TRANSLATION

16 September 2019

PAN Panik DAP Tamak Kerana Himpunan Penyatuan Ummah.:

Himpunan Penyatuan Ummah sudah selesai. Mesejnya sangat jelas yang berpegang kepada Muafakat Nasional.


https://www.google.com/amp/s/www.hmetro.com.my/node/496585/amp

Kita boleh juga amati respons balas ahli-ahli politik PH terutamanya parti PAN dan DAP.

Parti PAN guna taktik sindir yang agak ekstrim tapi kebudak-budakkan & merendahkan nilai ahli-ahli politik PAN itu. Mereka guna perkataan seperti 'bersedudukan', 'sijil nikah' dan sebagainya.

Tapi kita faham kekalutan berlebihan ahli-ahli politik PAN ini. Mereka risau kerana dengan statistik yang sedia ada, hampir kesemua ahli parlimen PAN akan tersungkur kalah kerana tada lagi pertandingan 3 penjuru. Undi akan fokus kepada hanya 1 calon UMNO atau PAS.

Sebelum ini saya tulis dan jangka :
1. Puak DAP dan portal pro-D4P akan putar belit maksud Himpunan ini. 
2. Kaitkannya dgn isu perkauman. 
3. Rekacipta fitnah yg boleh meresahkan kaum lain.
Dan respons puak DAP juga seperti yang dijangka. Lim Guan Eng DAP buat kenyataan berbaur fitnah dan hasutan yang kerjasama Pas-UMNO adalah pengisytiharan perang kepada bukan Melayu.

Kit Siang DAP pula fitnah konon ianya politik toksik mengaitkan agama dan bangsa.

TAPI logiknya, jika PPBM dan PAN mahu survive dan dilihat sebagai pengganti UMNO dan PAS, mereka perlu dilihat lebih ke depan tentang isu Melayu dan Islam.

Tapi Kit Siang DAP dari awal lagi sudah tunjuk sikap bossy. Dia bagi amaran kepada parti-parti lain dalam PH supaya tidak “lebih Melayu daripada UMNO dan tidak lebih Islam daripada PAS” walau pun dia tahu dengan cara itu sahaja sekurang-kurangnya parti PPBM dan PAN dapat bersaing dengan UMNO-PAS.

Jelas bahwa veteran DAP ini tamak, hanya penting diri & parti DAP sahaja.

Ironi, ahli-ahli politik Melayu PH hanya mampu mengangguk setuju dengan amaran boss mereka itu. Sungguh memalukan.

Dan jika Lim Kit Siang anggap 95% pengundi Cina sokong PH-DAP sebagai tidak rasis, maka tiada rasisnya jika ada usaha supaya undi Melayu/bumiputera tidak berpecah lagi dan 95% daripadanya sokong UMNO-PAS.

Tambahan pula, Muafakat Nasional tidak sesekali mengabaikan mana-mana bangsa.

14 comments:

  1. DAPig ni patut diharamkan! Perosak negara & rasis extreme!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Percayalah, PRU15 juga akan diSABOTAJ oleh pengganas MOSSAD/CIA-SOROS dan KULI2 DAPpembunuh/PariaKR-anwar PARIA HOMO depa, yg. berPUSAT di SWITZERLAND, iaitu BERSIH DAPpembunuh yg. dah kuasai SPR baru haram jadah tu, mcm. PRU14 diSABOTAJ depa, utk. MENAKLUK habis2an SELAT MELAKA kita dan LAUT CHINA SELATAN kita yg. amat KAYA dgn. bahan2 kimia spt. ZIRCON/THORIUM/URANIUM, di GUNUNG2 BERAPI bawah laut (SUBMARINE VIOLCANOES), utk. pembuatan SENJATA2 NUKLEAR Barat-ZIONIS, hingga akhir zaman!!!!! Maka, kalau PRU14 dah TERANGAN diSABOTAJ oleh PENGGANAS BERSIH yg. mengHASUT POLIS/TENTERA dan disyaki PEKERJA2 SPR – tak kan si pemimpin2 ISLAM/MELAYU dr. PAS/UMNO, nak ‘BERHEMAH‘ konon dan TUNDUK mcm. KULI kpd. DEMOKRASI Zionis PENIPU, utk. TUNGGU shj. PRU15, mcm. si LEMBU2 diCUCUK HIDUNG oi?!! GILA BABI apakah ini?!!!

      Delete
  2. semasa jadi pemabngkang , bunyi dia lain.

    Skrg bila jadi kerajaan dah berubah pulak..

    Dasar hipokrit dan mengambil kesmepatan serta menipu rakyat..

    Contoh yg senang ialah kes Lynas...

    Brapa ramai manusia penyokong PH yg telah diperbodohkan oleh DAP dan PH..

