Tuesday, July 17, 2018

Isu Sensasi & Panas Semasa Sidang Parlimen.

"Tetapi jika sekatan-sekatan berlaku juga semasa sidang parlimen, ahli-ahli parlimen BN tidak boleh berdiam diri sahaja dan perlu bertindak membantah secara kolektif dan konsensus supaya mesej itu sahaja yang sampai kepada rakyat."
Ada beberapa perkara panas yang berlaku di hari pertama sidang Dewan Rakyat.


1. Keraguan tentang tarikh penyerahan nama Speaker Dewan yang sepatutnya 14 hari sebelum sidang bermula.


Jelas terdapat perbezaan kenyataan oleh pemimpin-pemimpin PH sendiri hingga menyebabkan keraguan wujudnya tarikh yang telah backdated. Tapi penulis jangka isu ini akan hilang begitu sahaja seperti isu Khairy Jamaluddin yang tidak keluar dewan seperti ahli-ahli parlimen BN yang lain.

Komen penulis ialah setiap ahli parlimen perlu menunjukkan sikap profesional tetapi penulis jangka sekatan demi sekatan akan dilakukan terhadap permintaan ahli-ahli parlimen BN sama ada ketika perbahasan ataupun standing order (peraturan mesyuarat) sehinggakan tiada atau tidak cukup ruang untuk berhujah secara baik semasa tempoh persidangan.

Tetapi jika sekatan-sekatan berlaku juga semasa sidang parlimen, ahli-ahli parlimen BN tidak boleh berdiam diri sahaja dan perlu bertindak membantah secara kolektif dan konsensus supaya mesej itu sahaja yang sampai kepada rakyat.

After all, pihak yang ditentang ialah parti lawan bukannya sesama sendiri dan sidang parlimen boleh diikuti secara live.

2. Kegagalan Pakatan Harapan untuk menunaikan janji manifesto PRU14.


Kegagalan Pakatah Harapan untuk menunaikan Janji 16 dalam manifesto PRU14 sudah tentu akan mendatangkan keresahan dan perbincangan rakyat terutamanya mereka yang mengundi PH disebabkan oleh janji-janji manifesto PH. Rakyat sekarang beranggapan bahawa hampir kesemua janji 100 hari PH tidak akan dikecapi dan sekadar janji-janji manis dan kosong.

Lebih-lebih lagi apabila Tun Dr Mahathir Mohamad sendiri mengaku bahawa manifesto PH hanya sekadar panduan sahaja.

3. Kenaikan harga barang setelah kerajaan PH mengumumkan SST  sales tax 10% dan service tax 6%. 


Perkara ini sudah tentu membangkitkan kemarahan dan kekhuatiran rakyat yang mengharapkan kerajaan PH dapat melakukan sesuatu tentang harga barang. Ironinya, PH cuba merasionalkan kenaikan harga tersebut seperti yang telah diperjelaskan berulang-kali oleh kerajaan BN sebelum ini.

Sebagai rakyat, kita tentu menantikan hari persidangan Dewan Rakyat yang akan membentangkan usul SST ini. Kita ingin tahu hujah Lim Guan Eng kerajaan PH dan juga hujah ahli-ahli parlimen BN. Kita tentu boleh agak stail Guan Eng.

Kita juga mahu tahu bagaimana cara kerajaan PH untuk 'menyedapkan' dan 'mencantikkan' cukai SST di mata rakyat walau pun kita semua tahu bahawa cukai SST pasti akan membebankan rakyat Malaysia.

Yang pasti, PH akan menggunakan skrip propaganda hasutan mereka iaitu dengan menuding jari kepada kerajaan BN, negara kononnya akan bangkrap, 1MDB dan sebagainya.

PH tidak akan highlight dan akan menutup segala kejayaan negara semasa BN mentadbir seperti yang telah diiktiraf oleh Bank Dunia dan IMF.

Perincian seperti cukai input GST yang dibayar boleh dituntut semula tidak seperti SST dan GST mampu atasi ketirisan, penyelewengan serta penipuan pembayaran cukai, tidak akan dinyatakan oleh LGE.

Malah, Moody's Investors Service telah mengekalkan anggaran beban hutang langsung kerajaan Malaysia yang terurus pada kadar 50.8 peratus daripada KDNKK bukannya seperti yang didakwa oleh kerajaan PH.

Tapi tuding jari dan diversion ini perlu dilakukan oleh PH kerana kesan domino akan berlaku dan rakyat juga yang akan menanggungnya tanpa bantuan kewangan seperti yang diterima daripada kerajaan BN sebelum ini.

Penulis mengharapkan agar ahli-ahli parlimen BN menggunakan sessi perbahasan nanti bukan menunjuk siapa yang lebih hebat tetapi berhujah serta berjaya menyakinkan persepsi rakyat kembali kepada parti UMNO/BN dan polisi-polisi baiknya yang diputar belit dan diburuk-burukkan oleh parti lawan.

Tetapi perlu diingat bahawa apa pun jenis hujah atau debat yang bakal berlaku, SST 10% + 6% dan usul-usul PH yang lain akan tetap diluluskan setelah mendapat sokongan kesemua ahli parlimen PH termasuk mereka yang telah mempertahankan GST atau Akta Antiberita Tidak Benar 2018 sebelum ini!

Jadi yang paling penting ialah bagaimana caranya ahli-ahli parlimen BN menyampaikan mesej yang berkesan dan menyedarkan rakyat.

Caranya ialah dengan  memastikan mesej penting itu dibawa bersama secara konsensus bukan bersendirian, ada follow through yang lama supaya mesej tidak sejuk begitu sahaja dan tiada perkara kontroversi yang berlaku dalam masa yang sama menjadi bahan berita sensasi hingga mesej penting itu tertutup tidak menjadi topik utama perbualan rakyat.

Persidangan Mesyuarat Penggal Pertama berlangsung selama 20 hari bermula 16 Julai hingga 16 Ogos ini.





237 comments:

  1. Memang panas... hari pertamo dah keluar dewan diketuai pahlawan bugis ngan pak lobai malang... terserlah perangai borouk mak yeh...

    KAH KAH KAH

    ROSMAH MANSOR JKKK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dgn artikel doc.

      Ahli2 parlimen BN dah kena sekat bila dedah isu speaker yg terkantoi backdated tarikh perlantikan.

      Bila dah mcm tu, mmg patut pun keluar dewan.

      Delete
    2. Mesti konsensus, barulah nampak mantap. Bukan mcm si KJ tu! Nak tunjuk baguih sangat. Piirraahh

      Delete
    3. MANGKOK & BARUANYA SI MADEY MAHAFIRAUN!

      TAK MAU BAYAR SST TAK YAH BELI BARANG!

      MMG BARUA JILAKE MAHAZALIM NI!

      Delete
    4. Korang masa jadi pwmbangang dulu tak pernah keluar dewan ker?

      Delete
    5. AGENDA JAHAT ASTRO AWANI atau WARTAWAN STUDIO TAK BUAT HOMEWORK DENGAN BETUL...!!!!?????

      Buat pembaca sila rujuk kepada video yang dikeluarkan oleh pihak Astro Awani bertarikh 17 Julai 2018 yang bertajuk GST vs SST: Mana lagi murah?
      (Pautan: http://www.astroawani.com/video-malaysia/gst-vs-sst-mana-lagi-murah-235889)


      Pihak Astro Awani dengan sengaja telah salah membuat pengiraan GST dengan memasukkan nilai cukai ke dalam nilai kos input pekedai tanpa menyatakan bahawa nilai cukai yang dikenakan tersebut akan di bayar balik oleh pihak Kastam. Maka dengan itu kos input pekedai adalah RM 2.00 sahaja dan bukannya RM2.12 seperti yang dipaparkan kepada umum. Dimana pihak pengilang juga akan mendapat kembali cukai output GST mereka sebanyak RM0.12 / barang.

      Apabila kos pekedai di campur dengan untung, sepatutnya harga barangan adalah RM3.00, bila dikenakan GST, ia hanya bernilai RM0.18 dengan jumlah pengguna akhir perlu bayar sebanyak RM3.18 ( tak perlu dibundarkan kerana secara logiknya pengguna beli barangan dalam kuantiti yang banyak bersama barangan lain).

      Maka dengan perbandingan yang dibuat sepatutnya harga barangan bercukai GST adalah LEBIH MURAH dari barangan bercukai SST.

      Adakah pihak wartawan Astro Awani telah membuat 'kerja rumah' nya mengenai GST terlebih dahulu sebelum menyiarkan video untuk tontonan umum atau mereka sekadar membuat kerja secara semberono atas desakan pihak tertentu supaya menampakkan GST lebih mahal dari SST...???

      Harap pihak Kastam dan yang berkenaan menegur Astro Awani dari memutar belit fakta mengenai GST dan menyuruh wartawan berkenaan mendapatkan fakta sahih dalam membuat pengiraan GST terlebih dahulu sebelum menayangkan video berkenaan....

      Delete
    6. astro awani sejak dulu lagi memang macai mahdey kutty... ape le nak diherankan

      Delete
  2. Pakatan Harapan mmg suka kencing kat Rakyat. Tipu aja kerja P.Hancing ni.

    ReplyDelete
  3. Elok lah puak puak walaun umno ngan pak lobai ana tau ana tau tak yah masuk dewan... buek menyomak yo...

