Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Thursday, December 29, 2016

CABAR! SURAT RASMI TOLAK KERAJAAN NEGERI !

Mana suara Lim Guan Eng, Setiausaha Agung DAP yang juga merupakan Ketua Menteri negeri Pulau Pinang?


Soalan ini timbul kerana semakin ramai rakyat Pulau Pinang bangkit mengkritik ketidakmampuan beliau untuk mentadbir negeri Pulau Mutiara ini. Dalam isu berdepan dengan isu, kita dapat mengagak 3 perangai Guan Eng iaitu:
1. Beliau cuba menjauhkan diri daripada menjawab sendiri pelbagai rungutan rakyat negeri.

2. Sebaliknya, beliau cuba mengalih topik yang menjatuhkan maruah beliau dengan menuding jari kepada pihak lain dan juga membuat kenyataan kontroversi berbau rasis dan cauvinis.

3. Jika tidak pun, proksi beliau yang akan bercakap tentang isu-isu rakyat negeri.
Dan pada masa hanya beberapa bulan ini sahaja, pelbagai soalan dan kritikan terhadap kerajaan DAP yang masih belum dijawab sendiri oleh Lim Guan Eng. Di sini MiM sertakan laporannya :

\
1. Aktivis alam sekitar melahirkan kebimbangan berhubung cadangan Kerajaan DAP Pulau Pinang mempopularkan puncak Bukit Bendera sebagai destinasi pelancongan.
Penasihat Penang Citizens Awareness Chant Group (Chant), Yan Lee berkata, cada­ngan itu termasuk pembinaan dua stesen kereta kabel baharu ke puncak Bukit Bendera.
Menurutnya, pembinaan stesen kereta kabel baharu yang dirancang di Taman Perbandaran Pulau Pinang dan Teluk Bahang itu dikhuatiri akan diikuti dengan projek pelancongan lain di kawasan berkenaan - sumber
2. Lebih 200 nelayan mengadakan demonstrasi aman di hadapan sebuah hotel di Teluk Kumbar di sini bagi membantah projek penambakan laut di perairan selatan negeri ini.
Mereka merupakan sebahagian nelayan dari seluruh kawasan di negeri ini khususnya nelayan Permatang Damar Laut yang terlibat secara langsung dengan projek tambak laut berkenaan.
Selain melaungkan slogan menolak projek itu, kumpulan nelayan berkenaan turut membawa sepanduk mengecam Kerajaan DAP Pulau Pinang antaranya bertulis ‘Nelayan Pulau Pinang tersepit kerakusan aktiviti tambak laut - sumber
3. Percambahan projek pem­bangunan melibatkan kerja-kerja tebus guna ta­nah dan pengorekan dasar laut di beberapa kawasan perairan negeri ini mencetuskan kebimbangan khususnya dalam kalangan nelayan.
Pengerusi Persatuan Nelayan Pulau Pinang, Nazri Ahmad berkata, pihaknya kecewa kerana kerja-kerja pengorekan dasar laut dan tebus guna tanah itu seolah-olah bebas dilakukan tanpa sebarang pemantauan pihak berkuasa.
Malah, katanya, terdapat beberapa projek pengorekan laut turut dilakukan di kawasan berhampiran pantai - sumber
4. Jabatan Alam Sekitar (JAS) tidak perlu terburu-buru memberi kelulusan kepada rancangan Kerajaan DAP Pulau Pinang menambak perairan laut di selatan negeri ini bagi membentuk tiga buah pulau buatan.
Sebaliknya, Pengerusi Badan Perhubungan UM­NO negeri, Datuk Seri Zai­nal Abidin Osman berkata, jabatan itu perlu meneliti secara mendalam terlebih dahulu hasil kajian impak alam sekitar (EIA) projek tersebut.
Apatah lagi, dapatan awal EIA yang dijalankan perunding dilantik menunjukkan akan berlakunya kesan kemusnahan ketara terhadap hidupan laut di kawasan yang bakal ditambak di sekitar Permatang Damar Laut - sumber  
Banyak lagi isu-isu tempatan yang dipersoalkan oleh NGO-NGO Pulau Pinang tetapi tidak dipedulikan oleh kerajaan DAP.

