Monday, October 21, 2019

Komik Propaganda Pro-Komunis : Penglibatan DAP Terbongkar Lagi!

Kenyataan Lee Chuan How, ketua pemuda DAP tentang komik propaganda pro-komunis telah dikritik keras oleh pihak netizen.


Rata-ratanya jelek dengan cubaan melepaskan tengkuk sendiri dengan menafikan penglibatan DAP.

Padahal, prakata komik itu ditulis khas oleh Lim Guan Eng sebagai Setiausaha Agung DAP!


Malah, pihak yang pertama dan paling kuat melenting sehingga ke saat ini seperti kera kena belacan dan kepedasan ialah puak DAP. Pepatah Melayu kata siapa makan cili, beliau yang terasa pedasnya.

43 pemimpin DAP sanggup buat kenyataan bersama membantah larangan komik rasis pro-komunis ini diedarkan ke sekolah-sekolah. Apakah ianya bermaksud mereka setuju dengan intipati komik yang simpati kepada pengganas komunis?


Jika benar, tanggapan mereka itu amat salah, menghina kedaulatan negara dan wira-wira negara yang terbunuh kerana pertahankan negara daripada pengganas komunis.

Di antara 43 orang itu ialah Setiausaha Kebangsaan Pemuda DAP, Eric Teh, Timbalan Ketua Pemuda DAP Selangor Koo Jeng Teng, Phoong Jin Zhe (Adun Luyang @ Menteri Belia dan Sukan Sabah), Chiong Yoke Kong (Adun Tanah Rata, Pahang), Chow Yu Hui (Adun Tras, Pahang), Lee Chin Chen (Adun Bilut, Pahang) dan Leong Yu Man (Adun Triang, Pahang).

Malah, komik propaganda itu sampai ke tangan Teo Nie Chin DAP, timbalan Maszlee Malik! Kenapa Maszlee tidak tahu aktiviti timbalannya sendiri?


Apakah puak DAP takut isu ini akan menjadi di antara topik panas semasa PRK Tanjung Piai nanti?

Dan berbelitnya Ketua Pemuda DAPsy apabila perkataan 'sekolah-sekolah' ditukar pula kepada 'perpustakaan-perpustakaan'. Sebab apa? Sudah rasa bersalah?

Chuan How DAP sepatutnya berani menyatakan kesalahan dalam komik itu terutamanya bahagian yang simpati dengan pengganas komunis. Tapi beliau gagal. Memalukan.

https://www.facebook.com/140262356142658/posts/1364401930395355/

Komen saya dalam FB Chuan How..
Howard Lee....apakah pandangan anda mengenai part pengganas komunis yg diangkat seperti puak yg tidak bersalah yg kononnya 'mangsa' & 'menderita'?

Bagaimana dgn ribuan keluarga yg meratapi kematian pihak keselamatan & warganegara tidak bersalah yg telah dibunuh dgn kejam oleh traitor pengganas komunis itu? Mereka bukan 'mangsa'?

Come on Lee. Berani sikit & pertahankan wira2 negara ini & bukannya berbelit2 zero input & menambahkan lagi kepercayaan yg parti anda benar2 terlibat.

Baca balik sejarah ttg Ketua Polis Negara ditembak mati oleh komunis & sebagainya.
Malah, betapa rasisnya komik ini apabila menghina kaum Melayu sebagai radikal kerana simpati dengan nasib Uyghurs di China.

Masih mahu pertahankan lagi komik itu?




14 comments:

  1. Penegasan dibuat pemimpin Pemuda DAP mengenai komik karya Hew Kuan Yau itu tidak ada kaitan dengan parti belum meyakinkan dan tidak boleh diterima, kata seorang pemimpin PAS.

    Justeru menurut anggota Jawatankuasa Pusat PAS, Dr Khairuddin Aman Razali, polis tidak wajar mengehadkan langkah mengambil keterangan Hew dan pelukis komik berkenaan semata-mata.

    Menurut Khairuddin, polis juga patut menyiasat Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, yang memberikan kata-kata aluan untuk komik berkenaan.

    "Apabila yang menulis kata-kata aluan (dalam komik tersebut) adalah Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, ini menunjukkan ia mendapat dukungan penuh DAP.

    "Tambahan pula dengan kedudukan Lim sebagai Menteri Kewangan, ia menjadikan komik ini lebih perlu dipandang berat," katanya dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini.

    Jalur dan Laluan (BRI) China itu adalah komik terbitan Muzium Kebudayaan Komik Asia dengan Hew - atau turut dikenali dengan gelaran Superman - menjadi pencerita, manakala Chong Po Ling menjadi pelukisnya.

    Ia menjadi kontroversi selepas diedarkan kepada sekolah tertentu di Pulau Pinang. Kerajaan juga secara jelas menyatakan komik tersebut diedarkan tanpa kebenaran, manakala Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad mengesahkan kerajaan tidak terlibat dalam penerbitannya.

    Untuk rekod Hew mula dikenali ramai kerana kelantangannya di pentas-pentas ceramah DAP. Dia bagaimanapun meninggalkan parti terbabit pada 2016.

    Hew kemudian dilantik menjadi ketua pegawai ekskutif Majlis Perniagaan Bersama China-Malaysia pada awal tahun ini.

    Menurut Khairuddin kenyataan Ketua Pemkuda DAP Kebangsaan, Howard Lee, bahawa parti itu tiada kaitan sama sekali dengan penerbitan komik BRI sebenarnya tidak boleh diterima sama sekali.

