Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Friday, February 26, 2016

SEBAB PORTAL PRO-PEMBANGKANG THE MALAYSIAN INSIDER DISEKAT !

Sebelum ini, MiM acap kali memberi amaran tentang putar lbelit dan manipulasi portal-portal pro-pembangkang seperti The malaysian Insider dan MalaysiaKini. Dan seperti yang kita semua sedia maklum, portal pro-pembangkang Malaysian Insider telah disekat aksesnya.
SKMM menyatakan bahawa portal pro-permbangkang itu telah mengeluarkan kandungan-kandungan yang menjurus kepada kesalahan di bawah Akta 588 Seksyen 233, Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.
SKMM juga memperingatkan portal-portal berita agar tidak menyebarkan atau menyiarkan artikel-artikel yang tidak ditentukan kesahihannya.

Ini kerana tindakan sedemikian boleh mengundang kekeliruan dan mencetuskan situasi yang tidak diingini.


Pembangkang terutamanya DAP akan membebel kononnya tindakan ini melanggar kebebasan bersuara dan pelbagai lagi tuduhan. Padahal, mereka terutamanya DAP yang amat teruk menghukum rakan politik sendiri yang bersuara menentang pendirian mereka.

2 ADUN PKR yang dipecat jawatan GLC negeri oleh Lim Guan Eng adalah contoh yang terbaru. 
http://novandri.blogspot.com/2016/02/yang-sebenarnya-2-adun-pkr-dipecat.html  
Untuk pengetahuan kita semua, terdapat 282 Seksyen di bawah Akta 588 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998. 
http://www.skmm.gov.my/FAQs/Online-Content-Problems/2-What-is-MCMC-s-jurisdiction-in-addressing-compla.aspx?lang=ms-MY
Yang relevan dengan isu portal pro-pembangkang ini ialah di bawah:
Seksyen 233: Penggnaan tidak wajar kemudahan rangkaian atau perkhidmatan rangkaian, dll. 
(1) Seseorang yang – 
(a) dengan menggunakan mana-mana kemudahan rangkaian atau perkhidmatan rangkaian atau perkhidmatan aplikasi secara sedar –(i) membuat, mewujudkan atau meminta-minta; dan(ii) memulakan penghantaran, 
apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau  
(b) memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau menggangu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, 
adalah melakukan suatu kesalahan. 
(3) Seseorang yang melakukan suatu kesalahan di bawah seksyen ini apabila disabitkan boleh didenda tidak melebihi lima puluh ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi satu tahun atau kedua-duanya dan hendaklah juga boleh didenda selanjutnya satu ribu ringgit bagi setiap hari kesalahan itu diteruskan selepas pensabitan.
Ironinya, portal pro-pembangkang telah menggunakan link baru setelah link asal disekat! Harap SKMM dapat juga menyekat akses baru itu. 

Sebelum ini, portal kaki fitnah Sarawak Report telah disekat aksesnya kerana melanggar Seksyen 233 dan juga Seksyen 211.
211. Larangan terhadap pemberian kandungan jelik 
(1) Tiada pemberi perkhidmatan aplikasi kandungan, atau orang lain yang menggunakan perkhidmatan aplikasi kandungan, boleh memberikan kandungan yang sumbang, lucah, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk mengacau, mendera, mengugut atau mengganggu mana-mana orang.  
(2) Seseorang yang melanggar subseksyen (1) melakukan suatu kesalahan dan apabila disabitkan boleh didenda tidak melebihi lima puluh ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi satu tahun atau kedua-duanya dan juga boleh didenda selanjutnya satu ribu ringgit bagi setiap hari atau sebahagian daripada sehari kesalahan itu diteruskan selepas pensabitan.
Di dalam satu kenyataan, SKMM berkata, akses ke laman Sarawak Report disekat mengikut Seksyen 263(2) Akta Komunikasi Dan Multimedia 1998 kerana melanggar Syeksen 211 dan Syeksen 233.

Yang terbaru, media melaporkan bahawa pihak polis akan menyiasat satu laporan Malaysian Insider mengenai syor yang dikatakan dibuat oleh Panel Penilaian Operasi SPRM. 
Ketua Polis Negara berkata, ketua pengarang Malaysian Insider akan dipanggil berhubung siasatan itu.

Di bawah ialah kenyataan Panel Penilaian Operasi tentang laporan portal pro-pembangkang Malaysian Insider yang merujuk kepada sumber yang tidak dinamakan:
Kami, seperti yang bertandatangan di bawah, merupakan Pengerusi dan dua orang ahli Panel Penilaian Operasi (Panel) yang menasihati Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), tidak terlibat mengenai kandungan laporan akhbar bertajuk “Enough proof to charge Najib over SRC, says MACC oversight committee” (Artikel) yang diterbitkan The Malaysian Insider awal hari ini. 
Kami difahamkan bahawa kenyataan berkenaan dipetik dari seorang ahli panel yang tidak dinamakan, sebagai sumber bagi pelbagai kenyataan yang dikaitkan dengan Panel. 
Kami ingin menegaskan bahawa tiada sumber yang tidak dinamakan diberi kuasa untuk mengeluarkan kenyataan bagi pihak Panel; dalam apa jua keadaan. 
Dengan ini, kami menjelaskan bahawa tidak ada langsung penglibatan dalam mengaitkan sumber tidak bernama dengan kenyataan.

Kami juga ingin menambah bahawa pihak Panel tidak pernah menyatakan bahawa “Ada bukti untuk mendakwa Najib ke atas SRC seperti mana yang dituduh oleh artikel berkenaan, Terdapat bukti kukuh untuk mendakwa Datuk Seri Najib Razak.”.

Pihak Panel juga menafikan bahawa “Penyiasat SPRM telah mengumpul bukti yang mencukupi untuk membuktikan kes prima facie terhadap Najib. 
Walau bagaimanapun, pihak Panel menasihati SPRM untuk menyelesaikan siasatan mereka.

Kami juga ingin merujuk kepada Kenyataan Media yang dikeluarkan oleh SPRM yang mendakwa “SPRM telah diminta oleh ORP untuk mengeluarkan kenyataan umum berkenaan isu-isu berkenaan.”.