Seperti yang telah MiM jelaskan sebelum ini, rintihan NGO-NGO tidak dipedulikan langsung dan tidak memberi sebarang kesan kepada kerajaan DAP negeri kerana DAP tahu, NGO-NGO ini akan tetap mengundi parti itu pada PRU-14 nanti.

Rakyat pun sudah mual dengan hipokrasi NGO-NGO ini yang pandai mengkritik sahaja tetapi mereka masih menyokong kerajaan DAP yang mereka kritik itu. Rakyat juga tahu bahawa Dr Mahathir tidak akan berani menegur kerajaan DAP negeri, begitu juga pemimpin-pemimpin PKR, PAN dan parti Bunga Raya yang lain.
Anda Baca : https://novandri.blogspot.com/2016/11/sokong-dap-siapa-tipu-mahathir.html
Inilah kelemahan NGO-NGO seperti Penang Forum yang kita nampak. Dan selagi mereka tidak menolak kerajaan DAP pada PRU14 nanti, DAP akan terus menerus merosakkan alam sekitar, mesra pemaju dan tidak mementingkan kesejahteraan rakyat Pulau Pinang.

Pulau Mutiara ini akan menjadi tempat orang kaya dan kesesakan jalanraya akan bertambah teruk di masa depan. Kerajaan DAP pun hanya pandai menjual tanah milik rakyat Pulau Pinang sahaja.

Nasihat MiM ialah agar NGO-NGO ini khususnya Penang Forum menyatakan pendirian secara terbuka (jika benar-benar ikhlas demi rakyat) untuk menolak DAP dan rakan-rakannya pada PRU14 nanti.

Buat satu kenyataan rasmi menyatakan bahawa NGO tidak lagi percayakan kerajaan DAP dan akan memastikan kerajaan DAP tumbang pada PRU14.

Jika DAP tumbang kelak, kita percaya kerajaan baharu akan memperbetulkan segala kepincangan yang telah dilakukan oleh kerajaan DAP ini.

Beranikah Penang Forum, Sahabat Alam Malaysia (SAM) dan NGO-NGO yang lain atau sanggup ditipu oleh DAP?

Malah, Dr Mahathir pun ditipu oleh regim DAP : BACA SINI



SHARE ARTICLE :

51 comments:

  1. Kapir evangelist perasuah tapi ngo2 kapir di dalam dan di luar negara buat2 buta dan pekak. Anjing2 kapir pun jadi bisu.
    Hanya menyerang dan menyalak bila nak menjatuhkan pemerintahan Melayu Islam.
    Betul tak, Jing?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuhhh...ayat umno. Evangelist, yahudi, chauvinis, rasis, nazi...kahkahkah. Umno oh umno..parti keparat tipu melayu sejak zaman berzaman. Melayu dah tak percaya umno la mangkuk..

      Delete
    2. Betul la tu. MO 1 Tak berani Sentuh atau komen. Memang dah sah dumno bodoh punya blogger. Bangsat penuh.

      Delete
    3. UMNO tak racist ke? Kapir tu tak curi duit...Kapir yang rapat dengan MO1 confirm curi duit...

      Jatuhkan pemerintahan melayu..hahahaha..dlm UMNO je ke ada orang melayu..statement racist ni...

      patut le mudah percayakan MO1 sebab mudah tertipu...

      Delete
    4. Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pulau Betong, Datuk Mohd Farid Saad berkata, kerajaan negeri Pulau Pinang pimpinan Dap sebenarnya hanya mementingkan keuntungan pemaju dan sedikit pun tidak kisah sekiranya terpaksa mengorbankan masa hadapan rakyat.

      Jelasnya, ini terbukti apabila Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, Timbalan Ketua Menteri 1 Mohd Rashid Hasnon dan ADUN Batu Maung Abdul Malik Abdul Kassim meninggalkan sesi soal jawab sejurus selesai sesi pendengaran awam mengenai projek tebus guna tanah di sebuah hotel di Pulau Pinang baru-baru ini.

      “Yang tinggal hanya Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Pengurusan Trafik dan Tebatan Banjir negeri Chow Kon Yeow. Para nelayan mahu Ketua Menteri kerana yang boleh buat keputusan adalah Guan Eng selaku Ketua Menteri.

