Tuesday, November 19, 2019

Hidung Mahathir Berdarah Dan Dalang Perjumpaan 22 Ahli Parlimen UMNO Dengan Azmin Ali

Difahamkan bahwa hidung Dr Mahathir berdarah semasa sidang akhbar selepas merasmikan MPOB International Palm Oil Congress and Exhibition (Pipoc) 2019. Sidang akhbar berakhir lebih awal.


While taking questions from journalist at the Dr Mahathir was seen wiping his nose with a white handkerchief..

Epistaxis atau hidung berdarah boleh disebabkan oleh pelbagai sebab. Kita tunggu laporan seterusnya.

Lihat video:

Kebetulannya berlaku pelbagai percaturan politik yang tidak pernah selesai dan berlaku sesama ahli-ahli parlimen UMNO, PKR dan dalang-dalangnya.

Mahathir Mohamad dakwa beliau tidak tahu butiran terperinci mengenai pertemuan antara sekumpulan anggota Parlimen BN dan Azmin Ali malam tadi. Maksudnya, beliau tahu tapi bukan terperinci.

Anwar Ibrahim mahu timbalannya Azmin Ali beri penjelasan walau pun kita tahu Azmin tidak peduli serta tidak sebulu lagi dengan beliau.

Najib Razak pula berkata anggota-anggota parlimen BN perlu tumpukan isu kepentingan rakyat dan bukannya terlibat dengan masalah dalaman kepimpinan PH-DAP.

Bekas Naib Presiden Umno Hishammuddin Hussein menafikan beliau dalang pertemuan itu walau pun kita semua tahu hubungan beliau dengan Azmin Ali.

Zahid Hamidi pula bersetuju supaya JKD melakukan siasatan dan buat keputusan. Beliau kata sebarang tindakan oleh ahli Parlimen UMNO mesti dibuat secara bersama atau 'enbloc' dan mesti dipatuhi oleh semua pihak khasnya Ahli Parlimen UMNO.

Malam tadi 22 anggota parlimen BN dan 5 ahli PKR lapor berada di kediaman rasmi Azmin di Presint 10, Putrajaya.

Realitinya, sudah ada persetujuan untuk ahli-ahli parlimen UMNO ikut prosedur yang telah ditetapkan, bukannya guna jalan lain.

Good or bad, kita perlu pantau perkembangan yang berlaku. Dalang mesti didedahkan. Saya akan laporkan.





24 comments:

  1. 22 Ahli Parlimen UMNO


    1. Jasin
    2. Arau
    3. Krau
    4. Gerik
    5. Paya Besar
    6. Maran
    7. Sembrong
    8. Pengerang
    9. Kuala Kangsar
    10 Jerantut
    11 Tenggara
    12 Parit
    13 Lipis
    14 Jempol
    15 Cameron Highlands
    16 Jelebu
    17 Padang Besar
    18 Parit Sulong
    19 Tanjung Karang
    20 Kinabatangan
    21 Kota Tinggi
    22 Kepala Batas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senarai ahli parlimen yang sokong supaya Tun Mahathir letak jawatan

      PERLIS (tiada)

      KEDAH (8)

      Kulim Bandar Baharu – Menteri (PKR)
      Kubang Pasu – Timbalan Menteri (PPBM)
      Pokok Sena – Timbalan Menteri (AMANAH)
      Sungai Petani – Pengerusi BBC (PKR)
      Merbok (PKR)
      Alor Setar (PKR)
      Kuala Kedah (PKR)
      Padang Serai (PKR)

      PENANG (10)

      Bagan – Menteri (DAP)
      Tanjong – KM Pulau Pinang (DAP)
      Bukit Mertajam (DAP)
      Batu Kawan (DAP)
      Bukit Bendera (DAP)
      Jelutong (DAP)
      Bukit Gelugor (DAP)
      Bayan Baru (PKR)
      Balik Pulau (PKR)
      Permatang Pauh (PKR)

      PERAK (14)

