Wednesday, February 28, 2018

4 Kereta Mewah Milik 'Datuk Seri' Dirampas

Perkembangan terbaru tentang skandal bilion ringgit wang rakyat ini pasti akan membuka mata lebih ramai lagi mata rakyat. SPRM telah membekukan 4 akaun bank yang mengandungi RM3.6 juta dan merampas 4 kereta mewah serta rumah bernilai RM2.5 juta milik seorang Datuk Seri.


Untuk rekod, media melaporkan SPRM telah menahan 'Datuk Seri' seorang ahli perniagaan selepas dipercayai terlibat menerima wang bernilai RM19 juta daripada Konsortium Zenith Construction Sdn Bhd. Pada awalnya, beliau didakwa menerima RM2 juta kemudiannya RM15 juta dibayar kepada sebuah syarikat dan RM2 juta pada Ogos yang lalu.

Media melaporkan tujuan pemberian wang tersebut:
1. The Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) today arrested a man suspected of having promised “immunity” from any graft probe to contractors involved in the Penang tunnel-roads project - sumber
2. Dipercayai menerima wang daripada syarikat pembinaan utama projek selepas dikatakan mampu menyelesaikan siasatan dilakukan SPRM – sumber
Datuk Seri Abdul Azeez Rahim telah menafikan dakwaan kononnya beliau menerima RM3 juta daripada konsortium tersebut yang terlibat dalam projek kontroversi terowong bawah laut Pulau Pinang.
"Saya tidak pernah jumpa individu berkenaan dan saya juga tidak mempunyai urusan dengan syarikat pembinaan itu. 
"Malah saya sifatkan ini sebagai tuduhan liar untuk menjatuhkan saya di kawasan Baling, Kedah lebih-lebih lagi menjelang Pilihanraya Umum Ke-14 (PRU14)," katanya.
"Saya percaya nama saya digunakan oleh pihak tidak bertanggungjawab dan sekiranya betul apa yang didakwa mengapa firma berkenaan tidak berjumpa saya lebih awal?
"Jika saya terbabit dalam kerja rundingan, mesti ada perjanjian yang ditandatangani. Kamu tidak boleh sebarangan kata saya menerima wang melalui proksi," katanya.
Abdul Azeez bersedia untuk disiasat oleh SPRM. Beliau juga akan mengambil tindakan mahkamah dan saman pihak yang membuat tuduhan liar itu.


69 comments:

  1. Apa Dr MIM, kapal Jho Low dirampas?. Nya lain?. Seludup "ROKOK KRETEK ye?. Hehehekikikihahahakahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg patut pun nama ko puaka rimba. baik ko duk diam2 dalam rimba tu.

      Delete
    2. Kapal Jho Low kena sita? Apa kaitan dgn Malaysia & 1MDB? 1MDB dah nyatakan ia tak hilang duit.

      PAC pun sahkan 1MDB tak hilang duit.

      Yg kata hilang duit ni IPIC. Jadi elok tanya IPIC, ada kaitan tak dgn IPIC.

      Apa la bodohmya cacai pembangkang puaka ni.

      Delete
    3. Mahathir didakwa mempunyai banyak aset di Argentina, Australia, United Kingdom, Amerika Syarikat, Kanada, Langkawi dan Subang Jaya.

      Pemimpin NGO itu Ramesh Rao membangkitkan dakwaan dalam buku Malaysia Maverick: Mahathir Mohamad In Turbulent Times karya penulis antarabangsa Barry Wain.

      “Saya mahu beritahu tentang (buku) Malaysia Maverick, tentang perkara yang saya sepatutnya ada, ia bukan milik saya. Saya tiada apa-apa.

      “Bila saya pencen, mereka tawarkan saya tanah, tetapi saya tolak. Saya bayar untuk tanah itu.

      “Kesemua benda yang diberikan kepada saya, saya pulangkan balik kepada kerajaan, saya tidak ambil apa-apa pun,” katanya.

      Beliau juga berkata semasa menjadi perdana menteri beliau dapat menjimatkan wang kerana keperluannya dibayar oleh kerajaan.

      “Itu saja yang sama ada, bukan berbilion-bilion dolar. Saya tidak ada berbilion-bilion dalam akaun peribadi.” kata Mahahir kepada pemberita di Kuala Lumpur hari ini.

      Menurut Presiden PMSP, juru nilai hartanah mengesahkan nilai tanah dan rumah Mahathir di Mines bernilai anggaran Rm200juta. Benarkah dakwaan ini?

      Bagaimana dengan “harta di tangan proksi”? Sewajarnya PMSP mengusulkan Mahathir agar bersumpah laknat bahawa beliau atau dan anak-anak beliau tiada sebarang hubungan dengan “kelebihan” ketika beliau menjadi perdana menteri.

