Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Wednesday, January 04, 2017

Sebab Sebenar Dato' Bahri SPRM Letak Jawatan

Sekarang timbul satu persoalan besar tentang pihak manakah yang berbohong tentang isu persaraan awal bekas pegawai kanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, Dato' Bahri Mohamad Zain.


Portal Pro-pembangkang SorosKini MalaysiaKini melaporkan beliau kecewa dengan perjalanan dan kesan siasatan ke atas SRC International.

Portal media FMT pula melaporkan kenyataan sumber yang mempersoalkan pemilihan masa Bahri Mohamad Zain meletakkan jawatan pengarah di bahagian operasi khas SPRM.

Ia datang di tengah-tengah pendedahan yang mendakwa anak-anak Dr Mahathir mempunyai kepentingan dalam lebih 400 syarikat termasuk entiti berkaitan kerajaan dan kebanyakan berlaku apabila Dr Mahathir masih berkhidmat, kata sumber itu lagi.
“Jadi, adakah Bahri meletak jawatan kerana SRC atau adakah dia berasa dikhianati oleh kepura-puraan Mahathir?

“Jadi, mengapa Bahri bertahan sebegitu lama sedangkan beliau rasa ‘kecewa’?”

“Ini adalah soalan yang perlu dijawab. Bahri patut teruskan hidup, bukannya mendatangkan mudarat lagi kepada negara,” tambah sumber (3/1/2017)
Ironinya, salah seorang anak Dr Mahathir tidak pula menafikan terlibat dengan syarikat-syarikat yang disenaraikan dalam beberapa poster yang viral dalam media sosial itu. Sebaliknya, beliau meminta media periksa sendiri dengan pihak yang bertanggungjawab! Baca sini

Pada hari yang sama (3/1/2017), SPRM mengeluarkan kenyataan menafikan persaraan awal Bahri Mohammad Zin mempunyai kaitan dengan siasatan ke atas SRC International. Persaraan Bahri sebenarnya di atas pilihannya sendiri selepas permohonannya itu telah diluluskan oleh Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) 6 bulan lalu.

SPRM telah menghubungi Bahri dan beliau menafikan telah mengeluarkan kenyataan memilih bersara awal kerana kecewa terhadap siasatan SRC International itu.


Kemudian portal pro-pembangkang SorosKini MalaysiaKini menyiarkan pula kenyataan Bahri yang didakwa telah memberi peringatan kepada semua pihak agar tidak mencabar beliau. Di antaranya:
“Saya cukup pantang kalau orang pukul curi saya, dulu masa kes SRC Internation tengah memuncak ada sorang bekas ketua menteri membantai saya secara tidak adil .....
"Jangan cabar saya. Saya tahu semua pemberi rasuah dan pengambil rasuah.

“Ya, pengamal rasuah dan jangan cuba nak jadi juara kepada rakyat di luar sana," katanya lagi.
Benarkah laporan SorosKini MalaysiaKini ini?

Untuk rekod, Bahri bersara mulai 30 Disember 2016 selepas berkhidmat dengan agensi SPRM sejak lebih 30 tahun lalu. Beliau memegang jawatan Pengarah Bahagian Operasi Khas (BOK) sejak 16 Jun 2014 dan sepatutnya bersara pada 2018.

Pada 26 Januari 2016 , Peguam Negara TS Mohamed Apandi Ali telah memutuskan bahawa siasatan mendapati tiada salahguna kuasa untuk meluluskan jaminan kerajaan kepada SRC International Sdn Bhd. SRC International pula dalam satu kenyataan pada Oktober 2015 telah menafikan sebarang penyelewengan dana dan berkata pinjaman itu sudah diambil kira di dalam kunci kira-kira.

“Di pihak kami, saya dan pasukan saya – juga telah melakukan penelitian menyeluruh ke atas kertas siasatan. Kami meneliti analisis forensik kesemua keterangan membabitkan angka dan nama. Kami malah bertungkus lumus berminggu-minggu untuk meneliti dan merangka carta aliran wang untuk kami memahami sepenuhnya apa yang berlaku dan keseluruhan episod. Ia bukanlah tugas yang mudah dan pasukan saya mengambil sedikit masa untuk menganalisis kesemua ini,” kata Apandi lagi.