    KAH KAH KAH

    ROSMAH MANSOR JKKK

    ReplyDelete
    Replies
    1. DULU PUN SAMA JUGAK....

      Delete
    2. Pembangkang dulu banyak kera dan babun. Bukan setakat keluar dewan, panjat meja pun mereka pernah buat. Berwibawa sangat ke pembangkang masa tu????

      Delete
  4. kesian kepada "pem-banggan baru" BeN,terpaksa bergantung kepada blog "fake news-er" terulong "MAHA-LIERS KINI" AKA M'sia KINI.
    bila pula protal berita palsu ini jadi boleh di percayai. kena apa tak ambik surat daripada setia usaha parlimen pada hari 1 julai...

    ReplyDelete
  5. ��JAAN BADUT,
    DIPILIH OLEH PECACAI UNEDUCATED,

    ReplyDelete
  6. “Hari pertama sudah tipu”
    Bayangkan 19 hari yg mendatang ini.

    Betul ke ada bayangan hantu ikut dok bersidang dlm dewan? Apa tandanya ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu Bob Mali, bukan hantu ... kah kah kah
      NO WOMAN NO CRY.. keh keh keh

      Delete
    2. hahahaha bob marley wehhhh.....

      Delete
  7. SST akan diperkenal nanti kononnya lebih bagus. Rega barang tentu murah, kan? Megi seposen sebungkus, ikan kembong RM 1.50 sekilo. Minyak RM 0.75 selitre. Makan kedai mamak paling mahal pun cuma RM 2.00 sepinggan penuh. Pecacai penjilat tomato akan bersorak riang. Kos sara hidup bukan lagi masalah.. keh keh keh

    NYONYA MANSOR JKKR

    ReplyDelete
  8. Tak sabar nak shopping bulan depan. Khabarnya 50 hinggit boleh melimpah satu teroli. Wah, sungguh bertuah rakyat Malaysia Baru di era PM ke 7. Hidup Atok!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ekau nak shoping apo...ekau golongan sengkek papa kedano.... haji najib yo yang kayo...

      KAH KAH KAH

      ROSMAH MANSOR JKKK

      Delete
    2. TELOR MAMAK MATDEY DAH KENA RAMAS SAMA ITU KETUA TO' KONG LIM KIT IAL....HE..HE..

      Delete
    3. KUTTY LAGI KAYO. HARTA BERGUDANG-GUDANG, KUDO LUMBO TAK TERKIRO. ANAK BILLION AIR.

      Delete
    4. Keh keh keh keh keh.... Kalau RM50 boleh dapat barang melimpah satu troli, aku rasa kalau berbelanja RM500 boleh dapat barang-barang satu lori....

      Kah kah kah kah kah... Oohhh, dalam mimpi....

      Delete
  9. lebih dari 160 negara akan kagum ngan mahdey kutty... bagaimana dia mampu menipu penyokong PH bahawa cukai sst lebih baik dari gst... atau dorang akan mencemek penyokong PH dan mengesahkan bahawa golongan ni memang uneducated..
    macai kpop tomato.. mati le lebih bagus agar dengan kematian ko dunia akan lebih aman..

    ReplyDelete
    Replies
    1. HEHEHEHE...PEDAS TAPI TEPAT SEKALI!

      Delete
    2. Aku lagi kagum bagaimana macai tomato boleh buat bodoh je bila mahadeywa keling kata mereka jenis uneducated... 160 negara laksanakan GST untuk elak ketirisan dan penipuan peniaga, malaysia baru bawah mahadeywa lagi nak menggalakkan ketirisan dan sanggup ditipu oleh peniaga.... Bukan setakat macai tomato je uneducated, malah mahadeywa pun fully bastard uneducated, maaf dengan izin...

      Kah kah kah kah kah kah kah

      Delete
  10. Lrpas ni berbondong2 160 negara memanduh kn gst dan memperkenalkan sst..
    Sst terbaik.
    Saya sayang tun tua nk mampod
    Onyang hasmah jkkk

    ReplyDelete
  11. Dulu Ahmad Maslan dikutuk dihina,
    Sekarang ayat yg diucapnya di parlimen 'Hari Pertama Sudah Tipu' jadi viral & disokong ramai netizen termasuk le pecacai penjilat tomato. Mungkin puak2 tu dah sedar yg kera jaan Pakartun kuat kencing.
    Nanti ramai le yg rindu pada beliau.
    Ahmad Maslan 10 kali lebih baik drp kesemua menteri kabinet dapur PM 93 tahun.. he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. AHMAD MASLAN 4EVER!! BRAVO!!

      KASI HENTAM KERA JAAN BARU.
      KERA JAAN BADUT SERKAS..

      Delete
    2. Ayat win Mat Maslan memang WIN. Kena setepek ke muka semua MP Haprakpan

      Delete
  12. Puak walaun umno ngok dah panas bontot... agong kasi perli kaw kaw... tapi biasolah jonis muko kulit bewok komodo... mano tau malu...

    KAH KAH KAH

    ROSMAH MANSOR JKKK

    ReplyDelete
    Replies
    1. kamu tu bodoh bangang tak sedar2 lagi..puii..bau hancing ..pi mandi lah

      Delete
    2. MANDI JUNUB SEKALI......

      Delete
    3. Agong tak perli, hanya bergurau senda utk hidupkan suasana muram di dewan. Asyik dok tengok muka MP Haprakpan, buat tambah stress & tension je. Mujur ada jelmaan Bob Marley sebagai hiburan.. kih kih kih

      Delete
  13. Bersedialah melihat kereta plat Siam & Spore berduyun-duyun masuk utk isi minyak. Malaysia mmng negara kebajikan, tapi kpd rakyat asing le. Rakyat sendiri dianak tirikan. Kesian pakcik2 di kampung. Hidup makin terhimpit di bawah kera jaan baru ini. Cukai pulak makin tinggi bulan september nanti. Malangnya.!!

    ReplyDelete
  14. MAHTHIR MAMAK KUTTY HARAM JADDAH..KAU MAKLUK LAHANAT MAKHLUK SIAL..DI BUMI MALAYSIA

    KAU BAGI SEMUA KAT CINA..KAU MEMANG DENGKI DENGAN BANGSA MELAYU

    LAKNATULLAH MAHATHIR KAU DAN SELURUH KETURUNAN KAU MEMANG SIAL..

    TUNGGU LAH NANTI...AKAN HILANG SEMUA KETUNUINA KAU..MAKLUK LAHANAT

    USTAZ SIAL MAZA MANE PEGI BAGSAT KAU USTAZ MUFI PUKIMAK

    ReplyDelete
  15. Haji najib bagi projek kek negaro chino apo cito... kurangkan bodoh tu anda mampu melakukannyo

    KAH KAH KAH

    ROSMAH MANSOR JKKK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahadeywa keling dah batalkan semua projek dari negara China ke??? Keh keh keh keh keh... Beruk uganda bodohnya tak pernah surut...

      Delete
  16. Dr M pemimpin yang tunai apa diperkatakan - Raja Perlis


    Raja Perlis Tuanku Syed Sirajuddin Putra Jamalullail menyifatkan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad seorang pemimpin yang akan menunaikan apa diperkatakannya.

    Tuanku Syed Sirajuddin bertitah baginda mula mengenali secara dekat Dr Mahathir semasa baginda memegang jawatan sebagai Yang di-Pertuan Agong dari tahun 2001 hingga 2006.

    Ketika itu, Dr Mahathir merupakan perdana menteri keempat sebelum meletak jawatan pada 2003.

    "Pendapat saya Prime Minister (Dr Mahathir) buat apa yang dia kata dia nak buat...(contohnya) dia kata nak berhenti (undur diri sebagai perdana menteri pada 2003) dia berhenti," titah baginda pada Majlis Santapan Negeri bersempena sambutan ulang tahun ke-75 keputeraan baginda di Istana Arau malam tadi.

    WOI PUAK WALAUN UMNO NGOK BACO SULTAN PERLIS CAKAP APO TU... YANG CAKAP TU SULTAN BUKAN SETAN MACAM PUAK WALAUN UMNO NGOK...


    KAH KWH KAH
    ROSMAH MANSOR JKKK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perlis pakai 'Sultan'... Kah kah kah kah kah kah... Memang uneducated sungguh....!!!!

      Delete
    2. CAI HAPRAK...BAIK KO PI MANDI JUNUB LAH!!!

      Delete
    3. Dia hanya pandai copy paste je. Tapi tak belajar pasal Raja & Sultan di Malaysia ni. Itu tanda dia tak berilmu, komen pun main tampal2 tanpa dibaca dulu. Dasar penjilat kencing Atok!

      Delete
  17. Sonyap yo puak puak walaun umno ngok... duit prepaid abis ko... biasolah kaki sengkek... harap mak bapak tanggung.... nak harap dodak dah tak ado....


    KAH KAH KAH
    ROSMAH MANSOR JKKK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana adab?Hati tu dah dibutakan dah jadi munafik dan lebih syaitan dari kafir dap.Tak ada orang nak layan ko.Kafir tak perlua nak bersuara sebab ko jiwa lebih kafir dari mereka.Taubat la.

      Delete
    2. orang meroyan mana pakai adab. ditambah pulak bila rega barang tak turun2, makin mahal. dia akan meroyan sampai kering.