      Justeru PMSP juga wajib desak kerajaan tubuhkan Pasukan Petugas Khas untuk menyiasat dari mana datangnya kekayaan yang menakjubkan yang diperolehi oleh anak pinak Mahathir dan juga raka-rakan kroninya.

      Delete
    4. Mampuslah kau najib

      Delete
    5. Statement from Wee Ka Siong. 27 Feb 2018.

      1. After months of absence, the Penang Tunnel SPV, Consortium Zenith Construction Sdn Bhd, has finally issued a statement on the recently revealed controversy of the Penang Tunnel project.

      2. This is one of the strangest statements issued by a company awarded a RM6.34 billion in living memory.

      3. In their statement, the SPV had admitted that they did not fulfill the RM381mil minimum paid up capital at the time of the award of the Request for Proposal - not open tender.

      4. The SPV also confirmed that the they have increased their paid up capital to RM26.5- million today. which is still below the RM381mil minimum paid up capital to qualify to bid for the project but will "eventually" reach RM381mil given enough time.

      5. Even more blatant is that the SPV said their RM26.5mil paid up company today - which is more than the RM300,000 when they first won the RM6.34 billion tender - is sufficient to perform the RM305mil cost of the reports.

      6. However the project was awarded based on the financial and technical capability to construct and deliver the RM6.34 bullion construction of the 3 roads and tunnel - not to only deliver the RM305mil reports.

      7. The SPV also confirmed that CRCC is just one of the supposedly many contractors engaged to do the RM305mil reports - which contradicts Lim Guan Eng's statement that CRCC is the main contractor.

      8. On top of that, the SPV did not deny that my findings that CRCC had stopped work some time back due to non payment since the project was awarded and is no longer involved in the project. The SPV also did not deny that when it first participated for the Request for Proposal, their parent company, Zenith Construction Sdn Bhd, was only a 82 days old company with paid up capital of RM300,000 then - way below what was required to qualify to bid for the project.

      9. Given these shocking admissions by the SPV company that it did not qualify the RM381mil minimum paid-up capital and will eventually reach that amount given enough time.. it is no longer possible for Guan Eng to deny that procurement guidelines were not met.

      10. It is no longer possible for Guan Eng to play dumb and not answer my statement and video last week.

      11. Given such revealing confirmation from the SPV today, not answering is no longer an option for the Penang Chief Minister.

      12. He should come out to explain if there was abuse of power or political interference in awarding this relatively new small local company a RM6.34 billion project.

      Delete
    6. MAMPOS lu si TERORIS KAFIR HARBI puaka HOMO/125-si spesis PARIAH DAPjuboq BABI-si GILA KANGKANG BABI HOMO RASIS dr. keturunan CELAKA BAPA2 HOMO KULIT BABI si PENCUCI KANDANG BABI/MAK2 PELACUR BITCH/WHORE/HANTU PELESIT-main JUBOQ2 BABI, si spesis PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEMBUNUH DAPjuboq BABI oi!

      Tok Labu.

      CELAKA betul DAPeliwat ANJING2 KURAP Zionis/ISrael & si PENDATANG2 Cina RASIS SAMSENG KAFIR HARBI kit siang-guan eng anak BERANAK TAIK BABI amat SIAL 100%

      Delete
    7. 12.25am
      Tah2 kau yg kojol dulu tak? ;) tau ke nyawa sendiri bila nak pegi

      Delete
    8. MAK LAMPIR DAH MASUK DALAM RIMBA PUAKA.....KIHKIHKIH....

      Delete
  2. Kenyang pak azeez...rumah di sunway je dah dekat rm7 juta. Pau juta2, bagi orang Baling susu tin expired. Hidup umno!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni tak ingat dosa fitnah ka?

      Bertaubatlah.

      Delete
    2. Kau bodoh ka 11.36? Kalau tak percaya, sila lawat rumah azeez rahim. Macam istana.

      Delete
    3. Betul tu 11:44.

      Azeez patut contoh anak2 Madey. Depa tinggal kat rumah pangsa aja. Depa tak de kereta juta ringgit, jet peribadi, kapal laut & kuda.

      Delete
    4. pak azeez kepala taik.

      Delete
    5. PI MAMPOS lu si KETURUNAN PENYAMAQ2 HOMO 1040/1207 si pelahap2 TAIK ANJING KURAP KAFIR HARBI si SAMSENG PENJAJAH/PARASIT/LANUN ZIONIS DAPjuboq BABI KURAP lu tu!!

      Tok Labu.

      ANTI-DAPeliwat ANJING2 KURAP Zionis/ISrael TAIK BABI & ANTI-PENDATANG2 Cina RASIS SAMSENG KAFIR HARBI kit siang-guan eng anak BERANAK TAIK BABI amat CELAKA 100%!!

