Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Monday, February 15, 2016

KANTOI BERBOHONG ! AMBIGA MALUKAN LIM GUAN ENG DAP !!

Nampaknya, Lim Guan Eng DAP semakin tertekan dan mungkin tidak nyenyak tidur. Beliau berdepan dengan isu dalaman parti DAP yang selama ini cuba ditutup dengan mencipta isu lain dan menunding jari ke pihak lain terutamanya parti lawan.

Portal pro-pembangkang melaporkan bahawa DAP Melaka terbabit dengan kemelut dalaman sejak sebelum pilihan raya umum lepas apabila pemimpin negeri yang tidak sehaluan dengan Lim Guan Eng DAP bertelagah dengan penyokongnya. 

DAP juga telah menggantung keahlian selama setahun terhadap Ahli Parlimen Kota Melaka, Sim Tong Him, dan pengerusi DAP Melaka yang juga ADUN Duyong, Goh Leong San. Goh pula telah meletak jawatan sebagai ketua pembangkang Melaka kerana membantah kepimpinan DAP pusat yang campur tangan di negeri ini.


Bukan itu sahaja, Lim Guan Eng DAP turut berkonfrontasi dengan rakyat Pulau Pinang, NGO Pulau Pinang dan kini, NGO pusat. 

Yang terbaru ialah kenyataan terbuka NGO HAKAM yang mengkritik dan memalukan Lim Guan Eng DAP secara terbuka. NGO Ambiga Sreenevasan ini telah menulis dan mendedahkan pembohongan pemimpin DAP ini.

Mereka merujuk kepada kenyataan yang dibuat pada sidang akhbar Lim Guan Eng, sehari selepas satu forum awam mengenai pembangunan bukit di Pulau Pinang yang dianjurkan oleh NGO Forum Pulau Pinang.

Isunya ialah kelulusan projek-projek pembangunan di atas tanah bukit - 250 kaki di atas paras laut dan / atau dengan cerun yang lebih daripada 25 darjah. Pembangunan adalah dilarang di atas tanah itu terdedah kecuali untuk "pembangunan terhad untuk projek-projek khas".

HAKAM mendedahkan, Guan Eng DAP telah berkata bahawa pembangunan itu telah diluluskan oleh pentadbiran BN sebelumnya, dan kononnya kerajaan DAP tidak meluluskan sebarang pembangunan tersebut.


Guan Eng juga menuduh kononnya NGO "telah jatuh ke dalam perangkap maklumat salah yang dimainkan oleh BN dan beberapa media yang anti-kerajaan DAP, satu tektik DAP yang sangat melampau dan tidak bertanggungjawab.

Realitinya, maklumat Forum Pulau Pinang yang berkaitan dengan pembangunan di atas tanah bukit sensitif antara 2008 dan 2015 telah disediakan oleh exco kerajaan negeri kepada wakil-wakil di Dewan Undangan Negeri.

Keputusan kerajaan DAP negeri baru-baru ini yang berkaitan dengan bantahan oleh pemilik tanah berkenaan dengan kelulusan projek-projek pembangunan juga mengesahkan bahawa kebenaran merancang untuk perkembangan itu telah diberikan sepanjang tempoh kerajaan DAP.



Dalam kes ini, permohonan itu dibuat oleh pemaju pada Mac 2011 dan diluluskan pada bulan Februari 2012 untuk pembangunan kondominium di atas tanah bukit sensitif di Sungai Ara. Ini menjelaskan sebab Forum Pulau Pinang menyatakan kebimbangan mereka kepada kerajaan DAP negeri.



Lebih-lebih lagi, DAP telah mengenepikan memperuntukkan kelulusan ini - projek itu bukan "Projek khas", mahupun "pembangunan terhad".

HAKAM baharu sedar bahawa kerajaan DAP negeri telah meluluskan hampir 55 blok pembangunan bangunan tinggi di atas tanah bukit antara 2008 dan 2015, satu perkara yang telah rakyat ungkitkan selama ini tetapi tidak dipedulikan oleh DAP.



Mereka juga menempelak kerajaan DAP supaya tidak begitu mudah memfitnah rakyat sivil.