      Delete
  18. Nampaknya hanya seorang saja pecacai penjilat tomato yg aktif bagi komen di sini. Bagus, itu tandanya yg lain dah mula sedar & insaf akan pembohongan Kera jaan Haprakpan. Namun komen oleh beliau semuanya tak ada nilai langsung. Bertaraf sampah bangkai dalam longkang. Cer komen yg berisi & membina. Jangan tunjukkan yg kau di kalangan uneducated seperti dakwaan PM93 pujaan kau tu. Jangan malukan kera jaan yg kau dokong ini. Biarkan menteri-menterinya saja yg beraksi ala badut sarkas setiap hari, kau jangan ikut perangai sedemikian.

    Satu lagi, amat memalukan & menjatuhkan maruah bila kau menyamar jadi perempuan untuk komen di sini. Cer tunjukkan yg kau tu jantan, atau mungkin kau benar-benar perempuan, maaf kalau aku tersilap. Jangan marah, sebab nama Rosmah Mansor itu diyakini nama seorang perempuan. Aku cadangkan kau tukar kepada Rosman atau Rostam, baru nampak jantan, kan? He he he.

    Nanti khabarnya SST 16% akan diguna pakai. Harapnya kau tak stress & meroyan bila kos sara hidup meningkat. Banyak2 bersabar ye? Mungkin juga kau tak dikenakan cukai tu kalau kau tak beli apa2. Itu kata PM93. Kau boleh tanam sendiri sayur & padi di belakang rumah. Mancing sendiri ikan kembong di laut. Korek perigi untuk kegunaan harian. Naik basikal untuk jimatkan belanja pengangkutan. Buat obor untuk terangi rumah kau sekeluarga. Ahh.. banyak lagi nikmatnya bila kau di era Malaysia Baru ini. Tak dapat nak aku senaraikan di sini.

    Selamat berbelanja dengan cukai 16% tu.. keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia pun akan kurang komen di sini bila elaun disekat oleh Parti Cap Bunge nanti. Dasar mahacai, penjunjung kapir, penjilat DAPigs!!

      Delete
  19. Tujuan utama negara mengamalkan GST ketika BN memerintah adalah untuk mengurangkan masalah EKONOMI GELAP (BLACK ECONOMY).

    Keh keh keh keh keh.... Tapi jangan di tanya dengan fuckatan tomato, istilah ekonomi gelap pun mereka tak tahu. Yang mereka tahu, negara maju pun tak laksanakan GST. Jika di tanya lagi, cuba senaraikan negara-negara maju yang tak laksanakan GST tu, jawapan mereka dah diketahui dengan mudah.... TAK BERANI NAK JAWAB DAN BUAT-BUAT BODOH.....

    Betul tak cakap aku ni matkerin aka tedbabi aka rosjkkk (nama lama dia beruk uganda)

    Wakakakakakakakakakakakaka

    ReplyDelete
  20. Bung Moktar mengakui ada beberapa "telur busuk" di kalangan pemimpin Umno.

    BUNG JANGAN CAKAP MACAM TU... BERDOSA TAU... PANGLIMO BUGIS MARAH... PUAK WALAUN UMNO NGOK PUN MARAH TAU...

    KAH KAH KAH
    ROSMAH MANSOR JKKK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biar telor busuk... Jangan jubor busuk dan tua renta macam mahadeywa keling. Sebelum nak mampus bagi jawatan kat kaki jubor pulak tu. Hehe.. kang beruk uganda kata tu semua fitnah. Bukti mahkamah pun boleh difitnahkan ke...????

      Muahahahahahahahahahahaha

      Delete
    2. Hakikatnya, di kalangan pemimpin PHaprak, semuanya telur busuk. Menipu & berjanji dusta dalam kempen PRU. Bagi yg Islam, cer bermuhasabah & fikir, HALALKAH gaji yg diterima dgn cara menipu itu??

      Delete
  21. msia berubah pentadbirab maka timbul ibarat cendawan kembang pagi berdabai2 penyelewengan dan menyebabkan raayat menderita sedang kan org umno bersenang2 fikirlah alhamdulillah allah maha berkuasa telah membongkar semua setelah mereka tumbang...syukor kpd alllah ...amin utk pihak kerajaan baru ini benteras betul2 supaya tiada lagi anak2 benih celaka ini hidup di msia lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala cakap je la nak benteras... Kesalahan zaman mahadeywa dulu buat senyap je, padahal manusia-munusia munafik yang berada dalam kerajaan sekarang juga kata pelbagai dakwaan, kutukan, makian pada mahadeywa keling tu dulu. Sekarang mahadeywa dah suci dari sebarang dosa. Malah mahadeywa keling mengurniakan darjat kepada pengikut ran penyokong dengan panggilan UNEDUCATED. Memang sesuai dengan beruk 11:45 am ni....

      Muahahahahahahahahahahaha

      Delete
    2. KUTY2 JE KEPALA MAMAK MATDEY TU!!!

      Delete
    3. hahahaha menang aje kroni dok bebaris mintak project...dah bankrupt pun ada hati nak project kat langkawi 30 billion...nasib baik le la ni news cepat diviralkan... mahdey kutty bukan majority 2/3.. kalu tak muflis sungguh malaysia... ni pun macai tomato nak banggakan lagi..

      Delete
  22. Matjerin aka tedbabi aka rosjkk aka beruk uganda hanya berani provokasi je kat sini. Kalau diajak berhujah, beruk tomato tu tak ada telor mahu sahut.....

    Dulu, kini dan selama-lamanya...

    Muahahahahahahahahahahahahaha

    ReplyDelete
  23. Hehe... Hilang dah macai tomato. Tengah cari sumber untuk provokasi. Nak berhujah tentang isu yang blogger utarakan beruk uganda tu mana reti.....

    Muahahahahahahahahahahahaha

    ReplyDelete
  24. Dulu haji najib Perdano Montori (PM)... sekarang PM gak tapi Pembangkang Mangang....

    KAH KAH KAH
    ROSMAH MANSOR JKKK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah kah kah....mat jerin aka tedbabi aka rosjkk aka beruk uganda tak ada telor nak berhujah.....

      Muahahahahahahahahahaha

      Delete
  25. DSN ni pun x bolih duduk di barisan hadapan sblh Ketua Pembangkang!!! tapi DSN ni memang tebal muka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isu tu jadi masalah besar pada ko ke matjerin...??? Boleh buat negara jadi bangkrap...???

      Wakakakakakakakakakakakaka

      Delete
  26. Sepatutnya DS Najib duduk row paling blkg. Senang nk pergi kantin, tandas atau pun lari skjp bila timbul soalan cepumas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pagi ni tak nampak pun hidung besar mahadeywa dalam bilik mesyuarat dewan parlimen. Nak kata sibuk dengan hal kementerian, kementerian apa la mahadeywa tu pegang??? KDN pun dah ada Timb. menteri.... Bak kata mat babun, mahadeywa tak payah jadi menteri apa-apa pun, hanya pegang pen je. Pegang pen pun dah menggigil, tua renta la katakan......

      Wakakakakakakakakakakakakaka

      Delete
    2. HINGUS DAH MELELEH...TAK LAMA LAGI SI TUA RENTA MATDEY TU MASUK IJN LE!!!

      Delete
    3. Hidong Besar pun takut nak dok dlm dewan. Banyak skandal dia yg akan dibongkarkan nanti. Dia buat2 sibok je.

      Delete
  27. Nasib baik la pembangkang sekarang protes setakat keluar dewan mesyuarat sekejap. Kalau pembangkang yang dulu, duduk protes mesyuarat bawah pokok pun ada......

    Muahahahahahahahahahahahahahaha

    ReplyDelete
  28. Tanpa GST berapa harga daging wagyu sekarang...???

    Untung la mahadeywa keling makan percuma daging wagyu masak kicap, wartawan dapat hidangan daging bab# je.... mungkin akibat hutang negara RM 1 trilion le tu....

    Kah kah kah kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. HUTANG NEGARA RM 1 TRILION...LAGI NAK LAWAN NAJIB BUAT TOWER M....HATI IBLIS PUNYA MAMAK MATDEY AL KUTY-KUTY...

      Delete
  29. Mana rosjkk aka matjerin aka tedbabi ni...??? Tengok kat entri sebelah bukan main lagi artikel salin tampal provokasi dia....

    Aku masuk je... Matjerin terus sunyi seribu bahasa... Ke nak aku tulis dalam bahasa kerala baru beruk uganda tu faham....????

    Muahahahahahahahahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. TENGAH PI JILAT JUBOQ MATDEY AL KUTTY LE TU...

      Delete
  30. KAH KAH KAH KAH KAH KAH...... Lantik Timb. Pembesar Suara pun jenis yang tak tahu peraturan jauh sekali pandai nak kawal mesyuarat di Parlimen. Dua hari lepas, SU Dewan Rakyat pekak khinzir, hari ni Timb. Pembesar Suara pula pekak kuali.... Memang bersesuaian dengan panggilan UNEDUCATED oleh mahadeywa keling tu.....

    Muahahahahahahahahahahahaha

    Dah.. dah... Pergi panggil tok sami kepala hindraf kasi baca mandrem kat parlimen, bagi si pekak kuali hilang pekaknya.....

