Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Monday, January 09, 2017

200 Keluar Parti : Parti Bungaraya PPBM Bohong !

Sungguh memalukan! Parti PPBM mungkin boleh membohongi orang lain tetapi mereka tidak boleh membohongi rakyat Pulau Pinang.


Baru-baru ini media telah melaporkan parti Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang kononnya telah menerima 200 keahlian baharu dari Kampung Tok Sani Parlimen Bagan.  Menurut ahli Majlis tertinggi PPBM, Marzuki Yahaya, mereka itu semuanya bekas ahli UMNO.

Rupa-rupanya, berita '200 ahli UMNO masuk PPBM' ini hanya satu pembohongan sahaja! Perkara ini dinyatakan sendiri oleh Ketua UMNO Bahagian Bagan, Datuk Shaik Hussein Mydin.

Malah, beberapa individu telah diarahkan oleh Shaik Hussein untuk berada di sana dan memantau perjalanan program tersebut. Dan lebih kurang 10 orang ahli UMNO cawangan Kampung Tok Sani yang hadir dan mereka itu adalah daripada puak Marzuki Yahya.


Marzuki Yahya pula adalah orang yang kecewa kalah semasa pemilihan UMNO bahagian Bayan sebelum ini.
 
Manakala mereka yang hadir merupakan orang luar kawasan Parlimen Bagan. Mereka adalah import daripada Bahagian Jelutong, ahli PKR Permatang Pauh dan Seberang Jaya. Malah menurut sumber itu, wakil dari Persatuan Ibu Tunggal Permatang Pauh juga turut hadir.

Pendedahan tentang entiti mereka yang hadir ini bukan sahaja membuktikan pembohongan parti PPBM di Pulau Pinang tetapi parti itu mungkin juga akan berbohong di negeri-negeri lain.

Bukan itu sahaja, kehadiran muka-muka ahli PKR yang turut menghantar borang keahlian PPBM ini juga sudah pasti akan menyebabkan pergeseran dalaman di antara PKR dan PPBM. Ianya kerana parti yang baharu berusia 4 bulan ini telah mencuri ahli-ahli PKR, rakan politik mereka sendiri.

Dan apakah PPBM berani menyahut cabaran Shaik Hussein supaya parti itu menunjukkan bukti bahawa 200 orang itu adalah ahli UMNO daripada Kampung Tok Sani Parlimen Bagan?

Kita bagi 1 minggu. Jika tiada bukti, PPBM sah berbohong.

Dan jangan lupa pula tentang isu saman ini : BACA SINI



SHARE ARTICLE :


70 comments:

  1. hahahahaha ... nampak sgt puak Madey ni terdesak sgt! Konon ada sokongan tapi menipu! hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beberapa jam selepas disingkirkan sebagai ketua wanita Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Anina Saadudin berkata, keputusan itu boleh dikaitkan dengan dakwaan beliau terbabit dalam “skandal mesej seks” dengan bekas pembantunya.

      “Tetapi, hanya sebuah parti bodoh akan tunduk kepada skandal bodoh,” katanya kepada FMT.

      “Screenshot” perbualan intim dalam aplikasi WhatsApp yang didakwa antara beliau dan seorang lelaki tidak dinamakan tersebar baru-baru ini. Bagaimanapun, Anina menepis dakwaan itu.

      Beliau bukan pemimpin PPBM pertama terbabit dalam skandal seks.

      Jun lalu, Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin menafikan mempunyai hubungan sulit dengan isteri orang, selepas penulis blog, Raja Petra Kamarudin mendedahkan satu akuan berkanun yang dikeluarkan seorang bekas timbalan pendakwa raya untuk kes perceraiannya.

      Muhyiddin kemudian mendakwa pemimpin Umno menggunakan taktik kotor untuk memburuk-burukkan namanya.

      Anina berkata, Muhyiddin dan timbalannya, Datuk Seri Mukhriz Mahathir sepatutnya memahami perasaannya sekarang, memandangkan mereka berdua pernah dipecat daripada jawatan tertinggi kerajaan.

      “Saya nak tahu jawapan mereka, kemudian barulah saya akan beritahu perasaan saya.

      “Dahulu, ketika saya mempertahankan mereka, saya terlupa tanya apa perasaan mereka. Saya hanya tampil mempertahankan mereka tanpa berfikir banyak,” kata Anina - SuaraTV

      Delete
    2. Tuhan Maha Esa Maha Membalas atas sesuatu perbuatan.

      Nah sekarang saling merasalah bila khianat mengkhianati sesama sendiri.

      Bye2 cap bunga layu!

      Delete
    3. Umno menegaskan hanya 10 ahli dari Kampung Tok Sani hadir pada majlis penyerahan borang keahlian Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) pada Ahad lalu.

      Ketua Umno Bahagian Bagan Pulau Pinang Shaik Hussein Mydin berkata, ia sekali gus menolak dakwaan yang seramai 200 ahli Umno dari Kampung Tok Sani keluar parti dan menyertai PPBM.

      “Saya menghantar 2 ahli bahagian pada majlis itu untuk melihat bekas ahli yang didakwa Umno,” kata Shaik kepada FMT.

      “Dan mereka dapati hanya kira-kira 10 orang sahaja dari Tok Sani.