      “Ini jelas dan terbukti bahawa kerajaan negeri sebenarnya tidak mahu ambil tahu apa pandangan, luahan dan rintihan para nelayan yang bakal menjadi mangsa. Sebab itu para nelayan tidak puas hati,” ujarnya.

      Tambah Farid, Perunding Penilaian Kesan Alam Sekitar (EIA) negeri, Prof Datuk Dr Sharifah Mastura Syed Abdullah dari Tetuan Dr Nik & Associate telah pun mengesahkan, berdasarkan kajian awal yang dijalankan mereka bahawa batu karang di Pulau Rimau, kawasan hidupan marin dan lokasi penangkapan ikan serta pendaratan penyu terpaksa dikorbankan dalam proses tebus guna tanah itu.

      “Ini jelas membuktikan mata pencarian nelayan akan terjejas dek kerana projek ini namun sayangnya kerajaan negeri hanya mengambil langkah tutup mata dan pekakkan telinga asalkan hajat mereka tercapai.

      “Kerajaan negeri ternyata hanya memikirkan wang ringgit bagi membiayai kos Pelan Induk Pengangkutan Pulau Pinang (PTMP) daripada projek menebus guna tanah bagi membina tiga pulau yang keseluruhannya seluas 1821.09 hektar persegi di Permatang Damar Laut.

      “Inikah yang dikatakan sebuah kerajaan negeri yang bertanggungjawab dan membela nasib rakyat. Hanya kerana wang, rakyat menjadi korban,” bidas Farid.

      Oleh itu beliau menggesa rakyat menilai kembali kredibiliti Dap sebagai pemerintah negeri tersebut seterusnya membuat keputusan bijak pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) akan datang. –

      Delete
    5. mana yg kata oembangkang tak curi duut tu..anuar doll k..khalifah lim gyan eng k..matsabun k...

      saper yg bangang sgt ckp mcm tu..huru hara p.pinang jd darul dap tokong dek lambung puak pembangkabg nie..

      Delete
  2. Umno 10 dun boleh tumbangkan pakatan ke? Kau ni mabuk la novandri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasai tumbang menumbang ni, ko kena tanya nujum Pak Liwat...nanti dia bagitau ko Sept 16 tumbanglah nanti.

      Delete
    2. NUJUM PAK LIWAT ????

      KAHKAHKAHKAHKAHKAH ....

      Delete
  3. Mana jing RBA DAPigs ???? Tidoq & Dapat gaji buta ka???

    Repot kan tokong DAPig kang !!!

    ReplyDelete
  4. Novandri..
    Surat rasmi? Suruh NGO desak KM letak jawatan? Gila..makin gila kau ni meroyan. Kalah jamal.

    ReplyDelete
  5. Rakyat Pulau Pinang majoritinya celik-celik dan terdidik. "Demagogue" mungkin dapat mengaburi mata mereka untuk dua penggal tetapi masuk penggal ketiga, rakyat yang sama mungkin akan sedar bahawa demagogue bukanlah pilihan terbaik.

    ReplyDelete
  6. Tidak ada siapa berani keluarkan surat sedemikian rupa terhadap diktator Penang waima pari2 komponen berasaskan keCintaan belum tentu ada guts untuk mengarangnya. Ia hanya akan jadi realiti kalau lebih banyak aktivism "Jamal" muncul di Pulau itu. Wakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diktator penang kira kecil le..diktator malaysia lagi hebat..report pasal 1mdb, kena tahan bawah SOSMA...tanya, kena pecat...AG siasat pasal 1mdb, diberhentikan..betul kan?

      Hidup najib...lingkup Malaysia...

      Delete
    2. diktator mangkuk hayun ko..kalau aku mcm najib dapig npenyoking dapig aku hantar ke laut hindi jd mcm mh 370 tu..biar mampos tak dot dikesan..aman skit msia nue..dr komunis menyusahkan org je..

      Delete
    3. Jamal Ikan Bakar dah di beri warning dek Polis sebab mengata nak pecahkan tempat maksiat di Sekincan.

      Macam dia ada kuasa lebih dari Polis, nate tuh. Sepatut nya dia di letak di penjara supaya tak mengacau keadaan aman dan ketenteraman.

      Delete
  7. Apa kah ciri ciri peesamaan antara ibrahim katak dan ezam kotak.... awas jgn masukkan katak dalam kotak.... kah kah kah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Papatah lama macam katak bawah tempurung

      pepatah baru macam katak bawah kotak.... kah kah kah...