    Wakakakakakakakakakakakaka



    Dewan kecoh isu samseng
    Syukri Shaari
    18 Julai 2018 1:00 PM

    KUALA LUMPUR 18 Julai - Perjalanan persidangan pertama penggal pertama Parlimen Ke-14 kecoh kerana isu ‘samseng’.

    Kekecohan berlaku apabila Ramkarpal Singh (PH-Bukit Gelugor) menyifatkan beberapa ahli Pemuda UMNO yang didakwa menyerang mendiang Karpal Singh di Dewan Rakyat suatu ketika dulu sebagai samseng.


    Ramkarpal berkata demikian ketika mencelah perbahasan mencadangkan menjunjung titah Yang di-Pertuan Agong, Sultan Muhammad V semasa pembukaan penggal pertama Parlimen oleh Datuk Johari Abdul (PH-Sungai Petani)

    Tindakan tersebut telah mengundang rasa tidak puas hati wakil rakyat pembangkang dengan Datuk Shamsul Anuar Nasarah (BN-Lenggong) bangkit meminta supaya Ramkarpal menarik semula perkataan ‘samseng’ yang disifatkan sebagai biadab serta tidak menghormati dewan.

    Bukan hanya Shamsul Anuar, Datuk Seri Ismail Mohamed Said (BN-Kuala Krau) turut bangkit mengemukakan peraturan mesyuarat 36(4) kepada Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Datuk Mohd. Rashid Hasnon

    Berdasarkan peraturan itu, Ismail yang merupakan bekas Timbalan Yang Dipertua Dewan meminta Mohd. Rashid membuat satu perintah (ruling) supaya Ramkarpal menarik semula perkataan tersebut.

    Peraturan 36(4) menjelaskan adalah menjadi kesalahan bagi Ahli-ahli Dewan yang menggunakan bahasa kurang sopan (biadab) atau membuat pernyataan yang seksis.

    Mohd. Rashid yang dilihat terpinga-pinga pada awalnya membuat ruling supaya perbahasan Johari diteruskan.

    Perkara itu, menyebabkan lebih ramai wakil rakyat pembangkang termasuklah seorang lagi bekas Timbalan Yang Dipertua Dewan, Datuk Seri Ronald Kiandee (BN-Beluran) bangkit menekankan kepentingan mengikut peraturan mesyuarat.

    Terkesan dengan desakan wakil rakyat pembangkang yang meminta merujuk kepada peraturan mesyuarat, Mohd. Rashid akhirnya akur dan membuat ruling supaya Ramkarpal menarik balik perkataan samseng yang dikeluarkannya.

    Ramkarpal bagaimanapun tetap dengan kenyataannya dan enggan menarik semula perkataan yang dikeluarkan itu.

    Situasi dewan terus kecoh dengan wakil pembangkang terus membuat desakan menggunakan peraturan mesyuarat dengan wakil rakyat kerajaan mempertahankan Ramkarpal.

    Suasana tersebut menyebabkan Mohd. Rashid yang kali pertama mengendalikan persidangan Dewan Rakyat seperti hilang arah dan tidak tahu apa sepatutnya perlu dilakukan.

    Setakat laporan ini ditulis, situasi Dewan Rakyat masih kecoh dan tiada tanda-tanda akan reda

    ReplyDelete
    Replies
    1. TOK SAMI...'BOB MALEY....KIHKIHKIH...

      Delete
    2. No woman no cry.... No mahadeywa no tok sami keling.... Keh keh keh keh keh keh

      Delete
  31. Isu GST..agong pun setuju hapuskan. Isu HSR, azmin dah jawab tadi dalam parlimen. Najib yang tanya. Memang terpadat hidden cost sampaikan kos sebenar meningkat rm110 billion. Apa lagi macai najib nak? Macam kena senggugut..makan taik punya orang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe... Matjerin aka tedbabi aka rosjkk aka beruk uganda menyamar jadi suharli masrop pula.

      Hidden cost yang azmin sebut tu merujuk kepada untung berapa bilion nak beri pada kroni dia.

      Belum buat tender terbuka, belum evaluate tender dah anggar kos RM110 bilion.

      Sama macam kes hutang negara la, pakar ekonomi, pakar perakaunan, pakar perangkaan dah cakap hutang negara hanya sekitar RM600 bilion je, si kerajaan tomato mahadeywa pandai-pandai sebut hutang kerajaan sebenar lebih RM 1 trilion.

      Wei bahalol matjerin... Agensi penarafan Moody pun kata hutang negara macam yang kerajaan BN dulu laporkan la.... Kerajaan tomato uneducated je yang pandai menambah-nambah angka....

      Muahahahahahahahahahahaha

      Berani berhujah dengan aku tak ni matjerin..??? Ke sekadar nak buat provokasi bodoh lagi....!!!!

      Muahahahahahahahahahahahaha

      Delete
    2. Isu GST ini le yg akan melingkopkan Pakaton Haprak. Bila SST diperkenalkan nanti, kos sara hidup rakyat marhaen akan makin meningkat. Itu belum ditambah dgn lain2 isu sosial (LGBT, liberal, AG Tommy Tomato, LGE rasuah dll).
      Jenuh le mahacai Haprak nak menepis & membela pemimpin baduts mereka.. kui kui kui!!!

      Delete
    3. Macai tomato macam matjerin aka rosjkk aka tedbabi aka beruk uganda takkan menepis, malah takkan berani nak berhujah sekali pun. Macai haprak tu setakat copy paste artikel bongok dari mana-mana blog pro-pakatoon je katbsini nanti. Bukan apa, mahadeywa sendiri pun dah cakap, ramai penyokong dia jenis UNEDUCATED --> Bodoh + bengap + bahalol + haram jadah.....

      Keh keh keh keh keh keh

      Delete
    4. SUHARLI KO DAH MANIDI JUNUB KE LOM!!!

      Delete
  32. Ahonh setuju mansuh gst..crr tanya agong..gst 6% kami mansuh..kami ganti sst 16%..tuanku setuju tak..cer tanya..
    Baru ko ada akai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe... Teks ucapan diraja pun siapa yang sediakan..??? Tak atok mahadeywa keling yang punya skrip ke..?? Agong tukang baca je.....

      Wakakakakakakakakakakakakaka

      Delete
    2. BIASA LE...ATOK KELING....

      Delete
  33. Senang je nak kesan macai tomato bernama matjerin aka tedbabi aka rosjkk aka beruk uganda ni..... Perangai semulajadi dia akan salin tampal artikel yang tak ada kena mengena dengan isu bloger utarakan. Lepas tu dia akan hantar komen bodoh yang sama juga, yang tak ada kena mengena dengan tajuk atau isu entri.

    Kalau kita soal atau tanya balik, kebanyakan soalan kita tu si matjerin aka tedbabi aka rosjkk takkan jawab kerana otak dia jenis penuh dengan kencing mahadeywa & pakatoon, tak berfungsi secara normal... Hehe

    Dia akan berperangai begitu sehingga la tiada yang mahu melayan dia, bagi beruk uganda, itulah tanda kemenangan dan kepuasan hati dia nak menunjukkan dia 'pandai' dan pengomen pro-BN lain adalah 'bodoh'....

    Dah bertahun-tahun perangai haram jadah matjerin tu lakukan. Tunggu dah masuk kubur kelak baru hilang perangai pokemak dia tu di sini dan mana-mana blog pro-BN.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasa-rasa dia dah tukar nama kot? Sekarang dah jadi Suharli Masrop, cer check.. hi hi hi

      Delete
    2. Betul tu bro... Nama seperti 'suharli masrop', khairulryezal osman', 'kejora bapok bodoh', 'puaka rimba' dan macam-macam lagi la bangkai tu gunakan. Padahal macai tomato tu sekor je. Cuma nak berlakon bagi nampak kononnya macai tomato jadi ramai.... Keh keh keh keh keh

      Delete
  34. Jangan lupa semak senarai lengkap ke mana duit 1mdb yang berada dalam akaun peribadi najib disalurkan kepada kroni dan barua seluruh alam. 2011 dan 2012 bukan main mewah najib tabur duit seleweng..2013 bila kes dah meletup, pura2 pulangkan tapi akhirnya dijejak masuk dalam akaun jho low.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe... Macai tomato matjerin terdesak tukar topik...macam biasa la...

      Delete
  35. Kalau bukan membohong,menipu n menyamun...bukanlah org umno namanya !!! Mereka2 ni tgh training mcmmana nak jd pembangkang yg baik so rakyat jgn marah sangat yaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Membohong, menipu, menyamun tu bukan kerja akatoon yang diketuai oleh DAPig ke... Dulu kata projek terowong dasar laut hanya RM6.3 bilion, kini dah naik jadi RM 10 billion... Kalau diminta kertas kajian projek berharga RM305 juta, sampai hari ni tak siap-siap.... Kaye kroni tokong... Nak sucikan dosa, derma sikit kat tabung haprak negara.....

      Muahahahahahahahahahahaha

      Delete
    2. MAMAK MATDEY AL MUNAFIKUN TU BAPAK PEROMPAK...BELUM TERBURAI LAGI TU....

      Delete
  36. Ph di pilih oleh rakyat umno nak keluar pun x peduli. Skg Malaysia baru. Pencuri2 semua keluar saja baik. Tengok muka pak indon menyampah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo, kau komen apa ni? Merapu melalut.. cer tulis bagi pembaca faham, FAHAM?

      Delete
    2. TOMPOK TOMPOK TAHI UNTA......