2 panel bebas penasihat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia juga telah memutuskan bahawa tidak ada keraguan dalam keputusan Peguam Negara itu.


Dan seperti rakan-rakan media sosial yang lain, MiM juga menyarankan agar Bahri Mohamad Zain mendedahkan semua pemberi rasuah dan pengambil rasuah seperti yang beliau dakwa. Jangan tuduh dan gertak sahaja.

Bahri berkata beliau akan mengeluarkan kenyataan rasmi tidak lama lagi. Mahu dedahkan pemberi rasuah dan pengambil rasuah? Ditawarkan jawatan oleh Pembangkang?

Kita tunggu dan lihat.



SHARE ARTICLE :

53 comments:

  1. Bagus Novandri, senang saja kita tipu ahli UMNO ni, depa ni memang bodoh-bodoh belaka.
    http://www.sinarharian.com.my/semasa/pengarah-sprm-bersara-kerana-tidak-mahu-bersekongkol-1.606039

    ReplyDelete
    Replies
    1. peerrgghh....cepatnya jing RBA DAPig menyalak hari ni. bagus...bagus..bagus

      Delete
    2. slogan munafik para pencacai DAPig. tokong lim yg berbangga dgn SELCAT pn bapak penyamun rasuah. pencacai DAPig Pakatan Haprak tak mau komen ke?

      Ahli2 UMNO paling ceridk sbb tak mudah jadi BARUA penipu yg hidup dgn slogan dan viral.

      Kita boleh fikir mana satu waras atau bohong.

      Dato Bahri ni dr awal2 lagi dia sudah seleweng fakta dan galak semacan untuk menjatuhkan hukum atas DS Najib.

      beratus jerung2 pelahap rasuah dalam agensi awam di lindungi Dato Bahri. hampri ZERO tangkapan dibuat semasa beliau jd Pengarah Siasatan.

      Dia hanya fokus UMNO-Najib-UMNO Menter-UMNO-UMNO-UMNO. org ini sbrnya pengkhianat dalam SPRM.

      Perasuah sebenar di lindungi. dan isteri keduanya dan iparanya sendiri terpalit dengan RASUAH dan penipuan dana KIST.

      Apa mau cuci najis org lain wahai Dato Munafik Al-Bahri kalau KAMU sendiri BAPAK KORUP dan BERPURA2 dengan jubah SPRM!

      Allah SWT pasti melaknat kamu wahai Dato Bahri Mohammad Zin. Buang shjlah slogan2 haprak kamu atas nama rakyat..sedangkan kamulah PENGKHIANAT sebenar dalam SPRM!


      Teruskan perjuangan SPRM! jgn takut dengan ugutan dan perang saraf Pakatan Soros Lahanat ini!

      Delete
  2. Ezam katak kotak kata nak keluarkan bukti penyelewengan 1mdb semalam... mana dia?? Belum keluar dari kotak yang melompat-lompat tu ke??

    ReplyDelete
  3. Bukan kekecewaan yang menentukan ukuran ketahanan seseorang tetapi cara ia di layani yang menentukan segala-galanya. Klinton jauh lebih kecewa setelah tumpas di tangan Triumph. Namun akal harus mengatasi emoticon; takdir pantas mengatasi segala.

    ReplyDelete
  4. Bahri ini jawatan JUSA apa? JUSA B ke?

    ReplyDelete
  5. Satu dunia sudah hilang kepercayaan kepada negara disebabkan amalan rasuah sudah menjadi pujaan puak-puak tertentu. Pelabur dah lari, tak sanggup melihat korupsi berlaku yang berleluasa. Pihak yang bertanggungjawab membenteras rasuah pulak yang dipersalahkan. Makin hari keadaan negara bukan makin baik tapi makin teruk.

    Sebelum ni, ada juga baca artikel seorang doktor mental yang mengatakan ekonomi negara tidak berada dalam krisis, tapi entah kenapa kadar matawang tak nampak sebarang pull-back tapi makin merudum.