      Delete
    2. KAH KAH KAH...

      Katak tak curi duit...kotak pun tak curi duit...hmmm...agak2 sape yang curi ye...melompat mcm katak ke, fail berkotak2 ke, asalkan bukan pencuri...asalkan bukan klep..

      Delete
    3. Curi tapi halal sebab datang dari 2 ekor tok arab rakan subahat seleweng 1MDB. Jenis ni, tabung derma masjid pun boleh curi punya kaki.

      Delete
  8. 1. Beliau cuba menjauhkan diri daripada menjawab sendiri pelbagai rungutan rakyat negeri.

    2. Sebaliknya, beliau cuba mengalih topik yang menjatuhkan maruah beliau dengan menuding jari kepada pihak lain dan juga membuat kenyataan kontroversi berbau rasis dan cauvinis.

    3. Jika tidak pun, proksi beliau yang akan bercakap tentang isu-isu rakyat negeri.

    Memang sebiji macam najib buat..hahahahaha

    Contoh:

    1. Program nothing to hide..dia lari

    2. duit SRC masuk akaun dia 42 juta...jawabnye tak tahu...jatuhkan maruah sendiri le tu...

    3. Guna proxy...dulu ahmad maslan...skrg salleh keruak, rahman dahlan..jawapan dari proxy pun bermacam2..derma raja arab..derma putera raja arab...ramai penderma..

    YANG PALING BEST..RAMAI PERCAYA...HAHAHAHHAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Steady la jing RBA DAPig 10.05 !!

      Delete
    2. Yang gunkan kata kata "jing RBA DAPig" itu ia lah Jing Jibo.

      Delete
    3. Mungkin juga Jing Jho Low. Anak Najib pun dia dah ajar cakap Mandarin. Minta sedekah pun kena pi negara China.

      Delete
    4. Steady la jing RBA DAPig

      Delete
  9. Susulan bantahan keras daripada banyak pihak, kerajaan DAP Pulau Pinang akhirnya terpaksa menangguhkan semua cadangan tambakan laut baharu atas alasan menunggu semua laporan menyeluruh Kajian Impak Alam Sekitar (DEIA) dan Laporan Penilaian Kesan Alam Sekitar (EIA).

    Perkara itu diumumkan EXCO Kerajaan Tempatan, Tebatan Banjir dan Lalu Lintas negeri, Chow Kon Yeow yang mengatakan mereka menerima nasihat daripada Kerajaan Persekutuan, yang mahu laporan DEIA dan EIA diserahkan terlebih dahulu.

    Kon Yeow berkata pihaknya terpaksa akur dengan arahan berkenaan, yang turut meminta semua projek tambakan baharu ditangguh, selain berjanji tidak akan melaksanakan apa-apa projek yang bercanggah dengan undang-undang sedia ada.

    “Setiap prosedur bagi kerja tambakan laut ini dibuat berdasarkan garis panduan ditetapkan mengikut undang-undang. Kita akan menyiapkan segera laporan EIA bagi diserahkan kepada Jabatan Alam Sekitar (JAS).

    “Kami beri jaminan tidak akan memulakan sebarang projek, sama ada tebus guna tanah atau Transit Aliran Ringan (LRT) hingga menerima kelulusan daripada Kerajaan Persekutuan,” katanya pada sidang media, Khamis.

    Terdahulu, Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar, Datuk Seri Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar meminta kerajaan Pulau Pinang menghentikan semua projek tambakan laut bagi membolehkan jawatankuasa khas menyiapkan laporan DEIA dan EIA terlebih dahulu.

    Sebelum ini, kerajaan Pulau Pinang didakwa merancang melaksanakan projek tambakan laut besar-besaran bagi membentuk tiga pulau buatan di Pulau Pinang dengan keluasan lebih 2,600 hektar akan memberi risiko kepada negeri itu, selain turut menjejaskan kesejahteraan hidup rakyat dalam jangka panjang.

    Para nelayan di negeri itu juga menyatakan bantahan terhadap rancangan kerajaan DAP itu yang didakwa akan menjejaskan punca pendapatan mereka.