      “Mereka tidak mengenali kebanyakan lain yang hadir, manakala mereka yang menjadi ahli adalah dari bahagian lain di sekitar Pulau Pinang.”

      Turut hadir pada majlis itu ialah jurucakap penduduk kampung Ahmad Shamsuddin, yang mendakwa menjadi ahli Umno selama hampir 50 tahun.

      Beliau mewakili kejiranannya menyerahkan 111 borang keahlian lengkap kepada Ahli Majlis Tertinggi PPBM Marzuki Yahaya.

      Ia adalah tambahan kepada kira-kira 80 borang dikemukakan sebelum ini oleh penduduk kampung, katanya.

      Menurut Shaik, Ahmad dan Marzuki merupakan bekas ahli Umno yang tidak berpuas hati yang kemudiannya menyertai PPBM untuk survival politik mereka sendiri.

      Beliau berkata Ahmad dipecat daripada parti, manakala Marzuki digantung Lembaga Disiplin Umno. Ia berlaku sebelum PPBM ditubuhkan, katanya.

      “Marzuki juga tidak berpuas hati dengan hakikat beliau hilang jawatan ketua bahagian Bagan kepada saya.

      “Mereka mencari platform baru untuk terus berada dalam politik dan PPBM hanyalah tempat untuk mereka mendapatkan kedudukan yang tidak diperoleh dalam Umno.

      “Seperti (bekas ahli Majlis Tertinggi Umno) Datuk Seri Mukhriz Mahathir yang mencuba banyak kali dan gagal, untuk menjadi naib presiden Umno. Jadi beliau membuka parti baru dan menjadikan dirinya timbalan presiden.”

      Shaik kemudiannya mencabar Ahmad dan Marzuki mendedahkan nama penuh dan nombor kad pengenalan penduduk kampung yang didakwa bekas ahli Umno.

      “Jika benar mereka bersama Umno, saya akan memaklumkan kepada orang ramai.” - FMT

      Delete
  2. JENG .... JENG .... JENG ...

    Ahli Majlis Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Anina Saadudin mengadakan pertemuan 'hati ke hati' dengan pengerusi parti itu, Tun Dr Mahathir Mohamad di Yayasan Kepimpinan Perdana, di sini, hari ini.

    Difahamkan pertemuan itu diadakan selepas Mahathir memberi pesanan kepada Anina, supaya tidak patah semangat selepas beliau tidak dilantik menjawat jawatan Ketua Srikandi Bersatu.

    "Saya baru selesai jumpa Tun (Mahathir).Pertemuan lebih sejam antara saya dan Tun berlangsung di YKP Putrajaya tadi.

    "Saya akan menulis dari hati saya selepas ini. Izinkan saya uruskan beberapa hal dahulu," katanya dalam satu kenyataan medianya, hari ini.

    Sebelum ini, Sinar Online melaporkan Mahathir meningatkan Anina supaya tidak patah hati dan mengutamakan perjuangan parti melebihi perkara lain.

    Sementara itu, menurut Presiden Bersatu, Tan Sri Muhyiddin Yassin, keputusan untuk tidak melantik Anina sebagai ketua srikandi dibuat seluruh kepimpinan parti.

    Menjelaskan perkara itu, Muhyiddin berkata, keputusan tersebut bukan dibuat atas sebab peribadi mana-mana pihak dalam parti.

    Terdahulu, pada November lalu, nama Anina menjadi sebutan untuk menduduki jawatan Ketua Srikandi, namun menjelaskan perkara ini setiausahanya, Dr Shahruddin Md Salleh menegaskan, parti itu masih belum menubuhkan sayap Srikandi.

    Oleh itu ujarnya, kedudukan Anina yang dirujuk pelbagai pihak sebagai Ketua Srikandi Bersatu tidak seharusnya timbul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anina dah kena kencing. Kelapa parut dah tak bersantan. Dah ditebuk tupai

      Delete
    2. Presiden PPBM, Muhyiddin Yassin mengesahkan Anina Saaduddin dipecat daripada jawatan ketua sayap wanita parti itu kerana tidak menepati piawaian Ketua Srikandi.

      Beliau berkata, keputusan itu dibuat oleh pihak kepimpinan tertinggi parti setelah menilai tahap kepimpinan pemimpin wanita itu.

      Delete
    3. SYABAS din pagoh.. anda telah menjadi barua madey sepenuhnya!
      bila telor digengam mahatahik akibat skandal2 yg ko sendiri bikin.. madey mmg suka ambil org2 yg busuk dgn skandal.. senang nak pegang telor jd BARUA!

      lepas ni ko pulak akan dicantas rapat.. BODOH punya JAWA totok.. duduk dlm UMNO elok2 ko nk rebel sgt.. gi mampos lah totok JAWA ko tu!