      Parit Buntar – Menteri (AMANAH)
      Gopeng – Timbalan Menteri (PKR)
      Lumut – Timbalan Menteri (AMANAH)
      Teluk Intan – Timbalan Speaker (DAP)
      Bagan Datuk – Ketua Pembangkang (PPBM)
      Taiping (DAP)
      Padang Rengas (UMNO)
      Sungai Siput (PKR)
      Batu Gajah (DAP)
      Ipoh Barat (DAP
      Ipoh Timur (DAP
      Beruas (DAP)
      Kampar (DAP)
      Tanjung Malim (PKR)

      SELANGOR (17)

      Pandan – Timbalan Perdana Menteri (PKR)
      Shah Alam – Menteri (AMANAH)
      Kuala Selangor – Menteri (AMANAH)
      Kota Raja – Menteri (AMANAH)
      Puchong – Menteri (DAP)
      Subang – Menteri (PKR)
      Sungai Buloh – Timbalan Menteri (PKR)
      Sepang – Timbalan Menteri (AMANAH)
      Damansara (DAP)
      Hulu Selangor (PKR)
      Selayang (PKR)
      Hulu Langat (AMANAH)
      Bangi (DAP)
      Subang (PKR)
      Petaling Jaya (PKR)
      Kapar (PKR)
      Klang (DAP)


      WILAYAH (7)

      Seputeh – Menteri (DAP)
      Segambut – Timbalan Menteri (DAP)
      Cheras (DAP)
      Kepong (DAP)
      Setiawangsa (PKR)
      Bukit Bintang (DAP)
      Lembah Pantai (PKR)

      MELAKA (2)

      Tangga Batu (PKR)
      Kota Melaka (DAP)

      NEGERI SEMBILAN (5)

      Port Dickson – Bakal PM (PKR)
      Seremban – Menteri (DAP)
      Rasah (DAP)
      Rembau (UMNO)
      Tampin (AMANAH)

      JOHOR (12)

      Simpang Renggam – Menteri (PPBM)
      Kulai – Timbalan Menteri (DAP)
      Iskandar Puteri (DAP)
      Segamat (PKR)
      Sekijang (PKR)
      Labis (DAP)
      Ledang (PKR)
      Bakri (DAP)
      Kluang (DAP)
      Tebrau (PKR)
      Pasir Gudang (PKR)
      Johor Bharu (PKR)

      PAHANG (4)

      Raub – Timbalan Menteri (DAP)
      Kuantan – Timbalan Menteri (PKR)
      Temerloh – Timbalan Menteri (AMANAH)
      Bentong (DAP)
      TERENGGANU (1)

      Besut (UMNO)

      KELANTAN (1)

      Gua Musang (UMNO)

      SABAH (8 )

      Kota Kinabalu (DAP)
      Putatatn (PKR)
      Keningau (STAR)
      Ranau (PKR)
      Tenom (DAP)
      Sandakan (DAP)
      Tawau (PKR)

      SARAWAK (12)

      Selangau – Menteri (PKR)
      Mas Gading (DAP)
      Kuching (DAP)
      Sibu (DAP)
      Stampin (DAP)
      Puncak Borneo (PKR)
      Lubok antu (PKR)
      Saratok (PKR)
      Sarikei (DAP)
      Julau (PKR)
      Lanang (DAP)
      Miri (PKR)

      Delete
  2. Sekumpulan Ahli Parlimen UMNO yang makan malam di rumah Datuk Seri Mohd. Azmin Ali tentunya mempunyai hajat yang besar, sesuai dengan kehendak dan nafsu masing-masing.

    Namun hajat mereka tentulah tidak sebesar dan tidak dapat dibandingkan dengan Azmin sendiri yang terpalit dengan video semburit yang bukan sahaja disahkan tulen, malah pasangannya juga mengaku melakukannya bersama Azmin.

    Azmin terdesak ingin meletakkan dirinya kembali di depan Tun Mahathir sebagai individu yang layak menjadi Perdana Menteri.

    Maka sedaya upaya beliau akan membuat apa sahaja demi kelangsungan politiknya yang semakin pudar.

