Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Saturday, March 17, 2018

Sah! Mahathir Langgar Janji!

Dr Mahathir langgar perjanjiannya dengan parti PKR dan Pakatan Harapan.


Dahulu beliau berjanji Anwar Ibrahim akan dibebaskan segera dan kemudian dilantik sebagai Perdana Menteri baharu dalam masa 6 hingga 12 bulan.

Tetapi semasa temu bual dengan ABC Australia baru-baru ini, Mahathir memperingatkan sekali lagi beliau akan memegang jawatan PM lebih daripada janji asal 6 hingga 12 bulan!

Mahathir mendakwa proses pengampunan Yang di-Pertuan Agong akan mengambil masa yang lebih lama iaitu 2 atau 3 tahun.
"Saya tidak fikir mahu kekal untuk tempoh yang lebih lama kerana usia saya. Saya tidak rasa dapat bertahan terlalu lama atau satu penggal penuh," tambahnya lagi.
Sekarang kerana faktor usia bukannya kerana Anwar sedang menunggu untuk dilantik?

Sebelum ini pun, Mahathir berulangkali berkata akan letak jawatan tetapi beliau menjadi PM selama 22 tahun, satu tempoh yang turut memperbodohkan janji manifesto Pakatan Harapan yang kononnya mahu menghad tempoh jawatan PM.

Masih percaya lagi?

Yang amat memalukan, tidak ada satu pun kepimpinan PKR termasuk Wan Azizah dan Nurul Izzah yang menegur Mahathir walau pun kenyataan terbaru beliau jelas telah memperlekeh Anwar Ibrahim.

Suami dan bapa kamu diketepikan begitu sahaja oleh individu yang telah memalukan seluruh keturunan kamu dan Anwar! Apa sudah jadi Wan Azizah dan Nurul Izzah?

Malah, tiada respons daripada Lim Kit Siang, kroninya Lim Guan Eng dan parti DAP.

Tidak ada satu pun pemimpin Pakatan pembangkang yang mempertahankan janji awal di mana Anwar Ibrahim dilantik sebagai Perdana Menteri baharu dalam masa 6 hingga 12 bulan jika pembangkang menang PRU14!

Pada saat ini, Anwar dianggap sampah yang sudah tidak berguna oleh PKR partinya sendiri, DAP dan rakan-rakannya.

Tahniah kepada ahli-ahli dan penyokong-penyokong PKR yang selama ini kukuh bersama Anwar Ibrahim. Anda semua sudah ditipu bulat-bulat.



SHARE ARTICLE :


65 comments:

  1. Tkpayah nk spinlah doc..🙍🙎🙅🙆🙋

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah....cacai Madey komen ka ni? Kahkahkah

      Delete
    2. Usul yang dibentangkan oleh Anggota Parlimen Switzerland, Carlo Sommaruga, hari ini dibahaskan di Perhimpunan Kebangsaan Switzerland (Parlimen) ditolak.

      Sebelum ini, pemimpin Bersih dan beberapa NGO lain tanpa rasa malu cuba menyebarkan berita palsu dengan mengaitkan usul itu dengan 1MDB.

      Ia kemudian dilaporkan secara meluas oleh agensi berita asing yang mempunyai agenda memburukkan Malaysia dan disambut oleh pemimpin pembangkang di negara ini.

      "Mereka telah mengkhianati dengan menghantar surat kepada anggota-anggota Parlimen Switzerland dan wakil-wakil NGO Malaysia membuat perjalanan ke Switzerland, untuk melobi anggota-anggota parlimen Switzerland supaya menyokong usul tersebut.

      "Parlimen Switzerland hari ini mengundi menolak usul tersebut dengan majoriti 138 anggota Parlimen mengundi menentang usul itu, dan hanya 53 anggota parlimen menyokong,"

      Kedudukan 1MDB dan Kementerian Kewangan sangat jelas dan usul itu hanya menyentuh perhatian Kerajaan Switzerland, Parlimen Switzerland dan Mahkamah Switzerland.

      "Ia tidak ada kaitan dengan 1MDB kerana wang yang disebut-sebut oleh pembangkang bukan milik 1MDB,"

      Delete
    3. PPBM(Parti Putar Belit Msia)

      Delete
  2. MAHATHIR KAN MAHAFIRAUN MAHATIPU MAHAZALIM. LA NI DIA MAHAUTURN.