Dengan ini kami menyatakan bahawa pihak Panel tidak pernah membuat permintaan sebegitu kepada SPRM. Namun ia bergantung kepada SPRM jika mahu mengeluarkan apa-apa kenyataan. 
Ditandatangani,

Tan Sri Hamid Bugo, Presiden

Tan Sri Mohamed Jawhar Hassan, Ahli Panel.
 Hari ini, satu lagi dakwaan Portal pro-pembangkang juga telah dinafikan!  
Pejabat Perdana Menteri hari ini menafikan laporan The Malaysian Insider (TMI) yang memetik seorang individu yang bernama Yuktes Vijay sebagai seorang pegawai khas kepada Datuk Seri Najib Razak. Dalam satu kenyataan pejabat itu berkata, Yuktes bukan kakitangannya. 
“Individu ini bukan kakitangan Pejabat Perdana Menteri dan kenyataan-kenyataannya tidak mewakili Pejabat ini - seterusnya
Kita tunggu dan lihat kesudahan isu ini.
Satu lagi mangsa portal pro-pembangkang


SHARE ke whatsapp :





90 comments:

  1. Bila MalaysiaKini pulak MiM ????

    Cepat2 sikit !!

    ReplyDelete
  2. "Mereka hendak iktiraf pilihan rakyat tapi sekarang hendak jatuhkan kerajaan. Bila sistem demokrasi dilaksana mereka tolak sisitem itu. Bagi mereka demonstrasi jalanan adalah demokrasi,"- kata mahataik suatu masa dahulu...

    Perhimpunan BERSHIT tu bukan demonstrasi jalanan ke?? Tapi bagi mahataik itulah cara demokrasi untuk jatuhkan Najib.... nyanyuk teruk dah weiii..

    ReplyDelete
  3. satu lagi ayat mahataik yang dia sendiri dah lupa pernah keluar dari mulut dia sendiri...

    "saya besok kalau berhenti jadi perdana menteri, saya tak akan ambil jawatan menteri kanan dan saya tak akan ganggu kerajaan"

    ReplyDelete
    Replies
    1. menampakkan dengan jelas mahataik adalah munafik tua kutuk tak sedar diri.

      Delete
  4. Admin Blog.. kenapa GAP mcm dh singkirkan ko dr listing bloggers dia?
    Tp dia kekalkan bloggers2 dedak mamak kerala yg siang malam hantam Najib?

    Why?? Aku yakin GAP tu trojan horse!

    pelik benar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni jangan fitnah GAP. Check betoi2. Ada blog mim tu dlm list!

      Delete
    2. betul tu bro. dalam blog GAP memang tersenarai blog Dr MiM ni...

      Jangan macam tu bro... kesian dengan GAP tak pasal kene tuduh lak

      Delete
  5. UNIT BARU SPRM (DULUNYA DIKENALI SEBAGAI BPR)- DIJAMIN PROFESIONAL MENDAKWA & MENJATUHKAN MUSUH ANDA!

    SPRM akan buka unit khas iaitu Bahagian Upah Dakwa Rasuah Professional dengan Kadar Bayaran Berpatutan!

    Bahagian ini akan merekabantuk kes rasuah/ salah laku dan bentuk pertuduhan supaya orang yang hendak dijatuhkan itu boleh dijatuhkan dan didakwa di Mahkamah secara Professional.

    Unit ini akan diketuai oleh Dato Bahri Bini Dua Ekor. Sebagai permulaanm kes IMDB akan dijadikan tanda aras bagi pagi unit terbaru SPRM ini.


    Mana2 individu atau org2 yang mahu menggunakan khidmat ini bolehlah menghubungi Dato Bahrin atau Bini no2 nya di talian berikut (24jam).

    Tertakluk pada terma dan syarat.

    ReplyDelete
  6. Blog Dr. MiM langgar OSA 1972, saya dah buat laporan polis pun melalui mcc@rmp.gov.my,pasal penyiaran dokumen bertaraf rahsia kerajaan negeri Selangor, tetapi pasal apa tiada tindakan diambil pula dan blogger ni masib bebas? Pihak polis perlu jawab isu ini.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A B Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    ReplyDelete
    Replies
    1. mengapa pakai e-mail service,
      pasal takde bukti hard-copy ke?

      sendiri le pergi balai polis buat report.
      kalau rasa tak puas hati lagi terus saman.
      hantar saman by-hand, sendiri,
      baru ada keluar gambar dalam blog mcm Dr MiM ni.
      (tapi jgn pakai cermin mata hitam, nanti org tak kenal)

      barulah org lain tengok takde lah cakap aje bergegar-gegar, tapi konek kecut nak kencing pun seksa.

      Delete
    2. letak atas nama pengadunya siapa. Tak jumpa pun nama abu bakar elah

      Delete
    3. Korang tanya Bakar tu dia faham ke makna locus standi, hik hik hik.

      Delete
    4. setan abu kabar ni bohong korang.
      si pengecut ni mana berani report betul2..

      lepas tu pulak skrg dh jelas lah dia bukan org UMNO.. dia adalah ahjing belaan Pakatan Haprak.. xheran la sbb apa dia intense sgt kacau blog ni..

      OSA kepala hotak ko.. lapiji bocor rahsia segala bapak OSA lagi tk kena sentuh pun.. kwan2 dia ramai dlm agensi krjn.. apa boleh buat..


      SPRM pun jd alat perkakas Pakatan Haprak je.. org UMNO jd mangsa!

      Delete
  7. wahai abu bakar pmmjam name shabat rasul....

    ko gune "cyber layang" org xkn layan ko..
    be gntleman bro...

    tu sbb MI dtutp n d gam..
    cerite FITNAH maha kerapu kepundeng marang kreper HAMJADAH..

    ReplyDelete
    Replies
    1. si celaka Abu Kabar ni dia menghina nama Sahabat Nabi dengan sifat kejinya.. pembohong pemfitnah dan munafik.

      Sebab itu aku panggil dia ABU KAbAR FITNAH.. aku tak nak sebut nama Abu Bakar.. sbb Abu Bakar ialah nama mulia bagi Sahabat.

      Tpi syetan ABu Kabar ini dia guna nama Sahabat Nabi utk menghina kemuliaan sahabat Nabi dan sbg pancingan dlm cyber rba war dlm blog pro UMNO.


      Cukup jahat Abu Kabar ni.. cmne la rupa muka dia kt luar..