      Delete
    4. Yang nyata din panadol agak kecewa dgn ura2 perjanjian comolot antara dua seteru utama antara mahdey dan kitsial.Bermakna din panadol cuma anjeng kpd mahdey dlm melakukan fitnah trhadap najib.Maksudnya din panadol cuma presiden boneka.
      Dlm situasi tersebut parti bunga dan mana2 parti yg presidennya melayu dlm pakatan haprak terpaksa tunduk dgn kuasa veto yg ada pada dapigs.Dapigs dijangka menang besar dlm pru14 berbanding parti2 badut dlm pakatan haprak.Dgn proksi utama dapigs iaitu PANtat maka pgayR dan parti bunga terpaksa jadi pengemis dlm menentukan siapa antara mrk seharusnya jd peeM.Jika boboi dilantik sebagai peeM...anwar dan warisnya akan mggigit jari.Dlm pgayR sendiri dah ada kabar2 puak yg pro mahdey dan akan meminggirkan puak anwar.Jika benar..maka mati meroyanlah mrk ini.Semuanya krn wang dan harta.Apa peduli dgn prinsip.
      Permainan politik dlm pakatan haprak amat jelas.Mahdey akan lakukan apa shj utk meletakkan warisnya sebagai ketua dlm negara.Dgn dana yg besar serta perjanjian setan dgn bekas seteru agungnya maka segalanya mgkin dpt dilakukan.Prinsip dan maruah ditolak tepi asalkan mampu kaya dan mewah sehingga kiamat.Jika benar..kitsial pon tak ada prinsip dan maruah.
      Jelas..setelah mahdey gagal membonekakan najib dan memburuk2kan peribadinya, dia melakukan dgn cara sebaliknya hanya kerana inginkan kuasa utk meneruskan legasi 22tahunnya.Anak dan waris dah kaya raya.Begitu juga proksi dan kroni.Skrg bersekongkol dgn seteru utama setelah gagal menjadikan najib pm boneka bagi meneruskan legasi kaya raya yg pernah diperolehi selama 22tahun tanpa peduli nasib rakyat yg pernah menanggung beban sblmnya.

      Delete
  3. parti nazak dh. wpun bru 4 bulan..tp kalo canpor 90 tahun.. dh tua reput terlajakkk dh... pdnle kena kuat bohongg

    ReplyDelete
  4. belum apa2 dh rebut jwtn tahap sawan babi. kalo jnis brjiwa rakyat mesti malu dn xgamak nk berperangai mcm ni. apa akn jd jika mreka2 ni dpt kuasa.. hbislah rakyat mkn hati!

    ReplyDelete
  5. 'Kehebatan' Atok San Miguel... la ni dia buleh kluar patwa hukum mabrur pulak. dpt lesen dr syaitan

    jd sapa2 yg was2 blik Haji blh lah call Atok San Miguel utk tilik Haji dh mabrur ke x... ??

    kah..kah..kah.. mereng chap bunga tahik!

    ReplyDelete
  6. Shaik hussein mydin lagi kuat pembohong...kahkahkah. Dia ni 100% keling tapi mengaku melayu. Entah mcm mana boleh jadi ketua umno bagan?? Dah takde melayu ke kt penang?? Kenapa kau tak letak gbr shaik hussein, novandri? Malu ke???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Antara 100% Muslim bangsa India dan 100% cinabukuit kapir laknat anjing dan babi lgbt, aku sokong yg India Muslim.

      Apa kata ko, Jing?

      Delete
    2. Itu kau punya pasal la 6.35. Kau sokong sapa apa hal pulak kau nak bagi tahu org lain? Pergi la mampus. Novandri & blogger umno lain bukan main lg guna isu perkauman, tapi terang2 dpn mata kaum lain yg untung. Itu sebab aku ckp umno ni penipu besar. Cuba kira berapa orang ketua bahagian umno penang terdiri dari keturunan india? Melayu dipergunakan mcm anjing..sbg contoh perhimpunan baju hitam di komtar. Bayar seorang rm50, bagi sehelai tshirt hitam dan sebuku roti. Tak ke sial namanya..

      Delete
    3. 6:48 jangan banyak sgt telan pil taik babi dapigs nanti sewel berterusan..cakap pun merepek2..

      Delete
    4. 7.04 kau dah kira belum berapa orang ketua bahagian umno penang keturunan india?

      Delete
    5. racist nak mampos chai sekor ni.. sbijik mcm dapig screw melayu.
      abes to atok mamak tu boleh jd presiden umno 22 thun xke bngng kerala tipu jd melayoi?

      Delete
    6. Ayat 823 KO terus... ha3

      Delete
    7. Jing, christopher lim@zairil cinabukit tu Melayu ke? DAPIGS dah takde Melayu kat Pulau Pinang utk dijadikan wakil rakyat ke, Jing?

      Delete
  7. Kikiki... klu 200 yg masuk cap bonga gi melantak laa..cawangan dan bahagian cap bunga dah ade bape skg nih.... ahli dah bape juta dah..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belacan pun pernah daftar ahli umno. Dpt duit. Undi tak lerr. 3 juta ahli? Hahaha..dah brapa tahun tak update rekod?

      Delete
  8. Padan muka umno penang..biar mampos mamak parasit baru rakyat undi balik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang padan mukanya ialah parti Madey ! Dah pandai nak bohong dah ! ptuuiii ...

      Delete
    2. parti chap bunga layuuu.. tunggu tarikh nk pacak batu nesan...

      Delete
  9. Muhyiddin Yassin perlu tampil membersihkan namanya daripada sebarang tuduhan skandal kerana memastikan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) perlu kelihatan adil bersih dan saksama, kata Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan.