    PTUIII...

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAMAK MATDEY KEPALA MAHATAIK...

      Delete
  3. Orang kampung semua tolak gst. Beras cap dacing kita ambik, gst kita tolak. Selamat tinggal umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu 1:38

      Orang kampung semua tak sabar Anwar jadi PM.

      Negara kita akan bertambah diberkati & dirahmati.

      Dia tu banduan liwat lubang taik laki2.

      Delete
    2. BYE-BYE FUKATAN HAPRAK!!!!

      Delete
  4. Rakyatt dlm mood perubahan doc...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ted manoff

      Rakyat mmg dlm mood perubahan. Rakyat mau Anwar cepat2 jadi PM sebab negara akan dicucuri rahmat & diberkati walau pun dia liwat lubang taik laki2 mcm zaman nabi Luth.

      Delete
    2. NUAR AL JUBURI MEMANG SUKA LUBANG KENTUT....PROOOOTTTT!!!!....

      Delete
    3. Duk sibuk pasal rakyat... mcm la hang menwakili rakyat... sapa2 xlayak nak guna ayat rakyat... tggu kputusan pru14... itu lah baru kputusan rakyat....

      Delete
    4. Sbelum nak tulis rakyat stuju, rakyat xstuju, rakyak tu, rakyat ni,.... pi tgk sambutan rakyat d program umno dulu... klu d k.batas mrsm smlm... smpai xda tmpat org ramai....

      Delete
  5. Rakyat dah meluat dgn pembangkang ni doc. Mereka ni kuat bohong & spin mcm la rakyat ni bodoh sgt.

    Rakyat nak ajar pembangkang ni cukup2 pilihanraya ni. Jangan hina rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam menteri cakap la. gst akan turunkan harga barang.

      Delete
    2. Setuju dgn 3:28

      Bila Anwar peliwat lubang taik laki2 jadi PM, harga barang akan turun & akan turun jugak rahmat & berkat.

      Delete
    3. Harga jubo pun akan turun mendadak bila penjubur tua tu jadi PM.

      Delete
    4. daif ted,murai,ponda tua...meganh pm al jub pakar tebok bontot jantan & betina...

      Delete
  6. Pembangkan Malaysia ni satu2 nya parti politik paling hampeh di dunia

    Langsung tak ada integriti, muka tembok, kaki fitnah dan kaki povokasi.

    Beranga. Lebih kerja langsung tak nampak ada menempek dlm kerja2 yg diusahakan oleh BN dan last2 dia ambik kredit.

    Cth : Brim dulu kata rasuah ler dedak ler tapi dlm menifeato nak kekalkan lak kan ker banggang berhayun

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana tak hampeh,kepala ta*k yg jadi top dog, al Jub pulak jadi ketua umum,nenek kipas jadi pesiden.mana satu yg berkuasa antara mereka tak siapa yg tahu,barangkali ahli sendiri pun tak faham,tambahan pula LKS yg selalu bagi kata putus melalui kenyataan umum.

      Delete
  7. Jauh sangat bacaan doc tu.. la ni kita cuma nak pilih antara Tun Mahathir dan Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apanya yg jauh sangat tu 2:32.

      6-12 bulan si Anwar peliwat lubang taik lelaki pulak jadi PM. Bertambah berkat & rahmat negara ni.

      Delete
    2. Kalau dia bersalah sekali pun, dia dah terima hukuman. mudah mudahan dia bertaubat. Allah itu maha pengampun.

      Delete
    3. 3:25

      Tapi Anwar tak mau mengaku. Mcm mana dia bertaubat.

      & ko ingat hukumannya penjara aja ka?

      Bangang la ko ni.

      Delete
    4. MASALAHNYA UTAMANYA...SI NUAR AL JUBURI AMAT MENGGEMARI LUBANG TAIK....

      Delete
    5. Hukuman dunia dia dah terima. Taubat antara dia dan Allah.

      Delete
    6. 5:19

      Tapi Anwar tak mau mengaku. Taubat apanya.

      Delete
    7. Berani pilih madey lg... nak mampus... ISA la sapa2 ptikaikn kata2 dia... termasuk yg dipertuan agong...

      Delete
  8. Khairul anwar osmanMarch 17, 2018 at 3:51 PM

    Veteran UMNO: Pemimpin Umno SOKONG Jho Low merupakan PENGKHIANAT parti dan negara


    SHAH ALAM - Veteran Umno menegaskan, perbuatan menyokong Jho Low oleh pemimpin parti Melayu itu adalah satu pengkhianatan kepada parti dan negara.