    Jika dengan cara menarik seramai mungkin Ahli Parlimen UMNO ini bersamanya akan mengembalikan kepercayaan Mahathir terhadap beliau, maka itulah yang akan beliau usahakan sedaya upaya.

    Sama seperti Dato’ Seri Hishamuddin Tun Hussein yang dikhabarkan mengetuai sekumpulan Ahli Parlimen tersebut, yang turut dihadiri 5 Ahli Parlimen PKR, walaupun beliau menafikannya.

    Sebelum ini Dato’ Seri Hamzah Zainuddin juga berusaha mengambil hati Mahathir dengan menggunakan Kongres Maruah Melayu.

    Namun cara tersebut gagal, malah dilihat orang Melayu semakin hilang percaya dan menjauhkan diri daripada Mahathir.

    Kekalahan memalukan di PRK Tanjung Piai merupakan natijahnya.

    Azmin, Hishamuddin dan Hamzah masing-masing cuba mengambil hati dan meletakkan diri masing-masing agar ‘dilihat berjasa’ oleh Tun Mahathir.

    Tanpa menyedari keliling Mahathir tidak menyukai dan membenci mereka terutamanya pasukan Tan Sri Muhyiddin yang tentunya juga bercita-cita ingin menjadi Perdana Menteri.

    Buat Hishamuddin dan Ahli-ahli Parlimen UMNO yang hadir di rumah Azmin, apa kata mereka bersabar dan berfikir rasional sedikit.

    Jika benar tujuannya untuk mempertahankan Tun Mahathir yang semakin lemah atas faktor usia tersebut, tetapi kenapa sampai perlu membelakangkan Majlis Tertinggi UMNO dan amanah rakyat yang mengundi mereka?

    Jika benar tujuannya baik dan murni, lebih baik mereka sarankan Tun Mahathir agar tindakan tidak bermaruah membekukan akaun UMNO dibatalkan serta merta dan barulah perbincangan dilakukan dengan pasukan Mahathir.

    Tidak perlu memberi ‘talian hayat’ yang tidak diminta oleh Tun Mahathir dan pasukannya yang bergelak ketawa di belakang melihat kerenah Azmin, Hishamuddin, Hamzah dan lain-lain Ahli Parlimen UMNO yang terhegeh-hegeh ingin ‘membela’ Tun Mahathir kononnya.

    Dalam masa yang sama UMNO masih ditekan, maka bukankah tindakan bodoh namanya?

    Apa yang Hishamuddin dan rakan-rakan Ahli Parlimennya itu perlu lakukan adalah menunggu dan biarkan Pakatan Harapan bercakaran sesama sendiri.

    Biarkan kumpulan pro Azmin terkial-kial mencari jalan yang semakin tidak kelihatan.

    Biarkan kumpulan pro Anwar mengkritik dan meminta Tun Mahathir melepaskan jawatan kepada ketua mereka.

    Biarkan DAP berterusan menyerang terbuka Tun Mahathir kerana antara mereka sememangnya dari awal tiada kesepakatan.

    Biarkan Amanah menyokong segala tindak-tanduk DAP dalam mendesak Mahathir berundur kerana dilihat semakin memudaratkan mereka.

    Biarkan media pro mana-mana pemimpin Pakatan Harapan cucuk-mencucuk sesama sendiri.

    Pendek kata, biarkan Pakatan Harapan musnah dan runtuh dengan sendirinya, barulah rakyat boleh hormat dengan UMNO.

    Jika bersabar, kelak Anwar ataupun Mahathir sendiri akan datang melutut meminta sokongan agar talian hayat mereka disambungkan.

    Barulah ketika itu UMNO melalui Muafakat Nasional bersama PAS dan parti lain dalam Barisan Nasional memberikan ‘terma’ yang dikehendaki rakyat iaitu;

    BUBARKAN PARLIMEN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mohamed Azmin Ali dijangka bertemu dengan ahli parlimen partinya di parlimen petang ini, menurut laporan berita.

      Star Online memetik sumber yang berkata mesyuarat itu dijadualkan pada jam 3 petang ini.