      Delete
    3. Maafkan dia, dia mamai baru bangun dari koma terus terkejut sebab Madet jadi PM sekali lagi. Terus hilang akal he he he

      Delete
  37. Sapa-sapa macai najib dan rosmah yang tidak puas hati boleh google nama aku suharli masrop. Nak bergaduh pun boleh. Ingat tu..suharli masrop tidak takut dengan najib dan baruanya. Kebenaran harus ditegakkan. Najib harus dipenjarakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suharli masrop tak jumpa... Mat kencing bernama matjerin aku jumpa la.... Itu pun jenis tak ada telor nak berhujah....

      Wakakakakakakakakaka

      Delete
    2. Suhaily Masyrup,
      Lebih baik kau canang & promote diri kau kat Astro Awani malam nanti, bagi satu Malaysia kenal siapa kau. Wah, tak takut konon.. porahhhh

      Delete
    3. ASTRO ONANI LAH!!!!

      Delete
  38. Keputusan paling bodoh keluar dewan lepas tu mssuk balik, dah tua bangka pun perangai macam budak2, sia2 jadi ahli parlimen, merugikan undi rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam pembangkang dari tahun 1999 hingga 2017 tu kan... Bukan setakat keluar masuk dewan berjemaah. Angkat plakad " Anwar PM ke-7" pun secara berjemaah.... Hehe, sekarang PM yang ke berapa ye...??? Soalan mudah begini pun macai tomato takkan berani jawab.... Uneducated la katakan....

      Muahahahahahahahahaha

      Delete
    2. HE..HE....DULU PUN CAM TU JUGAK....MACAM BAIK SANGAT LE TU....

      Delete
  39. Elok la keluar...dok dlm dewan pun bau hancing air kencing puak ph. Mana tahan dok lama2.. mau tulis dpan pintu dewan DI LARANG mengencing d sini...

    ReplyDelete
  40. Najib ni kemarok nak jadi Ketua Pembangkang tapi malu sb BN dah kalah. Zahid hanya boneka Najib.budak suruhan najib. Zahid robot najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah, meroyan teruk nampaknya petang ni matjerin.... Tertelan makjun tok sami kepala hindraf ke...?????

      Kah kah kah kah kah kah kah

      Delete
    2. TAK LAMA LAGI NUAR AL JUBURI AKAN TONGGENG SAMA ITU ATOK MAMAK AL KUTTY...

      Delete
  41. Raja Perlis Tuanku Syed Sirajuddin Putra Jamalullail menyifatkan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad seorang pemimpin yang akan menunaikan apa diperkatakannya.

    Tuanku Syed Sirajuddin bertitah baginda mula mengenali secara dekat Dr Mahathir semasa baginda memegang jawatan sebagai Yang di-Pertuan Agong dari tahun 2001 hingga 2006.

    Ketika itu, Dr Mahathir merupakan perdana menteri keempat sebelum meletak jawatan pada 2003.

    "Pendapat saya Prime Minister (Dr Mahathir) buat apa yang dia kata dia nak buat...(contohnya) dia kata nak berhenti (undur diri sebagai perdana menteri pada 2003) dia berhenti," titah baginda pada Majlis Santapan Negeri bersempena sambutan ulang tahun ke-75 keputeraan baginda di Istana Arau malam tadi.

    TERBAIK LAH SULTAN PERLIS... PERCAYO PADO TUN M... PUAK PUAK WALAUN UMNO NGOK YO MACAM NAMPAK PANDAI TAPI BODOH LEBIH DARI LEMBU YANG TERBODOH DIDUNIO TERUTAMO HAJI NAJIB

    KAH KAH KAH
    ROSMAH MANSOR JKKK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Matjerin macai uneducated masih menunjukkan perangai bahalol dia.... Perlis pakai 'Sultan'??? Agak-agak la tunjuk bodoh tu. Simpan-simpan sikit untuk anak cucu kamu nanti....

      Wakakakakakakakakakakaka

      Delete
    2. LOL..!
      Dah dua kali dia komen copy paste kat sini tapi masih juga keliru dgn gelaran 'Sultan' Perlis.
      Dasar komen melulu tanpa ilmu. Mari kita gelakkan beliau.. kah kah kah kahak atok hijau!!

      Delete
    3. DAH MANDI JUNUB KE BELUM TU!!!

      Delete
    4. MAHADEYWA...ATOK KELING....

      Delete
    5. TUA RENTA NYANYUK TAK SEDAU DIRI!!!

      Delete
    6. Saja je matjerin nak tunjuk bahawa dia macai uneducated sejati, tu yang dua kali copy paste artikel bodoh yang sama tu. Bila dapat jadi macai uneducated sejati, elaun dari tokong akan bertambah. Lebih-lebih tokomg dah jadi menteri selongkar fail merah, biru, hijau, kelabu taik kucing ni.....

      Muahahahahahahahahahaha

      Delete
    7. BUDAK KELABU ASAP TU!!!

      Delete
  42. Apabila TOKONG kehilangan kerandutnya dalam Parlimen....

    Hari pertama sidang Dewan Rakyat gamat, Guan Eng tak jawab soalan

    18 JULAI: Sidang Mesyuarat Pertama Penggal Pertama Parlimen Keempat Belas 2018 pada Rabu gamat apabila Menteri Kewangan, Lim Guan Eng tidak dapat menjawab soalan tambahan yang diberikan oleh Ahli Parlimen Kuala Krau, Datuk Seri Ismail Mohamed Said berkaitan kutipan hasil cukai negara.

    Ismail dalam soalannya bertanya kepada Guan Eng adakah kerajaan Persekutuan berhajat untuk memberi kuasa kepada kerajaan Negeri untuk membuat kutipan cukai.

    “Selama ini Kerajaan Persekutuan kutip cukai dalam negara seperti yang termaktub dalam perlembangaan. Jadi saya ingin tahu adakah kerajaan baru ini bersedia untuk memberi kuasa kepada kerajaan Negeri untuk mengutip cukai.

    “Sebelum ini, ketika Bagan jadi pembangkang, Bagan tidak setuju dengan GST, tetapi mahu hasilnya diserap kepada Pulau Pinang, jadi adakah kerajaan sekarang bersedia buat perkara yang sama,” tanya Ismail.

    Guan Eng yang juga merupakan Ahli Parlimen Bagan tidak menjawab soalan dan hanya berkata terima kasih kepada Ismail dan meminta ia dibentangkan kepada pihak kerajaan sebagai cadangan baru.

    Jawapan yang tidak memuaskan itu membuatkan Ahli Parlimen Lenggong, Datuk Shamsul Anuar Nasarah bangun dan meminta jawapan daripada Guan Eng.

    “Bagan yang cadangkan dulu (semasa jadi pembangkang)…sekarang dah jadi menteri, kami tanya nak buat atau tidak? Jangan pusing (jawapan)…jawablah…,” katanya.

    Keadaan itu berlanjutan selama lebih kurang satu minit, sehingga memaksa Yang Dipertua Dewan Rakyat, Datuk Mohamad Ariff Md Yusof menghentikan ketegangan dengan mengetuk tukulnya.

    “Sila duduk Yang Berhormat semua…ini sesi pertanyaan…bukan sesi perdebatan,” katanya.

    Situasi kembali terkawal dan sesi pertanyaan-pertanyaan bagi jawab lisan diteruskan dengan soalan seterusnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BABI ENG ENG ENG.....MUKA MENYONDOL....

      Delete
  43. Ram ram, ram karpal sinki kena arah keluar dewan rakyat.... Sejarah malaysia baru tercipta. Keluarnya ram karpal sinki dari dewan dengan gaya samseng taik kucing....

    Muahahahahahahahahahahahahaha

    ReplyDelete
  44. sapo boleh jawab... agak agak haji najib ngan hajah rosmah pindah kek sungai buloh bulan yo... sajo tanyo....

    KAH KAH KAH

    ROSMAH MANSOR JKKK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tunggu babi pee.eh bg jawapan

      Delete
  45. untuk najib ngan rosmah sila duduk jangan lari... kikiki

    ReplyDelete
  46. kalau laki bini masuk penjara boleh ke bersetubuh ke... kul berapa masa bersetubuh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bini kamu melancap kul brape?

      Delete
  47. Jangan tanya soalan sungai buluh... mengaibkan bekas perdana menteri... masa dalam BN duduk seri perdana... tak jadi perdana menteri duduk seri sungai buluh... maap ye... gurau gurau je... kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn sebut pasal sg buloh. Sekor peliwat pun dh menginap di sane selama 3 tahun. Pantang sabun jatuh lubng kunyit jambu diterjahnya... Kokoko

      Delete
  48. Harap nanti ada yg bertanya pasai wan em dibi, derma kilat 2.6 billion tu sapa yg bagi kat Piem yer.. Kita tgk apa jawapan bijaksana yg keluar nanti. Adakah:
    Zahid: Kes masih di siasat takyah buat stetmen
    Zahid: Raja saudi tu derma kerana Allah jadi takmau tonjol diri
    Zahid: Biarlah rahsia
    Zahid: Err errr saya tak tau tau tau tak tau laaaaa
    Zahid: Haaa anuu anuuuu anuuu alaaa anu laaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. anuu anuuuar nuar liwat

      Delete
    2. YG TAK TAHU TU...MATDEY AL KUTTY TUA RENTA NYANYUK....