    Setiausahanya, Datuk Mustapha Yaakub berkata, Jho Low atau nama sebenarnya Low Taek Jho, merupakan punca masalah 1Malaysia Development Berhad (1MDB), yang turut mengaitkan kerajaan dalam skandal tersebut.

    “Pemimpin Umno yang waras tidak mungkin akan menyokong Jho Low, apa lagi menyayangi penyangak itu.

    “Malah mereka mahu melihat Jho Low diambil tindakan sekiranya benar penglibatan beliau mencuri duit 1MDB mengikut undang-undang negara,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

    Dalam pada itu, mengulas teguran Penasihat sosiobudaya Kerajaan, Tan Sri Dr Rais Yatim dalam isu Jho Low ini, Mustapha berkata Rais boleh terus memberitahu Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sendiri, jika beliau mempunyai bukti.

    Sementara itu, seorang lagi veteran Umno, Datuk Seri Abdul Rahman Bakar berkata, pemimpin Umno pada waktu ini tidak perlu membawa 'suara mirip pembangkang'.

    “Sepatutnya kalau hendak bagi kenyataan biarlah senada dan seirama. Bukan bercanggah dan menentang arus sehingga pandangan tersebut menimbulkan syak wasangka rakyat kepada pimpinan,” katanya.

    Abdul Rahman yang juga bekas Timbalan Menteri Sumber Manusia berkata, kenyataan dikeluarkan sesetengah pemimpin Umno seolah-olah tidak berpuas hati kepada pimpinan dan parti boleh diumpamakan sebagai musuh dalam selimut yang seharusnya tidak boleh dibiarkan. - SINAR HARIAN
    celahgelegar at 8:49 AM

    ReplyDelete
    Replies
    1. CELAH KELENGKANG MAK KO LAH....

      Delete
    2. Sementara itu, seorang lagi veteran Umno, Datuk Seri Abdul Rahman Bakar berkata, pemimpin Umno pada waktu ini tidak perlu membawa 'suara mirip pembangkang'.

      “Sepatutnya kalau hendak bagi kenyataan biarlah senada dan seirama. Bukan bercanggah dan menentang arus sehingga pandangan tersebut menimbulkan syak wasangka rakyat kepada pimpinan,” katanya.

      Abdul Rahman yang juga bekas Timbalan Menteri Sumber Manusia berkata, kenyataan dikeluarkan sesetengah pemimpin Umno seolah-olah tidak berpuas hati kepada pimpinan dan parti boleh diumpamakan sebagai musuh dalam selimut yang seharusnya tidak boleh dibiarkan. - SINAR HARIAN

      Delete
    3. Rais Yatim panggil depa ni TALI BARUT.. keh keh keh.

      Delete
  9. Sy undi BN PRU 14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SAYA, KELUARGA SAYA DAN SAUDARA MARA SAYA PUN....

      Delete
    2. Saya undi PH sebab saya tak mahu bersubahat dengan kerajaan KLEPTOKRAT

      Delete
    3. Saya undi PH sebab saya mau Anwar jadi PM. Org yg meliwat ni akan diberkati & dicucuri banyak rahmat.

      Delete
    4. Jangan main2 dgn Sheikh Anwar Aljuburi, dengan khabar kononnya dia ialah anugerah Tuhan walaupun dia kuat menjubo lubang jubo lelaki.

      Delete
    5. In sha Allah sya dan keluarga akan mengundi BN Pru 14 ni.

      Delete
  10. Melayu gaduh Ngan Melayu...Cina tepuk tangan...Melayu bengong... Cina mau ambik ini Tanah Melayu...Ha..ha..ha...INI melayu semua masuk hutan...balik Indonesia..!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. KO SORANG LAH MASUK HUTAN JUMPA PUAKA RIMBA...

      Delete
  11. Teori RAHMAN dah berakhir. Orang umno perlu terima hakikat ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. teori baru untuk kerajaan baru. Teori MAHATHIR.

      Delete
    2. al jub nak jadi pm..anuGERAH tuhan pakar tebok bontot jantan & betino!!

      Delete
    3. Teori barisan altenatif, pakatan rakyat xberakhir lg... tu yg buat pakatan harapan dap plk...