      "Kali ini, ia akan diadakan di pejabatnya di parlimen. Kami semua 'dijemput' hadir di pejabatnya pukul 3 petang dan kebanyakan kami akan berada di sana," kata sumber itu.

      Delete
    2. Setuju dgn komen diatas. Atuk melampau dlm penghinaan terhadap umno,mcm umno tu Tak da langsung jasa pada dia. Tak perlu campur masalah pakatan haprak..biar dia hancur..umno kena tumpu pada muafakat nasional Dan perkukuhkan parti..lupakan nak sokong atuk or nuar

      Delete
    3. Sesetengah ahli umno menganggap madey adalah segalanya tanpa madey mrk tak blh hidup..org takda prinsip perjuangan yg ada hanyalah jaga tembolok memasing..mrk2 ini lebih patut dinyahkan saja pd pru akan datang jgn bg mrk bertanding atas tiket umno lg.. Satu lg umno tak berani nak berjanji pd rakyat jika mrk menang mrk akan penjarakan hantu perasuah ni semua spt mn madey buat skrg apa guna jd pemimpin takda telur..kita bkn nak pemimpin control hensem tp pemimpin yg berani..

      Delete
  3. Dalam Umno ni masih lagi ada pentaksub madey biawakkutty.
    Semua kerosakan politik ini berlaku sbb madey biawakutty menumbangkan umno dan mengangkat dap.
    Kini biawak kutty u turn. Mp2 bangang umno ini masih bodoh dan mendewakan kuttylahnat.
    Penat dsn menongkah arus untuk menangkan prk2. Tiba2 jemin semburit dan kuttylanun yg ambil laba?

    Sedih aku tgk tgk bodoh 22 mp ni. Simpati pd setan tua

    ReplyDelete
  4. Madey jk dh rasa nk sampai ajal sila lah letak jwtn cepat carilah tikar masjid pegi minta ampun pd Tuhan, pd Najib, Zahid, Ust Nasha, waris Memali..setan tua usahlah berlagak lagi mcm kau akn hidop 1 ribu tahun. Mp bodoh umno jk nak sgt tlg madey sila berambus dr umno jd katak.masuk bersatoo.
    Yg menangkan kau org semua melalui tiket umno bn. Mp misai cemeron hgland ko ingt skit masa ko kempen najib dan umno yg angkat ko. Madet dap hina ko org asli.
    Bodoh 22 mp ni

    ReplyDelete
  5. Menyerahkan kerusi PM kepada Non dan kuasa kepada DAP umpama CUBAAN KUTTY MEMBUNUH DIRI... Adussss menghitong hari2 terakhir nampaknya sebelum seluruh keluarga dan anak2nya menerima MUSIBAH nanti! Dendam 20 tahun Non dan DAP semakin menemui nokhtahnya.

    Untuk dapatkan semula simpati eloklah Kutty luangkan masa untuk menziarahi mana2 kubur dan ianya elok dibuat secara live ditv2 perdana!

    Jom semua sama2 KITA MERATAP sambil makan POPCORN...

    ReplyDelete
  6. Bila berkawan dengan DAP komunis, sang iblis2 memang bergitulah! Sebab itu jangan mempercayai kafir2 ini, fahamkan 2 ayat terakhir surah agung Al Fatihah! Hari2 dok baca, elok faham dan praktiskan!

    Eloklah minta maaf dan berterimakasih dengan UMNO, PAS yang banyak membantu selama hari ini!

    Dengan izin Allah dari TIADA MENJADI ADA. Allah suka mereka2 yang tahu berterimaksih kepada manusia dan juga parti2 yang banyak membantu!

    Kadang2 RASA NAK TERMUNTAH TENGOK ORANG YANG BIJAK BERLAKON NI!

    OK la tambah popcorn lagi, kali ini popcorn bergula manis...

    ReplyDelete
  7. Dah kena TKO 15 ribu majoriti, tentu le berdarah hidung.. tak gitu? har har har

    ReplyDelete
  8. Kutty dah tanya tu Malaysian dah ready ke untuk power transition?