      Delete
  3. Kenapa najib jadikan china sebagai kiblat? Sebab najib marah fbi tak serik-serik rampas harta jho low @ 1mdb. Switzerland pulak nak buat harta duit 1mdb yang takut dituntut oleh kerajaan malaysia. Ratus juta. Matilah nak..sana sangkut sini sangkut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. islam pun cari ilmu ke negeri cina... najib kawan baik dgn pak arab + cina... ikut saranan islam la tu.... geng2 yahudi + kristian kena hati sbb depa nie ada agenda nak bg mampus islam @ negara islam yg kuat... cina xda agenda yg cina tahu duit ja...

      Delete
    2. Agenda jho low ke? KAHKAHKAHKAHKAH.. IKUT SARANAN ISLAM KATANYA. KAHKAHKAHKAHKAH..

      Delete
    3. 11:14

      Lebih baik kita ikut agenda & saranan MahaFiraun & Peliwat lelaki. kehkehkehkeh

      Delete
    4. PI MAMPOS lu si KETURUNAN HOMO 1045/1114-si pelahap TAIK ANJING KURAP KAFIR HARBI si SAMSENG PENJAJAH/PARASIT/LANUN ZIONIS DAPjuboq BABI KURAP lu tu!!

      TAK pula lu TERLOLONG mcm. PUAKA kat RASUAH yg. BERATUS BILIION utk. INDUSTRI2 SENJATA Barat/ISrael - apabila puak KRISTIAN ZIONIS ni MEROMPAK/MENJAJAH Dunia Islam dgn. amat KEJAM! Dahlah memBUNUH umat ISLAM dlm. GENOSID sesuka hati bersama IS(IS)rael termasuk MENUBUHkan IS/ISIL/ISIS yg. diTUBUHkan oleh MOSSAD/CIA spt. diDEDAHkan oleh Snowden)! Dasar puak TERORIS JUBOQ BABI BARAT/ZIONIS!

      Dan TAK pula lu terLOLONG mcm. PUAKA kat si TERORIS ZIONIS JUBOQ BABI Soros-PERASUAH-PENGGUBAH WANG HARAM /PENIPU/PEROMPAK/PEMBUNUH-no-1 dunia ni – yg. juga Leftenan KANAN empayar ZIONIS Rothschild-si PENUBUH rejim TERORIS KANIBAL ISrael; serta pertalian SOROS dgn. Bank-bank SWITZERLAND yg. juga amat pro-RASUAH & terlibat dlm SINDIKET global SENJATA/DADAH haram - lepas tu K’jaan Switzerland/US-Barat nak MENYIASAT 1MDB kami; dasar si PENIPU/PENYANGAK nak MAMPOS) ! Di - http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/secretsoc_20century/secretsoc_20century10.htm, GEORGE SOROS AND THE ROTHSCHILD CONNECTION:

      …..Who was George Soros?

      ….The official story says that he was born in 1930 to Jewish parents and as a teenager had been chased from Budapest by the Nazis…..

      William Engdahl knows this to say about him:

      “Soros speculates on the world’s financial markets via his secret off-shore company Quantum Fund NV, a private Investment fund that handles a portfolio of four to seven billion US$ for several “clients”. The Quantum Fund is registered in the tax haven of the Netherlands Antilles in the Caribbean. In order to evade control of his financial activities by the U.S. administration not a single U.S. citizen sits on the board of Quantum. Its directors are a curious mixture of Swiss and Italian financiers.

      “Soros has been identified as a front man of the Anglo-French Rothschild banking group. Understandably neither he nor the Rothschilds want this important fact to be public, so the tight links to his friends in the London ‘City’, in the British foreign ministry, in the state of Israel and to his mighty friends in the American Establishment would stay concealed.”

      Among the members of the board of the Quantum Fund is one Richard Katz. He is at the same time head of the Rothschilds Italia S.p.A. in Milan and is also on the board of the commercial bank N.M. Rothschild & Sons in London. Another member of the board is Nils O. Taube.

      He is a partner in the London investment group St. James’ Place Capital which counts Lord Rothschild among its main partners. A frequent partner of Soros in several of his speculations – especially in the driving up of the gold quotation – is Sir James Goldsmith, a relative of the Rothschild dynasty. On the board of Quantum we also find the heads of some highly “discreet” Swiss private banks (who help the syndicated of organized crime – weapons and drugs – to launder their money)…….

      (Tok Labu)

      Cuma BANGKAI2 BABI PORNO/HOMO tinggal dlm. DAPeliwat ANJING2 KURAP Zionis/ISrael, parti CELAKA KULIT BABI, JUBOQ BABI, BANGKAI BABI, KANGKANG BABI!!