      Delete
    2. Aku sokong Abu Bakar. Aku caya dia org UMNO puak Protun nakkkan Najib letak jawtan atau UMNO gantikan dia.

      Delete
    3. ramai sangat ke puaka protun tu?

      Delete
  8. sah dan sah,,abu bakar terbakar ni, maha kerapu kepudeng marang kreper hamjadah...ha ha ha ...sakit perut ketawa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko budak kecik ye? Komen takda isi, memaki hamun, dahtu ketawa. Mak kau tak bimbing kau masa kecik ye? Sian.

      Delete
    2. Kau jeles apasal....kau mana ada hati nak berjenaka sebab hati kau dah hitam..sian...

      Delete
  9. Penjawat awam masa Pak Lah dan Najib dilayan dgn baik.Masa mahakerala dilayan mcm sampah.Gaji ikut Lapuran Gaji Kabinet.Sungguh maha kedekut.....

    ReplyDelete
  10. betul ,tika tuh ,gaji ciput banget....aku pernah merasanya....tapi kerana tak ada tnet macam sekarang...luahan kami hilang bagai kabus pagi.

    ReplyDelete
  11. Kalau Media barat yang diakui paling berintegriti sanggup memfitnah Saddam semata mata kerana mereka berpihak kepada Barat hinggakan Babylon jadi padang jarak padang terkukur akibat di bedal dengan Tomahawks, makanya untuk media yang terkenal dengan klise "menurut sumber" berbuat fitnah sebegitu adalah tidak menghairankan sama sekali.

    ReplyDelete
  12. Bila lah pulak giliran MeroyanKini @ MalaysiaKini ye?

    Tempat menternak spesis pengganas komunis bandaraya tu!

    Berbentuk manusia, tapi lidah bercabang mcm ular paling berbisa seluruh cakerawala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. heram kenapa portal amat jahat dan sgt putar belit mcm MEloyakini.com tu bebas mcm xde undang2 dikenakan. Mcm ada satu kuasa lain dr luar yg menyekat krn untuk sekat atau ambil tindakan undang2.

      Portal celaka itu jg byk lahirkan melayu2 berpemikiran liberal dan anti pd Islam secara perlahan2.

      Delete
  13. Zaman MahaKerala @Mahathaik kakitangan awam hanya BALACI dia shj. Gaji sgt rendah satu hal.. lepas tu sistem eknomi yg dia bentuk wktu itu kakitangan kerajaan sgt tertekan dan terpaksa berhutang sana sini sementara utk dpt gaji.

    Waktu kerja 6 hari seminggu. Madey dia hanya mesra dgn taukeh2 cina tp dia benci dgn melayu2 yg makan gaji. yg makan gaji ini dianggap beban pd krjn dan tiada nilai apa hanyala 'org suruhan' kerajaan.

    Zaman MAdey kau kritik krjn 24 jam kau kena tukar ke Sabah Sarawak naik bot panjang lah gi keje sekolah pedalaman!

    MAHAZALIM!

    ReplyDelete
  14. PADAN MUKA si InsiderZIONIS BANGKAI BABI! Patut dah lama diTUTUP media ZIONIS anti-ISLAM/umatnya ni! Dasar lu si PUAKA JUBOQ BABI PORNO/HOMO/RASIS kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO/RASIS-EJEN/KULI-"NWO"-Barat/ZIONIS-SOROS/FREEMASON/ILLUMINATI-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH/LANUN-no-1!

    Awatlah hang SPRM TAK juga MENYIASAT media ni dapat DERMA dari puak PENGGANAS ZIONIS mana - kerana asyik nak MENGGULINGkan NEGARA ISLAM kita ni serta YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu TERCINTA kita?!

    Ini memang MO-amat-KEPARAT si EJEN-EJEN ZIONIS - TAK perlu MEMBUKTIkan berita tu PALSU atau BENAQ; yg. PENTING bagi puak TERORIS JUBOQ BABI ni semua - adalah dgn. apa cara sekalipun, utk. MENGHASUT ke arah KEBENCIAN yg. MENINGKAT terhadap KERAJAAN dan YAB PM serta para pemimpin BUMIPUTERA ISLAM/MELAYU lain kita!

    Tengoklah MO ZIONIS si TERORIS loyar JUBOQ BABI BarBERUK (ramai kepala-kepala kat situ yg. jenis loyar-loyar LONGKANG) yg. dah SABOTAJ panel tu! Lihat di http://gerakan-anti-pkr-new.blogspot.my/2016/02/sprm-dan-panel-penilaisapa-yang-nak.html :

    SPRM DAN PANEL PENILAI...SAPA YANG NAK PEDAJAL SAPA ?

    25 February 2016

    Portal MT mendedahkan perancangan yang dikatakan dikepalai oleh bekas Presiden Bar Council , Lim Chee Wee. Beliau dikatakan cuba untuk meyakinkan ahli-ahli panel bahawa mereka tidak perlu membuat apa-apa tuduhan langsung terhadap Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak. Mereka hanya perlu membayangkan bahawa terdapat salah laku dan kemudian membiarkan media memutarkannya dan orang ramai akan membuat kesimpulan mereka sendiri.

    Dari artikel itu, dua anggota SPRM-ORP dikatakan bersetuju dengan konspirasi ini tetapi lima yang lain tidak bersetuju.

    "Two members of the MACC-ORP agreed with this conspiracy but the other five disagreed. Also, according to my source, Lim Chee Wee is pro-Pakatan Harapan and he is hoping that he would be fielded as a candidate in the next general election.

    Lim Chee Wee tried to convince the panel members that they need not make any direct allegation against Najib. They just need to imply that there was wrongdoing and then let the media spin it and the public will then jump to their own conclusions.".......(teruskan membaca)

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ingat ko dah mampus, tempoyak dah basi.

      Asyik mengcopy paste komen lama ko ye?

      Campur aduk plak huruf besaor dgn huruf kecil.

      Maki hamun tak habis.

      Grow up, man. Or boy.

