TERBARU !

Wednesday, January 15, 2020

Dalang Video Semburit Dan Gangguan Seksual.

Kita ada 2 kes pemimpin tertinggi PH yang dikaitkan dengan aktiviti liwat laknat.


Finale nya tidak sama dan menimbulkan pelbagai persoalan lain.

Apabila AG buat keputusan video semburit 'tidak 'jelas' dan 'tidak konklusif', Azmin ambil pendirian untuk tutup tidak panjangkan lagi kes tersebut.

Walau pun maruahnya tercalar teruk, Haziq tidak disaman, begitu juga produser video, dalang dan penyebar video semburit itu.

Padahal sebelum ini, Azmin kata beliau tahu dalang dalam parti sendiri dan motif video disebarkan.

Lain pula dengan Anwar Ibrahim.

Anwar tidak saman Syazrly Eskay atau Rahim Tamby tentang isu video China doll pelacur Cina yang dikaitkan dengan Anwar.

Anwar juga zip mulut dan tidak saman (mungkin selepas jadi PM 8?) Dr Mahathir yang bertanggungjawab mendedahkan aktiviti songsang Anwar secara terperinci ke seluruh dunia dan memalukan seluruh keturunan Anwar. Beliau dipecat dan dihumban ke dalam penjara oleh Mahathir.

Tetapi Anwar akan tetap saman Muhamed Yusoff Rawther berhubung dakwaan serangan seksual di rumah Anwar.

Apakah Anwar beria-ia sangat untuk saman pemuda yang tidak dikenali itu sebab peguam pemuda itu yang berkait rapat dengan Mahathir?

Atau, apakah ianya tanda Anwar terima cabaran Mohamad Khairuddin, penyokong tegar Mahathir?

Sebelum ini, Khairuddin cabar Anwar supaya saman malu Yusoff Rawther. Beliau juga cabar Anwar dedahkan dalang-dalang yang terlibat dalam kes ini.

“Sekiranya tidak benar, apakah senang bagi Yusoff Rawther hendak buat tuduhan secara sumpah berkanun (SD) serta terbuka terhadap ‘orang besar dan berpenyakit’ seperti Anwar Ibrahim" kata penyokong tegar Mahathir itu.

Firasatnya saman itu hanya wayang, tidak ke mana, akan senyap dan kejut sahaja.

Tapi jika benar Anwar mahu teruskan saman, ianya bermakna beliau akan dedahkan dalang-dalang di belakang kes SD Yusof Rawther. Beranikah? Tommy AG luluskah?

Jika begitu, takkan Azmin Ali mahu berdiam diri sahaja dan tidak mahu dedahkan dalang-dalang dalam parti sendiri yang terlibat dalam video semburit?

Sebelum ini, Anwar telah mendedahkan kesahihan video semburit : Baca Sini





87 comments:

  1. oitttt...hangpa tak baca ka...ngaji ka...hukum jadi bati api....saja la nak bagi tau kat hangpa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KUALA LUMPUR: Keputusan ujian poligraf dilakukan ke atas bekas penyelidik PKR, Muhammed Yusoff Rawther di Bukit Aman pada Disember lalu tidak boleh dijadikan bahan bukti di mahkamah.

      Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador menegaskan ini kerana tiada peruntukan undang-undang untuk berbuat demikian.

      Beliau berkata, ujian poligraf sekadar membantu polis menjalankan siasatan selain meyakinkan pihaknya sama ada Muhammed Yusoff bercakap benar atau sebaliknya.

      "Ujian poligraf tetap membantu dalam siasatan dan meyakinkan polis sama ada dia bercakap benar atau tidak.

      "Selepas dia (Muhammed Yusoff) tak bercakap benar, kita jangan buang masa kitalah. Kalau ujian poligraf kata dia cakap benar, kita cuba cari bukti lain.

      "Tetapi, kalau tak dapat juga... tiada gunalah. AG (Peguam Negara) pun kata kalau bawa pergi mahkamah pun kalah, buang masa dia. Tetapi kita tidak akan lampirkan keputusan ujian poligraf sebagai bukti dalam mahkamah. Ia tak dibenarkan undang-undang," katanya.

      Beliau berkata demikian pada sidang media Operasi Bersatu Khazanah di Pusat Latihan Polis (PULAPOL) di sini, hari ini.

      Semalam Peguam Cara Negara, Datuk Engku Nor Faisah Engku Atek dalam satu kenyataan berkata, berdasarkan kertas siasatan diterima daripada polis, pihaknya mendapati terdapat percanggahan fakta yang material untuk membuat pendakwaan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dituduh membuat perlakuan tidak senonoh ke atas Muhammed Yusoff.