      Delete
  4. Apalah DOJ amerika ni. Beri lah muka sikit kat Najib. Dah hampir Pru14 ni. Adakah ini agenda kuasa besar mahu menyerang kerajan Bani Melayu seperti kenyataan KM Negeri tidak berSultan. Hehehekikikihahahakahkahkah

    ReplyDelete
  5. Awas Bapak Joko Widodo. Kami akan lancarkan kempen " jangan isap keretek" tanda Solidariti Rakyat Malaysia terhadap Pemimpin Negara Kami.....AWAS LOH!.... Hehehekikikihahahakahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa pun .... Jangan isap batang & liwat lubang taik laki2. kahkahkahkahkah

      Delete
  6. WOW ... BANYAKNYA JING2 RBA & PEMBANGKANG MENYALAK DALAM BLOG NI!

    KALAU TAK TERASA, TAK DE LA DEPA NAK MENYALAK!

    STEADY LA MIM!

    ReplyDelete
    Replies
    1. STEADY LA TOK LABU! JANGAN MENGAMUK LAGI MALAM NI. TAHAN TELINGA SIKIT YA! HAHAHA

      Delete
  7. 1mdb nk tutup kedaii setelah habiss harta negara dilelong..gali lobang tutup lobang akhirnya tertimbus diri sendiri..kesian pm najib..taik najib 50n..tn50..sungaii buloh menanti..😉😂😃😄😁😀😊☺😆

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah tu.

      Yg ada dalam sg buloh tu si peliwat lubang taik lelaki, calon PM Pakatan takdeHarapan.

      Delete
    2. Gali-gali-gali-gali-gali lobang
      Gali-gali-gali-gali-gali lobang

      Lobang digali menggali lobang
      Untuk menutup lobang
      Tertutup sudah lobang yang lama
      Lobang baru terbuka

      Gali lobang tutup lobang
      Pinjam uang bayar hutang
      Gali lobang tutup lobang
      Pinjam uang bayar hutang

      Gali-gali-gali-gali-gali lobang
      Gali-gali-gali-gali-gali lobang
      Gali-gali-gali-gali-gali

      Walau makan sederhana
      (Makan nasi sambal lalap)
      Walau baju sederhana
      (Asal menutup aurat)
      Walau makan sederhana
      Walau baju sederhana
      Walau serba sederhana
      Asal sehat jiwa raga
      Dan juga hutang tak punya
      Itulah orang yang kaya (hi-hu)

      Walau gajinya pas-pasan
      (Enggak lebih engga kurang)
      Walau hidupnya pas-pasan
      (Asal cukup kebutuhan)
      Walaupun gajinya pas-pasan
      Walau hidupnya pas-pasan
      Walaupun serba pas-pasan
      Hidup ‘kan merasa terang
      Asal tak dikejar hutang
      Enak tidur enak makan (hi-hu)

      Gali lobang tutup lobang
      Menggali buat menutup
      Gali lobang tutup lobang
      Sana rata sini lobang
      Gali lobang tutup lobang
      Tetap saja ada lobang
      Gali lobang tutup lobang
      Lobangnya tak pernah hilang

      Gali lobang tutup lobang
      Pinjam uang bayar hutang
      Gali lobang tutup lobang
      Sana lunas sini hutang
      Gali lobang tutup lobang
      Tetap saja ada hutang
      Gali lobang tutup lobang
      Hutangnya tak pernah hilang

      Gali lobang tutup lobang
      Pinjam uang bayar hutang

      Delete
    3. Seperti saranan PAC semua projek pembangunan (Bandar Malaysia & TRX City) telah dipindahkan kepada MOF Inc termasuk tanah di Penang dan Pulau Indah. Jadi 1MDB sekarang hanya shell company yang hanya wujud untuk tujuan pematuhan perjanjian2 sediada.

      Delete
    4. Tah2 kau yg msk sg buloh teddy..dont be too sure abt your future...

      Delete
  8. Ajis ...ajis...Kalau benar lah tuduhan bagai dikata. Hang betu-betul spesis Orang Minyak nafsu kuda. Habis .Atas bawah ,kiri kanan, depan belakang ,semua aku sebat. Pemimpin Umno tak boleh pakai. Hehehekikikihahahakahkahkah

    ReplyDelete
  9. Nampak gayanya tangguh lagii lah pru..tgk muka pm najib tadii sudah ada tanda2 keresahan diwajahya..😠😈😇

    Kes azeez raheem tolong org tipu org..pembodek tegar najib nii..dpn belakang boleh sapu itulah dia azeez raheem padukang..😥😬😠😅

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku agak le ted manoff ni org kapir kut... ciri org kapir tu macam teserlah jika tengok cara dia melempar fitnah... org yg beriman ni dah cakap ... isu saman zenith tu kita kena tunggu... biar disiasat.. jangan terus menghukum.. ni tak ... macam org yg tak percaya ngan hari akhirat.. tidak pedulik ni semua... tu yang pelik nye... blog mim ni blog minda intelek melayu... mengikut pelembagaan melayu tu org islam... kenapa pulak kapir ni semua bekampung kat sini ... menyebarkan ajaran sesat... masih ada ke org melayu nak menyokong kapir harbi tu...
      azaaz rahim cakap dia akan buat lapuran polis.... lepas tu ada press conference... org islam yg beriman ngan hari akhirat dia akan tunggu.. ye lah nak buat sebarang tindakan ke menyokong ke menolak ke mesti le bepaksikan kebenaran... org yg percaya hari akihirat ni dia tak berani buat tuduhan tanpa bukti sahih...