      Delete
    2. OI si anon PEMBUNUH GILA BABI OTAK SEWEL CELAKA KETURUNAN JUBOQ BABI PORNO/HOMO/RASIS HARAM JADAH, lu jgn. nak MENYAMAQlah si PENAKUT-PENAKUT oi! Bila lu dan puak lu mau MAMPOS-mcm-ANJING KURAP si BANGKAI BABI oi?!!

      lu manyak sedap aahhh itu JILAT JUBOQ BABI JIJIK kitSIAL/TONGGENG eng/kok/todi puaKA/BABIga aaahhhh?!! Lu manyak sedap aahh itu JILAT sama LENDIR kitSIAL/gong eng; sampai muka lu yg. mcm. BANGKAI BABI pun penuh berLENDIAQ aaahhhh?! Dasar lu si puak JIJIK-nak-MAMPOS-si-PENJILAT JUBOQ BANGKAI BABI!

      Apahal lu si PENAKUT-nak-MAMPOS, asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?! Apa yg. si TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI BABI/PKRHOMO-PENGECUT ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS, sampai mcm. si TERORIS BABI HOMO SIAL, GERTAK nak BUNUH & PERKOSA dia dan mak serta bapak dia yg bekas ASKAR? Dan yg . lu nak MAKI dgn. LUCAH, mak nek Tempoyak apasal - mak lu yg. LAHIRkan si amat-KEPARAT- BANGKAI BABI-PORNO HOMO-PEROGOL-PEMBUNUH mcm. lu apahal pula?!Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhhh?!! Lepas tu si PEMBUNUH/PEROGOL ni semua pula nak suruh kita berhemah kononnya – apa KEJADAHnya ni?!

      Jadi baik PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI RASIS kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO/RASIS-EJEN/KULI-Barat/ZIONIS-SOROS/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH/LANUN-no-1!

      Delete
    3. OI si puak KEPARAT BANGKAI BABI ANTI-ISLAM/MELAYU, jangan lu nak MENYAMAQlah oi si PENAKUT! lu punya ekoq BANGKAI BABI ni diBAYAQ si TERORIS-TERORIS DAPBANGKAI/PKRHOMO utk.”copy paste” komen-BANGANG memanjang aahhh?! Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhh?!!

      Apahal lu si PENAKUT-nak-MAMPOS, asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?! GROW UP si HOMO!

      Delete
  15. Abu Kabar tu pemakan dedak ke??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 11.22 pm, perjuangan sebenaq Babu Bakaq si-PENGGANAS PENYAMAQ DAPBANGKAI BABI ni -

      Anak

      Babi

      Tolol

      Delete
  16. Tapi MALANGnya, pimpinan PU-Putera/Puteri adalah yg. paling LEMBIK dlm. SEJARAH Umn*; itulah pendapat aku! Sebab tu MUSUH Islam/Melayu makin NAIK MUKA!

    Asyik APOLOGETIK; PEMALAS menggunakan STRATEGI-PERANG Sosial Media se MAKSIMUM yg. mungkin; dan GILA KUASA dan JAWATAN depa semata - dan TAK tahu MENGHORMATI dan MEMPERTAHANkan pemimpin TULEN Bumiputera Islam/Melayu yang lebih TUA dan BERJASA! Tengok sajalah masa PAU - tau asyik nak RAMPAS kuasa dari yg. lebih TUA dan BERJASA!

    Depa juga terlalu ikut arus kepimpinan LIBERAL-ala Barat dan sering bersikap APOLOGETIK/DEFENSIV semata - dari MENYERANG (OFENSIV) habis-habisan!

    Tengok MO-KEPARAT ZIONIS yg. asyik OFENSIV terhadap YAB PM TERCINTA kita oleh si BOTAK-menJIJIKkan-anak DIKTATOR PENYAMAQ/PENIPU/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN-madey tu! Lihat di - http://www.mukhrizmahathirfc.com/2016/02/keputusan-najib-menjelekkan.html , Keputusan Najib Menjelekkan! - @MukhrizMahathir, Posted by McTheory, 26 Feb 2016 !

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete
  17. Akhirnya kuda kepang digantung setelah gagal mempersembahkan tarian
    terbaiknya.Sumbang mambang serba tak menjadi.
    Jgn pula disalahkan lantai tinggi rendah.
    Nak diharapkan kuda bajau mcm biskut kejap ada selalunya tiada.
    Gembala tua berjalan sambil mengheret kuda kayunya.
    Kuda tu tempang kakinya ditendang Tok Penghulu yg marahkannya
    merosakan sawah padi kesayangannya.
    Dengan terdengkot-dengkot gembala tua berjalan sambil menangis tak
    berlagu.Pernas satu ketika dulu dia melihat penyu menangis di
    Rantau Abang.
    Hidup mesti diteruskan.

    ReplyDelete
  18. ayat "kuda tu tempang kakinya ditendang Tok Penghulu yg marahkannya merosakkan sawah padi kesayangannya"...buat aku ketawa...
    terbaik ayat tu beb!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu pasal Tok Penghulu di maki hamun memacam - FB ny penuh dgn keji mengkeji dan mencaci nya.

      Delete
    2. bagi org yg bersifat tenang dan penyabar, caci-maki sumpah-seranah musuh-musuhnya merupakan satu rahmat dan sumber ilham bernilai utk perjuangan dlm hidup dan kehidupannya.

      Delete
    3. 155, itu pasal Najib dah hilang sifat tu semua - buang Muhyidin dan Shafie Afdal dari cabinet, gantung jawatan Timbalan Presiden Muyhiddin, belok Malaysian Insider, dll.

      Tapi ISA di buang nya, menyenangkan hati Lim Kit Siang yang tak tahan masa kena tahan ISA. Akta Hasutan, yg melindungi hak dan kepentingan Melayu dalam Perlembagaan, nyaris di buang nya jugak untuk menyenangkan hati Kit Siang dan DAP - dah buat keputusan nak buang pun, tapi di bantah dek UMNO.

      Najib dah takda "perjuangan dlm hidup dan kehidupannya" lagi sekarang. Dia macam cicak putus ekor, terkejar ke sana, terkejar ke sini dgn tak tentu haluan.

      UMNO mesti ganti dia, kalau tidak lingkup UMNO/BN di PRU14.

      Delete
    4. Anon 2:30 pm,

      Yg cicak putus ekor tu engkau kot,
      tak habis-habis meroyan nak jatuhkan Najib.
      Aku nak tanya, apa kau dapat kalau Najib jatuh pun?