      Engku Nor Faisah dilaporkan berkata, pihaknya mendapati tidak cukup bukti untuk mendakwa sesiapa termasuk Anwar dalam kes berkenaan.

      Oktober lalu, Ketua Hakim Negara, Tengku Maimun Tuan Mat menegaskan undang-undang sedia ada seperti Akta Keterangan 1950 perlu dipinda jika terdapat cadangan untuk menggunakan ujian poligraf untuk pembuktian kes di mahkamah.

      Beliau dilaporkan berkata pihaknya tidak pernah memikirkan untuk menggunakan poligraf, tetapi jika mana-mana pihak menyarankan perkara itu, langkah pertama adalah untuk meneliti undang-undang berkaitan proses mengambil keterangan di mahkamah.

      Delete
    2. Bati api?
      Kikikiki...
      Video dah viral satu dunia, siapa yg bati api ni? kikiki.. Itu je ke jawapan oleh mahachai PHancing walaupun dpt banyak dedak? kikikiki.. hadoiii.. Komen korang bertaraf budak tadike je. Rugi parti bayar mahal2.. kikiki

      Delete
    3. Dedak cap BABI beharga RM30 sudah mula ditaburkan...

      Delete
    4. Seluar Dalam (SD) Yusoff tak laku dalam mahkamah? SD banduan akhir laku pula?

      Minta Mahfus timbalan menteri cap ayam ulas skit!

      Delete
    5. Bagi dedak 30 hinggit tapi canang seantero dunia. Lawak betul Gone End Menteri Kewayangan ni.. hadoiii... lawak2

      Delete
  2. Orang yang mengadu domba itu tidak akan masuk syurga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peliwat dilaknat Allah SWT & dihumban dalam neraka. Begitu juga penyokong2 mereka.

      Delete
    2. Pemimpin yg kaki semburit & para penyokong mereka akan dilaknat Allah!!

      Delete
    3. Jemin Jamban kena tarik balik kenduri/majlis/doa kesyukuran kerana kes semburit tak TAMAT lagi... aduiiiii...

      Delete
    4. Bertaubatlah wahai kaum nabi lut...

      Delete
  3. WOW! RAJINNYA CAI2 PENYEMBURIT. AWAL KOMEN HARI NI! HAHAHAHA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana tak rajinnya? Dah dapat dedak?

      Delete
  4. BERSEMBURIT ITU MEMBAWA KEBURUKAN KPD SEMUA!!

    ReplyDelete
  5. Non bawa kes Yusoff kemahkamah.

    Tak lama lagi tahu la siapa dalang disebalik Seluar Dalam (SD) tersebut?

    Bijak juga Non ni? Bukan dia nak sama Yusoff ni sangat2, tapi nak dedah dalang2 CISS BEDEBAHHH disebalik SD!!!

    AG pun dah jadi orang2 dan kawan2 DAP mereka, kerja lebih mudah!

    Dedak nilai RM30 pun dah ditabur! Lagi la mudah!

    ReplyDelete
  6. Harga sebuah perjuangan sasterawan negara dikatakan bernilai RM5,000 sebulan? Benarkah!

    Yang menyedihkan harga sebuah perjuangan machai2 hancing cuma bernilai RM30 saja... itupun dalam bentuk dedak?

    Kesian...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hadoiii..berjuta dah online wallet...baru setahun ph pegang kerajaan...dekat pru 15 nanti..dari 300 jadi 3000...hangpa tak nak sudah...15 juta lagi yg hendak....umno boleh janji ayaq lioq je la ni...duit haram dah kena sita...lawak2

      Delete
    2. oiiittt... lawak2 duit takdak jual aset
      negara, tak cukup juga PINJAM ngan
      jepun.Nak bayar esok nak pakai duit
      ANAK-BERANAK ke? tak pun duit kroni.
      JANJI moneypeso pun tak tak tertunai
      lagi. Sibuk ngan konspirasi, semburit
      dadah kominih.

      Delete
    3. Dulu dedak kualiti tinggi, RM2000 setahun, sesuai bagi kuda Atok!

      La ni dedak cap Babi RM30, itu yang dibanggai?

      Delete
    4. Dulu boleh dapat rm 2000 tak nak pulak
      tuh. Cuma nak rm 30 je. Macamlah rm 30
      boleh dapat barang dapur 3 bakul penuh.
      MASA nak bayor kat kaunter siap minta
      Diskaun lagi.
      BODO PIANG TAK SUDAH2.

      Delete
    5. Anjing dpt rm30 berbuih mulut menyalak memuji tuan nya... Kalau dpt rm50 jd babi menyondol2 agaknya..