      bila kita tuduh mahdey kutty karala menghisap darah harta rakyat malayisa... bukti nye syarikat anak pun 400+ buah... syarikat nak bankrupt.. bailout pakai duit petronas...felda hampir lenyap.. perjanjian ipp berat sebelah.. ni semua ada catitan sejarah nye.. jadi kita haram sokong org macam ni.. pasal azeez tu ... dia kata tidak ... zenith kata ye... belum terbukti macam anuar meliwat... 4 cm dna sperm dalam lubang jubo.. mengapa nak tegesa-gesa... macam puaka perangainye sedangkan puaka tu sebangsa ngan setan iblis... tu ke yg nak dia banggakan... bodoh nye...

      Delete
    2. Teddy...jgn rajin buat fitnah dan jgn ajar anak2 jadi penfitnah mcm bapaknya..malu sikit pd malaikat2 d bahu mu...sedang menulis kerja2 fitnah mu...

      Delete
  10. Pablo Escoba Geng PenangFebruary 28, 2018 at 11:54 PM

    Alahai cai cai kutty karala dah mcm cacing kepanasan jer aku nengok dlm wall MIM nie..pehal ekk..alahai ni sbb salah najib la nie kan...yela najib byk sgt buat kebaikan dkt rakyat..tak terkerjar cai2 DAP nk buat fitnah ke najib nie...hahaha #kamigengnajibrazak #tolakpakatanharapan #pru14tolakphpilihbn

    ReplyDelete
  11. Pekan bergegar. Sambutan amat menggalakkan. Habislah najib..dedak kena sapu, undi bagi pada pakatan.

    ReplyDelete
  12. Mampuslah kau najib

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi taiklah kau najib.

      Delete
    2. MAMPOS lu si TERORIS KAFIR HARBI HOMO PEMBUNUH 126/157 si spesis PELAHAP2 TAIK BABI-si PARIAH DAPjuboq BABI-si GILA KANGKANG BABI HOMO RASIS dr. keturunan CELAKA BAPA2 HOMO KULIT BABI si PENCUCI KANDANG BABI/MAK2 PELACUR BITCH/WHORE/HANTU PELESIT-main JUBOQ2 BABI, si spesis PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEMBUNUH DAPjuboq BABI oi!

      Tok Labu.

      CELAKA betul DAPeliwat ANJING2 KURAP Zionis/ISrael & si PENDATANG2 Cina RASIS SAMSENG KAFIR HARBI kit siang-guan eng anak BERANAK TAIK BABI amat SIAL 100%

      Delete
  13. Macai tok wan melompat bila kapal layar dirampas

    Rampasan kapal layar itu seolah-olah membuat penyokong Pakatan sangat teruja - sesuatu yang saya tidak pasti saya faham kerana bukan Najib, Rosmah, anak lelakinya atau mana-mana ahli politik BN.

    Ini bukan penyitaan pertama terhadap aset Jho Low. Sebelum itu, lukisan dan pesawatnya juga dirampas. Jadi apakah kegembiraan ke atas satu lagi aset?

    Walau bagaimanapun, saman sivil terhadap Jho Low masih digantung dan tiada saman jenayah telah bermula walaupun selepas 2 tahun.

    Sekiranya anda percaya laporan WSJ dan DOJ, wang untuk membeli aset ini tidak datang terus dari 1MDB atau tidak langsung membayar 1MDB untuk membeli aset ini.

    Oleh itu, kapal layar atau aset yang disita lain TIDAK sama sekali aset 1MDB dan 1MDB tidak membuat tuntutan terhadapnya. Jadi, 1MDB akan sangat tidak peduli.

    Sebilangan besar aset tersebut dibeli selepas 1MDB telah membayar Aabar BVI dengan wang yang masuk terus ke Pengerusi Aabar Abu Dhabi Khadeem Al Qubasi dan akaun Ketua Pegawai Eksekutif Mohd Husseiny. Kedua-duanya juga merupakan pengarah tunggal Aabar BVI. (sehingga tarikh, tiada siapa yang telah memfailkan saman jenayah terhadap kedua-dua orang ini - di Abu Dhabi atau di mana sahaja - yang pelik).

    Sehubungan dengan 1MDB, Aabar Abu Dhabi dan IPIC bertanggungjawab terhadap wang yang dihantar oleh 1MDB, tumpuan utama 1MDB adalah untuk menyelesaikan rundingan yang baik dengan IPIC yang bermula selepas 1MDB membuat pembayaran akhir USD1 bilion bahawa IPIC telah dipinjamkan kepada 1MDB pada bulan Jun 2015.