      Delete
  12. Terkantoi Dedah PPBM Tiada Cawangan, Bahagian!
    Published on Mar 17, 2018
    TERBONGKAR… Rahsia kelemahan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) kini boleh diibaratkan bagai berlindung di balik telunjuk apabila satu persatu masalah dalam urus tadbirnya terbongkar.

    Terkini, presidennya sendiri, Tan Sri Muhyiddin Yasin mengakui parti itu tidak mungkin dapat memenuhi dua tuntutan Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS) membabitkan laporan minit mesyuarat bahagian dan cawangannya.

    Bekas Naib Presiden PPBM, Datuk Hamidah Osman berpendapat pengakuan lucu tersebut seperti membuka pekung di dada apabila secara tidak langsung ia mendedahkan kelemahan parti itu sendiri sejak sekian lama kepada umum.

    “Sekarang telah terbukti, parti ini memang mempunyai masalah dari segi pentadbiran dalamannya,” ujarnya ketika dihubungi media sebagai mengulas kenyataan Muhyiddin mengenai isu sembilan tuntutan dikemukakan oleh ROS.

    Oleh sebab itu juga, Hamidah mempersoalkan kewajaran parti tersebut boleh selamba mengadakan Perhimpunan Agung pada akhir tahun lalu walhal urusan penubuhan peringkat bahagian dan cawangannya masih belum selesai.

    “Mengikut perlembagaan parti, mereka perlu terlebih dahulu habis menyelesaikan pemilihan jawatan di peringkat cawangan, kemudian bahagian dan akhirnya barulah ada wakil bahagian akan dihantar ke Perhimpunan Agung.

    “Tetapi hari ini tiba-tiba presiden PPBM dilaporkan baru pula hendak mengumumkan bahawa mereka masih tidak lagi melaksanakan sebarang mesyuarat di peringkat bahagian, dan cawangan parti pun masih belum ditubuhkan.

    “Jadi bagaimana mereka boleh buat Perhimpunan Agung di peringkat parti?” soalnya dengan nada sindiran. Perhimpunan Agung PPBM diadakan pada 30 Disember lalu di Pusat Konvensyen Ideal, Shah Alam, Selangor.

    Ia bagaimanapun dipertikaikan ramai ahlinya sendiri dan lebih 400 aduan dilaporkan kepada pihak ROS mendesak parti serpihan UMNO itu diisytiharkan sebagai sebuah organisasi haram.

    ReplyDelete
  13. Tiada siapa pun percaya kepada janji Mahataik.

    Mahataik = Kepala Bapak Pembohong Negara = Kepala Bapak Pemfitnah Negara = Kepala Bapak U-turn Negara = Mahafiraun = Mahazalim = Ular = Pelacur Politik = Si Kitol = Raja Mandelier = Dajjal Pemusnah Islam dsbg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko budak2 kpop hidup zaman najib memang la tak tahu sumbangan Tun kepada negara. kalau ko dan keluarga ko betul orang umno, cuba cakap camni kat bapak ko kalau tak makan pelempang.

      Delete
    2. Bapak aku tak lempang pun.. Bapak aku cakap Kalu jumpa mahataik tu kasi ludah je muka dia tu.. Jenis orang tua nyanyuk tak sedar diri tunggu masa je nak di sumbat dalam liang lahad. .

      Delete
    3. Bapak ko mesti najib.

      Delete
    4. Samseng umno si nazri botak tu pun tunduk tak kata apa2 bila jumpa Tun M. Ko nak ludah? Sembang boleh la. Spisis xde telor memang kuat sembang.

      Delete
    5. Setuju dgn Tat 131..1016 & 1108
      Sbb Madey banyak jasanya, salahsatu BG kami budak2 K-pop x leh lupa apa yg tertulis dlm bukunya "A doctor in the house...."
      " I MAKE MANY MISTAKES BUT REMOVING ANWAR WAS NOT ONE OF THEM" lol..��

      Delete
    6. Nak tau sembang lebih ke kurang ke mai la depan kitaorang.. Jangan kata ludah lebih dari tu pun boleh dapat.. Takat macai belaan kandang babi mane ade otak pun.. Kikiki..