      Delete
    6. hadoiii...statistik menunjukkan yg awai2 pi daftar e wallet ialah puak2 umno...malu2..

      Delete
    7. Statistik Kepala Bapak ko!!!

      Delete
    8. tak payah malu2..kaum kerabat ko pun ramai dah daftar..gelak sakan guan eng...ko pun dah daftar...

      Delete
    9. Mahachai PornHub dapat 30 hinggit bukan main suka. Dah buat rancangan nak membeli belah di Tesco.. penuh satu teroli.. hadoiii... lawak2.. sungguh beruntung rakyat di era kera jaan semburit ni.. rezeki melimpah ruah... hadoiii

      Delete
  7. Ada yang saran Kutty undur pada 13 May 2020...

    Ya bedaaaaaa bedooooooo....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tomi Tomas dijangkakan tidak akan menang tangan selepas 13 May 2020.

      Cuti2 hakim2 juga akan dibekukan selama setahun dua kerana kesibukan kes.

      Dijangkakan banyak kes2 Atok, keluarga dan kroni2 akan dibuka semula oleh DAP dan rakan sekutu...

      Sungei Buloh-Inn juga dijangkakan akan penuh!

      Ya bedaaaaaaa bedooooooo...

      Delete
  8. Jokowi meledak ekonomi Indonesia mengatasi Tun M dan Malaysia
    Oleh Editor -Jan 16, 2020 @ 3:07

    Ungkapan dari Individu yang tewaskan Tun Mahathir, tetapi di tewaskan oleh Najib:
    “Emphathy with the common folks” antara sebab mendapat Anugerah – Jokowi

    Sedang di di sini pemimpin nya benci “common folks” yakni benci orang miskin tetapi sembah orang kaya dan kroni.

    Sambil itu Jokowi mendapat pelaburan tambahan lebih RM90 billion tanpa perlu menjual aset, sedangkan disini tambah hutang RM130 billion dalam masa yang sama aset banyak tergadai.

    Jokowi juga tidak memerintah dengan perlu beratib menyalahkn Susilo Bambang Yudhiyono (SBY)

    Indonesia sudah memecut ke hadapan meninggalkan Malaysia .

    Pembangunan Jakarta versi 2.0 di Kalimantan untuk rakyat nya dan bukan seperti di Langkawi untuk kroni, membuat Indonesia lebih menarik untuk pelabur.

    Jokowi named 2019 Asian of the Year by ‘The Straits Times’

    HEBAT JOKAWI DAPAT MENYEDIAKAN PELUANG PEKERJAAN UNTUK 300++ JUTA PENDUDUK, SUATU JUMLAH YANG SANGAT RAMAI, BUKAN MACAM PAKATAN HANCING YANG GAGAL MENYEDIAKAN PEKERJAAN UNTUK 30 JUTA PENDUDUK, SANGAT MEMALUKAN KERANA TERLALU FOKUS KEPADA ORANG2 KAYA, KAUM KRONI DAN TAUKEH2 KAPITALIS!!!

    MEMBANDINGKAN KUTTY DENGAN JOKO, BAGAI MEMBANDINGKAN BUMI DENGAN LANGIT!!! PAK JOKO TERSANGAT LEBIH BAIK!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah..lepas ni aman malaysia..semua pebdatang indon akan balik indon...puak bangla pun tak mai malaysia dah...terus pi indon...nyawan dan aman malaysia....

      Delete
    2. Jokowi tak mentekedarah duit Rakyat macam Mr Klepettakut bini.Hihihikikikihahahakahkahkah

      Delete
    3. Terbukti yg kuat melantak duit rakyat
      tuh si tua kerepot.
      Siap memangku pula tuh.
      Tak cukup lagi ke gaji dan elaun lebih
      100k.Tahun nih dah plan nak makan angin
      luar negara. Tuh pun gunakan duit rakyat tau.

      Delete
  9. Dalam kes liwat dulu, Al-Jub tak saman sebab semuanya berjaya "penetration" masuk lobang. Dengan Yusoff ni dia kecewa sebab tak berjaya mamasukkan 'hole-in-one' ke lobang idamannya, rasa sangat kecewa dan mungkin termimpi siang malam !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayat ko memang 'WIN'

      kihkihkihkihkihkihkihkih

      Delete
  10. 30 hinggit je utk tutup mulut rakyat?? ish ish ish..