    Ringgit terbabas melangkaui RM4.500 sedolar
    Selanjutnya di : http://www.bharian.com.my/node/230190

    ReplyDelete
    Replies
    1. satu dunia mana hilang kepercayaan tu? cer citer sket negara mana yg telah tamatkan hubungan eknomi atau diplomatik dgn Malaysia akibat 'sudah hilang kepercayaan' yg ko canang tu?

      duk canang bohong siang malam.. tapi tahi diekor sendiri tak sedar..

      yg penting PRU14 haramkan Pakatan Haprak dari memerintah negara.

      Bapak Dajal berselindung atas nama demokrasi.

      Delete
    2. 5.04 BUDAK HINGUSAN TERTELAN BANYAK SANGAT DEDAK DAPIGS HINGGAA JADI SEWEL TAK TENTU HALA..OTAK DAH BERSERABUT DEK KEDANGKALAN UNTUK BERFIKIR WARAS..KESIAN SUNGGUH..

      Delete
  6. Nampak sangat perangai cacai Madey & jing RBA DAPigs ni cuba nak kalih isu pulak! Cukup2lah oooiii

    ReplyDelete
  7. “Jangan cabar saya. Saya tahu semua pemberi rasuah dan pengambil rasuah." Bahri 'SPRM'

    Kegagalan Melaporkan Rasuah

    Akta SPRM 2009 memperuntukkan kegagalan melaporkan rasuah merupakan kesalahan :

    Gagal melaporkan pemberian atau tawaran suapan di bawah seksyen 25 (1) dan (2) Akta SPRM 2009; denda tidak lebih RM100,000 atau penjara tidak lebih 10 tahun atau kedua-duanya sekali;

    Gagal melaporkan permintaan atau memperoleh suapan di bawah seksyen 25 (3) dan (4) Akta SPRM 2009; denda tidak lebih RM10,000 atau penjara tidak lebih 2 tahun atau kedua-duanya sekali.

    P/S: Kalau dia tahu 'semua' pemberi dan pengambil rasuah tetapi dia tidak melaporkan, bukankah dia juga telah melakukan jenayah dan boleh didakwa?

    Dia 'tahu' tetapi dia tidak buat laporan atau buka kertas siasatan, maksudnya dia tak buat kerja ke?

    Ish, pening la Bahri 'SPRM' ni.

    ReplyDelete
  8. Semua orang tau yg Dr sayang UMNO. Udah2 nak spin..Dr! Bila nak sedaq Dr dari Gelugor ni, ini bukan pasal UMNO, PAS, DAP, etc.. Ini pasal arah tuju negara Malaysia dan generasi akan datang... let work for better Malaysia tomorrow!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah satu perangai Dajjal, yang menyokong kemungkaran akan dipuja dan yang menentang kemungkaran akan dihina. Itu cerita yang utaz kampung aku cerita. Puak UMNO yang bodoh ni memang tak dapat nak tolong lagi. Sebab tu senang sangat Novandri ni dok spin isu.

      Delete
    2. Yang tegar melakukan kemungkaran dan digelar mahafiraun pun berada di kelompak kau jugak macai. Semua golongan korup dan terbukti busuk da buruk sedang berhimpin di sblh Pakatan Syaitan.

      PAS pun tak mampu nak teruskan dengan syaitan2 besar ini. Bakal penyambut2 DAJJAL kerana mereka ini HEBAT SPIN.

      mereka yg buat kejahatan tapi bijak mereka fitnahkan pada pihak lain. Kepetahan spin inilah sifat2 DAJJAL sehingga MANUSIA keliru siapa yg betul.

      PRU14 sama sekali kita mesti tumbangkan Pakatan Syaitan. Jika tidak musnahlah Malaysia ini dikuasai REJIM Pakatan Penipu Rakyat dan menjadi TAPAK KEBANGKITAN DAJJAL dunia-NAUZUBILLAH!

      Delete
  9. Tidak Payah Ugut, Dedahkan sahaja

    Datuk Bahri Mohd Zin (bekas SPRM) kamu hendak dedahkan apa pun silakan. Jangan ugut-ugut orang.

    Ini kenyataan kamu kepada Malaysiakini:

    “Jangan cabar saya. Saya tahu semua pemberi rasuah dan pengambil rasuah."

    Sekarang sebagai rakyat Malaysia saya cabar kamu dedahkan semua.
    Kamu kata kenal semua pemberi dan pengamal rasuah. Maknanya kamu kenal ramai tapi melakukan siasatan terpilih sahaja? Atau kamu mendiamkan diri dalam banyak kes sebab kamu ada laba?