    Bekas ahli PPBM itu berkata selaku presiden parti, Muhyiddin juga tidak seharusnya dikecualikan daripada membersihkan namanya daripada isu yang sedang membelenggu imejnya.

    “Semua pihak jangan pandang remeh isu ini. PPBM mesti mengambil tindakan proaktif secara bernas untuk mematikan serangan Umno terhadap isu ini pada musim pilihan raya umum kelak. Ini pasti berlaku,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

    Beliau berkata demikian ketika mengulas isu Anina Saadudin yang disingkirkan daripada jawatan ketua wanita PPBM, semalam.

    Anina berkata dirinya dipecat daripada jawatan itu, namun dakwaan itu dipertikaikan Ketua Penerangan PPBM Datuk Kamarudin Md Nor.

    Anina berkata beliau sudah tanya Timbalan Presiden PPBM Datuk Seri Mukhriz Mahathir dan setiausaha agung, Datuk Dr Shahruddin Md Salleh yang mengesahkan keputusan menyingkirkan beliau daripada jawatan itu.

    “Jika Anina tidak dilantik ke jawatan ketua Srikandi PPBM disebabkan viral kes skandal seks beliau; ramai rakyat di peringkat akar umbi turut bertanya tentang kedudukan tuduhan kes skandal Muhyiddin dengan isteri orang pada suatu masa dulu,” kata Khairuddin.

    ReplyDelete
  10. MANA CACAI proTUN ??? MANA ARMADA PPBM ??? TIDOQ KA ???!!!

    TAKKAN KORANG DAPAT GAJI BUTA AJA !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada anjing lgbt kapir dapigs sekor yg kadang2 menyamar jadi anjing protun mahataik.
      Dulu penjilat setia Raja Liwat Al Juburi.
      Dia ubah2 kesetiaan mengikut kehendak towkei besar lim kit sial laknatulah.

      Delete
  11. Ceh!!ingatkan mesyuarat mic peneng tadi...rupanya mesyuarat umno..patut pun melayu peneng masuk kem pembangkang sekarang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu dah selalu dihina. India Muslim pun tak lepas kena hina. Warga Felda dan pakcik makcik di kampung memang target favret.....cuma satu je anjing kapir lgbt kapir dapigs tak berani sentuh.....TUAN BESAR CINABUKIT KAPIR EVANGELIST DAPIGS DAN GENG2 LGBT BELIAU.
      Takut sekali bos kapir hentak meja, tercirit Jing nanti.

      Delete
    2. hina menghina mngaibkan peribadi orang fitnah bohong reka cerita2 tak betul..dah jadi darah daging mereka..kalau tak mana nak dapatkan modal kempen politik di pru nanti..tunggu saja bala dan kehancuran mereka..

      Delete
    3. amenn x3.
      kronik sgt dh mereka.
      cra berkempen ceramah sma jht dgn dapig yg kafir tu memerangi kita.

      xpa Allah ada.. mreka ppbm dn sekutu mreka pasti musnah dgn segala kjhtn ini.. Amenn!

      Delete
    4. Ko kristian ka!!aaamiiin...sokong lagi perasuah no 1 dunia..

      Delete
    5. maksud ko atok tua yg lesapkan RM100billion dulu tu? bknaku ckp.. WSJ kitab korang yg ckp.. saman laa apesal xsaman macai oi?

      Delete
  12. Siapa yang Portugis gunakan untuk pecah belahkan orang Melayu ketika itu? Pelbagai bangsa dari Arab, Parsi, Gujerat, Cina berdagang di Melaka pada ketika itu. Yang menjadi tali barut kepada kerajaan Melayu Melaka ialah Datuk Syahbandar Melaka iaitu Raja Mendeliar (keturunan Keling, peranakan India Singapura). Portugis tahu konflik antara Sultan dan Bendahara. Sultan berkenan dengan Tun Fatimah, tetapi Bendahara mengahwinkan cepat cepat anaknya dengan Tun Ali, tunangan Tun Fatimah. Hubungan Sultan dan Bendahara bertambah kusut akibat Tun Fatimah.

    Untuk menyemarakan lagi konflik, api fitnah ditambah untuk mengusutkan lagi hubungan Sultan dan Bendahara. Seorang saudagar bernama Nina Sura Dewana pergi menghantar wang suap kepada Bendahara untuk melindungi kedainya. Bendahara menerima wang suap itu.

    Perkara ini diketahui oleh Si Kitul (seorang lagi Keling). Si Kitul memberitahu Raja Mendeliar bahawa Nina Sura Dewa telah merasuah Bendahara. Kitul dan Raja Mendeliar kemudian membuat konspirasi menjatuhkan Bendahara. Mereka berdua berpakat menggunakan Laksamana Koja Hasan (seorang yang sangat dipercayai Sultan) untuk mendapat peluang mengadap Sultan. Raja Mendaliar menyatakan Bendahara sedang membuat singgahsana yang bersalut emas dan merancang untuk merampas takhta Sultan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awas melayu..keturunan raja mendaliar dan sikitol sedang kuasai umno sekarang...di peneng terutamanya..

      Delete
    2. Paling bahaya..irwan serigala..tu paria terus..hati2 melayu malaysia..sejarah melayu melaka sebagai bukti...