    ReplyDelete
  11. hadoiiii...tun m turunkan tol plus 18% pulak...lemudiam dia akan pastikan perasuah umno dibicara..ikut kepala dulu...siapla najib..zahid..azez rahim...latifa sprm dah senarai dari bekas pm hingga jkkk umno...ingat lepas ni..umbo tinggai tunggoi kayu saja...yang lain dok dalam semua...siapla hangpa...lupa..termasuk cai2 yg dok makan duit rasuah 1 mdb najib...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadoiii.. lawak2.. org sibuk bercerita pasal video shemburit, kau pulak sibuk tak habis2 dgn 1MDB.. kesian.. itu je modal mahachai penjilat kencing Atok.. dpt RM30 bersemangat nak komen di sini.. kikikiki... hadoiii.. lawak2..

      Delete
    2. Pengguna2 lebuhraya plus arah selatan
      diingatkan agar berhati-hati diberitakan 1 kambing hitam berkeliaran
      disana. Ciri2 kambing itu bersama 1
      bungkusan.Bertepatan dgn turunya kadar
      tol 18% tetapi konsesinya dilanjutkan
      selama 30(TIGA PULUH TAHUN LAGI)
      harap maklong.

      Delete
    3. Laaaa!!!...ingatkan buat sidang Akhbar nak mansuhkan Tol....rope nye idak!!!

      Delete
  12. BERTAUBATLAH WAHAI PARA PENYOKONG SEMBURIT, SEBELUM TERLAMBAT!

    ReplyDelete
  13. Sesiapa yg tak puas hati, boleh guna lowyer, saman Azmin. Polis & Peguam Negara malas nak layan kes-kes ini sebab ada banyak kes yang lebih membahyakan negara, patut diutamakan. So , awak takb puas hati. This is a free country. Bringbit on.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. hadoiiii...betui..betui..bederet lagi kes besaq...kes rasuah puak umno...baru kepala dok becara...lepas ni bederet lagi...lupa..lembu kondo pun tak baca kes lagi...latifa sprm pun susah nak masuk bilik dia..penuh dgn kes rasuah puak2 umno...lepas ni kena bebas pencuri2 kecik dlm jel...bagi masuk puak perasuah umno...

      Delete
    2. hmmmmmm!!!...sedapnye bersemburit...Bang Non?....bila nak saman Usup....

      Delete
    3. SESIA je perjuangan Barua2 madey kutty.
      Imbalannya cuma 30 henggit. Kena paksa
      rela data2 peribadi boleh dikongsi ngan
      pihak ke 3.Senang nanti boleh jadi buruh paksa ke jepun Gara2 gagal LUNASKAN bon samurai. Dulu pibg lebih
      berkuasa dri KPM bagi sikerepot memangku murid2 sekolah pula lebih berkuasa. AMIK KO KERAjaan semburit.

      Delete
  14. 18%..?
    Itu penipuan terbaru Atok Tua!
    Jgn nak seronok sangat. Hakikatnya harga barang akan tetap mahal & makin mencanak naik nanti!

    ReplyDelete
  15. Kesianlah kat korang semua . Tak habis menyalak kat atok. Siang malam menyalak. Atok bagi duit rm400 juta kat Kelantan, MB Kelantan dgn 14 Ekskonya terus beli MERCEDES BENZ, seorang sebijik. Korang jadi anjingnya, menyalak. Hasil salakan, tak merasa...... Kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. hadoiiiii...guan eng nak pakai velfire...dlm 200k ++ hangpa kata menyusahkan rakyat...puak kelantan pakai merc 400k keatas..senyap sunyi..kelantan negeri miskin..rakyat merempat merata di negeri ph..cari makan...mb dan exco pakai merc...cap pong..cap pong...lawak2

      Delete
  16. yg guan eng..dgr rungutan rakyat..atas nasihat atik kot...kembali pakai perdana..yg puak mb kelantan...sibuk guna alasan agama...banding dgn unta nabi...jauh beza la hangpa dgn nabi...tapi biaq pi la..bolehla puak kelantan bangga dgn merc mb depa..mcm cai2 umno ni...boleh bangga dgn sejarah dunia najib..songlap duit rakyat 2.6 b...hangpa ada jamtangan 450 k...kah kah kah..cap pong ..cap pong...

    ReplyDelete
  17. ALHAMDULILLAH....BN MENANG SELESA DI KIMANIS......

    ReplyDelete
    Replies
    1. hadoiiii...sabahan ni...kih kih kih...najib..zahid..bong mokhtar ..hangpa jgn ingat boleh lepas kes rasuah hangpa no..ni mat asan punya pasaila...