      Kalau Mader nak jatuhkan Najib aku paham mengapa;
      Dia hati tak tenteram pasal banyak sebab dia takut - antaranya;
      1. Pekong bernanah dia nanti kena korek sampai ketulang.
      2. Dia nak selamatkan bisnes kroni.
      3. Dia nak jaga bisnes anak-anak dia.
      4. Dia masih rasa belum cukup kumpul harta dunia.
      5. Dia takut rakyat tau dia yg plan tsunami cina.
      6. Dia takut org tau dia yg hadiahkan PP kpd DAP.
      dan mcm-mcm lagi.

      Kau pergi tanya Mader kalau Najib jatuh siapa dia nak letak sbg ganti?
      Kemudian kita boleh borak-borak panjang lagi disini.

      Delete
    5. madey letak la proksi dia... keputusan semua kena patuh dengan Council of Elder... elder tu maksudnya yang dah tua kerepot macam madey laaa...

      Delete
    6. Anon 248,

      Aku ingat nak simbang bebaik dgn ko sebab sepintas lalu nampak ko cakap bebaik. Tapi nampak ko cakap Mader, habih aku nak cakap ape? Jibo? Kalau Anwar, di panggil Jubo.

      Tapi aku coba cakap bebaik juga dgn ko. Aku tau ko tak putus ekor, ko putus tol. Tol yg ada kon tu le - kontol.

      Bila jatuh Najib, aku tak dapat apa, tak mcm korang jenis Cash Is King, mesti ada habuan, dedak kata org sekarang. Aku ha nya dapat kepuasan yg amat sangat. Sebab prospek UMNO/BN menang di PRU14 masih ada. Kalau Najib berterusan, akan karam UMNO/BN aku rasa.

      Aku tau Najib amat susah nak letak jawatan. Selagi tak ada jaminan dia tak akan di kenakan tindakan mahkamah, harta benda dia yg "legacy of wealth" tu tak di rampas. Dan tak akan ngaku wang RM42 milion tuh masuk ekaun dia juga, walau pun risau bahawa Muhyiddin kata dia tahu dan sudah lihat bukti nya dari Peguam Negara dulu.

      Tapi dia boleh runding dgn pihak yg ambil alih kuasa. Kan dia dah gantung jawatan Timbalan Presiden yg Muhyiddin pegang dan Ahmad Zahid jadi nombor 2 sekarang. Ko suruh le dia runding dgn Ahmad Zahid. Ahmad Zahid pun mungkin setuju sebab ini peluang baik dia boleh jadi PM.

      Delete
    7. cakap mader pun dah ada yang sentap la.. panggil mamak je la

      Kuat betul mamat 457 nak menjilat..

      Delete
    8. JANGAN LUPA DATANG 27 HARIBULAN TAU....MADEY CAKAP DIA AKAN DATANG.

      Delete
    9. standby ambulance sekali....

      Delete
    10. Anon 457 pm,

      Tak ada pemimpin parti mana pun yg nak simpan musuh dlm selimut, gunting dlm lipatan. Itu lumrah, tak perlu nak didendangkan pun.
      Kalau kau ditempat Najib pun aku rasa kau pun buat benda yg sama, mungkin lebih lagi. Pecat dari parti terus.

      Kalau Mahathir dulu tengok apa dia buat dgn Tengku Razaleigh (kalau kau bukan bebudak generasi Y, kau pasti tau).
      Bagaimana dia lagakan Tengku Razaleigh dgn Musa Hitam, supaya jawatan dia dlm parti tak tergugat dan tercabar.
      Apa dia buat pada UMNO bila jawatan Presiden dia sandang dicabar? UMNO terbelah dua, dan dia ubah perlembagaan supaya sentiasa memihak pada dia dan senang dia gunakan sesuka hati.
      Bagaimana dia memecat hakim Tun Salleh apabila keputusan mahkamah tak memihak pada dia. Bermacam-macam lagi kerenah kemusnahan yg dia buat.

      Pada aku kalau dibandingkan dgn Najib, kemusnahan yg Mahathir lakukan pada UMNO lebih teruk berganda-ganda dari apa yg berlaku skrg dizaman Najib.

      Apa Mahathir buat pada Pak Lah bila kedudukan bisnes kroni dia Vincent Tan terjejas krn lesen judi tak disambung?
      Dia bersekongkol dgn kroni-kroni cina dia bagi funding pada DAP supaya hasut cina MCA dan Gerakan di PP sokong DAP supaya UMNO kalah. Terjadi tsunami cina bukan saja di PP tapi diseluruh negara. Sampai begitu sekali dia buat pada UMNO krn dendam pada Pak Lah dan Najib. Bayangkanlah apa jenisnya org mcm ni.

      Skrg dia menyerang Najib bukan krn dia lahap duit RM42 dan RM2.6b tu, itu alasan saja, sbb duit dia dah kumpul bertrilion-lion tak habis 1000 generasi, tetapi dia panas hati dendam pasal Najib tak mau dengar arahan dia @ dicucuk hidung. Bila suruh Najib jatuhkan Pak Lah, Najib buat tak tau. Dia dendam pasal dia tak mau nama dia terbabit, dan senang dia cuci tangan. Mcm dia buat dgn Musa Hitam dlm kes Memali; arahan dia, Musa Hitam jalankan, dia tak dituduh jadi penyebab, Musa Hitam dapat busuk nama.

      Ini baru sikit aku tulis, mungkin majoriti generasi Y langsung tak tau apa benda satu pun. Aku tak tau kau dari generasi mana pulak.

      Tak payahkan kau nak dewa-dewakan sangat Mahathir tu, dan kutuk Najib ikut sedap hati kau saja, kalau kau tak tau perkara sebenarnya. Tapi kalau kau mmg diupah atau kau kafir menyamar Melayu/Islam, teruskanlah. Tak berdosa langsung.

      Tapi aku percaya kalau Mahathir tak reti-reti nak insaf dan sedar kesilapan/kesalahan dia, dgn sendirinya nanti pekong-pekong busuk dia yg tersimpan rapi lagi skrg ni akan terbukak dan dia pasti mendapat balasan hukum karma sbgmana dia buat dgn ramai pemimpin-pemimpin UMNO dulu.

      Delete
    11. betul kata kau....

      Delete
    12. Waaah 7:17 PM, panjang lebar ye? Ok lah, kita bual baik baik.

      Panjang lebar pasal Mahathir, tapi yg masalah sekarang ia lah Najib, di tuduh songlap duit ber bilion Ringgit. Boleh sebut Mahathir ada buat dulu, tapi sejarah tak boleh menghalalkan apa yang haram, betul tak?