    Bon US $ 3.5 bilion masih dijamin oleh IPIC dan 1MDB masih mempunyai jaminan dari Aabar Abu Dhabi ke atas unit dana - jadi biarkan 1MDB dan IPIC menyelesaikan penyelesaian mereka.

    Terdapat tuntutan sebenar dan banyak leverage yang masih dipegang oleh 1MDB untuk pulih sepenuhnya wang mereka. Ini bukan Mahathir dan Anwar RM30 bilion (Skandal RM100 bilion) kerugian FORM BNM yang habuk pun takde lagi dengan peluang sifar untuk pulih.

    1MDB telah mengurangkan banyak hutang sebelumnya dan mempunyai banyak kemajuan dalam TRX (lihat Menara Tandatangan), 8 pangkalan tentera serta membantu menyelesaikan IPP lop-sisi yang akan menjimatkan Malaysia RM200 bilion lebih 20 tahun. . Biarkan mereka menyelesaikan tugas mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat jual aset tutup hutang, makcik Kiah jual minyak lintah gunung pun pandai. Hehehekikikihahahakahkahkah

      Delete
    2. Pigidah... boleh di audit ke creta hang ni? Rugi forex dulu semua boleh diaudit. Sama mcm rugi juai nasi lemak x laku. Hat 1mdb bisnes lagu mana pun xtau. Yg kita tau la ni depa sedang menyusun duit nak bayaq balik hutang secara berhemah. Tapi depa kata xdak rugi pun cuma nak bayaq hutang ni payah skit. Phuii... mcm cerita untung juai nasi lemak tp nak kena bayaq hutang kat kedai baja.

      Delete
    3. Si dajjal klr dari rimba akhiri dgn tawa2. Malaikat maut depan tgk dia boleh tawa mcm tu tak ;) ;) ;)

      Delete
  14. Untung la indon. Takkan ada siapa nak tuntut hak kapal dirampas tu. Siapa nak ngaku barang curi ye dok? Rm1 Bilion tu. Mampos duit rakyat. Bala bala..

    ReplyDelete
  15. Mampuslah kau najib

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAMPOS lu si TERORIS KAFIR HARBI HOMO 1125-si PARIAH DAPjuboq BABI-si GILA KANGKANG BABI HOMO RASIS dr. keturunan CELAKA BAPA HOMO KULIT BABI si PENCUCI KANDANG BABI/MAK PELACUR BITCH/WHORE/HANTU PELESIT-main JUBOQ2 BABI, si spesis PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEMBUNUH DAPjuboq BABI oi!

      Tok Labu.

      CELAKA betul DAPeliwat ANJING2 KURAP Zionis/ISrael & si PENDATANG2 Cina RASIS SAMSENG KAFIR HARBI kit siang-guan eng anak BERANAK TAIK BABI amat SIAL 100%

      Delete
  16. Undi BN bermakna Najib akan jadi PM lagi 5 tahun. Siapa yang sanggup lihat negara dalam keadaan seperti 5 tahun kebelakangan ini. Dari ekonomi rakyat hingga ke ekonomi negara, semua hancur dikerjakan NAjib sibodoh korup.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg. si HIPOKRIT DAPeliwat ANJING2 KURAP ZIONIS/ISrael BABI-si spesis TERORIS PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEROMPAK/PERASUAH/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL - MELAHAP berBILLION RASUAH2 dr. TUAN depa si Israel/MOSSAD/SOROS-NA*O/CIA - TAK pula lu terLOLONG mcm. PUAKA aaahhh?!!

      Jadi, baik MAMPOS lu si TERORIS KAFIR HARBI HOMO 641-si PARIAH DAPjuboq BABI-si GILA KANGKANG BABI HOMO RASIS dr. keturunan CELAKA BAPA HOMO KULIT BABI si PENCUCI KANDANG BABI/MAK PELACUR BITCH/WHORE/HANTU PELESIT-main JUBOQ2 BABI, si spesis PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEMBUNUH DAPjuboq BABI oi!

      Tok Labu.

      CELAKA betul DAPeliwat ANJING2 KURAP Zionis/ISrael & si PENDATANG2 Cina RASIS SAMSENG KAFIR HARBI kit siang-guan eng anak BERANAK TAIK BABI amat SIAL 100%

      Delete
    2. Kamu undi kamu, orang lain undi apa mereka suka. Najib 10 tahun lagi ke apa kamu nak sibuk.