      Delete
    2. hadoiiii... kalah lagi, apa tandanya?
      orang sabah dah mula buka mata.Mana
      boleh lanun tawi-tawi dijadikan ketua.
      Yang bersetongkol dgn dia pun patut
      BUBARKAN PARLIMEN.
      BARUA2 PULA DIBERI MAKAN DEDAK SENILAI
      30 HENGGIT MANA MAUNYA.
      OTAK dah pun ciput terus terencat
      dek makan meggi ngan sardin je. 3 bungkus meggi dgn 3 tin sardin cukupkah
      tahan setahun?
      oiiittt... lawak bangang berterusan.

      Delete
    3. Tak lama lagi ada PRK Dun Dengkil dan Parlimen Temerloh pulak!!!!....kasi BUNGKUS lagi Pakatan Haprak!!!

      Delete
    4. Aloooo....Aloooo...Ilham Centre ko kat mana...ko kat mana....

      Delete
    5. Orang kuat Ilham Centre orang kuat AMANAH.....hmmmmmmmm!!!

      Delete
    6. Sedikit terhalang di Laut China Selatan.......kahkahkahkahkahkahkah...

      Delete
    7. Agenda AWANI: Faktor kerajaan & lokaliti penentu di Kimanis
      .

      Astro Awani

      Astro Awani























      Subscribe705K























      .
      Add to




      Share
      More














      3,894 views



      24




      3




      .






















      Published on Jan 17, 2020


      Nazri Kahar bersama Dr Mohd Yusri Ibrahim, Ketua Penyelidik Ilham Centre bagi membincangkan tentang kebangkitan mana-mana calon dalam meraih kemenangan pada Pilihan Raya Kecil Parlimen Kimanis pada 18 Januari ini di dalam Agenda AWANI.

      Delete
    8. Hahaha!! Ramalan salah!!
      Apa punya analisis . ����
      Jumpa beratus2 respondan.. Konfiden ������
      -----------------------
      BN menang ⚖️��

      ...NUJUM PAK BELALAI...

      Delete

    9. 400 respondents can represent the whole 26,000 voters, 1.5% ongly...?�� totally out lier







      Reply• 1







      Hide 3 replies




      mahligai seni




      mahligai seni21 hours ago

      Kita tengoklah nanti, tuan. Walau bagaimanapun bagi orang yang tahu tentang penyelidikan begini, mereka memahaminya

      Delete
    10. ��������
      Umno bkn kalah pada PRU14 dulu disabah..
      Pei pedal kata BN tk buat apa dulu, maknanya. Dia jadi menteri dulu dia tk laksanakan tanggungjawab la tu.. Pie pedal jilat kahak hijau yg dia muntahkan.
      Ahli panel tu penipu mcm Puak hancing jgk..

      Delete
    11. ASTRO.....BERONANI.....Ilham Centre...Tak ada Ilham.....Cakap Tak Selopa Bikin...

      Malu Weee....Parti Kerajaan kalah ....Sapie Bedal ...Bedal saja lah...

      Delete
  18. Oiiii....Nazri Kahar.....jangan lupo temuramah si pengarah Ilham Centre selepas tu keputusan PRK Kimanis diumumkan sapa pemenenag ye...

    ReplyDelete
  19. Doktor title.. hati hati bagi fakta dan ulasan.. salah boleh merendahkan title doktor tu.. hehe Dr Mohd Yusril salah fakta, title Doktor tergadai dan tidak boleh dipercayai.. Lucu plak

    ....kehkehkeh....lain kali ambil respoden 4000 bukannye 400....lol....

    ReplyDelete
  20. Dengan lokaliti yang secara relatifnya tidak terlalu luas serta hanya mempunyai sekitar 30 ribu pengundi, pengumpulan data yang sistematik daripada 380 pengundi sudah membolehkan pemenang sebenar P176 Kimanis diramal lebih awal sebelum fajar 18 Januari menjelang.

    — Tulisan Dr Mohd Yusri Ibrahim, Ketua Penyelidik ILHAM Centre dipetik dari laman Facebook.

    ReplyDelete
  21. Pengundi di kimanis menyambut kemenangan BN,,,di semenanjung parti PKR bercakaran sesama sendiri,,,,,, kesudahan nya rakyat dah semakin muak dgn kerajaan yg sedia ada,,,

    ReplyDelete
  22. rugi tak undi ph. tol free.. myk turun.. hapus ptptn...

    ReplyDelete
  23. Sapie dah kenal BEDAL.. kikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. kene bedal sampai lembik.... har har har
      mujur tak hilang deposit... ha ha ha

      Delete
  24. Kpd kera jaan PHancing, jgn lupa tunaikan segala janji manis di Kimanis ye! Kalah kalah jugak, tapi janji yg dibuat masa kempen kena ditunaikan.. kikikikiki manis

    ReplyDelete
  25. SALAM LIMA KOSONG!