      Delete
  49. Hahaha..masaalah air di selangor lebih serious dari masaalah 1mdb....sapa yg kata..kepala bapak kau kata kau najib

    ReplyDelete
  50. Madey Kepala Perompak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. KUTY-KUTY JE KEPALA TUA RENTA NI!!!!

      Delete
  51. Kalau Rakyat rindu zaman RM 50 troli penuh.
    Suruh menteri KPDNKK keluarkan arahan supaya semua pasar raya kecilkan size troli. Saiz troli itu kalau lagi kecil mungkin RM 20 dah boleh penuh. Jadi, rakyat dapatlah zaman RM 50 troli penuh..

    KEH KEH KEH.. AYAT WIN SUNGGUH! TAPI MAU KE MAIDIN, GAIANT, EKONSAFE, AEOIN BIG & TESKOO MODIFIED TEROLLI DIA ORANG?

    SELAMAT DATANG SST 16 PERSEN. RINDU DAH TIGA TAHUN TAK BERJUMPA.. HE HE HE


    ReplyDelete
  52. Replies
    1. NUAR AL JUBURI AMAT MENYUKAI TU!!!

      Delete
  53. Suharli makrop..ki ki ki..sape jawab tadi dlm dewan tergagap2..ki ki ki..tender belum tutup..asimin dah tau ada hiden coast..ki ki ki..mana datang menatang beruk tu..jangan yu juk bangang sangat suharli beruk

    ReplyDelete
  54. Zahid salahkan legasi Mahathir atas kekalahan BN

    Ketua pembangkang Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menyalahkan legasi yang ditinggalkan Tun Dr Mahathir Mohamad ketika kali pertama menjadi perdana menteri, sebagai sebahagian daripada punca kekalahan Umno pada PRU ke-14.

    Dalam perbahasan titah Yang di-Petuan Agong di Dewan Rakyat hari ini, Zahid berkata Mahathir meninggalkan beban besar - termasuk projek yang membawa hutang kepada negara - kepada penggantinya selepas berundur pada 2002.

    BANGANG PUNYO PRESIDEN PUAK WALAUN NGOK... ELOK LAH JADI PRESIDEN UMNO BOLEH COPEK PUPUS PARTI UMNO NGOK DARI BUMI MALAYA.

    SOBOLOM PRU KUTUK TUN M... DAH TELUNGKUP AWAUP MENYEMBAH TUN M... JONIS MUKO KULIT BEWOK KOMODO MACAM HAJI NAJIB NGAN HAJAH ROSMAH GAK


    KAH KAH KAH

    ROSMAH MANSOR JKKK

    ReplyDelete
    Replies
    1. SI TUA RENTA MAMAK MATDEY AL KUTTY...HATI IBLIS!!!!

      Delete
  55. Umno kalah pasal nak humban gerombolan najib... fakta bukan auta

    ReplyDelete
  56. Wak jahid ..Jangan takat cite hutang yang tun m buat.. . Cite lah skali harta peribadi yang dah ko kumpul ..
    Bung mokhtar ni aku tak tau la spesis ape.. Keluar mulut semua bau longkang ..

    ReplyDelete
  57. Heran teramat, species mcm kebinatangan ini masih lg dipilih mewakili mereka, memang pemilihnya dari rumpun bani terpandir yg tiada bertepi. Kaki mesin judi, kaki togak, kaki clubing, opkos kaki nyund.. sekali. Heeeeiihhhh!......goli den!

    ReplyDelete
  58. Bung ngan orang utan memang DNA nya 100% sama....cuma org utan baik sikit...tak taik judi...minum arak...kah kah kah

    ReplyDelete
  59. hahahaa asalnya pun dari kinabatangan bunyi pun dah nak sama...

    ReplyDelete
  60. Bom moktar dari spesis dinasor yg talah pupus tu yg bingai sangat tu cakap merapu meraban sbb dedak umno pun dh habis sbb penyamun bugis dia dah lingkup kena pijak rakyat...

    ReplyDelete
  61. Macai najib yang komen di blog dan ahli parlimen bn yang merapu di parlimen hanya layak dikategorikan anjing menyalak bukit. Bukit tak runtuh, anjing hilang suara. Kalau tak menyalak anjing boleh jadi gila. Akaun kena beku, ahli cabut lari..apa lagi yang tinggal? HAHAHAHA...

    ReplyDelete
    Replies
    1. SI TUA RENTA MAMAK MATDEY AL KUTTY...HATI IBLIS!!!!

      Delete
  62. Wak zaid komidi kan dh suh ko blah dr umno...memalukan umno....adoii...cer check berapa hutang gov semasa tun bersara dan berapa hutang negara sekarang...ko memalukan umno...setan betul mcm mana rakyat nk sokong umno semula..cekai betul wak komidi ni...suh berhenti xmo menyusahkan jew

    ReplyDelete
  63. Dan anda juga tidak mungkin akan membaca kenyataan Mat Ponogoro sebegini di mana2 kalau BN Masih menang pada PRU14...hahahaha....hanya pentaksub UMNO saja yg akan terus BODOH bersama anda wahai pelarian PONOGORO!

    ReplyDelete
  64. Ahli ahli Parlimen BN ni masih ditahap kebodohan dan kedangkalan yang nyata. Masih mengeluarkan kenyataan bodoh bangang dan masih menjelekkan Institusi Parlimen. Berbahas menggunakan kata kata yg tidak layak bagi seorang wakil rakyat. Masih sombong bahalol dan memalukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SI TUA RENTA MAMAK MATDEY AL KUTTY...HATI IBLIS!!!!

      Delete
  65. Toksah lah.. .Indon Bangsat. Bapa bangsat Najib dah pesan, kalau PH menang, Melayu umno akan jadi BANGSAT. kan? jgn nak cari salah silam/org lain. siapa yg membangsatkan kamu semua dlm Umngok? tepuk dada, tanya ....

    ReplyDelete
  66. Hehehe.... Macai tomato bernama matjerin aka tedbabi aka rosjkk meroyan tak tentu hala pagi ni... Sah babi tu tertelan makjun tok sami kepala hindraf... No sami no mahadeywa...

    Muahahahahahahaha... Wagyuwaklu...

    ReplyDelete
  67. Dah kena gertak semalam, si Suhaili Masyrup terus tukar jadi anon. Tapi komen2nya masih bertaraf sampah bangkai di longkang Chai Leng Park. No value & penuh perasaan bebal. Dia komen pakai pukal & borong sebab GST masih sifat sekarang ni. Nanti bila muncul SST maka menambahkan beban dia. Jadi mereng terus mamat sekor tu.. keh keh keh

    ReplyDelete
  68. Hebat macai uneducated di Malaysia ni....mereka lebih suka:

    1. Manifesto janji kencing manis dari janji ditepati...

    2. Cukai yang tak telus dan tak efisien dari yang terbukti telus dan cekap


    Tak apa la, bukan setakat dapat harga tomato je murah, harga daging wagyu pun dah turun harga mendadak. Tu tak termasuk harga saham, getah, sawit, ringgit Malaysia pun turun juga..... Cukurrrrrrrr

    Wakakakakakakakakakakakakakaka



    KUALA LUMPUR 19 Julai – Menteri Kewangan, Lim Guan Eng mengakui cukai barang dan perkhidmatan (GST) adalah lebih telus berbanding cukai jualan dan perkhidmatan (SST).

    Guan Eng juga berkata, pelaksanaan SST yang dijangka bermula 1 September ini akan memberi impak terhadap harga barangan.

    “Kita tidak menafikan, kalau sebut yang mana lebih telus tentunya GST lebih telus tetapi apabila sebut GST lebih telus maknanya GST itu boleh kutip cukai dengan luas dan mempunyai kesan ke atas rakyat.

    “Sedangkan SST sungguhpun tidak setelus dan efisien seperti GST namun kesan kepada rakyat khususnya pengguna akhir yang kita beri tumpuan,” katanya ketika sesi Waktu Pertanyaan-pertanyaan Menteri (MQT) dalam sidang Dewan Rakyat, hari ini.

    ReplyDelete
  69. Pemimpin PH ajak artis 'threesome' di hotel
    4 DAYS AGO



    Seorang pemimpin Pakatan Harapan Mohd Hafiz Mohd Barkawi didakwa mengajak dua artis untuk bersetubuh di hotel.

    Pendedahan ini dibuat oleh Zarina Anjoulie, seorang artis yang terkenal dengan pemakaian seksi dan tidak kekok mendedahkan 'aset-aset' berharga sejak kemunculannya di dunia hiburan.

    Zarina juga mendedahkan Hafiz Barkawi juga mengajak Fatiya Latif untuk turut bersetubuh mungkin di hotel yang sama.

    "Yang kiri ni Suami siapa ni dok msg2 aku ni pastu siap msg fatiya Ajak tido hotel disgusting plz . Ni la masalah org2 tun baru dapat duit sikit nk lupa diri. Sorry kitaorang geng anti laki org ye tq nye"

    Sebelum ini Fatiya terkenal sejak kemunculannya di live video bigo yang turut menayangkan 'aset-aset' berharga kepada seluruh rakyat Malaysia, tidak mengaku namun akhirnya tampil meminta maaf kerana tak sengaja mendedahkan, "saya tidak tahu ianya live," katanya lagi.