    Sejak kamu pohon bersara 6 bulan lalu ramai pegawai kanan kerajaan telah didakwa. Maknanya sebelum ini kamu buat apa? Kerja politik orang tertentu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dedahkan, puak umno tak takut depa ni kaki spin isu, sebab level kebodohan tak mampu kita bayangkan. Kalau orang kedah kata
      "bodoh piang".

      Delete
    2. Kebodohan sebenar yg sedang terpancar ialah Pakatan Haprak. Dari dulu caci maki Madey penyangak. skrgmereka terima penyangak ini tanpa segan silu. Semua yg bermasalah di keji dahulu mereka angkut seperti SAMPAH busuk..

      apakah puak2 ini cerdik atau mereka sebenarnya bukan sahaj BODOH tapi KEPARAT perosak minda rakyat!

      sebab tidak ada apa benda nak dedahkanlah si bangkai Bahri ini setakat boleh ugut sejak 2014 dulu. Skrg dia dah pencen apa takut..kalau betul lah gerun sgt bacul dgn Najib.. nah skrg ko dedahkan lah..

      atau ko dh terkena sindrom terencat Ezam Kotak.. HUTANG 6 KOTAK PENYELEWENGAN MAMAK MADEY kalau dia tak tunjuk didunia kat akhirat nanti ia akan jadi HUTANG akhirat..

      mampuslah ko akan jwb depan Allah Taala. manusia2 penipu yg berjubahkan slogan rakyat.. merekalah pengencing rakyat tegar!

      Delete
  10. Pembangkang klu bab2 isu mmburuk2kn @ putar belit isu cukup cekap... mmbantu rakyat tidak skali pun... skrg musim bnjir d terenganu, kelantan, pahang... xpergi membantu pun... klu madey dgn boboi jauh pangang dari api la... pmimpi yg lain pun saja jgak... xfhm politik kerr ape?... malaysiakini xda kluarkn berita pmimpin pmbngkang mmbntu rakyat masa banjir... nak menang pilihanraya mcmane... madey nga boboi mmg tahu dah kedekut xpa la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ceramah ja kerja...

      Delete
    2. Baca dan fikir siapa yang sebenarnya tengah spin dan nak tutup kes SRC ni. Ini bukan MalaysiaKini tapi ini akhbar Sinar Harian. Akai dok kat lutut, nak Tsunami apa pulak PRU14 nanti. Kami sayang UMNO tapi bukan dengan cara mempertahankan rasuah.

      http://www.sinarharian.com.my/semasa/pengarah-sprm-bersara-kerana-tidak-mahu-bersekongkol-1.606039

      Delete
    3. SINAR HARIAN paper milik pembangkang... jenis adu domba dan MAKAN KELILING untuk sapu duit org2 bodoh mabuk politik. Sblh UMNO pn dia sapu..sblh pakatan haprak msudah tentu.

      Sapa beli SINAR HARIAN dan bacanya ialah manusia2 HIPOKRIT dan BODOH AKAL. AKAL waras boleh pikir.. akhbar melaga-laga begini sebenarny alebih kotor dari najis ANJING. demi sesuap untuing haram, laporan disensaikan.

      konon TV3 itu kaki spin..tp berapa banyak TV3 berjaya disaman? media pakatan Soros pula berish tahap mana dari manipulasi dan bohong?



      Ya kami sayang UMNO bukan dgn cara mempertahankan LANUN TUA yang menjalankan RASUAH terhormat sehingga 3 EKOR anak kesygnya memegang jawatan luar biasa banyaknya dalam syarikat2.

      Jika hebat 3 ekor ini satu dunia sudah kagumi mereka dalam laporan FORBES etc.

      tp 3 ekor ini dibela oleh LANUN TUA yg memperkudakan UMNO selama 22 tahun.

      Alhamdulillah UMNO skrg bersih dr watak2 syaitan dikenali!

      Delete
    4. kurrrrr..kurrrrr,.kurrrrrr..ni la blog ayam n itik umno.