      Bagus kalau awak beri fakta fakta dan hujah hujah mengapa RM2.6 bilion itu tak haram, bukti yang boleh bikin rakyat percaya itu wang "derma" Pak Arab, bukan dari 1MDB.

      Betul, yang menuduh perlu beri bukti, tapi kita cakap pasal politik, pasal persepsi pengundi yang dah hampir 51% pergi ke Pembangkang di PRU13. Takkan nak kata takda bukti, diam aje, lantak le dia, macam Najib buat pada mula skandal ini keluar.

      Tak boleh le kata generasi Y tak tahu jadi tak boleh cakap. Kasi tahu. Boleh sikit pasal yg lama, tapi nak lebih pasal yg sekarang ini, sebab PRU14 tak lama lagi.

      Sekarang ini Najib dan kuncu kuncu nya dah nampak mcm cicak putus ekor, mangkin tak tentu arah, di buat nya:

      1. lucutkan jawatan Gani Pattail serta merta takda surat doktor pun mengatakan penyakit buah pinggang dia tak membolehkan dia menjalankan tugas nya

      2. Tukarkan tempat kerja Pegawai2 tinggi Polis & SPRM dgn serta merta juga - ada "tangan ghaib (hidden hands)" buat gitu, kata bekas Timbalan Pengarah Cawangan Khas Polis.

      3. Lantik Apandi sebagai Peguam Negara, dahtu, dengan senang saja buat keputusan Najib tak bersalah, arahkan SPRM hentikan siasatan ke atas Najib. Bekas Peguam Negara Abu Talib, yang dulu boss Apandi selama 10 tahun, kata Apandi salah buat begitu. Hinggakan PPO kpd SPRM mintak Apandi kaji semula keputusan itu dan SPRM bahru saja kata mereka akan teruskan siasatan mereka, walau pun Apandi kenselkan perjumpaan dgn PPO dan tak dengar ada kasi tarikh baru ke tak.

      4. Dah lah dulu lucutkan jawatan cabinet Muyhiddin & Shafie Afdal, pulak nya gantungkan jawatan Timbalan Presiden UMNO Muhyiddin. Salepas itu bahru Muhyiddin kata ada bukti menunjukkan wang RM42 juta dari SRC pun masuk ekaun Najib, spt di tunjuk dek Peguam Negara dulu

      5. Peguam Negara Switzerland siasat ekaun2 bank di Switzerland jumlah berbilion di percayai berkaitan dgn 1MDB dan Spore pun dah bekukan ekaun2 yang di katakan berkaitan dengan anak syarikat 1MDB

      6. Laporan Terakhir Juru Odit Negara ke atas 1MDB pun belom di bentang, di tangguh beberapa kali, atas alasan yang nampak mcm helah sahaja - ahli2 PAC di luar negara, alasan apa mcm itu

      7. WSJ keluar lagi berita tak baik berkenaan Najib tapi Najib tak saman WSJ dan NYT, membikin rakyat/ pengundi bertanya "Takut sebab bersalah ke?"

      Ada banyak lagi hal2 berkaitan Najib yg rakyat muskhilkan. Ada 40 "Jawapan Tersoal (Questionable Answers)" yg seorang hamba Allah dah senaraikan berkenaan RM2.6 bilion itu dan keluar di sana sini. Jawapan2 yang sangsi, tak tepat, tak consistent, bercanggah seperti dari siapa, apa tujuan dsb nya. Kalau belom terbaca, tolong kasi tau, akan di keluarkan lagi c&p nya.

      Coba lah kasi fakta2 dan hujah2 berkenaan RM2.6 bilion itu. Isu itu tak akan hilang hingga PRU14 sebab rakyat/ pengundi tak puas hati dgn jawapan2 yg di beri setakat ini.

      Delete
    13. jilat bang jgn tak jilat.

      jilat sampai kecelah kangkang.

      Delete
  19. Taniah kepada tokong atas pencapian dia jadi billion hairs!!!!!!!
    Montori Bosar pinang billion hairs pertama.

    http://snapshot2016.blogspot.my/2016/02/broker-tanah-kumpul-harta-rm387-bil.html

    bila bog-er suka main tahi kasi dia tahi

    ReplyDelete
  20. Sebab apa MALAYSIAN INSIDER disekat.................???????

    INI JAWAPANNYA:

    Sebab, Najib nak semua rakyat Malaysia baca UTUSAN yang dah nak muflis itu dan nonton TV3 yang takda rating, kecuali slot Akhsia....HAHAHA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sendiri tanya..

      sendiri jawab..

      sendiri ketawa walaupun takde yang kelakar...

      sindrom sakit jiwa ke?

      Delete
    2. tengok tv3 gak ye...tau ada slot akasia tuh...kih kih kih..... jangan banyak sangat tengok tv...nanti jadi macam nuar..jadi macam mat sabu atau jadi macam pak mus. mereka tu terpengaruh ngan tv jadi macam tu. kan kan?

      Delete
    3. cik minah tengah main dildo sorang-sorang tu kot.

      tu yg otak merewang tu ..

      Delete
  21. sendiri tanya..

    sendiri jawab..

    sendiri ketawa walaupun takde yang kelakar...

    sindrom sakit jiwa ke?

    ReplyDelete
  22. UMNO oh UMNO. Lepas ni ada ke lagi kepercayaan kepada parti ni. Suatu masa dulu aku punyalah sayang kat UMNO, tapi tidak lagi sekarang. Terbukti parti ni sudah tidak layak untuk memerintah negara. Skandal Najib berbillion sudah heboh satu dunia tapi mungkin kerana mempunyai kuasa, mereka ingin menutup mulut semua orang. Mereka yang berada di dalam politik merasakan semuanya boleh dipolitikkan. Satu perkara mereka lupa bahawa jenayah tak boleh ditutup dengan politik. Politik hanya boleh menutup persepsi bukan jenayah. Yang pasti samada Najib terlungkup atau UMNO yang terlungkup. Hanya dua pilihan yang ada, pilihlah wahai pencacai dan pemakan dedak Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak payah belakonlah, poyo

      mideen dah tersasul dah ngaku 'silap'
      baru terperasan bila kena bala kat diri sendiri.
      Tun M cuci tangan.
      siapa cerdik siapa kurang cerdik?
      anon 7:17 pm kat atas tu ada tulis bagi contoh.
      bersekongkol dgn org kaki lipat ini padahnya,
      kaki lipat lepas, diri sendiri terbelit dapat padah.

      harap mideen cerita hal sebenar bersihkan nama dia,
      biar semua rakyat tau, terutama ahli umno.