    ReplyDelete
    Replies
    1. eleehhhh...menang 6 pun..12 pun tak ubah apa2 pun..kjaan negeri tatap ditangan warisan..kjaan msia tetap di tangan ph...hangpa tu tetap kerja bangkang...mana2 kajian...tetap ada bias...tambahan pada manusia...lainla kalau kajian pada mesin...warisan kalah sebab isu pss saja...melayu brunai vs melayu bajau...2 tahun lebih lagi ph boleh buat mcm2...najib pun masa tu dok dlm dah...

      Delete
    2. Biasala....prk pihak pembangkang menang. Ini protest tapi bila Pru, lain storynya. PRU bukan protest lagi tapi mentukan kerajaan. Siapa bakal memerentah. Kalau Najib, Zahid dan KuNan dah masuk jel, baru orang undi BN balik. Otherwise, just like KELANTAN,PENENG & SELANGOR, menang sorak jelah korang. Aku takkan sekali-kali undi BN selagi tiga ekor ni tak masuk jel. Maaflah, tak sanggup hilang segala maruah kerana persepsi kalau BN naik, harga barang turun. Bagaimana kalau harga barang semakin naik dan duit kita dalam Tabung Haji, EPE dan PNB kering kontang beli beg dan intan berlian...???

      Delete
    3. Menang tetaplah menang.Kalo tak puas
      hati buat petition agar SPR boleh buat
      Prk semula sampai pru 15.
      Ingat pesan toktuapot orang sabah tak
      dapat menerima konsep lanun dan melanun
      yg diamal sekarang.
      BANG NON TERSENYUM SINIS.

      Delete
    4. Parti KERAjaan pun kalah...apa ni Bedal....

      Delete
    5. ada lagi..

      SALAM 5.5%
      SALAM 18%
      SALAM 30 HINGGIT

      KAHKAHKAHKAH.. HEHEHEHE

      Delete
  26. banyak lagi PRK bakal menyusul... kera jaan makin pening.. hihihihi

    ReplyDelete
  27. Pakatan Hancing (warisan) tewas di Kimanis kerana kuatnya mereka menipu & memanipulasi isu.
    Padan muka mereka. Rakyat sudah bijak & tak boleh dikelentong lagi. Rakyat dah tak sabar tunggu next PRK

    ReplyDelete
  28. Hai kawan Nama saya Asep Darjat.
    Saya sangat gembira dan amat berterima kasih kepada Ibu Deborah Avant. Saya hanya mendapat pinjaman saya dan ia cepat dan selamat, anda juga boleh mendapatkannya. E-mel kepadanya jika anda memerlukan pinjaman apa-apa melalui
    e-mel: avantloanson@gmail.com
    WhatsApp: 6281334785906

    ReplyDelete
  29. Selamat siang untuk semua, nama saya Steven Nesty Binti, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini sehingga semua pencari pinjaman akan berhati-hati tentang pemberi pinjaman di internet

    Setelah beberapa waktu mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman online tetapi saya ditipu dan kehilangan Rp 10,7 juta, untuk seorang pria di Afrika.

    Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya Ny. Tieka Melawati (tiemelaw@gmail.com) yang kemudian memperkenalkan saya kepada Ny. Deborah, Manajer Kantor Pinjaman AVANT, jadi teman saya meminta saya untuk memproses pinjaman saya dengan Bu Debora. Jadi saya menghubungi Ibu Deborah melalui email: (avantloanson@gmail.com) dan juga di WhatsApp: +6281334785906

    Saya mengajukan pinjaman sebesar IDR 380 juta dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman itu disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk transfer pinjaman, Saya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari satu setengah jam, uang pinjaman saya dimasukkan ke dalam rekening bank saya.

    Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan IDR380 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan telah menjawab doa saya dan dia telah memberi saya keinginan hati saya.

    Semoga Tuhan memberkati Mrs. Deborah untuk memberikan kehidupan yang adil bagi saya, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. Deborah melalui email: (avantloanson@gmail.com) atau melalui WhatsApp: +6281334785906 untuk pinjaman Anda

    Akhirnya, saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian sejati hidup saya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (nestybintisteven@gmail.com) Salam