    ReplyDelete
  10. MO1 memang confirm curi duit 1MDB, Rahman Dahlan sendiri sahkan bahawa MO1 adalah Najib Razak, Presiden UMNO, Perdana Menteri Malaysia. Ada juga orang yang masih nak memuja dan memuji manusia macam ni. Novandri, betulkan presiden sendiri sebelum dok korek isu-isu berkenaan orang lain. Bersubahat pun tanggung dosa sama saja dengan pelakunya. Takut bala tiba bertimpa-timpa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 12:13 ... yg ko tu memuja banduan peliwat buntot lelaki tu apa cerita. Madey yg mahafiraun & raja rasuah tu ko ok pulak ya.

      Delete
    2. Apakah SPRM profesional, berpegang pada undang-undang, tegas dan berani menentang rasuah dan penyelewengan? Najib mengaku dua akaun pribadi di Ambank Private kepunyannya. Cuma dia tidak mengaku menggunakan duit sebanyak RM2.6 bilion untuk kepentingan dirinya.
      Menurut "siasatan" SPRM itu wang "derma" kepada Najib! Jadi wang "derma" halal menurut SPRM. Tidak salah Najib menerimanya dari segi undang-undang? Minta bos besar SPRM rujuk pada Undang-undang Malaysia Akta 694 Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009 mengenai erti "suapan" iaitu "wang, derma, pinjaman, hadiah ......."
      Apakah wang dalam akaun Najib berjumlah RM2.6 bilion yang dikatakan "derma" itu tidak dianggap suapan atau rasuah? Ini bermakna SPRM sudah bertindak menyalahi undang-undang. Apa yang ditakrif sebagai "derma" oleh SPRM ialah "suapan" menurut undang-undang. Mengapakah Najib mempunyai keistimewaan dalam kes ini dan dia tidak dihadapkan ke mahkamah kerana rasuah menurut ndang-undang? Dimanakah letaknya integriti, profesionalisme dan amanah yang diabadikan dalam perkhidmatan SPRM itu?
      Dari segi undang-undang Najib sama taraf dengan rakyat biasa. Wang sebanyak RM2.6 bilion yang dikatakan "derma" oleh SPRM ialah RASUAH menurut undang-undang. Imej SPRM tercemar kalau ia tidak berani bertindak menurut undang-undang negara. Tanya pada bos besar SPRM ada berani atau tidak?

      Delete
    3. nama pun dapig..mkn tahi tuan dia la je yg duia tahu...tahu salak je bila tuan kena kacau

      Delete
  11. Ada sekoq tua bangka metekedarah duit rakyat berbillion-bilion...buat2 bodo taboq fitnah merata-rata...kencing berak rakyat lebih 2 dekad...melalak melolong kena sampok polong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju Ada sekoq tua bangka metekedarah duit rakyat berbillion-bilion. Dia pulak kata Cash Is king. Itu cara nak menang PRU konon nya.

      Dahsyat nya ia lah duit yang di songlap itu dari 1MDB. Perlu di lingkupkan di Pru14.

      Delete
    2. Mana ada penyangak lebih hebat dari presiden UMNO dan perdana menteri Malaysia. Lebih hebat, bila dia buat, dia salahkan orang sebelumnya pulak. Otak memang kat lutut. Kalau polis tangkap pencuri, lepas ni senang saja, pencuri tu cuma tuding kata orang lain pun mencuri, jadi tak salahlah dia mencuri. Inilah tahap pemikiran orang UMNO yang tinggal yang yang bodoh-bodoh.

      Delete
    3. Aku setuju dan sokong apa 1045 kata.

      Delete
  12. Aman aku tengok blog Dr MIM nih bila takda komen Nek Tempoyak. Nak aku membaca dan mmeninggalkan komen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti dah last baru Novandri akan paste komen maki bodoh nek tempoyaknya tu.

      Delete
  13. Ganti saja Presiden UMNO yang kaki songlap duit dan berotak bodoh ni. Sure menang PRU14 nanti. Tapi, kalau dah sayang sangat dengan penyangak ni, boleh bye-bye sajalah. Teorinya senang, orang yang nak undi penyangak, kalau dapat habuan sikit, bolehlah, kalau tak boleh jalan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Punya muka tak malu, nak bandingkan Najib dengan Tun M. Tengoklah Novandri ni, boh gambar Tun M sebelah LKS. UMNO ni memang parti yang sangat hina. Blogger perangai dajal, patutlah bala datang bertimpa-timpa. Sementara diberi peluang kedua, bertaubatlah sebelum terlambat.