    Zarina turut memuat naik gambar butir-butir bayaran hotel yang dibuat oleh Hafiz Barkawi.

    "Sebelum kau putar kat org n bini kau nanti pastu cakap Aku ni minah saiko amik pic Kau online kan ."

    Zarina membuat pendedahan tersebut supaya Hafiz Barkawi tidak dapat menuduhnya sebagai 'saiko' dan menipu orang ramai terutama isterinya yang perhubungan haramnya adalah kerana salah artis.

    Tindakan bijak Zarina ini mungkin dapat menyelamatkan lebih ramai gadis-gadis dan wanita-wanita di luar sana daripada musang berbulu ayam yang konon mahu menyematkan Malaysia padahal mereka sendiri menjahanamkan anak bangsa sendiri untuk disetubuh.



    Sumber: https://abuleman.blogspot.com/2018/07/pemimpin-ph-ajak-artis-threesome-di-hotel.html?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. Threesome habaq ang.... Siap dalam whatapps tunjuk gambar anu lagi tu. Nasib baik tak keluar ayat "G-string merah"..... Kalau tak, jadi semperit nanti....

      Wakakakakakakakakakakakakaka

      Delete
    2. Dulu tak ade kuasa, sekarang dah berkuasa, so apa lagi, terkam ler utk lepaskan GERAM.. kih kih kih

      Delete
    3. JANGAN IKUT PERANGAI NUAR AL JUBURI UDAH LE!!!

      Delete
  70. MINTAK PM93 UMUM DI PARLIMEN ESOK YG PAKATAN HAPRAKAN MENANG PRU14 KERANA MENIPU RAKYAT. KONONNYA DAH 2 JANJI DRP 10 YG DITUNAIKAN DALAM TEMPOH 70 HARI INI. PADAHAL, SATU PUN TAK TERTUNAI LAGI. HARI TU (29.5.2018) BOLEH PULAK TPM KIPAS KATA 50% JANJI DAH DITUNAIKAN. BETUL-BETUL HAPRAK, PENIPU TERAGUNG!!
    KERA JAAN BADUTS KAKI KELENTONG

    ReplyDelete
    Replies
    1. SI TUA RENTA MAMAK MATDEY AL KUTTY...HATI IBLIS!!!!

      Delete
  71. SELINGAN IKLAN

    Jangan terkejut, Perodua Viva sekarang dah bertambah keluasan dalamnya... Kalau tak percaya boleh KLIK SINI......

    Muahahahahahahahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. FUYOOOOOO...........KIHKIHKIH....

      Delete
    2. Ingatkn dh mampos en.mugabe nii..demam 9 mei dh kebah belom..kikiki..bgn pagi 10 mei terus tak muncul2..kikiki..😂😂😚🤗🤗

      Delete
    3. Kah kah kah kah kah.... Akhirnya tedbabi pun munculkan diri setelah berselindung sebalik nama anon, rosjkk dan suharli masrop. Tak tahan tengok aku guna emoticon la tu....

      Wakakakakakakakakakakakaka

      Delete
    4. Tak guna HAI HAI BYE BYE tedbabi kalau nak berhujah pun tetap tak ada telor..... Setakat buat provokasi bodoh lebih baik ko pergi mampos je....

      MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

      Delete
    5. WakahhkahhhhWakahhkahhhh..ko merepek apa nii seytann.. kerolryezal apa cerita bro..nyorok dlm jamban kerr..macam mana perasaan jadi pembangkang sekarang..seronokkan..kikiki..🤔😝😜🤑😝😜😝🤑😜😝🐽🐷🐖

      Delete
    6. Kah kah kah kah kah kah... Tedbabi terasa panas ke tu??? Selalu tak menjawab komen... Tetiba petang ni boleh balas komen siap dengan icon lambang babi dalam kandang..... Ada 13 ekor pulak tu...

      Muahahahahahahahaha

      Delete
  72. Rm9 billion kos lrt 3 hanya kelentong najib. Rupa2nya setelah didedahkan dlm parlimen tadi, rm9 billion hanya kos pembinaan shj. Tak termasuk pengambilan tanah dll. Najib sendiri pengerusikan mesyuarat penambahan kos dan menandatangani kontrak lebihan kos tersebut. Najib telah dicabar kemukakan bukti hanya rm9 billion dalam dewan rakyat, jika didapati najib menipu, tony pua akan usul penipuan/berbohong terhadap najib. Bagi pencacai najis najib..yang makan rm470 juta duit 1mdb, ketahuilah duit tersebut duit haram. Korang anak beranak akan dibakar api neraka hari kiamat nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow... Tony cabar najib kemukakan bukti... Tapi tony puaka tak pula kemukakan 'dokumen penambahan kos' tu pada umum.... Hanya macai 🍅🍅🍅 je percaya bulat-bulat cakap auta tony puaka....

      Wakakakakakakakakakakakakaka

      Delete
  73. Najib nafi arah tulis surat minta bantuan pada CIA

    Datuk Seri Najib Razak berkata beliau tidak mengarahkan bahagian penyelidikan Jabatan Perdana Menteri (JPM) untuk menulis surat kepada Agensi Risikan Pusat (CIA), Amerika Syarikat (AS) bagi memohon sokongan negara itu, menjelang pilihan raya umum 9 Mei lalu.

    Bekas perdana menteri juga berkata beliau tidak tahu menahu berkaitan surat itu dan apa yang dilaporkan berkaitan surat-menyurat yang mencadangkan bertujuan mendapatkan sokongan AS selepas, bukan sebelum pilihan raya.

    “Saya terkejut,” katanya kepada Malaysiakini petang ini.

    “Saya tidak tahu pun kewujudannya.

    HARAP WALAUN UMNO NGOK JANGAN MARAH PADO HAJI NAJIB... DIO TAK TAU...
    DERMO 2.6 BILION PUN TAK TAU... HAJAH ROSMAH ADO BEG TANGAN 287 BUAH PUN DIO TAK TAU... NAK BAGI TAU KEK WALAUN UMNO NGOK JANGAN BANYAK SANGAT MAKAN NASI KANGKANG BINI...

    KAH KAH KAH

    RAKYAT BANGGANG UMNO SONANG

    ROSMAH MANSOR JKKK

    ReplyDelete
    Replies
    1. TOLO MAMAK MATDEY MAHAKUTTY DALAM GENGGAMAN KETUA TO' KONG....

      Delete
  74. Biasa lah... si najib ni semua dia tak tau benda2 yg penting
    Macam 1mdb... lrt 3.. hsr.. ter
    Masuk yg ni jugak. dia tukang
    Angguk2 je.. pupppet je....
    Sebab tu lee kuan yew terus deal dgn si rosmah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. MACAM SI TUA RENTA ..ATOK KAU ...TAK TAHU...TAK AMBIK TAHU...HINGUS PUN DAH KELUAR...TAK LAMA LAGI MASUK IJN LAH TU!!!

      Delete
  75. Dulu najib kata hutang 1MDB dibayar melalui keuntungan sykt...check di kementerian MOF yg bayar....celaka betul org ini....pembohong pengkhianat negara....

    ReplyDelete
    Replies
    1. YG PENTING BAYAR...JUDI FOREX HANGUS CAM TU JE!!!!

      TAK TAHU ...TAK TAHU...POYO PUNYA MATDEY MAHAKUTTY...

      JALAN PUN DAH KENA PIMPIN...TAK LAMA LAGI LAH TU...

      Delete
  76. tali berut yahudi lah itu. kan najib pelabur amerika. najib pernah kata nak tolong ekonomi amerika dalam masa yang sama najib pun pernah berjabat tangan PM yahudi jadi parti ulamak pas munafik lagi sokong siap dengan jawatan penasihat tukang doa kan wang haram jadi wang halal. jangan marah ya penyokong parti ulamak pas munafik, kalau ada jawatan mesti ada kerja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hebat najib, ekonomi Malaysia yang berpendapatan 200 bilion nak bantu ekonomi Amerika yang berpendapatan 3 trilion setahun. Bukan aku cakap... Macai 🍅🍅🍅 ngok ngek yang cakap begitu.... Mari kita anggok-anggokkan sahaja dengan kebodohan macai uneducated fuckatan atas ni.....

      Wakakakakakakakakakakaka

      Delete
    2. MACAI KELABU ASAP!!!

      Delete
  77. SST=SAYA SAYANG TUN...
    SST=SENYAP-SENYAP TIPU...

    POODDAAHHHHH....MATDEY MAHAFIRAUN...LAKNATULLAH!!!

    ReplyDelete
  78. Percukaian SST, Rakyat Sudah Boleh Bertepok Tangan
    Oleh Alang Sobri / dalam Suara Rakyat / pada Thursday, 19 Jul 2018 08:15 PM / 0 Komen / 45 dilihat

    19JULAI: Rasa hairan juga bila pembuat dasar berpendapat bahawa percukaian GST yang diperkenalkan oleh kerajaan Barisan Nasional dahulu dikira sebagai sangat baik @ lebih telus berbanding cukai jualan dan perkhidmatan (SST).

    Cuma alasan yang diberikan ialah kerajaan hari ini tidak mengutip terlalu banyak cukai dari rakyat dengan membandingkan jumlah cukai yang akan terkumpul bila percukaian SST diperkenalkan semula.