    ReplyDelete
  30. Saya benar-benar akan berterima kasih kepada Allah kerana kebaikan yang anda lakukan dengan membantu saya dan hari ini saya mendapat pinjaman sebanyak RM120,000.00 untuk menyelesaikan masalah saya.
    Saya terima telefon saya pada pagi ini amaran dari bank saya CIMB yang mengesahkan bahawa saya memperoleh pinjaman dalam akaun saya dengan jayanya.
    Saya mengucapkan terima kasih kepada wanita Puan Deborah kerana saya berpegang kepada kepercayaan saya dan dengan rahmat Allah, saya telah berjaya mendapatkan pinjaman saya.
    Terima kasih banyak - banyak.
    Saya juga akan memaklumkan kepada kawan-kawan dan orang tersayang yang memerlukan pinjaman. Terima kasih banyak Deborah, saya berdoa agar Allah menyertai kamu.
    Hubungi Ibu Deborah melalui
    e-mel: avantloanson@gmail.com
    WhatsApp: +6281334785906

    ReplyDelete
  31. ayo daftarkan diri anda di a*g*e*n*3*6*5 :D
    WA : +85587781483

    ReplyDelete
  32. Nama: __ Hendi Zikri Didi
    Bandar: _______________ Melacca
    pekerjaan: _ Pemilik perniagaan
    Sebarang notis: ____ hendidi01@gmail.com

    Halo semua, sila berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya telah bertemu dengan banyak peminjam palsu di internet, saya telah menipu saya hampir menyerah, sehingga saya bertemu seorang rakan yang baru saja memohon pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan, jadi dia memperkenalkan saya kepada legitamate AASIMAHA ADILA AHMED LOIR FIRM, saya memohon Rm1.3 juta. Saya mempunyai pinjaman saya kurang dari 2 jam hanya 1% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya diselamatkan daripada mendapatkan hutang miskin. jadi saya nasihat semua orang di sini memerlukan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya memberi jaminan bahawa anda akan mendapat pinjaman anda.

    Pusat Aplikasi / Hubungi
    E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ____________________ + 447723553516

    ReplyDelete
  33. Pendudukan: Harta Tanah / perhotelan
    kedudukan: Pengarah Urusan
    Nama: Najwa Mohammed
    Bandar: Miri
    Pinjaman saya mendapat: Rm 1.5 juta
    kadar faedah: 1%
    E-mel saya: najwamohammed369@gmail.com


    Halo, saya mengucapkan terima kasih kepada allah almight untuk kebaikan dan keberkasaan yang saya dapatkan dari AASIMAHA ADILA LOAN FIRM tahun ini 2020, saya ingin kita medium ini membiarkan muslim saya di malaysia, Tahun lepas saya telah memohon pinjaman banyak kali dan saya bodoh , Tahun ini ketika saya sedang menonton berita perniagaan saya di Aljazeera, saya melihat nama AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM pada wawancara menerangkan pakej mereka dan bagaimana mereka memberi pinjaman dan dana amal kepada mereka yang ingin memulakan perniagaan tahun ini. Oleh itu, saya mendengar dan menghubungi mereka dengan kenalan mereka di televisyen, saya memohon Rm 1.5 juta, pada kadar 1% dan pinjaman saya telah diluluskan dan saya mendapat pinjaman saya semudah mungkin. Saya mendapat pinjaman saya dan melabur lebih jauh ke hartanah suami saya. suami saya dari indonesia, banjir yang terjejas rumah keluarga kami di jakarta, sejak kami mendapat pinjaman, kami telah memperbaiki banyak hal dan membayar hutang bank juga.Jika anda ingin perusahaan pinjaman yang nyata dan sah, anda bebas memohon sekarang dan dapatkan pinjaman anda .Mengingatkan diri anda untuk menjadi kuat dan tidak pernah berputus asa. Semakin banyak anda jatuh, semakin kuat anda menjadi bangun. Jangan pernah menyerah tidak kira apa. Buat janji kepada impian anda seolah-olah anda berjanji kepada anak anda. Saya berharap anda lebih besar tahun. Mungkin allah memberkati mereka allah

    MOHON SEKARANG
    E-mail****aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    Whatsapp **** + 447723553516

    ReplyDelete
  34. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete
  35. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete
  36. semua berkat MRS KARINA ROLAND
    Nama saya ANNISA LOGAN, saya dari Indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman di internet bahwa mereka harus sangat hati-hati karena internet penuh dengan penipu, beberapa bulan lalu saya benar-benar membutuhkan pinjaman, untuk memperbaiki salun penata rambut saya, tetapi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, yang hampir membuat saya hidup lemas, sampai seorang teman saya memujuk saya ke salah satu pemberi pinjaman bernama MOTHER KARINA, pemilik KARINA ROLAND LOAN COMPANY, yang saya hubungi dan dia mengatakan kepada saya bahawa jika saya dapat memenuhi syarat dan ketentuan mereka bahwa pinjaman saya akan diberikan kepada saya dalam waktu kurang dari 24 jam yang saya lakukan, setelah itu saya mengajukan pinjaman sebesar 450 juta rupiah setelah detail saya diverifikasi dalam waktu kurang dari 24 jam, saya bank rekening dikreditkan. sekarang saya sangat senang atas kerja baik MOTHER KARINA dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk membagikan kesaksian saya tentang MOTHER KARINA, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman dalam bentuk apa pun, silakan hubungi MOTHER KARINA melalui email: karinarolandloancompany@gmail.com, atau whatsapp hanya +1 (585) 708-3478 Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: annisalogan622gan@gmail.com untuk pekerjaan baiknya dalam hidup saya dan keluarga saya.