      Delete
  14. Yg cerdik di Malaysia ni tak join umno awal2 lagi.
    Contoh manusia cerdik ialah presiden PAN dan MP Pokok Sena.

    ReplyDelete
  15. Dedak dari tok arab dah basi dan tak selamat dimakan lagi. Sekarang Najib tengah usahakan dedak dari Indonesia pula. Jangan risau undilah BN, selagi Najib ada, habuan tetap ada.

    Felda secures government financing for Eagle High stake purchase - See more at: http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/felda-secures-government-financing-for-eagle-high-stake-purchase#sthash.EdzBlIpS.dpuf

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buncit lagilah orang UMNO dengan duit haram. Dulu boh nama tok arab nampak macam halal, lani tak tau lah macamana. Tak apa mufti ramai.

      Delete
    2. Guna duit kerajaan untuk pastikan deal tersebut tetap dilaksanakan walaupun terdapat bantahan dari berbagai pihak, sanggup bayar dengan harga yang mahal ketika saham FGV sendiri dilelong dengan harga murah-murah. Lepas tu bolehlah ambik derma sesukahati. Hina betul. Sendiri bodoh tapi rasa seluruh rakyat Malaysia ni bodoh-bodoh macam ahli UMNO.

      Delete
    3. Tun M makan rasuah, walaupun dia dah bersara 13 tahun, kami tengah mencari lagi kat mana rasuah dia. Najib boleh rasuah sebab kami dah kata Tun M pun rasuah jugak. Bodoh level apakah ini?

      Delete
  16. Tengoklah contoh orang UMNO yang kita patut banggakan, kena bodohkan diri sampai level ni baru Najib sayang.

    Pakatan sulit Tun M, Kit Siang

    Selanjutnya di : http://www.bharian.com.my/node/228532

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peliknya tengok ahli UMNO yang dok kutuk Tun M. Mungkin depa beranak-beranak dah terus jadi dewasa kot. Patutlah otak tak sempat nak berkembang, jadi serupa orang bodoh semacam. Nak bela Najib kena kutuk Tun M, memang tak masuk akal.

      Delete
    2. Sampaikan Novandri pun nak ambik aura Dr Mahathir, tu yang sanggup guna gelaran Dr Mim. Silap-silap Dr M pernah jadi idola Novandri ni.

      Delete
  17. Nak tau halal haram sesuatu perkara, tak perlu tanya majlis fatwa, mufti atau alim ulamak.
    Terus shj tanya kpd madey...terus dpt jawapan on the spot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat derma tok arab yang dicuri dari duit 1MDB, bukan khilaf pun. Semua orang Islam tahu ianya haram. Orang UMNO saja yang tak tahu, masih nak berdolak dalih lagi. Alihkan isu ke BR1M pula. Heboh cerita BR1M supaya orang lupa kisah derma tok arab. Maklumlah PRU dah dekat. Yang bodoh tu hanya orang UMNO. Yang lain tu masih boleh berfikiran secara waras.

      Delete
    2. Ini dah siri Brim yg ke berapa.. Bodoh. Kalau dah jd hamba abdi Dap mcm ni lah.

      Delete
  18. Kalau di blog pro kerajaan, semua komen akan disiarkan tak kira yg pro dan yg kontra.

    Tapi kalau kat blog pembangkang spt greenpork, hanya ulasan yg ramas telur pemimpin pembangkang, komen yg ramas telur serta yg isap kote beruk tua serta ketua kominih shj yg akan disiarkan.

    Eleeeh... Telus konon. Telur kepala babi kau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini dah tentu komen Jing Jibo. Baca lah CV nya di permulaan bahagian komen ini.

      Bila dia dah tak tahu nak jawab, atau meradang sebab di kutuk bertalu talu, dia pun maki hamun mencarut lah. Ini lah jenis penyokong Najib.

      Kesian. Tak lama lagi di keluar menghempas hempas badan ke atas jalan. Anjing lah katakan.

      Delete

FOLLOW BLOG MiM

ARTIKEL TOP MINGGU INI.