    Kalau tanya penyokong2 MN, mereka dah lama ready untuk new PRU15 tommorrow!

    Ada berani?

    ReplyDelete
  9. Diorang berbincang tampa pengetahuan atok.
    ..mungkin tanda2 akhir dh nampak..jadi perbincangan ..kalau atuk over sea

    Apa tindakan korang..aku bawak orang aku..orang ko berapa orang..pas berapa..lain2 berapa..hitung kekuatan.
    Najib lemah dgn dakwaan2..atuk semakin lemah usia..anwar semakin garang..lu fikir la sendiri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko kata Najib lemah?
      ko tak nampak ke setiap hari FB Najib dedahkan beribu jenis fakta.
      Sebab FB Najib inilah BN Muafakat KUAT. Akhirnya pengundi terjemahkan ke kotak peti undi

      Tanpa Najib BN memang lemah sebab tiada siapa boleh menentang fakta tajam terhadap PH dan mentri setandap gone end.

      Sampai kan boleh dikatakan faktor kemenangan Tg Piai adalah faktor Najib. Pengundi membayangkan Najib bakal PM

      Pengulas politik dalm blog dan fb mmglah semua masih otak kayu asyik nak mengampu madey, nak menguji org baru dan membenci Najib.

      Realitinya Najib paling kuat skrg.

      Delete
    2. Betul tu, Najib banyak menyanggah kerajaan hancing dengan fakta2 yang bernas, jitu, bergizi, berfakta dan dapat menyedarkan masyarakat berkenaan ketempangan polisi2 kerajaan hancing.

      Tanpa Najib, rakyat tidak didedahkan dengan polisi2 tempang, penjualan2 aset2 negara, merundumnya ekonomi negara etc etc.

      Najib boleh dilihat aset yang sangat berharga kepada pembangkang sekarang ini.

      Teruskanlah Najib, anda telah menyumbang suatu yang amat beharga dalam sistem check and balance negara. Tanpa anda maka rakyat tidak lagi mendapat info2 tempang dan menyimpang pakatan hancing.

      Rakyat bersama2 anda!!!!

      Delete
    3. Terbaru Najib mendedahkan NIAT kerajaan hancing mahu menjual syarikat Bumiputra Pizza Hut dan KFC?

      Thanks Najib, teruskan mendedah perkara2 sebergini. Anda telah meninggalkan LEGASI ekonomi antara yang terbaik didunia sebelum dimusnahkan dalam sekelip mata oleh regim2 komunis untuk kepentingan mereka dan proxy2 mereka!

      We love you very much!!!

      Delete
  10. Hebat betul pendakwaan2 politik sekarang ini? Hakim2 dibawah pemerintahan Pakatan Hancing NAMPAKnya semacam tak sabar2 lagi nak mulakan semua pertuduhan keatas Najib dalam suatu masa?

    Kadang2 sebagai manusia perlu ada SEDIKIT RASA keadilan keatas tertuduh? Biarlah ianya berjalan satu persatu? Najib juga banyak berjasa kepada rakyat jelata berbanding hakim2 yang mendengar kes?

    Apa sudah jadi dengan kes pembunuhan M Adib? Rakyat nak tanya hakim2 atau siapa2 yang arif berkenaan undang2. Kes Adib nampaknya berjalan seperti kura2 atau MUNGKINkah sistem perundangan negara ini sudah membakulsampahkan kes Allahyarham?

    Sebagaimana Najib keluarga M Adib juga perlu diberi sedikit keadilan! Mereka juga manusia!

    Tak salah rakyat bertanya?

    ReplyDelete
  11. Betul ke keadilan tidak akan dapat diberikan kepada seseorang tertuduh sekiranya hakim2 yang mengendalikan kes mempunyai perasaan kebencian yang mendalam?

    Tanya je?

    ReplyDelete
  12. Sistem dimana AG boleh membatalkan sesuatu pertuduhan kes2 berat seperti kes Banglo murah LGE dilihat sudah lapok, archaic dan sudah tidak releven lagi.