      Delete
  11. Bila hati telah pekat dgn kejahatan..rasuah..yg benar semua dispin salah..apa perasaan kaum keluarga ko agaknya..dapat adik bradik mcm ko...tak tau nak letak muka mana..alumini peneng free pun malu dengan ko ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terang-terang Dato' Bahri kata tak nak bersekongkol dengan isu SRC, pun boleh spin lagi. Memang puak UMNO ni hebat. Tak ada perasaan malu sikit pun. Muka tebal sungguh macam presidennya juga. Satu dunia dah heboh, dia boleh buat-buat bodoh lagi. Dok spin, orang lain yang salah, presiden depa juga yang bagus.

      Delete
    2. alumni peneng free sokong mim. 6:40 ni mangkak bodoh.

      Delete
    3. isu rasuah melanda isterinya dan iparnya tu apa hal pulak? kalau sendiri pun penuh najis macam mana nak bersihkan org lain??

      hello macai.. tahap man aboleh pegang kata2 lidah biawak mcm Bahri ni?

      Delete
  12. Kalau sapa-sapa tak tau pasal SRC ni, bacalah artikel ni. Jangan jadi naif sangat yang dok tak percaya kat WSJ. Akal fikiran milik peribadi, jadi kalau terus nak diperbodohkan oleh orang yang tak bertanggungjawab macam blogger ni terpulanglah.

    http://www.wsj.com/articles/malaysian-leader-spent-millions-on-luxury-goods-1459383835

    ReplyDelete
    Replies
    1. WSJ tu tuhan hang ka... Pcaya pd yahudi nasrani... Yahudi cekap beb... Negara Arab abis ranap Malaysia Susah ckit... Tp mcm xlama dah... Bila huru hara kita tgk China ape yg blaku...

      Delete
  13. Nasib baik NEK TEMPOYAK tak merepek dlm komentar artikel ni. Aman dunia.

    ReplyDelete
  14. Haaa...bila dah pencen bolehlah dedahkan siapa pemberi dan penerima rasuah tu. Tak ada sekatan lagi malah dialu-alukan memberi maklumat. Boleh beritahu kpd pemberita sinar harian atau astro awani.
    TU PUN KALAU KOTE MASIH ADA DAN HIDUP.

    Kalau tak Sembang je lebih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tak baca..bapuk johor dah ugut....

      Delete
  15. Ni citer Bahri lubang cacing ke?

    ReplyDelete
  16. Lebih 30 tahun keja sprm ,bagi anak bini makan ,kerajaan siap bg rumah elaun ..boleh pula dia bertahan,
    tup tup ..bila dh pencen boleh pula dia kata tk sanggup lg berkerja dlm sarang labah2 , munafiknya Bahri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selama ni tak pernah pula jumpa perasuah boleh ugut SPRM. Ini perasuah tahap tertinggi. Perasuah yang tak pernah tahu malu. Seluruh dunia dah tahu, tapi dia dan puaknya buat-buat bodoh. Siap boleh hina orang yang tak nak bersekongkol dengan kerja haram depa. Nama saja Islam tapi perangai mengalah kapir. DAP pun ada integriti juga, tak lah seharam jadah ni.

      Delete
    2. DAP ada intergriti PALA HOTAK ko macai? Intergiti apa kalau buat consultation atas angin je dah SEBAT RM300million??

      NAK MENGAMPU KAFIR aku ingat zaman Arab Jahiliyah je wujud. Zaman Islam sudah 1400 tahun lebih pun terjelir lidah pengampu harbi mcm kau ye macai!

      beli banglo cara haram lepas tu boleh pura2 bodoh tak tahu nilai duti setem itu dikira atas nilai semasa?

      Jika yang berAgama Islam ini pun ada penyelewengan, jaminan apa kau berani ckp kafir harbi yang xde undang2 hidup ini lebih bersih dr org Islam?

      Yg nama shj Islam tapi perangai dan sifat jahat lebih dari kafir harbi ialah puak2 PKR dan Pakatan Haram. Undang2 Islam boleh dipersenda.. RUU menyokong kafir disokong buta tuli demi BABI dan KAFIR..

      awal2 lagi kena sepak terajang pemikiran puak mcm ini. At least UMNO jauh lebih baik kerana tidak melindungi orang yang ditangkap. Tetap kena jail juga!