    Mana manusia2 pemimpin durjana yg sekarang dah senyap tak bersuara...


    Kes Lynas ialah contoh terbaik dimana rakyat telah ditunggang untuk memenuhi hasrat kotor PH serta DAP


    jgn harap PH akan menang selepas menipu rakyat!!!

    ReplyDelete
  3. Mohon masukkan blog saya ke dalam blog list tuan. Tq
    https://pariajalanan.blogspot.com/?m=1

    ReplyDelete
  4. Kepada pemimpin2 PERPADUAN UMMAH PAS UMNO, terus lah maju kehadapan merangka strategi2 kemenangan PRU15 bersandarkan SUNAH dan janganlah lagi menoleh kebelakang. Teruskan kemaraan anda!

    Biarlah kami umat Muslim dengan program BOIKOT produk2 dan kedai2 DAP dan pengikut2nya. InsyaAllah ianya akan berjalan lancar dan kami akan ISTIQAMAH.

    ReplyDelete
  5. KKN bermaharajalela kini. Kroni buat
    TAIK kat Indonesia, rakyat jadi mangsa
    MENGHIRUP ASAP DEBU bonos pelaburan kroni.

    ReplyDelete
  6. Tgklah si BETINA BANGKAI BABI Melayu PKR-si PENJILAT DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael ni - sewenangnya nak MENJUAL berlambak2 lagi HARTANAH2 kita pd. WARGA2 ASING, termsk. dr. HONG KONG - yg. ramai dr. depa ni kebanyakan amat JAHAT dan adalah puak KRISTIAN ZIONIS yg. amat ANTI-ISLAM/umatnya, sampaikan nak rejim2 NAZI US/Trump dan UK masuk campur menentang CHINA, supaya HONG KONG ni dpt. diJAJAH balik oleh UK!

    Sdgkan RAKYAT Bumiputera MISKIN kita, terutamanya JENERASI MUDA - makin ramai TAK mampu beli rumah pertama pun, sbb. banyak TANAH diROMPAK oleh pemaju2 BABI SIAL DAPpembunuh utk. buat PERUMAHAN2 MEWAH, termsk. dgn. MENIPU kononnya rumah $400,000 pun bawah perumahan mampu milik!! BABI betul PKR PARIA-anwar homo PARIA HOMO!! Si pemaju2 PENDATANG DAPPembunuh PEROMPAK ni juga nak MEMENUHkan kawasan perumahan tu dgn. PENGUNDI2 dr. bangsa2 PENDATANG rasis DAPpembunuh/PariaKR depa! Dahlah program perumahan2 PR1MA dan Sime Darby (yg. juga ada projek2 perumahan) pun dah diKUASAI oleh pauka2 PENDATANG DAPpembunuh ni!! MAMPOS lu PKR paria/DAP PENGGANAS!!! Di -

    https://www.ismaweb.net/2019/09/17/jual-rumah-kepada-warga-asing-dapat-pulih-ekonomi-negara/

    Jual rumah kepada warga asing dapat pulih ekonomi negara?

    Cadangan menteri buka ruang jutawan warga asing kaut keuntungan

    Oleh Ainulillia

    Isma Web net
    17/09/2019

    ReplyDelete
    Replies
    1. ANGKASA mesti juga perlu MEMBANTU supaya SETIAP bangsa BUMIPUTERA miskin dan sederhana kita - dpt. MEMBELI RUMAH MAMPU MILIK atau SEDERHANA, melalui KOPERASI2! Kerana JABATAN2 bah. PINJAMAN di BANK2 dah diKUASAI si EJEN2 PENDATANG amat RASIS dr. DAPpembunuh/PariaKR,yg. sewenangnya menDISKRIMINASI terhadap bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita!

      Bahkan MO DAJAL amat LICIK yg. makin MENINGKAT ialah mem"BLACKLISTED"kan bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita dr. apa2 BIL TERTUNGGAK, walau amat kecil dan BIL2 yg. biasa spt. INDAH WATER, BIL TEL., BIL LETRIK atau BIL AIR, dsbnya!! Bahkan MO BLACKLISTING ni akan dilakukan dgn. amat CEPAT setelah FIRMA PEGUAM DAPpembunuh SETAN, berpura2 menghantar surat pembayaran bil (tapi depa akan sengaja hantar surat lewat dr. TARIKH ASAL surat tersebut atau bagi tempoh masa utk pembayaran yg,. amat pendek, cthnya dlm. 2 MINGGU!!!) Sdgkan bangsa PENDATANG tak akan diBLACKLISTING walau TAK bayar BIL bertahun2, cthnya bil INDAH WATER!!!

      Maka, apabila bangsa ORANG ASAL Islam/melayu kita diBLACKLISTED - ini akan digunakan sbg. ALASAN si EJEN2 DAPpembunuh di BANK2, utk TAK memberi KELULUSAN membuat PINJAMAN2 BANK - termsk. utk. beli RUMAH2 PR1MA dan PPR!!