    Jadi apa maknanya meneruskan sistem percukaian SST jika ianya tidak telus tidakkah ini juga bakal memberi beban kepada rakyat dan mungkin juga sahingga satu masa rakyat tidak lagi mendapat merasai kemewahan atau perkongsian kekayaan negara, kerana semua tahu bahawa sistem percukaian SST tersangat rapuh dan mudah dikelirukan.

    Mereka juga mengakui bahawa percukaian SST akan memberi impak kepada harga barangan, jadi apa baiknya SST? sudahlah harga barang lebih mahal malah pendapatan negara dikurangkan yang mana rakyat lama-kelamaan akan kehilangan untuk merasai kekayaan negara.

    Memang GST memberi kesan kepada rakyat seperti contohnya rakyat menerima perkongsian setiap hasil kekayaan negara baik secara tunai ( melalui bantuan BR1M, bantuan persekolahan, bantuan buku 1 Malaysia) dan juga melalui pembangunan prasarana dan kemodenan sistem pengangkutan awam.

    Ini lah hasil yang dikongsikan dengan rakyat hasil dari percukaian GST, sedangkan kerajaan tahu pendapatan kerajaan akan berkurangan dengan perlaksanaan SST dan sudah pasti kerajaan akan menyekat semua peruntukan untuk kebaikkan rakyat, adakah ini yang dikatakan lebih baik?

    Semua Sekali Terkejut (SST), bila kerajaan hari ini mahu mengembalikan percukaian SST, sedangkan mereka sendiri memperakui bahawa GST adalah yang paling telus malah dunia memperakui akan sistem percuakaian ini.

    Mereka memperakui SST tidak setelus dan efisien seperti GST namun kesan kepada rakyat khususnya pengguna akhir yang meraka mahu beri tumpuan, adakah mereka bermaksud bahawa harga barangan akan menjadi murah?

    Jika harganya lebih mahal dari ketika percukaian GST kemana namanya mendahulukan kepentingan rakyat.

    Kita pun semakin pening dengan permainan konda-kondi pemimpin kerajaan hari ini.

    Seperti pemikiran zaman jahiliah yang menyebut niatlah minum arak itu sebagai minum ubat, sebab nak menunjukkan yang arak itu boleh di minum maka niat telah menghalalkan cara, begitulah dengan percukaian SST walaupun tahu kesan tetap dilaksanakan kononnya untuk rakyat.

    Rakyat sekelian boleh bertepok tangan sekarang ini tanda bergembira.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok..👏👏👏👏👐👐🙌🙌👏👏👏👏👋👋👍👍👌✋✋🖐🤘🤘🖕🖕🖕🖕🖕👌🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

      Delete
    2. SST tak telus tapi mari kita telan begitu sahaja sebab tokong cakap semua betul... Mana ada tipu maaaaa.... Temberang je....

      Wakakakakakakakakakakakaka

      Delete
    3. Tan Sri Anuar Musa bangkang boss sendiri di Parlimen.

      "Saya minta maaf Bagan Datuk saya tak setuju dengan kenyataan Yang Berhormat yang menyebut hanya harga tomato turun.

      "Sebab harga saham, getah, sawit, ringgit Malaysia pun turun," katanya yang mengundang sorakan wakil rakyat BN.

      Dia lupa sebut durian pun jatuh harga.

      Wow! Lagi untung jual tomato bila orang kena jual

      Delete
  79. Adalah terlalu bodoh sesiapa yang masih berdamping dengan badut kepit berbibir pink ini.

    Beliau adalah produk/jenama yang gagal.

    Dalam budaya Melayu, orang yang membawa sial, harus dijauhi, dan dipinggirkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TOLO MATDEY TENGAH DIPEGANG SAMA KETUA TO' KONG...TUNGGU NAK RAMAS JE!!!!

      Delete
  80. Maaf cakap,

    Selalu kata tidak tahu,duit berjuta juta masuk akaun sendiri pun kata tak tahu.

    Justeru,apa yg Najib tahu ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAK TAHU...TAK AMBIK TAHU....

      ATOK MATDEY TUA RENTA MAHAKUTTY....LAKNATULLAH!!!

      Delete
  81. Sbb tu la día hambat duit KWSP rakyat bg kt Amerika konon nak tolong ekonomi Amerika. Rakyat kt sini dipijak². Tu pun masih ramai macai² UMNO yg terpekik² mcm anjing lapar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AAH....MACAM LE ATOK MATDEY TU SORANG YG SYUMUL....

      SI TUA RENTA TU LAGI BAPAK PEROMPAK....

      PI TANYA SAMA PIJI SOTONG DAN NUAR AL JUBURI....

      Delete
  82. Najib ni semua x taw. Harta karun berlonggok dlm umh dia pun dia bantai ckp x taw. Yg dia Taw polis mkn ceklat dia. Bugima!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ATOK TUA RENTA MEMANG TAK KAYA...PAKAI SELIPAR JEPUN JE....HIKHIKHIK....

      PI TANYA RAPUJI SOTONG....SAPA YG KAYA RAYA KAT M'SIA NI....

      Delete
  83. Kalau benar surat ini ujud dan sahih..
    Maka siapakah pengkhianat AGAMA BANGSA dan TANAH AIR sebenarnya?
    Dato Lokman Adam (Presiden Pemantau Malaysia) terpekik pekik di Bukit Aman tuduh PH tak mendaulatkan Yang Di Petuan Agong,memcemar agama Islam dan PH menggadaikan maruah Tanah Air...
    Umnobn dan Pas sering menuduh DAP agen yahudi...bukankah USA itu sekutu kuat Israel dan sering merestui serangan israel ke atas Plaestin?..
    Jadi siapa talibarut yang menyembah yahudi sebenarnya? DAP atau umnobn?
    dan seperti biasa jawapan Ds Najib ialah "saya tak tahu..."walaupun dia ketua di Jabatan Perdana Menteri (PMO) dn dia juga pengerusi umnobn serta Perdana Menteri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 07/18/18 Wednesday 1 USD = MYR 4.0610
      07/17/18 Tuesday 1 USD = MYR 4.0460
      07/16/18 Monday 1 USD = MYR 4.0322
      07/13/18 Friday 1 USD = MYR 4.0487
      07/12/18 Thursday 1 USD = MYR 4.0409
      07/11/18 Wednesday 1 USD = MYR 4.0385
      07/10/18 Tuesday 1 USD = MYR 4.0262


      APA CITER NI ATOK MATDEY....

      Delete
    2. KALAU ESOK PH MEMERINTAH.....NILAI RINGIT AKAN NAIK DAN REGE PETROL 1.50....POOORRAAAAHHHH........PI MAMPOS LAH KERAjaan MUNAFIK...LAKNATTULLAH...

      Delete
  84. Saya tak tau. Semua rosmah yg uruskan.terima kasih kepada macai yg terus setia bersama saya. 🐷🐷

    ReplyDelete
    Replies
    1. ATOK PUN TAK TAHU.....MAAF LAH YE ATOK DAH TUA.....

      Delete
  85. KUALA LUMPUR, 19 Julai — Seorang pembantu wakil rakyat Pakatan Harapan didakwa mengajak dua artis wanita bermalam di sebuah hotel residensi.

    Lelaki berkenaan dikatakan cuba mendekati Fathia Latiff melalui Instagram selebriti jelita Zarina Anjoulie Mohamad Fahizul, lapor Harian Metro.

    Danny, pengurus Fathia, menegaskan pihaknya tidak mengenali lelaki tersebut tetapi dia dilapor adalah “pegawai khas kepada seorang ahli parlimen di selatan tanah air”.

    “[...] Mungkin dia terlihat gambar Fathia dalam Instagram Zarina dan mahu menggunakan Instagram Zarina sebagai medium untuk mendekati Fathia,” katanya.

    Beliau berkata Fathia seboleh-bolehnya mahu mengelak kontroversi kerana perkara itu menyebabkan artis tersebut sukar mendapat tawaran berlakon.

    “[Fathia] hanya fokus kepada kerjaya seninya dengan memasuki kelas vokal dan memantapkan lakonan,” katanya.

    Danny berkata Fathia juga menolak untuk bertemu Zarina selepas isu itu tular di media sosial kerana mahu mengelak kontroversi berlarutan.

    Semakan Malay Mail mendapati akaun instagram milik Zaira tidak dapat diakses tetapi paparan skrin mengenainya menular di media sosial.

    Dalam coretan itu, Zarina memuatkan foto lelaki tersebut yang didakwa pegawai wakil rakyat sebuah parti kerajaan Pakatan Harapan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BARU 2 BULAN LEBIH JADI KERAjaan DAH BUAT KERJA MENYUNDAL....

      JANGAN IKUT OTAI BANG NON UDAH LE!!!

      Delete
    2. Fathia bigo girl kopek kecik ade jugak yg kejar ke hotel. No taste lgsung.

      Delete
    3. Fatiak tu amik lew.. aiman x kisah

      Delete
  86. Hahaha, ni nak panggil munafik atau lampu trafik ni, cibai punya UMNO, kalau pembangkang buat kena tuduh mengundang campurtangankaki luar.

    ReplyDelete
  87. haiisshh .. jangan sesekali sebut dorang tu munafik.... dorang tu semuanya maksom maksom... suci.... berdebu....hahahaha..
    nanti hadir lah cai cai memback-up dewa dorang...yer laa.. kita nie asyek kena kencing hancing cing cing cing jer..aann..

    ReplyDelete