      Delete
    3. Sapa beri rasuah sapa mkn rasuah masalahnya... Pelik bin ajaib... Klu najib beri rasuah pads diri sendiri... Mcm pelik ja bunyi...

      Delete
  17. Bapuk mana? Yg selalu kau langgan tu ke? Mcm tu punya bapuk pun kau masih 'lalu makan '?

    Kau ni biawak species apa ni?

    ReplyDelete
  18. Apa mau percaya dengan ayat2 RETORIK Dato Munafik BAHRI laknatullah ini yang sama saling tak tumpah dengan slogan2 pura2 pemimpin Pakatan Haram seperti Anwar dan Ezam.

    Skrip menggunakan KIASAN slogan memburukan pemimpin politik UMNO BN semata2 ialah skrip PALING JIJIK yang dilakukan oleh manusia bertaraf JUSA dalam Agensi SPRM!

    Apakah SPRM ditubuhkan untuk cantas org politik BN, khususnya UMNO shj..dan biarkan lanun sebenar bermaharajalela?

    Bila siasatan terpilih dilakukan oleh beliau itu tanda beliau melanggar etika dan sepatutnya SPRM MEMECAT bangkai bernyawa ini dari pada terus memperkudakan SPRM untuk kepentingan politik pemusnah!


    Penyelewengan 'BERKOTAK-KOTAK' Ezam yang penuh dengan air kencing nya.. sudah 15 tahun berlalu... ugutan untuk mengenacing rakyat.. SAMA SAHAJA SKRIP dengan DATO BAHRI AL MUNAFIQUN ini!

    Dari statemant nya juga beliau boleh didakwa kerana menyembunyikan fakta kes jenayah rasuah dan melakukan penyiasatan terpilih melalui akuannya dia tahu kes2 rasuah tapi tak lakukan tindakan?

    Hebahkan sahaja sama siapa.. mari kita siasat. Usah ditakuti jika kamu itu ada Tuhan Yang Esa wahai Dato Munafik Bahri. Atau kamu hanya PUPPET kepada Pakatan Syaitan BESAR dalam memainkan isu-isu CATCHY political mileage puak2 tertentu membohongi rakyat!

    Apa mau cuci najis org lain wahai Dato Munafik Al-Bahri kalau KAMU sendiri BAPAK KORUP dan BERPURA2 dengan jubah SPRM!

    Allah SWT pasti melaknat kamu wahai Dato Bahri Mohammad Zin. Buang shjlah slogan2 haprak kamu atas nama rakyat..sedangkan kamulah PENGKHIANAT sebenar dalam SPRM!


    Teruskan perjuangan SPRM! jgn takut dengan ugutan dan perang saraf Pakatan Soros Lahanat ini! bangkai2 seperti Dato Bahri ini akan terus wujud dalam agensi kerajaan dan mereka inilah sebenarnya yang melakukan penyelewengan dan kerosakan kepada amanah!

    ReplyDelete
  19. Berapa kadar upah yg dibayar oleh kepala penyamun sebenar kpd Dato Bahri Lahnat ini untuk jadi Trojan Horse SPRM demi untuk jatuhkan seseorang dari parti BN?

    Merangkaklah kau nanti di Mahsyar wahai Dato Bahri. Kamu ckp kamu tahu ada rasuah tapi kamu pilih2 dan subahat. Kemudian kamu salah guna kuasa pula untuk benamkan musuh politik!

    Kamu takkan selamat dunia akhirat wahai Dato Bahri Md Zin. bapak Munafik!

    ReplyDelete
  20. Mengapa dah tahu siapa menerima rasuah dan memberi rasuah tidak dilaporkan?. Apakah orang ini tidak ada sifat tanggung jawab?. Adakah digunakan untuk ugutan?. Bersihkah dia?

    ReplyDelete
  21. Fuh..tingginya dah sampai satu level dgn Abdullah bin Ubai.

    ReplyDelete
  22. Si keciwa kepunan jawatan yang di idamkan...kerja ciput...tong kosong bunyi je kuat berdegar-degar...kok3

    ReplyDelete
  23. Kalau pun betul anak2 Mahathir ada kepentingan dalam beratus syarikat, itu berlaku sebagai perniagaan.

    Bukan hasil seleweng 1MDB dan songlap berbilion spt yg Najib di tuduh buat.