      Delete
    3. irwan tu Islam dn saudara kami.
      dn stkt skrg dia x merompak atau khianat sesama Islam pn.. xpyhlah nk tmbh dosa ko mampos xsempt nk taubat hina mcm2 org yg xbuat salah.


      yg pariah kerala 23 tahun menyamun dn memecahbelahkn umno tu xtau lh skrg nk jd saudara cinabukit kapir ke saudara gereja... ank dia pro gereja..

      Delete
  13. PPBM ibarat bunga kembang tak jadi, kelopak layu tiada mewangi. carik-carik bulu awam bercantum juga, carik-carik kelopak bunga hanya jadi mainan kera.

    ReplyDelete
  14. Kenapa nak kecoh-kecoh, dulu PPBP tak wujud pun. Yang pasti kebanyakan ahli PPBM ni pun bekas ahli UMNO je. Jadi, adakah yang keluar PPBM akan masuk UMNO balik.
    Tak ada apa yang berubah pun kat UMNO tu pun. Najib bodoh tu masih kat situ. 1MDB masih bermasalah. GST masih dikenakan. Subsidi masih tak dipulangkan. Derma tok Arab masih tidak dijelaskan. Menteri-menteri pun masih yang bodoh-bodoh tu juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mereng si machai ni apa menda dia nk cerita xtau... asyik2 maki maki bodoh bodoh..

      semoga bodoh tu kembali pd kau 100x gnda 7 ktrunan ko macai!

      macai bebal.. merepek2 posting..

      Delete
    2. Bukan kau tak tahu, 8:04 tulah yg kantoi melancap depan laptop hari tu. Nak tutup dia punya malulah tu.

      Delete
    3. mau tepok dahi Atok San Migeul kalo bace blog ni.. dia sangka ini zaman dia main forex 1997 dulu lepas tu kencing rakyat soros yg songlap duit.. habis dana Tabung Haji, KWSP dan Petronas di rompak kebas Atok Sial ni.

      Padahal dia saman2 main forex dgn Soros.. dn aktiviti yg sama dia buat utk sabotaj Ringgit sehingga Bank Negara pun harian dengan kegiatan luar persisir dukmain2 sentimen Ringgit..

      ini kerja penyangak tua dn penyangak yahudi! utk sabotaj negara. supaya rakyat tertekan dan paksa Najib turun spt Pak Lah.

      Malangnya itu tidka berlaku sbb asas eknomi atau teras/ fundamentals dan GDP naik (pertumbuhan eknomi +ve), tk macam zmn Atok Main Wayang 1997 dulu.. static menjunam teruk.

      Daim penasehat 25 percent penyamun pun sama2 seronok.. akhirnya rakyat jd mangsa!

      Delete
  15. SYABAS Din Pagoh.. anda telah membuktikan telah menjadi BARUA madey sepenuhnya!

    lepas ni ko nk pecat sape pulak? ko lepas geram kd Najib sbb pecat ko.. skrg ko nk pecat habis2an.. semua org bwh ko.. satu je ko bacul xbrani sentuh.. iaitu Atok San Miguel! kah...kah..kah


    sbb apa ko gerun dgn Atok Sial tu..?
    jeng..jeng..jeng..

    bila telor digengam Atok Sial tu.. akibat skandal2 yg ko sendiri bikin.. jd ko xbebas lagi nk menjadi lelaki sejati memimpin parti ko..

    madey mmg suka ambil org2 yg busuk dgn skandal.. senang nak pegang telor jd BARUA!

    ye tak macai chap bunga mahatahik?? Din Pagoh just temparory scapegoat je.. mockeris haram jadah yg tersengih2 tu sbrnya yg akan di julang naik..

    anak2 PARIAH MADEY ni selagi hidup melata atas bumi Malaysia takkan aman politik negara ini!!

    ReplyDelete
  16. Jangan risau dikhabarkan srikandi akan dapat ketua baru...dari srikanji yang ditendang dan diterajang dari jawatannya diganti oleh sri keredut @ kerepot.

    ReplyDelete
  17. bila sprm nak tahan ampunya derma tok aram 2.6b

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siaan ..meleleh ayaq lioq dok nasihat penjawat awam diputrajaya..jgn makan duit rakyat..pakat2 dok gelak saja..tak payah jadi ketam la najib oiiii..

      Delete
    2. Mana ada rasuah, it is a donation. Tahap pemikiran kena bodohkan ke tahap puak UMNO baru boleh faham.

      https://www.youtube.com/watch?v=O9bo7wxovjA

      Dengan keputusan Peguam Negara untuk mengiktiraf wang derma berbillion ringgit kepada pegawai tinggi kerajaan sebagai tidak melakukan apa apa kesalahan maka ia memudahkan para pengamal undang undang yang membela anggota polis, jpj dan lain lain kakitangan kerajaan yang di tuduh menerima rasuah.

