PADAN MUKA lu si spesis TERORIS SAMPAH MASYARAKAT PENJAJAH ZioNAZI (Zionis NAZI) KANIBAL Madey PARIA kutty KERALA Taik Babi-si DIKTATOR PARASIT/PENYANGAK/PENYAMAQ/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN anak BERANAK KEPARAT berIJAZAH BANGKAI2 BABI amat RASIS-si PENJILAT JAMBAN TERORIS PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL BerSHIT-DAPjuboq BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD-NA*O/CIA!!

      Lu anak BERANAK si mahathirPTAIK- JANGAN harap dpt. MENJEJAK kaki ke BUMI Nusantara MELAYU kami di INDONESIA lagi oi! MAMP*S lu diKERJAkan anak beranak oi oleh PAHLAWAN2 Melayu BUGIS kami!!!!!!! Kat Msia ni lu bolehlah berlagak mcm. ANJING KURAP si mahathirTAIK oi sbb. si zahiKITOL-geng Anwaq HOMO tu "GATEKEEPER" puak PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEMBUNUH lu anak BERANAK BANGKAI BABI/DAPjuboq BABI!!!!

      Lihat di - http://mymassa.blogspot.com/2017/10/breaking-news-demo-besar-besaran-anti.html:

      [BREAKING NEWS] DEMO BESAR-BESARAN ANTI MAHATHIR DI JAKARTA BESOK SIANG: PERINGATAN KEPADA PENDEMO

      10/22/2017 |

      Tok Labu.

      (ANTI-mahathirTAIK anak BERANAK BANGKAI BABI-si PENJILAT TAIK DAPjuboq BABI amat CELAKA 100%)

      Delete
    6. Mmg betul la ckp ustaz ??? Kita sedang saksikan perangai devilish tun m.harap sempat mengucap sblm lelap mata.

      Delete
  2. Umno = united monkeys no otak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pakatan=penuh taik babi makan bangkai..

      Delete
    2. HAPUSkan rejim TERORIS ZIONIS KAFIR HARBI PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEROMPAK/PERASUAH/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL-si puak RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD-NA*O/CIA

      D uboq
      A njing
      P anggang

      SELAMAnya!

      (Tok Labu)

      ANTI-DAP/ANTI-PENDATANG2 Cina RASIS SAMSENG KAFIR HARBI kit siang-guan eng anak BERANAK BANGKAI BABI TAIK BABI amat CELAKA 100%

      Delete
    3. Ppbm = parti perkosa bumiputera mahazalim

      Delete
  3. Ko dh knape. Nak halau orang? Ko tu sape? Pembangang je kot. Blm dan takkan mmeruntah po ah lagak cam orang sasau. Dh tak tau undang2 ke? Yang patut berambus pendatang haram yg dibawa masuk penjajah naik tongkang toknek depa dulu.

    ReplyDelete
  4. Kalau awal sibermonkeys Mahathir ni komen, maksudnya isu ni mmg panas & menyusahkan puak pembangkang. Hahahaha..

    ReplyDelete
  5. Madey2 hang tu tua dah... klu mati xsmpat mintak maaf kat najib la... seburuk mane pon manusia... agama Islam xmghalalkn caci maki... xda sapa nak tlg nasihatkn ka... dia duk syok cacimaki bila dpt tepukkn/ sorakkn gemuruh pnonton... aku kcian kat madey... klu ph menang pon... mukhriz/ muhyidin xkn jadi PM @ menteri pon... geng2 nuar + mat sabu + lim kit siang akn pulaukn keturunan madey... madey sudah2 lah... kamu sudah gagal...

    ReplyDelete
  6. Mamakutty is Mahataik, Mahafiraun, Mahathief!

    ReplyDelete
  7. Yg tepuk tangan seronok ialah cauvinis DAPigs !!! Depa suka Melayu screw Melayu.

    ReplyDelete
  8. Isu kaum sudah tak laku. Najib sila makan taikkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu si PENYAMAQ JUBOQ ANJING HOMO 1259 ni si spesis DAPtaik BABI yg. patut MAMPOS dr. TANAH MELAYU kami ni!

      Tok Labu.

      Si pendatang2 KAFIR HARBI HARAM JADAH kit siang/guan eng - sila makan TAIK BABI dlm. KANDANG BABI lu!!!

      Delete
    2. 12.59 kau tak sedar ke lidah kau dah tumboh biji. Tau biji apa? Hehe

      Anda mushkil?

      Delete
  9. Melayu pembangkang adalah ba bi ternakan DAP.

    ReplyDelete
  10. Tun Mahathir mahu menurunkan Najib sebagai PM dan bersetuju Datuk Seri Anwar Ibrahim di angkat menjadi PM.

    Alangkah baiknya kalau Tun sedar 20 tahun lebih awal, bukankah Anwar kini sudah menjadi PM, keluarga Datuk Seri Anwar tidak perlu melalui keperitan yang berlanjutan sehingga hari ini dan UMNO pun tidak akan berpecah belah. Betul lah kata PAS, Tun Mahathir adalah punca segala pecah-belah masyarakat Malaysia dan orang melayu terutamanya.

    ReplyDelete
  11. Mahataik adalah syaitan yang bertopengkan manusia. Fitnah dan pembohongan adalah makanan hariannya. Hidupnya cuma untuk kuasa dan kekayaan. Kononnya parti pribumi tapi lebih memihak kepada cina DAP. BRIM untuk golongan miskin (majority Melayu/Bumiputera) hendak dihapuskan. Dia lebih berminat dengan projek2 mega untuk kroni dan anak2nya. Untuk menolong orang susah tidak ada dalam kamusnya. Hasil keuntungan projek2 mega akan dibawa keluar negara untuk disembunyikan. Rakyat hanya dapat sisa2 yang ciput.

    ReplyDelete
  12. Dr mim, it seems dat u filtered all comments before u allowed it to be published, I wondered why are all dis unbecoming and vulgar worded comments are allowed to appear on ur comments section?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah byk kali juga bgtau dr mim pasal mereka yg pergi sekolah vulgar tapi dr mim beri jalan juga kpd comment yg tak sekolah nih especially tok labulabi.

      Delete
  13. Umno dah berkecamuk. Apandi saman geng rpk. Bagus..dedak dah nak habis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tu yg habiskan dedak..sedap ker..

      AM

      Delete
  14. Macam budak2 je main ejek2. Maknanya politik pakatan tak matang dan menyebabkan kesengsaraan. Bayangkan sahaja kalau ramai kakitangan awam dibuang kerja kelak. Sepatutnya ia perlu ditambah seramai yg. mungkin. Fungsi kerajaan kan untuk mensejahterakan hidup rakyat, bukannya curi duit rakyat bagi pada kroni dan proksi. Jadi jangan kasi can pada pakatan untuk memerintah negara kerana mungkin rakyat akan ditindas.

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.