Kita tunggu dan lihat sama ada Lim Guan Eng DAP berani menjawab isu yang dibawa oleh NGO ini. Atau kroni tegar Lim Kit Siang DAP ini akan diam membisu dan kembali dengan taktik lumrah DAP iaitu tunding jari ke pihak lain!

Malah sebenarnya, banyak lagi isu besar yang cuba ditutup oleh DAP. Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim telah mendedahkan bahawa punca beliau keluar DAP pada tahun 2012 salah satunya disebabkan amalan rasuah dalam parti DAP yang cukup teruk. 

Tunku Abdul Aziz juga berkata, rasuah bermaharajalela di dalam parti DAP sedangkan di khalayak umum pemimpin DAP melaungkan slogan anti rasuah.

Pendedahan Mohamed Razali bahawa DAP ditawarkan dana sebanyak AS$300 juta (RM1.2 bilion) pada PRU13 lalu oleh Israel juga amat memeranjatkan.

Dan jika kita menuruti modus operandi puak DAP, mereka akan segera menyaman mana-mana pihak yang mengkritik mereka. Tetapi sehingga ke hari ini, DAP tidak berani untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap kenyataan Tunku Aziz dan Mohamed Razali.


Anda baca juga kerakusan DAP: Baca Sini






SHARE ke whatsapp :





12 comments:

  1. Jing RBA DAPigs konfem panas buntot tak leh menyalak defend tokong depa!!

    Konfem depa akan komen & tukaq topik !!

    Hahahahaha...

    ReplyDelete
  2. orang bersalah ni..tidur pun tak lena. cakap melalut....

    ReplyDelete
  3. Ha ha pemerintahan be end terbaik.

    Melayu sudah maju.

    Bangsa lain respect sama Melayu.

    Semua tanah sudah jadi milik Melayu...

    Angan2 salah seorang penyokong umnu kampung yang dapat BRIMMM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jing RBA DAPig sudah menyalak !!! Hahahaha...

      Delete
  4. Seronok tengok penyukung umnu ketawa. hi hi

    Penyukung kampung diajar selama 60 tahun ketawa.

    Penyukung muda diajar bergumbira. Beberapa kerat di ajar mencarut.

    Pemimpin tinggal yg tak berapa cerdik(tapi klau duit masuk account sendiri, mereka cerdik).

    Melayu terus ketinggalan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup lagi kau yah? Aku ingatkan kepala kau dah dijadikan 'persembahan dewata' oleh DAPigs di Penang itu! Ye lah utk korek terowong dasar laut tu musti inginkan 'korban' yah?

      Konon-konon engkau sokong umnu, engkau mengaku-mengaku, kemudian engkau kata engkau sokong pas, skrg pas dah bercerai talak 100 dgn dapigs, yahhh engkau skrg sokong yg mana satu? sokong dajal kah?

      Delete
  5. penyokong kampung umno bodoh..tak cerdik. penyokong ph cerdik..sebab dia sokong ph. tak gitu. kalau sokong ph..jadi cerdik. pigi mampos la. aku dah tengok macamana cerdik pemimpin pr ni memimpin perak. jadi barua orang..memanglah cerdik. nasib tuhan bagi sekejap aje.

    ReplyDelete
  6. pemimpin umnu jadi "apa tah hubungannya" dgn mca dan gerakan. Dah lama dah. 60 tahun dah. Dan tahun2 seterusnya..

    Penyukung Melayu??? Mana tanah untuk aku? Berapa harga? Nak beli rumah nih!!!!! Waaaaaaa...

    ReplyDelete
  7. bile LKS ni nk PENCEN..
    da brjanggut tngguuuu..
    pas LKS,LGE plak..
    pimai pimai tangtu gak..
    hehehe

    ReplyDelete
  8. bile ahJing posting mcm tu.. senyum je aku.. maksudnye tanda2 mereka nk kalah la.. komen xde isi langsung..
    barking.. at the wall...

    Kita lagi sayang UMNO maaa... lu sakit ati arr?? hahaha

    ReplyDelete
  9. Liberal dgn kominis tu mcm adik beradik.Wayang je tu.

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.