      Delete
    3. Mahdey benam rm100billion bersamaan rm300billion wang rakyat tak ada sekor beruk parti bunga bising.Sesen pon wang bailout tu tak dikembalikan kpd rakyat.
      Yang wang derma rm2.6b dihebohkan tapi berapa pulak wang derma semasa era mahdey yg tidak dinyatakan semasa dia jd pm.Bagaimana pulak wang derma kpd dapigs dan pgayR dpd puak yahudi yg dikabarkan sama jumlahnya dgn wang derma najib tetapi tdk diperbesarkan.
      Yang membocorkan rahsia dan perbesarkan isu tersebut adalah bekas org dlaman umno yg berhasrat utk memegang jwtn tertinggi parti.
      Hairan...dulu semasa mahdey jd presiden umno dia diberi hak utk mencari dana tanpa perlu dipersoalkan oleh ahli dan menjadi tradisi kpd presiden2 yg seterusnya.Adakah din panadol sakit kepala atau dah hilang ingatn sedangkan isu tersebut dah bnyk kali dimaklumkan dlm mesyuarat MT parti.Hanya krn ia dlm akaun peribadi spt kehendak penderma maka ia dijadikan isu oleh puak2 yg inginkan kerusi pm.
      Apa2 pon...kesian dgn din panadol.Impian utk jd presiden parti dah tercapai tetapi dijangka gagal mnjadi pm krn perjanjian dgn kuasa besar pakatan haprak meletakkan anak mahdey sebagai pm.Maka meloponglah dia selepas ini.Ntahlah...sama ada din panadol lupa atau tak sedar dgn permainan politik mahdey sblm ini.Diguna dan memperguna adalah "keikhlasan" dlm pakatan haprak.

      Delete
    4. Ko curi duit TH..duit KWAP..kemudian ko masuk duit dlm akaun ko ...derma ke tu...

      Delete
  18. Orang dah meluat dok dengaq pasai 1MDB. Pimai-pimai 2.6 billion. Oiii! Mamak Madey awat budak-budak hang tak dak modai lain ka!

    Berapa banyak hang dok pusing duit masuk poket anak-anak hang 7 keturunan pun tak luak.

    Hang tak puaih hati sebab Tok Arab tak bagi kat hang. Ada puak ni belum mati dah tempah kuboq dengan air cond, tv plasma, miro wave, kereta sport pasai duit terlalu banyak takut Najib kebas. Anak pinak yang tinggal papakedana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa kata meluat..polis australia pun baru mula siasat...ko ingat org akan lupa dengan jenayah paling hina didunia..

      Delete
    2. Polis australia lebih hebat dari FBI kot. Kesian PM Najib menunggu polis dari Singapore, Switzerland, UK, US tak tiba2.
      Anjing menyalak ulang2 nak create PERSEPSI.
      Memang rakyat dah mual dan meluat dgn propaganda kapir dan anjing2 rba mereka.

      Delete
    3. Dulu heboh kata najib akan ditangkap fbi.Selamat pergi dan kembali beliau dari amerika.
      Masih ingat husam tugu serta loyar mahdey nak buat saman di amerika tapi doe kata tak ada asas utk buat saman.Kira saman bodoh.Org yg menyaman kira bodoh sedangkan siasatan jelas mengatakan tiada salahlaku.Apa yg dilakukan hanya utk mewujudkan persepsi negatif thdp najib.
      Mahdey tak bodoh sgt tapi puaknya yg bodoh krn beranggapan doe amerika tu bodoh.Mrk ingat doe amerika senang2 nak tangkap org klu jelas bukti dan salahlaku mmg tiada.Bukannya mcm era mahdey yg mewujudkan dan menjadikan dirinya sbg menteri kehakiman sehingga sistem kehakiman dicabuli demi kepentingan kuasanya.Siapa tak ingat hakim dipecat dgn almarhum sultan johor dituduh mahdey sebagai memperkenankannya.
      Dah terang lagi bersuluh yg mahdey sanggup lakukan apa shj demi kuasa dan harta.Sayang negara ini bukan ditadbir oleh dia.Klu tak..semakin kaya raya anak..waris..proksi dan kroni yg dah sedia kaya raya.

      Delete
  19. Kepada Jing dapigs yg menghina Shaik Hussain sebagai 'keling' dan bukan Melayu....tolong jawab Zairil dapigs anak cina ah soh yg khir johari kahwin tu, Melayu ke? Ko taknak ke panggil dia 'cinabukit'?
    Mana orang Melayu dalam dapigs di PP? Ada sekor wakil 'Melayu' pun kena guna cinabukit jugak ke?
    Buka mata, Jing. Jangan terlalu taksub menyembah tohkong cilaka tuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajaan melayu melaka hancur kerana keling..umno peneng musnah juga kerana keling..org melayu peneng majoriti sertai pembangkang..pas dan pkr...hairan..bagaimana keling boleh jadi ahli umno..

      Delete
    2. Hilmi Hazimin Malek, rakyat Malaysia yang ditangkap di sini kerana terbabit dalam kes pemalsuan dokumen pengenalan diri, mengaku dia pernah bercinta dengan Elizabeth Wong tetapi menafikan dia menyebarkan gambar-gambar kontroversi Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan Bukit Lanjan itu.

      Delete
    3. Contoh keling...tak kira halal haram...

      Delete
  20. *MENCHINAKAN NEGARA MALAYSIA - DARI UTARA KE PANTAI TIMUR SEMENANJUNG TANAH MELAYU*


    *PROLOG:*
    30 juta rakyat Malaysia dihimpit kesusahan untuk hidup dengan pelbagai tekanan cukai dan harga makanan serta kediaman yang mencanak naik.