      Delete
  17. Ekonomi cybertrooper UMNO sangat mewah. Habuan bertimpa-timpa datang dari hasil rasuah pemimpin UMNO. Kalau zaman penjajahan British dulu, golongan seperti inilah digelar Barua. Mereka menerima habuan yang banyak dari penjajah untuk menghasut rakyat untuk terus menyokong penjajah. Waktu tersebut UMNO adalah parti untuk memperjuang kemerdekaan tapi sekarang mereka adalah golongan yang memperjuang rasuah untuk masuk poket pemimpin UMNO. Hidup UMNO!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. lu si spesis keturunan BARUA HOMO ANJING2 KURAP KAFIR HARBI 729-si spesis PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEMBUNUH/PERASUAH DAPtaik BABI KAFIR HARBI aahhh... itu manyak sedap LAHAP TAIK si BANGKAI2 BABI BARUA2 JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng HOMO JUBOQ BABI/what-the-kok-maria-hannah-betty GILA BABI BETINA2 SUNDAL-PELACUR2 terKANGKANG tepi LONGKANG HANYIR/gobindKANGKANG BABI-ramJUBOQ BABI-jagdippyANJING KURAP-raveentharanBANGKAI BABI/rayerHANYIR CELAKA/tony puaKA JUBOQ BABI/KENCING ngaNGA KOK ming KANGKANG BABI BERLENDIR/sivarasaJUBOQ BABI HANYIR/BABIga SUNDAL KURAP aaahhh????!!

      Tok Labu.

      Cuma BANGKAI2 BABI tinggal dlm. DAPeliwat ANJING2 KURAP Zionis/ISrael, parti CELAKA KULIT BABI, JUBOQ BABI, BANGKAI BABI, KANGKANG BABI!

      Delete
    2. Dap xda rasuah... itu parti byk baik tau... pmilihan pun telus... xda tipu2 punya....

      Delete
  18. Sudah 9 tahun Najib menjadi PM, negara semakin hari semakin tenat. Apakah layak untuk rakyat membiarkan Najib untuk terus menjadi PM lagi. Undi kepada BN bermakna kita akan terus menerima Najib sebagai PM. Apa kejayaan Najib yang sebenarnya???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pi MAMPOS rejim TERORIS ZIONIS KAFIR HARBI PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEROMPAK/PERASUAH/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL-si puak RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD-NA*O/CIA

      D uboq
      A njing
      P anggang

      SELAMAnya!

      Tok Labu.

      ANTI-DAPeliwat ANJING2 KURAP Zionis/ISrael TAIK BABI & ANTI-PENDATANG2 Cina RASIS SAMSENG KAFIR HARBI kit siang-guan eng anak BERANAK TAIK BABI amat CELAKA 100%!!

      Delete
  19. Ada EJEN2 dlm. Regim Indonesia ni yg. memang KEPARAT habis - dasar si KULI2 ZIONIS ISrael/MOSSAD-CIA/NATO!

    Begitu ramai RAKYAT Indonesia terutamanya saudara se BANGSA Orang Asal/Indigenous Islam/melayu kita kat INDONESIA dok MEREMPAT; terpaksa jadi KULI2 kat TANAH MELAYU, puasaka nenek moyang berzaman BUMIPUTERA kita ni; si EJEN2 KAFIR HARBI ZIONIS dlm. regim INDONESIA ni boleh pula nak SASARkan K'jaan kita, YAB PM Bumiputera terCINTA kita serta NEGARA ISLAM kita ni?!!!

    Dahlah HARTA rakyat INDONESIA, terutamanya MINYAK/GAS punya berLAMBAK kat INDONESIA tu -apa yg. rakyat MISKIN/SEDERHANA dia dpt?!! Sbb apa - RASUAH punya berLAMBAK kat INDONESIA tu!!!!

    Inilah juga akibatnya bila HAK/IDENTITI/WARISAN/SEJARAH/TANAH PUSAKA saudara sebangsa ORANG ASAL/INDIGENOUS (BUMIPUTERA) Islam/Melayu INDONESIA kita telah diHAPUSkan oleh bangsa PENJAJAH/PENDATANG amat RASIS dan TAMAK HARAM JADAH - spt. yg. mau dilakukan di TANAH MELAYU kita terhadap bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu kita, oleh si spesis TERORIS SAMPAH2 MASYARAKAT PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEROMPAK/PERASUAH/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL TAIK BABI Cash is King DAPJuboq BABI-BerSHIT/PKRhomo ANJING KURAP/madeyTAIK kutty kerala CELAKA anak BERANAK JAMBAN-si puak RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS IS(IS)rael/MOSSAD-NATO/CIA !!!

    Yg. MISKIN; terutamnya BANGSA Bumiputera Islam/Melayu INDONESIA sampai TAK dak peluang nak berSEKOLAH, terpaksa jadi KULI2 kat MALAYSIA kita ni; TAK pula si regim INDONESIA ni terLOLONG mcm. PUAKA?!!

    Patutnya KEM. LUAR NEGARA mesti amat BERANI dan TEGAS apabila YAB PM terCINTA kita, KERAJAAN PERSEKUTUAN serta NEGARA ISLAM kita ni - diHINA dan diGERTAK mcm. ni, oleh negara2 ASING!!! Hang TIDOQkah?!!!