      Bahkan FIRMA2 PEGUAM2 DAPpembunuh ni yg. sewenangnya akan buat BLACKLISTING penipu tu TANPA pengetahuan MANGSA2 - yg. kdg2 hanya tahu mereka telah diBLACKLISTED, bila diGAGALkan membuat pinjaman di BANK utk. beli rumah, cthnya!!

      Lihat PENJAJAH2 Cina bangkai BABI-geng2 puaka2 DAPpembunuh dr. HONG KONG amat SIAL ni - habis diBOLOTnya RUMAH2 kat JOHOR ni!! CELAKA betul!!! Lihat di -

      https://www.thethirdforce.net/more-hongkies-buy-homes-in-malaysia/

      More Hongkies buy homes in Malaysia

      Oleh Raggie Jessy

      The Third Force net
      August 21, 2019

      Delete
    2. Tgklah juga MAHB kita dan LAPANGAN TERBANG kita mahu diJUAL kpd. PENJAJAH ASING - oleh si puaka2 PEROMPAK/PERASUAH PH-DAP bangkai BABI HOMO jijik ZIONIS ISrael ni!! JAHATnya!

      Bayangkan puak PENJAJAH ni meletakkan EJEN2 Pengganas2 MOSSAD/CIA/NATO (dan KULI2 DAP/TAMIL EELAM-hindrafHOMO-BJP/RSS India depa) di LAPANGAN2 TERBANG kita - mcm. di LAPANGAN2 TERBANG Barat, cthnya di BELANDA, yg. diKENDALIkan oleh syarikat ISrael/MOSSAD, yg. menyebabkan MH17 kita diSABOTAJ dan diMUSNAHkan, kerana sengaja TAK diberi AMARAN ttg. laluan PERANG yg. BAHAYA di UKRAINE!! Lihat di -

      http://thekl-chronicle.blogspot.com/2019/09/mahb-bakal-tergadai-kepada-bangsa-asing.html

      MAHB Bakal Tergadai Kepada Bangsa Asing?

      Oleh YAB DS Ab Aziz Kaprawi
      Bekas Timbalan Menteri Pengangkutan

      KL Chronicle Blogspot com
      September 17, 2019

      Delete
    3. Maka, demi ISLAM/umatnya, seluruh bangsa BUMIPUTERA kita dan TANAH MELAYU/NEGARA ISLAM, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni –pemimpin2 ORANG ASAL Islam/Melayu kita dr. UMNO-PAS-PPBM-KEM AZMIN mesti BERSATU segera - utk. MENUBUHkan KERAJAAN baru SEKARANG juga, dan mengHALANG habis2an anwar PARIA HOMO jadi PM HOMO amat JIJIK dan KEJI yg. PERTAMA kat NEGARA ISLAM/TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni, dan TPM dia dr. TUAN guan eng bangkai ANJING dia, si bangkai SAMPAH DAP ANJING kurap HOMO jijik ZIONIS ISrael , dibawah hak asasi 'KESAMAAN' SAMPAH dan PENIPU Zionis depa - kerana PRU 15 dan masa hadapan, disyaki akan diSABOTAJ oleh PENGGANAS2 SPR-Bersih DAPpembunuh tu, mcm. PRU14 (apalagi pengganas MOSSAD/CIA-SOROS dan KULI2 DAPpembunuh/PariaKR-anwar PARIA HOMO depa, yg. berPUSAT di SWITZERLAND, iaitu BERSIH DAPpembunuh - dah kuasai SPR baru haram jadah tu HABIS2an)!!