    Pada pandangan orang awam sistem perundangan sebergini seolah2 TIDAK berlaku adil kepada keadilan itu sendiri.

    Tak boleh tukar ke? Lagi pun sistem British ini boleh diubah, sistem ni pun bukan macam kitab suci Al Quran? Ianya buatan logic manusia dan sudah tentu boleh diubah kepada suatu sistem yang lebih adil?

    Tanye je?

    ReplyDelete
  13. Benarkah Dari RM31 Juta Wang Yayasan Akal Budi Tiada Satu Sen Dibelanjakan Untuk Tujuan Kebajikan?

    PENDAKWAAN POLITIK LAGI?

    Agak2 la bila buat hujah pertama pendakwaan, kalau benar mahu memenjarakan Zahid Hamidi 1000 tahun sekali pun. LOGIC LA SIKIT!

    Saksi pertama pun dah kantoi! buat malu saja. Sepatutnya pihak pendakwaan yang patut dakwa dan dipenjarakan sebab sengaja mengada2kan cerita?

    Rakyat memerhatikan, rakyat juga nanti yang akan jadi HAKIM!

    ReplyDelete
  14. Dalam hujahan pembukaan kes, media melaporkan Pendakwaraya berkata bahawa tidak ada satu sen dari RM31 juta di dalam Yayasan Akal Budi digunakan untuk tujuan membasmi kemiskinan.

    Namun saksi pertama Pendakwa pada hari pertama telah pun mengakui Yayasan Akalbudi ditubuhkan bagi tujuan khairat yakni kebajikan, bukannya membasmi kemiskinan semata-mata.

    Pada hari kedua soalan peguam bela kepada saksi pendakwa, Mohd Samsuri Tun, 66 bekas Pengarah Yayasan Akal Budi mengesahkan bahawa yayasan ini telah melakasanakan puluhan projek kebajikan antaranya:

    1. Masjid Terapung Durian Daun Melaka
    2. Yayasan Al Falah
    3. Sekolah Menengah Imtiaz Ulul Albab di Melaka
    4. Pusat Khidmat Masyarakat ADUN Klawang
    5. Surau As Sakinah IPK KL
    6. Yayasan Nur Jiwa
    7. Yayasan Restu
    8. Pembinaan rumah-rumah anak yatim
    9. Pembinaan Dewan Kemudahan Awam
    10. Pemberian Biasiswa dan Sumbangan Melanjutkan Pelajaran
    11. Bantuan Fakir miskin ibu tunggal dan anak yatim, Asnaf
    12. Pembinaan rumah anak yatim Bagan Dato Perak di Kelantan Johor dan Melaka
    13. Pembinaan masjid-masjid di Yunan China, Capetown South Africa, Narrathiwat dan Pattani di Selatan Thai
    14. Naik taraf masjid 20 buah di semenanjung 5 di sabah dan 3 sarawak
    15. Pembinaan rumah anak yatim di Rawang
    16. Pembinaan Maahad Tahfiz dan Rumah Anak Yatim Rohingnya di Seberang Perai Pulau Pinang
    17. Percetakan Al Quran oleh Yayasan Restu, bagi disebarkan ke negara-negara islam minoriti iaitu filipina korea dan negara2 lain
    18. Menaiktaraf surau an nur di country heights kajang
    19. Menanggung segala Perbelanjaan termasuk tiket lodging dan makan minum bagi Pihak Berkuasa Malaysia untuk terbang ke Ukraine bagi menyiasat dan membantu siasatan di dalam isu MH17.

    Berikut petikan sebahagian sesi soal jawab antara peguam bela dengan saksi pendakwa:

    S: Balik kepada Masjid Al Falah tadi, Sg Nipah darat di Bagan Dato, Kos upgrading 1.5 million ini memang adalah?

    J: Memang ada renovation tapi saya tidak tahu siapa yang tanggung. Namun apa-apa di Bagan Dato semua kita akan mintak dari DSZ….