    Tok Labu.

    CELAKA betul DAPeliwat ANJING2 KURAP Zionis/ISrael & si PENDATANG2 Cina RASIS SAMSENG KAFIR HARBI kit siang-guan eng anak BERANAK TAIK BABI amat SIAL 100%

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dekat PILIHANRAYA - TERORIS2 Zionis ISrael/MOSSAD-NATO/CIA, iaitu TUAN2 kpd. si spesis TERORIS SAMPAH2 MASYARAKAT PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEROMPAK/PERASUAH/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL TAIK BABI Cash is King DAPJuboq BABI-BerSHIT/PKRhomo ANJING KURAP/madeyTAIK kutty kerala CELAKA anak BERANAK JAMBAN - mula lah nak MENYERANG/MENUMBANGkan habis2an YAB PM Orang Asal/Indigenous/Native (BUMIPUTERA) terCINTA kita serta NEGARA ISLAM kita ni; utk. MENAKLUK akan SELAT MELAKA (terutamanya di PORT DICKSON, TELUK KEMANG dan TELUK DATAI di LANGKAWI), LAUT CHINA SELATAN serta SABAH-SARAWAK kita (supaya dpt. diGABUNGkan dgn. SingaPORK, yg. makin SESAK dan BANGKRAP tu); dgn. meg gunakan finah2 LAPUK dan DAJAL ketas 1MDB tu!!

      Apalagi, salah satu KEJAYAAN terBESAR 1MDB terCINTA kita - adalah dpt. MEMBINA sebanyak LAPAN lagi PENGKALAN2 TENTERA yg. BARU kita!!!!

      Tok Labu.

      Cuma BANGKAI2 BABI PORNO/HOMO tinggal dlm. DAPeliwat ANJING2 KURAP Zionis/ISrael, parti CELAKA KULIT BABI, JUBOQ BABI, BANGKAI BABI, KANGKANG BABI!

      Delete
  20. Dalam ramai-ramai ahli UMNO, kenapalah jadikan Najib presiden. Kalau orang lain, keadaan UMNO mungkin tak seteruk ni. Siap tangguhkan pemilihan UMNO semata-mata takut kalau ada orang lain yang nak bertanding jawatan presiden. Apalah bodohnya puak UMNO ni. Kebodohan di depan mata pun tak boleh nampak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa kata abg najib mangkok, dia makan kenuaok Kita rakyat makan naasi...kenuaok baik untuk kencing Manis...

      Delete
    2. Makan kenuoak, patutlah otak benak. Dia tak kisah negara tengah teruk. Cuma, katanya negara belum bankrap. Kalau bankrap, agak-agak rakyat nak jadi apa. Dia dah lari dengan yacht mewah Jho Low yang sedang tunggunya di perairan Indonesia.

      Delete
  21. Kapal jolo kena sita takde kena mengena dgn 1mdb..apa bukti ? Koh koh koh bodo tak suda2 puok2 ameno ni bukan tahap bodo lagi. Tapi tahap bodowwwwww

    Hanya rakyat biasa .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib tu org politik lama... nnt dia lipat skejab ja... isu kapal jho low tu... malu tersipu2 la geng PH... usa tangkap najib bila nak pi usa (xblaku pun), 2.6bil najib bgtau duit derma pak arab... klu najib tipu xkan la pak arab duk layan najib mcm vvvvip... malu tersipu2 geng2 PH..

      Delete
    2. ko lah bodowwwwwwwwwwwww....

      Delete
    3. ko lagi bodowwwww....

      Delete
  22. Jho Low bersiap sedia dengan Yacht mewah di perairan Indonesia. Kalau BN kalah PRU14, Najib boleh lari dengan Rosmah dan boleh berJhoLi sakan dengan hasil songlap selama ini dengan bantuan kebodohan puak Umno.

    ReplyDelete
  23. Kalau Najib mangkok tak boleh lah dia boleh jadi PM. Dari segi politik dia telah melanyak Mahataik hanya dengan senyuman. Dia telah mengagalkan beberapa rancangan jahat Mahataik untuk merampas kuasa. Anak Mahataik ditendang dari jawatan MB Kedah walaupun kononnya Kedah negeri parti cap bunga raya.

    Dari segi ekonomi, agensi2 penarafan antarabangsa mengiktiraf pencapaian ekonomi Malaysia sebagai antara yang terbaik didunia. Macai2 Fuckatoon hanya menerima penarafan ekonomi negara dari whatsapp group mereka.

    Kalau ekonomi Malaysia teruk mana mungkin pelabur2 berduyun-duyun datang ke Malaysia. Mereka (pelabur2) ini tidak merujuk kepada kenyataan2 dari pemimpin2 pembangkang kerana mereka tahu pembangkang Malaysia adalah pembangkang yang paling HAPRAK didunia.

    ReplyDelete