      Delete
    2. tertewas jugak semangat Panji Semerang ni dek mamak mandaliar.

      Delete
  23. Game over Muheedeen - mengatakan ade patayar kasi tengok lapor bijan salah
    akauan SRC.ai! Muheedeen ngapa cepat sangat. kalau patayar "say no!, no such thing!" “speculation”.
    so how.
    of course percaturan pun macam kriminal kat billawud itu! no koment atau bisu membisu.
    so how! Muheedeen dan Tun M abis credibility.

    pandai jugak bijan bini ma ma main "percaturan ACT OF WAR".

    ReplyDelete
  24. Harap-harap PAC laporkan juga apa hasil siasatan RM2 juta yang masuk akuan peribadi DS Rosmah. Jangan buat-buat lupa pulak. Dari mana dan untuk tujuan apa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siasat juga kertas pertuduhan terhadap Najib yg didakwa
      Di tunjukkan kpd yiddin.KERTAS PERTUDUHAN DISIAPKAN DULU.
      SEBELUM TASK FORCE DITUBUHKAN DAN MULAKAN SIASATAN.
      KEBIJAKSANAAN DIBAWAH IQ KANAK-KANAK TADIKA.

      Delete
    2. 609 AM,

      Coba lah kasi fakta2 dan hujah2 berkenaan RM2.6 bilion itu. Isu itu tak akan hilang hingga PRU14 sebab rakyat/ pengundi tak puas hati dgn jawapan2 yg di beri setakat ini.

      Sekarang ini Najib dan kuncu kuncu nya dah nampak mcm cicak putus ekor, mangkin tak tentu arah di buat nya:

      1. lucutkan jawatan Gani Pattail serta merta takda surat doktor pun mengatakan penyakit buah pinggang dia tak membolehkan dia menjalankan tugas nya

      2. Tukarkan tempat kerja Pegawai2 tinggi Polis & SPRM dgn serta merta juga - ada "tangan ghaib (hidden hands)" buat gitu, kata bekas Timbalan Pengarah Cawangan Khas Polis.

      3. Lantik Apandi sebagai Peguam Negara, dahtu, dengan senang saja buat keputusan Najib tak bersalah, arahkan SPRM hentikan siasatan ke atas Najib. Bekas Peguam Negara Abu Talib, yang dulu boss Apandi selama 10 tahun, kata Apandi salah buat begitu. Hinggakan PPO kpd SPRM mintak Apandi kaji semula keputusan itu dan SPRM bahru saja kata mereka akan teruskan siasatan mereka, walau pun Apandi kenselkan perjumpaan dgn PPO dan tak dengar ada kasi tarikh baru ke tak.

      4. Dah lah dulu lucutkan jawatan cabinet Muyhiddin & Shafie Afdal, pulak nya gantungkan jawatan Timbalan Presiden UMNO Muhyiddin. Salepas itu bahru Muhyiddin kata ada bukti menunjukkan wang RM42 juta dari SRC pun masuk ekaun Najib, spt di tunjuk dek Peguam Negara dulu

      5. Peguam Negara Switzerland siasat ekaun2 bank di Switzerland jumlah berbilion di percayai berkaitan dgn 1MDB dan Spore pun dah bekukan ekaun2 yang di katakan berkaitan dengan anak syarikat 1MDB

      6. Laporan Terakhir Juru Odit Negara ke atas 1MDB pun belom di bentang, di tangguh beberapa kali, atas alasan yang nampak mcm helah sahaja - ahli2 PAC di luar negara, alasan apa mcm itu

      7. WSJ keluar lagi berita tak baik berkenaan Najib tapi Najib tak saman WSJ dan NYT, membikin rakyat/ pengundi bertanya "Takut sebab bersalah ke?"

      Ada banyak lagi hal2 berkaitan Najib yg rakyat muskhilkan. Ada 40 "Jawapan Tersoal (Questionable Answers)" yg seorang hamba Allah dah senaraikan berkenaan RM2.6 bilion itu dan keluar di sana sini. Jawapan2 yang sangsi, tak tepat, tak consistent, bercanggah seperti dari siapa, apa tujuan dsb nya. Kalau belom terbaca, tolong kasi tau, akan di keluarkan lagi c&p nya.

      Delete
    3. jilat bang jgn tak jilat.

      jilat sampai kecelah kangkang.

      Delete
    4. anon 6.09...
      ko patut ikut macan yidin...redha jer la... hidup pasti tenang...kalau mulut redha...hati idak...meracau dan meroyan le jawapnya.
      KENA REDHA TAU.....

      Delete
    5. elok kau suruh anon 7.31 tu redha sama.

      bukan hati saja, semua jadi tenang.

      Delete
    6. nak tau apa itu REDHA kena tanya yidin.....

      Delete
    7. 9:39 AM,

      Waaaa kau suka jilat ye? Selalu buat ke? Kat Jibo ke?

      Sampai ke kelengkang? Astaghfirullah, teruk bebenor kau nih.

      Delete
    8. Tak jawab juga, macam mana akaun Rosmah boleh masuuuk RM2 juta.

      Rakyat marhean seperti saya nak pindah wang RM50,000 dari Maybank ke ASB pun kena isi-borang dan sain. Siap tanya dari mana saya dapat duit sebanyak itu. Diberi amaran; jika saya tipu saya boleh didakwa oleh bank & LHDN.

      Delete
    9. Rosmah mungkin tak peduli soalan ko.
      Mungkin dia pun tau.
      Dia hanya tau dia dapat duit aje.

      Ko tanya Mahathir mcm mana dia buat, dia bijak.
      Ko banyak duit tu, jadi ko kena tau cara nak transfer transfer ni.
      Duit komisyen ke berpuluh puluh ribu tu?

      Ko tanya kita orang lagilah tak tau.
      Akaun hujung bulan tak lebih RM10 aje selalu.
      Nak transfer ape nye.

      Delete
  25. anon 7.31...
    dah banyak kali khatam kitab wsj. jangan main2 wo.....