    Kejatuhan ekonomi dan keadaan perniagaan yang mencabar menyebabkan 40, 000 telah dibuang kerja.

    Peniaga kecil Bumiputera paling terkesan kerana tidak mempunyai pendapatan tetap.

    Kerajaan kleptokrasi berbangga kerana permintaan terhadap pemberian belas ikhsan BR1M untuk membolehkan rakyat hidup telah bertambah.

    Jumlah maksimum yang diterima ialah RM100 sebulan dan penerima BR1M meningkat setiap tahun. 7 juta atau 23% dari rakyat Malaysia menerima BR1M. Ini bukti kemiskinan telah melanda rakyat Malaysia.

    *GEMPAR:*
    1. Isu penjualan tanah di Dataran Lang untuk pembinaan condo mewah yang akan dibangunkan oleh kontractor China hanyalah sebahagian dari projek menjadikan Langkawi sebagai ‘Monaco of the East’ yang tentunya lebih hebat dari Singapura yang juga mahu menjadi ‘Monaco of the East’.

    Apakah yang akan terjadi kepada 99 buah pulau-pulau Langkawi Geopark, dengan gunung ganang berumur 550 juta tahun di Langkawi yang tentunya adalah khazanah yang sangat tinggi nilainya? Akan tergadaikah jua?

    2. RM43 billion off-shore trading port (atau military port?) di Melaka dikenali sebagai Melaka Gateway akan menggantikan Singapura sebagai pelabuhan dagang utama di Asia Tenggara.

    Pelabuhan ini nanti mengesahkan hak dan tuntutan negara China ke atas seluruh laluan Selat Melaka.

    3. RM100 billion Bandar Malaysia a.k.a Bandar China adalah bandar bawah tanah terbesar di dunia. Bandar Malaysia / Bandar China ini akan melengkapkan laluan sutera koridor China antara Asia Tenggara dengan Asia Timur, Asia Barat dan Asia Selatan.

    Dibina di atas tanah 486 acres yang dulunya adalah Sg Besi Airport, tanah ini adalah milik China sepenuhnya.

    4. RM100 billion Forest City di atas lautan yang ditambak di Johor Bahru adalah bandar buatan China yang menakutkan masyarakat dunia kerana gahnya pembangunan di situ. Dengan menempatkan hampir sejuta rakyat China dan Singapura, Forest City bakal menjadi Shenzhen ke 2.

    5. RM55 billion pinjaman dari China untuk membina Laluan Kereta Api Pantai Timur (ECRL) akan membawa lebih ramai orang China ke Malaysia. Sebidang tanah bernilai RM5.85 bilion juga akan terjual dan berpindak milik kepada China untuk membolehkan pembinaan ECRL.

    6. RM1.58 billion Pembangunan pelabuhan mega membesarkan Pelabuhan Kuantan mengiktiraf penguasaan China terhadap Laut China Selatan yang ingin dikuasainya selama ini.

    Apatah lagi telah terbina struktur-struktur kepunyaan China di Pulau Spratly di Laut China Selatan.

    *EPILOG*
    Lengkap sudah kehadiran dan penguasaan China di Malaysia. Ini akan memudahkan 1.4 billion penduduk China mempunyai penempatan baru sebagai alternatif untuk berpindah ke sebuah negara kaya yang dulu dikenali sebagai Tanah Melayu.

    Fikir2kan lah!.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan bohong ia
      Sila bagi bukti ia termasuk dokumen nya sekali ia?

      Taktik sama di buat Trump benci pada China 'Pada hal orang yahudi jual diri mereka pada China ITU,yahudi ada syarikat electronic jual pada China
      Lihat APA kita jual pada China tak ada pun tanah jual itu milik 1mbd pun,
      ECRL masih milik Malaysia ia.

      Apa kau bodoh kau penah dengan tak laluan kra di thaland rancang china buat terusan kra seperti terusan panama ,mati Malaysia Dan Singapore kalau China Dan Thai bersetuju nak buat terusan kra ITU laluan Akan mematikan laluan selat melaka 'kapal tak akan jalan ke selat melaka, najib bijak berjaya memujuk China untuk hentikan rancangan untuk buat terusan kra ITU, tun m tak fikir macam kita pujuk China supaya henti rancangan nak buat terusan kra itu


      Delete
  21. Nasib dan hak BANGSA Bumiputera Islam/Melayu sedg. dlm. keadaan amat KRITIKAL! Kembalikan KEMENTERIAN KEBUDAYAAN dan WARISAN - utk. memperTAHANkan budaya BUMIPUTERA terutamanya budaya bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu dengan amat tegas, jujur dan ikhlas!

    Aku amat terkejut melihat sebuah buku Teks pendidikan sejarah, yang ditulis oleh majoriti dari Bukan Bumiputera yg. makin MENAFIkan Bumiputera Islam/Melayu sbg. bangsa BUMIPUTERA di tanah pusaka nenek moyang berzaman BUMIPUTERA kita ini! Bahkan diHINA kita bangsa Melayu di Tanah Melayu pusaka kita ini kononnya adalah PENDATANG berasal dr. 'Indonesian Archipelago', bukan bangsa BUMIPUTERA/INDIGENOUS dr. "Malay Archipelago" atau Alam Melayu (sebelum diJAJAH dgn. TAMAK oleh PENJAJAH PARASIT British/Barat-ZIONIS), yg. MERANGKUMI Malaysia, Brunei, Indonesia, Kemboja, Thailand, Filipina, Myanmar dan Kepulauan Pasifik termasuk Hawaii!