      Delete
    7. 12.11
      hebat perjuangan tuan ye..siap ugut lagi..tu beza umno dulu dengan umngok sekarang..dulu umno pasif je walau pun diprovok tp masih dapat 2/3 majoriti di parlimen..tpi hamba abdi umngok sekarang tak payah provok, siap offer datang jumpa..nak takutkan org kenapa tuan? org ada sebab untuk tidak menyokong MO1 dan ada sebab menyokong Tun M. Kalau tuan rasa tuan hebat, kuat, kena ingat, kuat mana sgt sbb masing2 nanti masuk kubur jugak..simpan le kuat tuan tu..tak de makna nak belasah org semata2 sygkan MO1..pasal politik nak bertumbuk2 ye..alahai..dunia je semua ni tuan..tu bukan tunjuk tuan kuat tp lebih kepada rasa tuan kuat dan dipengaruhi nafsu amarah..nak lawan, tunggu PRU..senang..kalah menang kena terima..baru le gentelman..ni pasal MO1 nak tunjuk hebat, nak tunjuk kuat, buang masa je tuan..

      Delete
  14. Aku hanya akan undi PAS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus, jauhkan diri anda dari PH.

      Delete
  15. dato zaidi duk buat kerja gila2 d prmatang pauh, tmbah plk dgn pas yg akan letak calon hebat d parlimen & dun2... letih la wakil nuar brehim nak menang pru14....

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR will be wiped out after GE14. Mereka hanya bergantung kepada jentera dan undi dari penyokong PAS sebelum ini. Sebab tu Azmin pun gelabah. PRK Sungai Besar majorit BN meningkat dari beberapa ratus kepada 8 - 9 ribu apabila pertandingan 3 penjuru dgn PAN dan PAS diadakan. Penyokong PAS tetap setia kepada PAS dalam menghadapi golongan liberal, LBGT dan kumpulan yang ingin menjatuhkan Islam.

      Delete
    2. TU SEBAB....MAMAK MATDEY MAHA KUTTY, MAHATAIK CAP MUNGE TAIK AYAM DOK KATA....KALAU BERLAKU PERTANDINGAN 3 PENJURU....FUKATAN HAPRAK AKAN MELINGKOP.....KITA TENGOK JE LAH APA YG AKAN BERLAKU PADA PKR SELANGOK NANTI....TUNGGUUUU KO ASSMIN MB JAMBAN!!!!

      Delete
    3. Adoii klu PH lingkup... madey byk rugi la... byk harta sudah habis... ini blh myebabkn fening kepala...

      Delete
  16. Minggu ni macai macam budin sentolo dan celah kangkang blog diarahkan untuk buat skrip 'melagakan' UMNO. Mereka sangat letih sebenarnya menyerang UMNO BN Najib.. minggu ini mereka tukar game plan.. skandal besar tokong lim gone end sial dgn 'dato sri' penyangak berdua2 dala, kereta private.. wow.. makin hebat tipu helah gone end sial..

    kah..kah..kah bila agaknya pakatan nak mampos ni akan mampos2 betul2.. aman bumi Malaysia dr syaitan bertopeng manusiaa..

    ReplyDelete
  17. matdett ni terkenal dengan lidahnya sangat bercabang.. teruk lagi lidah dia bercabang dari biawak..

    apa yang dia cakap hari ini menceritakan masa depan rakamlah elok2.. sebab dia pati belok dan belit.. dan hebatnya di mamak haram jadah ni bila dia belit.. pencacainya sukaaaaa...

    ReplyDelete
  18. tauke lembu dok kondo..barua2 dok kt kandang.

    ReplyDelete
  19. Peulis artikel yang semakin hari semakin bodoh disebabkan dok sibuk nak membodek presidennya yang bodoh dan korup. Sanggup digelar barua pembela perasuah tersohor dunia.

    ReplyDelete
  20. Blog2 pencacai pandikutty macai mahataik tak henti2 'meratib' nama jo low .. Mcm sudah PUTUS HARAPAN untuk terus hidup sampai ke pru14
    Mereka mcm cuba menyeru memuja ala sihir ajaran sesat ats nama jo low utk mmbngkitkn 'kuasa' syaitan iblis merasuk balaci pencacai mereka untuk naik 'sheikh'!!

    Apa akn jd agknya dgn puak PUTUS HARAPAN jika jo low trus tkdisentuh oleh mana2 mhkamah??

    Gila kekal agaknya macai terutama budin sentolol, blog celah kangkang, kelongdemon, makan sumpah 'jo low'.

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.