    ReplyDelete
  37. NAGAQQ | AGEN BANDARQ | BANDARQ ONLINE | ADUQ ONLINE | DOMINOQQ TERBAIK

    Yang Merupakan Agen Bandarq, Domino 99, Dan Bandar Poker Online Terpercaya di asia hadir untuk anda semua dengan permainan permainan menarik dan bonus menarik untuk anda semua

    Bonus yang diberikan NagaQQ :
    * Bonus rollingan 0.5%,setiap senin di bagikannya
    * Bonus Refferal 10% + 10%,seumur hidup
    * Bonus Jackpot, yang dapat anda dapatkan dengan mudah
    * Minimal Depo 15.000
    * Minimal WD 20.000
    * Deposit via Pulsa TELKOMSEL & XL
    * 6 JENIS BANK ( BCA , BNI, BRI , MANDIRI , CIMB

    Memegang Gelar atau title sebagai AGEN POKER ONLINE Terbaik di masanya

    Games Yang di Hadirkan NagaQQ :
    * Poker Online
    * BandarQ
    * Domino99
    * Bandar Poker
    * Bandar66
    * Sakong
    * Capsa Susun
    * AduQ
    * Perang Bacarrat (New Game)


    Info Lebih lanjut Kunjungi :
    Website : NAGAQQ
    Facebook : Facebook
    WHATSAPP : +855977509035
    Line : Cs_nagaQQ
    TELEGRAM :+855967014811

    BACA JUGA BLOGSPORT KAMI YANG LAIN:
    agen bandarq terbaik
    Winner NagaQQ
    Daftar NagaQQ

    ReplyDelete
  38. RajaBandarQ
    Adalah website yang paling digemari saat ini oleh para pecinta judi online
    Dengan adanya 9 game terbaik yang disediakan oleh pihak website RajaBandarQ , akan banyak mengundang para pecinta judi poker online untuk bermain diwebsite RajaBandarQ

    9 Game Yang disediakan oleh pihak RajaBandarQ diantaranya adalah :

    * AduQ
    * BandarQ
    * Bandar Poker
    * Bandar 66
    * Capsa Susun
    * Domino QQ
    * Poker
    * Sakong
    * Perang Baccarat ( New Game )

    Keunggulan jika bergabung di website RajaBandarQ :

    - Proses Deposit dan Withdraw Hanya 2 Menit
    - 100% Mudah Menang & Fairplay Game
    - Minimal Deposit & Withdraw Rp 20.000,-
    - Bonus Rollingan 0.3% (Tanpa Syarat)
    - Bonus Referral 20% (Seumur Hidup)
    - Bonus Extra Refferal
    - Sistem Keamanan Terbaru
    - Support 6 Bank Local ( BCA , BNI , BRI , CIMB NIAGA , DANAMON , MANDIRI )
    - Menerima Deposit Via PULSA TELKOMSEL dan XL

    Kami Memberikan Bukti Bukan Janji !!!

    Silahkan di baca juga blogger dari kami :

    - Blogger : Bandar Berita Harian

    - Blogger : Berita Online Terapdate

    - Blogger : RajaBandarq

    - Blogger : Berita Kesehatan

    Tunggu apalagi ? Daftarkan diri anda segera juga dan menangkan jackpot jutaan rupiah hanya dengan modal Rp 20.000,-
    Hanya Di RajaBandarQ

    Join : >>DAFTAR RAJABANDARQ<<

    Contact Us:
    Live Chat : RajaBandarQ
    Whatsapp : +855882290441
    Telegram : +855882290441
    Line : cs_rajabandarq

    ReplyDelete

  39. W/A:::::::::::::::::::::::::+62 81617 547 646
    Tel:::::::::::::::::::::::::::+62 81617 547 646
    e_mail::::::::::::::::::::[aditya.aulia139@gmail.com]
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    COMPANY:ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY
    W/A:::::(+44) 7480 729811
    Tel....:::(+44) 7480 729811
    e_mail:::[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    https://wordpress.com/view/iskandarlestari.wordpress.com

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.