    Sebab itu amat PENTING, untuk pastikan budaya BUMIPUTERA kita yang amat tradisional terutamanya kampung-kampung sawah padi, nelayan serta penoreh getah termasuk di negeri-negeri amat tradisonal seperti Kedah (malangnya Langkawi terus dibangunkan ala Barat/Zionis terutamanya di Pantai Cenang, Teluk Datai dan pekan Kuah, dan budaya Bumiputera Islam/Melay├║ tradsional serta di kampung-kampung makin tenggelam, seolah dilihat sebgai 'primitiv'), Perlis, Kelantan, Terengganu; Sabah dan Sarawak - terus diPERTAHANkan dari diJAHANAMkan oleh PEMBANGUNAN ala Barat/Zionis yang hanya mementingkan keuntungan semata!

    Maka, pemimpin2 Islam/Melayu yang TULEN dari UMNO dan PAS, mesti berJUANG habis-habisan untuk mempertahankan warisan, hak dan nasib bangsa BUMIPUTERA kita terutamanya yang TRADISIONAL, MISKIN/SEDERHANA dan di KAMPUNG-KAMPUNG - berdasarkan pembangunan TULEN!

    Tok Landak.

    Indahnya Pantun Melayu yg. MALANGnya makin hilang ditelan zaman; termasuk dalam Industri perFILEMAN Melayu kita - sedihnya teringat aku Allahyarham Nordin Ahmad berpantun dalam filem Sri Mersing (bahkan lihat sj. filem-filem Melayu Klasik kita yang terus HILANG di RTM contohnya; kalau ada pun, filem2 komedi Allahyarham T. S. P. Ramlee yg asyik ditayangkan sedgkan filem2 klasik hebat beliau yang lain begitu banyak)-

    Kajang Pak Malau kajang berlipat,

    Kajang saya mengkuang layu;

    Dagang Pak Malau dagang bertempat,

    Dagang saya musafir lalu.

    [BANGSA Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Orang Asli/Indigenous/Native/Aborigines-Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples – maka istilah (SATU) ’Bangsa’ Malaysia, sebenaqnya adalah PALSU dan adalah legasi PENJAJAH British-ZIONIS utk. melahirkan dasar SATU ‘bangsa' Malayan bersatu dgn. MENGHAPUSkan identiti & hak BANGSA Bumiputera yg. PELBAGAI - pelansungan dari agenda-British/ZIONIS-Malayan Union-JAHANAM].

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak berjuang gena..dulu berjuang lawan komunis dalam hutan..last sekali komunis menang di singaoura dan p.pinang...kebodohan pemimpin terdahulu...sakit kurap...singaoura terlepas..sekarang lagi teruk..jibon terus jemput komunis mai masuk malaysia..gara nak tutup 1MDB..sehina manusia didunia...

      Delete
  22. Najib telefon Jho Low
    https://www.youtube.com/watch?v=B8kssLxzt24

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jing, youtube mahfuz telefon Sirul di Perth ada tak?

      Dulu anjing kapir LGBT dapigs riuh satu NewVillage menyalak...last2 hello? hello?

      Delete
  23. Meroyan gila anjing2 dapigs, komen mcm otak dah stop berfungsi, hanya jari2 aje yg taip keyboard atau keypad ..

    Tapi yg best nya pemimpin Pakatan Tanpa Harapan bersibuk nak jadi pemimpin negara yg mrk sendiri dah lama takrifkan telah bangkrap.

    LKS kata Malaysia negara bangkrap lebih 60 thn dulu.
    Mader melalui punahsihatnya kata negara dah bangkrap sejak awal thn lepas.

    Tapi,

    Mader nak jadikan Boboi PM negara bangkrap ..
    LKS nak jadi TPM dan Menteri Kewangan negara bangkrap ..

    Kalau mrk ni tak mereng, mmg sah biol.

    Anjing2 dapigs lagilah mengong berganda-ganda ..

    ReplyDelete
  24. Syabas penyokong2 penyamun..teruskan usaha anda..

    ReplyDelete
  25. KAHKAHKAH..LU SEMBANG SERUPA YAHUDI!! PAKSU BAGAN NAK TUNJUK BUKTI LU TAK MAI!! APA JENIS BINATANG UMNO KORANG NI!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukti apa? Bukti lubang jubor kau boleh u-turn lori balak?

      Delete
    2. Sama juga kes 1MDB..sprm..ag..kena tukaq...sebab nak tunjuk bukti....taubatla novandri bin hassan..

      Delete
    3. Pemegang tombak dalam cerita 1MDB pun dihukum di Singapura. Kat Malaysia, pemegang watak utama disanjung dan dipuja oleh satu puak yang sangat tolol.
      Ex-Falcon Bank Singapore branch manager jailed for 28 weeks in 1MDB-linked case
      http://www.theedgemarkets.com/my/article/ex-falcon-bank-singapore-branch-manager-jailed-28-weeks-1mdb-linked-case

      Delete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.