      Delete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Semua terima kasih kepada mrs KARINA ROLAND untuk membantu saya dengan pinjaman saya selepas ditangkap oleh orang-orang palsu yang kerang menjadi peminjam pinjaman.
    Nama saya Annika amahle mokoena, saya dari Afrika Selatan dan saya tinggal di bandar Johannesburg. Suatu bulan yang lalu saya sedang mencari pinjaman dalam talian dan saya melihat pemberi pinjaman pinjaman yang berbeza di internet dan saya memohon dari mereka dan semua saya mendapat adalah penipu saya menggunakan lebih daripada 2 syarikat dan saya ditipu semua melalui. Jadi saya berputus asa sehingga saya memutuskan untuk menyemak semula jika saya akan mencari bantuan seperti yang saya cari dan saya menetap untuk mencari syarikat pinjaman legit saya jumpa syarikat ini bernama KARINA ROLAND LOAN COMPANY saya melihat banyak testimoni yang dimaklumkan oleh orang dia tetapi kerana saya ditipu secara serentak saya fikir ia adalah penipuan tetapi saya melakukan apa yang saya diminta lakukan dan saya menunggu untuk pinjaman saya dan Puan KARINA ROLAND memberitahu saya dalam masa kurang dari 24 jam anda dengan pinjaman saya dengan selamat saya tidak percaya sebab saya fikir ia juga satu penipuan sehingga hari itu adalah waktu malam di Afrika Selatan dan saya tidur pagi esok ketika saya bangun saya menerima amaran dari akaun bank saya dan segera saya memanggil pengurus bank saya untuk mengesahkan dan pengurus bank memberitahu saya untuk datang ke bank dengan serta-merta dan saya pergi dengan serta-merta ketika saya sampai di sana pengurus bank memeriksa akaun saya dan melihat sejumlah $ 127,000.00 USD yang Dolar Amerika Syarikat dan saya menjelaskan kepada pengurus saya bahawa saya memohon pinjaman dalam talian dan bank saya pengurus terkejut jika ada masih sebuah syarikat pinjaman sebenar dan legit online saya sangat gembira semua terima kasih kepada MRS KARINA ROLAND saya memutuskan untuk menulis di internet kerana saya melihat orang lain melakukannya dan memberi keterangan tentang syarikat ini sebabnya saya menghantar mesej ini secara online kepada sesiapa sahaja yang memerlukan pinjaman walaupun anda telah ditipu sebelum memohon dari syarikat ini dan yakinlah bahawa syarikat ini tidak akan membiarkan anda turun. Salam kepada sesiapa sahaja yang membaca mesej saya dan anda boleh menghubungi syarikat ini melalui pos (karinarolandloancompany@gmail.com) atau whatsapp sahaja +13128721592, Sekali lagi saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua orang yang membaca kesaksian ini, anda boleh menghubungi saya juga untuk lebih lanjut maklumat ..... annikaamahlemokoena@gmail.com

    ReplyDelete
  9. Halo semuanya

    Asep Novtia::Gmail: asepnovita2@gmail.com

    Dengan fakta bahwa ONE BILLION RISING FUND adalah pemberi pinjaman yang sejati dan saya adalah saksi hidup dari perusahaan ini.  Saya Novita Asep, dan baru minggu lalu saya membaca tentang ONE BILLION RISING FUND sebagai satu (Nyonya Efendi Ratu Lisa) memberi kesaksian tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari perusahaan, jadi saya mengambil bunga karena saya memerlukan uang untuk memperbesar bisnis saya, seperti yang telah saya dengar Sebagian besar teman saya berbicara tentang bagaimana mereka di mana menabung untuk membayar sejumlah uang untuk mendapatkan pinjaman

    Ini adalah waktu saya untuk mengajukan pinjaman secara online dan perusahaan tersebut benar-benar menunjukkan bahwa saya senang karena saya diberi pinjaman kepada perusahaan dan perusahan mo dari perusahaan ini adalah bahwa pemberian pinjaman mereka mudah dan cepat.Saya menyarankan setiap pencari pinjaman untuk mengajukan permohonan ke perusahaan ini dan stres fianacial Anda akan berakhir karena perusahaan itu asli

    Hubungi perusahaan: onebillionrisingfund@gmail.com

    Hanya Berbagi cerita saya dengan Anda

    ReplyDelete
  10. Hubungi kami:
                                                ☎:::::::::::::>+62 822-7404-5059
    W/A:::::::::>+6282274045059

    Apakah Anda memerlukan pinjaman yang sah, jujur, bereputasi dan mendesak? Pencarian Anda untuk pinjaman yang sah berakhir di sini hari ini karena kami di sini untuk memenuhi kebutuhan keuangan Anda. Jika Anda telah ditolak pinjaman oleh bank atau lembaga keuangan dengan alasan apa pun jangan khawatir lagi tentang masalah keuangan Anda karena kami adalah solusi untuk kemalangan finansial Anda. Kami telah menyediakan Miliaran (mata uang berbeda) dalam pinjaman bisnis kepada lebih dari 32.000 pemilik bisnis. Kami menggunakan teknologi risiko yang kami tentukan sendiri untuk memberi Anda pinjaman bisnis yang tepat sehingga Anda dapat tumbuh urusanmu. kami menawarkan pinjaman untuk semua jenis dengan tingkat bunga rendah dan juga jangka waktu untuk membayar kembali pinjaman. Apakah Anda memiliki kredit yang buruk? Apakah Anda memerlukan uang untuk membayar tagihan? atau Anda merasa perlu memulai bisnis baru? Apakah Anda memiliki proyek yang belum selesai karena pendanaan yang buruk? Apakah Anda memerlukan uang untuk berinvestasi dalam spesialisasi apa pun yang akan menguntungkan Anda? ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY bertujuan untuk memberikan layanan keuangan profesional yang sangat baik e_mail: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.