    "Bagaimana DAP boleh dikatakan tidak ada kaitan sama sekali dengan penerbitan komik itu serta isi kandungannya tidak mencerminkan pendirian DAP apabila penulis kata-kata aluan ialah Setiausaha Agung DAP?

    "Bagaimana Pemuda DAP boleh berkata ia tidak sama kaitan serta tidak mencerminkan pendirian mereka apabila majoriti pemimpin tertinggi Pemuda DAP mempertahankan pengedaran dan isi kandungan komik berkenaan?" katanya.

    Khairuddin yang juga anggota parlimen Kuala Nerus turut meminta semua 43 pemimpin akar umbi DAP yang meminta polis tidak menyiasat Hew, turut disiasat mengikut Seksyen 186 Kanun Keseksaan.

    Beliau yang turut dikenali sebagai tokoh ulama PAS menambah, menurut peruntukan tersebut, sesiapa yang sengaja menghalang penjawat awam menjalankan tugas boleh dihukum penjara sehingga dua tahun atau denda RM10,000 atau kedua-duanya asekali.

    "Ini bagi memberi mesej jelas kepada DAP dan mana-mana pihak lain supaya jangan sesekali cuba menekan dan mencampuri urusan pihak polis," katanya.

    Tidak cukup dengan itu Khairuddin mendesak Menteri Dalam Negeri, Muhyiddin Yassin, menggunakan kuasanya mengikut Seksyen 7(1) Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 untuk mengharamkan komik berkenaan.

    Kata Khairuddin, BRI itu ternyata memudaratkan atau mungkin memudaratkan ketenteraman awam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih sebab delete komen2 yang mencarut maki hamun. Boleh komen tapi berhemah sikit & bukan macam orang kena rasuk syaitan iblis. Yang penting, mesej jelas.

      Delete
    2. Hew Kuan Yau mengakui sejumlah 3 ribu naskah komik “Inisiatif Jalur dan Jalan” telah dicetak dan 2500 unit daripada itu akan dihadiahkan kepada sekolah-sekolah.

      Delete
  2. Lu TAPIS kami punya komen si PENAKUT Dr. Mim kerana kami juga KUTUK Umno/PAS sbb. TUNDUK pd. MIC yg. MEMBELA Pengganas2 LTTE?!! BANGSAT lu si PENAKUT HARAM JADAH!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkahkahkah! Padan muka korang! Admin bagi kebebasan untuk komen tapi korang mencarut maki hamun macam orang gila! Nak mencarut sebagainya tu pi cari blog lain!

      Terima kasih admin blog.

      Delete
    2. Senang aja ko bangsatkan orang. Ko tu menumpang aja komen kat blog ni. Sedar sikit.

      Delete
    3. Semoga ALLAH SWT turunkan BALA pd. si jantan2 Melayu2 PONDAN PENAKUT bangkai BABI mcm. ni - sdgkan blog2 DAPpembunuh terus mengHINA/mengGERTAK Islam/Umatnya dgn. amat KEJI!!!!!!

      Delete
    4. LERR...RBA DAPig KA?? MAIN NAMA ALLAH BAGAI. SUDAH2 LA RBA DAPig KAFIR OOII!

      Delete
    5. Ha ha! Dr. MiM PENAKUT ni - lu manyak gembira aaahh si ANJING2 DAPPembunuh BANGSAT dah BERPESTA kat sini?!!!

      Delete
  3. kalau kita just,kalau kita bersatu, kalau Kita satu hati, tak payah goyah, Tak payah gusar, tak payah ribut, akan tetapi kita kucar kacir, majoriti hasad dengki, payah terima perubahan, malas, busuk hati, akhirnya akan kecundang jua, dulu masa berkuasa, bukan ingat bangsa sendiri, keuntungan diutamakan, projek Ali baba, kroni geng penyamun dibela dibelai, akar umbi dilupakan, makan billion, sedekah juta, makan sendiri anak bini kroni...bila hilang semua pun tak sedar diri, masih mengejar pangkat jawatan rasuah diutamakan, nak senang lenang, jual tanah, jual pasir, jual AP, jual segalanya kepada warga asing, akhirnya tinggal segelintir warga asal masih tepi hutan jual petai, kalau adil sedikit, kalau berfikir sedikit mungkin Allah akan beri hidayah pedoman pada umatnya, kalau niat masih busuk, masih sikap kaum agama akan hancur jua akhirnya...salam

    ReplyDelete
  4. zaman BABI ni..

    Komik bertaraf TAIK SAMPAH dianggap KARYA AGUNG INTELEK..

    Zaman BABI ni..

    SAMPAH diangkat JADI KETUA PERNIAGAAN..


    Bangsat betul NEGARA ni dibawah MP2 & penternak babi pelarian lombong guangdong

    ReplyDelete
  5. LEPAS TG PIAI MUNGKIN KE NIBONG TEBAL PULA
    SINGAH DI SANGLANG KEMUNGKINAN PUN ADA
    NAMPAK DARI SELATAN PRK MCM MENUJU KE UTARA
    JANGAN LUPA LANGKAWI PUN TUNGGU MASA AJER


    KIKIKIKIKI....!!!

    #formulaturunhargaBMFokey..!!

    ReplyDelete
  6. Rasis di Tanah Melayu.

    Kalau mahu pendidikan Cina dan Tamil balik negeri masing2. Kedatangan anda disini TIDAK PERNAH DIUNDANG, hanya dibawa oleh penjajah Inggeris!

    Semarakkan kempen #BMF!

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini juga tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.