    S: Pernah pegi ke masjid ini?
    J: Pernah

    S: Tengok tak naik taraf dia, logik tak 1.5 juta?
    J: Logik la

    J: Kalau betul Yayasan ini belanja 1.5 million untuk naik taraf akan lebih la dari 1 sen? (merujuk kepada opening statement)

    Q: Betul la lebih dari 1 sen.

    Dah lebih 1 sen tuuuuuhhhh, nampak macam dah tiada lagi kredibiliti? Habis la MUSNAH JAHANAM kalau macam ni! Tiada apa lagi yang RAKYAT boleh lagi diharapkan?

    ReplyDelete
  15. Malaysia sudah punyai mahkamah syariah, mahkamah civil, mahkamah tentera, mahkamah industri, mahkamah kanak2, setakat yang difahami oleh rakyat!

    Masih ramai rakyat yang belum faham tentang fungsi2 mahkamah ni sebenarnya? Apa beza mahkamah tinggi, rendah, mahkamah persekutuan, mahkamah seksyen, mahkamah inkues, mahkamah SOSMA, mahkamah rayuan? Apakah fungsi mereka?

    Boleh tak kerajaan buka sebuah lagi subsidiari mahkamah khas untuk pendakwan2 politik semata2?

    Tak salah bertanya?

    ReplyDelete
  16. Tahukah anda MAJORITI ahli2 SYURGA adalah terdiri dari kalangan fakir dan miskin!

    2 daripada 3 hakim pula (sudah tentu hakim dinegara Islam, sebab hakim kafir dinegara kafir semuanya disana) tempat mereka adalah didalam NERAKA JAHANAM!

    ReplyDelete
  17. Ini blog PENJILAT DUB*Q anwar paria HOMO/DAPbangkai ANJING!! SIAL!!!!

    Anti-ANJING2 anwar pari HOMO/PKR/DAP!!

    Nota: Tgk. pemimpin ORANG ASAL Islam/Melayu paling BIJAK kita, YAB DS Hishamuddin Tun Hussein Onn terCINTA kita sdg. diSERANG habis2an oleh geng BARUA2 BANGKAI BABI zahid/anwar PARIA HOMO/DAPbangkai BABI homo JIJIK Zionis ISrael - utk. mengHALANG pemimpin2 ORANG ASAL Islam/Melayu yg. TULEN kita dr. UMNO-PAS-PPBM-KEM AZMIN dari BERSATU segera - utk. MENUBUHkan KERAJAAN baru SEKARANG juga, dan mengHALANG habis2an anwar PARIA HOMO jadi PM HOMO amat JIJIK dan KEJI yg. PERTAMA kat NEGARA ISLAM/TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni, dan TPM dia dr. PEROMPAK/PERASUAH TUAN guan eng bangkai ANJING dia, si bangkai SAMPAH DAP ANJING kurap HOMO jijik ZIONIS ISrael , serta PENJAJAHAN amat BUAS oleh PENGGANAS2 Hindu hindrafHOMO/TAMIL EELAM Sri Lanka DAPpembunuh, dibawah hak asasi 'KESAMAAN' SAMPAH, RASIS, FASIS dan PENIPU Zionis depa, yg. mahu mengHAPUSkan UNDANG-UNDANG PERLEMBAGAAN 153!! Lihat blog BANGKAI ANJING ni, di -

    http://anotherbrickinwall.blogspot.com/2019/11/disciplinary-complain-filed-against.html

    Disciplinary complain filed against Hishamuddin
    November 04, 2019

    **Tumbangkan habis2an PENJAJAHAN Zionis amat RASIS/FASIS si BANGKAI2 BABI DAP/PKR-Anwar paria HOMO!! Lihat anwar paria BANGKAI BABI HOMO plg. JIJIK-si PENJILAT DUB*Q berLENDIR berNANAH HANYIR guan eng/kit siang-DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael ni, di –

    https://www.thethirdforce.net/anwar-defends-dap-tells-malays-to-stop-attacking-the-party/

    Anwar defends DAP, tells Malays to stop attacking the party

    By Raggie Jessy

    The Third Force net
    November 3, 2019

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini juga tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.