    SRC memang anak syarikat 1MDB. Kalau Bahri bersara awal, apa kaitan nya dengan Mahathir atau anak2 nya? Kalau ada hal dengan pemerintahan mahathir pun, kan itu dah berpuluh tahun dulu.

    Korang di kata bodoh, marah. Kalau tak, apa lagi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib tu jawatan lantikan saja bukannya ikut keturunan macam raja pun. Jadi, apa masalahnya kalau dah tak elok ganti saja dengan yang lebih baik. Kenapa nak juga mempertahankan sampai setengah mati, biarpun satu dunia dah tahu ceritanya. Jelas dan nyata dah pun. Kenapa perlu korbankan satu parti yang tak bersalahpun demi seorang individu. Ataupun sekurang-kurang, kalau dah rasa berada di pihak yang benar, buat sementara ganti orang lain dulu. Dua-dua selamat, parti selamat, individu pun boleh bersihkan namanya. Kadang-kadang rasa macam ada orang yang berusaha bersungguh-sungguh untuk memperbodohkan ahli UMNO. Bila kalah PRU nanti, baru sibuk nak buat post mortem. Kalau betul post mortemnya, kita pun tahu kenapa BN kalah teruk dalam PRU12, kecik saja iaitu rasuah di tingkat 4. Walau sekuat mana kita dok nafikan, kalau dah betul, lama-lama kebenaran timbul juga. Takut dah terlambat baru nak insaf. Macam artikel ni, kalau nak spin pun janganlah sampai nampak bodoh sangat pulak. Memang kat dalam tempurung ni, kita rasa kitalah paling hebat. Tapi, kat luar sana, satu dunia ketawakan kita. Cukup-cukuplah.

      Delete
    2. fuhhh tulis pnjg lebar.. zero iso.
      dh segala mcm cara sabotaj dh buat, satu dunia dh pusing utk jhnmkn nama DSN dn Malaysia.. ni last kopek kot pujuk manje utk jatuhkn Najib?

      wei bhlol.. madey menyamun 22 tahu lamanya. Najib perform bgus utk rakyat utk apa nk tukar dia. klu kemaruk nk jd pii emm masuk pru lh. xlyh main kotor dr blkng

      Delete
  24. Manusia bernama Bahri ni, kalau ipar dia sendiri dia boleh jahanamkan kehidupan, apalah susahnya dia nak kelentong dan musnahkan akal fikiran si anon 9:19 am kat atas tu ! Jenis manusia yg paling mudah dikelentong dan diperbodohkan ..

    Sap sap soi .. aje tu ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Level bodoh ko ni memang hebat. Presiden UMNO selepas Najib ni memang lagi best. Boleh buat apa saja. Bila dah kantoi, jadikan Najib sebagai benchmark pula.

      Delete
    2. kat anjing2 tajaan dan belaan DAPigs mcm 10:35 am ni bolehlah Bahri kelentong. Sori lah pada org lain.

      LKS tu dari dinasor tua sampai jadi tunggul tua lapok le Madey kelentong berangan nak dapat jadi TPM. Financial Times pun ramalkan BN akan menang bergaya PRU14 nanti.

      Tengoklsh mscsm pulsk tsunami cina yg akan datang. Melayu lemas ke atau DAPigs terus tenggelam ..

      Delete
    3. Sendiri yang bodoh tapi punyalah perasan macam pandai. Banyak sangat kena kelentong dengan artikel blogger UMNO bodoh macam Novandri ni. Dok bawah tempurung mana ni? Nampak sangat kebodohan tu. Ada benda kita boleh berpolitik, tapi kalau dah jenayah, bodohlah kalau dipolitikkan. Lama mana nak hidup menipu ni.

      Delete
  25. UMNO dah cabar, sila buktikan siapa pemberi dan penerima rasuah. Jika tak sahut cabaran puak pembangkang haramjadah lebih baik jilat jubur Kit Siang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang depan mata berbillion-billion pun buat-buat bodoh saja.

      Delete
  26. Dia ni dan tak betul. Itulah makan duit anak2 yatim

    ReplyDelete
  27. Dia shok makan duit anak yatim menyebabkan kote dia selalu keras sampai simpang dua lobang

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.