    ReplyDelete
  26. anon731

    btul ,ni cerite betul,kwan adik ak abg dia krja kt sprm..

    btul,ni crite btul,jiran sblah rumah ak ,abg ipar dia krani kt sprm..

    betul,ni crite btul,nuar brahim ad kt meja dlm opis agung,nk sign je watikah jd pm,budak kg aku msg jp ni td dgn public phne kt luar istana

    betul,ni crite btul,mase dorg kire undi tu ttiba blckout,dorg gune lilin kire.
    mase tu dorg tukar undi,kwn aku pnya makcik ni yg cite,dia tukang sapu smpah kt opis spr..

    smueny FITNAH marang krapu marang skeper marang kepunding HAMJADAH..

    AIR LIUR n imaginasi ultroman kid kepla bana

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu orang semua ada niat insun mata kaji....jangan marah bro....finah makanan diorang. janji ati puas.

      Delete
    2. Jing Projibo 8:11 AM,

      Yg sepatut nya ko bantu Jibo kasi fakta dan hujah menidakkan apa yang dituduh, ko merapu, mengarut aje. Kesian le Jibo.

      Aku sangat khuatir UMNO/BN kalh di PRU14. UMNO mesti gantikan dia.

      Delete
    3. faktany senang je..
      PEGUAM NEGARA da brthu xd ISU tntang kes ini..
      tutup buku ler..

      tp lu ni jnis bile da bc buku anjing n bayang2 habis 1 buku lu cek buku tu..siape pnulis,kertas pe gune,ad serial no x buku tu,gune stepler x,besar brape inci buku.
      smue lu nk cek

      baik lu kire bini lu PUNYA BULU lg bgus n brfaedah..
      dapat juga UPAH..

      LU ni jnis BODO ngiat ngi song mater kaji smar rinseng..
      SENGAL doraemon lu..

      Delete
    4. 313, ko slalu kira bulu bini ko ke? Ko dapat upah jilat ye - depan belakang? Macam ko buat Jibo?

      Delete
  27. tak kisah pun...diakhir zaman fitnah melata...pandai2lah nak menilai....

    ReplyDelete
    Replies
    1. sadam husin pun tumbang kerana fitnah kafir. heran ngan madey ni..kerana nak tumbangkan sesaorang sanggup guna apa saje.

      Delete
    2. Budak tak pi sekolah saja yang masih percaya RM2.6B tu bukannya rasuah. Memang tahap IQ rendah betul puak pemakan dedak ni.

      Delete
    3. Zaman Najib mengajar rakyat menjadi IQ rendah untuk berjaya. Sesiapa yang mempunyai IQ normal atau tinggi kena pecat. Kena sokong tanpa perlu berfikir. Bodoh nak mampus.

      Delete
    4. Belum ada dalam sejarah manusia, bila dapat derma parti masuk akaun peribadi. Lepas tu guna sikit saja tanpa perlu rekodkan dalam akaun parti. Lepas tu boleh pulangkan balik kepada penderma. Pecah kepala nak memikirkan kat mana nak letakkan logiknya. Memang di luar kemampuan akal manusia untuk memikirkannya. Terima sajalah, tak terima kena pecat pulak. UMNO oh UMNO, betapa bodohnya tahap pemikiran hangpa.

      Delete
    5. boon siew honda tu IQ mlngit ke?
      eric chia tu iq tinggi ke?
      yeo teo lay tu oxford ke?

      lu pnye iq ni cm Pak PACAK pegang TOMBAK tpi brcite2 nk jd SULTAN MLAKA..

      PEGUAM NEGRA da brtahu xd ISU beebngkit udah ler..
      lu kene PERCAYA SAMBIL TERNGANGA MULUT pn ok..
      oooooooo gni crite sbnarny psal 1mdb..

      Delete
    6. Kesian AnWar, jadi mangsa entah keberapa agaknya. Kalau tidak IQ kamu pasti lebih tinggi dari sekarang, kan kan.

      Delete
    7. 2.6b rasuah tu untuk tok arab dapat projek ape dari najib?

      Delete
    8. anon 3:20
      kalau nak jadi IQ tinggi melangit kau kena sokong mat sabu sebab mat sabu adalah org yg paling pintar dan IQ tinggi dlm dunia, hnya dia yg paling layak jadi PM yg lain semua bodoh bangang bahlol.

      Delete
    9. Yg cakap rasuah tu engko, org lain tak.
      Sbb hati ko busuk, sebusuk hati Mahathir.
      Cak !!!!!

      Jgn maraaaah, gurau aje. Kak Zi cakap.

      Delete
  28. zaman madey iq tinggi? nasib baik tak ade internet jer....

    ReplyDelete
  29. sadam husin dan iraq hancur kerana fitnah kafir. apa lagi mau....orang makan dedak ko makan ape? makan hampas?

    ReplyDelete
  30. Kesian tengok puak pemakan dedak Najib, Betapa sukarnya untuk memperbodohkan diri mereka demi untuk mempertahankan seorang individu yang korup dan bodoh. RM2.6B adalah fakta, tiada pertikaian lagi. Alasan diberi adalah derma kepada UMNO tapi masuk akaun peribadi tidak direkodkan dalam akaun parti. Alasan kemana hilang baki wang tersebut, telah dikembalikan kepada penderma tanpa pengetahuan bendahari UMNO. Kepada yang berfikiran waras, amat sukar untuk menerimanya secara logik. Kalau ramai ahli UMNO pun tak dapat menerimanya, macamana agaknya rakyat diluar UMNO dapat menerimanya.

    ReplyDelete
  31. TMI memang patut di kikis dari Internet.

    ReplyDelete
  32. Dah dpt tau Ex-AG macai mader kena tukar lah dulu sebelum attack balik.. Skg dah terbukti ada komplot yg mana Mudeen sendiri pun dah ngaku.. So betul lah tindakan najib tu..

    Sama kes dgn kakitangan SPRM yg telah dtukarkan tu.. Org2 mcm ni tak sepatutnya ada dalam agensi kerajaan.. Patut terus pindah secara permenent je bukan sementara..

    Isu 1MDB berbuih mulut Arul Kanda beri penjelasan sekalipun mmg puak2 haramjadah takkan reti dan paham..

    ReplyDelete

FOLLOW BLOG MiM

ARTIKEL TOP MINGGU INI.